Planeringsingenjör, textil, trä, glas, förpackningar
Sök bland 4 lediga jobb som Planeringsingenjör, textil, trä, glas, förpackningar och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du arbeta med planering av materiel i hjärtat av Försvarsmaktens största försvarsgren armén? Är du en problemlösande, uppgiftsfokuserad och kommunikativ person som trivs med att ta eget ansvar? Är du nyfiken och vill utvecklas inom Försvarsmakten? Då är rollen som Planeringsingenjör inom TVK Mark i Arméstaben en befattning för dig. Välkommen med din ansökan! Om enheten Arméstaben är en egen organisationsenhet inom Försvarsmakten där Teknik- och Vidmakthållandekontor Mark (TVK Mark) ingår som en sektion i Rustningsavdelningen. TVK Mark ansvarar för materielunderhåll, materielnyttjande/planering och materielunderhållsekonomi för markmateriel inom armén så väl som inom övriga försvarsgrenar/stridskrafter, samt för att säkerställa att materielen vidmakthålls i enlighet med systemmålsättningar. TVK Mark består av sju stycken systemdetaljer med ansvarsområden för Luftvärn, Soldatburnavapen, Fältarbetsmateriel, Indirekt eld, CBRN, Hjulfordon och Stridsfordon, samt tre detaljer som arbetar mer övergripande inom TVK organisationen. Dessa tre detaljer är Planeringsdetaljen, Stabsdetaljen och RPL (Regional Produktions Ledning). Planeringsdetaljen där du kommer vara placerad ansvarar för materielbehovsplanering. Befattningen Vid detaljen TVK Mark Plan har vi nu en ledig befattning som Planeringsingenjör med inriktning materielbehovsplanering. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete tillsammans med 6 kompetenta och trevliga kollegor inom planering och uppföljning avseende materielbehov i GRO och KRO. Befattningen som Planeringsingenjör ansvarar tillsammans med övriga vid detaljen för analys, planering och uppföljning inom Försvarsmaktens stödprocess materiel- och förnödenhetsförsörjning (MOF). Det innebär att säkerställa att information når fram, används korrekt och bidrar till ett effektivt nyttjande av resurser så att rätt materiel når rätt brukare i rätt tid. Arbetet handlar många gånger om att se helheten och prioritera och föreslå lösningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter -Utgöra arméstabens företrädare i dialoger, stabsarbete och funktionsledning avseende materielbehovsplanering inom armén, gentemot OrgE och övriga TVK/TVA. -Utgöra arméstabens företrädare i dialoger och stabsarbete med Försvarsstaben avseende materielbehovsplanering på Försvarsmaktsnivå. -Utgöra TVK Marks företrädare, internt arméstaben, i diverse möten, beredningar och arbetsgrupper representerande materielbehovsplanering (både avseende GRO och KRO). -Funktionsledning och uppföljning inom TVK Mark avseende materielbehovsplanering. -Deltagande i utveckling av metoder och stödsystem inom funktionens ansvarsområde. Befattningen innebär både komplexa och rutinmässiga arbetsuppgifter och därmed möjlighet för dig att växa in i rollen tillsammans med oss. Vi sätter värde på ett ömsesidigt förtroende, och du får frihet under ansvar att driva ärenden mot fastställda mål. Krav • Erfarenhet av arbete med materielbehovsplanering i FM avseende KRO och GRO, i stödsystemen PRIO och LIFT • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • God kunskap i Officepaketet • B-körkort Meriterande Arbete med materielbehovsplanering på regementsnivå eller i central stab Arbete vid logistikenhet eller regementsstab motsv (4-funktion) Arbete med Teknisk tjänst eller MOF i Försvarsmaktens stödsystem LIFT och PRIO Arbete med materielbehovsplanering LUKO (fd MFO) Tidigare arbete vid TVK, TeK eller FMV Personliga egenskaper Som person har du en god förmåga att se helheter, planera och samspela med andra för att bygga nödvändiga bryggor mellan olika delar i verksamheten. Du är kreativ, problemlösande och uppgiftsfokuserad och har en god analytisk förmåga, är nyfiken och trivs med att utvecklas och utmanas. Kommunikativ, serviceinriktad och social är också egenskaper som stämmer väl in på dig. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För upplysningar om befattningen kontakta: Fv Daniel Tillström, Detaljchef, telefon: 073-143 58 69, e-post: [email protected] Fackliga företrädare (nås via FM växel 0505-45 10 00) OFR/O – Tobias Brandt OFR/S – Claus Dehlin Saco-S – Karin Gällmo SEKO – Benny Augustsson Övrigt Befattning: Civil. Anställningsform: Tillsvidareanställning heltid (anställningen inleds med 6 månaders provanställning för dig som idag inte är anställd i Försvarsmakten) Arbetsort: Gotland. (Kan vara annan ort där Arméstaben finns) Tillträde: Enligt överenskommelse. Resor, är en naturlig del i tjänsten, främst inom Sverige men även utrikes kan förekomma. I denna rekrytering tillämpas löpande urval vilket innebär att intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-05. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
In a world where product size labels are unreliable, Volumental is the footwear industry's leading FitTech company. Our vision is a world without sizes, where every body fits. Our FitTech uses 3D scans and a one-of-a-kind, AI-powered recommendation engine to match everyone with the shoes that fit them best. With top brand and retail partners worldwide, including New Balance, Red Wing Shoes, Fleet Feet, The Athlete's Foot, Ecco, Intersport, Crocs, and XXL, our footprint spans 3000+ stores across 58 countries, and growing! The Role As a Technical Support Engineer, you will be the interface between our technology teams and our customers. In a normal day you will likely sit down with our engineering teams to help troubleshoot a hard problem, document a new best practice for your colleagues in first line support, and later in the day have a meeting with a customer's IT department to help them understand how their network should be configured for the scanner to work optimally. This is a customer facing role where you will talk to people all over the globe and learn new things every day! In this role you will be reporting to our Operations Team Lead. What You’ll Do 2nd Line Support - Support our customers We have thousands of scanners all around the world. Every now and then one of them breaks and does not work. As a Customer Support Technician you would help the customer troubleshoot, identify and solve the problem and make their day! More than that, your actions should be guided by this question: if we identify a new problem, how can we make sure the customers will be able to solve it themselves in the future? Troubleshoot and bug hunt Sometimes issues can be harder to identify or solve, so we need to pull in other people within our organization. You will likely talk to our engineers, Product Owners and Key Account Managers on a daily basis to understand how a specific feature is supposed to work, why it’s not working and what we need to do to make it work again. We work collaboratively at Volumental and during most days you will be interacting with different teams across the organization. Repair and restore 3D scanners Whenever a 3D scanner is returned to us from a customer, the unit will go through our Scanner Refurbishment Program where we either restore it to factory condition, or we take it apart to allow us to reuse parts for internal use. You will go through returned units, keep a log of quality deviances, and execute the needed repairs. Maintenance and proactive support A big part of supporting our customers is of course finding problems before they occur. As a Technical Support Engineer, you will help build out monitoring and maintenance tools to identify future problems and automate workflows, minimizing the time you and others spend on repetitive tasks so we can focus on what really matters! Logistics and Operations Ensuring our customers have fully functional scanners is a key part of our support process. You will coordinate the shipment of new scanners to customers, manage the replacement process for faulty units, and ensure spare parts are available when needed. This includes tracking inventory, working with shipping providers, and maintaining clear communication with customers to minimize downtime and keep their operations running smoothly. Who you are Love computers and humans alike- You are equally comfortable interfacing with computers and talking to people, whichever is required to solve the problem at hand. A great communicator - You love to interact with people from all backgrounds, and can clearly communicate complex concepts in a simple way. Patient and empathetic - You care about people and always have their best interest at heart. And you know that sometimes this requires extra patience and understanding. Analytical and data driven - You can tell stories with data, dedicating efforts to use this data to back your arguments up or even confront them. Qualifications: Fluent in English - Other languages are a plus! Good Knowledge of network types and different network environments. Good knowledge of UNIX/Linux based operating systems. Working understanding, or experience, of working with Python and Bash. You have previous experience with: Identifying the components of a consumer PC and explaining what they do. Using Linux and not considering the command line arcane and scary. Being familiar with concepts like IP, MAC-address, apt, ethernet, bash, python and being able to explain what they mean to a person that isn’t. Bonus! Don’t let these stop you from applying, but please let us know if they fit you: Relevant experience in second line support with focus on Linux environments. A passion for sports or previous experience in retail. We find that both help our agents to better understand our customers. At Volumental, we value innovation, collaboration, and a commitment to customer success. We strive to create an inclusive and supportive environment where all team members can thrive. We encourage a diversity of applicants to apply!
Är du intresserad av samhälle och kollektivtrafik? Nu söker vi en trafikplanerare för buss– ansök redan idag! Hos oss får du möjlighet att optimera och påverka både trafik, samhälle och resenärer. Du kommer att arbeta med den senaste tekniken för att analysera, planera och optimera våra trafikerade rutter på uppdrag av regionala kollektivtrafikhuvudmän. Du kommer också att få arbeta med ett stort gäng kompetenta och Hastuskreativa kollegor i en varm och stöttande miljö. Vad vi kan erbjuda dig Du blir en del av ett internationellt företag som satsar på sin personal. Transdev strävar efter att ligga i framkant med den senaste tekniken och metodiken och investerar mycket tid och resurser i medarbetarnas kompetensutveckling. Det finns även goda möjligheter att på sikt växa inom företaget, både nationellt och internationellt. Du kommer att ingå i Transdevs Planeringsavdelning, en avdelning med ca 40 medarbetare där ca hälften arbetar som trafikplanerare och övriga kollegor har roller som trafikutvecklare, systemspecialister eller anbudsplanerare. Som trafikplanerare på Transdev får du en roll i en spännande bransch som spelar en viktig samhällsfunktion. Vi är ett trafikföretag med en uttalad ambition att driva utvecklingen inom branschen och aktivt arbeta med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. Dina framtida arbetsuppgifter Som trafikplanerare för buss har du tre huvudsakliga uppgifter: planera omlopp, tjänster och scheman i befintligt trafikavtal/trafikområde samt bistå i olika anbudsprocesser. Du kommer bland annat att: - kontinuerligt förbättra trafiken inom trafikavtalet/trafikområdet - ha kontinuerlig dialog med fack, förare, enhetschefer samt affärschef - förbereda och bistå med underlag om planeringen vid förhandlingar eller andra förfrågningar - dokumentera ditt arbete för att skapa historik över beslut, arbetsprocesser, kommentarer och kontaktpersoner Rollen innebär också I rollen som trafikplanerare är det viktigt att du är en god kommunikatör, eftersom du kommer att ha löpande dialog med fackliga parter, uppdragsgivare och förare. Du kommer också ha nära samarbete med ett flertal andra interna funktioner på Planeringsavdelningen och andra avdelningar på Transdev. Du behöver också ha ett affärsmässigt tänk och förstå trafikplaneringens roll i trafikaffären som helhet samt ha en positiv och nyfiken inställning till verksamhetens komplexitet. Hastus är det huvudsakliga arbetsverktyget, liksom Excel. I tjänsten behöver man med viss regelbundenhet resa till det trafikområde man ansvarar för. Vem är du? Vi tror att du har en universitets/högskole- eller yrkesutbildning inom logistik, samhällsplanering eller liknande i kombination med ett par års relevant arbetslivserfarenhet. Du kan också ha mångårig arbetslivserfarenhet inom kollektivtrafik, såsom trafikledare eller personalplanerare eller annan driftsnära funktion. Du kan också ha erfarenhet av trafikplanering hos regional kollektivtrafikmyndighet. Erfarenhet av Hastus är meriterande. Det är viktigt att du är nyfiken, analytisk och kommunikativ. Du behöver kunna se saker ur olika perspektiv och ha förståelse för dessa. Både detalj- och helhetstänk är avgörande för att skapa en bra planering för alla parter. Det är också viktigt att du trivs med att arbeta självständigt med egna ansvarsområden och har förmågan att planera ditt arbete effektivt. Du talar och skriver obehindrat både svenska och engelska. Vad vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, lunchförmån via Edenred, ett årligt friskvårdsbidrag, samt flera andra trivselaktiviteter. Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning och möjlighet till flextid. Hos Transdev erbjuder vi en hybrid arbetsplats, vilket innebär att du kan kombinera arbete på på kontor, antingen huvudkontoret i Stockholm eller något av våra lokalkontor, med distansarbete hemifrån. Mer om tjänsten och ansökan Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. I vår rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som en del i vårt urval. Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander HR, [email protected], tel 073-9738301, eller rekryterande chef Katarina Liljefors [email protected], tel 076-1407635 (tillgänglig from 3 mars) Om oss Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.
Galderma’s Uppsala site is rapidly expanding! A new manufacturing facility is near completion, and we are growing our team to meet increasing demand of our medicinal products. We seek driven, collaborative individuals who embrace learning and bring positive energy. At Galderma, you’ll find an inclusive culture that empowers personal growth while making a real impact. Join us in shaping the future of dermatology! We are now looking for several talented individuals eager to contribute as Senior Manufacturing Scientists in our departments: Device Injectable Assembly & Packaging We are a global leader in dermatology, present in 90 countries with a science-driven portfolio spanning Aesthetics, Skincare, and Therapeutics. Since 1981, we’ve been dedicated to advancing dermatology and delivering meaningful outcomes for consumers, patients, and healthcare professionals. About the roleThe roles act as subject matter expert (SME) responsible for new product implementation (NPI) into a manufacturing facility, and for support of upstream processes and assembly and packaging processes during commercial manufacturing. You will be part of a team and collaborate with cross-functional teams, including production, quality assurance, regulatory affairs, and process development, to ensure thorough investigation and perform risk assessments. Key responsibilities: Develop NPI strategy and support all aspects of process validation, including writing process validation documentation, executing process validation, performing process data reviews, investigations, risk management, and change implementation. Serve as SME representing MS&T in Technology Transfer projects. Process owner to support day-to-day operations with a focus on continuous improvements. Identify opportunities for process enhancement, cost reduction, and efficiency gains, proactively driving necessary changes. Lead and participate in investigations of deviations, incidents, and anomalies within the manufacturing process. Conduct in-depth root cause analysis to identify the underlying reasons for deviations and incidents, focusing on process improvement. Provide SME assessments in investigations and change controls as required. Prepare detailed investigation reports, conveying findings and recommendations to management and relevant stakeholders. Collect and analyze data from various sources, including quality control reports, production logs, and other relevant documents, to support investigations and continuous process verification (CPV). Maintain comprehensive records of investigations, findings, actions taken, and recommendations, ensuring compliance with regulatory and quality standards Write technical manufacturing documentation and dossier sections and provide responses to regulatory authorities as needed. The positions are permanent with a 6-month probation period, based in Uppsala, and the employment contract will be directly with Galderma. Your ProfileTo succeed in this role, you need a BSc or MSc in a relevant scientific or engineering field and solid experience from relevant work. We work in a fast-paced environment where proactivity and taking responsibility is of essence. Skills & Qualifications Bachelor’s or master’s degree in a relevant scientific or engineering field Approximately 6 years of experience in a biopharmaceutical or medical device. Knowledge of regulatory requirements related to investigations and cGMP Strong knowledge of investigative methodologies and root cause analysis techniques. Experience from either downstream packaging manufacturing environment or upstream manufacturing environment, preferably with sterilization knowledge. Proficiency in data collection, analysis, and reporting Proficient in English, with Swedish as a plus. Application If you believe this could be the right career move for you, please send in an application as soon as possible. We evaluate applications continuously, so don’t wait to apply. If you have any questions, please don’t hesitate to reach out to Sandra Bydell Sveder, Partner & Senior Recruitment Consultant at SallyQ. About Galderma Galderma is the emerging pure-play dermatology category leader, present in approximately 90 countries. We deliver an innovative, science-based portfolio of premium flagship brands and services that span the full spectrum of the fast-growing dermatology market through Injectable Aesthetics, Dermatological Skincare and Therapeutic Dermatology. Since our foundation in 1981, we have dedicated our focus and passion to the human body's largest organ - the skin - meeting individual consumer and patient needs with superior outcomes in partnership with healthcare professionals. Because we understand that the skin, we are in shapes our lives, we are advancing dermatology for every skin story. We aim to empower each employee and promote their personal growth while ensuring business needs are met now and into the future. Across our company, we embrace diversity and respect the dignity, privacy, and personal rights of every employee.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb