Prissättare

Sök bland 4 lediga jobb som Prissättare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Prissättare Second Hand butik

Hej, vi söker efter en person som har erfarenhet och kunskap för värdering av diverse second hand produkter. Det gäller allt från porslin, keramik, glas till möbler och annat som man hittar i en Second Hand butik. Att kunna veta ungefärligt marknads värde av dessa produkter är ett krav. Vi är en second hand butik där det kommer in begagnade föremål dagligen vilka måste prissättas innan dom sätts upp på hyllan i butiken. Prissättning kommer att ske i butiken så andra arbetsuppgifter kommer att vara sådana som att så vid kassan och ta emot kunder tillsammans med andra säljare. Vi har idag 4 Second Hand butiker (Brocante Second Hand) Tjänsten gäller allt från 50-100%.

28 februari 2024
Sista ansökan:
6 mars 2024
Pricing Manager till St1, Stockholm

Är du en analytiskt lagd person med goda ledaregenskaper och tidigare erfarenhet av prissättning? Motiveras du av möjligheten att få arbeta i en central och viktig roll där du spelar en nyckelroll vad gäller St1´s prissättning av drivmedel i hela Sverige? Är du dessutom systemkunnig och gillar att sätta upp prisstrategier för framtiden? Då kan detta vara rätt utmaning för dig. Missa inte möjligheten att bli del av ett företag som ligger långt i framkant och där du blir en del av visionen att vara den ledande producenten och försäljaren av CO2-medveten energi. Om tjänsten I rollen som Pricing Manager ingår ett övergripande ansvar för att leda och följa upp all verksamhet inom ramen för bolagets prissättning av drivmedel. Vidare kommer du att ansvara för att säkerställa marginaler, övervaka förändringar i produktpriser, justera prissättningar, göra kundanalyser och arbeta med omvärldsbevakning. En annan viktig del i rollen kommer handla om att sätta upp framtida prisstrategier för laddning av elfordon och Biogas. Som Pricing Manager har du personalansvar för en medarbetare. I rollen ingår att: Leda den strategiska prissättningen och priskoordineringen kopplat till produkter inom drivmedel. Löpande analysera prissättningen och anpassa den inom olika försäljningskanaler. Ta ägarskap över riktlinjer där du utvecklar och optimerar ramverk och prisformler. Utföra lönsamhetsanalyser och ha övergripande lönsamhetsansvar. Driva och sätta en struktur för framtida prissättningsstrategier för försäljning av el. Rollen utgår från St1:s trevliga kontor i Bromma där vi vill att du spenderar merparten av din arbetstid och du rapporterar till Chef för Retail Operation. Är det här du? För att vara framgångsrik i denna roll tror vi att du har en akademisk utbildning inom för tjänsten relevant område, alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom arbete. Du har 3-5 års erfarenhet eller mer från en liknande roll inom prissättning. Har du tidigare erfarenhet från roll med personalansvar är det meriterande.  Kanske arbetar du idag med prissättning på ett drivmedelsbolag, inom retail/dagligvaruhandeln eller på ett kraftbolag. Vidare har du en god systemvana och talar engelska obehindrat.   Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är flexibel, en lagspelare och socialt nyfiken på andra. Givetvis kräver rollen ett analytiskt sinne med fokus på struktur och ordning, liksom förmågan att lyfta blicken och arbeta med framtida strategier. Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar St1 med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427 Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan! Sökord: Pricing Manager, prisanalys, prisstrategi

24 januari 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Pricing Manager

Aurora Innovation is a leading tech supplier for the healthcare sector, dedicated to increasing access to care services and creating well-functioning work environments for caregivers. Our modern SaaS solution for patient contact management, Aurora teleQ, brings together healthcare professionals and people in need of care – at a time that suits both, and through the most convenient means of communication. From our headquarters in Uppsala, local offices in Finland, Holland and Spain and together with our partners, we continuously expand our leadership into new European markets. The healthcare market is undergoing a rapid transformation, where Aurora Innovation is a leading player in the emerging digital ecosystem. We are now looking for an experienced Pricing Manager to take the lead in developing competitive pricing strategies for our product offering and make sure these are implemented across all markets. Your role In this pivotal role, you will, supported by our sales and product teams, optimize our product packaging and create and maintain price models in support of profitable growth. You will continuously monitor and analyze the impact of current pricing and define appropriate price levels for existing and new sales objects. Your work will be based on your product and business understanding, cross-functional collaboration, your deep insight in industry trends and on the findings from your research on market development and the competitive landscape.  Building up the price management function in Aurora Innovation, it will be your responsibility to develop, establish and drive effective pricing processes, to be deployed throughout the product and contract life cycles. You will also be responsible for the documentation, communication and training related to product packaging and pricing. You will be a member of the Product Management team, reporting to the Chief Product Officer (CPO). Who are you? In order to thrive in this position, you must not only have a strong business focus and true interest in the product and it’s value to the customer, but you most likely also have ·      A structured and methodical approach to you assignments ·      Analytical skills, with an ability to think critically, analyze data, make difficult decisions and solve complex problems ·      Strong self-management, power of initiative and prioritization skills ·      At least 3-5 years experience as a Pricing Manager in the software business, preferably in a SaaS context. Ideally you have additional experience from working within and/or in close cooperation with sales, business development, marketing, product management and finance. ·      A Bachelor’s or Master’s degree in Business & Economics, Industrial Engineering and Management or other relevant field (or equivalent acquired skills and qualifications) We believe you are a very collaborative person with excellent communication skills and an ability to build trust. Experience from healthcare, health-tech, telecom and/or the IT sector will be of great advantage. Welcome to Aurora Innovation At Aurora Innovation you will find a culture characterized by the affinity and cooperation of a family business, in combination with a fast growing technology and business environment, where the energy and the eagerness to contribute and to develop are central elements. For more than 20 years we have enabled positive, personalized experiences for people in need of care and well-functioning environments for healthcare professionals. Today we are a growing, healthy company with approximately 100 employees and a turnover of more than 160 MSEK. Our headquarters are located in modern facilities, next to the central station in Uppsala. We hope to share our passion with you! Contact and application In this recruitment, Aurora Innovation collaborates with Active Search. For more information, please contact Mia Hedberg Recruitment Consultant Tel: +46707273500 or [email protected]

17 januari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
Pricing Tactics Manager / Pristaktiker

För oss på Mathem står våra kunders bekvämlighet alltid i centrum. Vi vill skapa den bästa upplevelsen för dem, i allt från middagsplaneringen till dess att matvarorna finns på plats i hemmet. På detta sätt skapar vi mer tid för sakerna de älskar - matlagning, tid med familjen, träning eller jobb. När du jobbar hos oss får du en unik möjlighet att påverka människors liv och vardag på ett positivt sätt! En väldigt viktig pusselbit för Mathems framgång är att vi kan erbjuda våra kunder ett relevant och inspirerande sortiment till rätt pris. Här har du som pristaktiker en central roll. Med ett stort intresse för DVH-marknaden, och en förståelse för prissättning i butik och e-handel så prisändrar du löpande Mathems sortiment för att tillfredsställa våra kunders förväntningar på vårt prisvärda sortiment. Om tjänsten Som Pristaktiker arbetar du med konsumentprissättning utifrån givna strategier. Du rapporterar till Head of Price and Masterdata som i samarbete med Leadership Commercial är ansvarig för Mathems prisstrategi. Du är ansvarig för löpande prissättning utifrån inprisförhandlingar och nyhetsrevideringar vad avser pris och jobbar där nära både inprisanalytiker och kategorchefer. Genom ditt arbete så har du även nära kontaktpunkter med Mathems kampanjchef och Mathems affärsområdeschefer. Några av rollens ansvarsområden är: Tillse att alla varor på Mathem har ett ordinarie pris på artikelnivå, samt eventuellt stående multipris, utifrån Mathems övergripande affärs- och prisstrategi Löpande prissättning i samband med inprisjusteringar, samt taktiska åtgärder som arbetas fram i nära samarbete med kategoriorganisationen och övriga funktioner Följa upp och analysera Mathems och konkurrenters prissättning inom olika segment och marknader Löpande uppföljning av prisstrategin och därtill kopplade riktlinjer Ansvar för löpande nyhetsrevideringar vad avser pris Uppföljning och kontinuerlig utveckling av våra analysverktyg, arbetssätt och metoder Ansvara för att leverera konsumentpris på artikelnivå, i syfte att stärka konkurrenskraft och lönsamhet Tillsammans med kategorichef säkerställa produktmarginaler utifrån uppsatta kategorimål Säkerställa prisstrategin genom t.ex. uppföljning av prisindex både på helheten och kategorinivå Kvalifikationer: Högskoleutbildning inom ekonomi, data/statistik, inköp eller motsvarande erfarenhet Goda kunskaper om dagligvaruhandeln och branschspecifika processer Minst 3 års erfarenhet av att arbeta inom Pricing Dokumenterad erfarenhet och kompetens att hantera och analysera stora datamängder och information God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Personliga egenskaper: Analytisk och genuint intresse för att jobba med siffror Noggrann och leveransfokuserad Proaktiv och tar initiativ till förbättringar Kommunikativ, både muntligt och skriftligt Van att ta stort eget ansvar för det egna arbetet och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker På Mathem tror vi att nöjda medarbetare leder till nöjda kunder. Genom att bry oss om våra anställda i allt vi gör, arbetar vi för att skapa en framgångsrik affär som kommer att hålla långsiktigt. Våra värdeord; “We Care”, “We Cooperate” och “We Challenge”, är centrala i hur vi arbetar och interagerar med varandra. Hur rekryteringsprocessen kommer att se ut: Digital meet & greet med Talent Acquisition Digital Intervju med stakeholder Case-intervju med rekryterande chef (på plats) Intervju med Chief Category Officer, stakeholders och rekryterande chef (på plats) Referenstagning + Erbjudande Vi kommer att granska och ta vidare kandidater löpande. Vi hoppas att du är intresserad och vill vara med oss på vår resa! - Mathem is an equal opportunity employer. All qualified applicants will be considered for employment without regard to gender, gender identity or expression, national origin, religion or other beliefs, disability, sexual orientation or age.

5 januari 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024