Projektledare, reklam

Sök bland 16 lediga jobb som Projektledare, reklam och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare inom FMCG
SJR in Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Är du en erfaren projektledare med passion för internationell tillväxt och produktlansering? Vill du vara med och driva globala projekt inom en snabbväxande bransch? Då är detta uppdrag för dig! Om tjänsten Nu söker vi på SJR dig som är en driven projektledare till vår kund som expanderar sitt framgångsrika varumärke internationellt. Uppdraget startar i april och pågår 1 år framåt. Kunden erbjuder hybridarbete 3 dagar på plast 2 hemma Huvudsakliga arbetsuppgifter Som implementeringsprojektledare kommer du att b.la; - Leda och genomföra nya projekt inom produktlansering och vidareutveckling på internationella marknader. - Säkerställa att produkterna uppfyller marknadsspecifika regler och krav. - Samordna masterdata och produktlivscykelhantering (PLM) för produktportföljen. - Planera och genomföra upphandlings- och produktionsprocesser. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har universitetsexamen inom marknadsföring, företagsekonomi, teknik eller motsvarande. Du ska ha arbetat minst 5 års som projektledare, inom Operations och snabbkonsumentvaror (FMCG). Projekten sträcker sig över cirka 5 månader och du hanterar upp till 10 projekt parallellt. Nya projektförfrågningar inkommer varje månad, vilket innebär en dynamisk och varierande arbetsmiljö. I detta uppdrag är det krav på att du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska. Personliga egenskaper Du har en stark drivkraft och resultatfokus samt att du är skicklig på att bygga nätverk. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar strukturerat och organiserat samt att du har lätt för att prioritera rätt. I denna roll krävs att man är flexibel och van vid en föränderlig arbetsmiljö samt kommunikativ. Flexibel och van vid en snabbföränderlig arbetsmiljö. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-03-30. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

11 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Vi söker Deployment Project Managers
Poolia Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö med att leda och driva produktlanseringar? Ett ledande företag inom FMCG expanderar och söker nu fem (5) Deployment Project Managers till sitt kontor i Stockholm! Start: 1 april 2025 eller enligt överenskommelse Slutdatum: 31 mars 2026, med möjlighet till förlängning upp till 12 månader, eller anställning hos företaget efter sex månader. Omfattning: Heltid, 39 timmar per vecka Placering: Stockholm Om tjänsten Som Deployment Project Manager kommer du att ha en nyckelroll i att leda och genomföra Deployment-projekt. Ditt arbete kommer att omfatta lansering av produkter på nya marknader, introduktion av produktlinjeutvidgningar samt implementering av uppdateringar i design, märkning och formuleringar. Du ansvarar för att säkerställa att projekt genomförs enligt plan, i enlighet med regulatoriska krav och marknadsspecifika behov. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina huvudansvarsområden inkluderar: * Projektbedömning och genomförbarhetsanalys * Koordinering och planering av masterdata och Product Life Cycle Management (PLM) * Säkerställande av märkning och regulatorisk anpassning * Planering och genomförande av inköps- och produktionsprocesser * Ansvara för att driva flera parallella projekt från idé till färdig produkt på marknaden. * Säkerställa att regulatoriska krav och märkning uppfyller gällande standarder i respektive land. * Samarbeta med interna och externa intressenter för att optimera projektflödet och resurshantering. * Hantera risker och utmaningar som kan uppstå under projektets gång och arbeta proaktivt för att hitta lösningar. * Rapportera projektstatus och resultat till ledning och berörda avdelningar. Som en del av Portfolio Management-teamet kommer du att hantera cirka 10 projekt parallellt, där varje projekt har en tidsram på cirka 5 månader. Den här rollen passar dig som trivs i en dynamisk och snabbföränderlig miljö, har en stark analytisk förmåga och kan hantera komplexa projekt med många intressenter. Vem är du? Vi söker dig som har: * En universitetsutbildning inom marknadsföring, företagsekonomi, teknik eller motsvarande * Minst 5 års erfarenhet som projektledare, gärna inom FMCG och Operations * Flytande svenska och engelska i både tal och skrift * Stark kommunikationsförmåga och vana att formulera och presentera budskap * Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och prioritera rätt uppgifter * God samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt * Förmåga att arbeta i en snabbföränderlig och internationell miljö Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

11 mars 2025
Sista ansökan:
28 mars 2025
Operations manager for Home of the Home Lab
Älmhults kommun
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Do you dream of doing something meaningful that makes a difference? Welcome to Älmhult kommun - where the opportunities to make a difference in people's everyday life are great! We need committed employees who want to be involved in shaping our municipality going forward. In Älmhult you combine the advantages and charm of the smaller town with a unique international atmosphere. Here it is easy to live and stay and you are close to everything. Good communications also make it easy and convenient to commute. WORK TASKS Are you a creative leader with a passion for entrepreneurship? Do you have the ability to build strong relationships and get different stakeholders to work together? Are you creative and want to be part of exploring new solutions in a dynamic environment? Then you might be the one we are looking for! About the role As the operations manager, you will: · Be instrumental in building up the operations, creating structure and content. · Lead and develop the operations once we are up and running. · Build and maintain relationships with startups, investors, and other stakeholders. · Build the incubator program and make it happen. · Identify and create synergies within the start-up ecosystem. · Inspire and motivate the team, creating a positive and inclusive work environment. · Contribute with your experience and knowledge in entrepreneurship to support our startups. QUALIFICATIONS We are looking for someone who:  · Is a visionary and goal-oriented leader. · Has a strong ability to build and nurture relationships. · Has strategic insight and capability, and can create and implement a concept from idea to reality. · Has extensive experience in entrepreneurship and business development. · Has a good understanding of the startup environment and its stakeholders. · Is interested in new solutions to challenges in and around the home. · Is an innovative and creative problem solver. · Is fluent in in English and Swedish.   What we offer:  · An exciting and challenging role in a dynamic environment. · The opportunity to influence and shape the future of entrepreneurship. · A network of inspiring and driven entrepreneurs and collaborators.

11 mars 2025
Sista ansökan:
24 mars 2025
Projektledare Deployment | Jefferson Wells | Stockholm
Experis AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Har du erfarenhet av projektledning och brinner för att driva deployment-projekt inom FMCG? Vi på Jefferson Wells söker en skicklig projektledare för ett spännande konsultuppdrag i Stockholm. Uppdraget innebär att leda och genomföra lanseringar av produkter på nya marknader samt anpassa produktportföljen efter marknadsspecifika krav. Vill du utveckla din karriär inom projektledning? Skicka in din ansökan redan idag! Ort: Centrala Stockholm Start: April 2025 Uppdragslängd: Konsultuppdrag i 1 år med möjlighet till förlängning Övrigt: Finns möjlighet till viss distansarbete Om jobbet som projektledare Deployment Som projektledare inom Deployment hos vår kund kommer du att leda och genomföra lanseringsprojekt för att säkerställa att produkter anpassas till nya och befintliga marknader. Du ansvarar för projektets genomförbarhet, planering av masterdata, lagstiftning, upphandling samt produktionsprocesser. Rollen innebär att hantera flera parallella projekt med snabba leveranser i en dynamisk och internationell miljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Leda och genomföra Deployment-projekt från start till mål. * Säkerställa att produktportföljen uppfyller lokala marknadskrav och regleringar. * Planera och samordna masterdata samt Product Life Cycle Management (PLM-setup). * Hantera märkning och regulatorisk anpassning. * Samordna upphandling och produktionsprocesser. * Arbeta tvärfunktionellt och samarbeta med flera interna och externa intressenter. Den vi söker Vi söker dig som är en erfaren projektledare med starka ledaregenskaper och förmåga att hantera flera parallella projekt. Du har en strukturerad arbetsmetodik och trivs i en snabbföränderlig och internationell miljö. För att lyckas i rollen ser vi att du har: * Universitetsutbildning inom marknadsföring, företagsekonomi, ingenjörsvetenskap eller motsvarande. * Minst 5 års erfarenhet av projektledning, gärna inom Operations eller FMCG. * Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. * Erfarenhet av stakeholder management och att leda tvärfunktionella team. * Förmåga att hantera flera informationsflöden samtidigt och prioritera rätt uppgifter. * En drivande och kommunikativ personlighet med ett lösningsorienterat arbetssätt. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Vi arbetar med löpande urval - skicka in din ansökan så snart som möjligt! Varmt välkommen med din ansökan!

10 mars 2025
Sista ansökan:
9 april 2025
Nu söker vi Projektledare till vårt team i Stenungsund
Hogia Service AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi på Hogia Brand & Communication söker nu en projektledare till vårt kontor i Stenungsund som vill följa med på den spännande resa vi står inför och vara med och ta vårt varumärke till en helt ny nivå. Om du har stark känsla för god kommunikation, förmåga att skapa effektiva marknadsaktiviteter och ett driv att nå resultat – då kan det definitivt vara dig vi söker! Om rollen Våra Projektledare är Brand & Communications, dvs marknadsavdelningens, förlängda arm till hela Hogia-gruppen. Det är för koncernens bolag vi finns till! Som projektledare äger du ansvar för ett stort antal aktiviteter som under året ska drivas och genomföras. För att lösa uppdraget på bästa och mest effektfulla sätt krävs mycket god kännedom om målgrupp och kanaler samt övergripande förståelse för hur man skapar god kommunikation och genererar affärer. Rollen kräver förståelse för ett stringent varumärkesarbete i kombination med ett kreativt sinne som maximerar effekten av varje enskild aktivitet.   Vem är du? Du har den erfarenhet som krävs för att känna dig trygg i din roll och leverera resultat. Samtidigt är du snabb i tanken, har driv och en stark förmåga att tänka nytt och vara innovativ. Du är energisk, handlingskraftig i det stora men har ett uttalat detaljfokus. Ordning och reda är din livsfilosofi och du gillar när stora projekt blandas med mindre, korta uppdrag.   Eftersom du samarbetar med många olika intressenter; kollegorna på Brand & Communication, kollegorna i alla Hogia-bolag samt leverantörer och partners, är din kommunikativa förmåga och ditt sätt att bygga och vårda relationer en av dina största styrkor. Du har en stark känsla för teamwork och samarbetar gärna med andra, samtidigt som du är självgående och arbetar tryggt och självständigt när det krävs.   Efter ett tag hos oss är drömmen att du känner dig som en självgående och lösningsorienterad doer, en kollega som trivs i teamet, utvecklas kontinuerligt och driver dina uppdrag proaktivt och affärsmässigt.    För att lyckas i rollen har du:  - eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller kommunikation - erfarenhet av marknadsarbete inom en bredd av marknadskanaler, såväl digitala som analoga. - ett affärsmässigt tänk och någon form av kommersiell erfarenhet - erfarenhet av att arbeta med en stor mängd parallella projekt  - trolig bakgrund som projektledare på kommunikationsbyrå, eventuellt marknadsansvarig på litet bolag   Om oss Förutom marknadspassionerade kollegor på Brand & Communication; ett gäng som ser till att samarbeta och ha kul på jobbet, kommer du landa hos en arbetsgivare som verkligen har hjärtat på rätt ställe. Hogia må vara ett lönsamt IT-företag men det är alltid människorna som är viktigast! Naturligtvis väntar en gedigen introduktionsmånad när du börjar hos oss.   Att jobba hos oss  Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.    Låter detta som din nästa utmaning? Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan!    Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

10 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Projektledare för Deployment-projekt till ledande företag!
Academic Work Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker dig som är en erfaren och drivande projektledare som vill genomföra nya Deployment-projekt. Vår kund är en ledande aktör inom tobaksrelaterade produkter. Låter detta spännande? Ta chansen att ansöka redan idag, vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Vår kund är ett svenskt företag som utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter med marknadsledande varumärken inom produktsegmenten rökfritt, cigarrer och tändprodukter. De är engagerade i att förbättra folkhälsan genom att aktivt arbeta för en rökfri framtid. Vi söker en erfaren och drivande projektledare för att leda och genomföra nya Deployment-projekt. Uppdraget innebär att lansera vår kunds produkter på nya marknader, utvidga befintliga produktlinjer samt implementera uppdateringar i design, förpackning och innehåll. Varje månad initieras nya Deployment-projekt, och varje projekt tar cirka fem månader att genomföra. Som projektledare kommer du att hantera cirka 10 projekt samtidigt. Du erbjuds: Initialt 100 % på kontoret, med möjlighet till distansarbete upp till två dagar per vecka efter första månaden. Ett spännande konsultuppdrag via oss på Academic Work med start 1 april 2025 eller enligt överenskommelse till 31 mars 2026. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som projektledare kommer du att ansvara för att anpassa vår kunds produktportfölj efter specifika marknadskrav och regleringar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: * Bedömning av projekt och genomförbarhet * Koordinering och planering av masterdata och Product Life Cycle Management (PLM) * Säkerställa att förpackning och produktinformation uppfyller regulatoriska krav * Planering och genomförande av inköps- och produktionsprocesser VI SÖKER DIG SOM - Har en universitetsutbildning inom marknadsföring, ekonomi, teknik eller motsvarande - Har minst fem års erfarenhet av att arbeta som projektledare, gärna inom Operations och FMCG - Har god förmåga att hantera och koordinera flera projekt parallellt - Har erfarenhet av regulatoriska krav och Product Life Cycle Management - Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då det används i de dagliga arbetsuppgifterna För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Teamspelare med god samarbetsförmåga - Starkt driv att uppnå mål och skapa resultat - Strukturerad och organiserad - Trivs i en internationell och snabbrörlig miljö - God kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt - Snabb inlärningsförmåga och god förmåga att prioritera rätt arbetsuppgifter Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET *Mer information gällande vår kund kommer i nästa steg i rekryteringsprocessen. *

9 mars 2025
Sista ansökan:
9 april 2025
Projektledare - Reklamavtalsuppstart
Quest Consulting Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Åt vår kund söker vi en Projektledare - Reklamavtalsuppstart Uppdragsbeskrivning På kundens sektion Resenärsservice återfinns ansvaret för kundtjänst, kundstöd, trafikinformation och kommersiella hyresavtal samt hantering av reklamavtalen. Totalt arbetar 30 personer på denna sektion. Under året har nya reklamavtal slutits med de leverantörer som från 2026 har uppdrag att sälja och utveckla kundens reklamytor för annonsering. Dessa reklamytor finns i alla trafikslag och resenärsmiljöer i Stockholms kollektivtrafik. De nya avtalen ger en mängd nya möjligheter för reklamentreprenörer att implementera ny teknik och reklamkoncept hos kundens miljöer. Kunden ansvarar för att skapa förutsättningar så att dessa kan implementeras. Olika delar av organisationen är inblandade i dessa förberedelser och vi söker en projektledare som kan hålla ihop projektet Beskrivning av uppdraget Kundens nya reklamavtal har driftstart per den 1 januari 2026 och som projektledare ansvarar du för samtliga förberedelser av kundens åtagande inför driftstart. Som en del av detta ingår även exit av befintliga avtal. Du kommer att arbeta tillsammans med olika roller inom och utom organisationen. Exempel på aktiviteter är att sätta upp en projektstruktur för uppdraget, identifiera aktiviteter, sätta en tidplan, koordinera dessa aktiviteter, ha dialogen med alla inblandade parter. Du rapporterar till en styrgrupp. Uppdragets mål är säkerställd avtalsstart enligt given tidplan med leverans av samtliga kundens åtaganden. Erfarenhetskrav För att lyckas med uppdraget tror vi att du är Erfarenhet som projektledare med erfarenhet av komplexa projekt med många inblandade parter och tekniska förutsättningar. Du kan läsa och förstår hanteringen runt avtal/kontrakt. Det är meriterande att du förstår tekniska och säkerhetsmässiga utmaningar i spårmiljöer. För att trivas i uppdraget behöver du vara en bra kommunikatör, diplomat med ett starkt driv att nå resultat och vara målfokuserad. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

9 mars 2025
Sista ansökan:
21 mars 2025
Event Projektledare sökes omgående - Södertälje
Sway Sourcing Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker en erfaren projektledare inom event som kan leda och koordinera olika typer av evenemang och projekt. Rollen innebär att planera, genomföra och följa upp event på hög nivå, både internt och externt. Uppdraget är på heltid, men vi är även öppna för kandidater som kan arbeta deltid, beroende på tillgänglighet och projektens behov. Arbetsuppgifter och fokusområden: E-mobility-projekt – Driva och koordinera event relaterade till e-mobilitet och hållbarhet. Top Management Meetings – Planera och genomföra möten för ledningsgrupper och beslutsfattare. Roadshows – Organisera och genomföra turnéer och resande event för att presentera produkter, tjänster eller koncept. Kommande utvecklingsprojekt – Delta i och leda prioriterade projekt som rör event- och kommunikationsutveckling. Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och har en stark kommunikativ förmåga. Erfarenhet av att hantera flera parallella projekt och koordinera olika intressenter är en fördel. Låter det intressant? Ansök idag! Tillträde och ansökan Startdatum: Snarast Uppdragslängd: cirka 6 månader Sista ansökningsdagen: snarast Ort: Södertälje Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

6 mars 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Project Lead Field Sales
Philip Morris AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Join us to deliver a smoke- free future as Project Lead Field Sales! We’ve chosen to do something incredible. We’re totally transforming our business and building our future on one clear purpose – to deliver a smoke-free future. Swedish Match is an affiliate of PMI and have been a leader in the industry for more than 200 years. In the Nordic region, we are 1,600 employees based in Sweden, Denmark, Finland and Norway working in various functions and teams and together we are collaborating to deliver a smoke-free Nordics. Role summary: As a Project Lead in Field Sales, you play a pivotal role in driving critical initiatives within the department. Collaborating closely with the Manager Field Sales, your primary objective is to ensure the smooth implementation of projects that align with the overall goals of the organization. The focus is to ensure collaboration between Key Account & Trade Marketing/Business digital Engagement. Main responsibilities: Collaborate with Manager Field Sales to define and execute critical initiatives aligned with departmental and company goals. Ensure Field Sales teams incl. Field Trainer and Tele Sales are within deadline with planning, execution, and completion of projects. Develop Field Sales plan to find gaps and wins both in short and long terms together with Manager Field Sales. Act as the contact person for Key Account and Trade Marketing, Commercial Strategy & Digital Engagement teams linked to implementation of projects. Conduct weekly/monthly status meetings to review progress, deal with challenges, and ensure alignment with strategic objectives. Conduct weekly/monthly status meetings to review progress vs. objectives and sales cycle KPI´s. Drive process linked to objectives and sales cycle KPI´s. Support with internal controls as per requirements. Who you are • University degree in marketing/economics/management or equivalent, and /or relevant professional experience within the retail / consumer experience industry. • A minimum of 2 years of experience in project management/ as a project leader. • Experience from FMCG is an advantage. • Strong planning skills and ability to balance multiple projects at the same time. • Strong networking and partner management skills. • Eger to learn and develop. • Proficiency in Swedish and English is required What we offer Our success depends on the dedicated people who come to work every single day with a sense of purpose and an appetite for progress. Join Swedish Match and you too can: • Seize the freedom to define your future and ours. We’ll empower you to take risks, experiment and explore. • Be part of an inclusive, diverse culture, where everyone’s contribution is respected; collaborate with some of the world’s best people and feel like you belong. • Enjoy flexibility of hybrid way of working - split your time between working from our office or the comfort of your home, where it works best for you in line with business needs. • Pursue your ambitions and develop your skills with a global business – our staggering size and scale provides endless opportunities to progress. • Take pride in delivering our promise to society: to deliver a smoke-free future.

6 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Projektledare till Säljavdelningen Vildmarkshotellet
Kolmårdens Djurpark AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vildmarkshotellet - där havet möter vildmarken - är den perfekta platsen för företag, grupper och enskilda besökare att känna sig som hemma. Med moderna faciliteter, mat i världsklass och förtrollande omgivningar strävar vi alltid efter att överträffa gästernas förväntningar. Vår hjälpsamma personal välkomnar dig med personligt bemötande och ett gott värdskap är viktigt för att få våra gäster att trivas. Genom kontinuerlig feedback strävar vi efter att skapa en ännu bättre arbetsplats, vilket i sin tur bidrar till en oförglömlig upplevelse för våra gäster. Välkommen till Vildmarkshotellet - där service och gästfrihet bidrar till våra gäster helhetsupplevelse.Om rollen Säljavdelningen för Vildmarkshotellet och Kolmårdens Djurpark har till syfte att sälja hotellet och parken till företag. Som projektledare kommer du primärt att ansvara för att projektleda företagsfester, event och konferenser. Du jobbar även med inkommande förfrågningar i nära samarbete med utesälj. Då Vildmarkshotellet är en del av Kolmården innebär din roll även att samordna event och aktiviteter i djurparken. I ditt arbete hanterar du offerter, bekräftelser, planering och visningar. Du kommer också att arbeta med att öka vår merförsäljning. Vem söker vi? Som person har du hög service- och kvalitetskänsla samt gillar struktur, högt arbetstempo och har ett brinnande intresse för eventplanering. Du är en driven person med fokus på resultat och med en förmåga att skapa delaktighet och arbeta mot uppsatta mål. En stor social kompetens är nödvändig då du kommer att ha mycket kontakt både med hotellet och djurparken. Du har lätt för att arbeta i nära samverkan med andra, arbetet kräver även att du kan ta självständiga beslut så därför ser vi att du är handlingskraftig och lösningsorienterad. Du kommer jobba tillsammans med utesäljarna och konferensvärdarna för att säkerställa en fin gästupplevelse.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom projektledning eller motsvarande kompetens. Vi ser helst att du är en kunnig administratör då vi arbetar i många olika system. För att lyckas i rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet av försäljning eller arbetat på event- eller bokningsbolag eller med projektledning på hotell eller konferensanläggning. Mer om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med start omgående, provanställning om 6 månader tillämpas. Du kommer att vara placerad på Vildmarkshotellet med arbetstider vanligen vardagar men även kvälls- och helgjobb kan förekomma beroende på event. Lön enligt avtal och överenskommelse. För anställningen gäller i övrigt kollektivavtal träffat mellan Visita och Unionen. För frågor kring tjänsten kontakta säljchef Johanna Jonsson 070-7152733 [email protected]  Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta Anders Trygg, HR Business Partner, [email protected]  Vi är nyfikna på dig så ansök redan idag, rekrytering sker löpande. Sista ansökningsdag 2025-03-30. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida ,ej via e-post.   Varmt välkommen med din ansökan!   Kolmården är Nordens största djurpark och ett av Sveriges populäraste resmål. Kolmården har ett 50-tal olika djurarter och driver en rad olika forsknings- och bevarandeprojekt. Djurparken fungerar som utbildningsresurs för Sveriges skolor och är medlem i Svenska Djurparksföreningen och internationella branschorganisationerna EAZA, WAZA och IUCN. Varje år anställer parken och Vildmarkshotellet tillsammans drygt 1 200 personer till Kolmårdens alla säsonger och besöks av ca 750 000 gäster. Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I koncernen ingår även några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Skara Sommarland och Furuvik. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.

3 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025