Reservdelschef
Sök bland 4 lediga jobb som Reservdelschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du intresserad av att arbeta både praktiskt, administrativt och socialt? Då kan tjänsten som reservdelsman vara något för dig. Rollen som reservdelsman är ett varierande och roligt arbete för dig som har kunskap om och intresse för bilar. Arbetsuppgifterna innefattar planering och beställning av reservdelar, hantering av inkommande gods och lager, returhantering, intern service till övriga medarbetare, samt andra tillkommande administrativa uppgifter. I rollen som reservdelsman är du en viktig del av verksamheten, eftersom du säkerställer att både bilförsäljning och verkstad får tillgång till reservdelar och tillbehör som efterfrågas. Arbetet sker i nära samarbete med verkstadens olika roller, medarbetarna är glada och stämningen präglas av en teamkänsla. Du erbjuds möjligheten att utvecklas tillsammans med dina kollegor på en fin och fräsch verkstad/bilåterförsäljare. Vi söker dig som -Har tidigare erfarenhet av reservdelshantering på en bilverkstad. -Har god datorvana eftersom du i arbetet ska kunna hantera olika reservdelssystem. -Talar svenska och engelska obehindrat. -Innehar B-körkort. Det är meriterande om du: -Arbetat i reservdelssystem tidigare. Du som person är: -Strukturerad, ordningsam och noggrann. -Serviceinriktad och lösningsorienterad. -Ansvarstagande och självgående. -Tekniskt lagd. Tjänsten är på heltid med start omgående eller utefter överenskommelse. Fast lön tillämpas. Arbetet som reservdelsman är en rekrytering och du kommer anställas direkt hos vår kund. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att söka redan idag! Om oss Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Reservdelschef på vår Mercedes-Benz anläggning i Uddevalla. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Reservdelschef ansvarar du för att säkerställa att verkstad och bilförsäljning får tillgång till rätt tillbehör och reservdelar, för att skapa förutsättningar för effektivt och hög kundnöjdhet hos våra mekaniker. I rollen ingår ett ansvar för både tillbehörsbutik och reservdelslager samt ansvar för lager- och lagervärde och minimering av inkurans. I arbetsuppgifterna ingår omsättning, - beläggnings- och resultatansvar för reservdelsavdelningen. Vidare ansvarar du som Reservdelschef för att driva avdelning mot uppställda mål och nyckeltal. Ditt team består av 3st personer som hanterar delar till vår personbilsverkstad, last/transportbilsverkstad och skadeverkstaden. Förutom Mercedes-Benz är vi även auktoriserade för BYD och i skadeverkstaden reparerar vi även Kia, Nissan och MG. Stort fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning - till att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö. Nyckelkompetenser/förmågor: Erfarenhet av reservdels- och lagerverksamhet Erfarenhet av ett affärs- och personalutvecklande ledarskap Du är duktig på logistik och förstår vikten av ordning och reda i lagermiljö Proaktivt arbete mot våra samarbetspartners på externa verkstäder Förmåga att identifiera förbättringsområden, samt handlingskraftig på genomförandet Drivs av att arbeta med utveckling av såväl processer och arbetsrutiner samt utveckling av dina medarbetare i teamet Du har goda allmänna datorkunskaper och det är meriterande om du har kunskaper i affärssystemet Kobra B-körkort och truckkort fordras Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
Ta nästa steg i karriären som Reservdelsansvarig hos oss på Michelsens Bil. Har du tekniskt intresse och en vilja att leverera högklassig kundupplevelse? Vill du bli en del av ett välmående företag, där du kommer spela en viktig roll på vår fortsatta resa? Perfekt - då kan vi vara din nästa arbetsgivare. Här möts framtidsanda och kvalité i en härlig kombination - nu behöver vi förstärka vår verksamhet med dig! Inom Michelsengruppen, är vi idag ca 65 anställda. Vi är en organisation som ständigt utvecklas och förändras och vi har förmånen att jobba med marknadens starkaste varumärken och bästa produkter. Våra verkstäder inom Michelsengruppen är auktoriserade serviceanläggningar för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda och Volkswagen Transportbilar. Vi har som mål att samla de bästa inom sälj, verkstad och service för att leverera den bästa totalupplevelsen till våra kunder. Arbetsuppgifter Som reservdelsansvarig i Tomelilla har du ansvar för hela reservdelsaffären och lagerhanteringen. Det är en administrativ tjänst som innefattar mycket kontakt med leverantörer och kunder. Du skapar långsiktiga relationer med fordonsägaren och gör det tryggt, roligt och enkelt längs vägen. Vardagen består av mycket kundkontakt dels fysiskt, men också via telefon och mail. Rollen innebär ett ekonomiansvar för reservdelsavdelningen och man är delaktig i budgetarbetet. Arbetet innebär också att du förplanerar ordar och bokar in jobb knutet till beställda reservdelar och tillbehör. Du hjälper våra tekniker att söka och beställa hem rätt reservdelar. Vi ser också att du är med och bidrar till att utveckla vår verksamhet för att nå bästa kundupplevelse. Du kommer arbeta i ett aktivt team i Tomelilla med bred kunskap och proaktivt tänk. Hos oss kommer du kontinuerligt utbildas och vidareutvecklas i din roll. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande roll och har vana att arbeta med dagliga kundkontakter. Du har ett intresse och förståelse för branschen som präglas av effektivitet och minimerade stillestånd, samt en god datavana och lätt för att sätta dig in i nya tekniska system. Vi ser att du brinner för service och försäljning, samt har förmågan att organisera det dagliga arbetet efter verksamheten och kundernas behov. Ytterligare krav för tjänsten är att du innehar B-körkort och har goda administrativa färdigheter. Är du från bilbranschen och har fordonsteknisk utbildning är detta en fördel. Då rollen innefattar administrativt arbete krävs det att du har ett gott ordningssinne och en god datavana – mycket meriterande är om du har erfarenhet från arbete i programmen Automaster, eParts, ETKA och Palette. Din person Som person har du en smittande positiv energi, stark drivkraft och trivs i en rörlig miljö med varierande arbetsuppgifter och högt tempo. Du motiveras av att hantera kundrelationer och uppskattar att möta nya människor varje dag. Du har en mycket god känsla för service och är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda. För att fungera i rollen behöver du vara strukturerad och noggrann samtidigt som du ser till helheten och samarbetet i teamet. Du är öppen och har lätt för att kommunicera på ett tydligt sätt. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang. Vår värdegrund står på fyra ben. Det är engagemang, respekt, kundfokus och hållbarhet som kännetecknar oss på Michelsens Bil och vi ser såklart att vår värdegrund är något som du också står för. Intresserad? Tveka inte att söka om tjänsten passar in på dig, vi går igenom ansökningarna löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstidens slut. Observera att du endast kan söka tjänsten via vårt formulär på michelsensbil.se. Michelsens Bil genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning. Övrig information Tjänsten är på heltid. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att maila vår Affärschef Eftermarknad Jon Nilsson på [email protected]
Om rollen I rollen som Nationell Bildelschef får du det övergripande ansvaret för hela vår bildelsaffär – en nyckelfunktion med stort strategiskt fokus. Du leder arbetet med att säkerställa att vår bildelsverksamhet är lönsam, konkurrenskraftig och framtidssäkrad. Du driver affären från ax till limpa, vilket innebär ansvar för inköp, leverantörsförhandlingar, prissättning, lageroptimering och affärsutveckling. Rollen innebär både ett operativt och strategiskt ansvar, där du också kommer vara en viktig länk mellan våra verkstäder, försäljningsavdelningar och externa partners. Din chef kommer vara Servicemarknadschefen på Niemi Bil. Vi söker en ledare som inte bara vill förvalta – utan som brinner för att utveckla, förändra och förbättra. Dina arbetsuppgifter Leda och utveckla bolagets bildelsstrategi på nationell nivå Driva arbetet med att utveckla digitala lösningar, hållbara logistiksystem och smart lageroptimering Säkerställa rätt inköp, prisstrategi, avtal Säkerställa lönsamhet och tillväxt inom bildelsområdet Bygga starka samarbeten med verkstäder, leverantörer och externa partners Arbeta datadrivet för att mäta, analysera och förbättra resultat, kundnöjdhet och effektivitet Stärka affären både internt och externt – med kunden och framtiden i fokus Vi söker dig som Erfarenhet från bil- eller verkstadsbranschen, alternativt annan närliggande bransch – men viktigast är att du har ett utvecklingsdriv utöver det vanliga Starkt affärssinne och god förståelse för inköp och logistik Du är affärsdriven, analytisk och har ett intresse för teknik och innovation Du har lätt för att se möjligheter där andra ser hinder – och du har modet att testa nytt Du trivs i ett högt tempo, är självgående och har en stark vilja att göra skillnad Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Fler språk är meriterande B-körkort Övrigt Niemi Bil finns över stora delar av landet och placeringsort utgår från antingen Luleå eller Uppsala. Vi erbjuder möjligheter till distansarbete del av arbetstiden. Resor kommer att ingå i tjänsten. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Kontakt: Har du funderingar eller frågor som du inte hittar svaret på här? Vänligen kontakta Servicemarknadschef Tom Niemi, [email protected], +46 70 - 355 38 70 Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan. Om Niemi Bil Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vilka vi är Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra”, det är vårt motto. Vi växer, vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs att arbeta hos oss. För oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar idrott, kultur och ungdom. Det är vårt sätt att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb