Riskingenjör, risk management

Sök bland 3 lediga jobb som Riskingenjör, risk management och börja ditt nya yrkesliv idag!

HS officer

Wermkon Security erbjuder resurser inom säkerhetsområdet. Våra resurser verkar inom infrastruktur, papper/massa, raffinaderi, energi och batteriproduktion samt som supportfunktion till HSE- specialister och projektledare. Vi arbetar med resurstjänster så som Trafikvakter, HSE-resurs, Luckvakter, Brandvakter, Grindvakter. Vi söker nu en HS officer till WermKon Security. Som HS officer hos oss hjälper du HSE manager och specialister i det dagliga arbetet med arbetsmiljö och säkerhetsfrågor. Arbetsuppgifter Leda dagliga koordineringsmöten mellan entreprenörer  Genomföra skyddsronder  Kontrollera efterlevnad av säkerhetsregler och att alla känner till dem  Rapportera och följa upp incidenter samt stödja utredningar  Stödja arbetet med riskanalyser för arbetsmoment  Kontrollera att korrekt PPE används inom industriområdet  Kontrollera behörigheter enligt ID06  Kontrollera barriärer och stängsel för industriområdet  Erfarenheter Kunskaper i svenska och engelska Du är strukturerad Du tycker säkerhet är viktigt och en del i det dagliga arbetet. På Wermkon Security arbetar vi för att skapa en inkluderande arbetskultur där alla ska känna sig välkomna och uppskattade. Vi erbjuder våra medarbetare flexibilitet, varierande arbetsplatser, gemenskap och utvecklingsmöjligheter för att hjälpa dig att växa och uppnå dina mål. Som Wermkon Security medarbetare har du hela ledningen bakom dig, redo att erbjuda stöd och expertis när du behöver det. Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: 100 % Övrigt krav: B-körkort och tillgång till egen bil

15 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Risk & Opportunity Manager till BU Underwater Systems

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vi har en stark tillväxt och behöver förstärka vår verksamhet med en driven och engagerad Risk & Opportunity Manager för vår projekt- och programverksamhet. Här kommer du få både driva och stötta våra projektledare i större och mindre projekt med aktivt risk- och möjlighetsarbete. Vi vill också att du tar ett ansvar för att utveckla vår kompetens och metodtillämpning inom området. Din anställning kommer att vara på Program- och projektkontorets sektion Support Business Execution. Här har vi också uppgiften att förse våra projekt och projektledare med projektsupport, planerings- och uppföljningsstöd samt kalkylledning med möjlighet att även ta projektledaruppdrag. Utifrån projektens faser så kan dina arbetsuppgifter variera över tid, men i din tjänst ingår att: * Skriva riskhanteringsplaner för projekt. * Stödja och leda projekt i det praktiska risk- och möjlighetsarbetet samt hålla workshops i detta. * Bidra aktivt med riskidentifiering, klassificering, konsekvensbedömning samt skapa åtgärds- och handlingsplaner och bedöma ekonomisk påverkan. * Följa upp och rapportera arbetet och åtgärdsplaner. * Delta i koncernens metod- och processutvecklingsarbete. * Vid behov internutbilda våra medarbetare. Utifrån din profil kan också annat arbete inom sektionen vara aktuellt. Din profil Du har yrkeserfarenhet från projektledningsområdet och produktutvecklande verksamhet. Om du inte har en ingenjörsutbildning så behöver du kunna förstå och sätta dig in i utveckling och produktion av tekniskt avancerade produkter. Har du tidigare erfarenhet av tillhörande affärssystem och planeringsverktyg är det en fördel. Vi jobbar bland annat i egenutvecklade excelverktyg, Antura, Jira och IFS för produkt- och dokumentstyrning. Det är också önskvärt att du dokumenterad erfarenhet och metodkompetens för olika former av workshoparbete. För att lyckas i rollen bör du vara nyfiken, social, drivande och resultatinriktad. Som person är du initiativtagande, men också uthållig. Du är strukturerad och kan skapa ordning. Du knyter kontakter och samarbetar väl med andra, oavsett vilken funktion eller roll de arbetar i. Du kommunicerar på ett tydligt sätt; du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Vi arbetar med både nationella och internationella kunder och du bör därmed kunna uttrycka dig väl på svenska och obehindrat på engelska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

5 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Governance Officer – Regulatory specialist

Get an idea of the role If you join us at Resurs, you will join a Nordic organization characterized by fast pace, change and brave decisions. An important part of the role is to develop, implement, and continuously improve the Nordic process of regulatory outlook by preventively monitoring relevant new regulations for the Bank. In the role you will also analyze and write memos on relevant sanctions, provide advisory service, represent the Bank in branch specific organizations and support implementation of new regulations. The role reports to CGO (Chief Governance Officer) who is part of Group Management. Under the leadership of the CGO, the role is part of the Governance function, operationally strive for a well-functioning: - Overall structure and methodology for the Bank’s governance work - Risk Management - first line - Compliance Management - first line Which includes internal controls, process management, steering documents as well as monitoring and ensuring that the Bank is compliant towards external and internal regulations. Furthermore, be cohesive and supportive toward the rest of the business, strive for synergies between the departments and develop effective working methods based on best practice. On a personal level You probably thrive in a role where you get to take on a lot of responsibility and where you drive your innovative work forward, where experience of working with GRC systems is a big advantage. In all our offices, we work activity-based with a great opportunity to control your own everyday life. Our offices are the "visible" evidence of our constant movement, our journey of transformation. It also shows through our ambition to always develop, rather than manage. We are looking for you who have: - Degree as Jur Kand (Master of Law) or similar - At least 5 years of experience in similar work within financial operations - You can write and speak fluently Swedish and English. We believe that you are working or have worked at a payment institution, in a bank, at an agency, law firm or similar. For us, you are particularly interesting if you have experience from project lead within law implementation or have experience from work with ServiceNow. More than a job The Resurs spirit is about transformation, our culture and the people in our society. It’s about how we define ourselves, how we greet the world and handle our business. We are here to make a difference in people’s lives and to help them to make things happen. It shouldn’t be hard to deal with a bank - we want to give the feeling of freedom and possibilities. We are here to make things happen; do you want to join? Apply today! Don’t wait to send in your application - selection and interviews take place on an ongoing basis and the position may therefore be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you!   For questions, please reach out to [email protected] or [email protected] In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company LI-LN1

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024