Samhällsplanerare
Lycksele kommun
Planerare och utredare m.fl.

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Vill du vara med och utveckla Lycksele? På samhällsplaneringsenheten bidrar vi med kunskap till strategiska beslut och är möjliggörare för den vision och de mål som Lyckseles kommunfullmäktige beslutat om, med särskild tonvikt på fokusområdet attraktivt samhälle. I tidiga skeden tar vi fram underlag och planer för ett mer hållbart, friskt och aktivt samhälle i stort och säkerställer en robust infrastruktur för kommande generationer. Vi är länken mellan nutid och det samhälle vi vill ha om 10–20 år. Vi söker nu en samhällsplanerare, vars huvudsakliga uppgift är fysisk planering. I uppdraget ingår att vara delaktig i kommunens strategiska planarbete och delta eller leda framtagandeprocesser inom ramen för detta, samt arbeta med utvecklingsfrågor på regional nivå. Som medarbetare i Samhällsplaneringsenheten får du möjlighet att arbeta med frågor som kommer att ha betydelse för många människor under lång tid. Strategisk och fysisk planering för det hållbara och trivsamma samhället är bara delar av de uppgifter som tjänsten innehåller och som del i en liten enhet får du goda möjligheter att sätta ett bestående avtryck.  Rollen som samhällsplanerare innebär ett stort eget ansvar, med framtagande av detaljplaner, strategier och fördjupade översiktsplaner. Vi är en liten organisation vilket ställer krav på både operativ och strategisk förmåga. Tjänsten är en tillsvidareanställning. DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som är utbildad samhällsplanerare. Högskoleexamen och erfarenhet från motsvarande uppdrag är meriterande men inte avgörande. Det viktigaste är egenskapen att förstå såväl verksamhetens och medborgarens behov samt att kunna omsätta den förståelsen till tjänster, planer och strategier som blir användbara. Du ska vara förtrogen med plan- och bygglagen samt ha en förståelse för hur geografiska informationssystem är uppbyggda och fungerar. B-körkort och körvana är ett krav för tjänsten. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och du har en hög känsla för service. Ditt arbetssätt är öppet, förtroendeskapande och du är en effektiv person som ser sammanhang och helhet. Du har lätt för att knyta kontakter, kommunicera och dela med dig av dina kunskaper. Som person är du strukturerad och flexibel samt har god samarbetsförmåga, men måste också kunna arbeta självständigt. Vi är en värderingsstyrd organisation och därför är det viktigt att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00.  I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss på samhällsplaneringsenheten? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1151 senast 2025-08-12. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

27 maj 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Projektplanerare som vill forma kollektivtrafikens framtid - Stockholm!
Sway Sourcing Sweden AB
Planerare och utredare m.fl.

Vill du vara med och bidra till framtidens kollektivtrafik i Stockholm? Vi söker dig som brinner för projektplanering och vill ta en central roll i att utveckla tunnelbanesystemet – ett uppdrag med stor samhällsnytta! Om uppdragetDu kommer att arbeta som tidplanerare inom en sektion som driver och uppgraderar tunnelbanans infrastruktur. I teamet Planering & Stöd stöttar du projektledare i tidplanearbetet för sektionens projekt inom områden som spårfordon, depåer, trafikstyrning och elförsörjning. Din roll är att ta fram, analysera och följa upp tidplaner – ett av projektens viktigaste styrverktyg. Du arbetar både övergripande och på detaljnivå, i nära samverkan med projektorganisation, leverantörer och andra enheter. Ditt uppdrag i korthet Skapa och hålla uppdaterade tidplaner i projektens alla faser. Analysera, kontrollera och föreslå justeringar i planering. Samordna mellan projekt och intressenter. Bidra till struktur, transparens och framdrift i investeringsprojekten. Arbeta utifrån tydliga värderingar: öppenhet, kompetens, pålitlighet och samverkan. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Högskole- eller YH-utbildning inom samhällsbyggnad eller annat relevant område Minst 4 års erfarenhet av tidplanering i komplexa investeringsprojekt med inriktning bygg, infrastruktur eller system. Djup kunskap i produktions- och projektplanering, gärna med verktyg som MS Project, Primavera eller liknande. Erfarenhet av att ta fram, följa upp och revidera detaljerade produktionstidplaner. Vana att arbeta med samhällsnyttiga projekt i tekniska miljöer Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av: Offentlig sektor och infrastrukturprojekt Systemstöd som Antura eller motsvarande Verksamhetsutveckling kopplad till planeringsprocesser Vem är du? Du är en analytisk och strukturerad person med hög integritet. Du har förmågan att skapa samsyn i komplexa sammanhang och kommunicerar tydligt med olika typer av intressenter. Du trivs i en stödjande roll där din insats gör skillnad för helheten. Praktisk information: Uppdragsperiod: 1 maj 2025 -30 april 2026 (möjlighet till förlängning finns) Omfattning: Heltid (40 timmar/vecka) Placering: Stockholm med möjlighet till viss distansarbete Sista ansökningsdag: 7 april 2025 Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
ArkDes söker en projektledare till Think Tank
Statens Centrum För Arkitektur och Design
Planerare och utredare m.fl.

Projektledare, Think Tank, diarienr AM2024-190 ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design och en statlig myndighet. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. Vi bjuder in allmänheten till att reflektera, debattera och påverka designens och arkitekturens roll i samhället. Vi är en förlängning av gatan, en del av staden, ett forum att lyfta de stora frågorna om vad det innebär att vara människa, hur strukturer formar våra beteenden och hur vårt agerande formar framtiden. Vi är en öppen plats för eftertanke och debatt, en plats för många röster att höras, en plats som synliggör systemet inifrån systemet. ArkDes söker en projektledare På ArkDes Think Tank arbetar tre projektledare, en strateg, en utredare, en koordinator och en enhetschef. Nu söker vi en projektledare för en statlig visstidsanställning (STAVA), med en arbetstidsomfattning om 50 %, för ett nytt projekt som startar 2025.  Think Tank bedriver externa samarbeten med ett flertal aktörer och verkar i nära samverkan med myndigheter inom ramen för Politik för gestaltad livsmiljö. ArkDes är en av myndigheterna i Rådet för hållbara städer och samhällen och har i uppdrag att koordinera noder och regionala nätverksnoder i en nationell samordningsgrupp. Enheten bedriver ett flertal praktiknära forskningsprojekt och koordinerar team inom områden som stads- och samhällsutveckling, mobilitet, återbruk och hållbar design. Med utgångspunkt från designmetodik utgår projekten från arkitekturens och designens möjligheter att bidra till en hållbar utveckling av våra gemensamma livsmiljöer. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med utveckling, framdrift och genomförande av projekt i nära samarbete med externa organisationer och personer från både ArkDes organisation, näringsliv och andra myndigheter. Du kommer att ansvara för projektledning, kontakter, kunskapsinsamling, dokumentation och utvärdering i praktiknära forskningsprojekt. Vidare kommer du att koordinera och samarbeta med ämnesexperter bestående av forskare och praktiker. En stor del av de projekt som bedrivs hos ArkDes presenteras i offentliga arrangemang som kunskapsseminarier, prototypbyggnation och utställningar. Det förväntas därför att du kan göra presentationer vid sådana arrangemang. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har bakgrund och erfarenhet av att bedriva och koordinera projekt i tätt samarbete med externa aktörer och att du säkerställer att projektets kunskapsmål uppnås. Du formulerar dig väl på svenska och i tal och skrift, anpassat för olika typer av mottagare. Du är noggrann, kreativ, lyhörd, analytisk och har en god förmåga att arbeta självständigt. Då rollen har många kontaktytor krävs det att du har god samarbetsförmåga och ett lösnings-orienterat angreppssätt. Du levererar god kvalitet även vid arbete i högt tempo. Vi ställer som krav att du ska ha: • Relevant akademisk examen exempelvis inom arkitektur, stadsplanering eller motsvarande. • Dokumenterad erfarenhet av arbete i privat och offentlig sektor i frågor rörande arkitektur, design och samhällsplanering • Dokumenterad kunskap i att inhämta, analysera och sammanställa praktiknära forskningsresultat • Dokumenterad kunskap om, och erfarenhet av, process- eller projektledning med tonvikt på praktiknära utforskande projekt • Dokumenterad erfarenhet av att arrangera workshops och seminarier • Dokumenterad erfarenhet av samarbetsprojekt Det är meriterande om du har: • Dokumenterad erfarenhet av liknande tjänst inom det statliga avtalsområdet • Kunskap om hållbarhetsfrågor • Kunskap om fastighetsekonomi och/eller fastighetsjuridik • Kunskap om cirkulär ekonomi, omvandling och förvaltning Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ArkDes välkomnar sökande som kompletterar myndigheten avseende jämställdhet och mångfald. Anställning Anställningen är en statlig visstidsanställning (STAVA), med en arbetstidsomfattning om 50 %, fr.o.m. februari 2025 t.o.m. den 31 maj 2026. Tillträde Februari 2025, eller enligt överenskommelse. Arbetsplats Arbete sker på plats på Skeppsholmen och i våra projekt ute i landet. Viss flexibilitet finns kring arbete hemifrån. Ansökan Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 8 januari 2025. Ange diarienr AM2024-190. Kontaktpersoner Upplysningar lämnas av Jessica Segerlund, enhetschef för ArkDes Think Tank. Fackliga företrädare är Adolfo Vega och Stefan Mossfeldt för ST och Johanna Fogel för SACO-S. Samtliga nås via vår växel på telefon: 08-520 23 500.

5 december 2024
Sista ansökan:
31 maj 2026