Speditionsassistent
Sök bland 3 lediga jobb som Speditionsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker nu en noggrann och lösningsorienterad Speditör/Orderadministratör till ett globalt företag i framkant, där varje leverans kan göra skillnad. Här blir du en del av ett engagerat team som tillsammans säkerställer att viktiga sändningar når rätt plats i rätt tid – världen över. Detta är ett konsultuppdrag via Academic Work på 3 månader med chans till förlängning. Om du trivs i en snabb och dynamisk miljö, gillar struktur, och har ett öga för detaljer – då kan detta vara rollen för dig! OM TJÄNSTEN Du kommer att tillhöra speditionsavdelningen, där man arbetar nära varandra och värdesätter samarbete, kunskapsutbyte och en hög servicenivå. Du ansvarar för att boka transporter med kurir, flyg, sjö och väg till både EU- och icke-EU-länder. Arbetet är varierat och kräver att du både kan arbeta noggrant enligt givna instruktioner och samtidigt vara flexibel i oförutsedda situationer. Du kommer att ha daglig kontakt med interna beställare, externa transportörer samt ibland även banker och myndigheter, vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga och struktur. Vi söker dig som är i början av din karriär då detta är en assisterande roll. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Boka och koordinera transporter (kurir, flyg, sjö och väg) till både EU och övriga världen * Följa och tolka fraktinstruktioner samt säkerställa leverans- och betalningsvillkor * Hantera exportdokument, fraktfakturering och statistikrapportering * Informera interna intressenter vid eventuella avvikelser * Presentera rembursdokumentation till bank * Stötta med prisförfrågningar, offerter och kontakt med transportörer VI SÖKER DIG SOM * Har eftergymnasial utbildning inom logistik, spedition eller liknande område * Innehar god administrativ förmåga, är van att arbeta med dokumentation, uppföljning och strukturerade processer * Besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift * Har förmåga att hantera ett högt arbetstempo med flera parallella uppgifter * Har en servicemedveten och samarbetsvillig inställning Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att boka kurir-, flyg- eller sjötransporter - Erfarenhet från arbete inom logistik, transportadministration eller spedition - Har erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Stresstolerant - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Är du speditör och pratar finska flytande? Vi söker dig som vill bli en del av en internationell logistikpartner med spetskompetens inom dryckestransporter. Här får du arbeta i en varierad roll med fokus på export och import, i ett team som präglas av samarbete och högt tempo. Skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hosföretaget. Om företaget Företaget är idag en del av en världsledande koncern inom logistik. Vi berättar mer om företaget på en intervju! Arbetsuppgifter Som speditör i Europa-teamet arbetar du med att säkerställa att kundernas transporter levereras i tid och med hög kvalitet. Du har ett helhetsansvar för hela flödet – från orderläggning till fakturering – och ser till att varje leverans uppfyller interna krav på kvalitet, ledtid och kostnadseffektivitet. Tjänsten innebär daglig kontakt med både interna kollegor, externa leverantörer och kunder, med särskilt fokus på marknaden i Finland. Du förväntas skapa trygga och professionella relationer genom att ge löpande information och snabbt hantera eventuella avvikelser. I rollen ingår även rådgivning, att hitta lösningar på ad-hoc-förfrågningar, följa upp ekonomi samt hantera avvikelser – alltid med kundnöjdhet och service i fokus. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Minst ett års erfarenhet av en liknande roll som speditör • God datorvana • Mycket goda kunskaper i finska, svenska och engelska Som person gillar du att ta egna initiativ, att förbättra och utvecklas i ditt arbete. Du visar på engagemang och kommunicerar väl med kunder då detta är en stor del av arbetet. Därtill har du en positiv inställning till ditt arbete, du har lätt för att samarbeta med andra och arbetar proaktivt för att uppnå teamets mål. Avslutningsvis värdesätts egenskaper som noggrannhet, kvalitetsmedvetenhet och ett stort kundfokus. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Globen, Stockholm - Möjlighet till 2 dagar hemifrån Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Har du en pågående eller avslutad utbildning inom spedition och vill bygga vidare på din arbetslivserfarenhet? Har du dessutom genomfört LIA eller arbetat med sjöexport? Just nu söker vår kund i Göteborg en engagerad Sjöspeditör för ett sommaruppdrag – perfekt för dig som vill utvecklas inom branschen. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar under perioden juni till och med augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Företaget. Om företaget Mer information gällande vilket kundföretag det gäller kommer du få senast under intervjutillfälle. Arbetsuppgifter I denna roll som Sjöspeditör arbetar du med att stötta upp det dagliga arbetet inom sjöspedition under sommaren. Du kommer att arbeta nära erfarna speditörer och bidra i flera delar av transportflödet. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar att hantera enklare bokningar, registrera uppdrag i affärssystemet, bevaka lastningar och säkerställa att informationen är uppdaterad och korrekt. Du har också en del kontakt med kunder och leverantörer via mejl, där du besvarar frågor och följer upp ärenden. • Hantera bokningar • Registrera uppdrag i system • Bevaka lastningar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående eller avslutad eftergymnasialutbildning inom spedition • LIA/Arbetslivserfarenhet av sjöexport är högst meriterande • God dator och systemvana, kunskaper i CargoWise är meriterande • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift För att vara framgångsrik i denna roll är du en snabblärd och driven person som snabbt sätter dig in i nya arbetsuppgifter – något som är särskilt viktigt i ett sommaruppdrag. Du har en stark vilja att utvecklas och lär dig gärna mer om logistik och sjöspedition. Du är nyfiken, lösningsorienterad och trivs i en miljö där tempot är högt och där du får ta ansvar. Din förmåga att snabbt anpassa dig och bidra till teamets gemensamma mål gör dig till en värdefull resurs under hela uppdraget. Övrig information Start: Omgående Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Krav på att visa upp utdrag ur belastningsregister i denna process Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-05-20. #Nextgen
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb