Speditionsassistent
Sök bland 3 lediga jobb som Speditionsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!
Menzies Aviation är ett marknadsledande företag som har verksamhet på över 300 flygplatser världen över. Vår verksamhet är dynamisk, där säkerhet och effektivitet prioriteras. Våra värdeord, vår spirit, handlar om att som personal ge den bästa servicen till våra kunder. Vi vill vara bäst. De värderingar som leder oss i vårt arbete är säkerhet, passion, integritet, pålitlighet, innovation och teamwork. Vår verksamhet på Malmö Airport kretsar kring flygfrakt i olika roller gentemot flygbolag och kunder. Till Malmö Airport söker vi nu en driven och glad person som vill arbeta helger hos oss. Som arbetsplats erbjuder vi en spännande miljö där du tillsammans med oss blir en del av vårt team och får en viktig roll i Nordens logistikhjärta. Arbetet innebär dokument- och systemhantering för alla flygbolag vi hanterar och registrering av ankommande och angående truckar. Vad erbjuder vi? Upplärning på plats Spännande och fartfylld arbetsroll Härligt team Varierande arbetsuppgifter Flygfraktsvärldens centrum God datorvana samt flytande svenska och engelska i tal och skrift ett krav samt körkort och tillgång till bil. Tillträde snarast. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. (För att bli anställd hos oss krävs det att du genomgår en säkerhetsprövning hos Transportstyrelsen och SÄPO med godkänt resultat då vi arbetar inom säkerhetsklassat område)
Arbetsbeskrivning Vi söker en erfaren och engagerad Export Flygspeditör till vår kund, belägen norr om Stockholm. Uppdraget sträcker sig till efter sommaren 2025 med möjlighet till förlängning. Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan och CV till oss idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Ansvarsområden Hantera flygspedition, med fokus på export. Arbeta i kundens egna system för att boka och skriva sändningar. Initiera och styra sändningar. Säkerställa att kostnader och intäkter följs upp och hålls under kontroll. Delta i möten och samarbeta med interna och externa parter. Kvalifikationer Tidigare arbetslivserfarenhet som flygspeditör. Genomgången och godkänd SÄPO-säkerhetsklass. Flytande svenska i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Utbildning inom logistik eller likvärdigt Personliga egenskaper: Vi söker dig som trivs i ett team med högt i tak och som är stresstålig. Du är ansvarstagande och har förmågan att hålla ordning på flera uppgifter samtidigt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Är du erfaren inom speditionoch söker efter en ny utmaning? Vill du dessutom bli en del av ett globalt logistikföretag?Vi söker dig som vill bli en del av en familjär och dynamisk arbetsplats. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget. Om företaget Företaget är ett globalt logistikföretag som erbjuder ett brett utbud av tjänster inom transport, lagerhållning och supply chain management.Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle. Arbetsuppgifter Som speditör arbetar du med hela transportkedjan för våra kunder och ansvarar för att utveckla värdeskapande relationer. I rollen som speditör ansvarar du för den dagliga hanteringen och uppföljningen av våra kunders godsflöden. Du ansvarar för daglig kund- och leverantörsvård, för hela kedjan från bokning till fakturering. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Minst 3 års erfarenhet som speditör, samt erfarenhet av budgetering och och uppföljning av transportkostnader Starkt meriterande med erfarenhet av internationell kommunikation och/eller direktkontakt med externa transportörer och slutkunder Du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift Mycket god dator- och systemvana Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö och är nyfiken inför nya utmaningar. Du utför dina arbetsuppgifter noggrant på ett strukturerat sätt med ett öga för detalj. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och är mån om att skapa god stämning på arbetsplatsen. Vidare är du nyfiken och har en vilja att lära dig för att kunna utvecklas. Vi ser att du trivs med att agera på eget initiativ och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa dig efter olika personer och hjälper gärna till med det som behövs, både högt och lågt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Enligt överenskommelsePlats: MalmöLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-01-03.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb