Speditionsassistent

Sök bland 3 lediga jobb som Speditionsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Teamleader Speditör till Hillebrand Gori

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hillebrand Gori. Om företaget: Hillebrand Gori är världens ledande logistikleverantör för öl, viner och sprit. Hillebrand grundades som ett familjeföretag år 1844 och förvärvades av Deutsche Post DHL i mars 2022. Är du passionerad för frakt, drycker, innovation och kundservice? Strävar du dagligen efter att erbjuda teknologiska och innovativa lösningar för att stödja Hillebrands kunders produkter genom hela deras resa, vägleda dem till deras destination? Då är Hillebrand Gori, ett företag inom DHL, platsen för dig. Hillebrand Goris medarbetare älskar det dem gör. Deras medarbetare brinner för logistik och de varor som Hillebrand fraktar. Hillebrand förstår hur viktig logistikprocessen är för deras kunder, så de arbetar med dem som partners. För mer information om företaget: https://www.hillebrandgori.com/ Arbetsuppgifter: I rollen som teamleader för spedition ansvarar du för Europa-teamet, bestående av 5 medarbetare som du har personalansvar över, samtidigt som du även arbetar operativt som speditör. I rollen förväntas du arbetsleda, motivera och utveckla teamet och aktivt bidra med nya infallsvinklar samt utveckla befintliga arbetsprocesser. Du identifierar och löser återkommande problem samt föreslår arbetsmetoder med fokus på att öka effektiviteten. Därtill ansvarar du för hela flödet från orderläggning till fakturering och att transporterna uppfyller Hillebrands krav på kvalitet, ledtid och kostnad. Utöver kontakt med interna och externa uppdragsgivare och leverantörer innefattar tjänsten även rådgivning, ad-hoc-lösningar, ekonomisk uppföljning och hantering av avvikelser. Genom att kombinera ledarskap med operativa speditionsuppgifter spelar du en avgörande roll för att säkerställa att teamet når sina mål och att verksamheten fortsätter att utvecklas och växa framgångsrikt. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst 5 års erfarenhet av en liknande roll som speditör • Tidigare erfarenhet av personalansvar • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska • Mycket goda kunskaper i Excel Vi söker dig som är framåt och som har ett eget driv att hitta lösningar på komplexa problem. Du ska vara strukturerad, ansvarstagande och analytisk med ett öppet sinne för att förbättra arbetssätt och arbetsmetoder. Att arbeta tillsammans med andra är något som du får energi av samtidigt som du snabbt kan ändra synsätt och förhållningssätt. Vidare har du en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Slutligen är du kommunikativ då tjänsten innebär många kontaktytor. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Globen, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Speditör till Hillebrand Gori

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är ett vikariat på 12 månader med goda möjligheter till förlängning. Du anställs direkt hos Hillebrand Gori och rekryteringsprocessen sker genom Bravura. Om företaget: Hillebrand Gori är världens ledande logistikleverantör för öl, viner och sprit. Hillebrand grundades som ett familjeföretag år 1844 och förvärvades av Deutsche Post DHL i mars 2022. Är du passionerad för frakt, drycker, innovation och kundservice? Strävar du dagligen efter att erbjuda teknologiska och innovativa lösningar för att stödja Hillebrands kunders produkter genom hela deras resa, vägleda dem till deras destination? Då är Hillebrand Gori, ett företag inom DHL, platsen för dig. Hillebrand Goris medarbetare älskar det dem gör. Deras medarbetare brinner för logistik och de varor som Hillebrand fraktar. Hillebrand förstår hur viktig logistikprocessen är för deras kunder, så de arbetar med dem som partners. För mer information om företaget: https://www.hillebrandgori.com/ Arbetsuppgifter: Som speditör hos Hillebrand Gori ingår du i Europa-teamet som arbetar med att säkerställa att Hillebrands kunders frakter levereras i tid och enligt högsta kvalitetsstandard. I samarbete med underleverantörer och kollegor är du ansvarig för att transporterna uppfyller Hillebrands egna krav på kvalitet, ledtid och kostnad. Du hanterar hela flödet från orderläggning till fakturering. Du levererar en slutprodukt, som utöver transporten lever upp till kundens förväntningar. Hillebrand strävar efter att deras kunder ska känna sig trygga med att de alltid har uppdaterad information och att eventuella avvikelser kommuniceras och hanteras snabbt och effektivt. Utöver kontakt med interna och externa uppdragsgivare och leverantörer innefattar tjänsten även rådgivning, ad-hoc-lösningar, ekonomisk uppföljning och hantering av avvikelser. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst ett års erfarenhet av en liknande roll som speditör, gärna med erfarenhet från road, rail samt short sea • God datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Som person gillar du att ta egna initiativ, att förbättra och utvecklas i ditt arbete. Du visar på engagemang och kommunicerar väl med kunder då detta är en stor del av arbetet. Därtill har du en positiv inställning till ditt arbete, du har lätt för att samarbeta med andra och arbetar proaktivt för att uppnå teamets mål. Avslutningsvis värdesätts egenskaper som noggrannhet, kvalitetsmedvetenhet och ett stort kundfokus. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Globen, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Junior Operations Coordinator till YSDS

Är din nästa arbetsgivare ett marknadsledande bolag som vill förändra en traditionell bransch? Där en unik kultur präglar arbetssättet och en fantastisk samling människor gör allt för att kontinuerligt överträffa sina kunders behov? Varje kund, precis som varje individ, är unik och alla har sina egna behov och utmaningar. Att verkligen förstå dessa och omsätta dem till bästa tänkbara logistiklösningar är vardagen för de över 120 engagerade och ytterst kompetenta medarbetarna världen över på Your Special Delivery Service (https://ysds.com/). De kallar det för Unique Logistics Solutions! OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET YSDS är ett internationellt företag med fokus på specialtransporter inom specifika branscher. Företaget är grundat i Sverige, är privatägt och har idag kontor i tio länder totalt. Medarbetarna är företagets viktigaste resurs och entreprenörskänslan är påtaglig. Man gör verkligen det lilla extra inte bara för att lösa kundernas behov, utan även för att säkerställa att allt går som planerat, hela vägen fram till destinationen. Detta oavsett om det gäller en transport av ett temperaturkänsligt läkemedel eller ett värdefullt paket som behöver vara på destinationen i Holland kl. 08:30 dagen efter. I rollen som Junior Operations Coordinator har du en kommunikativ roll, med många kontaktytor både externt och internt inom organisationen. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med bland annat dina mer seniora kollegor inom organisationen, där du kommer att säkerställa att kundernas behov inom transport- och logistiklösningar uppfylls. Ditt ansvar innebär daglig kontakt med kunder via telefon och mejl där du, genom att bryta ner kundernas önskemål, förtydligar vilka alternativ som är mest kostnadseffektiva. I ditt arbete kommer du dessutom att ansvara för att följa upp lagersaldon och köra transporter till och från kunder i Malmöregionen. Du kommer att arbeta mot flera olika branscher och kommer att vara en viktig pusselbit i dina kunders transportlösningar. Detta ställer höga krav på din förmåga att, parallellt med övrigt arbete, löpande hålla kunden uppdaterad och informerad under transportens gång. DU ERBJUDS: - Chansen att få en fot in i logistikbranschen och utvecklingsmöjligheter inom ett attraktivt och snabbrörligt företag. - Möjlighet att arbeta i en värderingsstyrd organisation, där varje dag ställer dig inför nya och spännande utmaningar. EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER: - Planera och administrera transporter. - Sammanställa offerter utifrån insamlade behov. - Hantera inkommande mejl och samtal från kunder. - Administrera transportdokument. - Hämta upp och hantera värdegods från kunder i närområdet (Malmö-Lund). - Kontrollera och följ upp lagersaldo på YSDS anläggning i Malmö. VI SÖKER DIG SOM: - Vill ta steget in i logistikbranschen och utvecklas i en koordinerande roll. - Har B-körkort. - Har en färdiggjord gymnasial utbildning. - Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska. DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR: - Erfarenhet och/eller utbildning med anknytning till logistik. PERSONLIGA KOMPETENSER YSDS lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser eftersom du kommer vara en viktig del i deras grupp. Specifikt söker vi dig som har/är: - Samarbetsförmåga. Du är positiv och hjälpsam, med en ”can-do”-attityd. - Problemlösande. Kan lyssna in de utmaningar som finns och arbeta lösningsorienterat mot uppkomna problem. - Strukturerad. Du har lätt för att sätta en tydlig struktur i ditt arbete och arbetar sedan utifrån de prioriteringar som råder. - Resultatfokuserad. Du ser till att jobbet blir gjort och fokuserar på att nå uppsatta förväntningar. Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan! PRAKTISK INFORMATION Start: Snarast, med beaktning för eventuell uppsägningstid. Arbetstider: Heltid ordinarie kontorstider. Plats: Malmö. Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. YSDS önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-hub (https://www.a-hub.se/).

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024