Supply chain manager/SCM manager

Sök bland 3 lediga jobb som Supply chain manager/SCM manager och börja ditt nya yrkesliv idag!

Supply Chain Manager Köket

Beskrivning av jobb ICA Sverige söker nu en Supply Chain Manager Köket inom Varuflöde Special/Non Food. Är du redo för nästa steg i karriären och vill bli en del av Varuflöde Special på ICA Sverige? Vill du arbeta på ett företag där det händer mycket och vill du arbeta med end to end Supply Chain i ett affärsnära samarbete? Då är den här tjänsten något för dig! Specialaffären är del av ICA Sverige som både bedriver partihandel och detaljhandel. ICA utsågs 2023 till Nordens starkaste varumärke och nu söker vi dig som vill arbeta i och bidra till att utveckla ICA Sveriges Varuflöde Special och möta framtidens behov med oss. Uppdraget Supply Chain Manager Supply Chain Manager ansvarar för att tillsammans med sitt team optimera varuförsörjningen och effektivisera arbetssätt för Special-sortimentet från leverantör till ICA, både för partihandelförsäljningen och för den helintegrerade affären i MAXI Special. För att lyckas i rollen är du en coachande ledare med stort engagemang och vi tror att du har mångårig arbetslivserfarenhet med erfarenhet av Supply Chain och närhet till affär. Som Supply Chain manager Köket ansvarar du för ett team med fem Supply Planners. Vi söker dig som: Är en erfaren och engagerad ledare, som brinner för att leverera resultat och hela tiden förbättra din grupp och dina medarbetare Har mångårig erfarenhet av supply chain management och har god förståelse för såväl affär som butiksperspektiv Har ett starkt driv och ser förbättringsarbete som en naturlig del av din vardag Har integritet och mod som gör att du vågar utmana Beskrivs som en utåtriktad person som har lätt för att nätverka samt är van att samarbeta med många olika intressenter Har en stark entreprenörskapsanda och trivs med att förhålla sig till förändrade förutsättningar i omvärlden och hantera snabba förändringar Har en positiv inställning, är strukturerad och med en förmåga att nå ut till verksamheten genom din kommunikativa sida Har högskoleutbildning som civilekonom eller civilingenjör Har erfarenhet av Relex som verktyg Varmt välkommen med din ansökan! Om ICA ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss. Specialaffären inom ICA Sverige arbetar med inköp och försäljning av non food-varor i samtliga ICA- format och dess kanaler. Affären inkluderar kategorier såsom köket, hem & familj, konfektion, böcker, lampor samt säsong & media och är en viktig del i ICAs helhetserbjudande mot kund. Anställningsform: Tillsvidare Placeringsort: Kallebäck, Göteborg Sista dag för ansökan: 10 mars 2024 Tillträde: 1 maj 2024 eller enligt överenskommelse Kontaktpersoner: Anna M Carlsson, chef Varuflöde Special: [email protected]

26 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Capacity Planning Coordinator sökes till aktör inom transportindustrin

Har du erfarenhet inom Supply Chain Management och är tillgänglig att hoppa på ett 2 månaders uppdrag med start 4e mars? Har du goda kunskaper i Excel och engelska? Då har vi uppdraget för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en engagerad och ansvarsfull Capacity Planning Coordinator som kommer att arbeta i nära samarbete med andra organisationer och bygga goda relationer inom det internationella Outbound-teamet, såväl som med kunder och transportörer. Vår kund är en världsledande leverantör av transportlösningar som tillsammans med sina kunder och partners driver på omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad på företagets huvudkontor i Södertälje. Dina arbetsuppgifter Som Capacity Planning Coordinator ansvarar du för att koordinera operativ kapacitetsplanering tillsammans med ditt team och du fungerar som en länk till andra inblandade funktioner. Du kommer även att ha en central roll i utvecklingsarbetet mot den framtida Outbound-processer. Din huvudsakliga arbetsuppgifter: Koordinera operativ kapacitetsplanering – inom teamet och med andra funktioner Underlätta tvärfunktionella operativa möten Ta ledningen i förbättringsaktiviteter för kapacitetsplanering och samordna initiativ med processägaren Delta i tvärfunktionella förbättringsinitiativ internt såväl som med leverantörer Delta i hållbarhetsinitiativ kopplat till kapacitetsplanering, allokering mm Dina egenskaper Vi söker dig som har engagemang för operativ samordning, processutveckling och förändring. Du har en akademisk examen, civilingenjör eller liknande. Vidare tror vi att du besitter god analytisk förmåga att lösa verksamhetsproblem utan att tappa sikte på långsiktiga strategier. Du är kommunikativ, strukturerad och tycker om att jobba efter uppsatta mål. Att använda Excel och olika Business intelligence-verktyg på en daglig basis är naturligt för dig, och din nyfikenhet för nya tekniker ökar dina kunskaper kontinuerligt. Är det dig som vi söker efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Akademisk examen, civilingenjör, industriell ekonomi, Supply Chain Management eller liknande Några års erfarenhet från supply chain relaterade befattningar Mycket goda kunskaper i Excel och olika Business intelligence-verktyg Mycket goda kunskaper i engelska Förmåga att kommunicera på svenska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 2 månader. Start 4 mars. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34443 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

22 februari 2024
Sista ansökan:
23 mars 2024
Konsult inom Supply Chain Management

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du ta ditt nästa steg i karriären? Har du ett brinnande intresse för Supply Chain Management (SCM) och vill vara med och utveckla AFRYs affärsområde SCM i Stockholm? Nu finns möjligheten för dig som vill utmanas och utvecklas inom SCM och samtidigt bidra till den gröna omställningen! SCM är specialiserade på utveckling inom Produktion, Logistik och Inköp. Vi är ett härligt gäng engagerade medarbetare som brinner för att driva utveckling och ge råd till våra kunder, samtidigt som vi stöttar varandra och har roligt tillsammans. Vi söker nu dig som: Har erfarenhet inom SCM från linje-/konsultroll och vill ta nästa utvecklingssteg Trivs att jobba i projektform och har erfarenhet av att framgångsrikt driva SCM-frågor Arbetar effektivt, prestigelöst och målinriktat i team, såväl som individuellt Är en pålitlig och ansvarstagande problemlösare som växer med uppgiften I rollen kommer du att arbeta nära sektionschef Erik Fahlén och gruppchef Carl-Magnus Theorell. Fokus kommer vara att utveckla och leverera inom vårt SCM-erbjudande, både när det gäller befintliga och nya kunder. En viktig del av rollen kommer även att vara att projektleda och driva egna kunduppdrag. Vi söker dig som kan utgå från Stockholmskontoret och är beredd att aktivt arbeta med uppdrag i hela Sverige. Kravspecifikation Vi ser att du i grunden är ingenjörsutbildad inom ett relevant område och har minst 3-5 års erfarenhet inom SCM. Du ska även ha en lösningsfokuserad inställning och ett genuint intresse för att skapa och utveckla relationer, såväl mot kunder som internt inom AFRY. För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har: Stark affärsförståelse där du nyttjar komplex information till handlingsbara insikter Vana att driva arbetet mot tydliga mål En gedigen verktygslåda för problemlösning inom SCM Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Ytterligare information Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiveter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer! För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Erik Fahlén, [email protected] eller Gruppchef Carl-Magnus Theorell, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 17 mars! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

16 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024