Vill du ta nästa steg och bli en del av vårt nya team IT Martech? Vi söker nu en backend-utvecklare som vill utveckla och utvecklas inom området Martech. Vill du arbeta med utveckling på ett bolag med den senaste tekniken och i ett team där vi har kul på jobbet? Då är detta rollen för dig! Martech är all teknologi som används för att optimera marknadsföringsinsatser, inklusive alla verktyg och processer som hjälper marknadsförare att planera, genomföra, mäta och inte minst optimera kampanjer och aktiviteter för att skapa kundvärde och unika och personliga kundupplevelser. Som Backend Developer i vårt nya team IT Martech kommer du att arbeta med utveckling och förvaltning av marknads tekniska system och backend-integrationer för dataflöden till och från vårt marketing automation-system Adobe Campaign – både för att säkerställa att CRM-teamet kan agera på korrekt data och följa gällande lagkrav samt främja ett hållbart spelande hos våra kunder. I rollen får du: - Arbeta med utveckling och förvaltning av marknads tekniska system, backend-applikationer och dataintegrationer. - Påverka och optimera den övergripande systemarkitekturen och bidra med din erfarenhet och förmågor för att designa och bygga framtidens lösning. - Vara med från början i vårt nya team IT Martech och kommer kunna påverka teamets way of working. - Vara delaktig i att sätta samt kontinuerligt förbättra teamets utvecklings-, test- och kvalitetsprocesser. - Stödja affären i att uppnå visionen av ett effektivt och datadrivet arbetssätt för att skapa en sömlös kundupplevelse. Rollen innebär även utveckling av nya microtjänster för kundkommuikation samt robusta dataintegrationer till bland annat en molnbaserad dataplattform. För rätt person kan rollen dessutom innehålla uppgifter som tech lead och lösningsarkitekt som i samarbete med IT-arkitekterna ansvarar för marknads övergripande systemarkitektur. Du kommer att samarbeta tätt med andra delar av ATG för att bidra till produktutvecklingen och en datadriven kundupplevelse i världsklass.Är det här du?Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du som söker har högskoleutbildning eller motsvarande inom systemutveckling samt har förståelse för det agila arbetssättet. Du har även några års relevant arbetslivserfarenhet inom backend-utveckling och ett genuint intresse för den tekniska marknadsföringen och hur man skapar kundvärde genom relevant kommunikation i alla kanaler. Då det är ett relativt nytt team ser vi att du är nyfiken, orädd, prestigelös och lösningsorienterad och gillar att dela med dig av din kunskap och välkomnar förslag på hur vi kan optimera vårt samarbete inom teamet. Vidare söker vi dig med en god kommunikativ förmåga på både engelska och svenska. Det är meriterande med erfarenhet inom Machine Learning, AI och Python och AWS. Vi ser att du har några års erfarenhet av: - Kotlin/Java/Spring Boot - REST, SOAP - Openshift/Kubernetes - Robusta dataintegrationer med höga krav på tillförlitlighet, test och kvalitet. ” Tillsammans kan vi flytta berg” Tillsammans kan vi flytta berg - det finns nästan inget som inspirerar mig mer än starka team där individer får ta plats, blir sedda och kan utvecklas och därmed bidra till något alldeles fantastiskt. Jag bygger mitt ledarskap på transparens och kommunikation, vilket är A och O i att skapa engagemang, motivation och tillit och de rätta förutsättningarna för gruppen. På min lediga tid älskar jag att vara ute i naturen tillsammans med min familj och vänner - i löpspåret, skidbacken eller på golfbanan. Just ATGs fokus på hälsa är enastående och vårt hållbarhetsarbete gällande medarbetarna, våra kunder och hästnäringen, tillsammans med en väldigt inkluderande företagskultur gör att det är roligt att gå till jobbet varje dag.” - Rekryterande chef, Solvejg Berntzon, Manager IT Martech We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap. Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.
Om Plejd Plejd är ett snabbväxande och innovativt svenskt techbolag inom smart belysning och hemautomation. Vi brinner för att göra elektrikerns vardag enklare genom att utveckla produkter och tjänster som utnyttjar den nya tekniken på rätt sätt. Med vår position i framkant av belysningsautomation har vi etablerat oss som en tongivande aktör på den svenska marknaden. Vi är ett integrerat fullstack-företag med intern expertis och vi stoltserar med en diversifierad grupp av specialister inom områden som produktion, automation, elektronik, mekanik, inbyggda system, apputveckling och moln/backend-teknologier. Allt under ett tak. Om rollen Vi söker en engagerad och erfaren säkerhetsingenjör till vårt InfoSec-team för att identifiera sårbarheter, implementera skyddsmekanismer och hantera säkerhetsincidenter i vår digitala infrastruktur. Du kommer att utföra sårbarhetsbedömningar och penetrationstester, designa och underhålla säkerhetslösningar som brandväggar och IDPS samt arbeta med att upptäcka och hantera säkerhetsincidenter. Genom analys av nätverkstrafik och loggar med hjälp av SIEM- och EDR-verktyg stärker du vår säkerhetsövervakning. Du bidrar till att säkerställa efterlevnad av relevanta regelverk och deltar i att skapa och uppdatera säkerhetspolicyer. Tillsammans med IT-, utvecklings- och driftsteam främjar du säkerhetsbästa praxis och ökar medarbetarnas medvetenhet kring säkerhet. Om dig Vi söker dig som brinner för cybersäkerhet och har ett starkt tekniskt kunnande. Du har sannolikt en kandidatexamen inom datavetenskap, informationssäkerhet eller motsvarande erfarenhet, samt minst två års erfarenhet av arbete inom cybersäkerhet eller säkerhetsingenjörsroller. Vi ser gärna att du: - Har gedigen kunskap om säkerhetsprotokoll, kryptering, autentisering och auktoriseringstekniker. - Har erfarenhet av säkerhetsteknologier såsom brandväggar, VPN, IDPS, SIEM och EDR. - Är skicklig på programmeringsspråken såsom Go, .NET C#, Node JS, Python eller Bash. - Känner till regelverkskrav som GDPR och NIS2 samt säkerhetsramverk som NIST och ISO 27001. Det är också meriterande om du: - Innehar branschcertifieringar som CISSP, CEH, OSCP/OSCP+, GSEC eller AWS Certified Security. - Har erfarenhet av molnmiljöer, särskilt AWS. - Är bekant med DevSecOps-praktiker och CI/CD-integrering samt har förståelse för Shift Left-filosofin. Vi letar efter en person som vill utvecklas i en innovativ och dynamisk miljö där säkerhet står i fokus, och som trivs med att arbeta tvärfunktionellt för att skapa säkra lösningar och robusta system. Om vår process Ansök redan idag! Vi rekryterar löpande och kan komma att tillämpa tester för att säkerställa ett objektivt urval. Vi har valt att själva sköta rekryteringen till denna tjänst, och tackar därför nej till all eventuell hjälp från dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Utveckla framtiden med oss Omegapoint är ett ledande konsultbolag med fokus på cybersäkerhet och säker IT-digitalisering. Hos oss får du möjlighet att jobba med branchexperter och samhällsviktiga tjänster. Vi fortsätter att växa och letar nu efter dig som har några års erfarenhet av systemutveckling. Om rollen I denna roll blir du en viktig spelare i vårt team och vi tror därför att du är en lagspelare med högt ansvarstagande och kvalitetstänk. Du trivs i kundnära relationer där du är en både strukturerad och engagerad rådgivare och har förmåga att omsätta dina kunskaper i konkreta lösningar. Du är van att agera självständigt och är inte rädd för att ta egna initiativ. För att trivas tror vi att du är utåtriktad, driven och kvalitetsmedveten. Vi ser gärna att du har en stark vilja att utvecklas och håller dig uppdaterad om de senaste teknikerna och idéerna inom domänen. Vi ser även att du är en stolt utvecklare som alltid strävar efter att skapa värde åt våra kunder. Vidare är du prestigelös och delar gärna med dig av din erfarenhet och kompetens både internt och externt. För den här tjänsten tror vi även att du: har minst tre års erfarenhet av programmering i Java, C#/.NET eller liknande arbetar kvalitetsinriktat och känner dig bekväm med såväl testdriven utveckling som automatiserade tester har kunskap kring IaC, pipelines och traditionell DevOps/DevSecOps har arbetat med agila utvecklingsmetoder har 3-5 års arbetslivserfarenhet och en utbildning inom systemutveckling eller likvärdigt behärskar svenska i tal och skrift Om oss Omegapoint grundades 2001 och är Norra Europas ledande konsultbolag inom cybersäker digitalisering. Med en vision om en framtid där vi fullt ut kan lita på teknik använder vi vår expertis för att säkra våra kunders och medarbetares utveckling. Vi är vassa och snälla, något som karaktäriseras av vår kompetensutvecklingskultur och viljan att dela vår kunskap med varandra. För närvarande är vi över 900 anställda konsulter i Stockholm, Oslo, Drammen, Köpenhamn, Göteborg, Malmö, Örebro, Västerås, Enköping, Uppsala, Umeå och Montreal. Vi satsar på dig Vi vågar lova dig en arbetsplats där du ges mängder med möjligheter att fortsätta utvecklas. På Omegapoint sätter vi din kompetens i centrum och ger dig alla förutsättningar för ett utvecklande och varierat jobb. Som konsult hos oss tillbringar du vardagen i uppdrag hos någon av våra kunder, men har alltid en välkomnande hemmahamn på kontoret i centrala Stockholm. Här ordnar vi mängder av aktiviteter under året för att vi ska utvecklas och ligga i framkant. Du kan förvänta dig allt från kompetensdagar på kontoret till externa och interna konferenser. Det är en del i vår kompetenskultur som bygger på samarbete och en vilja att stärka varandra. Med en stor och varierande kundbas, från små specialistföretag till stora och välkända företag och myndigheter, har vi en möjlighet att erbjuda utmanande och roliga uppdrag.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Assignment We need a Senior Software Developer with the following technical skills, educational background, and additional competencies: • Proficiency in AngularJS for front-end development. • Experience as a full-stack developer with backend knowledge. • Proficiency in .NET, including REST APIs and microservices. • Familiarity with GitLab, DevOps, CI/CD, and AWS services related to front-end development (CloudFormation, CloudFront, S3). • Knowledge of PostgreSQL and relational databases. Additionally, the ideal candidate should possess: • Strong technical leadership skills to guide and mentor team members. • Experience working in Agile environments and familiarity with Agile methodologies. • Excellent communication and interpersonal skills to collaborate effectively with the team and stakeholders. Where will the assignment be performed (Onsite, Hybrid, offsite) Onsite and Hybrid (in-office/remote flexibility, coordinated with your team) Education Minimum Bachelor's degree in a relevant field (computer science or engineering) Language English Meriting Knowledge about Scanias electrical system and/or embedded systems in vehicles. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med flera års erfarenhet av utveckling i Java. Du trivs med att arbeta agilt och drivs av att leverera hög kvalitet och dela dina kunskaper med kollegor. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration. Har kunskaper inom olika typer av verktyg som t.ex. Git, Jira, Jenkins, Maven, CI/CD etc. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har jobbat med mikrotjänster, någon av de stora molnplattformarna (ex. AWS, Azure, eller GCP) eller klientramverk (ex. JavaScript/TypeScript, Angular eller React). Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
Vill du vara med och utveckla ett centralt datalager tillsammans med ett team där du har möjlighet att verkligen göra skillnad? Vi söker nu en SQL utvecklare som kan vara med och vidareutveckla vårt data warehouse inom liv och pensionsförsäkring. Låter det som en plats där du skulle trivas och växa? Då är det dags att söka denna roll redan idag! Att jobba som SQL utvecklare Som SQL utvecklare hos Skandia kommer du att vara en del av ett team på fyra personer bestående av Scrum Master, SQL utvecklare, mjukvaruarkitekt och systemansvarig. Teamet har det övergripande ansvaret för vårt datalager och informationsförsörjning. I rollen kommer du ha en nyckelroll i att utveckla och förvalta vår SQL server lösningar och vårt data warehouse inom liv och pensionsförsäkringsområdet. Du kommer att vara involverad i hela kedjan från datainhämtning och ETL-flöden till transformation och visualisering. Arbetet innebär tätt samarbete med såväl IT som verksamheten. Då teamet är litet ges du även mycket eget ansvar och stora möjligheter att påverka både tekniska lösningar och arbetssätt framåt. Tillsammans sitter vi på vårt kontor i Stockholm på Kungsholmen. Vi arbetar hybrid vilket innebär arbete på kontoret varvat med distansarbete. I rollen kommer du att rapportera till vår gruppchef inom IT BI & Information. För att lyckas i rollen Som person tror vi att du vill vara en del av ett team där samarbete och kommunikation står i fokus. Du är prestigelös och delar gärna med dig av din kunskap till andra. Likaså har du ett eget driv och förmåga att ta egna initiativ för att både utveckla dig själv och andra. För att lyckas i rollen ser vi att du har några års arbetserfarenhet av Microsoft SQL Server. Jobbat med ETL flöden gärna med SSIS. Samtidigt har du kunskap inom datatransformering samt kan flytande svenska både i tal och skrift. Vad händer nu? Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I ansökan kommer vi att ställa ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för första urvalet. För att göra rekryteringsprocessen så rättvis och objektiv som möjligt kommer processen att innefatta intervjuer, tester via Alva Labs, bakgrundskontroll samt digital referenstagning. Om du har frågor om rollen, vänligen ta kontakt med rekryterande chef Fredrik Othberg på [email protected]. Om du har frågor kopplat till rekryteringsprocessen ta kontakt med Talent Acquistion Partner Harald Brehmer på [email protected]. #LI-HB Vi ser fram emot din ansökan! Mer om IT Vi på Skandia IT är stolta över att vara en kundorienterad enhet som levererar effektiva och säkra lösningar för våra kunder. Med cirka 600 engagerade medarbetare är vi mitt i en spännande transformationsresa, där vi utvecklas tillsammans och har kul på vägen. Vi arbetar agilt och har sedan 2017 använt oss av SAFe (Scaled Agile Framework), där leverans och kundvärde alltid står i centrum. Var 12:e vecka samlas vi i vår inspirerande Ljusgård på kontoret i Stockholm för två planeringsdagar. Planeringsperioden består av sex tvåveckorssprintar, där den sista är en innovationssprint – en chans att utveckla och förfina våra system. Vill du vara med på vår resa? Välkommen till Skandia IT! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!
Vill du jobba med ett centralt och affärskritiskt system på Skandia inom kundfakta och kunddata? Hos oss får du chans att utveckla vårt centrala personregister (CPR), en lösning som är avgörande för att våra tjänster ska fungera ut mot kunden. Är du redo att ta ansvar för teknik som verkligen gör skillnad? Sök då denna roll redan idag! Att jobba som .NET utvecklare Som .NET-utvecklare hos oss blir du en nyckelperson i ett av våra team som arbetar med Skandias kundfakta och kunddata. Du kommer att ansvara för utveckling och förvaltning av vårt egenbyggda centrala personregister (CPR), ett affärskritiskt system byggt i .NET. Här får du en viktig roll i att skapa tekniska lösningar som möjliggör att våra produkter och tjänster förmedlas på ett tryggt och effektivt sätt. Vi är ett team på 10 personer bestående av Product Owner, Scrum Master, testare, SQL-utvecklare, mjukvaruarkitekt och systemansvarig. Du kommer att få arbeta självständigt, men alltid med ett nära stöd från kollegor, både i teamet och i våra interna .NET utvecklar forum. Tillsammans jobbar vi med kontinuerlig integration (CI) och kontinuerlig leverans (CD), där Azure DevOps Server och Octopus Deploy är en del av vår dagliga utvecklingsmiljö. Vi arbetar hybrid vilket innebär arbete på kontoret varvat med distansarbete. I rollen kommer du att rapportera till vår gruppchef inom IT BI & Information. För att lyckas i rollen För att trivas i denna roll ser vi att du är självgående, tar egna initiativ och tycker om att arbeta i nära samarbete med andra. Du är kommunikativ och prestigelös, delar gärna med dig av din kunskap och bidrar aktivt till ett gott samarbetsklimat. Vi tror att du är målmedveten, drivs av att uppnå resultat och ser värdet av att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Vi ser att du har ett flertalet års arbetserfarenhet med .NET Core utveckling. Du har kunskap inom SQL server och kan kommunicera på svenska flytande både i tal och skrift. Meriterande för rollen är ifall du arbetat med React och Typescript samt NServiceBus. Vi har dessutom påbörjat vår resa med GitHub Copilot och ser det som en självklarhet att du vill ligga i framkant inom AI-stödd systemutveckling. Vad händer nu? Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I ansökan kommer vi att ställa ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för första urvalet. För att göra rekryteringsprocessen så rättvis och objektiv som möjligt kommer processen att innefatta intervjuer, tester via Alva Labs, bakgrundskontroll samt digital referenstagning. Om du har frågor om rollen, vänligen ta kontakt med rekryterande chef Fredrik Othberg på [email protected]. Om du har frågor kopplat till rekryteringsprocessen ta kontakt med Talent Acquistion Partner Harald Brehmer på [email protected]. #LI-HB Vi ser fram emot din ansökan! Mer om IT Vi på Skandia IT är stolta över att vara en kundorienterad enhet som levererar effektiva och säkra lösningar för våra kunder. Med cirka 600 engagerade medarbetare är vi mitt i en spännande transformationsresa, där vi utvecklas tillsammans och har kul på vägen. Vi arbetar agilt och har sedan 2017 använt oss av SAFe (Scaled Agile Framework), där leverans och kundvärde alltid står i centrum. Var 12:e vecka samlas vi i vår inspirerande Ljusgård på kontoret i Stockholm för två planeringsdagar. Planeringsperioden består av sex tvåveckorssprintar, där den sista är en innovationssprint – en chans att utveckla och förfina våra system. Vill du vara med på vår resa? Välkommen till Skandia IT! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!
Vill du vara med och forma framtidens digitala kundkommunikation? Vi söker en passionerad och nyfiken utvecklare som vill vara en del av vårt team! Hos oss får du möjligheten att växa, utvecklas och skapa innovativa lösningar som gör skillnad. Vi letar efter dig som drivs av kreativitet och innovation, gillar att samarbeta och trivs i en dynamisk miljö där vi tillsammans skapar värde. Hos oss blir du en viktig del av ett mindre, men högspecialiserat team där samarbete och kunskapsdelning står i fokus. Vi arbetar med en egenutvecklad plattform och innovativa lösningar inom kommunikation. Genom att integrera AI skapar vi ännu mer intelligenta och effektiva arbetsflöden som hjälper våra kunder att kommunicera bättre. Om rollen Som utvecklare hos oss får du arbeta med både vår egen roadmap och kundanpassade förändringar. Du kommer att vidareutveckla vår plattform genom backend- och frontend-utveckling, där du bygger stabila, skalbara och användarvänliga lösningar. Arbetet innebär även att du hanterar systemintegrationer och databashantering samt bidrar till prestandaoptimering, säkerhet och arkitekturförbättringar. Vi arbetar agilt enligt Scrum/Kanban, och du blir en del av ett team där vi delar kunskap och driver utvecklingen framåt tillsammans. Vi söker dig som har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom Java-utveckling Erfarenhet av Angular eller liknande frontend-ramverk Erfarenhet av backend-utveckling i Spring och/eller liknande ramverk Erfarenhet av att utveckla och integrera system via via REST API eller MQ Erfarenhet av databashantering, t.ex. SQL (MSSQL/PostgreSQL/MySQL) Erfarenhet av att arbeta enligt agila metoder (Scrum/Kanban) Erfarenhet av versionshantering med Git Goda kommunikationsfärdigheter och vana att samarbeta med externa leverantörer och kunder Kompetens att behärska både svenska och engelska på en professionell nivå Meriterande: Erfarenhet av Generativ AI och arbete med Azure OpenAI Erfarenhet av kundkommunikationstjänster (exempelvis marketing automation, CRM eller kundserviceplattformar) Erfarenhet av DevOps-principer och CI/CD-pipelines Om Nexer Unified Commerce På Nexer Unified Commerce hjälper vi företag att optimera kundkommunikation, e-handel och PIM-system genom strategiska och tekniska lösningar. Vi har en egen plattform för kundkommunikation som möjliggör smidig och automatiserad kommunikation över flera kanaler. Inom e-handel och PIM samarbetar vi med marknadens ledande plattformar för att skapa skräddarsydda lösningar anpassade efter våra kunders behov. Genom en holistisk approach – från strategi till implementering och förvaltning hjälper vi företag att effektivisera processer, öka försäljning och stärka kundupplevelsen. Vi värdesätter samarbete och tror på möjligheten att skapa framgång genom att arbeta tillsammans. Oavsett om du sitter på vårt kontor i Stockholm, Borås eller Umeå, erbjuder vi en flexibel arbetsmiljö som stöder hybridarbete. Om Nexer Group Nexer Unified Commerce är en del utav Nexer Group som är en entreprenörsdriven arbetsgivare med över 2500 anställda i 16 länder. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Ansök idag Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofie Bruksås på [email protected]. Vill du veta mer? Besök oss på nexergroup.com. #LI-SB2
Vill du vara med och forma framtidens digitala kundkommunikation? Vi söker en passionerad och nyfiken utvecklare som vill vara en del av vårt team! Hos oss får du möjligheten att växa, utvecklas och skapa innovativa lösningar som gör skillnad. Vi letar efter dig som drivs av kreativitet och innovation, gillar att samarbeta och trivs i en dynamisk miljö där vi tillsammans skapar värde. Hos oss blir du en viktig del av ett mindre, men högspecialiserat team där samarbete och kunskapsdelning står i fokus. Vi arbetar med en egenutvecklad plattform och innovativa lösningar inom kommunikation. Genom att integrera AI skapar vi ännu mer intelligenta och effektiva arbetsflöden som hjälper våra kunder att kommunicera bättre. Om rollen Som utvecklare hos oss får du arbeta med både vår egen roadmap och kundanpassade förändringar. Du kommer att vidareutveckla vår plattform genom backend- och frontend-utveckling, där du bygger stabila, skalbara och användarvänliga lösningar. Arbetet innebär även att du hanterar systemintegrationer och databashantering samt bidrar till prestandaoptimering, säkerhet och arkitekturförbättringar. Vi arbetar agilt enligt Scrum/Kanban, och du blir en del av ett team där vi delar kunskap och driver utvecklingen framåt tillsammans. Vi söker dig som har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom Java-utveckling Erfarenhet av Angular eller liknande frontend-ramverk Erfarenhet av backend-utveckling i Spring och/eller liknande ramverk Erfarenhet av att utveckla och integrera system via via REST API eller MQ Erfarenhet av databashantering, t.ex. SQL (MSSQL/PostgreSQL/MySQL) Erfarenhet av att arbeta enligt agila metoder (Scrum/Kanban) Erfarenhet av versionshantering med Git Goda kommunikationsfärdigheter och vana att samarbeta med externa leverantörer och kunder Kompetens att behärska både svenska och engelska på en professionell nivå Meriterande: Erfarenhet av Generativ AI och arbete med Azure OpenAI Erfarenhet av kundkommunikationstjänster (exempelvis marketing automation, CRM eller kundserviceplattformar) Erfarenhet av DevOps-principer och CI/CD-pipelines Om Nexer Unified Commerce På Nexer Unified Commerce hjälper vi företag att optimera kundkommunikation, e-handel och PIM-system genom strategiska och tekniska lösningar. Vi har en egen plattform för kundkommunikation som möjliggör smidig och automatiserad kommunikation över flera kanaler. Inom e-handel och PIM samarbetar vi med marknadens ledande plattformar för att skapa skräddarsydda lösningar anpassade efter våra kunders behov. Genom en holistisk approach – från strategi till implementering och förvaltning hjälper vi företag att effektivisera processer, öka försäljning och stärka kundupplevelsen. Vi värdesätter samarbete och tror på möjligheten att skapa framgång genom att arbeta tillsammans. Oavsett om du sitter på vårt kontor i Stockholm, Borås eller Umeå, erbjuder vi en flexibel arbetsmiljö som stöder hybridarbete. Om Nexer Group Nexer Unified Commerce är en del utav Nexer Group som är en entreprenörsdriven arbetsgivare med över 2500 anställda i 16 länder. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Ansök idag Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofie Bruksås på [email protected]. Vill du veta mer? Besök oss på nexergroup.com. #LI-SB2
Vill du vara med och forma framtidens digitala kundkommunikation? Vi söker en passionerad och nyfiken utvecklare som vill vara en del av vårt team! Hos oss får du möjligheten att växa, utvecklas och skapa innovativa lösningar som gör skillnad. Vi letar efter dig som drivs av kreativitet och innovation, gillar att samarbeta och trivs i en dynamisk miljö där vi tillsammans skapar värde. Hos oss blir du en viktig del av ett mindre, men högspecialiserat team där samarbete och kunskapsdelning står i fokus. Vi arbetar med en egenutvecklad plattform och innovativa lösningar inom kommunikation. Genom att integrera AI skapar vi ännu mer intelligenta och effektiva arbetsflöden som hjälper våra kunder att kommunicera bättre. Om rollen Som utvecklare hos oss får du arbeta med både vår egen roadmap och kundanpassade förändringar. Du kommer att vidareutveckla vår plattform genom backend- och frontend-utveckling, där du bygger stabila, skalbara och användarvänliga lösningar. Arbetet innebär även att du hanterar systemintegrationer och databashantering samt bidrar till prestandaoptimering, säkerhet och arkitekturförbättringar. Vi arbetar agilt enligt Scrum/Kanban, och du blir en del av ett team där vi delar kunskap och driver utvecklingen framåt tillsammans. Vi söker dig som har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom Java-utveckling Erfarenhet av Angular eller liknande frontend-ramverk Erfarenhet av backend-utveckling i Spring och/eller liknande ramverk Erfarenhet av att utveckla och integrera system via REST API, GraphQL eller SOAP Erfarenhet av databashantering, t.ex. SQL (MSSQL/PostgreSQL/MySQL) Erfarenhet av att arbeta enligt agila metoder (Scrum/Kanban) Erfarenhet av versionshantering med Git Goda kommunikationsfärdigheter och vana att samarbeta med externa leverantörer och kunder Kompetens att behärska både svenska och engelska på en professionell nivå Meriterande: Erfarenhet av Generativ AI och arbete med Azure OpenAI Erfarenhet av kundkommunikationstjänster (exempelvis marketing automation, CRM eller kundserviceplattformar) Erfarenhet av DevOps-principer och CI/CD-pipelines Om Nexer Unified Commerce På Nexer Unified Commerce hjälper vi företag att optimera kundkommunikation, e-handel och PIM-system genom strategiska och tekniska lösningar. Vi har en egen plattform för kundkommunikation som möjliggör smidig och automatiserad kommunikation över flera kanaler. Inom e-handel och PIM samarbetar vi med marknadens ledande plattformar för att skapa skräddarsydda lösningar anpassade efter våra kunders behov. Genom en holistisk approach – från strategi till implementering och förvaltning hjälper vi företag att effektivisera processer, öka försäljning och stärka kundupplevelsen. Vi värdesätter samarbete och tror på möjligheten att skapa framgång genom att arbeta tillsammans. Oavsett om du sitter på vårt kontor i Stockholm, Borås eller Umeå, erbjuder vi en flexibel arbetsmiljö som stöder hybridarbete. Om Nexer Group Nexer Unified Commerce är en del utav Nexer Group som är en entreprenörsdriven arbetsgivare med över 2500 anställda i 16 länder. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Ansök idag Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofie Bruksås på [email protected]. Vill du veta mer? Besök oss på nexergroup.com. #LI-SB2
Välj ett jobb för att visa detaljer