Verkstadskontorist
Sök bland 23 lediga jobb som Verkstadskontorist och börja ditt nya yrkesliv idag!
Har du ett tekniskt intresse, ett öga för planering och trivs i en roll med mycket kundkontakt? Vi på Manpower söker nu en strukturerad och lösningsorienterad servicekoordinator till vår kund John Deere i Märsta. Du får en central roll där du planerar teknikers arbete, hanterar arbetsorder och har löpande kontakt med både kunder och verkstad - Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Märsta, Stockholm Start: Början av september 2025 Uppdragslängd: Konsultuppdrag på 1 år med möjlighet till förlängning Arbetstid: 07:00-16:00 (40 tim/vecka) Om jobbet som servicekoordinator Som Servicekoordinator ansvarar du för att leda arbetet för mekaniker både inne i verkstaden och ute i fält. Du kommer även att sälja reservdelar till skogsmaskiner. Du ansvarar för att planera dagliga insatser, hantera arbetsorder i affärssystemet IFS och följa upp ärenden med hög noggrannhet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: * Planering och koordinering av serviceuppdrag för tekniker i verkstad och på fält * Administrera och följa upp arbetsorder i affärssystem (IFS eller liknande) * Hantera garantier, reservdelar och planera maskinleveranser * Ha tät kundkontakt via telefon och på plats * Samarbeta med verkstadspersonal för att säkerställa kvalitet och effektivitet Den vi söker Vi söker dig som är strukturerad, självgående och trivs i en roll med mycket ansvar och kundkontakt. Du har ett tekniskt intresse, är noggrann i ditt arbetssätt och van att planera och prioritera. Din sociala förmåga, ditt driv och din serviceinriktade inställning gör att du snabbt skapar goda relationer både internt och externt. Vi ser även att du har: * Erfarenhet av kundkontakt och service * Tidigare arbete i affärssystem (IFS eller liknande, t.ex. SAP, Visma, Monitor) * God datorvana * Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift * Minst gymnasieutbildning, gärna fordonsmekanisk eller annan teknisk utbildning * Erfarenhet av administrativt arbete och hantering av arbetsorder Meriterande är om du har erfarenhet som mekaniker, gärna med tunga maskiner eller skogsmaskiner. Kunskap om reservdelshantering och lager är också värdefullt, liksom B-körkort. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan!
Härrydamekaniska söker en noggrann och serviceinriktad lagspelare till vårt kontor i Mölnlycke! Trivs du med att jobba i team, gillar att hålla ordning och tycker om att ge god service? Har du dessutom ett öga för försäljning, är initiativtagande och tycker om att driva saker framåt? Då kan du vara den vi letar efter! 📍 Om tjänsten: Hos Härrydamekaniska blir du en del av vårt kontorsteam i Mölnlycke, strax utanför Göteborg. Här arbetar vi nära tillsammans med orderhantering, kundkontakt och inköp – och du är även en aktiv del av vårt säljteam. Tjänsten innebär också att du vid behov kan få ansvar för att driva mindre projekt självständigt från start till mål, exempelvis förbättringsarbete, kunduppföljningar eller leverantörskontakter. 🛠 Dina arbetsuppgifter: Ta emot och registrera kundorder Ha daglig kontakt med kunder via telefon och mejl Lägga inköpsbeställningar och följa upp leveranser Bidra med säljande lösningar och ge professionell kundsupport Delta i säljarbetet tillsammans med kollegor i teamet Driva utvalda projekt och uppdrag på egen hand vid behov 💡 Vi söker dig som är: Trevlig och social – du tycker om att arbeta med människor och skapa goda relationer Ordningsam – du har struktur, gillar att ha koll och arbetar noggrant Drivande – du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ Säljande i ditt sätt – du förstår kundens behov och kan guida till rätt lösningar ✅ Krav: Goda kunskaper i Microsoft Excel B-körkort Svenska i tal och skrift God datorvana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system ➕ Meriterande: Erfarenhet av liknande tjänst inom order/kundservice/inköp Erfarenhet av affärssystem – kunskap i Fortnox är ett stort plus Engelska i tal och skrift 🤝 Vi erbjuder: Ett nära och hjälpsamt team där vi stöttar varandra En varierad vardag med både rutiner och nya utmaningar Möjligheter att utvecklas i din roll och inom företaget Frihet under ansvar och chans att ta egna initiativ
Vill du arbeta i en viktig roll där struktur, service och teknik möts? Vi söker nu en verkstadsadministratör som vill bli en del av vårt engagerade team i Dingle! Om tjänsten Som verkstadsadministratör ansvarar du för att hålla ordning på det administrativa flödet i vår verkstad. Du kommer bland annat: - Fakturera verkstadsarbeten - Hantera arbetsordrar - Ha kontakt med kunder och kollegor - Stötta kundmottagningen vid behov - Arbeta i vårt affärs- och verkstadssystem E2E Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är engagerad, tar egna initiativ och har ett flexibelt arbetssätt där verksamhetens bästa är i fokus. Eftersom rollen innebär att stötta upp där behovet finns, är det viktigt att du är stresstålig och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Kvalifikationer ✨Gymnasieutbildning inom relevant område ✨Erfarenhet av fakturering ✨God datavana och systemförståelse ✨Erfarenhet från verkstadsmiljö är meriterande ✨Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift ✨B-körkort Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten I denna roll blir du en nyckelperson i kundservice- och supportteamet, där du har daglig kontakt med kunder och hjälper dem med frågor kring produkter, beställningar och teknisk support. Du kommer även att arbeta med orderhantering, reparationer och administrativa uppgifter. Här får du möjligheten att kombinera service och problemlösning i en verksamhet där teknik och kundfokus står i centrum. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att ha en varierad arbetsdag där du hanterar både kundservice och tekniska ärenden. Exempel på arbetsuppgifter: Besvara kundförfrågningar via telefon, e-post och kundportal. Ordermottagning och hantering av fakturor. Teknisk support för reservdelar etc. Hantera reklamationer och vägleda kunder i serviceärenden. Utföra reparationer och ansvara för hela reparationsprocessen i verkstaden. Administrativa uppgifter såsom att uppdatera inköpssystem, hantera excelfiler och justera priser. Stötta butiksverksamheten och ge service till kunder på plats. Vi söker dig som Vi tror att du har en gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning, samt erfarenhet av administrativt arbete och kundservice. Du har god systemvana och känner dig bekväm med affärssystem och Officepaketet. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, och engelska är meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du är en engagerad och strukturerad person med en naturlig känsla för service. Du är prestigelös och har förmågan att hantera både positiva och mer utmanande kundsamtal på ett professionellt sätt. Ett tekniskt intresse och en vilja att lösa problem är viktiga egenskaper. Övrig information Start: Omgående, Enligt överenskommelse. Plats: Norsborg Omfattning: Heltid Om kunden Företaget är en väletablerad aktör inom sin bransch och erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster till sina kunder. De har en kundfokuserad kultur där service och teknisk expertis är i centrum. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Om tjänsten I denna roll blir du en nyckelperson i kundservice- och supportteamet, där du har daglig kontakt med kunder och hjälper dem med frågor kring produkter, beställningar och teknisk support. Du kommer även att arbeta med orderhantering, reparationer och administrativa uppgifter. Här får du möjligheten att kombinera service och problemlösning i en verksamhet där teknik och kundfokus står i centrum. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att ha en varierad arbetsdag där du hanterar både kundservice och tekniska ärenden. Exempel på arbetsuppgifter: Besvara kundförfrågningar via telefon, e-post och kundportal. Ordermottagning och hantering av fakturor. Teknisk support för reservdelar etc. Hantera reklamationer och vägleda kunder i serviceärenden. Utföra reparationer och ansvara för hela reparationsprocessen i verkstaden. Administrativa uppgifter såsom att uppdatera inköpssystem, hantera excelfiler och justera priser. Stötta butiksverksamheten och ge service till kunder på plats. Vi söker dig som Vi tror att du har en gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning, samt erfarenhet av administrativt arbete och kundservice. Du har god systemvana och känner dig bekväm med affärssystem och Officepaketet. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, och engelska är meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du är en engagerad och strukturerad person med en naturlig känsla för service. Du är prestigelös och har förmågan att hantera både positiva och mer utmanande kundsamtal på ett professionellt sätt. Ett tekniskt intresse och en vilja att lösa problem är viktiga egenskaper. Övrig information Start: Omgående, Enligt överenskommelse. Plats: Norsborg Omfattning: Heltid Om kunden Företaget är en väletablerad aktör inom sin bransch och erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster till sina kunder. De har en kundfokuserad kultur där service och teknisk expertis är i centrum. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Nu söker vi en Servicerådgivare till vår kund Din Bil i Norra Stockholm. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Din Bil Om tjänsten Som servicerådgivare är du företagets ansikte utåt och spindeln i nätet. Du tar emot kunder, följer dem genom hela verkstadsbesöket samt ger stöd och vägledning i tekniska frågor. En viktig del i ditt arbete är att alltid ge kunden professionell service vilket kräver att du har högt kundfokus, kan hantera ett arbete där mycket händer samtidigt och där du alltid eftersträvar kvalitét, både mot kund och även i dina administrativa uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunder för service och reparationer, ta emot och lämna ut bilar, prissätta jobb samt ringa kunder med prisförslag. Du kommer även att hantera garanti- och försäkringsärenden, bearbeta kundreklamationer samt vara behjälplig med andra förekommande ärenden i vår kundmottagning. Tillsammans med dina kollegor planerar och ansvarar ni för en optimerad drift och produktivitet på verkstaden. För oss är det viktigt att du har inställningen att vi arbetar tillsammans i teamet och att vi därför stöttar och hjälper till där det behövs. Kvalifikationer Körkort B manuell Vana med telefon och dator som arbetsverktyg, MS Office Goda kunskaper i Kobra, Automaster, WinAssist, Elsa eller likvärdiga system. Erfarenhet från rollen som Servicerådgivare eller liknande arbete Kunskaper inom CABAS, reservdelar eller garantihandläggning är meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal & skrift. Din profil För att trivas i rollen som Servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt och stressigt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna på 0738558647 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag Om Din Bil Din Bil är Sveriges största auktoriserade återförsäljare av Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, koda, SEAT, CUPRA, Audi och Porsche. Med totalt 68 anläggningar i regionerna Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna är vi en av de största aktörerna i branschen. På våra fullserviceanläggningar hjälper vi dig med köp och leasing av bil, finansiering, service, reparationer, lagning av vindrutor, däckhotell, hjulskiften, plåt- och lackskador samt tillbehör och reservdelar.
Nu söker vi en Servicerådgivare till vår kund Din Bil i Södra Stockholm. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Din Bil Om tjänsten Som servicerådgivare är du företagets ansikte utåt och spindeln i nätet. Du tar emot kunder, följer dem genom hela verkstadsbesöket samt ger stöd och vägledning i tekniska frågor. En viktig del i ditt arbete är att alltid ge kunden professionell service vilket kräver att du har högt kundfokus, kan hantera ett arbete där mycket händer samtidigt och där du alltid eftersträvar kvalitét, både mot kund och även i dina administrativa uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunder för service och reparationer, ta emot och lämna ut bilar, prissätta jobb samt ringa kunder med prisförslag. Du kommer även att hantera garanti- och försäkringsärenden, bearbeta kundreklamationer samt vara behjälplig med andra förekommande ärenden i vår kundmottagning. Tillsammans med dina kollegor planerar och ansvarar ni för en optimerad drift och produktivitet på verkstaden. För oss är det viktigt att du har inställningen att vi arbetar tillsammans i teamet och att vi därför stöttar och hjälper till där det behövs. Kvalifikationer Körkort B manuell Vana med telefon och dator som arbetsverktyg, MS Office Goda kunskaper i Kobra, Automaster, WinAssist, Elsa eller likvärdiga system. Erfarenhet från rollen som Servicerådgivare eller liknande arbete Kunskaper inom CABAS, reservdelar eller garantihandläggning är meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal & skrift. Din profil För att trivas i rollen som Servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt och stressigt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna på 0738558647 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag Om Din Bil Din Bil är Sveriges största auktoriserade återförsäljare av Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, koda, SEAT, CUPRA, Audi och Porsche. Med totalt 68 anläggningar i regionerna Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna är vi en av de största aktörerna i branschen. På våra fullserviceanläggningar hjälper vi dig med köp och leasing av bil, finansiering, service, reparationer, lagning av vindrutor, däckhotell, hjulskiften, plåt- och lackskador samt tillbehör och reservdelar.
Nu söker vi en Servicerådgivare till vår kund Bilia i Norra Stockholm. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia Om tjänsten Som Servicerådgivare på Bilia kommer du att spela en central roll i kundernas upplevelse av deras service. Du kommer att vara länken mellan kunden och verkstaden, och din uppgift blir att säkerställa att varje kund får en professionell och personlig service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att boka in service och reparationer, ta emot kunder, ge råd om serviceåtgärder samt hantera fakturering och uppföljning. Hos Bilia erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö där varje dag är unik. Du kommer att ingå i ett engagerat team där service och kundnöjdhet alltid står i fokus. Kvalifikationer Körkort B manuell Vana med telefon och dator som arbetsverktyg, MS Office Goda kunskaper i Kobra, Automaster, WinAssist, Elsa eller likvärdiga system. Erfarenhet från rollen som Servicerådgivare eller liknande arbete Kunskaper inom CABAS, reservdelar eller garantihandläggning är meriterande. Din profil För att trivas i rollen som Servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt och stressigt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707982676 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Biliakoncernen Bilia är en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige. Bilia säljer personbilar av märkena Volvo, BMW, MINI, Toyota, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Nissan, Jaguar, Land Rover och XPENG samt transportbilar av märkena Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen och Nissan och lastbilar av märket Mercedes-Benz.
Nu söker vi en Servicerådgivare till vår kund Bilia i Södra Stockholm. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia Om tjänsten Som Servicerådgivare på Bilia kommer du att spela en central roll i kundernas upplevelse av deras service. Du kommer att vara länken mellan kunden och verkstaden, och din uppgift blir att säkerställa att varje kund får en professionell och personlig service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att boka in service och reparationer, ta emot kunder, ge råd om serviceåtgärder samt hantera fakturering och uppföljning. Hos Bilia erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö där varje dag är unik. Du kommer att ingå i ett engagerat team där service och kundnöjdhet alltid står i fokus. Kvalifikationer Körkort B manuell Vana med telefon och dator som arbetsverktyg, MS Office Goda kunskaper i Kobra, Automaster, WinAssist, Elsa eller likvärdiga system. Erfarenhet från rollen som Servicerådgivare eller liknande arbete Kunskaper inom CABAS, reservdelar eller garantihandläggning är meriterande. Din profil För att trivas i rollen som Servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt och stressigt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707982676 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Biliakoncernen Bilia är en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige. Bilia säljer personbilar av märkena Volvo, BMW, MINI, Toyota, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Nissan, Jaguar, Land Rover och XPENG samt transportbilar av märkena Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen och Nissan och lastbilar av märket Mercedes-Benz.
Om tjänsten Vi söker en engagerad Servicerådgivare till vår kund i Göteborg som är en auktoriserad återförsäljare av Volkswagen. I rollen kommer du att arbeta i framkant med relationer och service, och säkerställa att våra kunders behov möts med högsta kvalitet. Du blir en del av ett dynamiskt team som strävar efter att leverera en världsledande kundupplevelse. Ansvarsområden som Servicerådgivare Ge professionell rådgivning och vägledning till kunder om bilservice och reparationer. Hantera bokningar och planera servicebesök på ett effektivt sätt. Fungera som en länk mellan kunden och verkstaden för att säkerställa nöjda kunder. Uppdatera kunder om status och förväntad leveranstid på fordon. Din Profil: Vi söker dig som är serviceinriktad och har en bakgrund inom kundservice eller rådgivning helst inom fordonssektorn. Du är kommunikativ och gillar att arbeta i en miljö där kundnöjdheten står i fokus. Erfarenhet av arbete inom fordonsindustrin är meriterande. God förmåga att kommunicera både i tal och skrift på svenska och engelska. Kundcentrerad med en lösningsorienterad inställning. Systemkunskaper i Elsa & Automaster är ett krav. B-körkort är ett krav. Vad företaget erbjuder Hos företaget i Göteborg får du möjlighet att arbeta med en av världens mest erkända varumärken inom fordonsindustrin. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med fokus på kontinuerlig utveckling och fortbildning. Attraktiva anställningsvillkor inkluderande konkurrenskraftig lön, förmåner, och möjlighet att växa inom företaget ingår i rollen. AnsökningsprocessVi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Karwan via mail: [email protected] Om FordonsakademinFordonsakademin är specialiserade på att förse fordonsbranschen med rätt kompetens genom rekrytering, bemanning och utbildning. Vi är en del av Arenakoncernen, och finns representerade på över 160 orter i Sverige. Vi strävar efter att bidra till en kompetenshöjning inom branschen och säkerställa att arbetsgivare matchas med rätt medarbetare.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 23 jobb