Supervisor Grand Affections/Guest Service

Att arbeta i Front Office kan beskrivas lite som att vara ”på scen” varje dag, då du är i ständigt fokus och finns tillgänglig för våra gäster. Teamet består idag av cirka 35 medarbetare med olika ansvarsområden men som tillsammans arbetar mot det gemensamma målet att överträffa våra gästers förväntningar. Just nu söker vi efter dig som vill vara en del av detta fantastiska team! ANSVARSOMRÅDEN Rollen som Supervisor för Guest Service är en bred och ansvarsfull roll där du primärt har ett helhetsansvar över butiken Grand Affections och rutinerna i vår Guest Service. Grand Affections är en liten butik som gäster och kunder besöker för att hitta det där lilla extra. Placerad mitt i vår lobby erbjuder den sin lilla yta till trots allt man kan tänkas behöva för att förgylla vardagen, så som smycken, skor och kläder men även vårt eget te och egenproducerad honung. Vi samarbetar även med olika leverantörer och märken för att erbjuda ett varierat och förstklassigt sortiment. Som Supervisor för Guest service har du både ett ekonomiskt ansvar över butiken i form av rapportering samt kontinuerligt kontakt och försäljningsuppföljning med våra leverantörer. Vidare ingår även uppgifter så som: Växelansvar/Guest Service: Svara och koppla varje enskilt samtal till rätt person på ett professionellt och effektivt sätt enligt våra standards Introducera nyanställd personal till Grand Affections och vara behjälplig under introduktionen Hålla sig uppdaterad och kunnig om alla hotellets delar för att kunna hjälpa och hänvisa våra gäster på ett korrekt vis Handha förfrågningar om telefoni och gästservicefrågor In och utcheckning av gäster då man även arbetar i receptionen Butiken är öppen mellan 08:00 på morgonen till 20:00 på kvällen, man arbetar på rullande schema blandat med dag/kväll samt helger och högtidsdagar. VEM ÄR DU? Som person ska du ha en genuin känsla för service och ett stort intresse för mode– därför värderar vi dina personliga egenskaper högt. Vidare ser vi gärna att du är: Ansvarsfull, noggrann och där vana att arbeta under stundom högt tempo är en fördel. Du bör ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Fler språk är alltid välkommet då vi har gäster från alla världens hörn. Gärna tidigare erfarenhet av hotellsystemet Opera Tidigare erfarenhet inom retail och försäljning är meriterande samt receptionsvana Vana att arbeta på ett strukturerat vis med checklistor och uppföljning Prestigelös och tycka om variationen i en bred roll VI ERBJUDER: En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Vi utför bakgrundskontroller som en del av vår rekryteringsprocess. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Undersköterskor hemtjänsten Östermalm

Nordisk Hemservice AB bedriver hemtjänst på uppdrag av Stockholm stad. Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Vi vill att du delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. Vi söker just nu sommarvikarier som gärna kan tänka sig att fortsätta arbeta även under hösten. KVALIFIKATIONER Pågående eller slutförd undersköterskeutbildning Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) Erfarenhet av service och/eller omvårdnad Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och vill ta ansvar. Du har också en förmåga att planera och organisera, samt är positiv, glad och hjälpsam. Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning). - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt). - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet). Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Besök hos kunderna sker kl. 07:00-22:00, årets alla dagar. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid samt helger. Ansökan ska bestå av ett CV och ett Personlig Brev. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen (obs öppnas ej): https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Sommarjobb som Budbilschaufför till DHL i Västberga

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: VÅRT ERBJUDANDE Vill du säkra ditt sommarjobb redan nu? Tycker du om att köra bil? Då kan detta vara jobbet för dig! Och för rätt person finns det en stor chans till förlängning. Just nu söker vi budbilschaufförer till en spännande position hos DHL Express Arlanda. Du kommer få möjlighet att arbeta med leverans och vara ansiktet utåt åt en stor kund. Om du vill vara en del av DHL Express framgångssaga sök redan idag, Vi ser vi fram emot att ta emot din ansökan på Job&Talent! ARBETSBESKRIVNING  Rollen som budbilsförare innebär att du bland annat har hand om utkörning av paket till företag och privatkunder. För att du ska trivas i rollen bör du vara social, ha kunden i fokus och stresstålig då tempot kan vara högt i perioder. I arbetsuppgifterna ingår leverans av paket till privat- och företagskunder där du ansvarar för att rätt försändelse kommer ut till rätt part. Även sortering och lastning av gods tillhör dina arbetsuppgifter, detta kan innebär tunga lyft och därmed bör du vara i god fysisk form. Arbetstiderna är mellan 09:00-18:00 måndag till fredag. Start från mitten av maj fram till slutet på augusti. DINA KVALIFIKATIONER Krav på att du har haft B-körkort (manuell) i minst två år. God förståelse för svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. MERITERANDE Du har vana av att köra i Stockholms trafik och har ett bil intresse.  DIN PROFIL För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du: är stresstålig då tempot kan vara högt i perioder. är ansvarsfull och har god känsla för detaljer. har en hög servicenivå. är strukturerad och noggrann. är självständig men samtidigt en lagspelare. OM OSS På Job&Talent är vi en av de ledande aktörerna inom rekrytering och bemanning i Sverige, och vår verksamhet expanderar snabbt internationellt. Vi samarbetar med några av landets mest välkända företag och erbjuder fantastiska karriärmöjligheter både hos våra kunder och internt hos oss. Vi är också stolta över att vara anslutna till kollektivavtal, vilket ger våra medarbetare trygghet och förmåner. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vacant söker sjuksköterskor till häkten och anstalter över hela Sverige!

Har du erfarenhet av att arbeta på häkten och anstalter? Är du sjuksköterska och vill jobba som konsult hos våra kunder? Har du erfarenhet och vill arbeta inom kriminalvård, LVU, rättspsykiatri eller liknande?  Varmt välkommen med din ansökan via denna annons eller kontakta oss här!  Annonsen avser både hel- och deltidstjänster.  Uppdrag finns runtom i hela Sverige.  För att anmäla ditt intresse behöver vi följande: CV med personnummer Kontaktuppgifter till två referenser, varav minst en chef Krav: Minst 2 års erfarenhet som sjuksköterska Meriterande: Tidigare erfarenhet av kriminalvård, LVU, rättspsykiatri eller liknande  Erfarenhet av arbete på vårdcentral   Alla som arbetar inom häkten och anstalter måste ge samtycke till att genomgå en säkerhetsklassning av SÄPO. Är du intresserad så är du välkommen att maila ditt CV, personnummer samt kontaktuppgifter till två referenser varav minst en chef. Milersättning utgår med 25kr/mil om du har längre en 50 km enkel resa från din hemort. Max 10 mil enkel väg. Vi bekostar inte boende på detta uppdrag. Ser fram emot ditt svar! Intresserad av andra uppdrag? Välkommen att registrera dig hos oss och ladda upp ditt CV här! Om oss Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens! - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer! Vacant Vårdbemanning AB etablerades i Sverige år 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS, vilka har funnits i branschen i Norge sedan år 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000.

2 april 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Undersköterskor till Danderyd

Nordisk Hemservice AB bedriver hemtjänst på uppdrag av Danderyds kommun Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. KVALIFIKATIONER - Erfarenhet av att arbeta inom vård och service - B-körkort - Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) Kunskaper i andra språk är meriterande, likaså erfarenhet från liknande arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och vill ta ansvar. Du har också en förmåga att planera och organisera, samt är positiv, glad och hjälpsam. Varaktighet, tillträde och arbetstid: Sommarvikariat Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning). - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt). - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet). Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Besök hos kunderna sker kl. 07:00-22:00, årets alla dagar. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid samt helger. Ansökan ska bestå av ett CV,personlig brev samt bifoga gärna betyg och intyg/studieintyg från undersköterskeutbildning. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen:https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
C och CE-chaufförer för sommarjobb sökes i Stockholm!

Nu söker Libera dig med C och/eller CE-behörighet som är nyfiken på sommaruppdragruntom iStockholm! Uppdraget Som C/CE-chaufför kommer du här få arbeta med varierade arbetsuppgifter inom transportbranschen. Arbetsuppgifter kan exempelvis vara distribution av paket, tomgods eller pallgods. Denna typen av körning innefattar cirka 15-25 stopp per arbetspass. Vi har ett urval av olika tjänster och körningar, därför kan arbetsbeskrivning variera beroende på vilken tjänst du kan bli aktuell för efter din erfarenhet.Tjänsten innefattar lastning och lossning samt ett högt säkerhetstänk ute på vägarna! Tjänsten är placerad med utgångsläge Stockholm, leveranser kan komma att ske runtom i Stockholm/Uppsala län. Vem är du? Vi söker dig som antingen är ny i branschen eller som har tidigare erfarenhet inom C/CE körningar. Du som söker har ett högt säkerhetstänk samt är noggrann i din körning. Jobbet innefattar mycket kundkontakt, därför söker vi dig som är social, samarbetsvillig och flexibel. Du innehar C och/eller CE-behörighet Giltigt YKB Meriterande Truckkort A+B ADR Arbetstider Varierande arbetstider beroende på vilken tjänst du blir anställd för. Vanligtvis dagtid 7-16 mån-fre. Tillsättning Omgående eller enligt överenskommelse av start för uppdraget Vi utför ett utdrag från belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi genomför detta moment. Varmt välkommen med din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Sommarjobb som ambulerande receptionist

SNABBFAKTA:Arbetstider:Vardagar under kontorstiderOrt: StockholmPeriod: Sommaren 2024 DIN FRAMTIDA ARBETSPLATSVi söker dig som vill arbeta under sommaren som ambulerande receptionist!Rollen som ambulerande receptionist via oss på Inte Bara Post Bemanning innebär att duhjälper våra kunder vid tillfälliga behov och arbetstoppar, vilket ger dig bred branscherfarenhet och chansen att testa på hur det är att arbeta på en rad olika arbetsplatser. Våra kunder är verksamma inom flertalet branscher och du kan därför bemanna hos allt från ett nystartat designföretag till en framgångsrik advokatbyrå. DIN ROLLDina arbetsuppgifter varierar beroende på uppdrag men kommer vara inom kontorsservice vilket innefattar reception, konferens och administrativa uppgifter. Som ambulerande receptionist har du både schemalagda fasta tider, men är också redo att rycka ut och hjälpa våra kunder med kortare framförhållning när behovet uppstår. Du arbetar vardagar under kontorstid. Vi ser gärna att du som söker har möjlighet och vilja att jobba motsvarande en heltidstjänst när tillfälle ges.VAD ERBJUDER VI?Som ambulerande receptionist får du en fantastisk möjlighet att bygga upp ditt CV, bli inspirerad av olika branscher och skaffa ett värdefullt kontaktnät. Vem vet, kanske ett av dina uppdrag leder till en fast anställning hos företaget du varit utbokad till så småningom. Möjligheterna är enorma! Som anställd hos Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. VEM ÄR DU?Vi söker dig som vill skaffa meriterande arbetslivserfarenhet inom kontorsservice. Du har tidigare erfarenhet inom service, exempelvis från butik eller restaurang. Som person är du prestigelös, flexibel och lösningsorienterad och lever efter mottot att ingenting är omöjligt! För att trivas i rollen ska du tycka om att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter och sträva efter att alltid göra det lilla extra. Du bör ha ett nyfiket sinne och god social förmåga för att snabbt kunna sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. "Jag tycker att du ska söka rollen som ambulerande receptionist hos Inte Bara Post Bemanning för att du får en enorm erfarenhet, många värdefulla kontakter på vägen och dessutom har du väldigt roligt!" - Joel Hansius, ambulerande receptionist på Inte Bara Post Bemanning Se filmen nedan för en större inblick i rollen! ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och återkommer till dig så snart vi kan. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail, men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Vacant söker sjuksköterskor till häkten och anstalter över hela Sverige!

Har du erfarenhet av att arbeta på häkten och anstalter? Är du sjuksköterska och vill jobba som konsult hos våra kunder? Har du erfarenhet och vill arbeta inom kriminalvård, LVU, rättspsykiatri eller liknande?  Varmt välkommen med din ansökan via denna annons eller kontakta oss här!  Annonsen avser både hel- och deltidstjänster.  Uppdrag finns runtom i hela Sverige.  För att anmäla ditt intresse behöver vi följande: CV med personnummer Kontaktuppgifter till två referenser, varav minst en chef Krav: Minst 2 års erfarenhet som sjuksköterska Meriterande: Tidigare erfarenhet av kriminalvård, LVU, rättspsykiatri eller liknande  Erfarenhet av arbete på vårdcentral   Alla som arbetar inom häkten och anstalter måste ge samtycke till att genomgå en säkerhetsklassning av SÄPO. Är du intresserad så är du välkommen att maila ditt CV, personnummer samt kontaktuppgifter till två referenser varav minst en chef. Milersättning utgår med 25kr/mil om du har längre en 50 km enkel resa från din hemort. Max 10 mil enkel väg. Vi bekostar inte boende på detta uppdrag. Ser fram emot ditt svar! Intresserad av andra uppdrag? Välkommen att registrera dig hos oss och ladda upp ditt CV här! Om oss Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens! - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer! Vacant Vårdbemanning AB etablerades i Sverige år 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS, vilka har funnits i branschen i Norge sedan år 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000.

28 mars 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Undersköterska till hemtjänst

Nu söker vi sommarvikarier! Som sommarvikarie hos oss på Petras hemtjänst kan du jobba antingen dagtid måndag-fredag och/eller kvällar och helger. Under vikariatet kommer du att ersätta ordinarie personal på deras fasta schema. Vi söker dig som vill och kan arbeta under veckorna 23 - 34. Vi prioriterar dig som kan jobba under hela semesterperioden. Det finns goda chanser till förlängd anställning efter vikariatets slut. Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet och göra skillnad. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Arbetet består av att hjälpa personer i olika åldrar i deras egna hem med personlig omvårdnad, matlagning, serviceinsatser såsom inköp och städ och svara på trygghetslarm. I arbetsuppgifterna ingår även att utföra social dokumentation. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor och kan se individens behov. Du har ett självständigt och flexibelt arbetssätt och tycker om att dela med dig av dina erfarenheter till andra. Du är ansvarsfull, ödmjuk och har lätt för att arbeta självständigt och samtidigt ha ett gott samarbete med kollegor, kunder och anhöriga. Om Petras hemtjänst Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb ute hos kund. Vi har närvarande chefer - så att våra medarbetare får den stöttning de behöver. Petras hemtjänst är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, tjänstepension och tillhörande försäkringar. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana, erfarenhet av dokumentation och lokalkännedom är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Skicka din ansökan och bifoga ett CV till [email protected] Vi kallar till intervjuer löpande.

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Frisör sökes

Nu söker vi en trevlig , glad och energisk frisör som kan jobba över sommaren från vecka 22 - 35 i en trevlig salong i Östermalm i Fältöversten. Vi har funnits här i över 50 år. Du ska kunna både dam och herr sidan. Bra lön...

27 mars 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024