Maskinförare sökes till kommande uppdrag

Nu söker vi erfarna hjullastarförare för framtida uppdrag till våra kunder i Stockholmsområdet. Om tjänsten Vi söker maskinförare av hjullastare till Stockholm. Arbetet är mycket varierande och kommer både bestå av att arbeta självständigt och i team. Du ska vara van vid att köra större maskiner och även att kunna köra i små trånga utrymmen. Om dig Du har erfarenhet av att köra maskin och behärskar framförallt hjullastare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är arbetsvillig, tar eget ansvar, har god initiativförmåga och lätt för att samarbeta. Du som person är noggrann, strukturerad och metodisk. Du ska vara flexibel och ordningsam. Du trivs med ett varierande arbete och har lösningsorienterat förhållningssätt. Är detta en tjänst för dig så skicka in din ansökan redan idag! Prowork är ett auktoriserat bemanning och rekryteringsbolag som grundades 2013. Vi erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar och är helhetsleverantörer inom Bygg, industri och fastighetsbranschen varifrån vi har gedigen erfarenhet. Vi ger oss inte förrän våra kunder har fått rätt personal på rätt plats! Kunskap om den bransch vi jobbar med i kombination med ett högt engagemang är vårt signum. Vi har våra lokaler i Solna och är verksamma inom Stockholm Mälardalen, Göteborg och Malmö. Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork - så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Projektledare till region Malmö och Göteborg

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Nu söker vi en projektledare som med ett stort engagemang och driv vill vara med och förädla Victoriahems bostadsbestånd. Sitter du idag på en roll som byggprojektledare eller platschef och vill ha en ny utmaning i ett bolag som hela tiden vill utvecklas? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten I rollen som projektledare ingår du i en projektgrupp och kommer företrädesvis arbeta med renoverings-, ombyggnads och energiprojekt i region Malmö och region Göteborg. Du utgår från något av våra områdeskontor, alternativt vårt huvudkontor i Malmö, resor inom båda regioner förekommer i tjänsten. Dina ansvarsområden består bland annat av: Ta fram förfrågningsunderlag och ansvara för upphandling av entreprenörer Driva renoverings- och energiprojekt mot överenskommen kvalitet, ekonomi och tid. Projektbudgetansvar Ta fram projektkalkyler/besparingskalkyler som underlag för investeringar Kvalitetssäkring Stöd och bollplank åt förvaltningen vid exempelvis byggrelaterade frågor Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en teknisk högskoleexamen eller bygg/teknikerfarenhet förvärvad på annat sätt. Du kan med fördel komma från entreprenadsidan där du haft roll som platschef på en väletablerad byggentreprenör, alternativt att du har en liknande roll på beställarsidan idag. Som person har du ett naturligt och självklart engagemang i ditt arbete. Du är drivande, positiv och har mycket god samarbetsförmåga. Vidare tar du ansvar, gillar utmaningar och har ett affärsmässigt tänk och driv. I rollen kommer du arbeta med flera parallella projekt samtidigt vilket förutsätter att du är ordningsam och arbetar efter en god struktur. För att vara aktuell för tjänsten ska även nedan krav vara uppfyllda: 4-5 års erfarenhet från en motsvarande roll inom byggprojektledning eller platschef från väletablerad byggentreprenör Erfarenhet från att ha drivit ca 15 projekt per år med totalvolym om 30-70 msek Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel Förmåga att uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift B-körkort Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och samsyn med företagets värdegrund i denna rekrytering. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Vår företagskultur kännetecknas av närheten till kunderna och ett obyråkratiskt förhållningssätt till det dagliga arbetet. Bolaget strävar efter att ha ett öppet arbetsklimat och en nära dialog på alla nivåer i organisationen. Övrig information Start: Enligt ök Plats: Malmö Omfattning: Heltid Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Avdelningschef Marc Karlsson på e-post [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Arbetsledare Senior Mark anläggning

Vi söker nu en erfaren arbetsledare Mark anläggning(Stockholm) för fast anställning till en av våra mest populära kunder inom mark anläggning. Rollen som arbetsledareRollen som arbetsledare är omväxlande där du får möjlighet att ta ett stort eget ansvar. Varje projekt är ett lagarbete varför teamarbete är en viktig del för ett lyckat projekt. Din roll är att vara en engagerad och motiverad del av arbetsgruppen och att ditt arbetssätt bidrar till delaktighet både hos de du leder och övriga arbetsgruppen. Utmärkande för arbetsplatser är säkerhet, struktur, ordning och reda samt fokus på god arbetsmiljö. I samarbete med platschefen planerar och leder du projekten framåt, följer upp tidplaner, fördelar resurser och ser till att det genomförs på ett bra sätt. Du arbetar aktivt med projektets tekniska lösningar, leder och fördelar löpande arbetsuppgifter till Yrkesarbetare och UE men har samtidigt ett ansvar för projektets ekonomi. Du deltar vid framtagande av tidplaner, stämmer av egna aktiviteter och utför arbetsberedningar tillsammans med kollegorna i teamet Genom att säkerställa efterlevnaden av skydds- och säkerhetsföreskrifter i produktionen stöttar du platschefen att upprätthålla en säker arbetsmiljö på våra arbetsplatser. Din ProfilFör att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en byggteknisk utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet minst några gott meriterandeår. Meriterande är också om du har erfarenhet av både små och störremark/anläggningsprojekt. För att trivas som arbetsledare hos oss bör du vara en affärsmässig lagspelare som drivs av att skapa goda relationer såväl som goda resultat. Som person gillar du utmaningar, är öppen inför att tänka nytt och med en ambition att utvecklas. Dina personliga egenskaper är betydelsefulla och några av de viktigaste egenskaperna är att genom kommunikation, engagemang och vilja leda projektet framåt. Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt. Ytterligare informationTjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.lön och förmåner diskuteras med handläggare inom byggnadsoch därefter direkt med ledningen i företaget. Vi erbjuderVi på vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Vi har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårds bidrag. Vill du veta mer om tjänsten? Registrera din ansökan med cv,intervjuer sker just nulöpande så ansök redan idag! Varmt välkommen!

26 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Ställningsbyggare till uppdrag i Göteborg

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Just nu letar vi efter personer med rätt driv och tidigare erfarenhet av ställningsbygge. Du har koll på hur man levererar säkra och kvalitativa ställningar. Vid en anställning börjar du din tjänst som ambulerande konsult via Aditro Logistics Staffing men det finns mycket goda möjligheter att bli övertagen till kund. Dina ansvarsområden kan innebära: Montering av byggnadsställningar. Säkerställa att ställningarna är stabila och säkra för användning. Följa noggrant ritningar och anvisningar för att säkerställa korrekt installation. OMFATTNING: Heltid PLACERING: Göteborg Din profil Vi lägger stor vikt vid att du har rätt inställning och ett gott engagemang. För att kunna utföra arbete så säkert och tryggt som möjligt ser vi att du har en god samarbetsförmåga. Mediterande: - Erfarenhet av ställningsbygge och yrkesbevis. - B-körkort - Talar svenska obehindrat. Låter detta som något för dig? Passa i så fall på att ansöka redan idag eftersom rekrytering av tjänsten sker löpande.

26 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Projektledare för underhåll och service inom Lokalnät i Kiruna

Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur! Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi Projektledare i Kiruna som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv! Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället! Som Projektledare kommer du arbeta i våra stora serviceavtal inom distributionsnät med underhåll av frilednings- och jordkabelnät inom olika spänningsnivåer. Vi söker dig som motiveras av att skapa de bästa förutsättningarna för teknikerna ute i fält och för organisationen. Arbetet innebär stort fokus på säkerhet, framdrift, engagemang och kvalitet. Vår förhoppning är att du kommer att hjälpa verksamheten att växa och därtill generera ytterligare möjligheter i samarbetet med kunder och leverantörer. Säkerheten kommer alltid först inom Vattenfall Services och tillsammans skapar vi Sverige säkraste arbetsplats! I rollen som Projektledare kommer du främst arbeta från ditt kontor men du kommer även vara ute på site. Arbetet är självständigt men samtidigt krävs stort fokus på samarbete och kommunikation mot såväl interna som externa aktörer. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för affärsmässig planering samt genomförandet av projekten genom arbetsledning och koordinering. Informera och rapportera om projektets status till beställare Ansvara för det ekonomiska utfallet i projekten/uppdragen samt hantera avslut och uppföljning på ekonomin Vara med på byggmöten och i förhandlingar med kund Aktivt bidra till att vi tillsammans skapar Sveriges säkraste arbetsplats Resor är en naturlig del av arbetet som Projektledare. Projekt inom serviceavtalen kräver kortare dagsresor inom den närmsta geografin. Din bakgrund Som Projektledare hos oss kommer du vara teknikernas främsta kontakt för arbetet som utförs i fält. Ledarskap en stor del av vardagen och därför söker vi dig som har ett problemlösande och coachande angreppsätt. Utöver ledarskap är en stor del av arbetet att självständigt kunna driva projekten framåt. Vi söker därför dig som vill ta ansvar och som har ett stort engagemang för dina uppdrag. Du motiveras av att erbjuda service och kvalitet gentemot dina kollegor och kunder, du agerar affärsmässigt med ett gott entreprenörskap och du skulle aldrig låta lönsamhet gå före säkerhet. Hos oss på Vattenfall Services kommer säkerheten alltid först! Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss. Men vi ser gärna att du redan har: En avklarad gymnasial utbildning eller högre, gärna inom el, elkraft, teknik, ekonomi eller annat relevant område. Arbetslivserfarenhet av arbetsledning eller projektledning Arbetslivserfarenhet inom el- eller elkraftsområdet alternativt övergripande elkännedom är meriterande Erfarenhet från entreprenadbranschen är meriterande Datorvana (Office-paketet) samt vana av processtyrt arbete i ärendehanteringssystem B-körkort, då resor förekommer i tjänsten God kunskap i svenska språket, både i tal och skrift. Engelska är meriterande Mer information Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur! Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här: Dina kollegor - Vattenfall SE Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Placeringsort För denna tjänst är följande orter exempel på stationering: Kiruna. Andra placeringsorter kan vara möjliga. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan! Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterande chef Johan Olsson-Lasu, 072 237 84 43. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Mays Al-Musfi, [email protected]. Fackliga representanter för denna tjänst är Gunilla Eriksson Unionen, Johan Larsson (Hallsberg) SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00 Känns detta som ett jobb för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 26 maj 2024! Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Projektingenjör till Svevia Luleå

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en projektingenjörtill vår anläggningsverksamhet i Luleå. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg – med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som ProjektingenjörSom projektingenjör kommer du att arbeta med uppföljning och avstämning av projektekonomi och kontraktsadministration. Som Projektingenjör ingår varierande arbetsuppgifter såsom: Delaktig vid uppföljning av projekt såväl uppstart, genomförande och avslut Hantering av underrättelser och ÄTOR Kontraktsadministration samt administration av projektplaner Bistå med att upprätta alternativkalkyler Kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete inkluderande dokumentation. Stöd vid mindre projektinköp Du kommer att vara en viktig nyckelperson i projekt där arbetet leds arbetsledare och platschef. För hög kvalitet och effektiv produktionsstyrning använder vi Svevias ledningssystem och övriga styrande processer, rutiner och regelverk i arbetet inom alla våra projekt. Projekten vi genomför innehåller ofta en variation av olika anläggningstekniker såsom mark, VA, betong och broreparation. Våra projekt ligger huvudsakligen i Norrbottens län. Resor förekommer i tjänsten men du utgår från vårt kontor som är placerat i Luleå. Vem är du? Vi söker dig som har utbildning eller alternativt en erfarenhet inom branschen i rollen som projektingenjör, administratör, arbetsledare, mättekniker eller liknande. Du kanske har erfarenheti entreprenadjuridik, ett öga för siffror och gärna ett intresse för KMA-frågor. Du har B-körkort och god datavana. Vidare söker vi dig som fokuserar på resultatet, ser potentiella risker och följer upp de ekonomiska följderna av egna aktiviteter. Du agerar på eget initiativ och är handlingskraftig. Med väl sammansvetsade arbetslag anlägger vi Sverige från grunden – i betong, stål, trä, sten och jord. Och vi gör det genom att bygga vägar, broar, kajer och betongkonstruktioner för industri, stat och kommun. Dessutom bryter vi ny mark och banar väg för VA-nät, vindkraftsparker samt exploateringsområden. Vi har också specialenheter inom grundläggning och marksanering. Tillsammans med Svevias övriga verksamheter inom vägdrift och beläggning blir du en viktig kugge i ett större samhällsmaskineri. Det öppnar nya möjligheter för innovation och problemlösning. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 19 maj. Urval görs löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Simon Kättström på [email protected] Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vi söker en gatuingenjör med brinnande intresse för drift och underhåll

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se. Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. ARBETSUPPGIFTER Stadsmiljö är en beställarenhet inom Huvuduppdrag Samhälle, som är ett av tre huvuduppdrag i Ängelholms kommun. Enheten omsätter 75 miljoner årligen i drift- och underhållsarbeten, samt 100-150 miljoner i investeringar och ansvarar för planering, nyanläggning och drift av Ängelholms 31 mil gator och gc-vägar, 30 brokonstruktioner och totalt 350 ha parker, grönområden, lekplatser, skogar och stränder. Tillsammans utvecklar vi ett attraktivt och hållbart Ängelholm. Vi söker en gatuingenjör som gillar ett flexibelt arbete med många kontaktytor. I tjänsten ingår ansvar för drift- och underhållsarbetet av kommunens vägar och gator, dagvattenhantering, renhållning, broar/konstbyggnader samt är kommunens kontaktperson gällande hushållsnära avfall. Det innebär att du planerar och beställer arbetena av interna och externa utförare. Nära samarbete sker med gatuingenjör som ansvarar för beläggningsarbete och ni täcker upp för varandra vid behov. Du kommer också samarbeta med parkingenjör som har motsvarande driftstjänst inom parkskötsel. Ett samarbete och fördelning av ansvarsområden är naturligt för att ha en effektiv drift inom kommunen. I arbetet ingår också att hålla driftkartor uppdaterade inom ansvarsområdet samt teknikansvarig i gatuprojekt. I uppdraget ingår att skriva tjänsteutlåtande, vara föredragande i nämnd, samt att hantera felanmälningar och Åsikter. Tjänsten innebär att du måste ha en helhetssyn och tänka långsiktigt för att effektivisera och utveckla. Tjänsten kräver ett mycket nära samarbete inom kommunen, både internt och externa. Du arbetar utifrån en budget för ditt ansvarsområde och rapporterar direkt till enhetschef. Vi ser att arbetet utförs resultatorienterat, långsiktigt och strategiskt för att på så sätt skapa mervärde för Ängelholm. Arbetet ska alltid genomsyras av kommunens ledord: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har flerårig vana av drift- och underhållsarbetet av gator, gc-vägar, torg i offentlig verksamhet. Det gäller renhållning, dagvattenhantering, vinterväghållning och gatusopning, framtagning av drift- och underhållsinstruktioner samt budgetuppföljning. Rollen kräver att du är driven och kan arbeta både självständigt och i team. Du är utvecklingsinriktad och gillar att jobba mot långsiktiga mål, samtidigt som du är flexibel och öppen för olika vägar fram till målen. Du drivs av att skapa nya lösningar och ser en stor potential inom den digitala utvecklingen. Du har relevant högskoleutbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kommunikationsförmåga i svenska både i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av att ha arbetat med gatudrift, parkdrift, TA-planer och grävtillstånd. Du har mycket god datorvana och god kunskap i att arbeta med Officepaketet. B-körkort är ett krav. Utbildning och erfarenhet i LOU, AMA och GIS är meriterande. Du har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet men vi ser också stora kvaliteter i nya perspektiv från näringslivet. Har du utöver detta ett brett samhällsintresse och en nyfikenhet att testa nya lösningar för att driva på samhällsutvecklingen mot en smartare och mer hållbar stad? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig! ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Produktionsledare

Om SCA Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, 2,6 miljoner hektar i norra Sverige. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar.   SCA har en effektiv och integrerad värdekedja med ett miljöcertifierat skogsbruk och moderna produktionsanläggningar belägna i anslutning till skogsinnehavet. SCAs snabbt växande skog binder koldioxid, bolagets produkter bidrar till ett mer hållbart samhälle och den förnybara fibern kan ersätta produkter baserade på fossila råvaror.   Vi drivs av skogens kraft och vi skapar vår framtid idag! Ett hållbart arbetsliv Är du en trygg produktionsledare som tycker om utveckling och vill vara med och bidra med din erfarenhet inom täktverksamhet? Nu söker vi en produktionsledare som vill arbeta med SCA Skogs täktverksamhet. Välkommen med din ansökan! Din nästa utmaning Som produktionsledare arbetar du i nära samverkan med entreprenörer för att kunna styra och leda produktionen i våra berg- och moräntäkter. Rollen innebär att du ansvarar för SCAs försäljning av bergmaterial och deltar i upphandlingen av entreprenörer. Du planerar verksamheten på kort och lång sikt på ett resurs- och kostnadseffektivt sätt. Vidare ansvarar du för efterlevnad av aktuella lagar och förordningar för till exempel miljö och säkerhet, du är kvalitetsansvarig för CE-märkningen. Som produktionsledare för täktverksamheten arbetar du självständigt med stort ansvar för att driva verksamheten framåt.  Stationeringsort är på SCA Skogs kontor i Sundsvall. Vem är du? Vi söker en engagerad ledare, en person som tar ett helhetsansvar för sitt uppdrag och som kommunicerar på ett tydligt sätt. Genom ditt sätt att vara bidrar du till ett gott samarbetsklimat både internt och externt. Som produktionsledare är det viktigt att du har en god administrativ förmåga som skapar ordning och reda. Du är med och utvecklar digitala arbetssätt och rutiner för ett förenkla och effektivisera täktverksamheten och driva utvecklingen framåt inom täktverksamheten. Vi ser framför oss en person som har utbildning och erfarenhet inom ballast, anläggning och väg. För oss är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar. Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du stora möjligheter att växa och utvecklas. Vi uppmuntrar till kompetensutveckling, till att ta ansvar och till att du förverkligar dina idéer. På SCA är vi måna om varandra och vi erbjuder ett öppet, stöttande arbetsklimat. Vi förstår också vikten av ett hållbart arbetsliv.  Som anställd hos oss får du jobba med den allra senaste tekniken och vara en del i omställningen till ett hållbart samhälle. Våra skogar och de produkter vi sätter på marknaden bidrar med en klimatnytta större än utsläppen från Sveriges alla personbilar under ett år. Vi tar vara på precis varje del av de träd som vi avverkar och producerar produkter från skogen som bidrar till att motverka klimatförändringarna. Att göra skillnad på riktigt ger arbetet en extra dimension. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vill du veta mer? För mer information om tjänsten: Petter Karltun, Avdelningschef Skog och Skötsel, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen: Elin Eriksson HR specialist rekrytering, [email protected] Fackliga kontakter: Oskar Landgren, Unionen, [email protected] Dan Koskenniemi, Ledarna, [email protected]  Erik Forsberg, Akademikerna, [email protected] I den här rekryteringsprocessen kommer vi att tillämpa bakgrundskontroll. Varmt välkommen med din ansökan senast 15 maj.

26 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Projektledare teknikstrategi inom ERTMS införande

Vill du vara med och göra morgondagens järnväg mer pålitlig? I Sveriges största anläggningsprojekt genomför vi nu ett teknikskifte och söker dig som vill vara med och driva den förändringen! Projektledare teknikstrategi inom ERTMS införande Arbetsuppgifter Vi på Trafikverket söker en erfaren och engagerad ingenjör som ska jobba med teknikstrategi inom ERTMS Införande, rollen innebär att du arbetar som projektledare men med ett stort fokus på tekniska frågor och strategier inom de olika projekten. Införandet av signalsystemet ERTMS (European Rail Traffic Management System) innebär ett teknikskifte på hela den svenska järnvägen vilket medför en digitalisering av järnvägen, ökad driftsäkerhet, och en förbättrad underhållssituation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att bidra till kunskap och förståelse för teknisk utformning av ERTMS inom programmen. Du kommer medverka i att utforma arbetssätt och ta fram dokumentation för tekniska beslut. Du kommer att stödja programledaren primärt men även tekniksamordnare och teknikspecialister i deras uppdrag samt leda och samordna det strategiska arbetet avseende teknikfrågor inom programmet och avdelningen. Som en del av programmets ledningsgrupp kommer du att fungera som programstöd i frågor kring teknikutveckling och bidra till att skapa förutsättningar för erfarenhetsutbyte mellan projekten. Du kommer att vara programmets representant i dialogen med andra organisationer både internt och externt. Du kommer även att delta i tekniska utredningar och remissläsning kring övergripande tekniska frågeställningar som direkt kan påverka program och avdelning. " Jag som blir din chef heter Dan Kjeldsen. Vår sektion är nystartad och står i startgroparna för att utvecklas och nå den tilltänkta funktionen. Vill du vara med tidigt på resan och tillsammans med mig och övriga strateger forma rollen och sektions uppdrag. För mig är det viktigt att vara öppen och lyhörd. Det är viktigt för mig att vi tillsammans skapar förutsättningar för utveckling av varandra och våra arbetssätt. Min roll är att skapa rätt förutsättningar, vara ett stöd och se till att vi går i rätt riktning tillsammans." Din utveckling Du kommer att tillhöra en av Sveriges största beställarorganisationer, och den samlade kompetensen hos våra cirka 1 000 projektledare är unik. Som medarbetare hos oss har du tillgång till olika forum för erfarenhetsutbyten, nätverk, utbildningar samt talang- och utvecklingsprogram. Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Övrig information Möjliga placeringsorter för tjänsten är Malmö, Örebro, Göteborg, Luleå eller Solna. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att genomföras via skype vecka 24. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Kvalifikationer Vem är du? Som person är du strukturerad med förmåga att se helhet och samband i komplexa frågeställningar. Du är mål- och resultatorienterad och trivs med såväl teamwork som ensamarbete och att ha en samordnande och stödjande roll. Du har förmågan att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både med kollegor och med externa intressenter. Som ledare skapar du tillit och bygger förtroende, du utmanar och ifrågasätter och skapar ett arbetssätt som främjar ständiga förbättringar. Din analytiska förmåga och öppenhet för nya lösningar är en förutsättning för att lyckas. Du har förmåga att självständigt och tillsammans med andra fatta beslut. Vi söker dig som har civil- eller högskoleingenjörsexamen om minst 180 hp eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig flerårig och aktuell erfarenhet i närtid av teknisk utformning av järnvägsanläggning inom ett eller flera av teknikslagen Bana, El, Signal och Tele (BEST) flerårig erfarenhet av infrastrukturprojekt inom järnväg som tekniksamordnare, teknikansvarig eller projektledare B-körkort för manuellt växlad bil goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projekt med ERTMS, ATC eller liknande signalsystem Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Regional trafikingenjör väg

Som trafikingenjör på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företag i hela Sverige. Regional trafikingenjör väg Arbetsuppgifter Du som är vår blivande trafikingenjör är en person med stort intresse för samhällsutveckling, trafikfrågor och lagstiftning. Du bidrar till att skapa en god och säker trafikmiljö med trafikanterna i fokus. I en trafikingenjörs arbetsuppgifter ingår att lämna yttranden till länsstyrelser och kommuner angående lokala trafikföreskrifter. Att fatta beslut utifrån gällande lagstiftning om anordningar inom vägområdet, vägvisning och tillfälliga trafikföreskrifter. Genomföra utredningar relaterade till trafikmiljöområdet, såsom underlag till bärighets- och hastighetsföreskrifter. Du kommer också att vara specialiststöd inom trafikmiljöområdet vid planering och genomförande av åtgärder, samt byggande- och underhåll av vägar. Inom enhet Trafikmiljö arbetar idag 17 trafikingenjörer som är placerade på fyra olika kontor i Norra regionen. Gruppen har ett prestigelöst förhållningssätt och tätt samarbete i olika sakfrågor. "Jag som skulle bli din nya chef heter Åsa Callgren och önskar dig varmt välkommen att söka den här tjänsten!" Övrig information I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester kommer att skickas till de som uppfyller skallkraven under vecka 21. Digitala intervjuer är preliminärt planerade att genomföras via Skype under vecka 23. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen så krävs det att du har förmåga att självständigt se vad som behöver göras och är duktig på att planera, strukturera och driva ditt arbete framåt. Ditt arbete kommer att innebära många kontakter såväl inom Trafikverket som med externa parter, så god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt är viktigt. Du har god samarbetsförmåga och motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du tar ansvar för dina och gruppens arbetsuppgifter, samt delar med dig av den information som behövs för att organisationen ska nå önskade resultat. Viktigt är också att du är en duktig problemlösare och finner lösningar utifrån ett helhetsperspektiv. Vi söker dig som: har högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp/120 p inom trafikteknik, samhällsplanering eller juridik. Alternativt så har du annan utbildning i kombination med för tjänsten relevant yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdigt har något års för tjänsten relevant och aktuell yrkeserfarenhet från arbete med trafikfrågor, till exempel inom trafikplanering, trafiksäkerhetsarbete eller myndighetsutövning kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift har giltigt körkort för personbil Det är meriterande om du har: kunskap om svensk trafiklagstiftning såsom Väglagen, Trafikförordningen och Vägmärkesförordningen erfarenhet av att i yrkessammanhang kommunicera med externa parter såsom myndigheter, kommuner, allmänhet eller liknande erfarenhet från arbete med myndighetsutövning Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024