Överlämnandekoordinator till spännande projekt inom infrastruktur

Har du tidigare arbetat som överlämnandekoordinator? Trivs du i att arbeta i stora nya samhällsviktiga projekt? Om du söker ett konsultuppdrag eller söker ett uppdrag som underkonsult, sök redan nu! Om uppdraget Vi söker nu en konsult som kan hoppa på ett spännande uppdrag hos vår kund till hösten.Uppdraget är ett konsultuppdrag gällande Överlämnandekoordinator för Program Mälarbanan. Detta innebär att du kommer att arbeta med 50 – 100% beläggning som resurskonsult i projektet på platskontoret i Sundbyberg. Uppdraget har för avsikt att startasenast mitten/slutet av augusti 2024, därtill kommer du att under första tiden mellan augusti och september att arbeta minst 25%. Följande tid fördelas arbetet mellan upplägget av 50-100%. Uppdraget förväntas pågå i två år från uppdragsstart. Underkonsulter godtas! Dina arbetsuppgifter Du ansvar gentemot entreprenören och är kravställare samt leder och samordnar hela projektets arbete med att granska och leverera förvaltningsdata till kundens verksamhetsområde Underhåll. Rollen kan framöver även innebära att leda och samordna andra interna resurser inom överlämnandesamordning Du kommer att: I samarbete med våra teknikspecialister, externa parter och med stöd av programmets• Överlämnandefunktion att kommunicera kraven på förvaltningsdata• Stödja projektets projekteringssamordning• Följa upp leveranserna av förvaltningsdata och kommunicera de förändringar av kraven på förvaltningsdata som uppträder under genomförandetiden• Stödja projektet med den administrativa samordningen av förvaltningsdata• Kontrollera leveranser gentemot leveransplaner• Göra mottagningskontroll (formaliakoll) av relationshandling och förvaltningsdata• Föra dialog direkt med kundens VO Underhåll avseende leverans av fövaltningsdata Dina kvalifikationer Högskoleutbildning 180 hp (120p) inom samhällsbyggnad alternativt utbildning och erfarenhet som kan bedömas likvärdig Har arbetat minst 3 år i en beställarorganisation för ett infrastrukturprojekt med leveranser av dokumentation (förvaltningsdata) till förvaltande enheter Minst 3 års erfarenhet från en beställarorganisation för ett infrastrukturprojekt med att samordna dokumenthantering vid granskning och mottagningskontroll av leveranser från leverantör Har erfarenhet från arbete i dokumenthanteringssystemen SharePoint ochProjectwise Kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska Goda kunskaper om relevanta standardavtal AB, ABT, ABK med flera samt i AMA AF och AMA AF Konsult B-körkort Vi ser att du som person i dinroll kanarbeta självständigt, samt har stor samarbetsförmåga och är problemlösningsorienterad! Meriterande God kunskap och arbetat med förvaltningssystemet BaT-Man Har arbetat som överlämnandekoordinator med stora komplexa mark och anläggningsprojekt Tidigare arbetslivserfarenhet inomjärnvägsprojekt Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11 juni 2024 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 881 30 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Hjullastarförare för sommaruppdrag

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker för vår kunds räkning två erfarna hjullastarförare för uppdrag på återvinningscentral i Malmö under juni, juli och augusti. Som hjullastarförare behöver du vara bekväm med att hantera ditt fordon och vara en van förare. Du kommer att jobba med att lasta, lossa och förflytta olika typer av material så som exempelvis, papp, plast, järn och metall. Detta arbete kräver en person som är ordningsam och kan arbeta självständigt. Du som söker behöver vidare vara ansvarstagande, punktlig samt serviceinriktad som person. Det kan förekomma tungt arbete så du behöver också ha god fysisk förmåga. Det är viktigt att du uttrycker dig obehindrat i svenska språket för kommunikation med kollegor samt kunder. Krav: Förarbevis för hjullastare Erfarenhet av att köra hjullastare Arbetssam med bra fysik Obehindrad svenska i tal Kan arbeta obehindrat under perioden v.24-33 (10 juni -16 augusti) Arbetstiden är måndag - fredag kl.7.00-16.00. Lön - Enligt avtal Tjänsten är en sommarinhyrning till vår kund där du blir anställd av oss på PIKE Personal. För rätt person kan det finnas chans till förlängt arbete. Är du intresserad? Varmt välkommen in med din ansökan idag! PIKE Personal verkar som en extern HR-partner där vi bistår våra kunder med personallösningar. Vi arbetar med rekrytering och personaluthyrning för såväl tjänstemän som kollektivpersonal- från kontor till produktion. PIKE Personal har lokal förankring, och våra kunder är främst aktörer inom logistik och industrinäringen i Öresundsregionen.

17 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Resemontör

Wica Cold / Arneg Nordic är marknadsledande inom design, produktion och installation av kyl- och frysdiskar för livsmedelsbutiker. Som resemontör kommer du få ett omväxlande arbete! Arbetet innebär att installera våra kyl & frysdiskar i butiker. Det kan också förekomma reparationer och förebyggande service. Att arbeta som resemontör kräver en flexibel livssituation då vi utför arbete i hela Sverige. Arbetet innebär många resor och en del övernattningar på hotell. Likaså innebär arbetet mycket samordning både internt och externt. Har du tidigare erfarenheter av arbete inom hantverksyrket, ex. plåtslagare eller snickare är det meriterande. Du är händig och vill alltid leverera bästa möjliga service. Du är företagets representant ute hos kund. Du är driven, flexibel, positiv och noggrann, med god samarbetsförmåga. Du behärskar det svenska språket väldigt väl. B-körkort är ett krav. Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Skicka din ansökan till [email protected] senast den 27 maj. Ansökan ska innehålla cv och personligt brev. Välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Vill du bli en Bestis hos oss?

Om tjänsten Vill du bli en Bestis och vara med på en spännande resa i framtiden? Vi söker dig som har energi, är nyfiken och intresserad av att jobba i vår produktion där vi tillverkar håldäck i betong. Du kommer från dag 1 att tillsammans med en handledare bli upplärd i hur tillverkningen fungerar.  Arbetstiden är varierande dagtid Visst åter det spännande! Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Kvalifikationer B-körkort Traverskort är meriterande Låter det här intressant och passar in på din profil? Eller har du kanske frågor kring tjänsten?   Ring då till Marita Eriksson på Best Bemanning & Rekrytering   på telefon 021-4403063 alt  [email protected] Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast! Urval sker löpande. Ansök redan idag! Om Best bemanning & rekrytering - Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov. Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning. Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet. Vi är best på     Administration     Ekonomi     Fastighetsskötsel     Industri     Lager och logistik     Mark och anläggning     Sälj och marknad     Teknik     Transport

17 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
LIA-praktikant Stora Projekt samt Väg och Anläggning - Stockholm

Vill du göra din LIA-praktik på Skanska? Praktik på Skanska Väg och Anläggning ger dig möjlighet till praktiska erfarenheter som kompletterar dina teoretiska kunskaper, vilket värderas högt när du som färdig student ska ut i arbetslivet. Under praktiktiden hos oss får du kontinuerlig handledning, chans att nätverka och bygga erfarenheter för framtiden. Genom din praktik får du inblick i hur det är att arbeta på Skanska, och tillsammans gör vi din praktikplats spännande och lärorik. Vi erbjuder praktikplatser i Stockholms geografi. Hur ser upplägget ut? Som praktikant i vår verksamhet går du bredvid en erfaren kollega för att få en god inblick i vår produktion. Du följer det dagliga arbetet och i takt med ökad kunskapsnivå får du ta ett större eget ansvar. Du tilldelas en handledare på Skanska som finns med som stöttning under hela din praktiktid och vars uppgift är att göra din tid hos oss så värdefull och inspirerande som möjligt. Under din praktik blir du en del utav produktionen där vi tillsammans arbetar med fokus på säkerhet, produktivitet och kvalitet. Vem kan söka? Just nu söker vi dig som går på en KY/YH utbildning inom bygg och anläggning samt mätteknik för LIA-perioderna under HT 2024. Då vi ser praktik som ett sätt att komma i kontakt med framtida medarbetare gör vi ett noggrant urval bland de intresseanmälningar som kommer in. Vi söker i första hand dig som är intresserad av och ser en framtid inom vår produktion. Ansök redan idag eller senast 31 maj Vi ser fram emot din ansökan samt senaste betygkopior. Meddela i din ansökan när du har LIA-period. Vid frågor kontakta HRBP Martin Amnell: [email protected] eller HRBP Katarina Berg: [email protected] Gäller dina frågor praktik inom mätteknik vänligen kontakta mätchef David Laming på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Innovationsledare för EU projekt till Trafikkontoret

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden. Välkommen till oss Avdelningen Trafikplanering har cirka 60 engagerade, erfarna och sakkunniga medarbetare som idag är fördelade på fyra enheter. Förutom strategisk trafikplanering och ansvaret för att våra trafik- och gatumiljöer ska fungera i vardagen arbetar vi även med innovation och ny teknik. Vi driver också ett samlat arbete för att öka trafiksäkerhet, framkomlighet, trygghet och attraktivitet för stadens samtliga gatumiljöer och olika offentliga rum. Arbetet omfattar både ombyggnation av befintliga miljöer och planering av det som är nybyggnation. Den här rollen kommer tillhöra enheten Analys och strategi som utöver strategisk trafikplanering ansvarar för stadens samlade arbete med att inhämta trafikdata. Den data som samlas in analyseras för att skapa insikter om hur staden används för rörelse och vistelse. Tillsammans med en kontinuerlig kunskapsutveckling genom bl.a. omvärldsbevakning och testprojekt formuleras mål, strategier och planer som blir styrande för hela Stockholms stad. Det är en dynamisk arbetsplats i en framåtlutad miljö där det finns stora förväntningar både från politik och ledning att höja ribban och bli mer datadrivna. Du kommer jobba tillsammans med 16 engagerade kollegor i en grupp med hög kompetens och stark vi-känsla i ett prestigelöst arbetsklimat. På avdelningen finns både generalist- och specialistkompetenser vilket gör att det finns goda möjligheter till kunskapsutbyte och samverkan med ett stort antal kollegor. Vi erbjuder dig: En tjänst som berör många människors vardag och möjligheten att bidra till ett bättre Stockholm en central arbetsplats i Tekniska Nämndhuset på Kungsholmen, bara några minuters promenad från Centralstationen flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter ett varierande arbete där du får möjlighet att planera och styra din egen tid  kompetenshöjande utvecklingsprogram. Uppdraget som innovationsledare I rollen som innovationsledare på trafikkontoret kommer du genom stadens verksamhet som plattform engagera och involvera en mängd aktörer i omställningen mot uppsatta klimat- och stadsutvecklingsmål. En viktig och central arbetsuppgift för dig kommer vara att ha övergripande projekt- och processledaransvar för vårt arbete med EU-projektet deployEMDS (European Mobility Data Space). EU utvecklar nu standarder för datadelning i syfte att underlätta enkel, gränsöverskridande tillgång till viktiga data inom bland annat mobilitetsområdet. Genom att utforska datadelning kopplat till en konkret utmaning är Stockholms stad med och påverkar kommande standardisering samtidigt som projektet bidrar till konkret nytta här och nu. Satsningen utgår från det politiskt prioriterade och medialt uppmärksammade uppdraget att införa miljözon klass 3 i en del av city i slutet av 2024 med fokus på datadelning kopplat till uppföljning av effekter och regelefterlevnad. Som innovationsledare kommer du att löpande representera staden i lokala, regionala, nationella och internationella sammanhang i syfte att sprida insikter och lärdomar, knyta kontakt med potentiella samarbetsaktörer och omvärldsbevaka. Du kommer också föra en nära dialog med miljöförvaltningen och stadsledningskontoret liksom med RISE och Trafikverket som också ingår i Stockholms use case i projektet. Andra viktiga kontaktytor är projektkoordinatorn som sitter i Tyskland och de åtta städer och regioner i Europa som utgör övriga use case i projektet. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: minst kandidatexamen från högskola/universitet eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig aktuell erfarenhet från arbete som projekt- eller förändringsledare i komplexa sammanhang med ett flertal parter Förståelse för utmaningar och potential kopplat till förvaltning och delning av data inom mobilitetsområdet god kännedom om program och sammanhang för finansiering av utvecklings- och innovationsprojekt god förmåga att uttrycka dig välformulerat och tydligt såväl i tal som i skrift på svenska och engelska. Det är meriterande för tjänsten om du har: intresse och engagemang för hur ny teknik kan bidra till en hållbar stadsutveckling erfarenhet av samverkan mellan olika aktörsgrupper (tex näringsliv, akademi, offentlig sektor och civilsamhälle) och olika samhällssektorer (tex mobilitet, energi, samhällsbyggnad) erfarenhet av att arbeta med eller föreslå policyutveckling och/eller försöksverksamhet erfarenhet av arbete i en politiskt styrd verksamhet. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Byggnadsprojektör

Vill du ha en ny utmaning på en arbetsplats som jobbar för ständig utveckling och låter dig prova egna idéer så länge du tar eget ansvar? På Lundqvist arbetar vi stenhårt för att tillsammans leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som vi gör det enklare och mer prisvärt att bygga! Vi är drivande i utvecklingen av byggbranschen och har genom smart logistik och innovativ teknik paketerat flexibla byggsystem med lättmonterade byggsatser och skräddarsydda entreprenaderbjudanden. ARBETSUPPGIFTERNA Ditt arbete kommer främst ligga i att driva projekteringen av våra mer avancerade byggnader, där arbetet kan bestå av både eget ritande och dimensionerande och att ta in konsulter där vi behöver hjälp. Du kommer även arbeta med att upprätta olika typer av teknisk dokumentation, såväl projektspecifik som standardiserade mallar och rutiner för att bli mer långsiktigt effektiv. Parallellt med detta kommer du även att vara en naturlig länk mellan sälj, produktion och entreprenad, samt agera bollplank i olika konstruktionsmässiga och byggnadstekniska frågor. Du kommer att arbeta på vårt nybyggda kontor på Haraholmen i Piteå. DIN PROFIL Vi tänker att du är en person som arbetat några år i byggbranschen efter avslutad ingenjörsutbildning. Du trivs i en miljö där färdiga svar inte alltid finns, men där vi tillsammans genom metodiskt arbete skapar affärsmässiga lösningar som förenklar bygget för våra kunder. Som person är du prestigelös, nyfiken och trivs med att arbeta som ett lag. Du reflekterar över hur och vad du kommunicerar och innehar en god pedagogisk förmåga i tal och skrift. Detta i syfte att förmedla dina konstruktionslösningar på ett tydligt sätt till såväl produktion och kunder som konsulter och hantverkare. Sist men inte minst så tror vi att du har förmågan att se helheten i en byggnad och när respektive moment måste beslutas och utföras för att det tekniska projektledandet både ska fungera bra och kännas roligt! FÖRMÅNER Vi har en detaljerad förmånsplan. Fråga oss gärna för mer för detaljer. Här kommer några russin från den kakan: Plugglön för studier på fritiden Försäkringspaket Full flextid Svettlön DÄRFÖR SKA DU SÖKA Innovativ arbetsplats Bra möjligheter till kompetensutveckling Ett tillväxtbolag som vill framåt Schysst arbetsmiljö och trevliga kollegor PROCESSEN Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Tveka alltså inte att kontakta oss eller skicka in din ansökan. Ambitionen är att ha vår nya kollega på plats någon gång under hösten 2024.

17 maj 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Arbetsmiljösamordnare

Arbetsbeskrivning Vi söker nu ett flertal arbetsmiljösamordnare till vår kund i Göteborg. Vill du vara delaktig i ett spännande byggprojekt och jobba operativt med säkerhet och arbetsmiljö? Ansök redan idag på www.randstad.se Detta är ett konsultuppdrag som kan variera i längd men kan sträcka sig upp till 2 år. Som arbetsmiljösamordnare kommer du att vara en del av ett operativt site team som tillsammans kommer följa upp att de entreprenörer som utför arbete på byggarbetsplatsen arbetar på ett säkert sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att främja säkerhetskultur, identifiera potentiella faror och minska risker för att förebygga olyckor och skador på byggarbetsplatsen. Rollen är till stor del förlagd utomhus ihop med den dagliga driften. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Rollen har olika ansvarsområden och uppgifterna kan variera beroende på dagen, men några av ansvarsområdena inkluderar men är inte begränsade till: Övervaka och utvärdera effektiviteten av säkerhetsprogram och initiativ, och rekommendera förbättringar vid behov. Samla in data och rapportera om alla HSE- och olyckshändelser. Leda dagliga samordningsmöten mellan entreprenörer. Upprätthålla säkerhetspolicys, procedurer och föreskrifter. Kvalifikationer Krav Erfarenhet av att arbeta inom bygg-, industri- eller liknande branscher med en god förståelse för de risker och utmaningar som uppstår gällande arbetsmiljön. God förmåga att kommunicera och samarbeta. Utmärkta kunskaper i engelska, både i skrift och tal Meriterande Certifikat inom relevanta kurser kopplade till arbetsmiljö och säkerhet. Förståelse i svenska på arbetsnivå, både i skrift och tal. Kunskap i Bas U. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Projektledare Ombyggnad

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Vår ombyggnadsverksamhet i Gävle söker en ny kollega, är det kanske du? Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och driva och förverkliga många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför. Ett tjänsten inom ombyggnad på Riksbyggen är utvecklande och varierande. Projekten varierar stort i art, komplexitet och längd. Exempel på projekt är ombyggnad av lokaler till nya lägenheter, stambyten, och diverse energiåtgärder såsom solceller och laddstolpar. Inför varje projekt sätter projektledaren ihop ett team av konsulter som tillsammans projekterar fram handlingar och handlar upp entreprenad. Arbetet sker i tät dialog med kunden som oftast är en bostadsrättsförening. Detta är en roll där projektledaren verkligen får jobba från ax till limpa med stor frihet. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Hos oss gör du skillnad En projektledare hos Riksbyggen har en viktig roll där man får ett stort förtroende från våra kunder. Du är med redan från analysfasen av kundens boendemiljö, införsäljning till kund, under projektering och genom hela byggprocessen med slutbesiktning och överlämning, ända tills garantitiden har gått ut. När du inte är ute på byggarbetsplatser, träffar kunder eller entreprenörer kommer du att arbeta från vårt kontor i Gävle. Hos oss har du en fri roll där du själv ges möjlighet att planera din tid och dina projekt. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Vi söker framför allt rätt person för att ingå i vårt team och som kontakt till våra kunder. Någon som tycker att det är kul att driva projekt och som vill driva flera projekt samtidigt i flera olika skeden. Flerårig erfarenhet av projektledning inom fastighetsbranschen är ett krav. Kunskap om bostadsrättsföreningar är meriterande. Du är utbildad högskoleingenjör, civilingenjör och/eller har erforderlig kompetens och erfarenhet från fastighetsbranschen. Du bör ha lett projekt från analys och projektering till genomförande och avslut, samt ansvarat för budget och prognos. Du har en säljande och förtroendegivande sida och trivs med att både jobba självständigt och nära dina kollegor. Det är viktigt att du tycker om att leda mot mål, har bra samarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kunder. Den medarbetare vi söker är van att jobba digitalt och i en ständigt varierande miljö. Din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. För detta uppdrag med många återkommande och komplexa arbetsuppgifter krävs både projektledarerfarenhet, branschkunskap och noggrannhet. Du bör ha kunskaper om entreprenadjuridik, PBL och arbetsmiljö BAS-P och U. Vad kan Riksbyggen erbjuda dig? Du får tillsammans med ett engagerat och trevligt team vara med om spännande projekt, med stor möjlighet att vara med och påverka dess genomförande, och med många kontaktytor. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat och god kompetensutveckling. Vi förbättrar ständigt vårt arbetssätt där man som medarbetare kan påverka fortsatt utveckling av vår affär, hållbarhet, effektivisering och digitalisering mm. Tjänsten är på heltid och kräver körkort samt tillgång till bil. Tjänsten är placerad i Gävle men även projekt på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss senast den 2024-06-09. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Veronica Söderberg, [email protected]   Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Markarbetare till Umeå

ExpanderaMera söker erfarna markarbetare / mark - och anläggning för uppdrag i Umeå. Vi erbjuder ett givande och utmanande arbetsklimat med goda möjligheter till personlig utveckling. Som markarbetare hos oss får du möjligt att prova på alla olika typer av arbeten inom mark- och anläggning. Arbetsuppgifterna varierar mellan grundläggning, rörläggning, schaktarbete, stensättning m.m. Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete med mark. Som person är du självgående, ansvarstagande och handlingskraftig, samt har en god förmåga att samarbeta med andra. Meriterande: yrkesbevis, maskinförarbevis samt arbete på väg. Vi ser fram emot din ansökan redan idag! Skriv gärna med referenser från tidigare arbeten som markarbetare/ arbete inom mark, anläggning eller rörläggning.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024