Är du en lösningsorienterad systemadministratör med bredd och en passion för att hantera komplexa IT-miljöer? Vår kund, en framstående aktör inom säker kommunikation och innovativa tekniska lösningar, söker dig som vill spela en nyckelroll i att driva och utveckla IT-driften. Om företaget Vår kund är en marknadsledande aktör inom kommunikationssystem för känslig information, som bland annat används av försvarsmyndigheter, EU och NATO. Med avancerad krypteringsteknik och tjänster inom kritisk infrastruktur bidrar företaget till ett säkrare och tryggare samhälle i Sverige och Europa. Din roll Som systemadministratör hos vår kund arbetar du med underhåll, förvaltning och utveckling av IT-miljöer. Du blir en del av ett team som ansvarar för att leverera säkra, pålitliga och effektiva system. Rollen erbjuder dessutom möjligheter att utvecklas och specialisera dig inom olika områden. Din bakgrund och kompetensVi söker dig som har: 3+ års erfarenhetsom systemadministratör med fokus på Nätverk och infrastruktur. Goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande förståelse för teknisk problemlösning inom IT. Svenskt medborgarskap. Eftergymnasial utbildning inom IT/data är ett plus. För att trivas i rollen ser vi att du har en genuin passion för IT och ny teknik. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och har ett starkt kundfokus. Samtidigt uppskattar du att arbeta i team och samarbeta för att nå gemensamma mål. Noggrannhet och en hög kvalitetsmedvetenhet är också viktiga egenskaper som gör att du lyckas i rollen. Vår kund erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med högt tekniskt fokus och varierande roller. Balans mellan kön, åldrar och bakgrunder – De tror på att mångfald skapar framgång. Arbete i ett kompetent team där glädje, utveckling och samarbete är centralt. Stora möjligheter att utvecklas i din roll. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Saab söker nu endriven mjukvaruutvecklare med kunskap inom radiosystem och kommunikation. Här får du möjlighet att arbeta i en spännande och utmanande roll där du kan utnyttja och vidareutveckla din kompetens. Om rollenI rollen som mjukvaruutvecklare kommer du att arbeta med att utveckla och integrera mjukvara för avancerade kommunikationssystem kopplade till Gripen C/D. Arbetet omfattar talkommunikation för både civila luftrummet och militär stridsledning, utveckling av taktiska datalänkar för att skapa en omvärldsbild samt lösningar för markkommunikation mellan flygplan och tekniker. Du kommer även få vara med ochta fram testkod och utföra tester i avancerade testriggar där hårdvara ingår i processen. Du blir en del av ett erfaret team som hanterar flera pågående projekt och arbetar för att möta högt ställda kundkrav samt civila och NATO-standarder. Det är en dynamisk miljö med stor möjlighet till lärande och teknisk utveckling. Rollen är placerad i Linköping. Att vara konsult på NexerSom senior konsult hos Nexer blir du en del av ett nätverk av erfarna specialister. Du kommer att vara anställd av Nexer Tech Talent och arbeta som konsult hos Saab Aeronautics i Linköpingmed start i mars. Vi stöttar dig genom hela uppdraget och erbjuder möjligheter att delta i nätverksträffar, inspirerande föreläsningar och sociala aktiviteter. Du kan också bidra som mentor för juniora kollegor, där din erfarenhet och expertis hjälper till att stärka hela teamet. Vi söker dig som: Har gedigen erfarenhet inom mjukvaruutveckling och en relevant akademisk examen. Har ett intresse för radiosystem och kommunikationslösningar. Är skicklig på att lösa problem och har erfarenhet av att arbeta i komplexa projekt. Är självgående, kommunikativ och bekväm med att samarbeta med olika intressenter. Har goda kunskaper i programmeringsspråk som C/C++, Python och erfarenhet av systemutveckling för hårdvarunära lösningar. Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor, kontakta Tech Recruiter Olivia Holm på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om NexerNexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Med över 2 500 medarbetare i 15 länder och mer än 35 års erfarenhet hjälper vi våra kunder att ligga steget före strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.
Saab Aeronautics söker nu erfarna och drivna systemingenjörer med kunskap inom kommunikation och taktiska datalänkar.Här får du möjlighet att arbeta i en spännande och utmanande roll där du får utnyttja och vidareutveckla din kompetens inom systemutveckling och integration. Som systemingenjör hos Saab får du en nyckelroll i att utveckla och underhålla avancerade datanätverk för att möjliggöra effektiv och säker kommunikation mellan flygplan och militära system. Ditt arbete inkluderar kravställning för att möta kundens behov, nära samarbete med internationella underleverantörer för teknisk integration, samt verifiering och testning av system i simulatorer. Du ansvarar även för att dokumentera och säkerställa att information från både användare och leverantörer är korrekt och uppfyller krav. Här värdesätts din kompetens och möjlighet att bidra till innovativa lösningar i en tekniskt avancerad miljö. Rollen är placerad i Linköping. Att vara konsult på NexerSom systemingenjör hos Nexer Tech Talent blir du en del av ett nätverk av erfarna specialister. Du kommer att vara anställd av Nexer Tech Talent och arbeta som konsult hos Saab Aeronautics med start omgående. Vi söker dig som: Har 2–4 års erfarenhet inom systemutveckling, integration eller närliggande områden. Har en relevant akademisk examen, exempelvis inom datateknik, elektronik eller teknisk fysik. Har ett brinnande intresse för att utveckla och leverera innovativa tekniska lösningar. Är en skicklig problemlösare och van att arbeta i komplexa projekt. Är självgående, kommunikativ och trygg i att samarbeta med olika intressenter. Har goda kunskaper i samt erfarenhet av kodning i python eller C++. Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor, kontakta Tech Recruiter Olivia Holm på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om NexerNexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Med över 2 500 medarbetare i 15 länder och mer än 35 års erfarenhet hjälper vi våra kunder att ligga steget före strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer här.
Sedan 1986 har vi haft möjligheten att hålla på med det vi älskar – att göra skillnad för många människor världen över genom teknik. Consat är ett av Sveriges ledande ingenjörsbolag som skapar förutsättningar för att samhället ska kunna utvecklas i jämn takt med digitaliseringen.Nu letar vi efter nya medarbetare som vill utmanas och växa tillsammans med oss! Information om rollen Drivs du av samarbete och innovation? Då har du hittat rätt! Som funktionsägare inom Automotive på Consat är du med och driver morgondagens utveckling med våra kunder och får chansen att jobba med det allra senaste inom ADAS. Du kommer leda och koordinera utvecklingen av specifika funktioner där din problemlösningsförmåga och goda kommunikation kommer väl till hands. Självklart kommer du även få chansen att köra och validera dina funktioner så att de uppfyller dina krav och kvalitet. Vad vi kan erbjuda dig: En kreativ och stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med ledande teknologier En dynamisk arbetsplats med engagerade kollegor och en stark gemenskap där vi både utvecklar och utmanar varandra att bli bättre Stimulerande uppdrag som matchar din kompetens och utveckling – Både på kort- och långsikt Vi letar efter dig som gärna har någon av följande erfarenheter: Kravhantering och framställning av nya krav Samarbetat med intressenter och balansen mellan affärs- och kundkrav Erfarenhet av CANoe, CANalyzer eller CANape, samt logg- och diagnostikverktyg för bilar som t.ex. DSA Erfarenhet av kravhanteringsverktyg, t.ex. SystemWeaver Erfarenhet av ADAS/AD inklusive lagkrav inom EU, Euro NCAP och ISO26262 Intresse av testledning och produktutveckling Har teknisk högskole-/civilingenjörsutbildning eller annan universitetsutbildning Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Innehar B körkort Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta: Taimaz Begdjani, [email protected] Vår långsiktiga syn på våra medarbetare har bidragit till att Consat för tolfte året i rad har utsetts till ett av Sveriges 100 Karriärsföretag! Läs mer på:www.consat.se &Din karriär börjar här - Consat (teamtailor.com)
About Brite Founded in 2019, Brite Payments is a leading open banking-powered account-to-account (A2A) payment provider of instant payments, payouts, and other financial services in Europe. Brite is committed to creating fast, secure, and transparent payment solutions that reduce risk for businesses and provide consumers with the best possible payment experience. At the heart of Brite is our proprietary instant payments network, Brite IPN, which enables real-time, 24/7 transaction processing with no delays, sign-ups, or card details required. Today, Brite connects with over 3,800 banks in 27 European markets and is committed to delivering cutting-edge, next-generation payment solutions that meet the market’s evolving needs. Headquartered in Stockholm, Brite has offices in London and Malaga and now numbers over 150 colleagues. Want to join us on our journey? The future is Brite! What you will do? Brite’s product suite and strategic expansion into new verticals and markets hinge primarily on its ability to ensure product-market fit, making the product team a key cornerstone of the overall success of the business. As a key part of the product team, the Product Manager is also vital in defining the culture and ways of working at Brite. As the Product Manager of the Merchant Onboarding Team, you will play a critical role in building a self-service onboarding experience that empowers merchants to set up and start using our services independently. This team is responsible for creating intuitive tools, developing clear documentation, and improving processes so that merchants can transition from sign-up to go-live as seamlessly as possible. Working closely with internal stakeholders and receiving direct feedback from merchants, you will identify key pain points in the onboarding process, prioritizing solutions that make the experience faster and more user-friendly.Responsibilities for the Product Manager Merchant Onboarding include (but are not limited to): Be the product visionary, using your deep knowledge of the product and customer needs to define and communicate a clear product strategy. Proactively identify new product opportunities and bring innovative ideas to the table. Lead the continuous improvement of our Merchant Onboarding, while driving the development of new, cutting-edge features. Own the delivery for the Merchant Onboarding team, ensuring smooth, efficient, and timely product development that aligns with company objectives. Collaborate with Engineering to build and manage product backlogs, bridging the gap between technical teams and the broader organization. Dive into customer needs, working with sales to ensure product roadmaps are aligned with market demands and future growth opportunities. Lead agile ceremonies (stand-ups, retrospectives, demos), and be comfortable with team reviews, pre-reads, and transparent communication to foster a high-performing team environment. Use your knowledge of OKRs and KPIs to track performance, make data-driven decisions, and ensure you’re driving the most impactful business outcomes. Are you a brite mind? You are a product leader with experience in managing and developing payments products in a fast-paced environment. You have experience defining product roadmaps, building collaboratively with design and engineering peers, and shipping at scale. You are comfortable sorting out ambiguity and can bring clarity of purpose to the teams surrounding you. You know where to start and how to run the right tests to validate your hypotheses. Need to have: 3+ years of from a leading role in a product development environment B.Sc. in Engineering, Economics or similar General knowledge about the payments industry. Familiarity with OKRs and KPIs, with the ability to leverage insights to move key business metrics. A track record of leading agile development teams, guiding team reviews, and communicating transparently across stakeholders. Integrity, strong analytical skills, and the ability to inspire and rally a team around your vision. A genuine passion for building consumer-centric products that make a difference. Good to have: Experience from working within a regulated Financial Services business Understanding of how PSD2 impacts the payments and financial industry Practical experience from building consumer payment products in a fast-paced environment A strong entrepreneurial mindset What we offer An optimistic, caring, and inclusive culture where you can be yourself. A dynamic, fast-paced, and innovative environment, with the chance to join one of Europe’s hottest fintechs and learn from industry leaders. The opportunity to make an impact from day one in an organisation that values quick decision-making, teamwork, and results over titles. Exposure to a variety of verticals and use cases for our payments products, working with some of the fastest-growing businesses in Europe. An annual well-being and professional development allowance to invest in your personal growth. A team of fun, skilled professionals who together raised the largest Series A ($60m) in Europe last year – join colleagues who are committed to making a lasting impact. Do you want to learn more about our recruitment process? Here you can read about the hiring flow and find answers to the most frequently asked questions.
Är du en lösningsorienterad systemadministratör med bredd och en passion för att hantera komplexa IT-miljöer? Vår kund, en framstående aktör inom säker kommunikation och innovativa tekniska lösningar, söker dig som vill spela en nyckelroll i att driva och utveckla IT-driften. Om företaget Vår kund är en marknadsledande aktör inom kommunikationssystem för känslig information, som bland annat används av försvarsmyndigheter, EU och NATO. Med avancerad krypteringsteknik och tjänster inom kritisk infrastruktur bidrar företaget till ett säkrare och tryggare samhälle i Sverige och Europa. Din roll Som systemadministratör hos vår kund arbetar du med underhåll, förvaltning och utveckling av IT-miljöer. Du blir en del av ett team som ansvarar för att leverera säkra, pålitliga och effektiva system. Rollen erbjuder dessutom möjligheter att utvecklas och specialisera dig inom olika områden. Din bakgrund och kompetensVi söker dig som har: 3+ årserfarenhet som systemadministratör med fokus på Storage/datalagring samt backup-hantering. Goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande förståelse för teknisk problemlösning inom IT. Svenskt medborgarskap. Eftergymnasial utbildning inom IT/data är ett plus. För att trivas i rollen ser vi att du har en genuin passion för IT och ny teknik. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och har ett starkt kundfokus. Samtidigt uppskattar du att arbeta i team och samarbeta för att nå gemensamma mål. Noggrannhet och en hög kvalitetsmedvetenhet är också viktiga egenskaper som gör att du lyckas i rollen. Vår kund erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med högt tekniskt fokus och varierande roller. Balans mellan kön, åldrar och bakgrunder – De tror på att mångfald skapar framgång. Arbete i ett kompetent team där glädje, utveckling och samarbete är centralt Stora möjligheter att utvecklas i din roll. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vill du vara med och skapa säkra IT-lösningar i världsklass? Vi söker dig som är lösningsorienterad, bred i din IT-kompetens och vill spela en central roll i att hantera både den dagliga IT-driften och utvecklingen av kritiska system. Om företaget Vår kund är en marknadsledande aktör inom kommunikationssystem för känslig information, som bland annat används av försvarsmyndigheter, EU och NATO. Med avancerad krypteringsteknik och tjänster inom kritisk infrastruktur bidrar företaget till ett säkrare och tryggare samhälle i Sverige och Europa. Din roll I rollen som systemadministratör arbetar man med underhåll, förvaltning och vidareutveckling av IT-miljöer.Du kommer attansvara för att tillhandahålla pålitliga, säkra och effektiva system. Din bakgrund och kompetens Vi söker dig som har: 3+års erfarenhetsom systemadministratör, med fokus på Linux och utvecklingsverktyg. Goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande förståelse för matematik och problemlösning. Svenskt medborgarskap Säkerhetsprövning med grundutredning kommer att genomföras under anställningsprocessen. För att trivas i rollen ser vi att du har en genuin passion för IT och ny teknik. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och har ett starkt kundfokus. Samtidigt uppskattar du att arbeta i team och samarbeta för att nå gemensamma mål. Noggrannhet och en hög kvalitetsmedvetenhet är också viktiga egenskaper som gör att du lyckas i rollen. Vår kund erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med högt tekniskt fokus och varierande roller. Balans mellan kön, åldrar och bakgrunder – De tror på att mångfald skapar framgång. Arbete i ett kompetentteam där glädje, utveckling och samarbete är centralt. Stora möjligheter att utvecklas i din roll. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Om tjänsten Som IT-supporttekniker är du en nyckelperson för att säkerställa att myndighetens IT-miljö fungerar smidigt för våra medarbetare. Du kommer att arbeta med att ge support och teknisk vägledning till användare, både på plats och på distans. Rollen innefattar en variation av arbetsuppgifter, från att lösa tekniska problem till att bidra till utvecklingen av våra IT-processer. Du kommer att ingå i ett professionellt och engagerat team som värdesätter samarbete, kvalitet och säkerhet i allt de gör. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ge teknisk support till användare via telefon, mejl och webb. Utföra första felsökning Lösa inkommande ärenden i första kontakten Bidra till förbättring och dokumentation av rutiner för IT-support. Samarbeta med 2nd och 3rd line-support samt andra delar av organisationen för att säkerställa en effektiv IT-leverans. Kvalifikationer Krav: Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 1-3 års erfarenhet av att arbeta med teknisk support. God ledning God problemlösningsförmågaoch ett strukturerat arbetssätt. Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med IT-support inom offentlig sektor. Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du är lösningsorienterad och har en förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team. Din förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt är en framgångsfaktor i rollen. Praktisk information Placering: Centrala Stockholm. Anställningsform: Konsultuppdrag Tillträde: Enligt överenskommelse Vill du vara med och göra skillnad? Skicka in din ansökan idag!
As a Game Tools Programmer at Embark you will focus on helping our developers and content creators on Arc Raiders to continuously find ways to make us more efficient in our day to day game development. We believe that great games are made in creative environments, where builds are always playable, and teams can move fast and test as many ideas as possible. In close collaboration with our designers and programmers, you will create easy-to-use tools that enable us to iterate quickly and that encourage experimentation. The games and tooling we're making are built in mostly Unreal, using C++, blueprints and a scripting language called Angelscript. Example of responsibilities By own initiative find opportunities to improve or build tooling to further improve our workflows and ways of making games Occasionally assist our team in debugging and fixing complex issues within unreal editor Occasionally build content validators to prevent errors reaching the build by checking content validation already in editor We would love if you have A creative and curious mind A strong background in C++ Experience with Unreal Engine Fluent in English - our team comes from all over the world! An interest in computer science and programming as a craft Additionally one or some of these would be a great bonus Previously worked with shooter or third-person games Ability to speak "design" At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together.We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability.Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table.Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our "Open Application."
As a Senior Gameplay Programmer at Embark, you will work on either The Finals or Arc Raiders, alongside some of the most talented people in the games industry. We believe that great games are made in creative environments, where builds are always playable, and teams can move fast and test as many ideas as possible. In close collaboration with our designers, you will create easy-to-use systems that enable us to iterate quickly and that encourage experimentation.The games we're making are built in Unreal, using C++, blueprints and a scripting language called Angelscript. Example of responsibilities Collaborate with a wide range of talents at Embark to deliver ground-breaking technical solutions to create fun gameplay for our players Make sure we hit our runtime-performance targets within certain domains Make sure we hit our network/replication targets Identify and build tech to further increase the productivity of our daily work Occasionally assist our team in debugging and fixing complex issues We would love if you have A creative and curious mind A strong background in C++ A good grasp of what good gameplay looks and feels like Fluent in English - our team comes from all over the world! An interest in computer science and programming as a craft Additionally one or some of these would be a great bonus Experience with multiplayer Previously worked with shooter or third-person games Ability to speak "design" At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together.We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability.Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table.Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our "Open Application."
Välj ett jobb för att visa detaljer