Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vårdcentral Domnarvet är den största vårdcentralen i Borlänge med ca 16 400 listade. I dagsläget jobbar fyra fysioterapeuter på vårdcentralen. Här arbetar även bland annat läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, barnmorskor, arbetsterapeuter och KBT-terapeuter. På vårdcentralen finns tillgång till ett välutrustat gym i fin lokal, där individuell rehabilitering samt gruppverksamhet bedrivs. Vårdcentralen ligger i närheten av Bergebo motionscentral i ett naturskönt område. Fysioterapeut till Vårdcentral Domnarvet i Borlänge Arbetsuppgifter Som fysioterapeut på Vårdcentral Domnarvet kommer du arbeta som första instans för bedömning och upplägg av åtgärdsplan av besvär från rörelseapparaten. Arbetet innebär en stor variation av patienter och diagnoser. Tillsammans med härliga människor finns gott kollegialt stöd och möjlighet att utvecklas i sin yrkesroll genom vidare utbildning. Det finns möjlighet att styra över både arbetstiden och att utveckla nya arbetssätt. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast Meriterande: Erfarenhet av primärvård Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser. Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare. Vill du arbeta med människor och göra skillnad i deras vardag? Är du en ansvarsfull och flexibel person som trivs i en omväxlande arbetsmiljö? Då kan du vara den vi söker! Vi söker vårdbiträden och undersköterskor för timanställning med möjlighet till månadsanställning. För rätt person kan detta även leda till vikariat, och om du är undersköterska finns möjlighet till en tillsvidaretjänst. ARBETSUPPGIFTER Som vårdbiträde eller undersköterska arbetar du med att ge omvårdnad, service och stöd till våra omsorgstagare i deras hem eller på vårdboende. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: • Personlig omvårdnad, såsom hjälp med hygien och påklädning • Stöd vid måltider och hushållssysslor • Social samvaro och aktivering • Utföra arbetsuppgifter delegerade av sjuksköterska, exempelvis läkemedelshantering och såromläggning Eftersom arbetet utförs i olika delar av kommunen är B-körkort ett krav. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har ett genuint intresse för att arbeta med människor • Är ansvarsfull, flexibel och har ett gott bemötande • Har erfarenhet av vård och omsorg (meriterande) • Är trygg med att utföra arbetsuppgifter efter delegering av sjuksköterska • För underskötersketjänst: har undersköterskeutbildning • Kan arbeta självständigt och i team • Behärskar svenska i tal och skrift • B-körkort ett krav. Vi erbjuder: Timanställning med möjlighet till tillsvidaretjänst Ett meningsfullt och varierande arbete Introduktion och stöd från kollegor Möjlighet till kompetensutveckling och delegeringsutbildning Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! ÖVRIGT Båstads kommun eftersträvar mångfald och ser gärna sökande som bidrar till detta. Kommunen vill även verka hälsofrämjande och erbjuder en mängd olika friskvårdsaktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas. Kommunala avtal gäller. Som en del i anställningsprocessen har vi som rutin att ta registerutdrag ur polisens belastningsregister. Detta innebär att vi kommer att begära ett registerutdrag från dig innan anställning. Du beställer själv registerutdraget från Polisen och blanketten heter Kontroll av egna uppgifter. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. Fackliga representanter nås vi deras webbsida. Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi ser fram emot att få veta mer om dig! Välkommen med din ansökan!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Sunnansjö vårdcentral är belägen i Ludvika kommun och har omkring 3400 listade patienter. Hos oss arbetar distriktsläkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter, samtalsterapeut och medicinska sekreterare. Vi är en liten vårdcentral med ett stor gemenskap. Du får arbeta i team tillsammans med distriktsläkare, fysioterapeut, undersköterska, sekreterare och samtalsterapeut för att tillsammans erbjuda en god och säker vård med patienten i fokus. Vi har lab-, rehab-, minnes-, blodtrycks- och diabetesmottagning samt samtalsmottagning. Här finns även barnavårdscentral. Distriktssköterska/sjuksköterska till vårdcentral Sunnansjö Arbetsuppgifter Vi söker nu en distriktssköterska/sjuksköterska. Som distriktssköterska hos oss får du möjlighet att arbeta med olika arbetsuppgifter så som eget mottagningsarbete, telefonrådgivning och akuta patienter. Vår ambition är att alla ska trivas, få möjlighet att utvecklas i sin yrkesroll och bidra med kunskap. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska Meriterande: Vidareutbildning distriktssköterska Erfarenhet av primärvård Personliga egenskaper: God samarbetsförmåga och flexibilitet utifrån att vi är en liten grupp Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Vi erbjuder Vi på habiliteringen välkomnar dig till ett stimulerande och omväxlande arbete med fokus på barn- och ungdomspatienter. Du kommer ingå i ett tvärprofessionellt team som tillsammans ger och samordnar insatser utifrån varje individs specifika behov, egna mål och förutsättningar. Som logoped deltar du aktivt i teamets utrednings-, diagnostiserings- och utvärderingsarbete. Du kommer ge föreläsningar till föräldrar och nätverket runt patienten. Dessutom kommer du göra bedömningar vid sväljsvårigheter och kommunikationsstörningar samt ge stöd och konsultation till patienten, familjen, anhöriga och nätverket runt patienten. Vi erbjuder dig handledning, regelbundna yrkesträffar och möjlighet till kompetensutveckling. Handledning och en grundlig introduktion kommer ledas av en erfaren yrkeskollega för att du ska få en trygg och intresseväckande start på din karriär hos oss på habiliteringen. Det individuella introduktionsprogrammet innefattar såväl interna som externa utbildningar där du ges möjligheten att själv styra utifrån intresse inom habiliteringsområdet. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du är intresserad av att bli en av oss! Vi söker Vi söker dig som är legitimerad logoped och välkomnar ansökning från dig som är såväl nyexaminerad som erfaren logoped. Som person tar du initiativ, har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Vidare har du förmågan att skapa relationer, har ett empatiskt förhållningssätt och sätter alltid patientens bästa i fokus. B-körkort är ett krav då resor sker i tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och tillsättning sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Vår arbetsplats Habiliteringen är en specialistverksamhet som ger stöd till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar och deras anhöriga. Vår verksamhet vänder sig till individer med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar som utvecklingsstörning, rörelsehinder eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. I vårt tvärprofessionella team ingår arbetsterapeuter, kuratorer, logopeder, läkare, psykologer, fysioterapeuter/sjukgymnaster, sjuksköterskor och specialpedagoger. Teamet har också tillgång till medicinsk sekreterare och tekniker. Habiliteringen arbetar inom södra Kalmar län och är lokaliserade på Länssjukhuset i Kalmar. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag under dagtid. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Astma/KOL-sjuksköterska med intresse för forskning – välkommen till Liljeholmens universitetsvårdcentral. Vill du kombinera din specialistkunskap inom astma/KOL med en spännande roll där du får arbeta med klinisk forskning? Då är det här tjänsten för dig! Hos oss får du det bästa av två världar: nära patientkontakter och möjlighet att bidra till forskning. Om tjänsten Som sjuksköterska i denna roll kommer du att varva det sedvanliga arbetet på astma/KOL-mottagningen med att vara en nyckelfunktion i att utföra- och säkerställa att kliniska studier genomförs med hög kvalitet och enligt gällande riktlinjer i primärvården. Du behöver vara noggrann, strukturerad och ha förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Rollen innebär att du har en funktionell chef på plats som du rapporterat till gällande det kliniska arbetet, och sedan en projektledare för de kliniska studier som verksamheten deltar i. Hos oss får du möjligheten att arbeta både självständigt och i team. Förmåga att driva projekt från start till mål, kommunicera effektivt, lösa problem och vara öppen för att lära nytt är centrala egenskaper för denna roll. Tjänsten delas mellan: Astma/KOL-sjuksköterska 50% Du ansvarar för egen mottagning, uppföljning av patienter med astma och KOL, spirometrier, patientutbildning och samverkan i team. Även sedvanliga arbetsuppgifter som ingår i primärvården kan förekomma. Forskningssjuksköterska 50% – arbete inom kliniska studier där följande arbetsuppgifter förekommer: - Koordinator för kliniska studier på vårdcentralen och som projektleds från Akademiskt Primärvårdcentrum. - Förbereda, genomföra och följa upp kliniska studier enligt studieprotokoll. - Dokumentera och rapportera studieresultat i enlighet med gällande riktlinjer. - Informera och stödja patienter samt vårdpersonal som deltar i studier. Vi söker dig som: - Är legitimerad sjuksköterska med specialisering astma/KOL, gärna med några års erfarenhet. - Tidigare erfarenhet av kliniska studier är meriterande. - Har god samarbetsförmåga och är självständig. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder: - En stimulerande och varierad arbetsmiljö. - Möjlighet att utvecklas vidare inom astma/KOL. - Möjlighet att arbeta med spännande forskningsprojekt. - Kompetensutveckling och stöd i forskningsrollen. - Ett härligt arbetsteam med hög trivsel och gemenskap. Liljeholmens universitetsvårdcentral är en av tre universitetsvårdcentraler i Region Stockholm. Vårt mål är att skapa en dynamisk miljö där hälso- och sjukvård, fortbildning, utvecklingsarbete, innovation, forskning och pedagogiska uppdrag för studenter integreras - för att göra primärvården ännu bättre för våra patienter. Vårdcentralen ligger centralt belägen vid Liljeholmstorget med utmärkta kommunikationer - tunnelbana, bussar och tvärbana. Övrig information: Provanställning kan komma att tillämpas. Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Som skolsköterska arbetar du förebyggande och hälsofrämjande utifrån Linköpings kommuns basprogram för elevhälsan - den medicinska insatsen, vilket innefattar hälsobesök, öppen mottagning och utförande av vaccinationer. I din roll som skolsköterska arbetar du tillsammans med skolans elevhälsoteam för att stödja eleverna till att nå målen i skolan. Du samarbetar också med övrig personal, vårdnadshavare samt andra verksamheter och myndigheter utanför skolan. Du får även handledning i ärenden en gång i månaden av en psykolog. Detta för att skapa trygg skolmiljö som främjar hälsa, lärande och trygghet. Du dokumenterar i journalsystemet Prorenata. Som nyanställd skolsköterska får du möjlighet att delta i introduktionsprogram. Kompetens- och metodutveckling får du fortlöpande via elevhälsans medicinska insats centralt. Du ingår även i ett nätverk med områdets övriga skolsköterskor vilket ger goda möjligheter till att utbyta erfarenheter och utveckla professionen. Vi erbjuder dig ett självständigt och utvecklande arbete med möjlighet att göra skillnad. Din arbetsplats Skolhälsovården i Linköpings kommun ingår som en del i Elevhälsan- den medicinska insatsen. Inom grundskolan arbetar ett 40-tal skolsköterskor med ett elevantal på drygt 16 000 elever fördelat på två olika skolområden. På gymnasiet arbetar 8 skolsköterskor med ett elevantal på ca 5 000 elever fördelat på fem olika gymnasieenheter. Organisatoriskt tillhör du som skolsköterska den grundskola eller den gymnasieenhet där du har flest antal tjänstgöringstimmar. Personalansvarig chef är rektorn vid den skolan. Vi söker nu en skolsköterska med placering på Ånestadsskolan F-6. Skolan är en skola med ca 350 elever från åk F till åk 6. Tjänsten är tillsvidare och sysselsättningsgraden kommer vara 100 %. Du kommer vara en del av skolans elevhälsoteam. Tillsammans med kurator håller du även i våra föräldraträffar för att stärka kunskapen om den svenska skolan för våra föräldrar. Skolan har en bra blandning av Svensk- och utlandsfödda elever. Du som söker Vi söker dig som är leg. sjuksköterska med specialistutbildning till distriktssköterska, barnsjuksköterska eller skolsköterska. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som skolsköterska eller har annan erfarenhet av hälsofrämjande arbete med barn och ungdomar. Du har kunskap om förebyggande och främjande elevhälsoarbete. Du har goda kunskaper i tal och skrift i svenska då du i arbetet kommer att skriva journaler och samverka med olika professioner. Som skolsköterska hos oss har du en självständig roll som förutsätter att du planerar och organiserar ditt arbete på ett bra sätt. Du har ett professionellt bemötande, du är bra på att möta barn och ungdomar där de befinner sig och du är nyfiken på människor med olika kulturell bakgrund. Du kommer att samverka med övrig personal, elevhälsoteam, skolläkare m.fl. vilket förutsätter att du trivs i en roll där ett prestigelöst samarbete är centralt. Du som vill du vara med och driva och utveckla vår verksamhet mot framtiden är varmt välkommen med din ansökan. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 2025-08-01 Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15408 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Vi på Forenede Care söker dig som vill jobba som undersköterska/vårdbiträde och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga Vaxholms äldreboende! Som vårdbiträde hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Varje dag på Forenede Care är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Forenede Care Vaxholms äldreboende består av tre fastigheter med sammanlagt 83 lägenheter fördelat på sju enheter. Fem enheter är avsedda för personer med kognitiv funktionsnedsättning. Verksamheten är belägen med närhet till grönområden och goda kommunikationer. Det tar cirka 40 minuter att åka med buss från centrala Stockholm, och cirka en timme med Vaxholms båt. I tjänsten som undersköterska/vårdbiträde hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltider, svara på trygghetslarm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykelturer, musikaktiviteter eller liknande. Du kommer också utföra delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få förlängning av tjänsten eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flera kollegorpå deltid till vikariat över sommaren med varierande sysselsättningsgrad med startdatum i juni. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Uppvisa diplom på genomförd webbutbildning Demens ABC och Demens ABC Plus Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård och "Jobba säkert med läkemedel". Vikarier som önskar gå på schemarad hela sommaren prioriteras. Vem är du? Du bryr dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa relationer och att kommunicera, har ett stort engagemang och är serviceinriktad. Du behöver kunna arbeta i team såväl som självständigt. Känner du igen dig? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Vikariaten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Sista ansökningsdag 2025-06-30 Välkommen till oss!
Vi välkomnar nu dig som är undersköterska till vårt hemtrevliga äldreboende Vaxholms äldreboende. I rollen som undersköterska hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Hos oss gör du skillnad varje dag samtidigt som du har kul på jobbet. Tillsammans med kunniga och engagerade kollegor är du med och formar framtidens äldreomsorg. Forenede Care Vaxholms äldreboende består av tre fastigheter med sammanlagt 83 lägenheter fördelat på sju enheter. Fem enheter är avsedda för personer med kognitiv funktionsnedsättning. Verksamheten är belägen med närhet till grönområden och goda kommunikationer. Det tar cirka 40 minuter att åka med buss från centrala Stockholm, och cirka en timme med Vaxholmsbåt. Hos oss blir du en del av en positiv och lärande kultur med chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som undersköterska och i din utveckling på Forenede Care. Du är vår viktigaste resurs och är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som undersköterska arbetar du med vård och omsorg utifrån kundens önskemål, i enlighet med biståndsbeslut och alltid med stort fokus på kvalitet. Du arbetar exempelvis med att hjälpa till med personlig hygien, förberedelser och servering av måltider, svara på larm och att finnas där som socialt umgänge. Det sociala umgänget är en viktig del av vårt arbete för att alla våra boende ska få leva livet, hela livet. Det kan handla om alltifrån att samtala, spela spel, åka på utflykt, ta en cykeltur eller hitta på någon rolig aktivitet tillsammans. Du arbetar även med delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu två kollegorpå deltid till en tillsvidareanställning med provanställning. Tillträde: Enligt överenskommelse. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten är du engagerad och bryr du dig om dina medmänniskor samtidigt som du är bra på att skapa goda relationer och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Sista ansökningsdag 2025-08-30 Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Är du en omsorgsfull och erfaren undersköterska som vill vara en del av ett stöttande och professionellt team? Brinner du för att hjälpa människor som behöver stöd i sin vardag? På Aleo erbjuder vi ett meningsfullt arbete i hemtjänst där din insats gör skillnad – både för våra kunder och för dig själv som professionell. Vem är du? För att passa hos oss ser vi att du har följande egenskaper och kvalifikationer: Undersköterskeutbildning – Du är utbildad och erfaren inom ditt område. Flytande i svenska – Du behärskar svenska både i tal och skrift och har förmågan att dokumentera på ett professionellt sätt. B-körkort – Du är en van bilförare och kan orientera dig på att bra sätt i trafiken för att kunna besöka våra kunder i deras hem. Stresstålig och ansvarstagande – Du hanterar pressade situationer med lugn och beslutsamhet. Självständig – Du trivs med att arbeta självständigt men är också en lagspelare när det behövs. Empatisk och lyhörd – Du har en genuin vilja att hjälpa och förstår att varje kund har sina egna behov och önskemål. Kommunikativ – Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med både kunder och kollegor. Flexibel och lösningsorienterad – Du är van vid att arbeta i en miljö där ingen dag är det andra lik och har förmågan att anpassa dig efter kundernas behov. Noggrann och ansvarsfull – Du har ett högt kvalitetsmedvetande och tar ansvar för ditt arbete och resultat. Arbetsuppgifter – Vad kommer du att göra? Som undersköterska i hemtjänsten kommer du att ha en central roll i våra kunders liv, och dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på varje individs behov. Här är exempel på vad du kan förvänta dig att arbeta med: Personlig omvårdnad: Hjälpa till med personlig hygien samt på- och avklädning. Socialt stöd och samtal: Ge sällskap, skapa trygghet och ge kunderna känslan av att inte vara ensamma. Tillsyn och hjälp vid behov: Vara ett stöd i att hantera olika situationer, exempelvis vid förflyttningar. Praktiska uppgifter: Hjälpa till med inköp, måltider och annat som kan underlätta kundens vardag. Dokumentation: Noggrant dokumentera det stöd och den omsorg du ger, i enlighet med biståndsbeslut och genomförandeplaner. Tjänstgöring och arbetsperioder Tjänstgöring: måndag – fredag samt varannan helg. Arbetstid: 16:00 - 22:00. Arbetsplats: Du utgår från vårt kontor i Täby, och vi tror att du bor i närheten för att underlätta din pendling. Flexibilitet: Vi erbjuder fasta scheman med olika tjänstgöringsgrader och möjlighet till variation. Vad vi erbjuder dig: Hos Aleo får du mer än bara ett jobb – vi erbjuder en möjlighet att arbeta med människor i en arbetsmiljö där empati, omtanke och kvalitet är i fokus. Här är några av fördelarna du får genom att arbeta med oss: Meningsfullt arbete – Du får hjälpa människor i deras eget hem, där din insats gör skillnad i deras vardag. Självständigt ansvar – Du får ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Personlig utveckling – Hos oss får du stöd i din professionella utveckling och möjlighet att vidareutvecklas inom omsorgen. Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat! Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Välj ett jobb för att visa detaljer