Är du sugen på att jobba med något nytt? Brinner du för att hjälpa andra i vardagen och söker nya utmaningar? Vi söker en boendestödjare som kan börja omgående. Ditt uppdrag I rollen som boendestödjare utgår du från klientens i individuella behov och önskemål. Du ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt och stöttar och stödjer klienten i arbetet mot ett självständigt liv. Krav: Du är utbildad undersköterska, eller har motsvarande utbildning och har erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska funktionsnedsättningar. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Språkkunskaper i andra språk är meriterande. Du är van att ta eget ansvar och arbeta självständigt. B-körkort Om dig: Som person vill vi att du är strukturerad, har en mycket god samarbetsförmåga, är relationsskapande samt har en god förmåga att bemöta andra människor. Vi sätter stort värde på att du bidrar med engagemang och delaktighet och därför kan vi se att du kan vara meriterad och lämplig till jobbet även om du delvis har en annan utbildning eller erfarenhet. Arbetsperiod och tider: Arbetstiden varierar och är förlagd måndag till fredagar mellan 08.00-16.00. Du utgår från vårt kontor i centrala Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete. Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Täby. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Täby kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om du inte bifogar CV och Personligt brev så kommer inte din ansökan att tas i beaktning. Förbered gärna referenser och belastningsregister redan innan eventuell intervju! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen är förvaltningens största område med ansvar för särskilda boende, gruppboende, korttidsboende, trygghetsboende, hemtjänst, anhörigstöd, träffpunkt och myndighetshandläggning. Vi arbetar efter socialförvaltningens löften där vi lovar att möta dig och dina anhöriga i din situation och sätta dina behov i centrum. Att bemöta dig respektfullt och professionellt. Att vara ett tryggt stöd med kontinuitet i vårt arbete och att värna om din delaktighet samt personal som samarbetar för ditt bästa och som är lätta att nå. På Nyhem i Kristdala finns fyra särskilda boenden. Nu söker vi en vikarierande undersköterska till oss. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, personalplanerare, undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Tillsammans bedrivs ett nära teamsamarbete med sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut samt distriktsläkare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska är du direkt underställd enhetschefen. Arbetet består av att verkställa beviljade omsorgsinsatser och serviceinsatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och hälso/sjukvårdsinsatser enligt Hälso-sjukvårdslagen (HSL). Nyhem är ett särskilt boende där du tillsammans med övrig personal verkställer beviljade insatser för omsorg, vård och service till personer bosatta i det egna hemmet. Arbetsuppgifterna är skiftande, det kan handla om personlig omvårdnad, aktiviteter, städ och inköp av mat. Vi håller på att utveckla ett arbetssätt där vardagsrehabilitering och aktivering för de som bor på Nyhem. Detta ska vara en naturlig del i vardagen. I uppdraget ingår det även att vara kontaktman samt att upprätta genomförandeplaner. Vidare ingår det att ge medicin enligt delegering. Det kan även förekomma andra sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Värdegrunden i socialtjänstlagen är ett viktigt verktyg i vår arbetsgrupp. Vår utgångspunkt är alltid den enskilde och dennes välmående. För kännedom finns det en katt på boendet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetat inom äldreomsorgen tidigare. Likaså erfarenhet gällande demens och/eller psykiatri. Som person är du öppen, trygg i dig själv och har en professionell framtoning. Du har en analytisk förmåga och är positiv. Du har god förmåga att se helheten och varje enskild individs förutsättningar och behov. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Du trivs i en verksamhet med högt tempo och arbetsglädje. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger även stor vikt på personlig lämplighet. ÖVRIGT Löpande rekrytering tillämpas så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Kungsmässan. Och för rätt person finns möjlighet att bli farmaciansvarig. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Kungsmässan kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Kungsmässan är strategiskt beläget i hjärtat av Kungsmässans köpcentrum i Kungsbacka. Vi är ett engagerat team på 11 medarbetare som tillsammans skapar en varm och välkomnande atmosfär för våra kunder. Tillsammans med vårt systerapotek, Apoteket Åsa i Åsa, bildar vi en dynamisk apoteksgrupp med totalt 15 medarbetare. Vår gemensamma ambition är att erbjuda förstklassig service och ett brett sortiment som möter våra kunders behov – varje dag. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (75 %). Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 9:00-20:00 och helger 10:00-18:00. Välkommen till Apoteket!
Beskrivning Vi söker en engagerad sjuksköterska med intresse för ledarskap och psykos. Avdelningen har 14 vårdplatser varav en vårdplats är reserverad för självvald inläggning. Avdelningen är placerad på S: Görans sjukhusområde som är centralt beläget, nära till stadens puls och goda kommunikationsmöjligheter. Vi är måna om att förmedla en humanistisk värdegrund och skapa en värdig vårdmiljö för våra patienter. Avdelningen är multiprofessionell och består av sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, arbetsterapeut och kurator. Genom att erbjuda stödjande samtal uppmuntrar vi våra patienter till aktiviteter, motion och goda matvanor. Avdelningen har en pågående Safewards-projekt som är en metod för att trygga vården för patienterna och stärka deras möjlighet att vara med att påverka vilka aktiviteter som avdelningen kommer att erbjuda. Vilka Safewards insatser som kommer att tillämpas vidare på avdelningen kommer du som biträdande enhetschef kunna vara med och planera. Arbetsuppgifter Som biträdande enhetschef/sjuksköterska kommer du att leda avdelningen tillsammans med enhetschefen och MLA. Biträdande enhetschef har en samordnande funktion som innebär att vara ledare för den dagliga driften på avdelningen. I tjänsten ingår att arbeta ungefär 40% kliniskt och 60% administrativt. Du bistår enhetschefen i uppgifter som ni gemensamt kommer överens om. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska med ett genuint intresse av att hjälpa människor med psykosdiagnoser i såväl det akuta skedet som mer långsiktigt. Som person är du kreativ, driven, flexibel och ansvarstagande. Du har god samarbetsförmåga och är lojal mot ditt uppdrag och trivs med ett varierande arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Meriterande om du har tidigare erfarenhet i rollen som ledare/chef, specialistutbildning i psykiatrisk vård och/eller utbildningar i ledarskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, introduktion skräddarsys efter individuella behov. Villkor Tillsvidareanställning 100 %, dag. Du anställs i din grundprofession, sjuksköterska. Uppdraget som biträdande enhetschef förväntas pågå i cirka 3 år (följer enhetschefs förordnande) med god chans till förlängning. Ett lönetillägg tillkommer uppdraget. Dina förmåner hos oss Flextid Kompetensutveckling Forskningsmöjligheter Fri sjukvård i öppenvård Generöst friskvårdsbidrag på 5000kr årligen Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Kärnan. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Kärnan kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Kärnan ligger på Skaraborgs Sjukhus i Skövde och har öppet endast på vardagar. Vi har en jämn kundström under dagen. På apoteket arbetar vi åtta engagerade medarbetare som stöttar varandra i det dagliga arbetet – och vi har riktigt roligt tillsammans! Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 08.00-17.30. Välkommen till Apoteket!
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen är förvaltningens största område med ansvar för särskilda boende, gruppboende, korttidsboende, trygghetsboende, hemtjänst, anhörigstöd, träffpunkt och myndighetshandläggning. Vi arbetar efter socialförvaltningens löften där vi lovar att möta dig och dina anhöriga i din situation och sätta dina behov i centrum. Att bemöta dig respektfullt och professionellt. Att vara ett tryggt stöd med kontinuitet i vårt arbete och att värna om din delaktighet samt personal som samarbetar för ditt bästa och som är lätta att nå. På Nyhem i Kristdala finns fyra särskilda boenden. Nu söker vi en undersköterska till oss. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, personalplanerare, undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Tillsammans bedrivs ett nära teamsamarbete med sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut samt distriktsläkare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska är du direkt underställd enhetschefen. Arbetet består av att verkställa beviljade omsorgsinsatser och serviceinsatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och hälso/sjukvårdsinsatser enligt Hälso-sjukvårdslagen (HSL). Nyhem är ett särskilt boende där du tillsammans med övrig personal verkställer beviljade insatser för omsorg, vård och service till personer bosatta i det egna hemmet. Arbetsuppgifterna är skiftande, det kan handla om personlig omvårdnad, aktiviteter, städ och inköp av mat. Vi håller på att utveckla ett arbetssätt där vardagsrehabilitering och aktivering för de som bor på Nyhem. Detta ska vara en naturlig del i vardagen. I uppdraget ingår det även att vara kontaktman samt att upprätta genomförandeplaner. Vidare ingår det att ge medicin enligt delegering. Det kan även förekomma andra sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Värdegrunden i socialtjänstlagen är ett viktigt verktyg i vår arbetsgrupp. Vår utgångspunkt är alltid den enskilde och dennes välmående. För kännedom finns det en katt på boendet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetat inom äldreomsorgen tidigare. Likaså erfarenhet gällande demens och/eller psykiatri. Som person är du öppen, trygg i dig själv och har en professionell framtoning. Du har en analytisk förmåga och är positiv. Du har god förmåga att se helheten och varje enskild individs förutsättningar och behov. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Du trivs i en verksamhet med högt tempo och arbetsglädje. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger även stor vikt på personlig lämplighet. ÖVRIGT Löpande rekrytering tillämpas så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet. Välkommen till oss Äldreomsorgens verksamhet i Bromma består av tre vård och omsorgsboenden, Mälarbackens - Brommagårdens och Tranebergs vård och omsorgsboenden. Mälarbacken är ett vård- och omsorgsboende för äldre över 65 år. På Mälarbacken bor 282 personer med olika inriktningar bestående av demens, somatik, profilboende psykiatri samt korttids- och växelvård. Mälarbacken ligger vid ett naturskönt område och hit åker man enkelt med t ex bil, buss eller tunnelbana. Mälarbacken är en akademisk nod och man tar emot sjuksköterskestudenter både från grundutbildning och från specialistutbildning samt fysioterapeut - och arbetsterapeutstudenter. Mälarbacken har fem demensenheter, fyra somatiska enheter, en enhet för profil Psykiatri, en enhet för korttidsvård - och växelvård samt en dagverksamhet. Brommagården har 36 lägenheter och är belägen i en naturskön park inom ett villaområde nära Bromma Kyrka. Brommagården har en egen stor innergård med äppelträd, odlingsland och bärbuskar. Traneberg har 44 lägenheter fördelade på tre våningsplan. Trädgården är en stor takterrass i söderläge med utsikt över Mälarens och delar av Stockholm. Traneberg är belägen nära kommunala färdmedel så som tunnelbana, tvärbana samt bussar. Vi erbjuder Läs mer om våra förmåner här Din roll Rehabteamet i Bromma består av 4 sjukgymnaster/fysioterapeuter och 4 arbetsterapeuter. Du kommer att arbeta i team i nära samarbete med arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, sjuksköterskor och övrig omvårdnadspersonal. Detta innebär att du kommer att jobba på flera enheter i samarbete med dina arbetsterapeut kollegor och de andra fysioterapeuter/sjukgymnaster som ingår i rehab-teamet. Du kommer, tillsammans med dina fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut kollegor, att medverka till att våra boende får en person centrerad funktionsbevarande vård. Du ger handledning till omvårdnadspersonal för att stödja ett hälsofrämjande förhållningssätt. I uppdraget ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en fysioterapeut/sjukgymnast som funktionsbedömningar, uppföljningar, ordination och utprovning av hjälpmedel, hjälpmedelshantering och medverkande i gång och förflyttningsträning. I ditt uppdrag som fysioterapeut/sjukgymnast ingår att både självständigt och tillsammans med kollegor och övriga yrkeskategorier ansvara för bedömningar, åtgärder, dokumentation samt handledning och utbildning av omsorgspersonalen. Även handledning av studenter ingår i ditt uppdrag. Din kompetens och erfarenhet Du är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast, gärna med några års arbetslivserfarenhet inom äldreomsorgen. Som fysioterapeut/sjukgymnast är det viktigt att du tycker om att arbeta i team. Du har lätt att samarbeta med olika typer av yrkeskategorier och med anhöriga. Du är trygg och stabil och har en förmåga att se till helhetsperspektivet i verksamheten när du arbetar. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en öppenhet inför förbättringar och vill bidra till vår gemensamma utveckling. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill gärna att du är intresserad av kvalité och utveckling då det finns stora möjligheter till kompetensutveckling. Övrigt Intervjuer kommer att ske löpande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem, måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.
Segelstads Rehab AB grundades av en legitimerad arbetsterapeut med en stark drivkraft att skapa verklig skillnad inom rehabilitering och se till att arbetsterapi blir tillgänglig för alla - oavsett var i landet man bor. Just nu söker vi en psykolog som vill arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering på deltid. Vi söker dig som är psykolog, och som har ett intresse för eller erfarenhet av att arbeta inom arbetslivsinriktad rehabilitering. Meriterande är om du har erfarenhet av aktivitetsförmågeutredningar samt har en giltig AFU-behörighet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du behöver vara nyfiken, utvecklingsinriktad och trygg i att arbeta självständigt – samtidigt som du värdesätter att ingå i ett sammanhang där samarbete och kollegialt stöd är centralt. Du kommer att ha tillgång till kontinuerlig handledning, vägledning och stöd från erfarna kollegor. Vi tror på styrkan i att dela kunskap och på att växa tillsammans. Så ansöker du: Skicka din ansökan via e-post till: 📩 [email protected] Ange rubrik: "Psykolog Arbetslivsinriktad rehabilitering Sundsvall". Vänligen bifoga följande dokument: CV Personligt brev Bevis om legitimation Observera: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Om företaget: Sedan 2017 har vi på Segelstads Rehab AB erbjudit kvalificerade insatser inom arbetsterapi, fysioterapi och psykologi. Vi är stolta över våra nöjda kunder och medarbetare runt om i hela Sverige – och vi fortsätter växa. Vi är en kunskapsdriven och utvecklingsinriktad organisation där samverkan utgör en central del av vårt arbetssätt. Som konsult hos Segelstads Rehab blir du en del av ett engagerat och professionellt team, med tillgång till stöd från både mentor, konsultchef och kollegor. Vid behov erbjuder vi en strukturerad introduktion på din nya arbetsplats för att säkerställa en trygg och effektiv start i uppdraget. Vi söker dig som är flexibel och har möjlighet att ta dig an såväl kortvariga som mer långsiktiga uppdrag inom olika verksamheter runt om i landet. Konsultrollen hos oss innebär att du har en bred kunskapsbas och en nyfikenhet att snabbt ta till dig nya arbetssätt och perspektiv. Det betyder inte nödvändigtvis att du har lång erfarenhet – snarare att du har ett genuint engagemang för ditt yrke och en vilja att sätta kunden i centrum. Detta ser vi som ett värdefullt komplement till ditt patientcentrerade arbetssätt. Vi ser med glädje fram emot att ta del av din ansökan. Vänligen, Rebecka Segelstad, VD, leg. arbetsterapeut Jessica Siljehav Lilja, Verksamhetschef, leg. arbetsterapeut Natallia Skorb, Rekryteringsansvarig, leg. arbetsterapeut
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Äldreförvaltningens Hälso- och sjukvårdsorganisation ansvarar för Hälso- och sjukvården i hela Karlskrona kommun i såväl ordinärt boende som på våra särskilda boenden samt korttidsvård. Vårt team i Karlskrona kommun söker nu en ny kollega som vill arbeta som arbetsterapeut tillsammans med ett härligt gäng! Vi erbjuder dig ett meningsfullt och stimulerande arbete tillsammans med kollegor som har lång erfarenhet och bred kunskap inom yrket. Oavsett om du har många års erfarenhet eller om du är nyexaminerad får du möjlighet att utvecklas tillsammans med oss, vi är en arbetsgrupp som månar om varandra och delar med oss av våra erfarenheter och kunskaper. Som arbetsterapeut hos oss träffar du patienter i behov av insatser i hemmet, på särskilt boende och/eller korttidsverksamhet utifrån arbetsterapeutens profession. Arbetet är flexibelt och man har stora möjligheter att styra över sin egen arbetsdag. Viss möjlighet till distansarbete är möjligt utifrån verksamhetens behov. Din närmaste arbetsgrupp kommer att bestå av leg. arbetsterapeuter och rehabassistenter. Vi arbetar tvärprofessionellt och personcentrerat och det finns goda förutsättningar för samverkan med andra professioner då vi delar kontorsbyggnad med bland annat äldreförvaltningens fysioterapeuter, sjuksköterskor och biståndshandläggare. KVALIFIKATIONER B-körkort Arbetsterapeut För att arbeta som arbetsterapeut behöver du en legitimation som arbetsterapeut. Vana av att dokumentera och journalföra med datorn som arbetsredskap. Har du tidigare erfarenhet av vård- och omsorgsarbete är det positivt, men vi tror att med nyfikenhet och vilja kommer man långt. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och strävar efter gemensamma mål. Det är naturligt för dig att kompromissa samt att dela med dig av information och kunskap. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. Vi söker dig som är serviceinriktad. Du visar genuint intresse för kunder och deras frågeställningar och problem. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer