Undersköterska med erfarenhet sökes för tillsvidareanställning
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Vardaga Villa Fridsbo två undersköterskor med bra erfarenhet för tillsvidareanställning. Tjänsterna är på mellan 75-85%. Känner du dig manad och kan du med handen på hjärtat titulera dig som en positiv och lösningsorienterad person vill vi gärna att du fyller i ansökan och skickar in redan idag! Det här får du hos oss: • Introduktionsutbildning som gör ditt arbete enklare • En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen • Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb • Självklart har vi även friskvårdsbidrag, skobidrag, arbetskläder och kollektivavtal Om Villa Fridsbo I Kävlinge kommun ligger vackra Villa Fridsbo, ett nytt äldreboende med generös innergård och 60 lägenheter för personer med demenssjukdom och omvårdnadsbehov. Huset är tre våningar högt med 20 lägenheter per våningsplan. Boendet ligger i östra delen av Löddeköpinge, och byggs i tre våningar. Löddeköpinge ligger i direkt anslutning till E20 vilket gör att man enkelt tar sig hit från både Landskrona i norr och Malmö i söder. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet och stort fokus på aktiviteter för våra boende. Som till exempel odling och fika i vår trädgård och vårt orangeri, promenader, gymnastik, bingospel, pubkvällar med dans och naturligtvis firande av våra högtider. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Livskvalitet ger du till stor del med hjälp av ditt goda bemötande. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. Du står närmast den boende och har tillsammans med dina kollegor därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. En väldigt viktig del i teamarbetet är att du är noga med att skriva social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar som genomsyrar vår verksamhet: Respekt Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Respekt ska visas både boende, deras närstående, kollegor och chefer. Ansvar Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. Din erfarenhet och kunskap Vi ser att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet och förståelse av dokumentation är en nyckel för att lyckas. Mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. För att klara av arbetet måste du vara villig och beredd att ta delegering som krävs. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar - har ett bemötande i världsklass - har en positiv grundsyn på dig själv och din omvärld - ser lösningarna istället för att fokusera på problemen - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-03-31. Anställning kan ske löpande under rekryteringsprocessen gång. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Sysselsättningsgrad: Enligt överenskommelse Arbetstider: Dag och kväll inklusive helger Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Karl-Oskar Bjurling via mail, [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post eller telefon. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal , kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

6 mars 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Sjuksköterska och gruppchef HSL till Silverhöjden, Lidingö
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Silverhöjden är ett vård och omsorgsboende som har 72 lägenheter, 45 lgh. för personer med demens/kognitiv svikt och 27 lgh. för personer med somatisk sjukdom, Vi är belägna vid Rudboda torg på Lidingö. Det finns gratis parkering om du är bilburen och goda kommunikationsmöjligheter med flera busslinjer från Ropsten och busshållplatsen belägen nära Silverhöjden. Vi har en fantastisk trädgård för utevistelse med utgång från alla våningsplan. Vi har också ett eget storkök med kockar som tillagar mat alla dagar i veckan för våra boende. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Bra schema och arbetstider: Du arbetar 80% som sjuksköterska och 20% administrativt som gruppchef HSL. Arbetstiderna är dagtid 37t/v och en helg/månad. Sjuksköterskan arbetar kl.07:30-16:30 lördag och söndag. Dagtid mån-fred. bemannar vi kl.07-17. Övrig tid kl.17-07 mån-fred. och kl.16:30-07:30 lörd-sönd. bemannas av KLARA sjuksköterskepatrull Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Ledarskapsutbildning ingår i tjänsten. Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska och gruppchef, kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. Som gruppchef och sjuksköterska sitter du också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska och gruppchef. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen samordningsansvar eller ledarerfarenhet är meriterande. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 2025-05-05 Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna:Susanne Mårtensson verksamhetschef 076-621 95 35. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Sommarvikarier till Villa Vallonen
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Villa Vallonen sommarvikarier till sommaren 2025. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden – oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Introduktionsutbildning Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper Karriär- och utvecklingsmöjligheter Arbetskläder Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Villa Vallonen Villa Vallonen ligger i ett mindre grönområde på Södertull i Gävle, nära stadskärnan. Huset är byggt 2016 och är i tre våningar. Boendet består av 54 platser för personer med demenssymtom. Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-04-05 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: verksamhetschef Ulrika Haglund 0763226380, Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Tandläkare sökes till OC klinik Renmarkstorget i Umeå

Vi på OC Renmarkstorget söker en tandläkare med gedigen erfarenhet till vår klinik i Umeå. Är du en noggrann och engagerad tandläkare med passion för patientvård? Då kan du vara den vi letar efter! Om oss OC Renmarkstorget i Umeå är en del av Oral Care. Oral Care är en av de största privata vårdgivare inom tandvård med över 35 års branscherfarenhet. Vi har över 750 engagerade medarbetare och erbjuder allmäntandvård samt mobil tandvård för patienter i hemmet. Våra 29 kliniker finns från Umeå till Malmö, Norge och Nederländerna. Våra kontor för den mobila verksamheten finns i Stockholm, Malmö, Göteborg och Linköping. Arbetsuppgifter och Ansvar Genomföra omfattande tandundersökningar och diagnostisera tandproblem. Utveckla behandlingsplaner och genomföra tandläkarbehandlingar av högsta kvalitet. Samarbeta med tandsköterskor och tandhygienister för att säkerställa en smidig patientupplevelse. Hålla dig uppdaterad med de senaste teknikerna och behandlingarna inom tandvård. Bidra till klinikens utveckling och upprätthålla vårt rykte för enastående patientvård. Vi söker dig som Är legitimerad tandläkare med minst 3 års erfarenhet i yrket. Har en stark kommunikativ förmåga och är skicklig på att bygga förtroende hos patienter. Är flexibel, lösningsorienterad och kan anpassa dig till nya situationer. Har goda färdigheter i både svenska i tal och skrift. Erfarenhet av digitala journalsystem är meriterande. Vad vi erbjuder En positiv och stödjande arbetsmiljö med engagerade kollegor Möjligheter till fortbildning och professionell utveckling Friskvårdsbidrag och andra anställningsförmåner Är du den vi söker? Skicka in ditt CV och personliga brev redan idag och berätta varför du vill bli en del av vårt team på OC Renmarkstorget i Umeå. Vi ser fram emot att träffa dig och välkomna dig till vårt team!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Röntgensjuksköterska till Evidia Rosenlund
Evidia Sverige AB
Röntgensjuksköterskor

Vill du arbeta i en modern och tekniskt avancerad miljö där din kompetens och utveckling står i fokus? Vi på Evidia Rosenlund söker en engagerad och erfaren röntgensjuksköterska som vill bli en del av vårt härliga team! Hos oss får du en stimulerande och varierad arbetsdag där du arbetar med MR, CT, Ultraljud och CR i en dynamisk och trivsam arbetsmiljö. Vad vi erbjuder dig: Du får arbeta med modern utrustning inom radiologi. Vi satsar på din individuella utveckling och erbjuder breda möjligheter att växa i din roll. Hos oss möts du av ett varmt och engagerat arbetslag där vi stöttar och lär av varandra. Du roterar mellan olika undersökningar och arbetsuppgifter, vilket ger omväxling och bredd i din kompetens. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön och attraktiva förmåner. Vi söker dig som har ett öppet och flexibelt sinne, är noggrann och har ett starkt patientfokus. För oss är laganda och samarbete lika viktigt som din yrkeskompetens – vi vill att du ska trivas och känna arbetsglädje varje dag! Tjänsten inkluderar även kväll och helgtjänstgöring då vi samarbetar med närakuten på Rosenlundssjukhus. Låter det intressant? Välkommen att bli en del av vårt team där du kan utvecklas och göra skillnad – varje dag! Kvalifikationer Legitimerad Röntgensjuksköterska med minst två års erfarenhet inom yrket. Anställningsform Tillsvidareanställning, 40 h/vecka, heltid, 100 %, dag och kväll och helgtjänstgöring ingår, Provanställning 6 månader tillämpas Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Sista ansökningsdag är 2025-03-30 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu då vi kallar till intervju löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Helen Marczak Nordén, e-post: [email protected] Hoppas att vi hörs! –-------------------------------------------------------- I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Sjuksköterska till Aleris ASIH/SPSV resursteam södra Stockholm
Aleris Sjukvård AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du en erfaren sjuksköterska med intresse för ASIH verksamhet? Har du en flexibel situation som möjliggör att periodvis arbeta från våra olika lokala kontor i södra Stockholm? Om oss Aleris ASIH/SPSV Syd resursteam har en stödjande funktion för vår palliativa avdelning på Handens sjukhus samt våra 9 ASIH-team, fördelade på olika orter inom södra Stockholm. Vår funktion är att stötta enheterna med kompetenta sjuksköterskor när de av olika skäl har kortare eller längre vakanser, på grund av personalomsättning, utökning av verksamhet eller behov av att frigöra teamens ordinarie resurser vid exempelvis implementering av nya arbetssätt. Dessa vakanser är ofta i veckor/månader åt gången, men förhoppningen är att vi med ett växande team i framtiden även ska kunna hjälp till även vid kortare vakanser på grund av semesterledighet och dylikt. Rollen Som sjuksköterska i resursteamet arbetar du enligt ditt fasta schema som vi upprättar tillsammans och du "flyttar med" ditt schema när du byter enhet. Ganska snabbt har man lärt känna de enheter där vi stöttar upp som mest och enheterna har ett mycket likvärdigt arbetssätt vilket gör att man snabbt kommer in i arbetet vid placeringsbyte. Enheterna har ett tätt samarbete med varandra där många funktioner arbetar på flera olika enheter, såsom läkare och paramedicinsk personal. Du får en chans att se olika delar av verksamheten, och på så vis även föra med goda exempel från en enhet till nästa. Goda möjligheter finns som resurssjuksköterska att kunna bedriva olika typer av utvecklingsprojekt och arbeta med implementering ute i teamen. Rollen bygger på att din privata situation tillåter att du periodvis kan arbeta med utgångspunkt från våra olika lokala kontor. Dessa finns i Årsta, Tyresö, Gustavsberg, Handen, Nynäshamn, Tullinge och Södertälje. För denna flexibilitet betalar vi ut ett generöst lönetillägg till din grundlön. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Som medarbetare i Resursteamet får du tillgodogöra dig alla de fördelar som en fast anställning har, samtidigt som du får större variation och en högre ersättningsnivå än vad som annars är förknippat med fasta anställningar. Om dig Vi önskar att du ska ha några års erfarenhet som sjuksköterska och vara trygg i din yrkesroll. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av ASIH/palliativ vård eller närliggande typer av verksamheter. Du har ett flexibelt sinne och inspireras av tanken att hjälpa till där det behövs som mest. B-körkort krävs. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid/deltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-04-06. Rekrytering kommer att ske löpande så vänta inte med att höra av dig om du tror att detta kan vara något för dig! Vid frågor är du välkommen att höra av dig till mig på nummer 070 361 53 12 eller mail [email protected]. Hoppas att vi hörs!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Undersköterskor och vårdbiträden till vår Hemtjänst
Assistansporten AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.* Vi söker nu undersköterskor och vårdbiträden till vår hemtjänst i Haninge kommun. Gärna med erfarenhet från hemtjänst eller äldreomsorg. Vi söker dig som har en positiv inställning och gärna tar egna initiativ. Man behöver kunna samarbeta med kollegor men även trivas med att arbeta självständigt i ett högt tempo. Du kommer arbeta med omsorgsuppgifter som hjälp vid måltider, ledsagning, promenader, personlig hygien m.m. Du kommer även ha ett uppdrag som fast omsorgskontakt till de kunder du arbetar hos. För rätt personer finns möjlighet att få jobba på fast schema dag/kväll/helg. Du behöver ha B körkort då du kommer köra våra bilar i tjänsten. Du behöver även tala och skriva mycket god svenska, det ingår i ditt arbete att dokumentera i social journal. Vi erbjuder tjänstebilar, friskvård och konkurrenskraftiga löner. Hos oss arbetar du även på fast schema. Tjänsten är i Haninge och du utgår från vårat Haninge kontor. Registerutdrag Vi på Assistansporten AB värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att kontrollera registerutdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Intervjuer kommer att hållas löpande, tjänsten tillsätts omgående.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på Apoteket Norringen i Kristianstad. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Norringen kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa Apoteket Norringen är ett av våra topp 100-apotek som ligger i utkanten av Kristianstad, tillsammans med ÖB och ICA Kvantum, och har många receptkunder. Det finns även möjlighet att arbeta på våra andra apotek i Kristianstad. Våra apotek är kompletta med samtliga roller tillsatta, och vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö med bra parkering precis utanför dörren. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 08-19, lördagar 10-16, söndagar 11-16. Välkommen till Apoteket!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Specialistsjuksköterska palliativ vård, vår/sommar 2025
Aleris Sjukvård AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som specialistsjuksköterska i palliativ vård? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Hos oss står teamarbete i fokus – tillsammans skapar vi en miljö där vi inte bara når våra mål utan också ständigt växer och förbättrar vår verksamhet. Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan! Aleris ASIH Inom Aleris ASIH arbetar vi i multiprofessionella team med läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, dietister, kuratorer, undersköterskor och fysioterapeuter för att ge våra patienter den bästa vården. Vi utgår från flera geografiska platser i Stockholms län. Aleris ASIH ingår i Aleris Närsjukvård, där också två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Om oss Hos oss på Aleris ASIH Värmdö erbjuds du en arbetsplats med ett gott arbetsklimat och en välorganiserad verksamhet där våra värdeord – Ansvarsfullt, Enkelt och Innovativt – genomsyrar allt vi gör. Inom avancerad hemsjukvård arbetar vi på uppdrag av regionen, Detta innebär att vi utför hembesök som ersätter sjukhusvård. Rollen Som sjuksköterska hos oss har du ett varierande arbete där du utför hembesök hos våra svårt sjuka patienter. Arbetsuppgifterna innefattar avancerade medicinska insatser med avancerad medicinsk utrustning och teknik. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg. Hos oss har du alltid ett team som stöttar, du är aldrig ensam. Vi utgår från kontoret i Gustavsberg och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan patientbesök använder du våra miljöklassade bilar. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på ASIH erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är legitimerad specialistsjuksköterska i palliativ vård Har B-körkort Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet TakeCare Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Tidigare arbetslivserfarenhet inom ASIH är mycket meriterande. Du är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten första rummet. Vi arbetar personcentrerat. Du är en positiv, engagerad och kommunikativ person som aktivt vill bidra till vår gemenskap och utveckling. Du är trygg i din yrkesroll, har lätt för att samarbeta och har en bred medicinsk kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Vi ser fram emot att höra från dig! Mvh Emma Gembäck Enhetschef ASIH Värmdö Aleris Närsjukvård Besöksadress: Skärgårdsvägen 7 Postadress: 134 30 Gustavsberg Telefon: 079-071 91 21

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Undersköterskor till hemtjänsten i Sthlm
Nordisk Hemservice AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nordisk Hemservice AB bedriver hemtjänst på uppdrag av Stockholm stad. Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Arbete i hemtjänsten innebär att man går hem till olika personers hem för att hjälpa dem med allt sådant de själva inte klarar av i vardagen. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. Vi arbetar i tre områden, Södermalm, Östermalm och i Danderyd. Vi har både dag, kvälls- och helgpass. Till Danderyd söker vi även personer med med körkort. KVALIFIKATIONER - Erfarenhet av servicearbete - Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) - God fysik och hälsa Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varaktighet, tillträde och arbetstid: Säsongsarbete juni-augusti med möjlighet att starta även innan sommaren Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning) - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt) - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet) Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Ansökan ska bestå av ett CV, betyg och ett Personlig Brev. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Beställ gärna digitalt om du har Kivra och BankID så går det snabbare, och förbered gärna två referenser. Vill du veta mer om oss gå in på vår hemsida: Nordisk Hemservice hemsida

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025