Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med ett skarpt öga för logistik? Vill du vara med och leda ett större förändringsarbete där du får sätta din prägel på framtidens lagerverksamhet? Då kan det här vara uppdraget för dig! Om tjänsten Nu söker vi på Perido en projektledare till vår kund Stokab, ett bolag som ägs av Stockholms stad och hyr ut fiberförbindelser till företag, såsom operatörer, myndigheter och andra verksamheter. Stokab bygger och äger världens största öppna stadsnät av fiber – en samhällsviktig infrastruktur som skapar förutsättningar för framtida tekniska utveckling, tillväxt och hållbar utveckling. Hos Stokab får du vara med och bidra till något större, samtidigt som du blir en del av en modern och trevlig arbetsplats där teknik, samhällsnytta och framtid går hand i hand. Arbetsplatsen kommer att vara till största delen på lagret i Älvsjö men du kommer även arbeta från Stokabs huvudkontor i Johanneshov. Dina arbetsuppgifter I rollen som lager- och logistikansvar kliver du in i en verksamhetskritisk funktion där du kommer ansvara för den dagliga driften av lagret och parallellt driva ett större förändringsprojekt i samarbete med den nuvarande lager- och logistikansvarige som går i pension. Under projekttiden kommer du vara en viktig nyckelspelare under genomförandet av flytt av lagret, införande av nytt lagersystem samt digitalisering och effektivisering av befintliga processer. Dina arbetsuppgifter kretsar kring: Ansvara för och samordna det dagliga arbetet inom lager och logistik Planera inköp, hantera beställningar och säkra in- och utleveranser Driva utveckling av rutiner, processer och digitala stödsystem Delta i implementering av nytt lagersystem Medverka i flytt av lagerverksamheten till ny ort Optimera materialflöden mellan lager, leverantörer och arbetsplatser, inklusive återbruk Samarbeta med medarbetare, leverantörer, konsulter och entreprenörer Bidra till budgetarbete och uppföljning av logistikrelaterade kostnader Vara delaktig i analys av framtida bemanningsbehov efter avslutat projekt Dina egenskaper: För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, strukturerad och lösningsfokuserad. Du har ett stort intresse för logistik och trivs i en verksamhet där utveckling och förbättring står i fokus. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra, och är inte rädd för att ta initiativ eller fatta beslut. Du har ett naturligt helhetstänk och är duktig på att planera, prioritera och hålla ihop flera processer samtidigt. Dessutom har du en god kommunikativ förmåga och skapar lätt goda relationer med olika typer av intressenter. Kvalifikationer: Minst tre till fem års aktuell erfarenhet som ansvarig inom logistik, lager, produktion eller liknande område Relevant högskoleutbildning, eller motsvande kompetens Erfarenhet av operativt och strategiskt material- och logistikarbete, gärna inom bygg, entreprenad eller anläggning God kännedom om logistiksystem, affärssystem och digitala arbetssätt B-körkort Grundläggande kunskap och intresse för miljö- och arbetsmiljöfrågor Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande: God kännedom om byggvarubedömningen- BVB eller likande system Goda kunskaper inom fiberinstallationsmaterial Deltagit vid modernisering eller nybyggnation av lagerverksamhet Goda kunskaper i engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år med chans till förlängning. Start enligt ök. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35310 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Om jobbet Vi söker dig som vill jobba som lagerarbetare hos oss! Du behöver ingen tidigare erfarenhet – det viktigaste är att du är pålitlig, arbetsvillig och redo att lära dig. Arbetsuppgifterna kan variera men består främst av: Plock och packning av varor In- och utleveranser Kontroll av produkter Hålla ordning och reda på lagret Vem är du? Vi söker dig som: Är noggrann och punktlig Trivs med fysiskt arbete Har god samarbetsförmåga Har du truckkort är det ett plus – men inget krav! Vi erbjuder: Ett tryggt och trevligt arbetslag Introduktion och upplärning på plats Möjlighet till vidareutveckling och fast anställning Arbete på ett växande företag med god stämning
Arbetsuppgifter Vi söker dig som är flexibel, ansvarsfull och redo för ett äventyr på vägarna! Det här är ett heltidsjobb med ett unikt arbetsschema: du jobbar 6 dagar i sträck och är sedan ledig i 8 dagar – perfekt för dig som vill kombinera arbete med mycket fritid. Arbetet sker roterande i Danmark, Norge och hela Sverige, vilket kräver att du är bekväm med att resa mycket och sova i bilen vid behov. Om rollen Du arbetar i nära kontakt med kunder och är en viktig representant för verksamheten - en arbetsplats med möjlighet att se nya platser varje vecka Vi söker dig som: -Är beredd att resa mycket och arbeta på olika orter -Klarar av att sova i bilen när det behövs -Är punktlig, pålitlig och gillar ett fysiskt aktivt arbete -Trivs med att jobba självständigt men också i team Anställningsvillkor --Arbetsort: Danmark, Norge och Sverige (roterande) -Tjänstegrad: Heltid -Arbetstider: Varierande tider efter behov Din profil Vi söker dig som: -Innehar CE-körkort och giltigt YKB -Har erfarenhet av att köra tyngre ekipage -Har förarkort för digital färdskrivare -Talar och skriver flytande svenska -Är självständig, samarbetsvillig, noggrann och ansvarsfull -Ser service som en självklar del av jobbet Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Movator AB har funnits sedan 1990 och hette tidigare Marko Kaj Moving. Movator Sydväst har kontor i Göteborg och Malmö. Vi utför leveranser och installationer åt vitvarukedjor samt serviceutbyten åt vitvarutillverkare. Du ska vara positiv, händig, noggrann och ha god fysisk eftersom arbetet emellanåt är fysiskt tungt. Du som söker tjänsten är serviceminded, har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Erfarenhet från från flyttjobb är meriterande. Start omgående.
Movator AB har funnits sedan 1990 och hette tidigare Marko Kaj Moving. Movator Sydväst har kontor i Göteborg och Malmö. Vi utför leveranser och installationer åt vitvarukedjor samt serviceutbyten åt vitvarutillverkare. Du ska vara positiv, händig, noggrann och ha god fysisk eftersom arbetet emellanåt är fysiskt tungt. Du som söker tjänsten är serviceminded, har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt vana med elektronik. Vi söker dig som har jobbat som vitvarumontör och kan börja omgående.
Nu söker vi lastbilschaufförer med C behörighet till vår kund i Uppsala. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och trivs bra på vägarna? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att jobba med som stadsbud samt vara ansvarig för att framföra lastbilen. Vi söker dig som är redo att jobba heltid som C-Chaufför åt en flyttfirma. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Ansvara för godset i bilen Leverera med ett leende på läpparna Inbärning av möbler Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du gillar att jobba fysiskt. Kvalifikationer: Positiv och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Fysiskt aktiv Arbetet är förlagt mån-fre. Du arbetar dagtid 07:30-16:30. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Vi söker en engagerad och erfaren lastbilschaufför för ett sommarvikariat V. 29-32 2025-07-14 till 2025-08-10. Om tjänsten: Som lastbilschaufför hos oss kommer du att ansvara för säker och effektiv transport av gods. Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att arbeta med distribution och leverera gods till butiker och återförsäljare. Du kommer att arbeta självständigt och i samarbete med vårt lagerteam. Utöver körning kan det även förekomma arbetsuppgifter på lagret. Arbetstid: Måndag till fredag kl 08:00 till 17:00. Kvalifikationer: Krav: C-körkort Krav: Giltigt YKB (Yrkeskompetensbevis) Krav: Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift Erfarenhet av distribution eller annan relevant lastbilskörning Serviceinriktad med gott kundbemötande Förmåga att arbeta självständigt och i ett högt tempo Vi erbjuder: Ett självständigt och varierande arbete Ett omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas inom företaget En trevlig och stöttande arbetsmiljö
WeStaff Sweden söker nu Chaufförer till våra uppdragsgivare i södra Stockholm. Uppdragsperioden startar omgående, fast heltidsschema dagtid samt extrajobb på schema dagtid. Det finns även god chans till direktanställning hos kund efter utfört uppdrag. Ditt nya jobb Vi söker nu distributionschaufförer med behörighet B till våra kunder i södra Stockholm. Vår uppdragsgivare är ett välkänt företag inom transport i Sverige, fordonen utgår från Södertälje, Tumba med fler i södra Stockholm. Vi söker i första hand heltidschaufförer med behörighet B som kan arbeta dagtid. Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast, så sänd in din ansökan redan idag. Uppdragen är väldigt attraktiva med god ersättning. Vi erbjuder en 6 månaders provanställning. Arbetsuppgifter Huvudsaklig arbetsuppgift är att köra B-kortsdistribution i södra Stockholm med omnejd. Arbetet består av lastning, lossning och distribution av diverse gods med lastbil. Längre körningar förekommer också. Återkommande kunder/stopp varje veckotur, tidspassning och färdigplanerade rutter. - Utkörning av stycke/paketgods till olika kunder - Hantera leveranser digitalt via handdator - Kommunikation via telefon Schemaläggning: Heltid 40 h/veckan, samt extra pass. Arbetstid. Dagtid måndag-fredag, vissa helger förekommer också. Företaget har kollektivavtal. Din bakgrund Du har yrkesrelaterad utbildning. Vi ser gärna att du arbetat med distribution tidigare, och har ett gott lokalsinne i och runt om Stockholm. Kunskaper i svenska språket och skrift är ett krav då det förekommer mycket kundkontakt, och kommunikation internt mot transportledning. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha. Krav för dessa tjänster: Svenskt körkort med B-behörighet Truckkort (Ledstapel) Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Du som person Att ta eget ansvar och planera ditt arbete är inte några problem för dig. Du ska vara hjälpsam, noggrann, driftsäker och seriös. Vi ser gärna att du gillar att ta eget ansvar och att lösa problem tillsammans med andra. Du är positiv och förstår vikten av nöjda kunder. Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom Transport & Logistik. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. Vi är ett kunskapsdrivet team som har över 30 års erfarenhet från branschen. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och ett personligt engagemang. Jobba med oss! ansök nu och bli vår nästa medarbetare.
TERMINALARBETARE GÖTEBORG HÄRRYDA (DELTID) Instabox Göteborg behöver förstärka sin arbetsstyrka och söker just nu duktiga terminalarbetare till sin terminal. OM INSTABOX Instabox är ett tech/logistik företag som vill förändra branschen för en smartare och fossilfri framtid. Det ska vara okrångligt att handla på nätet och därför erbjuder Instabox ett snabbt och smidigt leveransalternativ, allt för att göra vardagen enklare. Instabox startade i Stockholm 2015 och finns nu runt om i Norden samt Tyskland. UPPDRAGSBESKRIVNING Som terminalarbetare arbetar du i Instabox terminal där det inkommer tusentals paket som skall lastas om, sorteras och skickas ut för leverans. Arbetet består av både maskinell och manuell sortering i olika grad och beror på var du arbetar. Häri ligger att säkerställa att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Arbetet passar dig som studerar på minst 50%, alternativt har ett annat jobb på minst 50%. ARBETSUPPGIFTER Sortering - Scanning - Plockning OBS! Notera att du i denna tjänst kommer att behöva hantera även lådor med alkohol. VAD FÖRVÄNTAS AV DIG Som terminalarbetare trivs du med ett tempofyllt, ansvarsfullt och utmanande arbete. Arbetet innehåller en hel del tunga moment och sker i ett högt tempo, vilket innebär att god fysik är en förutsättning. Även förmåga att hantera IT-hjälpmedel är bra egenskaper. Att du upplevs som positiv och professionell är viktigt – Instabox förväntar sig god service och hög kvalitet. Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning omkring dig. Du är en naturlig problemlösare och älskar utmaningar. ARBETSTID Du förväntas kunna jobba ca 4 dagar/vecka måndag - fredag. Arbetstiderna kan variera men är oftast 06:00-11:00 eller 06:00-15:00. Helgarbete förekommer. KRAV Du måste ha fyllt 18 år B-körkort God förståelse för Microsoft Office Goda datorkunskaper Stark lagspelare God fysik Goda språkkunskaper i svenska eller engelska (skriftligt och verbalt) Du är studerande eller har annan sysselsättning (annat jobb) på minst 50% Bakgrundskontroll – Nolltolerans mot förekommande i brottsregister MERITERANDE Erfarenhet av liknande arbete ANSTÄLLNINGSFORM Tjänsten är en visstidsanställning (deltid vid behov)
BUDBEE BRUNNA BUDBILSCHAUFFÖR (DELTID) Budbee Brunna behöver förstärka sin arbetsstyrka och söker duktiga budbilschaufförer till sin terminal. UPPDRAGSBESKRIVNING Som budbilschaufför arbetar du i Budbees terminal där det inkommer tusentals paket som skall lastas om, sorteras och skickas ut för leverans. Arbetet består av både maskinell och manuell sortering i olika grad och beror på var du arbetar. Häri ligger att säkerställa att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Arbetet passar dig som studerar på minst 50%, alternativt har ett annat jobb på minst 50%. OBS! I denna tjänst kan komma att behöva hantera lådor med alkohol. ARBETSUPPGIFTER Sortering - Plockning - Scanning - Budbilskörning VAD FÖRVÄNTAS AV DIG Som budbilschaufför trivs du med ett tempofyllt, ansvarsfullt och utmanande arbete. Arbetet innehåller en hel del tunga moment och sker i ett högt tempo, vilket innebär att god fysik är en förutsättning. Även förmåga att hantera IT-hjälpmedel är bra egenskaper. Att du upplevs som positiv och professionell är viktigt – Budbee förväntar sig god service och hög kvalitet. Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning omkring dig. Du är en naturlig problemlösare och älskar utmaningar. ARBETSTID Du förväntas kunna jobba ca 3 dagar/vecka måndag - fredag. Arbetstiderna varierar mellan 08:00-17:00. Helgarbete förekommer. KRAV Du måste ha fyllt 18 år B-körkort God förståelse för Microsoft Office Goda datakunskaper Stark lagspelare God fysik Svenska eller engelska (skriftligt och verbalt) Du är studerande eller har annan sysselsättning (annat jobb) på minst 50% Bakgrundskontroll – Nolltolerans mot förekommande i brottsregister MERITERANDE Erfarenhet av liknande arbete Truckkort ANSTÄLLNINGSFORM Tjänsten är en visstidsanställning (vid behov)
Välj ett jobb för att visa detaljer