Personlig assistent sökes till en man i Upplands Väsby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en man på 61 år som bor i Upplands-Väsby med min familj. Jag har en neurologisk sjukdom och söker en personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Jag sitter i rullstol och du behöver därför vara mina förlängda händer och ben. Arbetsuppgifterna är allt från hjälp vid måltider, hygien, klä av/på sig och sköta hemmet till att göra det möjligt för assistansanvändaren att vara förälder, make, arbeta, ägna sig åt fritidsintressen, umgås med vänner eller följa med på resor. Din arbetsplats blir alltså där jag befinner mig. Jag åker på rehabilitering utomlands varje år och det förväntas av assistenterna att följa med på resan. Jag rehabiliteringstränar flera gånger i veckan och då behöver jag dig som fysiskt stöd. Du behöver kunna simma (åka med mig på vattengympa) och kunna cykla med mig. Tjänsten är vid behov och ordinarie personals frånvaro,och arbetstiderna hos denna kundfördelas på morgon-,dag-, och kvällstid, mån-sön.Omfattning:Extra/vid behov.Antal tjänster:1.Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Egenskaper som jag efterfrågar hos dig som söker är att du är initiativrik, empatisk och ansvarstagande. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt. Meriterande är även ifall du har tidigare erfarenhet av att arbeta som assistent och om du tycker om att (och kan eller är villig att lära dig) laga god mat. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg och att du har ettintresse för matlagning. Krav är att du kan simma, cykla och har möjlighet att följa med på eventuella resor i tjänsten. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

17 januari 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Säsongsanställda till Passagerarservice - Göteborg Landvetter Airport
Swedavia AB
Personliga assistenter

Är du intresserad av en operativ och varierande roll på en flygplats? Då kan tjänsten som Airport Officer inom Passagerarservice på Göteborg Landvetter Airport vara något för dig denna sommaren. Swedavias flygplatser är en mötesplats för människor, och oavsett vilket behov våra kunder har ser vi till att alla känner sig trygga och välkomna hos oss. På flygplatsens Passagerarservice utför vi det minutoperativa arbete som krävs för att resenärer snabbt och effektivt skall ta sig till och från flygplanen. Vad innebär rollen? Som Airport Officer inom Passagerarservice arbetar du i en dynamisk och varierande roll där du bemannar olika delar av resenärsprocessen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Passagerarassistans (PRM): Hjälpa resenärer med funktionsvariationer, särskilt de med nedsatt rörlighet, att tryggt ta sig till och från flygplanet med den assistans de behöver. Parkering: Säkerställa ordning kring angöring och att infrastrukturen fungerar, samt vägleda kunder till rätt parkeringsplatser. Informationsdisk: Besvara frågor från resenärer om flygplatsen och lokal turism samt bidra till ett smidigt flöde av människor i avgångs- och ankomsthallarna. I denna tjänst är du en viktig del i att skapa ett välfungerande samspel mellan resenärer och övriga aktörer på flygplatsen. Arbetet sker i högt tempo och med fokus på att ge bästa möjliga service. Info om tid och datum för sommarvikariat:Sommarvikariatet sträcker sig preliminärt mellan april och september (datum enligt överenskommelse). Alla nya medarbetare går en obligatorisk utbildning innan de börjar, och datumen för utbildningen/dubbelgång sker under veckorna 16, 17 och 18. Arbetstiderna innebär skifttjänstgöring då verksamheten har öppet dygnet runt. Du kommer att arbeta både dag- och kvällstid samt varannan helg. Eftersom arbetet kan börja så tidigt som 05:00 eller sluta 01:00 är det viktigt att du kan ta dig till flygplatsen under dygnets alla timmar. Vem är du? Vi ser att du har: B-körkort och tillgång till egen bil Tidigare erfarenhet av servicearbete God fysik, då arbetet kan vara fysiskt krävande och innefattar både tunga lyft och mycket gång. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift (ytterligare språk är meriterande) Personliga kompetenser: Du har en positiv inställning och ett genuint intresse för att möta människor i olika situationer Du är flexibel och trivs i en miljö med högt tempo Du uppskattar att samarbeta med andra och har god förmåga att anpassa dig efter olika situationer Vad erbjuder vi? Swedavia är en unik och dynamisk arbetsplats som erbjuder: Möjlighet att vara en del av en inspirerande och internationell miljö Hög arbetsglädje tillsammans med fantastiska kollegor Stimulerande arbetsuppgifter och möjlighet till personlig utveckling Friskvårdsbidrag och kollektivtrafiksbidrag Tillgång till förmånsportalen Benify Swedavia är en arbetsplats som aldrig sover. Vi gör världen tillgänglig för Sverige och Sverige tillgängligt för världen – och vi gör det med fokus på hållbarhet och klimatsmarta lösningar. Här får du möjlighet att arbeta med frågor som ligger i framkant, på en arbetsplats där säkerheten alltid står i centrum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] Sista ansökningsdag är den 7 februari, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag! Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

17 januari 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Extra jobb avlösare till en 15-årig pojke i Årsta 12h/månaden
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en avlösare till en 15-årig pojkei Årsta. Tjänsten är på 12 timmar/månad månad och delas upp till 2-4 tillfällen. Avlösarservice syftar till att ge en kortvarig avlastning till vårdnadshavare för att ta hand om barnet med särskilda behov tex följa med på aktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

17 januari 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Personlig assistent med viktigt uppdrag som arbetsledare sökes i Kungsängen

Jag är en medelålders man som söker efter en personlig assistent som dessutom vill ta på sig ett utökat uppdrag som arbetsledare. Jag bor i en lägenhet i Tibble i Kungsängen. Det är nära till buss och pendeltåg. Jag är intresserad av sport och tycker att det skulle vara kul om du delade mitt intresse! Jag har en medfödd CP skada med spastisk diplegi. Som min personliga assistent förväntas du assistera med exempelvis alla grundläggande behov, allt ifrån personlig hygien, på- och avklädning, matlagning, uträtta ärenden, intressen mm. Du får gärna ha jobbat med assistans innan men det är inget krav! Att vara arbetsledare i JAG personlig assistans är ett viktigt uppdrag med mycket ansvar. Därför letar jag nu efter någon som är taggad på en utmaning och som vill få möjlighet att utvecklas inom assistentrollen. Det utökade uppdraget innebär att du i samarbete med en annan arbetsledare kommer vara ytterst ansvarig för att assistansen fungerar så som jag vill. Som arbetsledare i assistansen har du ett stort ansvar för att skapa förutsättningen för en trevlig assistansmiljö. Du som person är stresstålig, lugn och ordningsam. Du tycker om att skapa struktur och hitta lösningar som underlättar i min vardag. Tjänsten är i grunden en anställning som assistent med ett utökat uppdrag som arbetsledare. Arbetspassen är förlagda över 24h med 8h sovande jour, men ibland behövs halva pass. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och kunna göra dig förstådd i såväl tal som skrift. Endast kvinnliga sökande. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att just du är den nya stjärnan i mitt team! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och harsysterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

14 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Sommar- och timvikarier inom vård och omsorg
Vännäs kommun
Vårdare, boendestödjare

Så roligt att just du funderar på att söka ett jobb hos oss! Vi har hand om den kommunala servicen för Västerbottens, till ytan, minsta kommun. Sett till befolkningsmängd är vi däremot fjärde störst och här bubblar det av möjligheter, gemenskap och framtidstro. Med bara lite drygt 20 minuter med tåget till Umeå är Vännäs en perfekt mix av det enkla, naturnära livet och den stora stadens myllrande möjligheter. Som medarbetare i vår organisation spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Vi bygger välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Beskrivning - Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor i behov av stöd och som vill vara med och göra skillnad. Vännäs kommun erbjuder en arbetsplats där du är delaktig i ett meningsfullt arbete. Du kommer att få ett arbete som är omväxlande, utvecklande och lärorikt. Vi erbjuder dig arbete under hela sommaren, delar av sommaren eller som timvikarie under andra perioder av året. Du kan arbeta inom äldreomsorg stöd och omsorg (LSS). Arbetet är förlagt under dag, kväll, helg och natt. Att arbeta inom äldreomsorg innebär ett självständigt arbete med äldre personer som behöver stöd i vardagen. Vi söker dig som vill stödja äldre personer i det egna hemmet eller på ett omsorgsboende. De äldres integritet, trygghet och välbefinnande kommer att vara fokus i ditt arbete. Arbete inom LSS innebär att arbeta med personer som har en funktionsnedsättning och behöver stöd i vardagen, antingen i det egna hemmet (personlig assistans) eller på gruppbostad. Arbetets fokus är att ge brukarna möjlighet att leva ett självständigt liv. Arbetsuppgifter Vanliga arbetsuppgifter är stöd/hjälp med - att ta på och av sig kläder - personlig hygien - måltider Du utför hushållssysslor, fungerar som stöd i utförande av fritidsaktiviteter (exempelvis bad, bowling, ridning eller bio) samt finns som generellt stöd i vardagen för brukarna. Kvalifikationer För att arbeta inom vård och omsorg behöver du ha goda kunskaper i det svenska språket. Det krävs kunskaper i både tal och skrift för att kunna utföra vårddokumentation, ta emot medicin delegering samt kommunicera med brukare. Meriterande om du har - studerat eller studerar på vård- och omsorgsprogrammet, alternativt att du har annan utbildning med inriktning omsorg eller socialt arbete - arbetslivserfarenhet inom stöd och omsorg. Din personliga lämplighet är viktig och vi vill att du är ansvarsfull, pålitlig och lyhörd. Det är mycket viktigt att du har ett respektfullt bemötande gentemot brukare och att du tar hänsyn till deras individuella behov och önskemål. Sommarbonus Du som arbetar hos oss i sommar under perioden 2025-06-23 - 2025-08-17 kan ha rätt till bonus om du arbetar minst 4 sammanhängande veckor. - Kravet för bonus är att du arbetar minst 75% och minst 4 veckor. - 4 veckor sammanhängande arbete 75% eller mer = 3000 kr bonus. - 8 veckor sammanhängande arbete 75% eller mer = 6000 kr bonus. Bonus utgår inte om du varit oplanerat frånvarande mer tid än vad som anges nedan: Arbete 4-7 veckor: 1 frånvarotillfälle om max 5 dagar. Arbete 8 veckor: 2 frånvarotillfällen om max 6 dagar Villkor Du ska ha fyllt 18 år. Till vissa av våra verksamheter krävs körkort. Observera att vi tar emot ansökningar endast via vårt rekryteringssystem, inga ansökningar via andra kanaler kommer att hanteras. Tillsättning sker löpande, vänta inte med att skicka in din ansökan då det finns stora möjligheter att börja arbeta som timvikarie under våren med fortsättning över sommaren. Välkommen med din ansökan! Våra förmåner Som medarbetare i Vännäs kommun får du flera förmåner. https://vannas.se/kommun-och-politik/ledigajobb/vart-erbjudande-som-arbetsgivare

13 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Spontanansökan timanställning till Café David/Natt Jouren i Kristianstad
Stift Skåne Stadsmission
Socialsekreterare

På människans uppdrag för ett medmänskligt Skåne Skåne Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Vi ger akut hjälp med basbehov såsom mat, kläder, hygien, vård och boende samt professionellt stöd för långsiktig förändring. Vårt mål är att ge alla människor nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Det gör vi genom att stödja individens tro på sin egen förmåga samtidigt som vi driver opinion för ett hållbart och medmänskligt Skåne. Vill du vara med? Skåne Stadsmission har idag drygt 125 tillsvidareanställda medarbetare och cirka 275 privatvolontärer och 126 företagsvolontärer, samt en omsättning på cirka 120 miljoner kronor. Vi är en av tio medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner som delar värdegrund och varumärkesplattform. Stadsmissionens verksamheter finansieras genom IOP (Idéburet Offentligt Partnerskap), avtal, bidrag, projektmedel, försäljning av varor och tjänster samt insamlade medel från företag och privatpersoner. Arbetsuppgifter Du ingår i ett team där ett tight och välfungerande samarbete med ett högt säkerhetstänk är A och O för att arbetet ska flyta på och vara så tryggt som möjligt för både deltagare, personal och volontärer. Hos Café David erbjuds människor som lever i hemlöshet och social utsatthet, människor med psykisk ohälsa och/eller aktivt missbruk en lugn och trygg plats att vara på. Vi erbjuder så väl professionellt som medmänskligt stöd, akut hjälp i form av rena kläder, dusch- och tvättmöjligheter men även en social gemenskap. På caféet serveras kostnadsfri frukost, subventionerad lunch och fika. Vi har även en Kurator, sjuksköterska, läkare, fysioterapeut på plats som kan erbjuda samtal, rådgivning, sjukvård och trygghet. Hos Natt Jouren erbjuds människor i akut hemlöshet en lugn och trygg plats. Natt Jouren tillgodoser akuta behov i form av mat, kläder, tvätt- och duschmöjligheter samt en social gemenskap och en trygg sängplats för natten. I båda verksamheterna stödjer vi människor i det långsiktiga arbetet med att förändra sin livssituation och finns vid behov till hands i kontakten med myndigheter och anhöriga. Vem är du? Vi söker dig som har gedigen och tidigare yrkeserfarenhet av att möta människor i extrem utsatthet, t ex beroendeproblematik, psykisk ohälsa eller samsjuklighet. Du har en medmänsklig grundsyn och ditt fokus utgår från verksamhetens deltagares behov och rättigheter. Du är van vid att hantera och avleda konflikter och har ett värdigt, vänligt, bekräftande men tydligt förhållningssätt. Du har erfarenhet och ett engagemang i att bemöta och motivera deltagare till positiv förändring. Utbildning (examen eller pågående): socionom, socialpedagog, sjuksköterska, undersköterska eller motsvarande med erfarenhet som kan kopplas till beroende och psykisk ohälsa. Körkort krävs Utdrag ur belastningsregister är ett krav innan anställning kan ges. Språkkompetens är meriterande samt om du har fördjupade kunskaper/erfarenheter att arbeta med mänskliga rättigheter och god kännedom om våra målgruppers behov. Stor vikt sätts till personlig lämplighet. Anställningsform timanställningVi söker just nu timvikarier till våra verksamheter. På Café David är arbetstiden förlagd till dagtid mellan 07:00-19:30 På Natt Jouren är arbetstiden förlagd till vaken/sovande natt 19:30-07:30 Båda verksamheterna har öppet 365 dagar/år. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, passa därför på att ansök redan idag! Kollektivavtal: Vi tillämpar Fremias kollektivavtal hälsa- vård och omsorg. Skåne Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Vi ger akut hjälp med basbehov såsom mat, kläder, hygien, vård och boende samt professionellt stöd för långsiktig förändring. Vårt mål är att ge alla människor nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Det gör vi genom att stödja individens tro på sin egen förmåga samtidigt som vi driver opinion för ett hållbart och medmänskligt Skåne. Vill du vara med?

15 november 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2025