Yrken med social inriktning

Sök lediga jobb inom Yrken med social inriktning

Glädjespridare sökes till vår kund i Degerfors för arbete i sommar

Nu söker vi en en ny medarbetare till vår kund i Degerfors.  Vem är jag? Jag är en tjej i dryga 20-års åldern som bor i eget boende i Degerfors. Min funktionsvariation autism innebär att jag behöver stöttning i allt jag gör under en dag. Det innefattar att du hjälper mig vid bland annat toalett och duschsituationer. Min funktionsvariation gör också att jag får EP-anfall, så har du erfarenhet av det är det ett plus i kanten.  Jag kommunicerar  Så här kan en dag med mig se ut: Dagen kan variera beroende på vilket pass du arbetar. Arbetar du exempelvis ett eftermiddagspass så kanske vi är ute och går på en promenad, går till affären och handlar eller hittar på någon rolig aktivitet.   Eftersom jag har eget boende så hjälper du mig självfallet med bland annat matlagning,  städning och tvätt.    Vem är du? Till denna tjänst vill vi gärna ha dig som är en glädjespridare på arbetsplatsen, både för kunden och övriga kollegor. Du är ansvarsfull och följer gängse rutiner som finns på arbetsplatsen.  Till denna tjänst vill vi endast ha kvinnliga sökanden enligt kundens önskemål. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket väl då du företräder kunden gentemot andra personer.    Om tjänsten: Tjänsten är ett sommarvikariat för arbete framförallt under v.30, 31 och 32. Arbetspassen varierar mellan dag, kvälls och nattpass. Dubbelassistans kan förekomma under del av vissa pass.  Inskolning och möjlighet till arbete vid behov kan påbörjas omgående.   Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator. Välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 7022 Ansvarig rekryterare: Johan Håkansson Tel: 010-707722 Passal Assistans Djurgårdsvägen 31 681 53 Kristinehamn Tel: 010-70 77 800 E-post: [email protected] Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett  samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Sommar- och timvikarier till barn-och korttidsboende i Sydväst

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu sommarvikarier och timvikarier till våra barn- och korttidsboenden i Sydväst (Billdal, Fiskebäck och Högsbo). På våra barn- och korttidsboenden bor barn och ungdomar i åldrarna 6-19 år med olika typer av funktionsvariationer. Vi har verksamheter som riktar in sig till barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och utmanade beteenden. På dessa verksamheter kan det även förkomma självskadebeteenden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge individuellt anpassat stöd och stöttning till brukarna. Arbetsuppgifter omfattar personlig hygien samt stöttning i vardagen så som matlagning, städ samt genomförande av aktiviteter. I samtliga verksamheter ingår pedagogiskt stöd samt dokumentation av individens utveckling. Vi arbetar med olika metoder på våra verksamheter, så som: LAB (lågaffektivt bemötande) och AKK (alternativ kompletterande kommunikation). Vi söker sommarvikarier som kan arbeta på schema under semesterperioden som pågår mellan juni och augusti (ca v. 25 - v.33). Arbetstiden är förlagd till dag och kväll, vardagar, helg och eventuellt även sovande jour enligt schema. Det finns också vikariat för sommaren med arbetstid helt förlagd till vaken natt. Vi kommer att prioritera kandidater som kan arbeta hela delen av semesterperioden. Vi ser även gärna att du kan arbeta som timvikarie på någon av dessa boenden innan sommaren. Vi eftersöker även dig som bara vill arbeta som timvikarie, som vid behov täcker upp för korttidsfrånvaro i verksamheterna under våren och sommaren. Som timvikarie erbjuds du en flexibel arbetstid förlagd dagtid, kvällstid eller natt på vardagar och helger. KVALIFIKATIONER För att få arbeta som vikarie inom funktionsstöd behöver du ha fyllt 18 år, i enlighet med föreskrifterna om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2012:3). Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet av arbete inom funktionsstödsområdet eller inom vård och omsorg. Om du tidigare arbetat med just barn eller ungdomar inom funktionsstödsområdet ser vi detta som mycket meriterande. Vi ser gärna att du har fullgjord eller pågående utbildning inom området, till exempel som stödassistent, undersköterska alternativt en pågående eller avslutad akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård, beteendevetenskap eller pedagogisk utbildning. Utöver detta är det även meriterande om du har erfarenhet/kunskap av lågaffektivt bemötande (LAB), alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), utmanande beteenden samt självskadebeteenden. Vi ser det även som meriterande om du tidigare har arbetat med medicintekniska hjälpmedel så som trach, sondmatning eller peg. Som vikarie inom funktionsstöd sätter du individen i fokus, har ett pedagogiskt förhållningssätt och ett genuint intresse för människor med olika typer av funktionsvariationer. Det är viktigt att du är lyhörd för individens behov för att kunna anpassa ditt bemötande i olika situationer. För oss är det önskvärt att du är ansvarsfull samt har ett flexibelt förhållningssätt. Det är även mycket viktigt att du är stabil och trygg som person, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser vid behov. För att kunna kommunicera med brukare, kollegor och föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket vilket innebär godkända betyg i Svenska A, SAS Grund eller motsvarande. Känner du att ovanstående beskrivning stämmer in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bifoga gärna betyg, studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag & cykelbidrag Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

18 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Socialsekreterare inom stöd och råd till Umgåsen

Ref: 20240742 Arbetsuppgifter Som socialsekreterare på Umgåsen arbetar du främst med råd och stöd till föräldrar och barn kring umgänget som sker på Umgåsen. Vid umgängespass arbetar du både med egna umgängen och tillsammans med kollegor men har ansvar för egna ärenden. Du ansvarar för att ge stöd och rådgivning till barnen och till föräldrarna under umgängestiden men även inför och efter utsatt umgänge. Information och kommunikation gällande ärenden är mycket viktigt i verksamheten liksom samverkan med myndigheter som socialtjänst och familjerätt. I arbetet ingår även att föra journal, skriva sammanfattningar och tillkommande administrativt arbete. På Umgåsen ges du möjlighet till ett varierat arbete där du får följa ärende och se relationer mellan barn och föräldrar växa fram och stärkas. Du har kontakt med många olika aktörer såsom familjerättssekreterare samt uppdragsgivare på socialtjänsten. Du erbjuds ett arbete som kräver att du är snabbtänkt och kan agera såväl som ge stöd direkt i det pågående umgänget. Arbetstider i tjänsten är kontorstider med flextid, samt arbete fram till ca 19.00 två gånger i veckan. Även helgarbete förekommer var fjärde helg. Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen samt tidigare erfarenhet av socialt arbete med familjer med barn i åldrarna 1-12 år. Du har god kännedom om lagstiftning såsom föräldrabalken och socialtjänstlagen. Vidare talar du svenska och engelska obehindrat och har god förmåga att uttrycka dig på båda språken i såväl tal som skrift. Kunskaper inom BBIC, erfarenhet av arbete med familjer i konflikt, erfarenhet av att arbeta med barnutredningar samt arbete med barn placerade i familjehem är meriterande. För att trivas hos oss på Umgåsen ser vi att du har erfarenhet av att arbeta i team, har en god samarbetsförmåga och ett lyhört förhållningssätt till dina kollegor. I ditt arbete är du relationsskapande och du trivs med samarbete såväl inom den egna arbetsgruppen som med andra verksamheter och myndigheter. På Umgåsen arbetar vi med feedback mellan teammedlemmar och du ser detta som en självklarhet för att kunna fortsätta att utvecklas tillsammans. Som medarbetare är du även initiativtagande och vill vara med och bidra till verksamhetens utveckling, och du är både ansvarstagande och självgående med vana av att arbeta självständigt i egna ärenden. Du har lätt att förhålla dig till ändrade omständigheter i arbetet och förmågan att anpassa dig efter situationen. Sist men inte minst har du även förmågan att uttrycka dig klart, koncist och välstrukturerat i skrift. Om arbetsplatsen Umgåsen ingår i avdelning IFO Insats och vi arbetar med stöd vid umgänge. Verksamheten arbetar på uppdrag från socialtjänsten, både med barn med separerade föräldrar och familjehemsplacerade barn och deras föräldrar. På Umgåsen har vi en öppen och inkluderande stämning. Tillsammans skapar vi en positiv stämning med humor, glädje och nära samarbete där vi kan utbyta tankar och funderingar i vårt arbete. Verksamheten är i ständig utveckling och sektionen har tidigare bestått av 12 socialsekreterare och sektionschef men nytt för i höst är en samordnare samt ett mobilt team med 4 medarbetare. Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: 1 tillsvidare + 1 vikariat på 1 år med start september Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Intervjuer hålls 6-8 maj. Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Sökande som kallas på intervju skall vid intervjutillfället visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning. Sökande som erbjuds anställning är skyldig att lämna utdrag ur belastningsregister och id-handling (pass eller nationellt id-kort). Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

18 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Omsorgshandledare till äldreomsorgen, Partille kommun

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vård- och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bistånd och hälsa, Funktionsstöd, Äldreomsorg samt Stöd och utveckling. Vård- och omsorgsnämnden ansvarar politiskt för förvaltningens arbete. Vår verksamhet handlar om att ge omsorg, stöd och service till äldre personer och till personer i behov av funktionsstöd. Vi utför även viss hälso- och sjukvård. Visionen är bl a att våra insatser ska genomföras tryggt, säkert, värdigt och med inflytande. Vi är ca 850 medarbetare som har våra arbetsplatser runt om i kommunen och vi är en blandning av stödassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, biståndshandläggare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, omsorgshandledare med flera. Vård och Omsorgsförvaltningen jobbar ständigt för att vara en attraktiv arbetsgivare, rekrytera nya medarbetare, vidareutbilda och utveckla förutsättningar för våra befintliga medarbetare. Detta arbete är nödvändigt för att fortsätta bedriva en bra verksamhet för våra vårdtagare, samt utveckla verksamheten utifrån de kompetensutmaningar som vi står inför. ARBETSUPPGIFTER Världens bästa jobb! Så beskriver omsorgshandledarna hos oss sina uppdrag. Nu söker vi dig som vill jobba hos oss som omsorgshandledare! Du är med och säkerställer att våra hyresgäster och brukare på våra särskilda boenden får en trygg och säker vård och omsorg samt upplever inflytande över sin vardag. Du kommer att ha din placering på särskilt boende men ingår i hela äldreomsorgens grupp med omsorgshandledare. I ditt uppdrag arbetar du pedagogiskt och metodiskt med stöd och kompetensutveckling till våra medarbetare. Målet är att bygga självständiga och trygga medarbetare i vård- och omsorgsarbetet. För att lyckas med uppdraget ansvarar du för kontinuerlig uppföljning, förbättringsåtgärder, metodhandledning och utbildning. Som stöd i processen använder du social dokumentation (Socialtjänstprocessen), avvikelsehantering och kvalitetsregister BPSD samt Senior Alert. En stor del av uppdraget är även att tillhandahålla praktiskt stöd i behovsinriktat och systematiskt arbetssätt tillsammans med hyresgästen och medarbetarna vid komplexa ärenden/situationer. Utifrån detta kommer samordning av insatser mellan professioner, samt enskilda omvårdnads- och serviceinsatser att ingå, för att på bästa sätt kunna handleda medarbetare. Som omsorgshandledare tillbringar du stor del av din arbetstid ute på enheterna i direkt anslutning till omvårdnadsarbetet. Vi har flera omsorgshandledare inom äldreomsorgen som du arbetar nära och kollegialt med. Tjänstgöring på enstaka kvällar, nätter och helg kan förekomma utifrån behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har specialistundersköterskeutbildning, relevant akademisk utbildning inom vård och omsorg (yrkeshögskoleutbildning på minst 200 YH poäng eller likvärdig högskoleutbildning). Du har arbetat som undersköterska och/eller stödassistent samt har erfarenhet och intresse av att handleda individer och grupper. För tjänsten är det meriterande med erfarenhet från liknande uppdrag samt arbete med verksamhetssystemet Treserva, kvalitetsregistren BPSD och Senior alert. Med pedagogisk förmåga handleder du medarbetare och är väl förankrad i gällande riktlinjer och förhållningssätt. I rollen ingår att planera för sina arbetsuppgifter, ta kontakter och driva arbetet, därav behöver du ha förmåga att självständigt kunna ta initiativ utefter verksamhetens behov. Då det i uppdraget ingår att hålla utbildningar, informera mot grupper m.m. behöver du vara kommunikativ och trygg i den rollen. Vi ser även att du har god datorvana i exempelvis PowerPoint samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift då du kommer att utforma material till utbildning och att arbeta med att ta fram information, riktlinjer och rutiner. Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval under hela rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas. För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Ledsagare

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag. ARBETSUPPGIFTER Vill du ge tid och omtanke till någon som behöver extra stöd? Vi söker dig som är intresserad av att bli ledsagare till en person med funktionsnedsättning. Att vara ledsagare innebär att du hjälper en person med psykisk eller fysisk nedsättning att delta i samhällslivet på sina egna villkor. Syftet med ledsagarservice är att personen ska få komma ut bland andra människor och exempelvis göra besök hos vänner, delta i fritidsaktiviteter och kulturliv eller komma ut att promenera. Det kan också innebära ledsagning till läkarbesök. Just nu söker vi ledsagare till flera uppdrag, bland annat till en ung kvinna som behöver ledsagning under simning på tisdagar och torsdagar där ledsagaren är med i vattnet, så en förutsättning är att du kan simma. Vi söker även ledsagare till en kvinna som är rullstolsburen och behöver stöttning i vardagliga aktiviteter till exempel inköp och läkarbesök. KVALIFIKATIONER Du är trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella och agerar på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har empatisk förmåga och kan sätta dig in någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Du har lätt till att anpassa dig till förändrade omständigheter, och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Tre biståndshandläggare till äldreomsorgen, två tillsvidare + ett vikariat

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning finns i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och goda kommunikationer. Vi är cirka 1700 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till stadsdelsområdets invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Vår styrka är att den mångfald som finns bland invånare även finns hos våra medarbetare. Tillsammans gör vi skillnad! Välkommen till oss På beställarenheten äldreomsorg i Hässelby-Vällingby arbetar knappt 40 personer med stor spridning när det gäller ålder och erfarenheter. Vi har en god stämning och arbetar aktivt för ett gott arbetsklimat med hälsofrämjande aktiviteter. Vi har en hög kompetens och hög ambitionsnivå. Vi är 25 biståndshandläggare uppdelade i tre team som leds av tre biträdande enhetschefer. För att renodla kärnuppdraget för våra biståndshandläggare har vi flyttat uppgifter så som att hantera fakturor och handlägga avgifter till vårt fjärde team enhetsstöd. Vår arbetsplats är Hässelby torg med närhet till grönområden och lunchrestauranger. Vi söker nu tre biståndshandläggare. En tjänst är ett vikariat (läs mer under rubriken övrigt). De andra två tjänsterna gäller tillsvidareanställning.  Vi erbjuder dig • skräddarsydd introduktion, mentor och extern handledning • engagerade kollegor och ett nära samarbete på enheten och i ditt team • tillgång till nära och tillgänglig arbetsledning • möjlighet till löpande kompetensutveckling samt fortbildning med en individuell kompetensutvecklingsplan som grund • möjlighet att specialisera dig i specifika områden som är intressanta för dig och relevanta för vår verksamhet • friskvårdsbidrag • flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dagar/vecka. Läs gärna mer om våra förmåner Läs mer om hur det är att vara en del av Stockholms stad Din roll Rollen som biståndshandläggare är mångfacetterad. Du möter alla slags människor från 65 år och uppåt. Det kan handla om missbruk, hemlöshet, psykisk ohälsa eller demens, ofta människor i kris med komplexa livssituationer. Du utreder behov och samverkar med andra enheter inom stadsdelsförvaltningen samt externa samarbetspartners för att hitta en lösning för den unika individen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du • ansvarar för att utreda och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen och stadens riktlinjer för människor över 65 år • möter den enskilde och närstående vid hembesök, byråbesök och besök inom slutenvården • aktualiserar ärenden, inhämtar information och ansökningar, gör bedömningar och fattar beslut samt följer upp insatser enligt socialtjänstlagen • dokumenterar och handlägger enligt de föreskrifter som finns • arbetar i stadens sociala system, såsom Paraplyet och Lifecare. Vi har en fin och genuin stämning på vår enhet där vi hjälper varandra och värnar om den goda arbetsmiljön. Vi utvecklar verksamheten fortlöpande med fokus på vår målgrupp och du får bidra till utvecklingen genom ditt engagemang i förändringsarbetet. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har • socionomexamen och goda kunskaper om lagstiftning och riktlinjer, eller annan högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig kombinerat med relevant arbetserfarenhet • god förmåga att dokumentera skriftligt och kommunicera muntligt. Det är meriterande om du har flerårig och aktuell erfarenhet av • arbete inom äldreomsorgen • arbete inom psykiatrin, psykisk ohälsa eller missbruk • arbete som socialsekreterare • myndighetsutövning • stadens dokumentationssystem Paraplyet, Webcare eller Lifecare. För att trivas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga då arbetet innebär många interna och externa kontakter. Du kommunicerar tydligt och anpassar din kommunikation till den du vänder dig till. Du agerar professionellt och visar ett engagemang som sprider sig till andra. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående. Vi lägger stor vikt vid dina personliga färdigheter och ditt engagemang för tjänsten. Vi är nyfikna på dig och ser fram emot din ansökan! Övrigt För vikariatet behöver vi en vikarie omgående, en kollega är föräldraledig. Vikariatet är fram till den 31 januari 2025. Eventuellt kan vikariatet förlängas.  När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. När vi bedömer din ansökan utgår vi från ditt CV och de frågor som du har besvarat.I denna rekrytering arbetar vi utan ett personligt brev. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande i den här rekryteringsprocessen. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Socialarbetare till Mötesplats i Biskopsgården

Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet. OM OSS  Mötesplats Hisingen är en enhet där vi tillsammans med boende och lokala aktörer områdesbaserat identifierar behov och erbjuder lokala sociala insatser. Enheten ska verka för alla som är i behov men med ett extra fokus och anpassning för föräldrar och barn (0-12 år). Syftet är att rusta till ökad delaktighet i samhället, ökad möjlighet att påverka sitt eget liv samt bidra till minskad social och ekonomisk utsatthet. Du kommer ingå i en arbetsgrupp av 6 engagerade personer med ett stort driv av att vilja göra skillnad. Alla utgår ifrån vår lokal i Biskopsgården men arbetsplatsen är hela Biskopsgården. Idag erbjuder vi bland annat studiestöd och andra mötesplatser med kostnadsfria aktiviteter för föräldrar och barn som lever under ekonomisk och/eller social utsatthet. Vårt uppdrag är föränderligt då vi utifrån delaktighet och behov regelbundet justerar våra insatser för målgruppen. OM TJÄNSTEN Du kommer utveckla och ansvara för vårt erbjudande på vår mötesplats i Biskopsgården främst riktat till barnfamiljer. Utifrån de behov vi möter bygger vi verksamhet tillsammans med målgruppen. Du möter människor där de befinner sig just nu vilket gör att variationen av insatser är stor. Med syftet är att rusta till egenmakt erbjuds olika stärkande aktiviteter, alltifrån familjeaktiviteter, mamma/pappa-barngrupper till utflykter med mera. Du kommer också ansvara för våra språkfrämjande insatser samt ansvara för enhetens erbjudande under loven (ej sommar). Tillsammans med dina kollegor kommer du också vara med i andra verksamheter kopplat till enhetens uppdrag. En del av arbetet handlar även om att och samverka med lokala aktörer samt handleda volontärer och timvikarier. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har en högskoleexamen inom socialt arbete eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha flera års erfarenhet av att arbeta med familjer och gärna erfarenhet av rättighetsbaserat arbete eller liknande. Du är en engagerad och social person med en stark drivkraft av att vilja vara med och bidra till ett mänskligare samhälle för alla. Som person är du trygg, relationsskapande, prestigelös, organiserad och ansvarstagande. Du tar dig an och löser utmaningar på ett smidigt och flexibelt sätt och har en god samarbetsförmåga. Du får gärna ha erfarenhet av områdesarbete och av att ha arbetat i socioekonomiskt eftersatta områden. Starkt meriterande med språkkompetens i arabiska eller somaliska. Meriterande med körkort. Då du kommer ingå i en arbetsgrupp där uppdraget handlar om att bygga verksamhet utifrån behov så behöver du kunna arbeta självständigt och strukturerat och tycka att uppstartsarbete och utvecklingsarbete är spännande och roligt. Eftersom arbetet utgår ifrån delaktighet behöver du också trivas i att möta och arbeta nära målgruppen samt att befinna dig i en ständigt rörlig och utvecklande roll och verksamhet. Vi utgår ifrån att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här https://www.stadsmissionen.org/om-oss/. PRAKTISK INFORMATION  Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Obekväma arbetstider förekommer, kvällar och helger. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.  Innan anställning kan ges skall ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Intervjuer sker löpande. Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2024-05-12. Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission?  Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/ Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/ Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/ Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster  Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Kurator till Hälsocentralen Domsjö

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Inom Region Västernorrland finns tre närsjukvårdsområden; söder, väster och norr där lokal samverkan sker inom/mellan kommun, primärvård och specialistvård. Tillsammans arbetar vi för att skapa en sammanhållen vårdkedja för de växande patientgrupperna kroniker och multisjuka. Närsjukvårdsområde Norr har ett sjukhus och sex regiondrivna hälsocentraler. I området finns en privat vårdcentral samt en kommun. Närsjukvårdsområde Norr har cirka 530 medarbetare och två verksamhetschefer. Vid våra hälsocentraler finns flera olika yrkeskompetenser representerade, vi samarbetar alla i team och gör vårt yttersta för våra patienter genom att erbjuda ett gott bemötande och professionellt omhändertagande. På Hälsocentralen i Domsjö är vi cirka 30 anställda. tillsammans har vi bred erfarenhet och vi strävar efter att alltid ha ett gott bemötande och professionellt omhändertagande samt att erbjuda bästa möjliga vård. Vi är en hälsocentral som jobbar mycket med utvecklingsarbete och utbildning. Vår verksamhet täcker alla åldrar och vi är stolta över vår hälsocentral. Nu söker vi en kurator till en vikariatsanställning för perioden 2024-08-01 till och med 2025-01-31. ROLLEN SOM KURATOR Att jobba som kurator hos oss innebär att du får ett stimulerande och omväxlande arbete där du är en viktig del i vårt arbete med hög tillgänglighet för att motverka psykisk ohälsa. Vi erbjuder en trivsam arbetsplats där det goda bemötandet av patienter och av varandra står i centrum. Vi hjälper varandra för att vi ska trivas och må bra och för att vi ska kunna ge den bästa vården. Den som kommer till oss som ny medarbetare får inskolning som självklart anpassas utifrån erfarenheter och vana. Arbetet är varierat och innehåller många delar. Det finns goda möjligheter att lära och att utvecklas. Vi söker dig som är utbildad socionom eller beteendevetare och gärna med KBT-utbildning. Har du erfarenhet av arbete som kurator inom vården är det meriterande. Du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Vi tror att du som söker är en positiv person med ett stort intresse för människor. Du har ett gott bemötande, arbetar flexibelt och självständigt samt främjar god teamsamverkan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Att hjälpa varandra och att samverka med kollegor och andra kompetenser på hälsocentralen är viktiga beståndsdelar i vår arbetsvardag. Varmt välkommen med din ansökan! Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

18 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Vi söker dig som vill jobba med en aktiv tjej

Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Letar du eller någon du känner efter ett jobb som innebär att göra skillnad på riktigt? Vi söker nu personlig assistent till en aktiv 18 årig tjej som bor i Ljunghusen. Om tjänsten Assistansanvändaren är en charmig och glad tjej som gillar långa promenader, musik och att du bjuder på dig själv. Vid vissa aktiviteter så som utflykter, ridning, shopping och restaurangbesök är ni alltid två, då har hon dubbelassistans. Du kommer att få individanpassad introduktion i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner och utbildning oavsett tidigare erfarenheter. Assistentens roll och erfarenhet Om du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, av autism, epilepsi, lågaffektivt bemötande och/eller AKK så är det en merit men inte avgörande. Det viktiga är att du har egenskaper som är de rätta för yrket och att du kan vara både inkännande, ordningsam, kunna planera och ta initiativ och samtidigt ha en stor portion humor och värme. Du har en stor respekt för allas rätt att leva sitt liv och du ser att ditt arbete gör det möjligt. Du arbetar ungefär varannan helg. Varje pass är mellan 8 och 10 timmar, det finns både dag- och nattpass. Meriterande erfarenheter • Erfarenhet av lågaffektivt bemötande • Erfarenhet av AKK • Erfarenhet av Epilepsi • Erfarenhet av Autism • Flytande svenska i tal och skrift Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Det finns både deltid och heltid, enligt överenskommelse. • Extra vid behov vid sjukfrånvaro och semester. • Start omgående. • Arbetstiderna är förlagda eftermiddagar, kvällar, helger och skollov. • Dubbelassistans förekommer. Om lön • Vi tillämpar lön enligt kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. Tjänsten innebär tider över hela dygnet. Dag, kväll och helg, tjänsten är på cirka 50–80 procent. Vi söker för sommaren men finns även möjlighet till fast schemarad under hösten. Du behöver visa ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Varmt välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent sökes till en aktiv tjej i Tyresö

Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Vår glada och härliga tjej söker nu efter personlig assistent. Dagarna är väldigt varierande i arbetet med henne. Det finns dagar som är mycket lek och skratt och bus men också tillfällen där din roll är att förebygga och hantera frustrationer och problemskapande situationer. Därför är det viktigt att ständigt vara intresserad på hennes mående och vara följsam i olika miljöer. Arbetet ska kännetecknas av att stärka kundens självständighet och självbestämmande. Den vi söker ska vara engagerad och arbeta med ett öppet sinne. Stor merit om du tidigare arbetat på skola med funktionsvariation, varit pedagog eller arbetat i liknade område. Din bakgrund behöver inte nödvändigtvis vara som personlig assistent utan kanske har du arbetat med personer med autismspektrum i annan typ av verksamhet. Du ska vara positiv, uppmärksam, ansvarsfull och lekfull. Med ett stort ansvar att styra och planera dagen samt arbeta med tydlighet. Det är otroligt viktigt att skapa en relation och arbeta efter hennes behov och livsstil. Det skapar förtroende och trygghet för henne. Kunden har ett stort intresse för att åka buss, tunnelbana och båt. Hon har EP och autism så tidigare erfarenhet av det är meriterande. Du behöver ha följande egenskaper/intressen: • Tycka om att leka • Tycka om att hitta på saker • Kunna behålla lugnet i alla situationer • Ha barnasinnet och agera lekfullt • Stabil och trygg i dig själv (skinn på näsan) Är du personen vi söker kommer du vara assistent till en fantastisk tjej med ett stort intresse för skoj och lek. Ett otroligt lärande och utvecklande arbete där möjligheten finns att bli hennes vän. Vi söker dig som: • Är uppfinningsrik, motiverande och engagerande. • Är positiv, lugn, stabil och trygg i dig själv. • Har autismspecifik kunskap. • Är uppmärksam, tydlig och följsam i ditt arbetssätt. • Är ansvarsfull, tålmodig och har stor uthållighet. • Har stor förmåga att kontrollera och hantera dina egna känslor. • Ska kunna skriva, förstå och prata flytande svenska då daglig skriftlig dokumentation sker Tjänsten innebär tider över hela dygnet. Dag kväll, natt och helg, tjänsten är på cirka 50-80 procent. Som anställd hos Prima Omsorg gäller obligatorisk utbildning och pedagogisk handledning. Innan arbetsstart behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret, det beställer du här: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024