Yrken med social inriktning
Sök lediga jobb inom Yrken med social inriktning
Är du en erfaren och engagerad person som söker en utmanande och givande roll? Då kan tjänsten som boendestödjare i assistent liknande form vara något för dig! Vi söker medarbetare med erfarenhet av att stödja personer med komplexa behov, till en person med Autism, ADHD och självskadebeteende. I den här rollen får du chansen att göra en verklig skillnad i någons liv, genom att ge individuellt stöd och bygga ett friskare liv och få meningsfull sysselsättning Vad kan vi erbjuda dig? Dina arbetsuppgifter: Du förväntas ge individuellt stöd i vardagen och i olika situationer och stödja i att hantera tvångs beteende, självskadebeteende, vägledande vid beslutsfattande, stötta och motivera i vardagen. Tillsammans med klienten utvecklar ni strategier för att hantera svåra känslor och situationer på ett konstruktivt sätt. Det kan handla om att stödja i att identifiera triggers och skapa en plan för att undvika dem. I din roll samverkar du med övriga kollegor samt personal från psykiatri och socialtjänst. Du förväntas kunna dokumentera framsteg och utmaningar, samt stödja i sysselsättningen med en del praktiska sysslor. Vi erbjuder en meningsfull och utmanande roll i en dynamisk miljö med möjlighet att göra en verklig skillnad i någons liv. Du får stöd i din roll bland annat genom regelbunden handledning. Vi arbetar utifrån ett tillits baserat förhållningssätt där man ges ett stort utrymme till eget ansvar och stöd vid behov. Tjänsten innebär 13 timmars pass alt. dag- eller kvällstjänstgöring. Vad söker vi hos dig? Du har någon form av omvårdnadsutbildning eller annan relevant yrkesexamen inom psykosocialt arbete, gärna med inriktning mot psykiatri självskadebeteende. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet av att stödja personer med komplexa behov, inklusive utåtagerande självskadebeteende och bristande impulskontroll. Som person är du lugn och stresstålig med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Det är viktigt att du har tålamod, empati och förmåga att skapa en trygg och stödjande relation med brukaren. Du har förmåga att sätta gränser på ett tydligt och respektfullt sätt. Du måste behärska svenska språket såväl muntligt som skriftligt och B- körkort krävs. Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister kunna uppvisas. Om du är intresserad av den här tjänsten, skicka ditt CV och ett personligt brev. I ditt personliga brev vill vi att du beskriver: - Varför du är intresserad av den här tjänsten. - Vad du kan erbjuda i rollen. - Din relevanta utbildning och erfarenhet. - Hur du hanterar utmanande situationer på ett lugnt och konstruktivt sätt. - Din kunskap om självskadebeteende. Vi ser fram emot din ansökan! Upplysningar Kontakt Sofia Wirheim v. 27-29, tfn 0515-885629 Katarina Onegård v. 30-34, tfn 0515-886225 Urval kommer ske löpande och intervjuer kan komma att genomföras under ansökningstiden. Referenser efterfrågas. Tjänsterna tillsätts utifrån att erforderliga politiska beslut fattas. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ref: 20251756 Arbetsuppgifter Är du vår nya kurator?! Som kurator har du ansvar för att i din yrkesroll bidra till att lämpliga insatser på individ/grupp/organisationsnivå ur ett socialt och psykosocialt perspektiv. På uppdrag av skolledning arbetar du med att identifiera och skapa möjligheter till utveckling som ska ge effekt för elevers hälsa och lärande. Du ansvarar i huvudsak mot åk f-3 och anpassad grundskola men arbetar i ett f-9 perspektiv. Kurator arbetar för att öka förutsättningar för att eleverna ska nå god måluppfyllelse. Kurator arbetar utifrån ett lösningsfokuserat och evidensbaserat förhållningssätt, både förebyggande och hälsofrämjande. I kuratorns uppdrag ingår bland annat: • Arbetsuppgifter utgår från skolans struktur och rektors organisation • Bidra med kunskap om risk- och skyddsfaktorer för elevers hälsa, sociala situation, lärande, utveckling mm • Genomföra skolsociala kartläggningar och sociala bedömningar vid behov • Erbjuda handledning, konsultation, rådgivning till skolpersonal, utifrån ett socialt perspektiv • Samarbeta och samverka med elever, vårdnadshavare, skolpersonal och vid behov externa aktörer kring insatser för elev/elever • Samverka med myndigheter och verksamheter i preventivt arbete som rör skolan eller Malmö stad • Ansvara för att skolans plan mot kränkande behandling är ett levande dokument som omsätts i praktiken Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen med två års erfarenhet från socialt arbete med inriktning mot barn och ungdomar. Du är flexibel och har lätt att navigera i en föränderlig organisation och kan verka på org/grupp/individnivå. Du arbetar självständigt och i team och har lätt för att samarbeta med såväl vårdnadshavare som skolans personal och externa kontakter inom t.ex. socialtjänsten. Du har lätt för att etablera goda relationer med elever i olika åldrar och du har god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har god insikt i skolans mål och styrdokument samt har kunskap om andra förvaltningar och barn- och ungdomspsykiatrins verksamhet (BUP). Vidare har du kunskap om praxis och riktlinjer inom området. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Munkhätteskolan är en F-9 grundskola med ca 640 elever och anpassad grundskola med 30 elever. Vi strävar efter god kvalitet och likvärdig undervisning i våra klassrum. Undervisningen bygger på gemensam lektionsstruktur och gemensamma arbetsmodeller. Vi arbetar systematiskt med uppföljning och använder data för att prioritera och rikta resurser så att de ger effekt för elevernas progression och resultat. Skolans olika professioner arbetar mot olika delar av verksamheten utifrån verksamhetens behov. Professionerna tar individuellt och gemensamt ansvar att arbeta förebyggande, hälsofrämjande och åtgärdande för att tillsammans skapa lärmiljöer som främjar lärande, utveckling och hälsa, för varje elev. Skolkurator har ett särskilt ansvar för att röja undan hinder i elevens lärande och utveckling, utifrån ett psykosocialt perspektiv. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Grundskoleförvaltningens elevhälsa är HBTQI-certifierad vilket förstärker det strategiska arbetet med syfte att skapa en god arbetsmiljö och ett HBTQI-kompetent och inkluderande bemötande i våra skolor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Deltid 75% Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Om rollen: Just nu är det assistansanvändare på Ekerö som söker nya assistenter! Som personlig assistent hos oss får du en grundlig introduktionsutbildning så att du kan känna dig trygg i din roll. Vi tror att du som person är trygg, pedagogisk och initiativrik. Det är meriterande med tidigare erfarenhet inom personlig assistans eller liknande yrken, men ofta är personkemin det som avgör. Vi söker assistenter till både fasta tjänster samt timanställningar. Vi söker både erfarna assistenter och dig som är ny i yrket. Du behöver ha en förståelse för vad personlig assistans är och att den utgår från varje enskild persons behov och önskemål. Skicka din ansökan redan idag! Vår rekryteringsavdelning arbetar dagligen med att matcha inkomna ansökningar med lediga tjänster. Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra Uppdragsgivare och deras personliga Arbetsledare. Blir du utvald kontaktar Arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG: Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!
Personlig Assistent – Med hjärta, energi och äventyrslust Jag heter Tom och bor på Gotland. Jag är entreprenör, äventyrare och filmskapare – tidigare grundare av radiostationen Bandit Rock. Efter en nackskada är jag nu C4-tetraplegiker och söker en personlig assistent som kan hjälpa mig leva ett aktivt liv, både hemma och på resande fot. Om jobbet: Du hjälper mig med dagliga behov som hygien, måltider och träning. Du ansvarar även för praktiska saker i hemmet och fungerar som mina “armar” vid projekt, resor och kreativa uppdrag. Jag har flera pågående projekt, bl.a. ett äventyrs-RV och en filmproduktion. För rätt person kan detta bli mer än bara ett jobb – det kan bli en livsstil. Vi söker dig som: – Är energisk, ansvarstagande och trygg i dig själv – Är bekväm med närhet och personlig omvårdnad – Har körkort och gärna tillgång till bil – Är teknisk, nyfiken och gillar att lösa problem – Har möjlighet att resa och vara flexibel med tider – Gillar människor, hundar, och livets kaos ibland Meriterande men inte krav: – Erfarenhet av assistans, vård, film/media, träning eller resor – Du kanske är i 20–40-årsåldern och letar efter något annorlunda – Du kanske till och med vill bo deltid hos mig (bostad kan ordnas) Villkor: Behovsanställning med god lön enligt överenskommelse. Möjlighet till mer timmar och längre uppdrag om det fungerar bra. Skicka din ansökan med CV och ett personligt brev till [email protected] Berätta gärna vem du är, vad du drömmer om och varför detta väcker din nyfikenhet.
Krav : Körkort och god arbetsmoral Djur finns i hemmet. Vi söker nu vikarier till en tjej utanför Östersund. Vi söker en assistent till en 17 årig cool tjej som rullar fram genom livet både i manuell och elrulle. Arbetet kräver tålamod, mkt humor och lite jäklar anamma. Arbetet sker i hemmet, skola, taxi, habilitering. Sjukhus och diverse roliga aktiviteter som ex bad. Dygnet runt, sovande jour. Pass 06.30 16.00 16.00-06.30 och dygn. Varannan vecka (Jämna) med undantag för sommaren då ett annat schema tillämpas. Dagarna ser ut – skola, taxiresor i övrigt vill vi ej ligga och se film hela dagarna så du kan hänga på FB. Promenad, gunga, disco, baka, busa, åka bil, hänga med min bror och lyssna på när du läser böcker för mig är aktiviteter som jag tycker om. Hjälpmedel + taklyft finns i hemmet. Jag bor med min mamma, lillebror och mina fyrbenta pälsksyskon. Utdrag från belastningsregistret Vet du inte vad de innebär att vara assistent så hör av dig så berättar vi gärna mer – detta kanske är som klippt och skuret för dig. Då arbetsplatsen ligger utanför kollektivtrafik är körkort och egen bil nödvändigt. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan omgående.
Krav : Körkort och god arbetsmoral Djur finns i hemmet. Vi söker nu vikarier till en tjej utanför Östersund. Vi söker en assistent till en 17 årig cool tjej som rullar fram genom livet både i manuell och elrulle. Arbetet kräver tålamod, mkt humor och lite jäklar anamma. Arbetet sker i hemmet, skola, taxi, habilitering. Sjukhus och diverse roliga aktiviteter som ex bad. Dygnet runt, sovande jour. Pass 06.30 16.00 16.00-06.30 och dygn. Varannan vecka (Jämna) med undantag för sommaren då ett annat schema tillämpas. Dagarna ser ut – skola, taxiresor i övrigt vill vi ej ligga och se film hela dagarna så du kan hänga på FB. Promenad, gunga, disco, baka, busa, åka bil, hänga med min bror och lyssna på när du läser böcker för mig är aktiviteter som jag tycker om. Hjälpmedel + taklyft finns i hemmet. Jag bor med min mamma, lillebror och mina fyrbenta pälsksyskon. Utdrag från belastningsregistret Vet du inte vad de innebär att vara assistent så hör av dig så berättar vi gärna mer – detta kanske är som klippt och skuret för dig. Då arbetsplatsen ligger utanför kollektivtrafik är körkort och egen bil nödvändigt. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan omgående.
Hej Söker dig som är utbildad fritidspedagog. Vi söker dig som vill vara med och starta upp vårt nya fritids till hösten 26. Vi söker dig som vill börja redan till hösten som resurs/lärare för att sedan läsåret 26 starta upp fritids. Du kommer jobba med resurser som är väl insatta i skolan och eleverna. Vi är en liten skola 145 elever F-9 och vi kommer på fritids ha ca 15-20 elever så det blir en mysig grupp.
Nu söker vi dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor och vill bidra till att stötta dem i att leva ett självständigt och meningsfullt liv. Rollen Som boendeassistent arbetar du med att stötta brukaren i sin dagliga livsföring och ge denne rätt stöd till ett självständigt liv. Brukarens vilja och behov styr dina dagliga arbetsuppgifter. Det kan innebära exempelvis att - Stötta genom samtal och vägledning i praktiska, sociala och kommunikativa sammanhang. - Ge den omvårdnad brukaren har behov av i sitt dagliga liv. - Utveckla arbetet utefter brukarens genomförandeplan. - Arbeta respektfullt med ett individuellt anpassat bemötande i alla situationer. Det här är vi På vår gruppbostad, som är belägen i ett bostadsområde i Morgongåva, arbetar boendeassistenter tillsammans med en stödpedagog och en enhetschef. Arbetstiden är till största delen utlagd på grundschema på den ordinarie arbetsplatsen. Resterande arbetstid utförs som ersättare vid frånvaro, i första hand inom den egna verksamheten, men även på andra verksamheter. Du arbetar på schema som i dagsläget innebär arbetspass under dag, kväll samt sovande jour och arbete varannan helg. Är det här du? Vi vill att du: - Har någon form av vårdutbildning med inriktning mot funktionsnedsättning/omvårdnad/ beteendevetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten, - Har erfarenhet av arbete med personer som har autism och intellektuell funktionsnedsättning. - Är bra på att motivera och har lätt för att samarbeta - Har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift - Har förmåga att arbeta självständigt och i team, med både brukare och kollegor. - Är driven, ansvarstagande och arbetar strukturerat. Har du tidigare erfarenhet av AKK är det meriterande. Det är även jättebra om du har B-körkort då vi ibland åker med kommunens buss på utflykter . Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ger dig mer än ett jobb Hos oss får du en trygg anställning med många förmåner. Att du känner att du utvecklas på arbetet ser vi som en nyckel till att trivas. Som arbetsgivare tycker vi det är viktig att lyssna på våra medarbetare; vi värdesätter din kompetens och uppskattar att få höra dina tankar och idéer. Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna. Vi är 1100 kollegor som ser fram emot att välkomna dig! Läs gärna mer om våra förmåner och medarbetare på http://www.heby.se och följ oss på https://www.linkedin.com/company/1802496/admin/dashboard/ och https://www.facebook.com/HebyKommun/. Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för barn och unga. Tjänsten som socialsekreterare innebär att du utreder, beslutar och följer upp insatser utifrån gällande lagstiftning som SoL och LVU. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kvinna som bor i Munkfors Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Kan börja arbeta omgående. Du behöver vara ansvarsfull, lyhörd, flexibel och snabblärd. Du behöver behärska svenska språket mycket väl i tal och skrift då dokumentation är ett krav. Erfarenhet av yrket samt omvårdnad är ett plus men inte ett krav. Katt finns i hemmet B-körkort är ett plus. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov och arbetspassen är i dagsläget förlagda kl 09-09 (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 4255 jobb