Rekryteringsdag hos Ra Hospitality onsdag 6/8

Inför en intensiv höst söker vi på Ra Hospitality nya medarbetare till ”våra” kök och eventverksamheter. Vi letar efter personer som kan arbeta både extra och heltid från slutet av augusti och framåt.  Vi söker: Eventkockar – självgående och trygga i köket. Kockar med driv – lite mindre erfarenhet går bra om inställningen är rätt. Köksbiträden – med dokumenterad erfarenhet från restaurangkök/skolkök. Diskare – minst 3 års erfarenhet i Skandinavien, gärna inom lunchverksamhet, med vana av både tunnel och huvdiskmaskin. Viktig information: Föranmälan är obligatorisk. Anmäl dig via länken nedan och ladda upp ditt CV direkt. Du får sedan en bekräftelse via e-post genom vårt rekryteringssystem  Ta med följande till rekryteringsdagen: – Giltigt pass eller internationellt ID – Giltiga dokument från Migrationsverket som visar att du har rätt att arbeta i Sverige Södra Vägen 67, Göteborg Onsdag 6 augusti 2025 Kl. 10:00–14:00 Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.  Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Kock extra helger
Arken Konferenscenter AB
Kockar och kallskänkor

Arken Hotel & Art Garden Spa är en av Sveriges ledande konferens- och spaverksamheter, beläget på Hisingen i Göteborg. Destinationen har 149 hotellrum, en stor spaavdelning samt 28 konferenslokaler där den största inrymmer 800 gäster. Arken Hotel & Art Garden Spa är en del av Lotus Hotel Group, en hotellgrupp med målet att skapa fantastiska upplevelser för gäster. Tillsammans skapar vi resmål av högsta kvalité där passion och yrkesstolthet råder. På våra hotell finner du unika rum för avkoppling, god mat och dryck, evenemang, konferens och spännande möten. Arken Hotel & Art Garden Spa har en mycket positiv utveckling med ökad omsättning och ökat antal gäster från såväl företag som privatresenärer. Om tjänsten Vi söker en extrakock till vår à la carte, huvudsakligen helger. Om dig Vi söker dig som har rätt personlighet samt vana av att jobba à la carte i högt tempo utan att tappa fokus på presentation av maten. Restaurang Flora står för naturliga råvaror och förädling av grönsaker, kött och fisk. Vårt kök grundar sig i den svenska mattraditionen, men vi kryddar med global inspiration. Flora bjuder på stilfull lyx för sällskapet som vill fira lite extra utan att tumma på den varma känslan.  Vi lovar en härlig arbetsplats med riktigt goa kollegor.  Förmåner Som anställd på Arken Hotel & Art Garden Spa får du en rad förmåner i form av rabatter och tillgång till gym och spa i mån av plats. Du får arbeta i en inspirerande miljö och har en trygg anställning då företaget är anslutet till Visita och har kollektivavtal med Unionen och HRF. LOTUS HOTEL GROUP Arken Hotel & Art Garden Spa är en del av Lotus Hotel Group – en hotellfamilj där vi skapar fantastiska upplevelser för våra gäster. Våra hotell bjuder på fyra unika destinationer – Varbergs Stadshotell & Asia Spa, Arken Hotel & Art Garden Spa, Hôtel Eggers & Billingehus – men gemensamt är vår passion. Vi brinner för att skapa upplevelser utöver det vanliga och att få gästen att längta till nästa gång. Vi verkar i lokalt starka, historiska och spännande miljöer. Här finner du miljöer för avkoppling, god mat och dryck, evenemang, konferens och spännande möten – platser där vardagen alltid känns avlägsen. Genom vårt eget gästserviceprogram Proud with Passion, arbetar vi med passion och yrkesstolthet för att tillsammans leverera bästa kvalité. Vi är även stolta över att vi inspirerar, tar ansvar och aktivt bidrar till ett hållbart och bättre samhälle. Bland annat genom att årligen utmana oss själva med ökade hållbarhetskrav, Svanen-märkningar och egna vindkraftsverk.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Sfi-lärare sökes till Studium
GÖTEBORGS KOMMUN
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER När vi frågar vår personal vad som utmärker Studium framhävs den speciella Studium-stämningen; här råder mångfald, kollegial värme och ett stort engagemang för undervisning och pedagogisk utveckling! Hos oss finns en djup och en bred kompetens. Som lärare arbetar du under ansvarsfull frihet i engagerade arbetslag med möjligheter till överskridande samarbeten och utveckling, som en del av någonting större och viktigt. Undervisning genomförs i både sfi och olika projekt, alltid med elevens bästa i fokus. På Studium bedriver vi undervisning för elever från hela världen. Vi bär stolt upp vår verksamhet med en övertygelse om att vi spelar en viktig roll i samhället, och vi samlas kring ett gemensamt mål: att eleven ska komma vidare och längre i både språkutveckling och inkludering. I arbetslaget stärks vi av vår kollektiva kompetens, olika bakgrunder samt ett språk- och kunskapsutvecklande förhållningssätt. Vårt arbete präglas av samarbete, samförstånd och kollegialt lärande. Studium finns på flera ställen i Göteborg och vår SFI-undervisning bedrivs på Nedre Kaserngården i Kviberg samt på Styrmansgatan i Majorna. Vi söker nu 2-3 sfi-lärare. Även undervisning i svenska som andraspråk kan komma att ingå. Både tidsbegränsade och tillsvidareanställningar kan vara aktuellt. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av: * Planering, genomförande och uppföljning av undervisning och annat pedagogiskt arbete inom verksamheten * Dokumentation och avstämning av resultat och kvalitet både utifrån skolans styrdokument och utifrån gällande avtal. * Administrativa uppgifter som är aktuella för tjänsten. Arbetstiderna kan vara förlagda både till dag- och kvällstid. Det kan komma att bli aktuellt med anställning både på heltid och deltid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation och är behörig i sfi och svenska som andraspråk, gärna på gymnasial nivå. Ytterligare ämnesbehörigheter är meriterande. Vi vill att du har aktuell erfarenhet av vuxenutbildning. Du har mycket god digital kompetens och administrativ förmåga samt trivs med ett stundtals högt arbetstempo. Erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete, till exempel i form av kollegialt lärande med fokus på språkutvecklande arbetssätt och samverkan skola-arbetsliv är meriterande. Du uppvisar stor flexibilitet och har förmåga att individanpassa undervisning och arbetssätt samt har en inkluderande undervisning. Du är en person som ser möjligheter och är van att ta initiativ och eget ansvar. Du fungerar också väl i grupp och ser vinsten i att arbeta tillsammans i lag mot gemensamma mål. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är processorienterad. Du har en god pedagogisk förmåga och är bra på motivationsarbete samt att locka fram människors potential. Att visa respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll är för dig en självklarhet. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Med en öppen och positiv attityd har du elevernas och verksamhetens behov som utgångspunkt för ditt agerande. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Försäljningsledare Kundflöde - Nya Coop Backaplan
Coop Väst AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en serviceinriktad person som älskar mat och försäljning och tycker om att leda andra? Då kan du vara rätt person för oss! Vi öppnar en helt ny butik och är nu på gång att sätta grunden till vår fantastiska personal i Nya Coop Backaplan. Butiken kommer att ha ett bra sortiment och en tydlig ekologisk profil. Vi kommer att erbjuda en god tillgänglighet för våra kunder där vi ser fram emot att skapa den bästa butiksupplevelsen! Vi söker dig som vill vara en del av vårt ledande team av Försäljningsledare inom Kundflöde och vi söker inom följande områden; - Manuella diskar - Frukt & Grönt, Blommor - Kassa, Nonfood - Bröd, Bageri Vi ser att du är positiv, driven och brinner för att ge våra kunder branschens bästa kundbemötande och matupplevelse. Vidare är du ansvarstagande, initiativtagande och drivs av nya utmaningar. Som Försäljningsledare Kundflöde är du en nyckelperson i verksamheten och arbetar mot uppsatta mål, genom en välplanerad och kreativ säljplanering i våra manuella servicepunkter sörjer du för en högkvalitativ kundupplevelse i det personliga mötet.I din roll ingår även att följa upp och arbeta mot nyckeltal, samt arbeta med ständiga förbättringar inom ditt ansvarsområde, som ingår i området det personliga kundmötet. I din roll ingår att aktivt medverka till att säkra goda kundmöten så väl i servicepunkter som i butik, samt är delaktig i att planera och genomföra marknadsaktiviteter för att stärka kunderbjudandet på den lokala marknaden. I din roll ingår även att coacha säljarna inom ditt ansvarsområde och arbetsledning under butikens olika öppettider. Du är en förebild och agerar i enlighet med Coops policys och Coops vision "Sveriges viktigaste konsumentkraft”, tillsammans med vårt medlemslöfte "Tillsammans ger vi varje medlem mer". Arbetet är fysiskt krävande. Det är viktigt för oss att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och att du känner dig trygg i att hantera stressiga situationer. Arbetet som Försäljningsledare Kundflöde innebär ett visst ledaransvar vilket gör att tidigare erfarenhet från detaljhandeln är ett krav och tidigare erfarenheter från ledarroller är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kommer att vara butikens ansikte utåt och på ett professionellt sätt tillgodose våra kunder med den bästa service samtidigt som du sprider matglädje och energi. Vi ser att du är en lagspelare av rang, är ambitiös, har lätt för att skapa långsiktiga kundrelationer och har egenskapen att inspirera kunden till köpglädje. Du kommer att rapportera till Kundflödeschef. I din roll kommer du bland annat att få arbeta med; - Sprida matglädje och inspiration i butiken - Leda och coacha medarbetare inom ditt område - Minimera fys och svinn - Event, säljplanering, exponering och uppföljning - Beställningar - Administration - Egenkontroll - Skyltning och sociala medier Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 35-38,25 tim/vecka, tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Arbetstiderna varierar och förekommer både dag- och kvällstid samt helger. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer angående tjänsten kontakta Butikschef Mikael Otterdahl mail: [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via coop.se Utbildning - Gymnasie- eller eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande Personliga egenskaper - Kreativ - Innovativ - Stark servicekänsla - Ett coachande förhållningssätt - Genuint intresse för mat Erfarenhet/Särskild kompetens - Tjänsten kräver erfarenhet och kompetens inom daglig- och/eller detaljhandelsförsäljning eller annat serviceyrke som tex hotell, konferens, restaurang etc - Erfarenhet av att leda personal är meriterande - Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift, är ett krav Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Försäljningsledare Varuflöde - Nya Coop Backaplan
Coop Väst AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en serviceinriktad person som älskar mat och försäljning och tycker om att leda andra? Då kan du vara rätt person för oss! Vi öppnar en helt ny butik och är nu på gång att sätta grunden till vår fantastiska personal i Nya Coop Backaplan. Butiken kommer att ha ett bra sortiment och en tydlig ekologisk profil. Vi kommer att erbjuda en god tillgänglighet för våra kunder där vi ser fram emot att skapa den bästa butiksupplevelsen! Vi söker dig som vill vara en del av vårt ledande team av Försäljningsledare inom Varuflöde och vi söker inom följande områden; - Kolonial, Frys - Teamplock, CAO, Lager - Chark, Ost - Mejeri Vi ser att du är positiv, driven och brinner för att ge våra kunder branschens bästa kundbemötande och matupplevelse. Vidare är du ansvarstagande, initiativtagande och drivs av nya utmaningar. Som Försäljningsledare Varuflöde är du en nyckelperson i verksamheten och arbetar mot uppsatta mål, genom att ditt fokus ligger på ordning & reda, hyllvård och varuflöde sörjer du för att det mekaniska kundmötet är högkvalitativt, det vill säga att kunden alltid möter en butik som är fräsch och frontad. I din roll ingår även att följa upp och arbeta mot nyckeltal samt arbeta med ständiga förbättringar inom ditt ansvarsområde som ingår i området det mekaniska kundmötet. Befattningen stärker kundupplevelsen genom att säkerställa effektiva processer inom varuförsörjning som leder till ”Fullt, Fräscht och Frontat”. I din roll ingår även arbetsledning under butikens olika öppettider. Du är en förebild och agerar i enlighet med Coops policys och Coops vision ”Sveriges viktigaste konsumentkraft”, tillsammans med vårt medlemslöfte ”Tillsammans ger vi varje medlem mer”. Arbete är fysiskt krävande. Det är viktigt för oss att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och att du känner dig trygg i att hantera stressiga situationer. Arbetet som Försäljningsledare Varuflöde innebär ett visst ledaransvar vilket gör att tidigare erfarenhet från detaljhandeln är ett krav och tidigare erfarenheter från ledarroller är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kommer att vara butikens ansikte utåt och på ett professionellt sätt tillgodose våra kunder med den bästa service samtidigt som du sprider matglädje och energi. Vi ser att du är en lagspelare av rang, är ambitiös, har lätt för att skapa långsiktiga kundrelationer och har egenskapen att inspirera kunden till köpglädje. Du kommer att rapportera till Kundflödeschef. I din roll kommer du bland annat att få arbeta med; - Sprida matglädje och inspiration i butiken - Leda och coacha medarbetare inom ditt område - Minimera fys och svinn - Teamplock - Beställningar - Administration - Egenkontroll - Skyltning och sociala medier - Ledare under ledningsgruppens frånvaro Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 35-38,25 tim/vecka, tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Arbetstiderna varierar och förekommer både dag- och kvällstid samt helger. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer angående tjänsten kontakta Butikschef Mikael Otterdahl mail: [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via coop.se Utbildning - Gymnasie- eller eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande Personliga egenskaper - Noggrann - Effektiv - Prestations-/tävlinginriktad - Ett coachande förhållningssätt - Genuint intresse för mat Erfarenhet/Särskild kompetens - Tjänsten kräver erfarenhet och kompetens inom daglig- och/eller detaljhandelsförsäljning eller annat serviceyrke som tex hotell, konferens, restaurang etc - Erfarenhet av att leda personal är meriterande - Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift, är ett krav Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Studenter sökes som lånehandläggare på deltid
Reducero AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vill du utvecklas som säljare och samtidigt hjälpa människor med deras ekonomi?Beskrivning Reducero jämför räntor och förmedlar lån till privatpersoner via telefon och vår hemsida. Vi är över 50 anställda på två kontor som varje dag hjälper kunder att förbättra sin privatekonomi. Som lånehandläggare är du ansvarig för den första kundkontakten. Du hjälper kunden att skapa en ansökan över telefon och bokar in kunden för ett möte med en rådgivare. I samtalet kommer du att behöva kunskap om och sätta dig in i kundens ekonomiska situation. Hur mycket kan jag tjäna?Provisionen är obegränsad och baseras på antalet utbetalda lån du förmedlar. Med andra ord är det fullt möjligt att tjäna en "heltidslön" trots att du bara arbetar 12 timmar i veckan. Vem är du?Vi söker dig som brinner för försäljning och har ett intresse för ekonomi. Du är en tävlingsmänniska som drivs av att uppnå mål. För att lyckas i arbetet behöver du vara ihärdig och kreativ. Det är viktigt att du pratar bra svenska och på ett enkelt sätt kan förklara för kunden hur en ansökan går till. Då detta är en deltidstjänst med kvällstider ser vi gärna att du studerar. Vad vi erbjuder dig En perfekt möjlighet att arbeta extra (30%) utan att det går ut för mycket över studier eller dylikt. Utbildningar i låneförmedling och säljteknik där du lär dig för att påbörja din karriär inom försäljning. Trygg inkomst med förmånlig provisionsmodell där du själv påverkar din lön. Inspirerande arbetsplats med härlig gemenskap. (9 av 10 av våra anställda skulle rekommendera en kompis att jobba här). Centralt beläget kontor i Göteborg.   ArbetstidKl. 17-21 måndag, tisdag och torsdag. ErsättningGarantilön och provision. TillträdeVi anställer löpande.  FrågorHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Personliga assistenter sökes till en pojke i Älta!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en pojke i 2,5 årsåldern bosatt i Älta Har goda kunskaper i svenska Har god fysik för att utföra tunga lyft Är rökfri och parfymfri under arbetstid Tål pälsdjur Lyhörd för behov och balanserar aktiviteter Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av liknande arbete Har medicinska kunskaper Kan prata estniska Är lekfull och har barnasinnet, tar initiativ för aktivitet. Har erfarenhet av sondmatning, mat och dryck Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar". Vi söker fyra personliga assistenter och tjänsterna är på ca 83% och 62% . Tjänsterna innebär arbete under  kvällstid eller nattetid. På natten arbetar man aktivt. Arbetstider: 2 tjänster ( 83%) natt- 22.00-09.00 2 tjänster (62%) eftermiddag -16.00-22.00 Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde  Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Sandra Heras Arvidsson [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig assistent till 15-åring, Hisingen
Move & Walk Sverige AB
Personliga assistenter

Är du trygg, lösningsorienterad och lugn? Kanske är du den jag söker!   Jag är en flicka som är 15 år och bor hemma med min mamma, pappa och storebror. För det mesta lever jag världens bästa liv med en mamma, pappa och storebror som alltid ställer upp för mig, en skola som jag älskar att gå till och danskursen som jag aldrig vill missa och mycket, mycket mer. Men eftersom jag föddes med en hjärnblödning som i sin tur ledde till att jag blev förlamad så behöver jag hjälp med allt i vardagen, allt från att flytta på mig, äta, gå på toaletten, leka, spela spel, träna till att köpa present när mamma, pappa, min storebror eller när någon annan fyller år.   Ett helt vanligt liv alltså, med lite extraordinära förutsättningar.   Det är där du kommer in! Nu behöver vi förstärka mitt team med en ytterligare en assistent.  Du är superfokuserad, lyhörd, noggrann. Det är bra om du har någon slags erfarenhet inom vården, eftersom jag har en del medicinska behov, men det är inget krav.   Arbetstider Hos mig arbetar mina assistenter efter skolan 14.30/17-21.15, på natten 21.00-08.45. På helgerna har jag assistans dygnet runt och då brukar jag ha en assistent på dagen och en på natten. Nu under sommaren är det samma sak, en på dagen och en på natten. Just nu söker vi assistenter för olika arbetspass så ange gärna i din ansökan vad du önskar arbeta för tider.   Ditt jobb. Mitt liv. Välkommen! Företagsinformation Move & Walk Sverige AB.

27 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Senior forskare Personcentrerad vård - tidsbegränsad anställning, 10%
Göteborgs Universitet
Arkeologer och specialister inom humaniora m.m.

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för vårdvetenskap och hälsa bedriver utbildning och forskning med fokus på vård, hälsa och människors livsvillkor. Vi utbildar sjuksköterskor, röntgensjuksköterskor, specialistsjuksköterskor och barnmorskor med målet att möta samhällets behov av kompetent och engagerad hälso- och sjukvårdspersonal. Forskningen vid institutionen spänner över många områden, men har en gemensam utgångspunkt i personcentrerad och evidensbaserad vård. Vi är nationellt och internationellt ledande inom personcentrerad vård och detta synsätt genomsyrar både utbildning, forskning och samverkan med hälso- och sjukvården. Institutionen är en del av Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet och har sin verksamhet på Campus Medicinareberget med direkt närhet till Sahlgrenska universitetssjukhuset. En miljö som präglas av tvärprofessionellt samarbete, klinisk relevans och hög akademisk kvalitet. Göteborgs universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss: Jobba hos oss | Göteborgs universitet Arbetsuppgifter  Som forskare kommer du att genomföra kvalificerat forskningsarbete inom ramen för ett pågående projekt under ledning av professor Inger Ekman. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i att analysera enkätdata, samt att tolka och diskutera resultaten tillsammans med övriga medlemmar i forskargruppen. Kvalifikationer  Vi ställer krav på att du har gedigen teoretisk kunskap om personcentrerad vård och stor erfarenhet av statistiska analyser och arbete med enkätdata. Arbetsuppgifterna kräver mycket goda kunskaper i olika statistikprogram, datahantering och digital förmåga. Du ska ha doktorsexamen inom för tjänsten relevant område samt ha akademisk grad: docent. Språkliga krav vi ställer är mycket goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift samt goda kunskaper i engelska både i tal och i skrift.  För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs i en forskningsmiljö. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet, god kommunikationsförmåga samt en väl utvecklad administrativ och strategisk förmåga. I denna rekrytering kommer vi att göra en samlad bedömning av sökandes kompetens och lämplighet, med målet att anställa den person som har de bästa förutsättningarna att genomföra och vidareutveckla arbetsuppgifterna – och därmed bidra positivt till verksamhetens fortsatta utveckling. Anställning  Anställningen är tidsbegränsad anställning i 12 månader med tjänsteomfattning 10% med placering tills vidare vid institutionen för vårdvetenskap och hälsa. Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta professor Inger Ekman, [email protected], 073-981 5765.   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-11.   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Deltids säljare konstgalleri centrum Göteborg
Mivagallery Stockholm AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej, Vi söker dig som kan jobba några dagar i veckan hos oss. Helger förekommer, vi har fast rullande schema. Vår tidigare medarbetare på denna tjänst har gått upp i tid. Som medarbetare hos oss har du en av våra absolut viktigaste roller. Den består i att skapa den bästa köp upplevelsen för våra kunder och vara vårt ansikte utåt. Vill du ha ett meningsfullt och trevligt arbete i en lugn, vacker samt konstnärlig miljö? Då hoppas vi att du visar intresse för vår tjänst till vårt konstgalleri i Göteborg. Vi erbjuder dig en trevlig tjänst i ett av Sveriges ledande gallerier inom modern nutidskonst. Du kommer få arbeta tillsammans med stora internationella namn inom konstvärlden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av butiksförsäljning och är genuint intresserad av konst, färg och heminredning. Du behöver inte vara konst utbildad. Däremot skall du ha försäljningserfarenhet inom sällanköpsvaror och/eller service erfarenhet . Arbetstiderna följer i stort innerstadens öppettider i centrum i Göteborg, Måndag-Söndag i ett löpande schema. Även helgdagar. I din personlighet är du en ärlig person med integritet. Du är i en position i livet där du känner dig stabil, pålitlig och där ett bra arbete förgyller din tillvaro. Du skall vara trygg i dig själv och ej främmande för att tjänstgöra i en liten organisation där varje enskild individs insats är av största vikt. Anställningen förutsätter att du har ett vårdat språk och att du bekvämt uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsspråken är svenska och engelska. Meriterande är om du har kunskaper i sociala medier då vi uppdaterar dessa kontinuerligt och vi arbetar i Mac miljö. Du behöver vara praktisk och kan ta på dig olika typer av uppgifter, du måste kunna hantera en hammare och hänga en tavla samt måla en vägg då och då. God fysik är ett måste. Skicka in ditt CV med ett personligt brev med ett foto. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Jobbtyp: Deltid, Tillsvidare

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025