Vi söker nu passionerade och kreativa kockar till Bazar Bar & Restaurang. Du har ansvar för att förbereda och tillaga rätter av högsta kvalitet. Samarbetet med resten av köksteamet är avgörande för att säkerställa en effektiv arbetsmiljö och upprätthålla våra högt ställda ambitioner. Vi välkomnar att du delar med dig av nya idéer som passar vårt koncept. Du brinner för att skapa minnesvärda matupplevelser, är flexibel, intresserad av att utvecklas inom din yrkesroll och har en förmåga att prestera under högt tryck. Gästkontakt är en viktig del av vårt koncept, så vi letar efter någon som trivs i interaktionen med våra gäster och har förmågan att skapa minnesvärda matupplevelser. Då Olssons Bazar ingår i en koncern finns det vid intresse möjlighet att utvecklas ytterligare genom att till exempel arbeta på våra större evenemang. För att vara framgångsrik i rollen krävs minst 3 års erfarenhet som Kock. Flexibla arbetstider är en självklarhet för oss och du kan förvänta dig att arbeta både dagtid, kvällar och helger. Vi ser fram emot din ansökan. För den här tjänsten kommer vi att rekrytera löpande, så tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Start: 1 Augusti Omfattning: 75% Lön: Timlön
Looking for a freelance opportunity where you can make an impact on technology from the comfort of your home? If you are dynamic and always online to learn more, this part-time flexible project is the perfect fit for you! A Day in the Life of an Internet Domain Assessor: In this role, you’ll be analyzing and providing feedback on texts, pages, websites, domains, and other types of information, using an online tool through reviewing and rating domain pages quality, you’ll be helping to improve the overall user experience for millions of search engine users, including yourself. Join our team today and start putting your skills to work for one of the world's leading search engines. The estimated hourly earnings for this role are $19.80. Payment is based on completed tasks, with the potential for higher earnings based on productivity. TELUS Digital AI Community Our global AI Community is a vibrant network of 1 million+ contributors from diverse backgrounds who help our customers collect, enhance, train, translate, and localize content to build better AI models. Become part of our growing community and make an impact supporting the machine learning models of some of the world’s largest brands. Qualification path No previous professional experience is required to apply to this role, however, working on this project will require you to pass the basic requirements and go through a standard assessment process. This is a new part-time project and your work will be subject to our standard quality assurance checks during the term of this agreement. Basic Requirements Working as a freelancer with excellent communication skills in Swedish and English Being a resident in Sweden for the last 3 consecutive years and having familiarity with current and historical business, media, sport, news, social media, and cultural affairs in Sweden High School Diploma or GED Qualification Active use of Gmail, Google+, and other forms of social media and experience in the use of web browsers to navigate and interact with a variety of content Daily access to a broadband internet connection, a smartphone (Android 5.0, iOS 14 or higher), and a personal computer to work on. Assessment In order to be hired into the program, you’ll take a language assessment and an open book qualification exam that will determine your suitability for the position and complete ID verification. Don’t worry, our team will provide you with guidelines and learning materials before your exam. You will be required to complete the exam in a specific timeframe but at your convenience! Equal Opportunity All qualified applicants will receive consideration for a contractual relationship without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or protected veteran status. At TELUS Digital AI, we are proud to offer equal opportunities and are committed to creating a diverse and inclusive community. All aspects of selection are based on applicants’ qualifications, merits, competence, and performance without regard to any characteristic related to diversity. Once you have successfully applied and registered, please send a confirmation email to [email protected] to ensure your application is processed. Required language: Swedish
Är du studerande och vill jobba extra i Karlstad? Har du körkort och tillgång till bil? Då har vi extrajobbet för dig! Nu söker vi på Adecco två pigga studenter som vill arbeta under helgerna med start omgående! Om tjänsten Du kommer att se till att det är rent och snyggt utanför vår kunds kunder i Karlstad. Du arbetar i Välsviken och arbetet sker på lördagar och söndagar mellan kl: 07.00-09.00. Genom att arbeta sidan av studierna får du inte bara en extra inkomst utan även viktig arbetslivserfarenhet och goda referenser för framtiden. Om dig Du som är flexibel, samarbetsvillig och driven kommer att trivas här. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Din prestigelöshet, kvalitet och servicekänsla gör att du kommer att trivas som konsult för Adecco. Ett krav för att söka den här tjänsten är att du har en annan sysselsättning på minst 50%, till exempel studier. Om Adecco Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Nanna Carlén, 076-772 22 19, [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har intresse och engagemang för att arbeta som personlig assistent i centrala Karlstad. Yrkesrollen innebär att skapa fullvärdiga liv åt våra kunder som har olika funktionsvariationer genom att stötta dem i deras vardag i allt från att gå på en promenad till att hjälpa dem med sin personliga hygien. Att vara assistent: Att vara personlig assistent är ansvarsfullt, tro inget annat. Man kan säga att du är en annan människas "armar och ben", du hjälper till med de saker som personen inte längre klarar av själv. Det kan innebära att du hjälper till med allt från att ta en promenad till att klä på sig. Ibland lagar du mat eller hjälper kunden med dusch och toalettbesök, allt beror på kundens förutsättningar. Yrkesrollen passar dig som är ansvarstagande och har en genuin vilja att hjälpa andra. Du beskrivs förmodligen som en person med ett stort hjärta och som tycker om att fixa så att andra mår bra. På God Assistans värnar vi om våra assistenter och vi vet att mår våra assistenter bra så gör de ett bra arbete. Det är därför som vi har ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000kr/år, kollektivavtal och en branschmässigt god lön. Om kunden: Vår kund är en kvinna i 37-års åldern boende i centrala Karlstad. Kvinnan har med anledning av en progressiv muskelsjukdom (Huntington), behov av hjälp med hela sin dagliga livsföring av två personer (dubbelassistans) dygnet runt. Hon behöver hjälp med sin personliga omvårdnad, träning, hushållssysslor och fritidsaktiviteter. Vår kund tycker om aktiviteter (när orken tillåter) som kortspel, pyssel, måla, shopping och promenader. Hon har dessutom ett stort intresse för ishockey och följer favoritlaget Färjestad med stor glädje. Hon får viss mat/näring genom en PEG (”knapp på magen”). Kunden är uttrycksfull, men det kan vara svårt att tolka hennes kommunikation, således behöver du vara tålmodig och följsam. Förutsättningar och tjänsteinformation: För att lyckas i rollen som assistent hos denna kund behöver du framförallt vara ansvarstagande. Är du dessutom en person som gillar att vara aktiv med en positiv framtoning tror vi du har stora chanser att lyckas. Eftersom det är dubbelassistans ställer det krav på din samarbetsförmåga med andra. Då arbetet innebär olika aktiviteter och är till viss del fysiskt, så är det viktigt att du själv har god fysik. Arbetstider: Arbetstiderna är varierade och du som söker ska kunna arbeta dag, kväll, natt och helg. Vi har behov av personal till schemarad på ca 70% samt vikarier. Krav: Kvinna (efter kunds önskemål) Ej rökare Gärna erfarehet av läkemedel och andra delegerade insatser såsom lyft. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se .
En ordningsvakt arbetar på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig och ha hög social kompetens. Ordningsvaktens arbete skiljer sig från väktarens eftersom ordningsvakten har större rätt att ingripa vid ordningsstörande. Han/hon har rätt att avlägsna, omhändertaga och gripa. För att få arbeta som ordningsvakt krävs en speciell ordningsvaktsutbildning och ett ordningsvaktsförordnande. Tjänsteställe: Karlstad, Värmland. Arbetstider: Varierande arbetstider. Varaktighet: Behovsanställning, tillsvidare. Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse. Kvalifikationer Vi söker utbildade ordningsvakter som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, empatiska och har en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska vara utbildad ordningsvakt med ett giltigt ordningsvaktsförordnande. Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver i de olika uppdragen, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • genomfört ordningsvaktsutbildning inom de tre senaste åren med godkänt resultat Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-08-31 - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.
Vi söker en ekonomiassistent till vår skola och förskola. Arbetsuppgifter: Löpande bokföring och ekonomiadministration Fakturahantering, kontering och matchning mot områdesbudgetar Avstämningar Löneadministration Ekonomiska uppföljningar Vi söker dig som: Har erfarenhet av Fortnox Bokföring, Fortnox Lön och Skolboxen. Du ska även ha bred kunskap inom lönesystem och lönehantering. Är trygg och självständig och trivs med att ta ansvar för ditt arbete. Här erbjuds du gott om trevliga kollegor men du är den enda på ekonomifunktionen så du måste känna dig trygg i att arbeta självständigt. Kvalifikationer: Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet Minst 5 års aktuell erfarenhet av ekonomihantering (fördel om det är inom skolvärlden) Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Mer om tjänsten: 40 % tjänst fördelad på 2 dagar i veckan. Vikariat 1 år. Möjlighet till förlängning finns.
Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss! Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Karlstad med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har fyllt 18 år har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat, timanställning Omfattning: deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-08-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Lisa Vålberg, verksamhetschef [email protected] Pia Widén, Verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Ett tydligt målfokus och verkligt lärande förenat i en stark gemenskap. Om tjänsten Vi söker timvikarier till Solstadens skola åk F-9 och fritidshemmet inför läsåret 2025/2026. Vi söker dig som tillsammans med oss vill möta och nå fram till alla elever och få dem intresserade av att fortsätta utforska och lära. Vi erbjuder Hos oss får du en arbetsmiljö med förutsättningar för att du ska kunna "pröva dina vingar" på arbetsmarknaden. Du får frihet under ansvar och snabba beslutsvägar, som gör det möjligt för dig att verkligen utvecklas i en kreativ och pedagogisk miljö. På Solstadens skola Karlstad ingår du i ett nära arbetsteam som uppmuntrar idéer och kreativitet, där inget känns för stort eller svårt. Kvalifikationer Du måste ha goda kunskaper i det svenska språket. Dessutom behöver du känna dig bekväm med att arbeta socialt med barn och ha mycket tålamod. Det är viktigt att du är trygg och stabil i dig själv, flexibel samt har en god social kompetens. Initiativförmåga, ansvarskänsla och relationsbygge är också viktiga egenskaper som vikarie på vår skola. Anställningens omfattning: Tjänsten är en behovsanställning på timmar med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske i början av augusti. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Drivs du av försäljning och att leverera branschens bästa kundmöte? Då kan du vara den vi söker till Coop Herrhagen. Vi söker en butikssäljare på 20 timmar i veckan. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning 1 september eller enligt överenskommelse. Som butikssäljare hos oss arbetar du med allmänt förekommande arbetsuppgifter såsom kassa, varupåfyllning, beställningar, varuvård mm. Vi söker dig som är social, kreativ och noggrann och som gärna kommer med förslag och idéer samt har lätt för att arbeta i team. Du drivs av utmaningar, ser möjligheter och har en vilja att hela tiden utveckla och effektivisera såväl verksamheten som dig själv. Som butikssäljare hos oss är det viktigt att du gillar att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stressiga situationer. Vi värdesätter att du är flexibel och serviceinriktad med ett stort engagemang i arbetet. Du ska dela Coop Värmlands värderingar. Vi erbjuder dig: Välkommen till en trevlig arbetsplats där vi ser fram emot att gå till jobbet, har kul ihop och hjälper varandra framåt. Vi är en blandning med personer i alla åldrar där vi är varandras arbetsmiljö och jobbar mot branschens bästa kundmöte. Hos oss får du möjligheten att arbeta med utvecklande och varierande uppdrag i en livsviktig bransch. Tillsammans skapar vi välkomnande, inspirerande och säljande butiker för en hållbar framtid och ett levande Värmland. Sista ansökningsdag är 31 juli Vi tillämpar provanställning och ålderskrav på minst 18 år. Kontaktperson: Josefin Norrby 010-4109080 Hur ser din framtid ut? Står du på tröskeln in i arbetslivet eller har du nya planer på gång? Kanske finns ditt framtida yrke inom Coop Värmland? För oss är service ett nyckelord, oavsett vilken roll man har i organisationen, och vi har alltid kundens behov i fokus. Vi har gott om kompetent personal och vi värdesätter engagemang och ambition. Vill du arbeta tillsammans med vår serviceinriktade personal? Har du vinnarinstinkt och ett brinnande intresse för att göra ett bra arbete? Är du dessutom ansvarsmedveten och flexibel kan ett jobb hos Coop Värmland passa dig. Se våra andra lediga tjänster inom Coop Värmland här!
Välj ett jobb för att visa detaljer