Interim Löneadministratör till kund i Stockholm

Om uppdraget och dig vi söker För kunds räkning söker vi en interim löneadministratör till ett utvecklade konsultuppdrag. Uppdraget är på 50%, startar omgående och pågår i ca 3-6 månader med möjlighet till förlängning. Företaget har kontor i flera städer men i detta uppdraget kommer man att arbeta utifrån kontoret i Stockholm men i nära samarbete med kolleger på andra orter. Man ansvarar för företagets grundläggande löneberedning i samarbete med ekonomi och HR. Arbetsuppgifter: - Hantera hela löneprocessen för 5 bolag, ca 200 medarbetare - Utföra löneberedningsrutiner och löpande lönearbete - Hantera anställningsformer och tillämpning av arbetsrätt och avtal i löneberedning, löneformer och lönedelar enligt gällande kollektivavtal - Sammanställa underlag för statistik, pensions- och försäkringsärenden - Har god kunskap om skatter, avgifter, lagar, regler, kollektivavtal - Du bör ha god kännedom om semester, arbetstidslagen samt skatt, reseräkningar och regler om semester och föräldraledighet - Expert på lön & KA frågor (semester, övertid/jourtid, schema, pension etc). - HRIS ansvarig: Lönesystemem AGDA, Visma, etc - Utveckla och förbättra arbetsprocesser och system För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du är organiserad och strukturerad i ditt tillvägagångssätt. Du har ett öga för såväl detaljer som utveckling och driver processer självständig. Vi söker en lösningsinriktad, systemvan och erfaren löneadministratör med minst 7 års erfarenhet. Kunden har sitt kontor i centrala Stockholm. Du kan delvis jobba på distans. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult - men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans - för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss - oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan - Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! - Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! - Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Lunch Kock, svensk husmanskost

Vi söker en lunch kock som kan jobba deltid från måndag-fredag Det är ett krav att du kan laga husmanskost. Välkomna önskar personalen på Pellegrini Kungsholmen.

7 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Tennistränare för vuxna

Stockholm Tennis Academy söker tennistränare Stockholm Tennis Academy söker nu en ny kollega med start omgående. Vi är ett trevligt tränarteam som arbetar med barn, ungdom och vuxenträning, nybörjare till avancerad. Vi vill nu utöka vårt team av tennistränare med en tränare som kan hålla i vuxenkurser. Passen är belagda på morgon/förmiddagar. Det finns möjligheter att arbeta upp till 15 timmar i veckan. All träning bedrivs på Tennisstadion på Östermalm. Vi erbjuder: - Utbildning (Tenniskoncept, HLR och metodik) - Personlig utveckling med möjlighet att avancera - Trevliga kollegor och roliga tränarträffar Om dig Vi söker dig som har ett brinnande intresse för tennis och som vill vara med att utbilda andra inom sporten. Det är meriterande men inget krav på att du tidigare ska ha jobbat som tränare. Om oss Stockholm Sport Academy är Stockholms största sportskola. Vi erbjuder träning inom tennis, parkour, multisport, friidrott, akrobatik och fotboll till barn, ungdomar och vuxna. Utöver terminsträning erbjuder vi även lägerverksamhet på lov och ledighet vilket även ger dig som tränare möjlighet att jobba när det passar dig.

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Extrapersonal till Ica, Coop och Hemköp i Stockholmsområdet

Nu har du chansen att arbeta hos oss på Storesupport by Job&Talent! Vi erbjuder personal till butiker inom dagligvaruhandeln vid akut eller planerat behov. Vi söker nu kunniga, positiva och serviceinriktade medarbetare för spännande arbetsmöjligheterarbete. Är du den vi söker? Om tjänsten Som butiksmedarbetare kommer du att vara ute hos alla våra kunder inom dagligvaruhandeln i Stockholmsområdet, inklusive Nynäshamn. Vi erbjuder dig chansen att arbeta i flera olika butiker- och kedjor som ger dig en bred och värdefull kompetens inom dagligvaruhandeln. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta kassaarbete, varuplock och inventeringar. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av tidigare arbete i butik, såsom plockarbete och kassaarbete på ICA, Coop, Willys eller City Gross. Du som person trivs i en serviceinriktad roll och har goda kommunikationsfärdigheter gentemot kunder samtidigt som du arbetar snabbt och effektivt. När du arbetar ute hos våra kunder finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt enligt vår standard. För dig kommer service naturligt och du förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken och visar det genom att bemöta dem på ett professionellt sätt. Krav - Du ska ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, antingen i form av studier eller deltidsanställning. Anställningsform Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet vecka för vecka. Du ska ha möjlighet att arbeta två till tre dagar i veckan, främst måndag-fredag dagtid. Det kan även förekomma arbete på helger. Ditt schema kommer att bestå av såväl planerade som akuta arbetspass vilket ställer höga krav på din flexibilitet och tillgänglighet. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Modersmålslärare i Finska

Om jobbet Nu söker vi en lärare i finska som kommer att undervisa 1h varje vecka under en skola i centrala Stockholm. Möjlighet att utöka tjänsten finns för flera uppdrag i fler skolor i Stockholms län. Om Språkservice24 Språkservice24 är en utbildningsorganisation som erbjuder språktjänster - modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmålet samt vikariat i moderna språk. Våra uppdragsgivare är fristående och kommunala skolor. Vi strävar efter att erbjuda en hög kvalité på verksamheten och tillämpar olika former för kompetensutveckling för lärare. Arbetsuppgifter Uppdraget innebär planering, genomförande, betygsättning och utvärdering i ämnet moderna språk och modersmål, enl. läroplanen (LRG22). Gruppen består av elever med olika kunskapsnivåer. Som pedagog gäller det att anpassa undervisningen till eleverna och stödja deras kunskapsutveckling. Beställaren önskar fasta tider enligt överenskommelse. Du är: Du har dokumenterade mycket goda kunskaper i språket och pedagogisk utbildning från Sverige eller hemlandet. Som person är du positiv, förtroendegivande och uthållig. Du orienterar dig snabbt i nya miljöer och har lätt att få kontakt med elever, personal och föräldrar. Du är en god lyssnare och tycker att det är roligt att arbeta med elever och utveckla deras modersmål. Mer info: www.sprakservice24.se Lön per undervisningstillfälle Tillträde: Snarast Övrigt För en anställning hos oss måste ett utdrag ur belastningsregistret uppvisas. (www.polisen.se).

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning Nu finns en spännande möjlighet att ta sig an en bred och varierad roll inom redovisning och administration för dig som söker en deltidstjänst i centrala Stockholm! Svensk Förening för Obstetrik och Gynekologi, SFOG, strävar efter att hitta en passionerad redovisningsekonom till sitt centrala kansli i Stockholm. I denna roll får du inte bara möjlighet att självständigt hantera redovisningen utan även att tillsammans med en kollega vara en nyckelfigur i att forma och stärka föreningens administrativa funktion. Genom nära samarbete med styrelsen och en kontinuerlig kontakt med medlemmarna kommer du vara med och göra verklig skillnad. Tjänsten är på deltid, 60-75 %, och erbjuder flexibel arbetstid för att ge utrymme för balans mellan arbete och liv. SFOG erbjuder dig en tjänst med stort eget ansvar i en verksamhet som präglas av entusiasm och positiv stämning där du utöver rollens uppgifter får möjlighet att delta i aktiviteter och events som anordnas av och för SFOG. I den här rekryteringen samarbetar SFOG med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Erik Bågstam Lund, e-post: [email protected] eller telefon 0706 95 17 84. Varmt välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Bokföring i förening och aktiebolag inkl. månadsbokslut Avstämning och presentation av rapporter för Skattmästare innan styrelsemöte Fakturering Moms- och skattedeklarationer Hantering av löner Betalningar Avstämning inför samt ta fram alla underlag inför årsbokslut Div kontakter med bank, revisor och Skatteverket Begära in och godkänna budget från kursgivare för varje ST-kurs. Om behov finns godkänns budgeten i samråd med utbildningssekreteraren Allmänt föreningsarbete relaterat till bland annat medlemmar, ST kurser och ST-läkare Stöd till SFOG:s styrelse Kvalifikationer Minst 3 års erfarenhet från liknande roll Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomi Goda kunskaper inom bokföring och redovisning och hantering av ekonomisystem Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av arbete i Visma och Fortnox God vana av Excel Du som person Vi söker dig som har ekonomisk utbildning med minst några års arbetslivserfarenhet av självständigt arbete inom redovisning och ekonomi. Du har en vana av att arbeta självständigt med bokslut och hantera hela flödet i en mindre eller medelstor verksamhet. Du trivs även med administrativa uppgifter och ha en kontinuerlig kontakt med medlemmar. Som person är du noggrann, strukturerad, arbetar självständigt, flexibel, prestigelös och har god samarbetsförmåga.  Om företaget Svensk Förening för Obstetrik & Gynekologi SFOG Svensk förening för Obstetrik, (SFOG ) i Stockholm SFOG är en specialitetsförening inom Sveriges Läkarförbund och den äldsta sektionen i Svenska Läkaresällskapet. Föreningen utgör en sammanslutning av svenska gynekologer, obstetriker och andra för obstetrik och gynekologi intresserade läkare. Vi har ansvaret för undervisning i ämnesområdet på grund-, specialist och fortbildningsnivå. Vi är remissinstans när det gäller alla frågor som berör specialiteten. Varje år arrangeras ett nationellt möte, SFOG-veckan, med ett stort vetenskapligt och socialt program.

6 mars 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Modersmålslärare i franska

Omniglot söker nu en modersmålslärare i franska på ~ 40 % med start omgående. Dina arbetsuppgifter Som modersmålslärare undervisar du barn och ungdomar i ditt modersmål på olika grundskolor i Stockholmsområdet. Detta är alltså en ambulerande tjänst och man undervisar inte bara på en skola. Undervisningen sker utanför ordinarie skoltid, i regel på eftermiddagen mellan 14.00-17.00, ibland mellan 8:00 och 9:00 på morgonen. Dina arbetsuppgifter är: - planering och genomförande av modersmålslektioner; - när- och frånvarohantering av dina elever; - mejlkontakt med vårdnadshavare; - betygsättning och omdöme; - rapportering av dina arbetstimmar och tät kontakt med Omniglots centrala enhet; - deltagande i kompetensutveckling tillsammans med övriga lärarkollegor. Din profil För att bli anställd måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret som är mindre än ett år gammalt: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/digitalt-registerutdrag/ Vi söker dig som: - Bor i Stockholm eller närliggande områden; - Har franska som modersmål; - Talar och skriver svenska eller engelska obehindrat; - Har god datorvana; - Är lyhörd för elevens behov och intresse; - Är flexibel och trivs med att samarbeta med både kollegor, vårdnadshavare och personal på skolorna. Undervisningserfarenhet är meriterande. Vi tar emot ansökningar endast genom denna plattform och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan nu. Om oss Omniglot - En del av Tellusgruppen Omniglot har över 200 modersmålslärare i 70 språk som arbetar på 60 olika skolor i Stockholmsområdet samt i andra delar av landet. Vi erbjuder även studiehandledning, fjärrundervisning och tolk. Vår vision är att ge alla elever, oavsett bakgrund, samma möjligheter och förutsättningar för en bra utbildning genom modersmålsundervisning. Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 25 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
🌟Engagerad tandsköterska och receptionist för spännande extrajobb! 🌟

Har du en passion för tandvård och kundservice? Då har vi det perfekta extrajobbet för dig! Vi är just nu på jakt efter kompetenta och entusiastiska tandsköterskor och receptionister som vill vara en viktig del av vårt team. City Dental är inne i ett spännande utvecklingsskede och letar därför efter dig som har en hög ambition med ditt yrkesutövande och vill utvecklas inom ramen för din profession de närmaste åren. Därför vill vi att du är en engagerad, professionell tandsköterska och som vill kombinera yrket med en receptions roll. ARBETSUPPGIFTER I din roll som tandsköterska och receptionist kommer du att ha en viktig funktion, både i det patientnära arbetet och med administration runt omkring. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta, bland annat: - Mottagning och vägledning av patienter - Telefonsamtal och bokningar - Assistera tandläkare i behandling av patienter - Kommunicera med patienter och förstå deras individuella behov - God förståelse för ekonomi - Administrativt arbete KVALIFIKATIONER - Tandsköterskeexamen - Minst 5 års erfarenhet varav 3 med receptionsarbete - Behärskar svenska och engelska obehindrat - Datorvana och erfarenhet av arbete med journalsystem - God kommunikationsförmåga och problemlösningsförmåga PERSONLIGA EGENSKAPER Du har en positiv attityd, gillar förändringsarbete och har en vilja att delta i det utvecklingsarbete som sker på kliniken. Vi ser att du är ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Din förmåga att visa empati gör att du kan ge våra patienter den bästa möjliga servicen. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. OM KLINIKEN Sedan 2005 är City Dental placerad centralt på Drottninggatan. Här finns 16 behandlingsrum och här arbetar över 65 st medarbetare. Vi använder journalsystemet Alma, digital röntgen, CBCT samt OPG. Läs gärna mer om oss här: https://www.citydental.se/ ANSTÄLLNING Plats: Centrala Stockholm Anställningsvillkor: Deltid - dagar, kvällar och helger Lön: Timlön Startdatum: Enligt överenskommelse ANSÖK Vi utvärderar ansökningar kontinuerlig, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig! OM DENTALUM Dentalum är en snabbt växande tandvårdsgrupp i Sverige som vill skapa en hållbar och långsiktig tandvård där patienternas och medarbetarnas välmående är i fokus. Vi tror att vårt engagerade och motiverade team kan erbjuda den bästa tandvården och servicen till våra patienter. Besök oss på www.dentalum.com (http://www.dentalum.com/) för mer information!

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Flexibelt extrajobb för dig som vill göra en insats.

Om tjänsten Tonåring med stort intresse för djur, medmänsklighet och rättigheter, böcker och att vara kreativ med olika material. Behöver en trygg likasinnad person att stötta upp i dennes vardag. Om dig Som person är det viktigt att du är pålitlig, empatisk och lyhörd. Det är även viktigt att du är ansvarsfull och kan arbeta självständigt. Du har en god pedagogisk förmåga samt är bra på att motivera andra. Det är meriterande men inte ett krav om du har erfarenhet eller en utbildning med inriktning mot barn, vård- och omsorg eller pedagogik. Men har du framförallt viljan, engagemanget och är ute efter ett långsiktigt uppdrag, tveka inte att söka! Omfattning: 2-8 timmar i veckan Tillträde: Omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar. Bonzi personligt stöd är ett företag som administrerar personlig assistans, boendestöd ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck. Vi har kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till arbetet. För denna tjänst krävs det att du har ett Bank-id som du godkänner att använda i tjänsten. Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia .Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen. För dig med anställningsstöd: BonZi personligt stöd är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Undersköterska för sommarvikariat till Capio Hemsjukvård i Farsta

Om oss Hemsjukvården växer och möjligheten att få vård hemma ökar. Hos oss jobbar vi med basala hälso- och sjukvårdsinsatser i våra patienters hem. Vi arbetar på uppdrag från Region Stockholm och privata aktörer och våra insatser sker under kvällar, helger och nätter. Nu drar årets sommarrekrytering till vår enhet i söderort igång och vi söker fler duktiga undersköterskor som vill arbeta i vårt engagerade team. Ta vara på sommarens alla dagarna precis så som du vill, hos oss arbetar du bara på kvällar och helger. Din roll Som undersköterska inom Hemsjukvården kommer du att utföra basal hemsjukvård i våra patienters hem. Du utgår alltid från vårt kontor men patienterna finns runtomkring i hela söderortsområdet. Arbetsuppgifterna är delegerade från sjuksköterska och innebär att administrera läkemedel, kontrollera blodsocker och ge insulin, lägga om sår, omvårdnad av stomier, sondmatning och andra viktiga arbetsuppgifter hemma hos patienten. Arbetspassen är förlagda under kvällar, helger och röda dagar. Du jobbar med journalföring i TakeCare och använder Epsilon som hjälper dig att planera ditt arbetspass. För att ta dig runt till dina patienter använder du dig av en av våra bilar alternativt går varför körkort inte är ett krav på denna enhet. Bakom dig har du ett härligt team med sjuksköterskor, administratörer och koordinatorer som hjälper att se till så passen flyter på bra. Vi erbjuder dig Som anställd inom Hemsjukvården får du möjlighet att utvecklas som undersköterska då arbetet innebär ansvarsfulla arbetsuppgifter som delegeras till dig från sjuksköterska. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö där du kommer att få förutsättningar att lyckas. Du får en väl planerad introduktion för att lära känna vår verksamhet och möjlighet finns till vidareutbildning i de områden du behöver via vår interna Academy. - Ansvarsfullt och flexibelt arbete - Kompetensutveckling via våra kliniska utbildningar i hemsjukvård med intyg som styrker din kompetens och som ger dig nytta i din yrkesroll. - Kontinuerlig utveckling genom schemalagd kompetensutvecklingstid - Trygg anställning där vi följer kollektivavtal - Friskvård Om dig Vi söker dig med god samarbetsförmåga, som är ansvarsfull, har ett stort engagemang och alltid arbetar för en god och patientsäker vård. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - Är utbildad undersköterska med några års erfarenhet inom vården. - Har erfarenhet av delegerade arbetsuppgifter. - Har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. - Kan jobba minst 6 veckor under perioden juni-augusti. - B-körkort är ett krav för tjänsten - Har du arbetat inom hemsjukvård är det mycket meriterande. Villkor Denna annons gäller för sommarvikariat och arbetet är förlagt till kvällar, helger och röda dagar. Då denna enhet kommer att övergå till Aleris i en verksamhetsövergång den 1 maj 2024 så kommer ditt avtal för perioden att skrivas med Aleris Närsjukvård. Bakgrundskontroll utförs. Vi hanterar ansökningar löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Publicerat: 2024-01-26 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024