Nu letar vi efter en Reklamations- och biverkningsassistent till Orion Pharma som är ett ledande företag inom läkemedel i Norden! Din roll: I din roll som Reklamations- och biverkningsassistent kommer du att registrera och vidarebefordra inkommande reklamationer och biverkningar från Sverige, Norge och Danmark till huvudkontoret i Finland. Tjänsten innefattar löpande dialog med huvudkontoret kring relaterade specifika reklamationer och kontakt med apotek för svar kring kompletterande frågor. Du kommer även att få hjälpa till att uppdatera läkemedelstexter i FASS. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Registrera och vidarebefordra inkommande reklamationer till huvudkontoret Begära reklamationsprover från apotek Vidarebefordra mottagna reklamerade läkemedel till huvudkontoret Kontakta apotek för svar på kompletterande frågor från huvudkontoret och svara huvudkontoret på frågor relaterade till specifika reklamationer Skicka ut svar till apoteken på reklamationerna Registrera och vidarebefordra inkommande biverkningsrapporter till huvudkontoret Regelbunden granskning av biverkningsrapporter Uppdatera texter i Fass.se Start: 25 augusti Omfattning: 12,5 timmar/veckan Placering: Danderyd, Stockholm Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader vilket innebär att du kommer vara anställd via oss på Clevry men arbeta hos vår kund Orion Pharma. Din profil Vi söker dig som studerar apotekarprogrammet och vill ha ett extrajobb parallellt med dina studier. Som person ser vi gärna att du är öppen och serviceminded. Du är välorganiserad, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du tycker om att arbeta både i team och självständigt. Ett krav för rollen är att du behärskar det svenska och engelska språket flytande i tal och skrift. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Orion Pharma med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt få tillgång till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Du kommer även få tillgång till ett färdighetstest, vi rekommenderar att du genomför våra övningstester innan du genomför testet. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Vi söker ÖNH-läkare för extra- jobb på en liten mottagning på Östermalm i Stockholm. Vi skulle gärna vilja erbjuda våra kunder möjligheten att ha tillgång till en Öronläkare. Det går för närvarande att boka tider på kliniken vardagar dagtid, kvällar och helger finns det tillgång till ett undersökningsrum i vårt kontor på Gyllenstiernsgatan. Skulle du vara intresserad av att ha några bokningsbara tider per vecka eller t ex per månad hör gärna av dig för mer information. Specialistläkare inom Öron, Näs och Hals Nurse & Doctor House är ett tryggt och säkert bemanningsföretag för vårdpersonal och vårdenheter, där ingår också Nurse House Consulting. Vi har lång erfarenhet av att tillsätta rätt person på rätt plats. Vi hjälper er gärna med era personalbehov. Vi är baserade i Stockholm men arbetar med personal och arbetsgivare över hela landet.
En plats, likt hemma, där vardagen är meningsfull. Det vill vi uppnå med Bräcke vård- och omsorgsboende Pilhamn. Nu söker vi sjuksköterskor som vill vikariera hos oss ute i vackra Värmdö. Du börjar på timmar under våren och går över till fast schema i sommar. Pilhamns gårdar … är ett av fyra boenden som Bräcke Diakoni driver i egen regi i Stockholm. Boendet erbjuder 70 lägenheter för äldre med kognitiv sjukdom (demens) och är vackert beläget på Ingarö, Värmdö i en kulturhistorisk miljö med vackra promenadstråk. Vi strävar efter att skapa en känsla av hem och en anknytning till platsen och naturen för våra boende. Fördelar för våra medarbetare - Ett team med flera professioner, som får lägga tid och omtanke på att göra skillnad - En ny verksamhet med möjligheter att tillämpa kunskaper på nya och varierande sätt - En idéburen organisation som arbetar med ett helhetsperspektiv i vården och omsorgen - Förmåner som anställd inom Bräcke diakoni Här kan du läsa mer om boendet och hur vi arbetar: https://brackediakoni.se/bracke-vard-och-omsorgsboende-pilhamns-gardar/ Vi finns även på Instagram, där kan du se bilder från boendet: https://www.instagram.com/bracke_pilhamn/ Din roll Under tiden på Pilhamns gårdar deltar du i ett dedikerat omvårdnadsteam kring personer med kognitiv sjukdom. Tillsammans med sjuksköterskekollegor och omvårdnadspersonal planerar och utför du vårdinsatser efter behoven hos de boende. Du kommer att spela en avgörande roll i att skapa en fungerande boendemiljö, ett arbetet som görs med helhetssyn och i nära kontakt med de boende och deras anhöriga. Vem vi söker Vi söker dig som är legitimerad undersköterska med erfarenhet och intresse av att arbeta med målgruppen. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt god datavana och kunskaper i social dokumentation. Som person är du lyhörd och ansvarstagande med förmågan att se människan bakom sjukdomen. Välkommen med din ansökan! Vi är en del av Bräcke diakoni. En idéburen stiftelse som vill göra livet bättre, i det lilla och i det stora. Det gör vi inom stöd, vård och omsorg med fokus på varje människas unika livssituation. Vi använder överskott för att göra mer för fler, nu och i framtiden. Som arbetsgivare tar bräcke diakoni ansvar för sina medarbetare genom centralt kollektivavtal och en rad förmåner. Läs mer om Bräcke diakoni och vad vi erbjuder: https://brackediakoni.se/vart-erbjudande/
När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi söker nu en sjuksköterska till ASIH i Innerstaden, kvällspass (40-60% eller enligt ök) Vi söker dig som vill arbeta med avancerad sjukvård i hemmet; ett självständigt och stimulerande arbete med fokus på god omvårdnad och symtomlindring, t ex under pågående onkologisk behandling eller under livets sista tid. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team med läkare, sjuksköterskor, arbets- och fysioterapeut, dietist och kurator. Söker du en arbetssituation där du kan påverka både din och verksamhetens utveckling? Där ditt engagemang och din drivkraft kan bidra till goda och mätbara resultat? En verksamhet med korta beslutsvägar där patienten står i centrum? Välkommen att söka tjänsten som sjuksköterska och bli en del av vårt team! Beskrivning av tjänsten Som sjuksköterska i avancerad hemsjukvård har du ett omväxlande och självständigt arbete med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter i patientens hem. Du medverkar du till att patient och närstående blir delaktiga i vården och att de ska känna sig trygga i hemmet under en period av svår sjukdom. Vården ska tillgodose fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov. Vi dokumenterar i journalsystemet Take Care och planerar vården i verktyget Alfa Welfare (fd Epsilon). Vi kan erbjuda en trevlig arbetsplats i nyrenoverade lokaler på Östermalm, ett stenkast från Djurgården. Bli en del av vårt härliga Team med möjlighet till utveckling och en konkurrenskraftig lön utifrån din kompetens. Vi välkomnar förbättringsförslag och vill alltid utveckla verksamheten framåt. Dina kvalifikationer Arbetet ställer krav på förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för vård i patientens hem. Du är positiv, initiativrik, flexibel och känner dig säker i din yrkesroll. Du ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat. Körkort är ett krav. Det är meriterande att ha erfarenhet av hemsjukvård eller avancerad sjukvård i hemmet. Adekvat specialistutbildning är meriterande, t ex i onkologisk vård, i palliativ vård eller som distriktssjuksköterska. Tjänsten är kvällspass/ inkl. helg, (40-60% eller enligt ök). Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Bifoga gärna din sjuksköterskelegitimation och ditt examensbevis i din ansökan. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vi på Future People söker en receptionist som vill jobba extra till vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Nu söker vi dig som vill bli vårt glada ansikte utåt i en reception mitt i Stockholm City! Vi letar efter en servicestjärna som vill hoppa in vid behov – exempelvis vid sjukfrånvaro eller semester – och arbeta dagtid på vardagar, vanligtvis kl. 08–17 men även halvdagar kan förekomma. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som studerar och vill ha ett flexibelt och meriterande jobb vid sidan av dina studier. Om rollen Som receptionist är du den första personen våra besökare möter – därför söker vi dig som trivs i sociala sammanhang, är serviceinriktad och alltid möter andra med ett varmt leende. Du kommer att ge kundbemötande i världsklass, hantera inkommande samtal, ta emot besökare och se till att allt flyter på i receptionen. Vi söker dig som: – Studerar på universitet eller annan eftergymnasial utbildning – Har erfarenhet av service, t.ex. butik, café eller restaurang – Har ett positivt och professionellt bemötande – Är ansvarsfull, flexibel och har lätt för att ta egna initiativ – Gärna har restaurangerfarenhet (men inget krav) Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Deltid Start: Omgående Sista ansökningsdagen: 19/5 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!
OM Saps På engelska betyder Saps livskraft och det är en mycket bra beskrivning på vad vi erbjuder företag och offentliga verksamheter runt om i Sverige. Saps Service Management finns över hela landet och erbjuder den bästa servicen inom affärsområdena Fastighet och Infrastruktur. Vår service frigör tid och energi för våra kunder, som de kan investera i sina verksamheter. Vi är ett expansivt och entreprenörsdrivet företag med stora visioner. Vi finns idag på den svenska marknaden med över 200 medarbetare, och tillväxten kommer att fortsätta. Våra medarbetare visar ett stort engagemang, kompetens och initiativförmåga vilket gör att vi kan leverera Sveriges bästa kundservice. Vi uppmuntrar vår personal till att bidra till vår utveckling genom att komma med egna kreativa idéer i nära samarbete med våra kunder och kollegor. OM rollen du söker Arbetsdagar: Lördag-Söndag 2 dagar varje vecka Arbetssätt: Teamarbete, där man kör en lätt lastbil för att affischera på olika platser i Stockholms innerstad God lokalkännedom och vana att arbete på stege och van vid tempo Arbetsuppgifter: Affischering av evenemang, reklam och kampanjer Arbetet utförs både på flagg skyltar och olika reklamskyltar som kan sitta på ca 2-3 meters höjd. Planering och effektiv hantering av material Enklare logistik hantering kring affischer och utrustning Vad vi söker i dig * Är ansvarsfull, noggrann och självgående * Trivs med att arbeta utomhus och i ett team * Har B-körkort och är bekväm med att köra lätt lastbil Vad vi erbjuder Våra värdeord är oräddhet, enkelhet, flexibilitet och ansvarsfullhet och dessa ligger till grund för vårt gemensamma arbete och mål: Vår enkelhet, flexibilitet och oräddhet märks i vår entreprenörsanda, laganda och vårt kundfokus. Vi arbetar med eget ansvar som del i ett team med ett gemensamt mål vilket bidrar till att vi är ansvarsfulla – vi håller alltid vad vi lovar. Framgångsrika medarbetare hos oss oavsett funktion präglas av att de är drivna och handlingskraftiga samt att de har ett visst mått av entreprenörskap. Vi lägger mycket fokus på att alla våra medarbetare skall känna en samhörighet och trygghet och vi både mäter och följer noga upp att våra medarbetare har de bästa förutsättningar för att trivas på jobbet. Om du frågar en kollega på Saps vad det bästa med jobbet är så svarar de sannolikt, stämningen mellan kollegor, bra ledare, frihet under ansvar och att få jobba med god service till våra kunder. Vi tar hand om varandra och vi har kul tillsammans medan vi växer. Att jobba i ett bolag med en häftig plan på tillväxt innebär roliga saker för dig som anställd. Möjlighet att utvecklas i din befintliga roll eller vidare till nya roller, många nya kollegor och ett bolag som ständigt satsar på utveckling och framfart. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Läs mer om oss på http://www.saps.se/
Arbetsdagar: Lördag-Söndag 2 dagar varje vecka alt. vid behov Arbetssätt: Arbete, där man tar sig runt på cykel för att affischera på olika platser i Stockholms innerstad God lokalkännedom och van vid tempo Arbetsuppgifter: Affischering av evenemang, reklam och kampanjer Planering och effektiv hantering av material Enklare logistik hantering kring affischer och utrustning Vad vi söker i dig * Är ansvarsfull, noggrann och självgående * Trivs med att arbeta utomhus och i ett team * God vana att cykla i innerstadsmiljö
Om uppdraget: Som biltransportör hos Ungdomskraft kommer du att hämta bilar ute hos kunder (Privatpersoner, företag, bilhandlare) som finns runt om i Sverige. Bilarna kommer sedan att köras till våra samarbetspartners vars anläggning ligger i Stockholm. Vi utför även fordonstester på bilar, så ett starkt bilintresse är ett plus! Arbetstiderna är mån-fre med varierande timmar. Tycker du om att köra bil och samtidigt leverera grym service, sök! Vill du jobba med personer i din ålder? Ungdomskrafts medarbetare är i åldrarna 18-27 år gamla. Vi tycker det ska vara roligt att jobba och må bra på sin arbetsplats. Därför är aktiviteter utanför arbetet en viktig del av Ungdomskraft, så du kan träffa nya vänner men även utbyta erfarenheter med dina kollegor. Vem söker vi? Vi på Ungdomskraft förstår att alla inte har ett perfekt CV i början av sin karriär och väljer därför personlighet före vad som står på pappret. Vi söker dig som är social och framåt, noggrann, flexibel och arbetsvillig. Du ska tycka om att arbeta självständigt samt ta eget ansvar i ditt arbete. Din profil: -B-körkort (Manuellt) -Talar och förstår svenska flytande -Bilintresse -Godkänt belastningsregister Om Ungdomskraft Ungdomskraft är framtidens problemlösare med kund och personal i fokus. Vår affärsidé är tydlig, att hjälpa unga, drivna talanger ut i arbetslivet och därmed namnet – Ungdomskraft. Läs mer om oss: www.ungdomskraft.com
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig inspirerade och välkomna hos oss. Nu söker vi en erfaren, stilmedveten och passionerad Diskansvarig/Makeupartist till Guerlains exklusiva och nya disk på Åhléns City Stockholm! Vi erbjuder dig Sedan 1828 har Guerlain skapat skönhetsprodukter med exceptionellt hantverk inom doft och hudvård. Huset kombinerar fransk parfym och skönhetsarv med banbrytande innovation och en känsla av lyx. Idag kombinerar Guerlain tradition med modern forskning och är engagerad i hållbarhet genom miljövänliga förpackningar och ansvarsfulla ingredienser. Hos oss får du en unik möjlighet att arbeta med samtliga kategorier inom Guerlains exklusiva portfölj (hudvård, doft & makeup) och deras prestigedofter som enbart kommer att säljas på Åhléns City Stockholm. I rollen ansvarar du för den dagliga driften och säkerställer att disken speglar Guerlains exklusiva identitet i varje detalj. Du leder och inspirerar ett mindre team på plats och arbetar själv aktivt med försäljning, kundmöten och att bygga starka kundrelationer. Du är vårt ansikte utåt mot kunden och representerar både Guerlain och Åhléns med ett professionellt och passionerat affärssinne. Exempel på arbetsuppgifter: - Att aktivt sälja och ge personligt anpassad service inom makeup, hudvård och doft - Ansvar för varuplock, diskuppföljning och kommersiell drift - Leda teamet i det dagliga arbetet på disken - Demonstrera produkter och skapa inspirerande kundupplevelser - Delta i kampanjer, event och aktiviteter på avdelningen - Samarbete med andra skönhetsdiskar och interna kontaktytor på Åhléns Som säljande Diskansvarig/Makeupartist på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen på vår skönhetsavdelning och att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. I rollen som Makeupartist behöver du ständigt vara uppdaterad inom ditt expertområde för att kunna ge värdefulla tips och råd till våra kunder. Du jobbar i team tillsammans med övriga avdelningar och andra roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö och Säljare på andra avdelningar. Till oss tar du med dig: - Utbildning som makeupartist, hudterapeut och/eller inom doft - Erfarenhet av försäljning av skönhet inom premium eller lyxsegment - Ett stort intresse för skönhet och trender samt våra produkter - Har ett naturligt sätt att bemöta kunder med stil, service och förtroende - Erfarenhet av ledarskap där du coachat och utbildat andra säljare För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns ser vi att du motiveras av försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du är trygg i säljrollen och van att leverera mot mål. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Vidare är du en god kommunikatör och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30h i veckan med inledande provanställning. Anställningen ligger hos Åhléns och arbetstiderna kan variera mellan 08:00-20:05. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen till Åhléns – och Guerlain! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se
Vi söker nu 2 undersköterskor till vår enhet i Järva (Kista). Om jobbet Sedvanliga arbetsuppgifter som omvårdnad- och serviceuppgifter inom hemtjänst ingår. Tjänsten avser kvälls- och helgarbete, ca 70-80% tjänst. Krav För att söka tjänsten behöver du uppfylla samtliga krav nedan: Du behöver vara utbildad undersköterska. Du behöver ha B-körkort. Du ska ha goda kunskaper i svenska - både tal och skrift. Utöver svenska är det meriterande om du kan tala arabiska eller persiska. Du behöver goda kunskaper i matlagning och hushållssysslor som städning och klädvård. Om dig Utöver ovan söker vi dig som kan och vill se helhetsbilden utifrån kundens behov och perspektiv. Du är initiativtagande och arbetar kvalitetsmedvetet. Du kan arbeta lika bra på egen hand som i grupp. Du är en flexibel lagspelare som gärna ställer upp och hjälper kollegor. Dina språkkunskaper är viktiga för kunna bemöta våra kunder och du förväntas kunna dokumentera självständigt på svenska i våra system. Lön Fast månads- eller timlön. Arbetsplats Tjänsten utgår från vårt kontor på Sibeliusgången 14, 164 73 Kista Vi begär utdrag från belastningsregistret från samtliga sökande.
Välj ett jobb för att visa detaljer