Habiliteringens husläkarmottagning Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Välkommen till oss på Habiliteringens husläkarmottagning! Nu finns det en möjlighet att söka ett vikariat på 75 % med tillträde enligt överenskommelse för dig som är intresserad av att arbeta som sjuksköterska/distriktssköterska hos oss vid Habiliteringens husläkarmottagning, en primärvårdsverksamhet med inriktning mot funktionsnedsättningar. Vi är en liten grupp med fin gemenskap där en av våra kollegor ska nu vara studieledig en längre tid. Region Uppsala och Nära vård och hälsa har förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Ditt uppdrag Som sjuksköterska/distriktssköterska hos oss arbetar du med primärvård till våra patienter med svåra och komplexa funktionsnedsättningar. Mottagningen hanterar både akuta och planerade besök och arbetar även med förebyggande åtgärder. Du kommer att ha ett nära samarbete med oss, läkare, sjuksköterskor och medicinsk sekreterare, vid mottagningen. Telefonrådgivning är en viktig del av arbetet samt kommunikation genom Cosmic Link. Vi har ett nära samarbete kring våra patienter med kommunens sjuksköterskor, men även med patientens nätverk. Du kommer att ha egen mottagning för bedömning och behandling av lättare åkommor, så som öronspolning, omläggningar med mera. Som sjuksköterska hos oss kommer du ha stora möjligheter att själv vara med och påverka det dagliga arbetet. Det finns goda möjligheter att utveckla sin kompetens inom specifika diagnoser och syndrom. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska. Det viktigaste är intresset för målgruppen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Arbetet förutsätter att du har god samarbetsförmåga men även att du har förmåga till självständigt arbete. Ditt förhållningssätt präglas av öppenhet, framåtanda och att du har ett gott bemötande. Som person är du tydlig i din kommunikation och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är lyhörd och kan lätt skapa kontakt med både patienter, anhöriga och kollegor. Vår verksamhet Habiliteringens husläkarmottagning är en anslagsfinansierad primärvårdsverksamhet inom förvaltningen Nära vård och hälsa, Region Uppsala. Mottagningen finns på Kungsgärdets center. Vi tar hand om drygt 400 listade patienter med komplicerade funktionsnedsättningar, som av olika skäl har svårt att få sina vårdbehov tillgodosedda vid en vanlig vårdcentral. Vi har ett nära samarbete med patienternas nätverk och kommunal sjukvård. Du kommer att arbeta i en miljö där vi har gott om tid för våra patienter. Arbetet är mycket stimulerande med höga krav på social och medicinsk kompetens. Personalen samarbetar mycket med det nätverk som finns runt patienten för att skapa bästa möjliga hälsa. Mycket av vården sker i samråd med andra yrkeskategorier som ofta känner patienten väl. Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschef Maria Borgström på telefon: 018 – 611 68 90 eller e-post: [email protected] (semester v. 28 -31). Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växel på telefon: 018-611 00 00. Om du erbjuds en anställning hos oss kommer vi att begära ett utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga CV, kopia på din legitimation och andra relevanta bilagor som styrker din kompetens och erfarenhet. Skicka gärna in din ansökan redan idag eftersom intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kunder som bor i Uppland. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Vi söker både personal för schemarader med anställningsform För viss tid så länge assistansuppdraget varar och timvikarier, löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi Institutionens forskning syftar till att öka kunskapen om sjukdomsframkallande, symbiotiska och saprofytiska svampars och andra mikroorganismers betydelse i skogsekosystem och jordbrukslandskap. Du kommer att arbeta i projekt som handlar om att skapa förutsättningar för resistensförädling och kontroll av rotröta i gran. Om oss Institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi vid Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) bedriver både grundläggande och tillämpad forskning med fokus på interaktioner rörande växter och mikroorganismer i skog och jordbruk. Centrala frågeställningar rör mikroorganismernas populationsbiologi och samhällsstruktur, deras funktioner speciellt i näringsomsättningen och för trädhälsa, samt samspelet mellan mikroorganismer och kontroll av träd- och växtsjukdomar. Institutionen erbjuder en kreativ och stimulerande internationell miljö, och är del av Biocentrum vid SLU. Mer information om institutionen/avdelningen: https://www.slu.se/institutioner/skoglig-mykologi-vaxtpatologi/ Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Arbetsuppgifter Testning av resistens mot rotticka i gran genom inokulering i småplantor. Du kommer att arbeta i växthus och laboratorium. Arbetet innebär att ympa in svamp i unga granplantor och sedan läsa av resistensnivåer i barken och veden tillsammans med erfarna forskare vid institutionen. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett intresse för träd och svampar, och deras interaktioner. För tjänsten arbetsuppgifter krävs viss erfarenhet av laboratoriearbete eller liknande arbete samt goda kunskaper i både engelska och svenska. Du bör vara noggrann och ha god samarbetsförmåga och förmåga att ta egna beslut. Det är en merit om du studerat minst en termin biologi eller skogsbruksvetenskap eller liknande på universitet eller högskola. Arbetet kan med lätthet kombineras med studier vid SLU eller Uppsala universitet. Placering: Ultuna, Uppsala Anställningsform: Särskild visstidsanställning under augusti tom oktober 2025 med ev. möjlighet till förlängning. Det innebär att du kommer att erbjudas arbete under kortare perioder under den period som anges nedan under rubriken "omfattning". Du kan acceptera eller tacka nej till varje tillfälle du erbjuds arbete. När du tackar ja till ett eller flera jobbtillfällen ingås en ny anställning för dessa tillfällen Omfattning: Anställningen omfattar ungefär 120 timmar under augusti-oktober 2025. Arbetet kommer innebära mellan 15-40 timmars arbete per vecka efter överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2025-07-28. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu assistenter till en kund i centrala Uppsala. Vi söker dig som söker jobb i sommar men även till hösten. Är du student så går jobbet bra att kombinera med studier. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Du behöver inte ha erfarenhet men du behöver vara ansvarsfull, flexibel, lyhörd och ha lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Om anställningen Som vikarie är anställningsformen Anställning per arbetad timme och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Till vissa av tjänsterna krävs det att du har körkort och tillgång till bil. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningar tas endast emot via hemsidan I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Beskrivning av arbetsuppgifter På Realgymnasiet i Uppsala går det ca 200 elever. Vi har två program, Naturbruksprogrammet och Hantverksprogrammet.Uppdraget som specialpedagog alt. speciallärare innebär att du ska stötta lärarna i planering och undervisning för att möta alla elevers behov. Du har ett strategiskt helhetsfokus där organisation, rutiner, lärmiljöer är utgångspunkten. Du kartlägger samt föreslår anpassningar på organisation-, grupp- och individnivå. Tillsammans med skolledning och övriga kollegor säkerställer ni att den fysiska, pedagogiska och sociala lärmiljön är tillgänglig för alla elever. Du kommer ingå i skolans Elevhälsoteam där ditt uppdrag bland annat är att vara en kunskapsresurs i teamet genom att bidra med din specialpedagogiska kompetens i det främjande, förebyggande och åtgärdande arbete. Kvalifikationer Utbildning Specialpedagogexamen eller speciallärarexamen God svenska Du kan utrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt kan formulera dig väl i kartläggningar och åtgärdsprogram Erfarenhet Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom gymnasiet
Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Som att jobba i butik - fast lite roligare! I ditt arbete hos oss kommer du att ta dig an vanligt förekommande butiksarbete i dagligvaruhandeln, med fokus på dryckes- och varuplock. Det som gör den här tjänsten lite roligare, är variationen. Utöver varu- och dryckesplock kan även demo, inventeringar eller lösviktsplock förekomma, och dessutom besöker du oftast flera butiker per dag. Vi tror att du som kommer att trivas bäst hos oss har butikserfarenhet, en förmåga att självständigt ta dig an arbetsuppgifter, en social personlighet och en framåtanda. Dryckeskonsult erbjuder ett varierande jobb på en härlig arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa för den som vill. Vi har kollektivavtal med Handels. Tjänsten är ett extrajobb efter behov under sommaren, med start omgående. Arbetstiden är förlagd dagtid vardagar. Det ska bli så kul att höra från dig! KVALIFIKATIONER Butikserfarenhet B-körkort Tillgång till bil
Om NybyVision och tjänsten NybyVision bedriver en omfattande integrationsverksamhet i Uppsala och vill främja integration och gemenskap mellan människor oavsett religiös, etnisk eller kulturell bakgrund. Vi har en bred kursverksamhet med betoning på svenskundervisning, samhällsorientering, friskvård, skapande verksamhet och öppen förskola. NybyVision arbetar också med kulturaktiviteter, samhällskontakter, hälsofrämjande, familjestödjande och arbetslivsförberedande insatser. NybyVision drivs som en ideell förening med Uppsala Missionsförsamling och Österledskyrkan i Gamla Uppsala som huvudmän, och har en överenskommelse om partnerskap med Uppsala kommuns arbetsmarknadsnämnd, projektmedel från Länsstyrelsen och verksamhetsmedel från Regionen samt Uppsala kommuns utbildningsnämnd. NybyVision har för närvarande ca 120 vuxna deltagare i verksamheten, 14 anställda och engagerar ca 20 förtroendevalda och volontärer. Läs mer på www.nybyvision.se Vi söker dig som • är utbildad ekonom och har minst två års erfarenhet av liknande roll • vill arbeta inom idéburen verksamhet • har kunskap om aktuellt kollektivavtal, löneprogram och bokföringsprogram • är van att arbeta i projektform, med budgetarbete och bidragsansökningar • är flexibel och van att arbeta självständigt, tar eget ansvar för dina uppgifter och är pedagogisk i din konsultativa roll. Dina ansvarsområden • Löpande ekonomisk redovisning, rutiner för ekonomi och redovisning, intern kontroll och analysarbete, driva budget och prognosarbete, driva förbättringsarbete inom ekonomi och redovisning • Löneadministration, administration av semester, pension, utlägg, försäkring m.m. • Ansvar för årsredovisning, extern revision, ekonomiska rapporter Meriterande • Erfarenhet av idéburen verksamhet, föreningsliv • Erfarenhet av integrationsverksamhet och migrationsfrågor • Vi ser gärna att du är flerspråkig Vi är en kvinnodominerad arbetsplats och ser därför gärna manliga sökande. Omfattning: Tjänsten omfattar 50-75% Sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde: 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Lön: Månadslön, ange löneanspråk i din ansökan. Kollektivavtal: Vi tillämpar bransch- och löneavtalet för bransch Trossamfund och ekumeniska organisationer, slutet mellan Arbetsgivaralliansen och Vision, Kommunal samt Akademikerförbunden. Ansökan: Skicka din ansökan med personligt brev, CV och löneanspråk senast 4 augusti till [email protected] Kontaktperson: För mer information, kontakta verksamhetschef Hanna Inghammar, [email protected], 0720-77 18 66 (direkt) eller 018-560730 (växel) eller biträdande verksamhetschef Kristina Wasserman 0720-76 30 05 Under juli månad håller NybyVision stängt och har begränsad möjlighet att svara på telefon.
Tycker du om att städa och göra det fint för andra? Är du noggrann, självgående och sprider gott humör omkring dig? Då kan du vara rätt person för oss! Vi söker nu en lokalvårdare på deltid för hemstädning och kontorsstädning ute hos våra kunder. Tjänsten ska tillsättas omgående. Om jobbet Du kommer att arbeta med både hemstädning och kontorsstädning hos våra kunder. Arbetsuppgifterna varierar men består framför allt av: Veckostädning i privata hem Städning av kontorsytor och gemensamma utrymmen Ibland mer grundlig städning eller flyttstädning Arbetet sker ute hos kund, vilket innebär att du behöver vara serviceinriktad, pålitlig och flexibel. Vi söker dig som: Har ett öga för detaljer och gillar att städa Är glad, positiv och har lätt för att kommunicera Trivs med att arbeta självständigt Är punktlig och tar ansvar för ditt arbete Har erfarenhet av städning (meriterande men inte ett krav) Kan kommunicera på svenska (grundläggande nivå räcker) Körkort är ett plus, men inget krav. Anställningsform: Deltid Start: Omgående Arbetstider: Varierande, dagtid – enligt överenskommelse Lön enligt kollektivavtal eller individuell överenskommelse Vi värdesätter rätt inställning mer än formella meriter – så är du en person som gillar att göra ett bra jobb och tycker om att skapa trivsel för andra, skicka in din ansökan redan idag! Välkommen till oss – här trivs både kunder och kollegor! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Cube of Art söker en entrévärd på deltid. Arbetstiden inkluderar både vardagar och helger. Tycker du om att arbeta med varierande arbetsuppgifter? Älskar du att förbättra upplevelsen för alla? Då är du rätt person för tjänsten som entrévärd på Cube of Art i Uppsala. Om oss Cube of Art är ett museum för interaktiv konst. Museet ger besökarna möjlighet att upptäcka digital och interaktiv konst. Visionen är att förena människor i interaktion med konst, och väcka nyfikenhet kring hur teknik och konst kan samverka. Museet är beläget i centrala Uppsala och består av en svart kub med 7 meter i takhöjd. Kuben är installerad med den senaste laser- och lidartekniken som gör att besökarna kan interagera med konsten på ett helt nytt sätt. Om dig Vi söker dig som trivs med att möta människor, ta initiativ och skapa en välkomnande atmosfär. Du har lätt för att ta kontakt, leda samtal och arbeta i ett högt tempo där snabba beslut kan behövas. Det viktigaste för oss är din positiva inställning och ditt engagemang för att ge varje besökare en minnesvärd upplevelse. Vi söker dig som är redo att vara med och bidra till spännande konst! Du är stresstålig och gillar nya utmaningar. Du är en skicklig värd och är ansvarsfull, strukturerad och ser till att arbetet flyter på smidigt. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. Det kommer bli en lärorik resa med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och ny kunskap. Vi kommer garanterat att utmana dig! Mertierande Erfarenhet från kundtjänst eller försäljning. Utbildning inom teknik, data/IT och matematik är meriterande.
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Har du finska som modersmål och vill bidra till att barn i Uppsala kommuns skolor får möjlighet till undervisning i språket? Då kan rollen som modersmålslärare i finska passa dig! Varmt välkommen med din ansökan! Enheten för flerspråkighet är en central enhet för modersmålsundervisning, studiehandledning på modersmål i ett 6-19 årsperspektiv: i förskoleklassen, grundskolan, anpassade grundskolan, gymnasieskolan och anpassade gymnasieskolan. I enhetens uppdrag ingår att samordna och organisera verksamhet i såväl kommunala som fristående skolor. Våra administrativa lokaler ligger på Fyrisborgsgatan 1, den pedagogiska verksamheten sker ute på kommunens skolor. Beskrivning av arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår att undervisa grundskoleelever och eventuellt även gymnasieelever i ämnet modersmål enligt gällande styrdokument. Det finns flera olika kursplaner i modersmål finska. Finska är ett nationellt minoritetsspråk och erbjuds därför till elever med eller utan grundläggande kunskaper i språket. Undervisningen sker på kommunens skolor. I tjänsten kan det ingå uppdrag mot annan kommun som sker genom fjärrundervisning. Det här uppdraget är en tidsbegränsad anställning under höstterminen 2025 med god möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgraden är 45%, eventuellt mer. Kvalifikationer Vi söker dig som har finska som modersmål och lärarutbildning eller motsvarande pedagogisk utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du erfarenhet av fjärrundervisning är det meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska och mycket god datorvana. Har du B-körkort och egen bil är det en fördel. Du är en person som planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap på olika sätt och du har en god pedagogisk förmåga. Dessutom är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera och förmedla ditt budskap till mottagaren. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Camilla Hollmén, biträdande enhetschef, 018-727 05 15. Facklig företrädare: Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Välj ett jobb för att visa detaljer