Ledare till vårt Customer Service team

Hem/Ekonomiassistent/Ledare till vårt Customer Service team
heltid
Publicerad: 15 mars
Sista ansökan: 28 april

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken på en viktig roll där du leder och utvecklar vårt Customer Service team på Hogia Professional Systems i Stenungsund?
Supporten är hjärtat i vår verksamhet och ansvarar för den dagliga kontakten med våra kunder.

Vill du vara en del av vårt härliga team och vara en motor i vår tillväxt på marknaden?

Om tjänsten
Vår kundsupport är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör och vi söker nu en ledare med kunskap inom HR/lön eller ekonomi till vår Customer Service. 

I rollen har du budget- och personalansvar och leder ett team på fem personer. Din uppgift är att se till att ditt team utvecklar sina kompetenser och levererar det bästa för våra kunder. Du delar din tid  mellan din ledarroll och att aktivt ingå i supporten där du via telefon och mail besvarar kvalificerade frågor från våra kunder. Du och ditt team bidrar till förståelsen för vad våra kunder efterfrågar och har en nära kontakt med våra befintliga kunder. På sikt tror vi att du vill växa och utvecklas ytterligare inom Hogiagruppen. Vi hoppas att just du tycker att det låter som en spännande möjlighet och ditt nästa steg i karriären!

Är du vår nya kollega?
Vi tror att du som söker har en bakgrund inom kundservice, allra helst i ledande roll till exempel som teamleader. Du brinner för service och problemlösning och tar ett stort ansvar i din roll. Ett tekniskt intresse för IT system är en förutsättning då många av våra frågor rör systemtekniska frågor om våra programvaror. Självklart erbjuder vi den utbildning som behövs för att du ska få den tekniska kompetensen inom våra programvaror. Vad vi förväntar oss av dig är att du är nyfiken och intresserad av att bygga på din kunskap och dessutom att dela med dig till dina kollegor. Du har en positiv inställning och förmåga att hjälpa kunder på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Du är flexibel, lösningsfokuserad och har en hög egen drivkraft. Du har utbildning inom HR/lön eller ekonomi samt gärna jobbat direkt mot kunder i en tidigare roll. Du behöver vara duktig på att kommunicera både i skrift och tal på svenska och gärna även på engelska. 

Vårt erbjudande

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

Vi arbetar med löpande urval. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Hogia Professional Systems AB erbjuder systemlösningar inom HR, Lön och Ekonomi till medelstora till större företag i Sverige. I huvudsak ligger vårt fokus på konsult- & bemanningsbranschen, säkerhet & bevakning, bank & finans samt IT/telecom. 

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.