IT-Inköpare till statlig myndighet!

Hem/Inköpare/IT-Inköpare till statlig myndighet!
Publicerad: 7 maj
Sista ansökan: 8 juni
Kategori
heltid

Arbetsbeskrivning

Har du flerårig erfarenhet av en roll som inköpare inom IT-området samt erfarenhet av förhandling av leverantörer? Nu finns en spännande möjlighet för dig som är intresserad av en ny möjlighet hos vår kund som är en statlig myndighet. Sök redan idag då vi går igenom ansökningarna löpande!

OM TJÄNSTEN

Rollen innebär att arbeta som inköpare och ansvara för att samordna beslutsunderlag kopplade till inköp av produkter och tjänster inom IT, men även vägleda och ge service i frågor om inköp, genomföra olika typer av analyser samt bidra i process kring avtalsförvaltning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Samordna och handlägga beslutsunderlag inför inköp från befintliga avtal
* Utreda och förhandla möjlig förändring inom befintliga avtal samt upprättar handling för detta
* Förhandla villkor inför nyteckning av olika typer av avtal såsom tjänst, produkt och/eller entreprenad
* Upprätta leverantörskontakter i samband med inköp såsom till exempel inhämtning av offert och produktinformation etc
* Aktivt arbete med avtalsförvaltning och leverantörsuppföljning
* Genomför ekonomisk analys av leverantör och/eller kategori
* Vägleder och ger service i frågor om inköp till produktägare och övrig verksamhet
* Identifierar och driver förbättringsaktiviteter


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst fyra års dokumenterad erfarenhet av arbete som inköpare varav minst två år ska avse inköp inom it-området, under de senaste åtta åren
- Har dokumenterad erfarenhet av förhandling med leverantör(er) inom it-området under minst två uppdrag inom de senaste fyra åren
- Har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
- Har svenskt medborgarskap*. Detta då tjänsten är placerad i säkerhetsklass och kräver en godkänd säkerhetsprövning utifrån 3 kap 1§ i Säkerhetsskyddslagen. Läs mer om vad en säkerhetsprövning innebär här.

*Svenskt medborgarskap krävs för att kunna vara aktuell för en säkerhetsklassad tjänst vid anställning i stat, kommun eller region som är placerad i säkerhetsklass 2. Personer som har dubbelt medborgarskap räknas som svenska medborgare om det ena medborgarskapet är svenskt. Dock finns det vissa medborgarskap som kan göra det svårt att jobba i en säkerhetsklassad tjänst.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker dig som har en god förmåga att arbeta självständigt samt tar stort ansvar för ditt delområde. Du är även intresserad av ledarskap och är intresserad av att leda en mindre grupp.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.