Arbetsterapeut sökes för uppdrag inom arbetslivsinriktad rehabilitering
Segelstads Rehab AB
Arbetsterapeuter

Segelstads Rehab AB grundades av en legitimerad arbetsterapeut med en stark drivkraft att skapa verklig skillnad inom rehabilitering och se till att arbetsterapi blir tillgänglig för alla - oavsett var i landet man bor. Just nu söker vi en engagerad kollega som vill arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering på 60-100% på Gotland. Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut, och som har ett intresse för eller erfarenhet av att arbeta inom arbetslivsinriktad rehabilitering. Meriterande är erfarenhet av bedömningsinstrument såsom MOHOST-S, DOA, WRI, AWP och AWC. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du behöver vara nyfiken, utvecklingsinriktad och trygg i att arbeta självständigt – samtidigt som du värdesätter att ingå i ett sammanhang där samarbete och kollegialt stöd är centralt. Du kommer att ha tillgång till kontinuerlig handledning, vägledning och stöd från erfarna kollegor. Vi tror på styrkan i att dela kunskap och på att växa tillsammans. Så ansöker du: Skicka din ansökan via e-post till: 📩 [email protected] Ange rubrik: "Arbetsterapeut Arbetslivsinriktad rehabilitering Gotland". Vänligen bifoga följande dokument: CV Personligt brev Bevis om legitimation Observera: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Om företaget: Sedan 2017 har vi på Segelstads Rehab AB erbjudit kvalificerade insatser inom arbetsterapi, fysioterapi och psykologi. Vi är stolta över våra nöjda kunder och medarbetare runt om i hela Sverige – och vi fortsätter växa. Vi är en kunskapsdriven och utvecklingsinriktad organisation där samverkan utgör en central del av vårt arbetssätt. Som konsult hos Segelstads Rehab blir du en del av ett engagerat och professionellt team, med tillgång till stöd från både mentor, konsultchef och kollegor. Vid behov erbjuder vi en strukturerad introduktion på din nya arbetsplats för att säkerställa en trygg och effektiv start i uppdraget. Vi söker dig som är flexibel och har möjlighet att ta dig an såväl kortvariga som mer långsiktiga uppdrag inom olika verksamheter runt om i landet. Konsultrollen hos oss innebär att du har en bred kunskapsbas och en nyfikenhet att snabbt ta till dig nya arbetssätt och perspektiv. Det betyder inte nödvändigtvis att du har lång erfarenhet – snarare att du har ett genuint engagemang för ditt yrke och en vilja att sätta kunden i centrum. Detta ser vi som ett värdefullt komplement till ditt patientcentrerade arbetssätt. Vi ser med glädje fram emot att ta del av din ansökan. Vänligen, Rebecka Segelstad, VD, leg. arbetsterapeut Jessica Siljehav Lilja, Verksamhetschef, leg. arbetsterapeut Natallia Skorb, Rekryteringsansvarig, leg. arbetsterapeut

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Assistent sökes till pojke 3 mil söder om Visby!
Assistans På Gotland AB
Personliga assistenter

Tycker du om att jobba med barn och brinner för att hjälpa andra? Då är du kanske rätt person för oss! Vi söker ytterligare en assistent till en 11-årig pojke, bosatt 3 mil söder om Visby tillsammans med sin familj. Pojken är glad och aktiv, gillar att bada, åka till lekplatsen, Ipad, promenader och vi söker därför en likasinnad assistent som dessutom är ansvarstagande och flexibel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av assistentyrket och har du dessutom erfarenhet av Epilepsi och TAKK så är det ett plus. Det viktigaste är dock din personlighet och att du har barnasinnet kvar! Dina främsta arbetsuppgifter är att ge hjälp och stöd åt pojken i hans vardag samt uppmuntra och stärka i det mesta så som, aktivering, mat, hygien och kommunikation.   Då arbetsplatsen är otillgänglig med kollektiva färdmedel, är ett krav för tjänsten att du har körkort och tillgång till egen bil. På vardagar hämtar och lämnar du på skolan i Visby. Viktigt också att du kan hoppa in vid sjukdomar och ledigheter. Passen är förlagda till kvällar och helg. Tjänsten är på ca 50 % Företagsinformation Assistans på Gotland AB Vi är ett litet gotländsk företag som tillhör Humana Assistans, vårt kontor hittar du i Visby på Herkulesvägen. På vårt mysiga kontor hittar du 6 anställda, 4 som tillhör Assistans på Gotland och 2 som tillhör Humana Assistans.   Vi har förmånen att ha vår egen jurist som arbetar 100% på vårt kontor. Hon heter Ida och hjälper dig som önskar hjälpa att söka assistans men är även behjälplig för de kunder som redan har assistans.   För oss är assistenterna vår största resurs och enormt betydelsefulla.  Har du ett stort hjärta, praktiskt handlag och lust att göra skillnad för en medmänniska? Är du bra på att läsa av vad andra behöver och kan ”verka utan att synas”? Då kan det vara dig vi vill anställa!   Vi på Assistans på Gotland har kollektivavtal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag.

16 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Mötesbokare B2B | Kontor i Visby samt grundlön + provision
Ez Sales Group AB
Telefonförsäljare m.fl.

Om oss Eztablisher, grundat 2017, är en byrå som hjälper både start-ups och väletablerade bolag att växa genom strategisk mötesbokning. Vi samarbetar långsiktigt med framstående svenska och internationella företag inom en rad olika branscher, vilket ger oss en stark position på marknaden. Våra kontor i hjärtat av Gamla Stan & Visby erbjuder en inspirerande miljö där modern design möter historisk charm – en perfekt plats för att utvecklas och nå nya höjder inom försäljning. MötesbokareIdag söker Eztablisher fler mötesbokare som spelar en nyckelroll i våra kunders försäljningsprocess. Du arbetar med att skapa, etablera och utveckla B2B-relationer genom att boka kvalitativa möten med beslutsfattare och nyckelpersoner. Genom aktiv kommunikation driver du på affärsutvecklingen för våra uppdragsgivare. Din insats är avgörande för att skapa affärsmöjligheter och lägga grunden för framgångsrika samarbeten. Vi erbjuder: Fast grundlön + provision + bonus vid uppnådda mål. En inspirerande arbetsmiljö, kontinuerliga AW’s och events.  Friskvårdsbidrag och ytterligare hälsoförmåner.  Stark vinnarkultur med frekventa tävlingar.  Interna utbildningar och seminarium Vi söker dig som: Talar flytande svenska & god förståelse för engelska. Resultatinriktad, drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål. Vill utveckla din karriär och kunskap. Meriterande med tidigare erfarenhet av försäljning/mötesbokning. Tjänsten tillsätts löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Vänliga hälsningar, Erol Efe Yigit | Talent Acquisition Manager [email protected]

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Personlig assistent sökes i Gammelgarn/Katthammarsvik
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en man som bor i Gammelgarn/Katthammarsvik. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner och att följa vår kund i hans vardag. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans. Du bör också vara snus- och rökfri. Kunden bor i Gammelgarn men arbetar i Visby och har många aktiviteter där, så du behöver även ha B-körkort och tillgång till egen bil. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 09.00-09.00 (dagen efter), mån-sön. Det är ca. 5 timmar väntetid/natt. Om kunden Denna kille har ett stort intresse för historia och gillar att spela TV-spel, resa, vara ute bland folk och att hitta på saker. Vi söker därför dig som är en glad person med mycket humor, som gillar när det händer och bidrar till att det händer mycket om dagarna. Om du och vår kund dessutom delar samma intressen är det väldigt positivt. Om dig Vi söker dig som är glad, positiv och påhittig. Du bör också vara en motiverande och inkännande person. Du behöver ha förståelse för vårdarbetet och kunna ta eget ansvar i jobbet. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Är rök- och snusfri, Är pälsdjursfri. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

16 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Personlig assistent i Visby 80% -Assistans kompetens
Assistans Kompetens i Sverige AB
Personliga assistenter

Assistans Kompetens är verksamma i hela Sverige. Vi ger god personalvård samt gedigen kompetensutveckling för att våra medarbetare ska lyckas i sitt arbete. Vi har kollektivavtal och dygnet runt jour. Alla våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter. Gå gärna in på www.assistanskompetens.se för att läsa mer om oss eller på assistanskoll.se Nu söker vi personal till vår manliga kund i Visby. Vi söker dig som helst har erfarenhet av autism eller liknande. Du ska var trygg i dig själv, ha ett pedagogiskt och professionellt förhållningssätt, och kunna samarbeta med andra och vara flexibel och lösningsorienterad. Jag som söker personal är en positiv kille med autism, som behöver stöd och hjälp att klara vardagen som vuxen. Jag bor i eget boende. Jag mår bra av att vara aktiv, och gillar att promenera och mitt vara på min arbetsplats på daglig verksamhet. Tycker även om att åka en sväng i min bil så du behöver ha körkort. Här jobbar vi med lågaffektivt bemötande och förstår vikten av struktur och rutiner. Arbetspassen ligger fördelade på dygn 08:00-08:00 (väntetid 23:00-06:00) 16:00-08:00, 08:00-16:00 eller 07:00-23:00 Dubbel assistans alla dagar mellan 07:00-23:00 Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid anställning. Vi behandlar ansökningar löpande. Lön efter överenskommelse. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Verksamhetschef vårdcentralen Wisby Söder
Randstad AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Arbetsbeskrivning Nuvarande verksamhetschef för Vårdcentralen Wisby Söder söker andra utmaningar i sitt arbetsliv och vi söker nu en ny verksamhetschef som kan ta över rodret för ledarskapet för vårdcentralen.  Här arbetar cirka 40 medarbetare i tvärprofessionella allmänmedicinska team och vi har cirka 14 000 listade patienter som vi gör vårt bästa för att ge en god och nära vård. Vi jobbar dagligen med att utveckla vår verksamhet både utifrån patienters och medarbetares tankar och förslag men också utifrån regionens direktiv. Vi driver förbättringsarbeten initierade av medarbetarna i ett led att skapa effektivare vårdprocesser, mer personcentrerad och lättillgänglig vård samt hållbar arbetsmiljö.  På vårdcentralen jobbar alla professioner i nära samarbete utifrån det som behövs för att göra medicinska bedömningar och prioriteringar och vi jobbar kunskapsbaserat med evidensbaserade behandlingar och vi samordnar och samverkar med övriga delar av vården och andra aktörer inom regionen som är viktiga för våra patienter.  Vårdcentralen kännetecknas av sin engagerade, lösningsorienterade och lojala personal som med professionalitet och klokskap tar ansvar för både verksamhetens utveckling och det dagliga arbetet med patienten i fokus. Atmosfären på vårdcentralen beskrivs som strukturerad, välkomnande och trevlig av kollegor och studenter som delat vår vardag.  Dina arbetsuppgifter  I din roll som verksamhetschef kommer du tillsammans med enhetschef leda och utveckla verksamheten utifrån de villkor som ges i primärvårdens krav och kvalitetsbok, förfrågningsunderlag. Du har närmaste ledningsansvar för vårdcentralens verksamhet och ekonomi och därigenom ett strategiskt ansvar för att resultatmålen uppnås. Du och din enhetschef har ett delat personalansvar. Du arbetar för att utveckla en personcentrerad, effektiv och kunskapsstyrd vård med kvalitet och en hållbar och stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna. Din närmsta chef är primärvårdschefen i regionen och du kommer i din chefsroll också ha ett strategiskt, taktiskt och operativt ansvar utifrån din nyckelfunktion i primärvårdens ledningsgrupp (PLG).  Du kommer att lägga stor vikt vid att skapa förutsättningar för dina medarbetare att använda och utveckla sin kompetens i synergi med verksamhetens utvecklingsarbete. Du får vara en del i utvecklingen av den moderna primärvårdens uppdrag i första linjens sjukvård kopplat till samverkan med övriga delar i vårdkedjan.  Välkommen in med din intresseanmälan! I denna rekrytering samarbetar Region Gotland med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast den 2025-08-17. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson på [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Din ansökan kan komma att bli en offentlig handling, för en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsso8 Ansvarsområden Verksamhetsansvarig över Wisby Söder Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom ett sjukvårdsrelaterat yrke med legitimation, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant samt har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvården.  Det är meriterande om du har genomgått chefs- eller ledarskapsutbildning samt har erfarenhet som ledare inom hälso- och sjukvårdsområdet. Erfarenhet från primärvård värderas högt.  Vi söker en trygg och stabil person med god självinsikt. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, samtidigt som du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Ditt mål- och resultattänkande genomsyrar dina prioriteringar, planering och agerande. Du är kreativ och bidrar med egna idéer för att lösa arbetsrelaterade utmaningar. Vidare är du strukturerad och organiserad i ditt arbete och har ett kommunikativt och öppet sätt som bidrar till högt förtroende hos medarbetare och kollegor.  För denna tjänsten är det ett krav att du har språkkunskaper i Svenska på minst C1-nivå. Detta innebär att du behöver kunna kommunicera obehindrat, både skriftligt och muntligt, samt förstå komplexa texter och uttrycka dig nyanserat i professionella sammanhang. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Verksamhetschef Slite vårdcentral
Randstad AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Arbetsbeskrivning Verksamhetschef vårdcentralen Slite Slite vårdcentral är en glesbygdsvårdcentral med cirka 5000 listade patienter och är därmed Gotlands minsta vårdcentral. Här arbetar omkring 20 medarbetare som gemensamt arbetar för att få en alltmer personcentrerad och lättillgänglig vård. Vi är en vårdcentral under förändring och utveckling med ett stort fokus på bemötande, och vi sätter medicinsk kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Just nu pågår intensivt arbete med att gå från fokus på diagnos till fokus på medicinsk bedömning, kontinuitet och samordning. Vi söker nu en ny verksamhetschef som kan ta över rodret för ledarskapet för vårdcentralen.  I din roll som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten utifrån de villkor som ges i primärvårdens krav och kvalitetsbok, förfrågningsunderlag. Du har närmaste ledningsansvar för vårdcentralens verksamhet och ekonomi och därigenom ett strategiskt ansvar för att resultatmålen uppnås.  Du arbetar för att utveckla en personcentrerad, effektiv och kunskapsstyrd vård med kvalitet och en hållbar och stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna. Din närmsta chef är primärvårdschefen i regionen och du kommer i din chefsroll också ha ett strategiskt, taktiskt och operativt ansvar utifrån din nyckelfunktion i primärvårdens ledningsgrupp (PLG).  Du kommer att lägga stor vikt vid att skapa förutsättningar för dina medarbetare att använda och utveckla sin kompetens i synergi med verksamhetens utvecklingsarbete. Du får vara en del i utvecklingen av den moderna primärvårdens uppdrag i första linjens sjukvård kopplat till samverkan med övriga delar i vårdkedjan.  Välkommen in med din intresseanmälan! I denna rekrytering samarbetar Region Gotland med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast den 2025-08-17. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson på [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Din ansökan kan komma att bli en offentlig handling, för en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson. Ansvarsområden Verksamhetsansvar för vårdcentralen Slite Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom ett sjukvårdsrelaterat yrke med legitimation, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant samt har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvården.  Det är meriterande om du har genomgått chefs- eller ledarskapsutbildning samt har erfarenhet som ledare inom hälso- och sjukvårdsområdet. Erfarenhet från primärvård värderas högt.  Vi söker en trygg och stabil person med god självinsikt. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, samtidigt som du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Ditt mål- och resultattänkande genomsyrar dina prioriteringar, planering och agerande.  Du är kreativ och bidrar med egna idéer för att lösa arbetsrelaterade utmaningar. Vidare är du strukturerad och organiserad i ditt arbete och har ett kommunikativt och öppet sätt som bidrar till högt förtroende hos medarbetare och kollegor. För denna tjänsten är det ett krav att du har språkkunskaper i Svenska på minst C1-nivå. Detta innebär att du behöver kunna kommunicera obehindrat, både skriftligt och muntligt, samt förstå komplexa texter och uttrycka dig nyanserat i professionella sammanhang.  Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Ögonsjuksköterska/sjuksköterska/operationssjuksköterska
REGION GOTLAND
Övriga specialistsjuksköterskor

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Ögonverksamheten Ögonverksamheten erbjuder basal och i viss mån även högspecialiserad ögonsjukvård för Gotlands dryga 60 000 invånare. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med övriga opererande och medicinska specialiteter. Kontinuerligt arbete förs för att vidareutveckla verksamheten och därmed förbättra vården för Gotlands befolkning. Vi har cirka 13-14 000 besök per år där vi utför mottagningsverksamhet inom allmän oftalmologi, gråstarrskirurgi och ögonlocksoperationer, samt mottagning för medicinsk retina med injektionsverksamhet. Verksamheten har primärjoursansvar dagtid och beredskapsjour del av helg. Patienter med behov av högspecialiserad vård remitteras i första hand till ögonklinikerna vid St Eriks ögonsjukhus alternativt Akademiska sjukhuset i Uppsala. Vi har kontinuerligt återkommande konsultläkare med bland annat specialkunskap i barnoftalmologi, corneas sjukdomar, kataraktkirurgi och plastikkirurgi, exempelvis för operation av tumörer, ögonlock, tårvägar och skelning. Vi är ca 3-4 specialister per vecka och 1-2 ST-läkare. I vår personalgrupp ingår roller som ögonsjuksköterska, sjuksköterska, undersköterska, optiker och ortoptist. Kliniken är välutrustad med bland annat multispotlaser, YAG-laser, Humphrey-perimetri och OCT. Du som sjuksköterska får både stor bredd och djup inom ditt kompetensområde då Visby lasarett som öns enda akutsjukhus hanterar öns alla ögonpatienter. Dina arbetsuppgifter Ögonverksamheten på Visby Lasarett är en liten och väl fungerande arbetsplats. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter där det finns stora möjligheter att utveckla sin personliga förmåga. Vi arbetar även mycket i team när du assisterar vid exempelvis kataraktoperationer, pol op, injektioner och när du förundersöker innan läkarbesök. Utifrån din erfarenhet och utbildningsbakgrund kommer du att utföra självständiga mätningar och olika undersökningar av ögat såsom kontroll av synfält, tryckmätning, fotografering av ögonbotten samt synkontroll. Telefonrådgivning ingår även i dina arbetsuppgifter. Det är av intresse att du efter utbildning kan utföra injektioner i ögat som är en stor del av vår verksamhet och en delegerad arbetsuppgift. Vi arbetar med journalsystemet TakeCare och Topcons och Haag Streit bildhanteringssystem. Vem är du? Vi söker dig som är utbildad ögonsjuksköterska eller sjuksköterska med erfarenhet eller stort intresse av att arbeta inom ögonverksamhet. Du kan även vara operationssjuksköterska som har ett intresse av ögon och även vill utföra en del uppgifter utanför operationssalen. Som allmänsjuksköterska är det meriterande med erfarenhet av arbete inom mottagningsverksamhet. Vi ser det som en självklarhet att du har förmåga och vilja att vara med och utveckla verksamheten och att du gärna bidrar med nya idéer. I dina kontakter med patienter är du förtroendeingivande och empatisk. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och har förmågan att anpassa ditt bemötande och förhållningssätt utifrån individ och situation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

16 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent i Visby, Gotland
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.   Vill du testa något nytt och byta karriär, eller har du redan en roll som personlig assistent och känner att du stormtrivs inom yrket? Skicka in en ansökan till oss! Under sommaren söker vi en sommarvikarie. Mot hösten kommer en tjänst att bli ledig då en nuvarande anställd ska börja med heltidsstudier. Det finns alltså goda chanser till förlängning efter sommaren. Om jobbet som personlig assistent: Vi söker just nu en personlig assistent för en kund i Visby. Du kommer att arbeta för en person med ryggmärgsskada, arbetsuppgifterna varierar från dag till dag och inga förkunskaper behövs. I dina arbetsuppgifter ingår det att hjälpa kunden med handräckning, assistera vid praktiska sysslor och att följa med till kundens arbetsplats. Du har även tillgång till ett personligt rum där du uppehåller dig och kan ta paus mellan dina insatser.  Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag. Då kunden ger instruktioner verbalt behöver du behärska det svenska språket obehindrat. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, diskret och har lätt för att följa instruktioner. Meriterande om du är rökfri. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen: Arbetsplatsen är belägen i Visby och det förekommer pälsdjur på arbetsplatsen. Vi söker personer både till heltid och deltid, vi tar gärna emot intresseanmälningar om du vill vara vikarie och jobba extra vid behov. Anställningsformen är "För visstid -så länge assistansuppdraget varar" och rekryteringen sker löpande med tillsättning snarast. Arbetspassen är dygnspass med väntetid på natten. Arbetspassen är förlagda på ett rullande schema, ca 2 pass per vecka. Löneformen är timlön. Övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du kan även bifoga ditt CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

16 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Sommarjobb som personlig assistent i Visby
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker personliga assistenter till flera tjänster i Visby, Gotland. Om jobbet som personlig assistent: Vi söker dig som är ansvarsfull och lyhörd. Du har lätt för att följa instruktioner och lära dig nya arbetsuppgifter. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden, din arbetsplats är där kunden befinner sig. Dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar.  Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil, några vanligt förekommande arbetsuppgifter är • Handräckning • Personlig hygien • Assistans vid förflyttningar • Hushållsarbete • Matlagning • Assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. På sommaren är arbetet ofta mer omväxlande med utflykter som exempelvis bad, konserter eller andra evenemang. Förkunskaper: Förkunskaper är meriterande men inget krav. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen: Anställningsform för vikariat – anställning per arbetad timme. Löneform – timlön Arbetstiderna varierar på de olika tjänsterna. Beroende på tjänst kan arbetstiden förekomma på dag-, kvälls- och nattetid, på vardagar och helger. Körkort är inget krav. Till vissa av tjänsterna krävs det dock körkort och tillgång till bil. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du: Du ansöker via annonsen på vår webbplats i vårt rekryteringsverktyg. Nere till höger i annonsen på Särnmarks webbplats finns en grön knapp med texten "ansök", där klickar du för att svara på ett antal urvalsfrågor. Urvalsfrågorna är för att matcha sökande till de aktuella tjänsterna. Bifoga ditt CV och personliga brev i ansökningen. Rekryteringen sker löpande under ansökningsperioden. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. När du ska arbeta som personlig assistent behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

16 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025