Är du intresserad av att arbeta med laboratorie-och kvalitetsarbete? Är du strukturerad och ansvarstagande, då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten: Som Labbassistent är du delaktig i det dagliga laboratorie- och kvalitetsarbetet. Arbetet sker i nära kontakt med två kollegor på kvalitetsavdelningen. Tjänsten är ett vikariat på 3månader, med chans till förlägning. Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten: Re-validera analysmetoder för HPLC/UPLC Utföra och dokumentera validering Utföra analyser enligt uppsatta krav Vara behjälplig på flera arbetsmoment inom området. Vem är du? Som person är du noggrann, strukturerad, målorienterad och strävar efter att skapa förbättringar. Andra viktiga egenskaper är du är ansvarstagande och har ett stort öga för detaljer. Krav för tjänsten: Relevant arbetslivserfarenhet från laborativt arbete Erfarenhet inom HPLC / UPLC Körkort och tillgång till bil (kollektivtrafik är ej möjlig) Meriterande: Erfarenhet inom Waters & Empower Validering av analysmetoder Högskoleutbildning inom relevant område För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Omfattning: Heltid, långsiktigt behov, arbetet sker dagtid. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.
Vi söker nu en teamledare till kund i Varberg med start omgående. Som Teamledare inom företaget samordnar du den dagliga framtagna produktionsplaneringen för tilldelat ansvarsområde. Du kommer i huvudsak vara ute produktionen där du skall utforma och utfärda arbetsrutiner i samråd med chef/ produktionsledare. Vi söker dig som har erfarenhet av att kunna leda och coacha på ett stimulerande sätt. Du skall kunna följa produktionsplaner och uppsatta mål. Du skall ha goda kunskaper i Officepaket och affärs/ produktionssystem, ADX och Salesforce. Det är meriterande om du arbetat med 5S och Lean tidigare. Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och organisation samt erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete. Du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta självständigt, alltid med ett fokus på resultat. Vi ser också att du är uthållig, stresstålig och har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Ansvarsområden: Dina primära ansvarsområden kommer att vara: Genomföra arbetsplatsmöten och daglig styrning. Ansvara för de dagliga leveranserna till kund. Statistik- och rapporthantering för externa/ interna intressenter. Samverka för upplärning och träning av nyanställda. Koordinera personal utifrån angiven bemanningsplan samt korrigera vid avvikelser. Följa produktionsplaner och uppsatta mål. Aktivt bidra till utvecklings- och förändringsarbete. Tillse att fastställda instruktioner/ rutiner följs i produktionen. Rapportering och hantering av interna avvikelser, förbättringsförslag i Ecoweb. Rapportera tillbud och olyckor. Tillse att medarbetare inom angivet ansvarsområde följer interna regler och riktlinjer samt att information förmedlas. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Om oss: Rimab är ett serviceföretag som grundades i Göteborg 1989. Under drygt 30 år har vi arbetat för att våra kunder ska kunna lägga fokus på sin kärnverksamhet, genom att utveckla och effektivisera servicefunktioner som förenklar kundernas vardag. Vi har ca 350 medarbetare som jobbar inom Rimab och vi finns i Skövde, Västerås, Umeå och Göteborg där vi även har vårt huvudkontor. Besök gärna vår hemsida för att läsa mer om Rimab Facility Service www.rimab.com Om tjänsten: Vi söker nu personal till en av våra kunder i Kungsbacka. Uppdraget innefatta till stor del lokalvård men även andra uppgifter så som bädda sängar, ta hand om tvätt osv. Vidare ser vi gärna att du har sinne för detaljer och vill levererar en hög kvalitet på ditt arbete vilket är viktigt för kunden. Vi söker dig som: Har branscherfarenhet, gärna från hotell. PRYL eller SRY-utbildning Sinne för detaljer Är noggrann i ditt arbete och tycker om att arbeta för kvalité och service Trivs med att arbeta både självständigt och i team Behärskar svenska i tal och skrift Har körkort B Tjänsten är heltid Vi lägger stor vikt vid din personlighet, inställning och vilja att leverera en hög kvalitet Ersättning Lön enligt Fastighetsanställdas kollektivavtal Service-entreprenad & inom kollektivavtalet Kommunal Service-entreprenad. Semesterlön för fast personal och semesterersättning för säsongspersonal. Rörliga ersättningar enligt respektive kollektivavtal. Vierbjuderdig: Vi är en arbetsplats för alla och vi månar om att du ska snabbt bli en i gänget. Bra villkor, kollektivavtal och möjlighet till utbildning. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna arbetsledare Edisa Adrovic på mailadress [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Varm välkommen med din ansökan!
Om Jobbet: Vi söker nu en industrilackerare till vår kund som har en nybyggd anläggning i Falkenberg. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga. Tempo och noggrannhet krävs. Du behöver också kunna jobba självständigt. Du kommer främst arbeta med våra svetsade konstruktioner. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom yrket. Urval Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Byggnadsplåtslagare sökes Agne Eriksson Byggnadsplåtslageri AB söker färdigutbildade, självgående plåtslagare till vårt härliga team i Halmstad!! Vi är inne i en expansiv fas och söker byggnadsplåtslagare. Hos oss blir du en del i teamet, våra uppdrag är antingen stora projekt eller korta uppdrag! Ingen dag eller vecka blir sig lik! Du ansvarar själv för dina projekt, lägger upp arbetet, beställer material och självklart kan detta ske i samråd med dina kollegor, då vi alla brinner för vårt yrke och hjälps åt!! Vi har tre ledord på Agnes som vi arbetar efter: Kvalitet – Säkerhet - Pålitlighet Din bakgrund: · Utbildad Byggnadsplåtslagare · Flera års erfarenhet av yrket, gärna ha yrkesbevis, om inte så stöttar vi dig så du kan avlägga yrkesprovet. · Innehar B-Körkort Som person är du lösningsorienterad och levererar hög kvalité där ditt mål alltid är en nöjd kund. Du är trygg i din roll som en självgående plåtslagare där du tar initiativ och självständigt driver ditt arbete framåt med god struktur. Du har förmågan att samarbeta i team och bidrar till att skapa en dynamisk och positiv arbetsmiljö. Flytande tal och skrift i svenska är viktigt då du kommer ha daglig kontakt med våra kunder och leverantörer Agne Eriksson som arbetsgivare: Vi är ett väletablerat byggnadsplåtslageri i Halmstad som startade 1997, idag är vi 10 plåtslagare och behöver bli fler! Vi är medlemmar i Plåt och Ventföretagen vilket betyder att vi följer alla kollektivavtal. Vi har marknadsmässiga löner och även ett bonussystem. Förutom förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning mm är vi måna om att ha roligt på jobbet och även hitta på saker tillsammans efter jobbet. Agne Eriksson Plåt erbjuder dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Agne Eriksson Plåt är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Intresserad och vill veta mer? Hör av dig till Per tel. 0708-474416 eller verkstaden 035-21 29 62 Skicka din ansökan till Per på [email protected] Urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt
Välj inte Elis om du inte gillar teamwork… …men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång – välkommen till oss! Med vår hjälp har svenska företag och organisationer kunnat omge sig med hela och rena textilier sedan 1950. Sedan dag ett har vi hyrt ut, hämtat, tvättat och lagat – om och om igen med kundens behov i centrum. Hundratusentals arbetskläder, mattor, torktrasor, bädd-, bad- och bordstextilier cirkulerar dagligen mellan Elis tvätterier och kunder inom vård och omsorg, industri, handel, renrum, hotell och restaurang. Vi är ett av Sveriges 500 största bolag och har av Karriärföretaget blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024! Underhållsteknikertill vår anläggning i Torup Letar du nya utmaningar och vill vara del av ett framgångsrikt bolag? Då kan det vara dig vi söker! Vår anläggning i Torup är en anläggning som levererar textilier till vården inom stora delar av södra Sverige. Vår affärsmodell är att erbjuda "textil som tjänst" och vi är övertygade om att hyra, i stället för att äga, är vägen framåt. I Torup är vi ca 90 medarbetare inom kundservice, produktion, lager och underhåll. Vad innebär rollen som underhållstekniker? Arbetsuppgifterna innefattar att vara delaktig i underhållsarbetet för både det dagliga och förebyggande underhållet. Du kommer att ingå i ett underhållsteam bestående av totalt fem personer. Arbetet sker både i samarbete med övriga i underhållsteamet samt produktionspersonal, men även självständigt. Mer specifikt innebär rollen: Skötsel/drift av fastighet, ventilation, kemikaliehantering och panna/ånga. Arbete inom VVS, mekanik, pneumatik, hydraulik och elektronik. Förebyggande underhåll och reparationer av produktionsutrustning så som torktumlare, tvättmaskiner och kringutrustning. Utföra kontroller enligt "fortlöpande tillsyn". Planering och uppföljning av förebyggande underhåll. Varierande arbetstider enligt rullande schema. Du rapporterar till underhållschef Mico Milisavljevic. Vad har Mico Milisavljevic, underhållschef, att säga om tjänsten och företaget? På Elis anläggning i Torup bedriver vi textilservice till våra kunder inom vårdsektorn. Jag är stolt över företaget och mina kollegor, som alla jobbar hårt, är oerhört lojala, hjälpsamma och genuint fina människor. Det är därför väldigt viktigt att vi hittar personen som är rätt för oss, delar vår ambition och värderingar, men samtidigt är sig själv och kan bidra med sina unika styrkor " Vem är du? Som person är du serviceinriktad, driven och en strukturerad problemlösare. Du är en god lagspelare som är van vid att samarbeta, men tar också ett stort personligt ansvar över arbetsuppgifterna. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan se nyttan av dokumentation i vårt underhållssystem (TOM). Vad kan du? Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och ett genuint intresse för teknik. Troligtvis har du tidigare arbetat som mekaniker eller tekniker, kanske har du även arbetat med drift/underhåll i industriprocesser. Det är meriterande om du har erfarenhet av el och pneumatik. Utöver detta har du även datorvana och en administrativ förmåga samt behärskar svenska i både tal och skrift. Då vårt koncernspråk är engelska är det en merit om du behärskar det i tal och i skrift. Varför ska du välja Elis? Vi erbjuder dig en heltidstjänst i ett marknadsledande företag där miljö- och hållbarhetsfrågor står högt på dagordningen. Vi kan dessutom erbjuda dig en variationsrik och utmanande vardag. Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra, Att vara en förebild, Integritet och Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val. Ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mico Milisavljevic, underhållschef på 072-178 03 74. Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-05-04. Välkommen med din ansökan!
Plats: Stockholm Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse Start: Så snart som möjligt 🧭 Om uppdraget Är du legitimerad sjuksköterska och vill arbeta i en flexibel konsultroll där du gör skillnad inom den kommunala hälso- och sjukvården? Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll och vill bidra där behoven är som störst. I rollen som konsult kommer du att arbeta på uppdrag hos någon av våra samarbetspartners inom kommunal vård – till exempel i hemsjukvård, särskilt boende eller rehabiliterande verksamhet. Du blir en viktig del av vår bemanningslösning och får möjlighet att utvecklas i olika vårdmiljöer. Uppdragens längd varierar och du får kontinuerligt stöd från oss i uppdragsval, matchning och uppföljning. ✅ Dina arbetsuppgifter kan inkludera: Ansvara för bedömningar, insatser och uppföljning av patientens hälsotillstånd Administrera läkemedel enligt ordination och följa upp behandling Dokumentation i journalsystem enligt gällande riktlinjer Samverkan med läkare, rehabpersonal och närstående Delta i vårdplanering och teammöten 🎯 Kravprofil – vem söker vi? Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har god förmåga att uttrycka dig i svenska, både i tal och skrift Är van att arbeta självständigt, strukturerat och lösningsorienterat Trivs med att arbeta i nya miljöer och snabbt sätta dig in i rutiner Har erfarenhet av eller kan beskriva kunskap kring journalsystem, t.ex. LifeCare, VIVA, Treserva, Procapita eller liknande Är engagerad, lyhörd och professionell i mötet med både patienter och kollegor Meriterande: Erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård eller hemsjukvård B-körkort (vissa uppdrag kan kräva detta) ⏱ Arbetstider och omfattning Uppdrag erbjuds på hel- eller deltid. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll och helg – och fastställs i samråd med uppdragsgivaren för varje specifikt uppdrag. 💬 Lön och villkor Du anställs som konsult av oss och omfattas av kollektivavtal. Lön erbjuds enligt överenskommelse och baseras på uppdragets krav och din erfarenhet. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor, schyssta arbetsförhållanden och personlig kontakt under hela uppdraget. 📧 Ansökan och GDPR Skicka din ansökan via e-post med CV. Genom att skicka din ansökan godkänner du att vi behandlar dina personuppgifter inom ramen för rekryteringsprocessen i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR), artikel 6.1(f). Alla personuppgifter hanteras strikt konfidentiellt och endast i syfte att tillsätta uppdrag inom vård och omsorg.
Om Kalendebolet Kalendebolet är en verksam gård i en idyllisk miljö på landet, ca. 15 minuter norr om Halmstad. Äppelmusteriet på Kalendebolet skapades 2020 i enkla former och har expanderat med varje år där nya idéer och verksamhetsspår har etablerats med tiden. Grundbulten är fortfarande ett Musteri där privatpersonen under augusti - november ges möjligheten att tillhandahålla sina äpplen och få ett fint resultat tillbaka i form av äppelmust. Det som utvecklats med åren är företagsrelationerna där vi idag förser många Halländska caféer, restauranger och butiker med äppelmust på kontinuerlig basis. Nytt för 2025 är att vi öppnar ett camping/ställplats-område under sommarperioden där vi i skrivande stund bygger det hela inför öppning 15 maj. Jag som äger Musteriet heter Harald; brinner för hållbara lösningar, entreprenörskap & självklart - äppelmust! Idag är Ville också anställd inom företaget och jobbar med produktion och marknadsområdet. Vad innebär rollen? Kalendebolet söker nu en självständig person som vill vara en del av Musteriets högsäsong med möjlighet till förlängning. Arbetet i musteriet kommer primärt innebära att arbeta med produktionen, från ax till limpa, från äpple till fantastisk äppelmust - men även så mycket mer! Det handlar om att vårda kundrelationer, utkörningar till våra företagskunder, stå på marknader samt driva mindre event. Tjänsten kommer innebära att i samarbete med Ville, som idag arbetar med samtliga delar av verksamheten, driva produktionen men även självständigt driva egna processer. Våra värdeord är lokalt och hållbart. Det är således önskvärt om du har erfarenhet av att driva ett driva café, jobbat inom livsmedelsproduktion eller liknande samt har erfarenhet av att driva eget företag. Vem söker vi? Vi söker en självständig person som inte räds att ta sig an nya projekt. Vi söker ett eget driv och företagsamhet och inställningen bör vara att vilja lära sig samt att visa initiativ till det som behöver göras. Du behöver inte veta allt från början, men drivet att vilja ska finnas. Som person är du ordningsam, trygg och positiv samt har möjlighet att driva många parallella processer samtidigt. Det är också meriterande om du är en kreativ säljare då vi i grund och botten säljer vårt fantastiska hantverk och vill nå ut till ännu fler återförsäljare i Halland. Arbetet innebär primärt att ansvara för produktionen och ställer således krav på fysisk uthållighet. Gården erbjuder stora möjligheter till entreprenörskap där våra nuvarande och kommande verksamheter möjliggör för att framgent skapa och driva egna verksamheter efter egna kreativa lösningar. Har du en bra idé så lyssnar vi! Arbetet innebär lagarbete där kommunikation är nyckeln, men även ett arbete med att ansvara för egna processer och att trivas i en roll där det förekommer en del ensamarbete. Är du en naturlig talang inom marknadsföring och sociala medier är det meriterande. Säsongen Äppelsäsongen är mellan 15 augusti - 1 november. Då är tjänsten förlagd till ca. 50-75 %, eventuellt mer. Redan nu innan säsong finns möjlighet till arbetstimmar för att lära dig hantverket från grunden, leverans till våra kunder och dylikt. Det kommer även finnas möjlighet till ytterligare arbete under november och december då vi medverkar på en rad olika julmarknader där vi säljer våra produkter. Anställningsform Du kommer vara anställd i företaget där möjlighet till fortsatt arbete under lågsäsong resten av året är möjlig. Timlön. Vad Erbjuder Vi? Vi erbjuder möjligheten att vara verksam i en miljö av entreprenörer. Vidare innebär den här chansen att självständigt utveckla andra delar av verksamheten och samverka för att vidareutveckla gården som helhet. Gårdsmiljön erbjuder också möjligheten att få komma ut och bort från den urbana miljön till en plats med sinnesro. Djur, växtlighet och god företagsanda där alla möjligheter finns. Rekrytering sker löpande.
Vi söker nu en teamledare till kund i Varberg med start omgående. Som Teamledare inom företaget samordnar du den dagliga framtagna produktionsplaneringen för tilldelat ansvarsområde. Du kommer i huvudsak vara ute produktionen där du skall utforma och utfärda arbetsrutiner i samråd med chef/ produktionsledare. Vi söker dig som har erfarenhet av att kunna leda och coacha på ett stimulerande sätt. Du skall kunna följa produktionsplaner och uppsatta mål. Du skall ha goda kunskaper i Officepaket och affärs/ produktionssystem, ADX och Salesforce. Det är meriterande om du arbetat med 5S och Lean tidigare. Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och organisation samt erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete. Du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta självständigt, alltid med ett fokus på resultat. Vi ser också att du är uthållig, stresstålig och har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Ansvarsområden: Dina primära ansvarsområden kommer att vara: Genomföra arbetsplatsmöten och daglig styrning. Ansvara för de dagliga leveranserna till kund. Statistik- och rapporthantering för externa/ interna intressenter. Samverka för upplärning och träning av nyanställda. Koordinera personal utifrån angiven bemanningsplan samt korrigera vid avvikelser. Följa produktionsplaner och uppsatta mål. Aktivt bidra till utvecklings- och förändringsarbete. Tillse att fastställda instruktioner/ rutiner följs i produktionen. Rapportering och hantering av interna avvikelser, förbättringsförslag i Ecoweb. Rapportera tillbud och olyckor. Tillse att medarbetare inom angivet ansvarsområde följer interna regler och riktlinjer samt att information förmedlas. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Vi söker medarbetare till CWS Tvätteri i Varberg CWS Tvätteri i Varberg söker nu nya medarbetare till sitt team! CWS är ett företag som erbjuder tvätt och hantering av arbetskläder, textilier och hygienprodukter. Hos CWS får du vara med och bidra till en hållbar framtid genom återanvändning och professionell tvätthantering. Om tjänsten: Som medarbetare på CWS Tvätteri kommer du att arbeta med industriell tvätt av bland annat arbetskläder, lakan, handdukar och mattor. Du kommer att använda olika maskiner för sortering, tvätt, registrering och märkning av textilier för att säkerställa rätt leverans. Arbetet innebär både maskinell och manuell tvätt samt kvalitetskontroll och efterbehandling som vikning och paketering.Arbetet är fysiskt krävande och därför är det viktigt att du är i god form. Ingen tidigare erfarenhet krävs då du får all utbildning på plats, men vi ser gärna att du har för intention att vara långsiktig hos oss. Arbetsuppgifter kan inkludera: Sortering och hantering av textilier Maskinell och manuell tvätt Registrering och märkning av textilier för korrekt leverans Kvalitetskontroll och efterbehandling som vikning och paketering Vi söker dig som: Är noggrann och effektiv och trivs i en fartfylld arbetsmiljö Har en positiv inställning och vill bidra till ett bra arbetsklimat Kan arbeta i ett högt tempo och gillar att jobba i team Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Har ett intresse av att bidra till hållbarhet och en bättre framtid Arbetstider: Arbetet är ett deltidsjobb och därför är arbetstiderna varierande och det krävs att du är flexibel. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal: Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Välj ett jobb för att visa detaljer