Barona söker erfaren och driven lagerarbetare
Barona Teknik & Installation AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vi söker efter en självgående, driven och ansvarsfull lagerarbetare med truckkort. Letar efter en spännande möjlighet att utvecklas i ditt yrkesliv? Då är det kanske dig vi söker! Du kommer att vara anställd hos oss på Barona och hyras ut till vår kund med möjlighet att gå över i anställning efter 6 månader. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: Orderplock: Plocka och packa beställningar för leverans. Samt till produktionen. Inventering: Hålla koll på lagerstatus och säkerställa att allt är i ordning. Truckkörning: Truckkörning för att flytta varor och material inom lagret och ute på gårdsplan. In/ut leveranser: Sköta och hantera inkommande leveranser av material, hantera och ombesörja utleveranser av företagets produkter. Inkl. paketering, och godskontroller, följesedlar etcetera. Montagearbete: Enklare montagearbete av komponenter förekommer. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har följande egenskaper: Självgående: Du tar egna initiativ och kan arbeta självständigt. Driven: Du är motiverad och strävar alltid efter att göra ditt bästa. Ansvarsfull: Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de utförs noggrant och effektivt. Datorvana: Du kommer ansvara för beställningar av material. Kvalifikationer Truckkort. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat B-kort (C samt BE är meriterande) Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Datavana Vad erbjuder vi? En dynamisk och trevlig arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen krävs att du är en engagerad, arbetsvillig lagspelare med en positiv attityd.Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig och lära känna dig bättre. Intresserad? Vi tar endast emot ansökningar via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu.Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexander Sims alexander.sims@barona,se Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent till social 29-åring i Skällinge

Personlig assistent till social 29-åring i Skällinge Timvikariat & semestervikariat Vill du ha ett jobb där du verkligen gör skillnad – på riktigt? Vi söker dig som är trygg, inkännande och vet hur man tar ansvar. Någon som förstår att det handlar om att vara nära utan att ta över, och som vill vara ett stöd i vardagen för en aktiv och glad 29-åring. Han har balanssvårigheter och kommunicerar med teckenstöd, så du behöver ha god svenska och vara öppen för att lära dig nytt. Arbetet är förlagt till dag, kväll, helg och sovande jour enligt rullande schema. Ingen lyfttung tjänst, men viss fysisk assistans förekommer. Krav - Har jobbat med människor – eller bara har rätt känsla - Har körkort och tillgång till bil (du kör familjens bil till aktiviteter och behöver egen bil till killens hem) - Är trygg, närvarande och gillar att jobba nära en person - Inte är allergisk – det finns katt, och snart hund, i hemmet Det viktigaste är att ni klickar. Det här är ett jobb där personkemin väger tyngre än din CV. Låter det som något för dig? Sök direkt – eller hör av dig så berättar vi mer. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa.  - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Lärare inom Vård- och omsorg till Moa Lärcentrum i Varberg
Forsman och Nydahl AB
Lärare i yrkesämnen

Vi söker nu en lärare inom vård- och omsorg till vår nya skola i Varberg. Vi startar igång med vuxenutbildning mot Varbergs kommun i augusti och söker nu ytterligare en lärare dit. Om rollen Som lärare hos oss får du en viktig roll i att planera, genomföra och utvärdera utbildning inom vård- och omsorg. Du ansvarar för att följa vårt avtal, skollagen, vuxenutbildningsförordningen och andra relevanta styrdokument. Din uppgift är att säkerställa en hög kvalitet på undervisningen samt att stödja och motivera eleverna i deras studier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: · Planera och genomföra undervisning enligt gällande kursplaner. · Betygssättning och dokumentation i relevanta system. · Handledning och stöd till elever, inklusive individuella studieplaner. · Aktiv användning av digitala verktyg i undervisningen. Vem är du? Vi söker dig som: · Har relevant erfarenhet inom vård- och omsorg. · Har erfarenhet av undervisning och handledning · Är kommunikativ och har god förmåga att skapa relationer med elever och kollegor. · Är van vid att arbeta med digitala undervisningsverktyg. · Meriterande om du har en yrkeslärarexamen Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan till Mats redan idag! Märk ärendet med ”VO Varberg 2025” Anställning Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: heltid Start: 1 augusti 2025 eller enligt överenskommelse Kontaktperson Mats Carlsson, Operativ chef [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Arbetskonsulent till daglig verksamhet
Halmstads kommun
Övriga handläggare

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att genom utbildning, praktik och arbete öka individens förutsättningar för att hitta ett arbete och bli självförsörjande. Vi har bland annat kommunens största samlade utbud av gymnasieutbildningar samt kurser för vuxna. Daglig verksamhet är en insats man har rätt till enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Syftet med insatsen är att erbjuda deltagarna en meningsfull, stimulerande och utvecklande sysselsättning. Insatsen ska utformas efter den enskildes intresse och behov. Verksamheten består idag av ca.160 medarbetare och över 500 deltagare, som leds av en verksamhetschef och sex enhetschefer. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och bidra till en meningsfull sysselsättning för personer med rätt till daglig verksamhet. En grundtanke i vårt arbete inom Daglig verksamhet är att i den utsträckning det är möjligt slussa ut våra deltagare på den lokala arbetsmarknaden med ett fokus på arbetslinjen samt det livslånga lärandet. Som arbetskonsulent arbetar du med kartläggning, placering och uppföljning med individens behov och intressen i fokus, Detta kan innebära omstart både en och flera gånger då insatsen ska utformas efter den enskildes intresse och förmåga och främja full delaktighet i samhällslivet. Tjänsten som arbetskonsulent innebär att du ingår i DV Slussen vilket är en kartläggningsenhet som bland annat arbetar med utredning av nya deltagares resurser och behov. Vi är ett team med olika bakgrund vilket ska bidra till en bred kompetens i inom DV Slussen samtidigt som du ska bidra till och får ett kollegialt lärande. Tillsammans blir vi starka.  Du ska självständigt genomföra individuell kartläggning av personer som tillhör personkretsen för att i samverkan med andra hitta lämplig sysselsättning som är individuellt anpassad efter varje deltagares förmåga. Det kan vara inom den egna verksamheten såväl som i en företagsgrupp eller en individuell placering på någon arbetsplats inom den öppna arbetsmarknaden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning såsom Arbetsterapeut, Socionom, Studie- och yrkesvägledare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Personlig mognad och grundtrygghet är en nödvändighet då vi möter människor i ett skede där deras resurser ska belysas. Utöver detta ser vi att du behöver ha god datorvana, god kunskapom dokumentation och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Även B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen inom LSS samt erfarenhet av praktiskt arbetsmarknadsarbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att bedöma aktivitetsförmåga/arbetsförmåga både utifrån intervju och aktivitetsobservation. Vidare är även tidigare erfarenhet av Supported Employment och/eller IPS individuell planering och stöd är meriterande för tjänsten. Du trivs med att arbeta flexibelt och självständigt och kan ta egna initiativ samtidigt som du ser teamarbete som en viktig del i arbetet. Att självständigt kunna organisera och prioritera ditt arbete är grundläggande för att kunna göra rätt insatser vid rätt tillfälle. Vi söker dig som vill vara med om ett spännande, utmanande och utvecklande arbete. Du behöver vara initiativtagande, kunna arbeta självständigt och samtidigt ha lätt för att samarbeta. Som medarbetare är du ett föredöme och agerar utifrån vår kommuns gemensamma värdegrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra intervjuer v. 29 samt v.33. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.   Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Eltekniker till Varberg
Infranord AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du vara med och bidra till en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur? Infranord erbjuder dig ett varierat arbete med omväxlande miljö där du själv kan vara med och påverka din arbetsdag. Med lång erfarenhet, hög kompetens och nya idéer driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. ARBETSUPPGIFTER Som eltekniker kommer du att ingå i ett mindre team tekniker som tillsammans arbetar i vårt kontrakt på Västkustbanan Väst som sträcker sig från Halmstad till Göteborg. Här jobbar vi med drift och underhåll av hela järnvägsanläggningen där du som eltekniker fokuserar på underhåll och felavhjälpning på kontaktledning, växelvärme, belysning och kraftmatning. För att trivas i rollen ser vi att du trivs med att jobba i team, vill lära dig  och självständigt driver ditt arbeta framåt.  Du har möjlighet att vara flexibel eftersom resor, beredskap i hemmet samt helg- och nattarbete förekommer. Vi ser därför att du bor i närområdet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning med inriktning el eller motsvarande. • Arbetslivserfarenhet som elektriker eller eltekniker. • B-körkort (manuell). • Uppfyller medicinska krav för att vara godkänd för säkerhetstjänst. Meriterande: • Eftergymnasial utbildning inom järnvägsteknik. • Kompetens som kopplingsledare kontaktledning. • Erfarenhet av järnvägsunderhåll. • Behörighet att framföra spårgående fordon. • C-körkort. • Auktorisation från Elsäkerhetsverket. Vi erbjuder: • 29-30 dagars semester årligen. • Friskvårdsbidrag. • Ersättning för läkarvård. • Ersättning för receptbelagd medicin. • Tjänstepension ITP. • Föräldrapenningtillägg. • Rabatter på privata hotellvistelser, större optikerkedjor och hyrbil. • Rabatt på frivillig gruppförsäkring hos Skandia. ÖVRIGT Jag hoppas du tar chansen och söker jobbet för här kommer du möta ett trevligt gäng med lång erfarenhet och gedigen kompetens som ser fram emot ytterligare en kollega. Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Infranord lägger stor vikt vid en säker arbetsmiljö. Vi utför därför alltid alkohol- och drogtester vid nyanställning. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Urvalsarbetet sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/

26 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Signaltekniker till Varberg
Infranord AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Arbetar du som signaltekniker och är redo för nästa steg inom järnvägsbranschen? Vi söker nu en erfaren signaltekniker som vill vara med och bidra till en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur.  Infranord erbjuder dig ett varierat arbete med omväxlande miljö där du själv kan vara med och påverka din arbetsdag. Med lång erfarenhet, hög kompetens och nya idéer driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. ARBETSUPPGIFTER I rollen som signaltekniker tillbringar du en stor del av dagen utomhus tillsammans med ditt arbetslag och i samarbete med andra kollegor. Ditt arbete varierar mellan nybyggnation, besiktning, underhåll och felavhjälpning av signalsystemet i vår järnvägsmiljö. Mycket av arbetet sker via digitala system och via dokumentering av kontroller och felrapporter. Det är viktigt att du har möjlighet att vara flexibel då det förekommer helg-och nattarbete samt beredskap. Vi ser därför att du bor i närområdet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Godkänd gymnasieutbildning med inriktning El- eller signalteknik. • Yrkeserfarenhet av signaltekniskt arbete inom järnväg. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på Svenska. • B-körkort. Det är meriterande om du har: • Godkänd grundläggande signalutbildning ex. BSG1, BSG2 samt Signaltekniska principer och grunder (BSGS) • El Säkerhetsledare; spårarbete, arbetsredskap och spårfordon, klen- och lågspänning • Skydds- och säkerhetsledare (SOS-ledare) • Tillsyningsman (TSM) vid A-, L- E- skydd samt vägvakt • SISÄ-behörighet • Kännedom om olika relä- eller datorbaserade signalställverk (ex. modell 59, 65, 85, 95 osv.) • ATC, utrustning samt system- funktioner (BSATC) gärna erfarenhet från ERTMS • Erfarenhet av besiktning av signalsystem. Vi erbjuder: • 29-30 dagars semester årligen. • Friskvårdsbidrag. • Ersättning för läkarvård. • Ersättning för receptbelagd medicin. • Tjänstepension ITP. • Föräldrapenningtillägg. • Rabatter på privata hotellvistelser, större optikerkedjor och hyrbil. • Rabatt på frivillig gruppförsäkring hos Skandia ÖVRIGT Jag hoppas du tar chansen och söker jobbet för här kommer du möta ett trevligt gäng med lång erfarenhet och gedigen kompetens som ser fram emot ytterligare en kollega. Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Infranord lägger stor vikt vid en säker arbetsmiljö. Vi utför därför alltid alkohol- och drogtester vid nyanställning. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Urvalsarbetet sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Butikschef till Indiska Halmstad
Indiska 1901 AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 45 egna butiker i Sverige och Finland samt via den internationella hemsidan www.indiska.com. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn - ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer och efter att kunna erbjuda kunderna produkter som är enkla att använda, enkla att älska och till överkomliga priser.  Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan! Ansvar och arbetsuppgifter Som Butikschef hos oss erbjuder vi dig en spännande utmaning där du driver en butik så att försäljningsmålen nås. Du jobbar aktivt med att leda försäljning, alltifrån kassa till golv, merförsäljning samt supporterar det kommersiella uttrycket i butiken tillsammans med ditt team. Du har resultat-, budget- och personalansvar och leder och coachar dina medarbetare mot butikens mål, samtidigt som du är en nyckelperson i den dagliga driften och ett stort föredöme i mötet med våra kunder. Ansvara och driva butiken mot uppsatta måltal och KPIer såsom resultat, försäljning, personalkostnad, kundnöjdhet, snittkvitto och medarbetarnöjdhet Identifiera och agera på försäljningsmöjligheter och säkra att butikens mål är tydliga för alla medarbetare Säkra rätt kompetens i butiken genom rekrytering, upplärning och utveckling av personal Genom ett coachande arbetssätt motivera och inspirera medarbetarna Arbetsmiljö: arbeta proaktivt med arbetet kring hälsa och säkerhet i butiken … självklart med kunden i fokus!   Vi söker dig som är: En naturlig säljledare för ditt team med stor passion för sälj och service med siktet inställt på resultat Tävlingsinriktad med mycket energi och drivs av utmaningen att göra det omöjliga möjligt En tydlig kommunikatör som arbetar aktivt med feedback och coaching av ditt team Motiverad av att arbeta i högt tempo och leda i förändring – skapa engagemang och delaktighet samt snabbt kunna ändra prioriteringar och arbetssätt Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs Ledande i utveckling och förändring mot nya utmaningar, genom att vara det goda exemplet och motivera ditt team i det dagliga arbetet   Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandeln – gärna inom mode t.ex. som visual merchandiser eller liknande Eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap är meriterande. Goda kunskaper om såväl visuell säljdrift som det personliga kundbemötandet Förmåga att bygga en varm atmosfär och stark kundrelation Hög social kompetens med förmåga att skapa förtroende med olika typer av människor   Låter det här som en utmaning för dig?   Ditt personliga brev ska besvara frågorna: Varför Indiska? Varför söker du rollen? Vad kan du bidra med?   Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt. Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Skolkurator, Falkenbergs gymnasieskola

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun strävar vi efter att alla barn och elever ska nå målen med utbildningen och utveckla en positiv lärandeidentitet. För att nå dit har vi en gemensam och tydlig riktning i vårt arbete kallad Utbildning Falkenberg. Utbildning Falkenberg vilar på övertygelsen att alla barn och elever kan och vill lära och gör rätt om de kan. Det är i stället undervisningens kvalitet som avgör om barn och elever når målen med undervisningen och utvecklar en positiv lärandeidentitet. Genom att ha tydliga förväntningar på olika professioner, möta våra barn och elever utifrån ett relationellt förhållningssätt samt ge dem möjlighet att delta i en undervisning som är tillgänglig, formativ och kollaborativ tror vi att undervisningskvaliteten i våra förskolor och skolor kan förbättras. För bra kvalitet kan alltid bli bättre. ARBETSUPPGIFTER Vi söker kurator till Falkenbergs gymnasieskolas introduktionsprogram (IM). Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam och bidrar med psykosocial kompetens på organisations-, grupp-, och individnivå. I elevhälsan samverkar du med skolsköterska, specialpedagog, skolpsykolog, skolläkare och rektor. Teamets uppdrag är att tillsammans med rektor och arbetslag arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att stärka barn och ungdomars möjligheter att uppnå målen. Du prioriterar dina insatser tillsammans med skolledning och övrig elevhälsa. I arbetet ingår också samverkan med externa aktörer såsom exempelvis socialtjänst, habilitering, VPM och BUP. Vi kommer kalla till intervjuer löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut. Varmt välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kännedom om Socialtjänstlagen och Skollagen och förmåga att formulera dig väl i tal och skrift samt god digital kompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som kurator samt erfarenhet av arbete med barn och unga. Meriterande är även: • Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten • Erfarenhet av främjande och förebyggande insatser • Utbildning i samtalsmetodik / handledning Som person är du stabil, empatisk, prestigelös och trygg i din yrkesroll. Du har ett stort engagemang för ungdomars psykosociala situation och har förmåga att möta människor i olika livssituationer. Du har lätt för att skapa relation och är professionell och respektfull i ditt bemötande av elever, vårdnadshavare och kollegor. Du behöver ha ett intresse av att arbeta i en pedagogisk miljö och i team med olika professioner. I ditt arbete är du strukturerad och tydlig och har förmåga att ta initiativ och beslut inom ramen för ditt uppdrag. Yrkesrollen kräver en hög grad av självständighet, samarbetsförmåga och personlig mognad. Du trivs med att arbeta med komplexa frågor, ser möjligheter och är kreativ. Du behåller lugnet i svåra situationer och kan fatta välgrundade beslut under tidspress. ÖVRIGT Examensbevis ska bifogas ansökan. Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Träarbetare Halmstad
Brixly AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Just nu söker vi Träarbetare/Snickare till vår verksamhet i Halland Vår verksamhet i Halmstad är igång med pågående och inkommande projekt. Vi behöver stärka upp laget med fler Brixare - är du den vi söker? Vi söker dig som är en passionerad snickare! Du har yrkesbevis trä och några års yrkeserfarenhet som snickare. Du har en förmåga att arbeta såväl självständigt som i lag och du kan ta egna initiativ och är duktig på problemlösning. Du utför ditt arbete med hög kvalitet i enlighet med projektplaner och du har lätt för att samarbeta med kunder och kollegor. DIN PROFIL Förutom yrkesbevis och yrkeserfarenhet är dina personliga egenskaper viktiga och för att trivas hos oss vill vi att du står bakom våra värdeord som är ansvar, laganda, personlighet. Du har körkort och kunskaper i svenska. Tjänsten startar med en provanställning och arbetsområdet är i och runt Halland med utgångspunkt från vårt kontor i Halmstad. Tillträde enligt överenskommelse. KORT OM BRIXLY Brixly är ett värderingsdrivet byggföretag. Vi utgår från tre ord: laganda, ansvar och personlighet. De ger oss riktning och mening på vår resa framåt. Vi är branschens starkaste lag, vi tar ansvar för varandra och andra och vi är enkla och tydliga oavsett roll; som partner, kollega och arbetsgivare. Brixly AB har 480 anställda i det egna bolaget varav hälften är egna yrkesarbetare. Brixly är ett västsvenskt bolag. Vår marknad sträcker sig från norska gränsen och Dalsland ner till nordvästra Skåne, in mot Kronobergs län, Jönköping och upp genom Skaraborg till Örebro. 2024 omsatte Brixly AB 2,6 miljarder kronor och hade ett resultat på ca 60 miljoner kronor före skatt. Bolagets säte är i Mölndal. ANSÖKAN Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, använd formuläret nedan. Senast den 15 augusti vill vi få din ansökan. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Viktor Nagenius, Affärsområdeschef Halland, [email protected] , 0701-89 01 67 eller Entreprenadchef Erik Davidsson, [email protected], 0701-89 01 64. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.

26 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Receptionist till First Camp
First Camp Sverige AB
Hotellreceptionister m.fl.

First Camp Björkäng, strax söder om Varberg, är en trevlig och vackert belägen familjecamping. På området finns ett stort utbud av aktiviteter för alla åldrar och bekvämligheter som servicebutik och bistro. Receptionist till First Camp  Vill du bidra till att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster på deras semester? Som Receptionist på First Camp får du en central roll i att skapa den varma atmosfär och smidiga service som våra gäster minns och uppskattar. Du är ofta deras första möte med oss – och en nyckelperson som gör deras vistelse både välkomnande och trivsam. Vilka är First Camp?  Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja! För att nå dit behöver vi engagerade Receptionister som sprider glädje och får både gäster och kollegor att känna sig hemma. Kanske är du den vi letar efter? Vad innebär rollen?   Som Receptionist är du vårt ansikte utåt och spelar en viktig roll i att säkerställa att gästerna har en smidig och trevlig vistelse. Du hanterar in- och utcheckning, ger information och service till gäster, hjälper till med bokningar och driver försäljning i vår butik. Även om dina främsta uppgifter ligger i receptionen och butiken, ser vi gärna att du är flexibel och kan stötta andra områden vid behov. Hos oss arbetar vi alltid utifrån gästernas behov och hittar gemensamma lösningar på de utmaningar som kan uppstå. Vem söker vi?    Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna inom reception eller liknande roll. En relevant utbildning är meriterande men inget krav. Du är strukturerad, har ett öga för detaljer och möter varje gäst med värme, även under perioder med högt tempo. Med en positiv och hjälpsam inställning är du den som alltid bjuder på dig själv och ser till teamets bästa. Vi ser gärna att du har humor och en lättsam attityd som bidrar till en trivsam arbetsmiljö. För att kunna möta våra gäster på bästa sätt behöver du behärska både svenska och engelska utan svårigheter, vilket är viktigt för att säkerställa tydlig och smidig kommunikation med både svenska och internationella gäster. Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (behov till 20h) h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

26 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025