Skiftgående Eltekniker

Om tjänsten Genom Södras investering i produktion av korslimmat trä siktar vi på att ta en ledande position på den växande marknaden för massivträbyggande. Södra Building Systems är det segment inom Södra som fokuserar på storskalig byggnation i trä. Våren 2023 invigdes vår nya fabrik för korslimmat trä, en av Sveriges största, i Väröbacka. Med den nya fabriken breddar vi marknaden för byggmaterial samtidigt som vi främjar hållbar byggnation och mer hållbara samhällen.  Det här får du jobba med på SödraSom Eltekniker hos oss får du en varierad och stimulerande arbetsdag där du arbetar både med avhjälpande och förebyggande underhåll, med uppgifter inom framförallt felsökning, optimering och automation. Ditt arbete kommer även att innefatta hantering av driftstörningar, vilket gör din roll både viktig och meningsfull för att säkerställa stabil drift och effektiv produktion. Du har många kontaktytor inom Södra och samarbetar både med driftpersonal, andra tekniska avdelningar och externa entreprenörer. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö som präglas av gemenskap och ett gemensamt mål att förbättra och effektivisera vår verksamhet. Tjänsten innebär 2-skift och är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Väröbacka.  Vem söker vi?För att lyckas och trivas i rollen söker vi dig som har ett genuint intresse för tekniska utmaningar och problemlösning. Du har en naturlig förmåga att snabbt ta till dig ny kunskap, tänka kreativt och hitta lösningar även på komplexa problem. Självständigt arbete är en självklarhet för dig, men du är också prestigelös och trivs med att arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid samarbete, och vi ser därför att du är en kommunikativ och lyhörd person som uppskattar att hjälpa andra och bidra till en god stämning. En viktig del i uppdraget är att säkerställa ett högt säkerhetsfokus i varje aktivitet vi genomför och planerar att genomföra, samt att behålla lugnet och prioritera säkerheten även i stressiga situationer.  Utöver ovan ser vi att du har: - Utbildning inom el/automation på minst gymnasienivå - B-körkort - Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift - Goda datorkunskaper Vi är öppna för olika grad av erfarenhet så tveka inte att söka tjänsten om du är nyutbildad elektriker eller har flera års erfarenhet. Tillsammans med teamets kompetenta och erfarna kollegor blir du en del av en trevlig och hjälpsam arbetsgrupp. Så här är det att jobba på Södra Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivavtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden. Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig! Vill du veta mer?Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen kan du kontakta rekryterande chef Andreas Torstensson på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Södras HR-avdelning på 0470-89500. Fackliga frågor besvaras av Jonel Dragodan, GS, på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka din ansökan via länken senast den 8 augusti. OBS. På grund av sommar och semester kommer återkoppling på din ansökan dröja något. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Bakgrundskontroll kan komma tillämpas.

9 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Personlig assistent till härlig pojke i Horred
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vår härliga kund i Horred fler assistenter till sitt team!   Våran lilla stjärna tycker om att komma ut och hitta på olika aktiviteter som t.ex att besöka badhuset, gå ut på promenader med Krokodilen (rullatorn), besöka lekparker m.m.  Kunden går i skolan och slutar 13.00 eller 15.00 på vardagarna. Det är viktigt att du som ska arbeta med honom har ett driv och engagemang då det för honom är viktig att få både social och fysisk stimulans i vardagen.    För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet.   Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut och initiativ för att avlasta anhöriga. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med ett aktivt liv.    Dina arbetsuppgifter:   För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen utgår ifrån kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet.  Du arbetar stödjande och motiverande.   Arbetstider:  Morgonpass: 06.30-08.30 Kvällspass: 13.00 - 17.00 el 19.00 ca Helg: 10.00-14.00 ca.    Vi söker en assistent för en omfattning på ca 60% men även timvikarier. Under lovveckor har kunden mer assistanstimmar. Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

9 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
LBE-samordnare till Luftvärnsregementet
Försvarsmakten
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Är du driven och engagerad och vill göra skillnad i en spännande och viktig verksamhet? Luftvärnsregementet, Lv 6, söker nu en LBE-samordnare till garnisonsavdelningen med ansvar för samordning av hantering av brandfarlig- och explosiv vara inom garnisonen. Våra medarbetare är viktiga för oss och du ges god möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger dig även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år.    Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som LBE-samordnare hos oss kommer du att ha betydelsefull roll där du arbetar inom hela Halmstad Garnison. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att planera och samordna arbetet med brandfarlig- och explosiv vara. Du kommer inneha rollen som föreståndare för den hantering Lv 6 hanterar på Halmstads garnison. Du kommer således även att utgöra ett stöd i det systematiska brandskyddsarbetet. En stor del av arbetet innebär att utveckla verksamheten och därigenom kvalitetssäkra rutiner samt optimera arbetssätt.        KRAV    Kvalifikationer  • Godkänd akademisk utbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig.   • Pedagogisk förmåga att genomföra stöd och utbildning  • B-körkort    Personliga egenskaper  Vi söker dig som är ansvarsfull, har hög servicekänsla och drivs av noggrannhet. Du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att prioritera och följa upp ställda uppgifter. Du kommer att ha ett stort eget ansvar och arbeta i uppdragsform vilket kräver att du är driven och verkar för utveckling och förbättring inom ditt arbetsområde. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad med en förmåga att se saker i ett större sammanhang.   Då du i ditt dagliga arbete kommer att ha kontakt med både interna och externa parter ser vi att du har konsultativt förhållningssätt, värdesätter att tillhandahålla god service, är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Du stimuleras av att hantera en stor variation av uppgifter även om de ligger utanför vad som är rutin. Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.     Meriterande  • Erfarenhet av liknande arbete, inom Försvarsmakten eller annan offentlig verksamhet  • Erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor  • Erfarenhet som föreståndare för brandfarliga och/ eller explosiva varor    Övrig information  • Tjänsten är en civil tjänst på heltid och anställningen är en tillsvidareanställning.   • Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.  • Sysselsättning heltid  • Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse    Lön  Individuell lönesättning tillämpas utifrån Lv 6 lönepolicy. Eventuella löneanspråk meddelas i ansökan.    Arbetsort  Halmstad. Resor och kortare tjänstgöring på annan ort kan förekomma.     Upplysningar om befattningen   Lämnas av Avdelningschef Jörgen Sennow    Fackliga företrädare  SACO: Patrik Hansén  SEKO: Yvonne Assarsson  OFR/S: Senadin Sela  OFR/O: Axel Tanner    Samtliga kontaktpersoner nås via växeln på 010 825 10 00    Ansökan  Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Luftvärnet uppträder på marken och är en del av armén, men samarbetar ofta med Flygvapnet. Luftvärnet övervakar luftrummet med mobila sensorer (som radar), upptäcker hot, samt skyddar viktiga objekt och verksamheter mot angrepp från luften genom bekämpning med robotar. De två luftvärnsbataljoner som ingår i insatsförsvaret utbildas och hålls i beredskap av Luftvärnsregementet. Våra medarbetare deltar i insatser både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

9 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Dansktalande kundtjänstmedarbetare
Bilx Nordic AB
Kundtjänstpersonal

DRAGKROKEXPERTEN ger dig möjligheten att arbeta med ett vinnande koncept i ett företag under kraftig expansion. Vi är specialiserade på dragkrokar och har ett tydligt fokus på kvalité och service. Vi säljer dragkrokspaket och erbjuder montering via vår hemsida www.dragkrokexperten.se DRAGKROKEXPERTEN är ett kundorienterat företag med fokus på dragkrokar och vi har egna verkstäder i Stockholm, Sollentuna, Haninge, Uppsala, Halmstad, Örebro, Linköping, Göteborg, Västerås, Jönköping, Karlstad, Helsingborg, Västra Frölunda och Malmö. Vi har sålt och monterat dragkrok sedan starten 2007 och vi arbetar aktivt med att säkerställa kvalitén. I dagsläget är vi 33 medarbetare som arbetar mot huvud lagret i Halmstad där vi kontinuerligt lagerför ca 5000 dragkrokar. Våra professionella dragkroksmontörer har tillsammans monterat över 20 000 dragkrokar! Vi är inriktade och specialiserade på montering av dragkrokar och elkabelsatser, motor- & kupévärmare, extraljus och led-ramper samt övriga tillbehör till fordon. Vi lägger stor vikt vid utbildning av vår personal och arbetar ständigt med förbättring av vår tekniska utrustning. Vi söker dig som är -Ansvarstagande och strukturerad i ditt arbete -En problemlösare -Initiativrik och kan arbeta under eget ansvar -Pålitlig och lojal -Orädd för nya utmaningar och arbeten Du kommer att ansvara över vår danska marknad men samtidigt vara en del av vårt sammansvetsande team där vi alla hjälps åt och strävar mot samma mål. Dina arbetsuppgifter handlar i huvudsak om att att vara behjälplig via telefon och mejl genom att besvara kundens frågor, ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar etc.

9 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Socialrådgivare till Behandlingsenheten, Socialförvaltningen
Halmstads kommun
Socialsekreterare

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Socialförvaltningen arbetar för att ge stöd och hjälpa barn, ungdomar, familjer och personer med funktionsnedsättning eller beroendeproblem. Vi arbetar även med uppsökande och förebyggande insatser. Grundläggande för oss är att vi bemöter varandra på ett respektfullt sätt – såväl våra brukare som oss medarbetare emellan. Behandlingsenheten består av enhetschef, 12 socialrådgivare och anhörigkonsulent. Vi strävar efter att hålla en god service till de som söker vår hjälp där vi erbjuder några råd och stödsamtal till de klienter som inte har ett beslut om bistånd. Enheten ansvarar för att verkställa beslut från handläggare på utredningsenheterna inom socialförvaltningen i ärende som berör skadligt bruk och/eller beroendeproblematik gällande alkohol, droger och/eller spel om pengar. På enheten arbetar vi även med anhörigstöd. Enheten samverkar med externa vårdgrannar, brukarorganisationer, och andra myndigheter så som arbetsförmedlingen och försäkringskassan.  Vi arbetar aktivt med att fortsätta utveckla vårdkedjan tillsammans med andra enheter inom avdelningen samt skapa ett förvaltningsövergripande familjeorienterat arbetssätt. ARBETSUPPGIFTER Som socialrådgivare arbetar du med personer som har behov av stöd eller behandling av olika slag. Du kan möta individer, familjer eller grupper och nätverk kopplat till skadligt bruk och/eller beroende gällande alkohol, droger och/eller spel om pengar. Arbetet innebär bland annat att ansvara för motivationsarbete, enskilda samtal, gruppsamtal/behandling, stöd till anhöriga, deltaga i nätverksmöten samt ansvara för genomförandeplaner. Detta görs i ständig dialog med berörda parter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: Är socionom eller har av arbetsgivaren bedömd likvärdig högskoleutbildning Du som söker: Har erfarenhet av arbete med enhetens målgrupper Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Är bra på att skapa allians och att du är flexibel i ditt arbetssätt Gillar socialt förändringsarbete Har B-körkort Det är meriterande om du: Har minst två års erfarenhet av att arbeta i gruppverksamhet och/eller med enskilda samtal Har kunskap och utbildning i de metoder som används på enheten: ASI, MI, Audit/Dudit, vård- och stödsamordning ÖVRIGT Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!

9 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lärare grundskolans senare år, Trönninge skola
Varbergs kommun
Grundskollärare

I Varbergs kommun är vi cirka 5 500 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Trönninge skola är en F-9 skola med ca 800 elever. Vår skola ligger vackert belägen i utkanten av Trönninge i anslutning till friidrotts- och gymnastikanläggningen Tresteget. I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare i naturorienterande ämnen, teknik och matematik i årskurs 7-9. I ditt uppdrag ingår att planera, genomföra och analysera en varierad och differentierad undervisning, samt att arbeta med stöd för elever i behov av detta. Du kommer också få arbeta med att förstärka skolans värdegrundsuppdrag. Att motivera och inspirera elever är din största drivkraft. Tillsammans med dina kollegor formar du ett relationellt ledarskap där undervisningens kvalitet står i fokus. Vi skapar bästa möjliga möte för lärande. Som lärare hos oss på Varbergs kommun har du en central roll i att skapa en trygg, utvecklande och motiverande miljö för eleverna. Genom att planera, genomföra och följa upp din varierade undervisning ger du eleverna möjlighet att utvecklas både kunskapsmässigt och socialt. Tillsammans med dina kollegor planerar du och följer upp undervisningen baserat på dina val av pedagogiska och didaktiska strategier och metoder, anpassade efter elevernas behov och förutsättningar, samt vilar på vetenskap och beprövad erfarenhet. Du möter varje elev i sin kunskapsprogression, och bidrar till att utveckla lärmiljöer som uppmuntrar elevers lärande, delaktighet och inflytande. Kompetensutveckling utifrån skolans behov är för oss en självklarhet, likaså en organisation för planering och utvärdering av undervisningen. Vi förväntar oss att du ser ditt uppdrag som en möjlighet till personlig och professionell utveckling - en viktig och utmanande roll där du tar ansvar för att vara en bra förebild och känner verklig stolthet över ditt arbete. Som medarbetare i Varbergs kommun har du även tillgång till förmåner som rabatterat pendelkort, friskvårdsbidrag, personalförening och möjlighet till förmånscykel. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare för undervisning i ämnena naturorienterande ämnen, teknik och matematik i årskurs 7-9. Som lärare är du engagerad och har ett formativt förhållningssätt med förmåga att skapa motiverande och aktiverande undervisning. Din undervisning vilar på beprövad erfarenhet och vetenskaplig grund med ett utforskande förhållningssätt. Du trivs i samarbete med kollegor och bidrar aktivt till att utveckla verksamheten genom att tillsammans planera och följa upp undervisningen. Du har en god struktur i ditt arbete och kan anpassa undervisningen utifrån elevernas behov och skolans mål. Tillsammans har vi ansvar att skapa en hållbar arbetsmiljö där både elever och personal mår bra, kan växa och utvecklas. Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Om du erbjuds anställning inom Förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

8 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lärare grundskolans senare år, Trönninge skola
Varbergs kommun
Grundskollärare

I Varbergs kommun är vi cirka 5 500 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Trönninge skola är en F-9 skola med ca 800 elever. Vår skola ligger vackert belägen i utkanten av Trönninge i anslutning till friidrotts- och gymnastikanläggningen Tresteget. I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare i naturorienterande ämnen, teknik och matematik i årskurs 7-9. I ditt uppdrag ingår att planera, genomföra och analysera en varierad och differentierad undervisning, samt att arbeta med stöd för elever i behov av detta. Du kommer också få arbeta med att förstärka skolans värdegrundsuppdrag. Att motivera och inspirera elever är din största drivkraft. Tillsammans med dina kollegor formar du ett relationellt ledarskap där undervisningens kvalitet står i fokus. Vi skapar bästa möjliga möte för lärande. Som lärare hos oss på Varbergs kommun har du en central roll i att skapa en trygg, utvecklande och motiverande miljö för eleverna. Genom att planera, genomföra och följa upp din varierade undervisning ger du eleverna möjlighet att utvecklas både kunskapsmässigt och socialt. Tillsammans med dina kollegor planerar du och följer upp undervisningen baserat på dina val av pedagogiska och didaktiska strategier och metoder, anpassade efter elevernas behov och förutsättningar, samt vilar på vetenskap och beprövad erfarenhet. Du möter varje elev i sin kunskapsprogression, och bidrar till att utveckla lärmiljöer som uppmuntrar elevers lärande, delaktighet och inflytande. Kompetensutveckling utifrån skolans behov är för oss en självklarhet, likaså en organisation för planering och utvärdering av undervisningen. Vi förväntar oss att du ser ditt uppdrag som en möjlighet till personlig och professionell utveckling - en viktig och utmanande roll där du tar ansvar för att vara en bra förebild och känner verklig stolthet över ditt arbete. Som medarbetare i Varbergs kommun har du även tillgång till förmåner som rabatterat pendelkort, friskvårdsbidrag, personalförening och möjlighet till förmånscykel. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare för undervisning i ämnena naturorienterande ämnen, teknik och matematik i årskurs 7-9. Som lärare är du engagerad och har ett formativt förhållningssätt med förmåga att skapa motiverande och aktiverande undervisning. Din undervisning vilar på beprövad erfarenhet och vetenskaplig grund med ett utforskande förhållningssätt. Du trivs i samarbete med kollegor och bidrar aktivt till att utveckla verksamheten genom att tillsammans planera och följa upp undervisningen. Du har en god struktur i ditt arbete och kan anpassa undervisningen utifrån elevernas behov och skolans mål. Tillsammans har vi ansvar att skapa en hållbar arbetsmiljö där både elever och personal mår bra, kan växa och utvecklas. Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Om du erbjuds anställning inom Förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

8 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Familjehemssekreterare
Falkenbergs kommun
Socialsekreterare

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Familjehemsgruppen är en välkomnande och kunnig arbetsgrupp som består av snart sju familjehemssekreterare med fokus på rekrytering och handledning av familjehem, åtta socialsekreterare med fokus på barnen samt en verksamhetsledare. Knuten till gruppen finns även en psykolog på heltid som arbetar med Skolfam tillsammans med en specialpedagog från barn- och utbildningsförvaltningen. Förutom en trevlig arbetsgrupp finns det många andra fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun. Vi kan erbjuda dig flera förmåner som: • Friskvårdsbidrag • Flextid • Möjlighet till att semesterväxla • Tillgång till Yrkesresan • Livsvårdstimme pilotprojekt Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som familjehemssekreterare rekryterar, utreder, handleder och utbildar du familjehem, jourhem och kontaktfamiljer. I arbetet med familjehemmen samarbetar du med barnets socialsekreterare och ni har gemensam handledning. Ni kommer att arbeta som ett team tillsammans med barnet, biologiskt nätverk och familjehem. I arbetet ingår att tillsammans med övriga familjehemssekreterare dela på ansvaret för akuta jourplaceringar och omplaceringar. Som en del av ditt uppdrag arbetar du även med Skolfam, ett pedagogiskt stöd till familjehemsplacerade barn i samarbete med barn- och utbildningsförvaltningen där en psykolog och en specialpedagog ingår. I tjänsten ingår samverkan med övriga kollegor inom myndighetsavdelningen, men också med andra aktörer exempelvis skolor/förskolor, BUP och habiliteringen. Du får stöd i det dagliga arbetet av verksamhetsledare. Vi har ett tydligt barnperspektiv där vi har fokus på barnens bästa och vi skapar tid för reflektion och utveckling i det dagliga arbetet. Arbetet ger stor frihet att själv planera sina dagar men mycket av arbetet sker på eftermiddagarna då många av de placerade barnen går i skola och möten sker efter skoltid. Som nyanställd får du en successiv introduktion i arbetet med hjälp av en egen mentor, en kompetensplan och regelbunden handledning både av verksamhetsledare och extern handledare. Arbetsgruppen deltar i flera olika utvecklingsprojekt med syfte att ytterligare förbättra kvalitén för de placerade barnen. Familjehemsgruppen kommer från och med 1:a oktober vara en egen enhet med enhetschef och verksamhetsledare. Vi jobbar i nära samarbete med enheten för barn/unga och våld i nära relation samt öppenvården barn/unga. Vi nätverkar även med övriga kommuners familjehemsgrupper i länet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Som familjehemssekreterare bör du vara trygg, strukturerad och ha god förmåga att organisera ditt arbete. Det är önskvärt med goda kunskaper vad gäller barn/ungas utveckling och behov.  Om du har utbildning i utredningsmetoden Kälvesten samt familjehemshandledarutbildning så är det meriterande.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt möjlighet till flexibla arbetstider utifrån akuta placeringar. Krav på körkort ÖVRIGT Intervjuer sker löpande. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

8 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Ekonomiadministratör till Unnaryd Modell
OnePartnerGroup Halland AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Unnaryd Modell är en utvecklingspartner med hög teknisk kompetens och korta beslutsvägar. De är en helhetsleverantör av prototyper och lågvolymproduktion till flera stora internationella kunder med affärsfokus mot fordonsindustri och krävande applikationer på andra områden. Med visionen att alltid leva efter löftet ’Knowledge Making Difference’ vågar de ständigt utmana sig själva och strävar hela tiden efter att utveckla och lära mer. De delar med sig av kunskap och engagerar sig för varandra, för sina kunder och för en hållbar tillverkning. Med sin ödmjuka inställning hjälps de tillsammans åt för lösa utmaningarna de ställs inför.    Ekonomiadministratör  Nu hjälper vi Unnaryd Modell att hitta en noggrann och engagerad Ekonomiadministratör  till ekonomiavdelningen. Här får du en viktig roll i den löpande ekonomiadministrationen och kommer att vara delaktig i utvecklingen av ekonomiprocesser. Om du har erfarenhet från ekonomiarbete och trivs i en dynamisk arbetsmiljö, är det här rätt möjlighet för dig! Låter det här som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!   Arbetsuppgifter Som administratör på  Unnaryd Modell blir du en central del av ekonomiavdelningen, här får du ansvara för flera viktiga arbetsuppgifter, bland annat: Moms - och skatteberäkningar Löneadministration Förberedelse och uppföljning av budget Leverantörsreskontra Fakturering och kundreskontra Löpande bokföring, avskrivningar och periodiseringar Löpande analys av verksamhetens ekonomiska prestation, inklusive likviditetsplanering Förbereda rapporter till ledning och styrelse Utöver det  löpande arbetet kommer du vara delaktig i att utveckla och förbättra ekonomiprocesser samt affärssystem. Tillsammans med kollegorna och med stöd från extern redovisningskonsult och revisor, arbetar du för att säkerställa en effektiv och kvalitativ ekonomiadministration. Arbetet sker med stationering antingen på huvudkontoret i Unnaryd eller på dotterbolaget Melins Metall i Anderstorp. Arbetet sker på dagtid med flexibel arbetstid.    Kvalifikationer Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har relevant arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom ekonomi och administration Är en duktig kommunikatör och en prestigelös person med hög servicenivå Är noggrann, ordningsam och strävar efter hög kvalitet i ditt arbete Det är meriterande, men inget krav, om du har någon form av ekonomiutbildning samt erfarenhet av att arbeta i affärssystemen Pyramid eller Kontek.    Ansökan För att söka tjänsten och vara en del av ansökningsprocessen krävs att du registrerar ditt CV/Personliga brev via vår hemsida (länken). Vi kommer att kalla till intervju efter vecka 32 men kan ändå komma att kontakta dig innan sista ansökningsdag. Vid frågor går det bra att höra av sig via mail/telefon till rekryteringsansvarig -  Niclas Arheden, [email protected]. Välkommen med din ansökan!

8 juli 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Chief Financial Officer (CFO)  till Enairon AB
OnePartnerGroup Halland AB
Ekonomi- och finanschefer

Enairon utvecklar och säljer världens mest energieffektiva industriella luftkompressor, The Gravity Compressor. De är ett svenskt deeptech bolag som kombinerar en helt ny teknik med hållbarhet och energieffektivitet i fokus. Deras uppdrag är att radikalt  minska energianvändningen i tryckluftsproduktion, en av industrins största dolda klimatutmaningar. Som ett relativt litet och entreprenöriellt företag som står Eniron nu inför en fas av tillväxt, kommersialisering och kapitalresning. Därför söker vi nu en erfaren, bred och handlingskraftig CFO som vill vara med och forma Enairons nästa kapitel och samtidigt bidra till bolagets dagliga utveckling. Läs mer på hemsidan: www.enairon.com - The world’s most efficient compressor   Rollen Eniron söker söker någon som är bekväm med att kombinera strategiskt och operativt arbete – allt från att driva komplexa investerarprocesser till att självständigt hantera löpande planering och rapportering.Rollen kommer att bestå av följande ansvarsområden: Kapitalanskaffning & investerarrelationer Leda och operativt stötta VD i pågående kapitalresning (nyemission med VC/CVC). Förbereda och delta i möten med investerare (VC, CVC, FO). Ansvara för datarum, DD-material, cap table och finansiell modell. Upprätta investerarrapporter, periodiska rapporter och styrelsematerial till nya ägare. Stötta i strukturer och avtal (t.ex. uniträtter, konvertibler). Finansiell styrning och rapportering Ansvara för budget, prognoser och likviditetsplanering. Driva finansiella analyser och scenarioarbete. Leda månadsvis ekonomisk rapportering till ledning, styrelse och investerare. Hantera och utveckla periodisk rapportering till externa parter (t.ex. bidragsgivare, banker). Upprätta investerings- och likviditetsplaner. Bidrag & projektredovisning Ansvara för den ekonomiska projektredovisningen av EU/EIC, nationella bidrag och kundprojekt. Förbereda och leda arbetet med nästa EU-ansökan i samverkan med konsulter. Säkerställa korrekt rapportering och compliance kopplat till offentligt stöd. Processer & kontroll Vidareutveckla ekonomiprocesser, stötta rutiner för inköp och projektstyrning. Sekreterare i styrelsen samt sköta administrationen inom bolaget med till exempel lön och bokslut (ej löpande redovisning). Säkerställa att bolaget är förberett för due diligence och revision. Vara kontaktperson mot revisorer, banker och myndigheter. Stötta VD i prioriteringar och affärsmässiga beslut.   Din profil Teamet på Eniron har en önskan om att hitta dig som Har 5 års erfarenhet från liknande roll i entreprenöriell miljö/start up-bolag, gärna med både strategiskt och operativt ansvar. Är trygg med att hantera både budgetarbete och prognoser till DD och förhandlingar. Har erfarenhet av att leda eller stötta i kapitalanskaffningar. Förstår ekosystemet kring venture capital, impact-investeringar och industriella ägare. Kan kommunicera finansiellt innehåll både operativt och strategiskt. Talar och skriver på både engelska och svenska flytande. Meriterande Erfarenhet av bidragshantering, ex: EIC Accelerator, Vinnova, EIB. Bakgrund inom industriell teknik, cleantech eller B2B-maskiner. Tidigare arbete mot VC, CVC eller family offices. Erfarenhet av att bygga upp processer i ett bolag under kraftig tillväxt. Kunskap i ERP-system, projektredovisning, grant reporting och periodisk investerarrapportering. Vem är du? Vi söker dig som trivs i en snabbfotad miljö där alla hjälps åt och ingen arbetsdag är den andra lik. Förhoppningsvis är du affärsorienterad, självgående, flexibel och prestigelös. Som person är du strategiskt lagd men är inte rädd för att kavla upp ärmarna, om- och när det behövs. Du är trygg i dig själv och kan på så sätt agera rådgivare både till VD och styrelse, samt utgöra en trygghet för investerare och externa parter.     Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Eniron med oss på OnePartnerGroup Halland AB. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas Arheden på mail: [email protected]. Vi kommer att kalla till intervju efter vecka 32 men kan komma att kontakta kandidater löpande i sommar, så vänta inte. Välkommen med din ansökan redan idag!

8 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025