Vill du vara med och visa upp framtidens återvinning? Vi söker dig som brinner för kommunikation, service och hållbarhet till ett vikariat som sträcker sig till juli 2026. I den här rollen blir du en nyckelperson i att sprida kunskap om vårt arbete för en cirkulär framtid – både internt och externt. Om rollen Som kommunikatör blir du ansiktet utåt för Stena Nordic Recycling Center i Halmstad. Du ansvarar för att ta emot och guida besökare, både interna och externa, genom hela vår site som består av flera olika anläggningar. Du förklarar hur våra olika anläggningar fungerar och vad för typ av material de hanterar, på ett inspirerande och pedagogiskt sätt. I rollen ansvarar du även för utställningen i vår huvudentré och vårt showroom, inklusive all administration kring dessa. Tjänsten är ett vikariat på 50% med start i augusti/september och sträcker sig till juli 2026, med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är flexibel dagtid. Vem är du? Vi söker dig som är social och utåtriktad, och som trivs med att tala inför grupper. Du har ett positivt förhållningssätt och en stark servicekänsla, och du är en fena på att anpassa din kommunikation utifrån både interna och externa perspektiv. Du är självgående men också en lagspelare som uppskattar samarbete. För att lyckas i rollen behöver du kunna prioritera i det dagliga arbetet och vara nyfiken, engagerad och lösningsorienterad samt självklart bidra med energi och glädje till din omgivning. Kanske studerar du kommunikation idag och vill kombinera dina studier med jobb – då är detta rollen för dig! Kvalifikationer Du behöver ha följande för att lyckas i rollen: • Gymnasieutbildning, gärna inom information/kommunikation • 1–3 års arbetslivserfarenhet med kundkontakt och/eller service • Mycket god datorvana och god kunskap i Officepaketet • Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift • B-körkort Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Under din första tid kommer du att gå bredvid nuvarande kommunikatör innan föräldraledigheten tar vid, och du kommer lära dig allt om hur våra processer i de respektive anläggningarna fungerar. Självklart erbjuder vi dig även trygga och utvecklande förmåner, kollektivavtal och konkurrenskraftig lön, läs mer här. Så här rekryterar vi Vi välkomnar ansökningar senast den DAG MÅNAD. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar, och de som vi anser matchar rollen bäst kommer vi att bjuda in till en intervju. Vi genomför tester, tar referenser och gör en bakgrundskontroll i slutskedet av processen. Om du har några frågor under processen så är du varm välkommen att höra av dig till rekryterande chef Joachim Björkman, via [email protected]. Observera att under sommarveckorna så är många av oss lediga och vi kommer därför att gör ett första urval i augusti. Vi ser fram emot att gå igenom alla ansökningar och tackar för din förståelse. Om Stena Recycling Stena Recycling är ett av Nordens ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Bolaget ingår i den familjeägda Stena Metallkoncernen och bedriver verksamhet över Europa, med betoning på Sverige och Norden. Med 1900 engagerade medarbetare på 90 anläggningar över hela Sverige skapar Stena Recycling AB långsiktiga lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället stort. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar Stena Recycling en viktig och central roll i omställningen till en cirkulär ekonomi. Varmt välkommen med din ansökan - det börjar med dig! Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Nuvia Nordic AB har idag uppdrag på samtliga kärntekniska anläggningar i Sverige. Vi bistår våra kunder med kvalificerad personal under deras årliga revisionsavställningar men även under drift och avveckling. Nuvia är en del av den världsledande koncernen VINCI med cirka 280 000 anställda globalt. VINCI Construction, som är en del av koncernen, är verksamt i mer än 120 länder med 830 företag. Nuvia är således börsnoterat i Paris och en växande spelare i den globala kärnkraften. Nuvia växer inte minst i Sverige och vi behöver nu fler demontörer till det spännande rivningsprojektet vid Ringhals Kärnkraftsanläggning som kommer drivas minst 5 år framåt. Arbetsuppgifter Som demontör blir du en del i det långsiktiga rivningsprojektet vid Ringhals Kärnkraftsanläggning. Arbetet består i huvudsak av att riva kärnkraftsanläggningen med stort säkerhetstänkande. Vanliga arbetsmoment är att demontera komponenter med olika metoder, allt från att kapa, såga, plasmaskära, svarva och då beroende på material som ska demonteras. Dessa komponenter ska sedan sorteras och packas enligt instruktioner. Allt eftersom projekten fortlöper kan andra mekaniska arbetsmoment komma att ingå beroende på personligt intresse och erfarenheter. Utbildning och erfarenhet Vi söker en kandidat med gymnasiekompetens, gärna inom tekniskt område. Du bör vara praktiskt lagd och ha erfarenhet av mekaniska arbetsuppgifter. En uppskattning för en varierad arbetsdag, arbete i team samt förmåga att vara lyhörd för både kundens och verksamhetens behov, är viktigt. Erfarenhet av grövre mekaniskt underhåll och arbete med olika bearbetningsverktyg och metoder är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från industriarbete, och erfarenhet från arbete vid kärnkraftsanläggningar är en fördel. Vidare söker vi dig som uppfyller följande: God förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift Innehar B-körkort Tjänsten Placeringsort: Ringhals Arbetstid: 07.00-15.30 Tillträde: Tidigast 18 augusti Anställningsform: Visstidsanställning om 6 månader tillämpas inledningsvis, därefter kan anställningen övergå till tillsvidare. Eftersom arbetet utförs vid kärntekniska anläggningar klassade som skyddsobjekt kommer säkerhetsintervju, registerkontroll, läkarundersökning samt drogtest att genomföras. Ansökan Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan snarast då urval kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag 30 juni. Om du har frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Karlsson, [email protected]. Frågor kopplade till rekryteringsprocessen hänvisas till rekryterare Emilia Trygg, [email protected]. OBS! Ansökan sker endast via annonsering. Inför denna rekrytering har Nuvia tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsbolag och liknande.
Delta of Sweden är inne i en spännande utvecklingsfas – från entreprenörsdrivet företag till ett växande producerande bolag. Vi söker nu dig som vill bli en viktig del av vår tekniska resa. Har du erfarenhet av service och underhåll, automation eller maskinbygge? Då kan detta vara jobbet för dig! Om rollen Som servicetekniker/automationstekniker hos oss blir du en del av vårt underhållsteam, där du arbetar nära produktionstekniker och vår produktionschef. Du kommer ha en varierad och utvecklande vardag där du får arbeta både operativt och förbättringsorienterat. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Förebyggande och akut underhåll av maskiner och produktionsutrustning Felsökning inom el, mekanik och automation Bygga och förbättra maskiner och tekniska lösningar Delta i utveckling och effektivisering av produktionsprocesser Dokumentation, loggning och uppföljning av åtgärder Vem söker vi? Vi söker dig som är tekniskt kunnig och lösningsorienterad, med ett genuint intresse för produktion och utveckling. Du gillar att ta ansvar, är nyfiken på ny teknik och trivs i en roll där ingen dag är den andra lik. Vi ser gärna att du har: Yrkeserfarenhet av automation, underhåll eller maskinbyggnation (minst 3 år är meriterande) Goda kunskaper inom el, pneumatik, mekanik och/eller hydraulik Gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska Erfarenhet av svetsning är ett plus Erfarenheter av ledarskap Vad erbjuder vi? Hos Delta of Sweden får du: En trygg anställning i ett växande bolag Stora möjligheter till personlig utveckling Vara en del av ett team där dina idéer värderas och tas tillvara Möjlighet att påverka och forma framtidens produktion En arbetsplats där vi är stolta över våra produkter som används världen över – både som leksaker och pedagogiska verktyg Ansökan Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Skicka in den så snart som möjligt. Vi tittar på ansökningarna löpande, men återkopplar först efter ansökningstiden löpt ut. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med rekryterings- och bemanningsföretag.
Är du en erfaren betongarbetare som söker nästa utmaning? Vår kund i Falkenberg erbjuder en spännande möjlighet för dig att bli en del av deras dynamiska team. Här får du chansen att arbeta med varierande projekt, utveckla dina färdigheter och bidra till byggandet av framtidens strukturer. Om tjänsten Om tjänsten: Som betongarbetare kommer du att ansvara för gjutning, armering och formbyggnad i olika byggprojekt hos vår kund. Du kommer att förbereda och blanda betong, sätta formar samt säkerställa korrekt armering och ytbehandling. Du förväntas följa ritningar och arbetsinstruktioner noggrant, samt samarbeta med teamet för att säkerställa att projektets tidsplan och kvalitet hålls. Rollen innebär även att upprätthålla säkerhetsföreskrifter och rapportera framsteg till arbetsledaren. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och/eller två års arbetslivserfarenhet gärna inom betongarbete. Körkort för bil är ett krav, liksom att du har en god fysisk kondition. Du behöver också ha grundläggande datorkunskaper för att dokumentera arbetsprocessen. Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med betongteknik och har goda kunskaper i ritningsläsning och även traverskort. Tidigare arbete i stora projekt eller internationella miljöer är också uppskattat. Sammanfattningsvis söker vi alltså dig som är händig och praktiskt lagd. Du ska också vara ansvarstagande som person och med detta menar vi att du tar ansvar för ditt arbete, och frågar om du känner dig osäker. Du behöver vara initiativrik, och samtidigt ha självinsikt, du hjälper således till där det behövs men tar samtidigt inga riskfyllda beslut vid oklarheter. Du arbetar bra såväl i grupp som ensam och din positiva attityd och höga arbetsmoral ser vi som en självklarhet. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Karin Ludvigsson via e-post: [email protected]
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Om Ranagårdsskolan Ranagårdsskolan öppnades ht 24 med ca 550 elever från förskoleklass till åk 9 Skolan är belägen i det nybyggda bostadsområdet Ranagård. På skolan finns också en anpassad grundskola med ca 50 elever. Grundskola och den anpassade grundskolan har ett nära samarbete. På skolan finns även en mötesplats för unga efter skoltid och ett kombinerat skol- och folkbibliotek. Ranagårdsskolan är både mobil- och skofri. Att arbeta på Ranagårdsskolan innebär att du ingår i ett lag med olika lagdelar men där alla är viktiga för det slutgiltiga resultatet. Vi söker nu en textilslöjdslärare som vill vara med och utveckla den ”Bästa möjliga skolan”! Delar av skolans vision ser du nedan: Ranagårdsskolan ska bli den bästa möjliga skola vi kan erbjuda våra elever! Den bästa möjliga skolan tar ansvar för elevens hela skoldag från fritidshemmet och förskoleklass till åk 9. Vidare krävs det ett förhållnings- och arbetssätt där varje medarbetare förstår sin viktiga roll för helheten och har tron på att vi som individer och kollektiv gör skillnad för eleverna. För att bli den bästa möjliga skola krävs en vilja att ständigt utvecklas och lära, som individ och kollektiv. Den bästa möjliga skolan kräver en hög grad av samverkan mellan all personal. Mina kollegors framgång är min angelägenhet. ARBETSUPPGIFTER Du kommer tillsammans med två andra slöjdlärare undervisa och utveckla slöjdundervisningen på skolan. Samverkan med övriga pedagoger och elevhälsa ett naturligt inslag i din vardag. Mentorskap ingår i tjänsten. Arbetsgivaren har ambitionen att på nytt återuppta en dialog med Sveriges lärare om ett lokalt avvikelseavtal. Det är viktigt att du som lärare på Ranagårdsskolan känner till detta. Syftet med detta är dels att öka möjligheterna att utveckla den bästa möjliga skolan men lika viktigt är att både lärares och andra medarbetares arbetsmiljö ska förbättras. Det är viktigt att du i din ansökan beskriver och motiverar varför du vill arbeta på Ranagårdsskolan. Referera till skolans vision, beskrivningar i denna annons samt beskriv hur du kan bidra till utveckling av Ranagårdsskolan. Ge en tydlig bild av din undervisning i ansökan. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad lärare i slöjd. Du brinner för att vara med och bygga upp en ny skola där samverkan med andra kollegor är viktigt. Du har med dig din erfarenhet och kompetens men ska vara med och skapa något nytt. Du gillar att utmana andra och dela med dig av dina erfarenheter. Du har ett tydligt ledarskap och ser värdet av att bygga relationer med eleverna även utanför klassrummet. Du är nyfiken, kreativ och prestigelös. Du tycker att dina kollegers framgång är din angelägenhet. Du tilltalas av skolans vision. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och skapa yrkesstolthet, arbetsglädje och framtidstro? Hos Astar utbildar vi vuxna – på ett vuxet sätt. Vi är stolta över vårt uppdrag och söker nu dig som delar våra värderingar och vill göra skillnad. Om oss Astar är en ledande aktör inom vuxenutbildning, både kommunalt och arbetsmarknadsinsatser. Vår vision är att bidra till en stark och livskraftig arbetsmarknad. Vi erbjuder inte bara utbildning och jobb – vi skapar stolta yrkesmän och kvinnor som får en möjlighet att uppleva glädjen i att ha ett arbete och att sprida arbetsglädje själva. Våra värderingar Yrkesstolthet – Vi är kunniga, erfarna och arbetar nära arbetsmarknaden. Vi använder resurser klokt och med respekt. Envishet – Vi ger aldrig upp – varken på våra elever eller på oss själva. Vi tror på utveckling genom ansvar och höga förväntningar. Arbetsglädje – Vi bygger goda relationer, är nyfikna, entusiastiska och välkomnande. Tillsammans skapar vi en arbetsplats att trivas på. Astar och Kriminalvården i samarbete Vi på Astar tror starkt på att alla människor förtjänar en andra chans och att utbildning är vägen till en ny framtid. Att få möjligheten att utbilda klienter inom kriminalvården är därför ett oerhört viktigt samhällsuppdrag. Här får vi vara med och skapa framtidstro och yrkesstolthet hos en målgrupp som ofta en mycket svag ställning på arbetsmarknaden. Arbetet kräver specialanpassning av utbildningens upplägg och pedagogik och deltagarnas förkunskaper kommer att variera vilket kräver stor flexibilitet och noggrann individuell anpassning. Men när vi hittar rätt är det ren arbetsglädje att se hur vi kan bidra till människors utveckling. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa i både teoretiska och praktiska moment inom träarbete. Du kommer också att utveckla och anpassa undervisningsmaterial för att möta elevernas behov och säkerställa att undervisningen följer gällande regler och föreskrifter både från branschen och utbildningsupplägget från arbetsförmedlingen. Men du gör inte detta ensam utan ingår i ett team med kollegor i Sverige och likande uppdrag, tillsammans skapar vi en utbildning att vara stolta över. Då uppdraget är inom kriminalvården är det viktigt med kontinuitet i utbildningen då målgruppen är känslig för personalbyten. Så vi söker dig som brinner för detta samhällsuppdrag lika mycket som vi. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med särskilt utsatta grupper sedan tidigare. Vi söker dig som · har yrkesbevis som träarbetare · minst ett (1) års erfarenhet av att utbilda vuxna inklusive unga vuxna (16 - 25 år) inom bygg- och anläggning. · Vill arbeta deltid 40% fasta dagar måndag och tisdagar · kan starta omgående eller i aug/sept Vi erbjuder En arbetsplats där du får växa och utvecklas. Ett team som stöttar varandra och firar framgångar tillsammans. Möjligheten att påverka människors liv på riktigt. Vill du vara med och göra skillnad - Ansök idag och bli en del av Astar! Kontaktperson Janet Brus Enhetschef 0724 52 49 19
Om företaget För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till vår kund utanför Varberg. Vad erbjuder rollen? I rollen som traversförare kommer dina initiala arbetsuppgifter att vara: - Köra travers för att lyfta, placera och flytta produkter på ett smidigt och säkert sätt - Lasta produkter - Enklare bearbetning av färdig produkt - Andra typer av arbete inom logistik, så som truckkörning. Traverskort och truckkort är ett krav. Meriterande om dessa inte är äldre än tre år. Vem är du? Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet som traversförare och att du är en person som inte backar när man behöver arbeta med kroppen och hugga i lite extra när det behövs. Det är meriterande om du har erfarenhet av logistik eller god logistisk förståelse och en förmåga att arbeta både ensam och i lag. Vidare är du en person som har god arbetsmoral och vill göra ett bra jobb. Du har goda kunskaper i både tal och skrift, och är pålitlig och målinriktad. Personliga egenskaper väger tungt hos oss, därför är tidigare erfarenhet inte ett krav - även om det är meriterande - utan vi tror att man med rätt inställning kan komma långt! Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 2025-07-07. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Ebba på [email protected] Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period. Sökord Varberg, travers, traversförare, logistik, lasta, lossa
Vill du ha ett jobb som gör skillnad? En glad, social och kreativ tjej i Onsala söker en personlig assistent som kan finnas där i vardagen – och göra den både enklare och roligare. Det kan handla om allt från att fixa med vardagsrutiner till att hänga med på fika, filmkväll, eller andra aktiviteter. Det viktiga är att du är med – och att ni har kul ihop. Vem vi tror att du är: Du är en varm, lyhörd och trygg person som gillar att ta ansvar men inte tar dig själv på för stort allvar. Du har nära till skratt, är flexibel i både tanke och vardag – och gillar att tänka: "det löser sig". Du behöver: Kunna svenska flytande – du kommer vara hennes röst i mötet med andra. Ha körkort och egen bil (hon bor lantligt och det är långt till kollektivtrafiken). Vara okej med både djur och pollen – här är naturen alltid närvarande. Vara rökfri. Om jobbet: Arbetet rullar på med pass dagtid, kvällstid, helger och även nätter med två timmars sovande jour. Du börjar som timanställd så ni kan känna in varandra – klickar det (vilket vi hoppas!), finns det chans till en tjänst på 80 %. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Välkommen att söka en tjänst med varierande och mångfasetterade arbetsuppgifter. Hos oss erbjuds stora möjligheter att utvecklas i ditt chefs- och ledarskap. Om enheten FMTIS har fyra genomförandeenheter (GE) i Sverige som utför underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem inom IT- och teleområdet. Tjänsten är placerad vid GE Väst. Enheten arbetar med underhåll på telekom-, el-, radio-, sensor-, och larm/passagesystem. Enheten ansvarar även för installation, drift och underhåll av en mängd olika IT-system. Utöver detta utgör enheten bakre verkstadsnivå för övriga förbands ledningsstödssystem. Avdelningen i Halmstad består av två sektioner, en tele-sektion och en IT-sektion, totalt 30 tal anställda. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som avdelningschef planerar, leder, samordnar och följer du upp avdelningens arbete samt upprätthåller arbetsmiljöansvaret. Detta gör du tillsammans med stöd av dina sektionschefer. Du utövar personalansvar för avdelningens medarbetare och ansvarar för deras kompetensutveckling. Avdelningens huvuduppgift är primärt underhåll och drift av Försvarsmaktens IT-, Tele-, och tekniska bevakningssystem inom Halmstads garnison samt underhåll av Försvarsmaktens yttre anläggningar. Arbetet innebär mycket kontakter och samverkan med övriga förband, främst de verksamma inom Halmstads garnison. Resor i tjänsten är vanligt förekommande för samverkan, övning och utbildning. Vi erbjuder dig följande I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har vi medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i omtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid, på våra egna träningsanläggningar eller där försvarsmakten har avtal • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Kvalifikationer • Yrkesofficer • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. • B-körkort (manuell växellåda) Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med en varierad och växlande vardag. Tjänsten ställer stora krav på god samarbetsförmåga då du kommer ha många olika kontaktytor inom enheten och mot andra förband. Du har en god social förmåga och tillämpar det utvecklande ledarskapet i din vardag. Vidare ser vi att du tar egna initiativ och är kreativ i ditt uppgiftslösande. För att trivas i tjänsten behöver du självständigt kunna prioritera och växla mellan arbetsuppgifter. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av och kännedom om Försvarsmaktens ledningsstödssystem • Erfarenhet av teknisk tjänst inom Försvarsmakten • Erfarenhet av personalansvar Övrigt Tillsvidareanställning som yrkesofficer Arbetsort: Halmstad Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. I Försvarsmakten benämns befattningen avdelningschef. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Upplysningar Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta enhetschef Fredrik Persson, nåbar v. 31-34 alt. Stf enhetschef Anette Karlsson nåbar v. 26- 28. För information om anställningsvillkor kontakta [email protected]. Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Fackliga företrädare OFRS - Martin Sparr SEKO - Matz Felix SACO - Agnetha Landquist OFRO - Heikki Videll Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent till en karismatisk 12-årig tjej som bor med sin familj i centrala Laholm. Hon har en kognitiv funktionsnedsättning vilket medför att hon behöver någon som är med henne all vaken tid och som hjälper henne med de grundläggande behoven. Hon går själv men behöver alltid någon vid sin sida. Vi söker en glad och aktiv personlig assistent som gillar bus och fysiska aktiviteter. Du är lugn och har ett stort tålamod. Du är även påhittig och ansvarstagande. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent till barn/ungdom men personlig lämplighet och personkemi är det viktigaste. På grund av arbetets karaktär önskar tjejen kvinnliga assistenter. Din arbetsplats kommer framförallt att vara i hemmet. Tillsammans har ni möjlighet att vara ute mycket, bada och hitta på äventyr. Eftersom katt finns i hemmet är det viktigt att du inte är allergisk. Tjänsten: Tjänstgöringsgraden kan anpassas mellan ca 50-70%. Arbetstiderna är främst förlagda till eftermiddagar och helg men det kan även förekomma kortare morgonpass. Under sommaren finns möjlighet att arbeta mer, samt fler timmar under dagtid. För att arbeta med barn krävs att du uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret. Det beställer du enkelt på polisens hemsida inför eventuell intervju: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta assistanskoordinator Linnea Bengtsson ([email protected])
Välj ett jobb för att visa detaljer