På Laholmsbuktens VA skapar vi nya och utvecklande vägar till vattensmarta lösningar. Vi har ett livsviktigt uppdrag i att försörja människor i våra ägarkommuner Halmstad och Laholm med rent dricksvatten. Vi har även en uppgift i att återföra renat spillvatten till naturen, fritt från gifter och föroreningar, så hållbart som möjligt. Vill du vara en del av en organisation som erbjuder utmaningar, delaktighet, energi, och arbetsglädje? Välkommen till en arbetsplats där alla roller är viktiga och där alla idéer kan göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre!Tycker du att vatten- och miljöfrågor är en viktig del av vardagen? I Halmstad och Laholm finns flera grundvattentäkter som utgör råvattnet till vår dricksvattenproduktion. Föroreningar åtgärdas bäst vid källan och du utgör en viktig del i det arbetet då flera av våra vattenskyddsområden är i behov av revidering. Du får en viktig roll i arbetet inom miljöbalkens område med roliga och utvecklande arbetsuppgifter. Du kommer att ha ett nära samarbete med bl.a. drifttekniker och miljö- och processingenjörer och arbeta med tillsynsmyndigheter, konsulter och andra samarbetspartners. Verksamheten befinner sig i en spännande utvecklingsfas, där du som miljöingenjör är med och formar framtiden. Arbetsuppgifterna som miljöingenjör är bl a: • Vara ledande i grupp för revidering av vattenskyddsområden • Ansvara för framtagande av skyltplan och löpande uppföljning av den • Stötta verksamheten i olika myndighetsärenden så som tillstånd, anmälan och tillsynsärenden • Miljöutredningar • Kemikalie- och avfallshantering • Arbete med egenkontroll och framtagande av rutiner och instruktioner inom miljöbalkens område • Arbeta med uppströmsarbete inom vattenskyddsområden • Remisser, både interna och externa inom miljöbalkens område • Representera LBVA i olika vattenråd Kvalifikationer Vi söker dig som har en minst treårig eftergymnasial naturvetenskaplig eller teknisk utbildning med inriktning på miljö, kemi eller VA samt minst fem års arbetslivserfarenhet inom relevant arbetsområde. För att trivas i rollen är du kommunikativ och strukturerad. Du har förmågan att prioritera, är flexibel och kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Du arbetar lösningsorienterat och har en stark drivkraft att bidra till verksamhetens framgång. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Du är självgående och drivande. Har du erfarenhet av tillsyn inom vattenskyddsområden och GIS (geografiska informationssystem) är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Övrigt Laholmsbuktens VA bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. Tjänsten är säkerhetsklassad. Det innebär att du som sökande behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Våra anställningar kan även innebära en krigsplacering. Övrigt Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vid nyanställning genomför vi referenstagning samt alkohol- och drogtest. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som i vårt arbetsmiljöarbete. Tjänsten är säkerhetsklassad och därför kommer dessutom en separat säkerhetsintervju och registerkontroll att genomföras på slutkandidaten. Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM VEM VI SÖKER: Erfaren och driven person med passion för sitt yrke. Minst några års erfarenhet inom branschen, men inte nödvändigtvis från stjärnkrogar. Trivs med att jobba i olika miljöer och ser det som en möjlighet att utvecklas. Anpassar sig snabbt till nya rutiner och miljöer. En teamspelare med hög social kompetens. Har rätt inställning och ser den som en viktig del av jobbet. HUR DET FUNGERAR: Arbeta på olika platser, ibland flera under samma vecka, eller på längre uppdrag. Du får jobbförslag i god tid och bestämmer själv hur mycket och när du vill arbeta. Möjlighet att arbeta dagtid, kvällar eller specifika dagar beroende på dina önskemål. Flexibilitet och möjlighet att arbeta när det passar dig bäst. Ett extrajobb med en arbetsgivare som bryr sig. FRAM ERBJUDER 180 - 210 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. FLEXIBEL LÖN. Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? VILKA ÄR FRAM BEMANNING? FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och Stockholm, men vi bemannar i hela Sverige. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö. Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning. ANSÖKAN I den här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Start: Enligt överenskommelse. Lön: 180-210 kr i timmen. Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal. Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde, restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchrestaurang, konferens, service, runner
Som värnpliktskonsulent är du en del av FMTS stöd till värnpliktiga under grundutbildningen avseende deras psykosociala hälsa. Att vara ett stöd både till värnpliktiga och till befäl, så att man som värnpliktig kan tillgodogöra sig utbildningen på bästa sätt. Detta syftar till att optimera stridsvärdet. Det är ett spännande och betydelsefullt arbete med ett viktigt uppdrag i vårt samhälle. Försvarsmaktens tekniska skola (FMTS) finns representerat på flera orter över hela Sverige. Huvuduppdraget är att förse Försvarsmaktens alla stridskrafter med krigsförband inom teknisk tjänst och transporttjänst, teknikutbildningar, teknikutveckling och verkstadsproduktion. Stabsenheten är en enhet vid FMTS och har som huvuduppgift att stödja chefen i sin verksamhetsledning. Du kommer att tillhöra Stabsenheten och avdelningen J1 som ansvarar för HR och personaltjänst vid hela FMTS. På avdelningen arbetar medarbetare som stöd till chefer och HR medarbetare över hela landet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Värnpliktskonsultentens huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge stödjande, motiverande och coachande samtal till värnpliktiga. Du samarbetar även med befäl inom utbildningsbataljonen, försvarshälsan, soldathemsföreståndaren och fältpastorn. I befattningen ingår det att samverka med försvarshälsan som genomför vidare bedömning om vårdbehov och rehabilitering. Ge vägledning i samband med rehabilitering av värnpliktig. Du samverkar även med relevanta externa aktörer i så som kommun, region, försäkringskassan och kammarkollegiet. Som värnpliktskonsulent arbetar du med förebyggande åtgärder som informationsträffar och utbildningar i frågor som rör psykosocial hälsa, stresshantering och sociala rättigheter. Arbetet sker huvudsakligen i stabmiljö, men det kan förekomma att tidvis arbeta i fältmiljö för att erbjuda stöd på plats. Vid behov kan arbetet ske på kväll och helg vid enstaka tillfälle. Resor i tjänsten förekommer vid enstaka tillfälle. KRAV Kvalifikationer • Socionomexamen, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som är lyhörd, lösningsfokuserad och har ett stort engagemang för att stötta unga människor. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare är du kommunikativ och har lätt att bygga förtroendefulla relationer med personer du möter i arbetet. Du har ett professionellt förhållningssätt och trivs i en miljö där du får hantera olika typer av utmaningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete med ungdomar eller unga vuxna • Erfarenhet av arbete med stödjande och kurativa samtal • Motiverande samtal (MI) eller annan samtalsutbildning • Erfarenhet av rollen som lokalt medinflytandeansvarig • Genomförd värnplikt eller GMU För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare anställning, Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för de som inte är anställda i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Halmstad Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Personalchef Pär Björmark (nås via växeln) Fackliga företrädare (nås via växeln) OFR/O: Anders Norén OFR/S: Roland Kramer SACO: Håkan Eliasson SEKO: Ulrica Lundh Ansökan Ansök senast 2025-06-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Varmt Välkommen med din ansökan!! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Hos Södras sågverk och träförädlingsverksamhet omvandlar vi våra medlemmars skogsråvara till hållbara träprodukter som når kunder över hela världen. Inom Södra Wood utforskar vi ständigt träets oändliga möjligheter – ett material som skapar innovation och långsiktiga lösningar för framtidens byggande. Vi erbjuder också smarta byggsystem, exaktkapade produkter, effektiva logistiklösningar och digitala tjänster för att göra kundresan så enkel och smidig som möjligt. Nu söker vi Produktionsledare till Södras sågverk i Värö. Trivs du i en roll med många kontaktytor, samordning och planering? Södra söker en relations- och resultatorienterad Produktionsledare som med ett modernt ledarskap bygger effektiva team som bidrar till arbetsglädje och trivsel. Du ansvarar för att leda och utveckla produkter, arbetsmiljö och medarbetare. Vi erbjuder en roll i ett effektivt och marknadsledande företag. Det här får du jobba med på Södra I rollen som Produktionsledare arbetar du aktivt med att coacha medarbetare och arbetslag till att utvecklas som individer och lag. Ditt uppdrag innebär ansvar för den dagliga driften, en säker produktion med hög kvalité, och är en blandning mellan strategiskt och operativt arbete. Hälsa och säkerhet är vår högsta prioritet och en central del av vår verksamhet. Vi strävar efter att varje ögonblick på arbetsplatsen ska präglas av trygghet, säkerhet och omtanke om varandra. Vårt mål är att skapa en arbetsmiljö som är hälsosam, hållbar och fri från skador. Tjänsten innebär personalansvar för ca 20 personer. Kort sammanfattning av uppdraget: - Personalfrågor så som succession och utveckling, utvecklings- och lönesamtal, säkerställa att rätt kompetens finns för att verksamheten ska fungera och utvecklas - Ansvar för arbetsmiljö och säkerhet, ser till att lagar, avtal och rutiner följs - Produktionsuppföljning och rapportering - Aktivt arbete med förbättringsaktiviteter inom avdelningen för att tillsammans nå nästa nivå och medverka i projektverksamhet - Säkerställa att samarbetet med övriga avdelningar på enheten gagnar helhetsresultatet Till din hjälp av du dina produktionsledarkollegor, platsledning, övriga kollegor och andra stödfunktioner på Södra. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, skiftgång med placering i Värö. Rollen rapporterar direkt till produktionschef. Vem söker vi? Vi söker dig som delar våra värderingar att genom omtanke för varandra sätta hälsa och säkerhet först i varje situation och har med fördel erfarenhet av att jobba systematiskt med dessa frågor. Som person drivs du av resultat och är en kommunikativ person som tror på att nära samarbete och samverkan med andra är nyckeln till goda resultat. Du har också förmåga att leda i förändring och nå resultat genom ett inkluderande ledarskap. Det faller dig naturligt att utveckla goda och förtroendefulla relationer. Utöver ovan har du: - Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet - Erfarenhet av process-/produktionsflöden och teknik - Erfarenhet av att leda andra - Vana att driva systematiskt förbättringsarbete - Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete Så här är det att jobba på Södra Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden. Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen kan du kontakta rekryterande chef Marcus Kärrstrand, [email protected] eller 0470-892 33. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du maila till [email protected]. Fackliga frågor besvaras av: Rose-Marie Halldén, Unionen, [email protected] Linda Echardt, Saco, [email protected] Per Wildiér, Ledarna, [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka din ansökan via länken senast den 30 juni 2025. Vi kommer arbeta med löpande urval och intervjuer, så vänta inte med din ansökan! Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER I arbetet hos oss utgår vi från den enskilde kundens behov och önskemål för att utforma god och nära vård och omsorg. Detta sker i nära samarbete med sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. En dag hos oss innebär vård och omsorgsuppgifter, delegerade insatser och service tillsammans med härliga kollegor. Som undersköterska utför du kvalificerade arbetsuppgifter som ingår i undersköterskearbetet såsom delgivning av läkemedel, insulin och dialys. Vi har digitala lösningar för att registrera våra insatser hos kunder, att signera givna läkemedel och att dokumentera i vårt verksamhetssystem och kvalitetssäkringssystem. Vi använder oss av digitala nycklar för ett säkert och tryggt arbetssätt. Våra digitala lösningar i arbetet innebär att du förväntas kunna använda både dator, mobiltelefon och tillhörande digitala hjälpmedel. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet av äldreomsorg. Det är en fördel om du har erfarenhet av system som Intraphone, Life Care och SignIT. Digitala hjälpmedel används dagligen, och du förväntas kunna lära dig att navigera i de digitala systemen vi använder. Vi arbetar alla dagar i veckan, och du förväntas kunna arbeta varannan helg. Arbetstiderna är både dag- och kvällstid. Vi tillhandahåller och använder både automatväxlade elbilar och manuella bilar samt el- och traditionella cyklar, därför bör du kunna ta dig fram på cykel och ha ett B-körkort. Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med. Du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Du är engagerad och flexibel i din arbetsroll, vilket är viktigt för att trivas och utföra ett gott arbete. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor. Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla och att du arbetar efter hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden tillit, respekt och ödmjukhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER Arbetsområdet sjuksköterska omfattar både korttidsenheten och särskilda boenden inom Hemvårdsförvaltningen. Man kommer att arbeta varierat på båda arbetsplatserna på ett flexibelt sätt utifrån de behov som uppkommer i verksamheterna. Din roll är central för att säkerställa en god och nära vård för våra patienter, samtidigt som du bidrar till att upprätthålla kvalitet och kontinuitet i verksamheten. I din roll ansvarar du för sjuksköterskeinsatser på korttidsenheten och särskilt boende enligt verksamhetens behov. Du har ansvar för bedömning, planering och utförande av medicinska åtgärder som läkemedelsadministration, såromläggningar och uppföljning av hälsotillstånd. Du tar ansvar för korrekt och noggrann dokumentation i patientjournaler samt säkerställer att insatser följer gällande rutiner och riktlinjer. Du arbetar i nära samverkan med omsorgspersonal, rehabteam och andra sjuksköterskor för att skapa en trygg och säker vårdmiljö. Verksamheten erbjuder regelbunden kompetensutveckling för att säkerställa en hög vårdkvalitet. Arbetstider: • Tjänsten innebär varierande arbetstider med helgtjänstgöring var fjärde helg på korttidsenheten. • Övriga arbetspass fördelas mellan korttidsenhet och särskilt boende, efter verksamhetens behov. Vi erbjuder dig en dynamisk och omväxlande roll där du gör skillnad för våra patienter varje dag! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom äldreomsorg, korttidsvård eller sjukhusvård. Du är social, samarbetsvillig och har en god anpassningsförmåga till varierande arbetsuppgifter och arbetsmiljöer. Vidareutbildning inom geriatrik, öppen hälso- och sjukvård, eller psykisk ohälsa hos äldre är meriterande. Förskrivningsrätt av läkemedel ses också som en fördel. Du bör ha god datorvana, och erfarenhet av att dokumentera i digitala system via mobil och dator är ett plus. Det är avgörande att du är social, lyhörd och självständig, med förmågan att skapa trygghet hos våra patienter. Vi värdesätter också att du har ett reflekterande arbetssätt och är lösningsorienterad. B-körkort för manuellt växlad personbil är ett krav för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag p polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
Om kunden Vi söker en engagerad personlig assistent för en autistisk kille i 25-års åldern. Han bor i egen lägenhet och har behov av stöd för att hantera vardagen och delta i aktiviteter. Vänliga och stabila personer uppmanas att ansöka för att bidra till en trygg och strukturerad vardag. Arbetsuppgifter och Ansvarsområden Som personlig assistent kommer du att: Medverka vid aktiviteter och sociala tillställningar. Assistera med dagliga rutiner som personlig hygien och klädsel. Förbereda måltider och stödja vid matlagning. Utföra hushållsarbete och andra praktiska sysslor. Erforderliga Kvalifikationer Erfarenhet av arbete med personer med autism och lågaffektivt bemötande är meriterande, men inte ett krav. Förmåga att skapa en lugn och stabil miljö. God samarbetsförmåga. B-körkort Flytande svenska i tal och skrift. Om anställningen Anställningen är på 75% tisdagar, torsdagar och fredagar kl. 13-23. Det är dubbel assistans dessa tider. Bakgrundskontroll utförs på alla kandidater som går vidare. Ansökan Rekrytering sker löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Falkenberg Strandbad, en oas där pool cluben bultar av känslor och förväntan, där drinkarna skakas och dekoreras med ananasblad och parasoll. Doften av klassiker kring det öppna köket i Brasserie Famille, grillen i Sandys ryker och Kellys erbjuder dans på varje solbädd. Strandbaden är den perfekta platsen att titta ut över havet samtidigt som du rycks med av alla glada gäster. Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa Spontanansökan Falkenberg Strandbad – Karriärmöjligheter på Västkustens paradis Hos oss på Falkenberg Strandbad letar vi alltid efter nya talanger som vill bli en del av vårt team. Vi tror på att skapa unika upplevelser för både gäster och medarbetare, och vi söker dig som är passionerad, driven och älskar att arbeta med service i världsklass. Oavsett om du vill jobba inom restaurang, kök, bar, spa, reception, eller housekeeping vill vi gärna veta mer om dig. Vår arbetsmiljö och kultur – Glädje, gemenskap och utveckling Vi arbetar värderingsstyrt och samarbetar tätt över avdelningarna. Här är det bemötandet, närvaron och teamkänslan som avgör. Hos oss får du stort förtroende och frihet att vara dig själv, och vi tror på personlig utveckling genom interna utbildningar, ledarskap, stresshantering och mycket mer. Vi firar gärna tillsammans och hittar på saker utanför jobbet för att stärka gemenskapen. Vem trivs hos oss på Falkenberg Strandbad? Du har ett intresse för människor och älskar att ge service utöver det vanliga. Du är flexibel, nyfiken och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Du är samarbetsvillig och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du vill utvecklas, lära dig nytt och gärna ta initiativ. Du kommunicerar obehindrat på svenska och/eller engelska. Dina möjligheter – Restaurang, spa, reception, kök, bar och mer Vi är oftast intresserade av medarbetare inom: Hotell- och restaurang Kök, kock och servering Bar och café Spa, wellness och behandlingar Reception och gästservice Housekeeping och lokalvård Har du annan relevant erfarenhet eller ett brinnande engagemang för service? Tveka inte att ansöka ändå, hos oss värdesätts olika kompetenser och personligheter. Anställning och förmåner – Trygghet, utveckling och gemenskap Omfattning: Varierande tjänstgöringsgrad, beroende på tjänst och säsong. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Enligt kollektivavtal och individuell överenskommelse. Personalrabatter på våra destinationer och restauranger inom ESS Group. Starka utvecklingsmöjligheter och internutbildningar. Friskvårdsbidrag och hälsofrämjande initiativ. En välkomnande, glädjefylld arbetsplats där olikheter ses som en styrka. Ansökningsprocess – Skicka in din spontanansökan till Falkenberg Strandbad Vi kontaktar dig när en tjänst som matchar din erfarenhet och ditt intresse dyker upp. Vi håller löpande intervjuer och sparar din ansökan i vår kandidatbank under pågående rekryteringar. Välkommen att växa och utvecklas hos oss på Falkenberg Strandbad – tillsammans skapar vi minnen för livet, för både gäster och kollegor!
Är du en energisk och ambitiös person som brinner för att göra affärer? Vill du arbeta iett team med 13 engagerade kollegor med högt i tak och där din insats verkligen gör skillnad, då kan du vara den vi söker! Du kommer att driva försäljning av våra produkter och tjänster, hantera inkommande ochutgående samtal, bygga kundrelationer och arbeta mot uppsatta mål. Det innebär bland annat: - Aktiv och kontinuerlig kunddialog via telefon, email och andra kanaler - Hantera förfrågningar och offerter - Bygga långsiktiga kundrelationer - Uppdatera kundinformation i CRM - Tätt samarbete med Euromaster övriga säljkår Vi söker dig som är en driven och engagerad person med en stark vilja att göra affärer. Du ärkommunikativ, lyhörd och har en förmåga att skapa förtroende hos kunderna. Du har minst 2-3 årserfarenhet av försäljning och är bekväm med engelska i tal och skrift. Vi söker en lagspelare som vågar ta beslut inom givna ramar, är noggrann och ansvarsfull med problemlösning i fokus.Vill du anta utmaningen?Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag då vi intervjuar intressanta kandidater löpande. Ansökan stängs 30 juni. Varmt välkommen till oss på Euromaster! Om våra värderingar och vår ledarskapsfilosofi Säkerhet för våra medarbetare och kunder kommer alltid först. Vi kompromissar aldrig med säkerhet. Tillsammans är vi inom Euromaster dedikerade till att följa våra tre gemensamma värderingar, Expertis, Ärlighet och Kundfokus. Vi tror att dessa värden inte bara definierar oss som företag utan vägleder oss i våra dagliga beslut och handlingar samt stärker vårt engagemang för en hållbar framtid. Vilket ger oss vår fördel: Förtroende. Ledarskapet är avgörande för oss på Euromaster! Det är faktiskt så att vi alla är ledare då vi leder oss själva varje dag och gör aktiva val i de beteenden vi har gentemot våra kunder och kollegor. För att definiera de vinnande attityder och beteenden vi vill främja inom koncernen har en ledarskapsmodell tagits fram och den gäller för alla på företaget. Den heter I CARE och står för “inspiring, create trust, awareness, results och empowerment”. I Care genomsyrar varje aspekt av vårt företag och kompletterar våra kärnvärden som styr hur vi arbetar och interagerar med alla våra intressenter, både internt och externt. Euromaster AB är en del av Michelinkoncernen och Europas största däckkedja – med över 2800 verkstäder i 17 länder. Vi är specialister på däck- och fordonsservice och hjälper både privatpersoner och företag med trygga och hållbara transportlösningar. I Sverige har vi 130 verkstäder på över 100 orter, där våra dedikerade medarbetare står redo att ge personlig service, med stöd av erfarenheten och kompetensen från hela vårt europeiska nätverk. Det gör oss till en stark och pålitlig partner för allt som rullar – på vägar, åkrar, byggarbetsplatser och andra miljöer där fordon verkar. Vi arbetar aktivt för att minska våra kunders miljöpåverkan och kostnader, med smarta produkter och tjänster som främjar ett mer hållbart transportsystem. Vårt svenska huvudkontor ligger i Varberg. www.euromaster.se
Vi behöver förstärka vårt gäng på NCC Industry med en maskinförare i Obhult, Halland. Om du tycker att det verkar spännande, roligt, utvecklande och stimulerande att vara en del av ett av Sveriges ledande bolag inom försörjning av stenmaterial så ska du söka detta arbete. Rollen som maskinförare Som maskinförare hos oss kommer du hantera transport till materialupplag, matning av kross, utlastning och reparationsarbete av kross och maskiner samt övrigt förekommande arbetsuppgifter för en lastmaskinist. Krossproduktion är en säsongsbetonad verksamhet, vilket innebär att arbetsbelastningen är högre under vissa perioder. Din profil som maskinförare Vi söker dig som har ett genuint intresse för krossbranschen och vill utvecklas inom området. Du är självgående och har förmågan att strukturera ditt arbete effektivt. Med kunden i fokus strävar du alltid efter att leverera högkvalitativa produkter. Du är lyhörd och serviceinriktad, och du har lätt för att samarbeta med andra. Att hålla ordning och reda samt att ha ett starkt säkerhetstänk på arbetsplatsen är en självklarhet för dig Det är viktigt att du är flexibel och öppen för att utföra en variation av arbetsuppgifter samt att du är positiv till att hjälpa till inom andra områden. Du tycker om att arbeta i en liten, sammansvetsad grupp. Du står bakom våra värderingar om ärlighet, tillit och respekt, och du lever efter våra Star Behaviors. Dessa innebär att du visar passion för ditt arbete, samarbetar effektivt, agerar med omtanke och håller vad du lovar. Erfarenhet från grusterminaler och krossverksamhet, gärna som krossmaskinist, samt erfarenhet från reparations- och underhållsarbete på industri- och krossanläggningar är meriterande. Har du gällande kravutbildningar som exempelvis HLR är det ett plus. Ytterligare information: Anställningen är en tillsvidareanställning i NCC Industrys dotterbolag Släryd Grus & ENtreprenad AB. Provanställning kommer att tillämpas. Placeringsort är Obhult, men arbete kan förekomma runt om i Halland och kringliggande län. B-körkort och förarbevis för lastmaskin är ett krav. Körkort för grävmaskin, BE och C-körkort är meriterande. Skiftarbete och obekväma arbetstider förekommer. I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll samt alkohol- och drogtester på våra slutkandidater. Vi erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Vid frågor kontakta gärna Christoffer Eriksson, Supervisor, tfn 070-338 82 69. Registrera din ansökan och ditt CV nedan. Sista ansökningsdag är den 2025-06-30, men då urval sker löpande rekommenderar vi dig att ansöka så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll samt alkohol- och drogtester på våra slutkandidater. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur, grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.
Välj ett jobb för att visa detaljer