Stora satsningar görs just nu inom kritisk infrastruktur såsom offentliga fastigheter, AI och datacenter och behovet av tillförlitlig kraftförsörjning ökar ständigt. Vill du vara med och driva denna spännande utveckling in i framtiden tillsammans med oss på Holtab? Nu söker vi en försäljningsingenjör i Mellansverige eller norröver. Dina arbetsuppgifter Vi befinner oss i en spännande fas och söker nu en försäljningsingenjör som kan vara med och utveckla vårt affärssegment industri tillsammans med tre säljkollegor. Genom att bearbeta marknaden på ett proaktivt sätt bygger du långsiktiga affärsrelationer där du hjälper våra kunder med skräddarsydda lösningar utifrån önskemål och behov. Detta gäller såväl befintliga kunder som nya kunder i Sverige. Ditt största fokus geografiskt kommer att vara från Mellansverige och norröver, och du kommer tillhöra ett drivet och kompetent team som alla jobbar med rådgivande teknisk försäljning inom våra olika affärssegment. I ditt arbete har du god hjälp av kollegor inom bland annat affärsstöd, konstruktion och projektledning. Efter en inledande introduktion, då du får lära dig mer om Holtab och våra produkter, kommer du att jobba med allt från prospektering av nya kunder och affärsområden till att genomföra möten, hålla presentationer och avsluta affären. I rollen ingår även att se till att hela ordern och säljprocessen fullföljs och dokumenteras på ett affärsmässigt och konsulterande sätt. Din profil Vi söker dig som är en driven och affärsorienterad säljare, projektledare eller konsult inom elkraftsbranschen och som vill vara med och skapa de allra bästa lösningarna tillsammans med våra kunder. Du har en högskoleutbildning, eller motsvarande, samt erfarenhet av låg- och mellanspänningsställverk samt kraftanläggningar. Du trivs med att bygga och utveckla långsiktiga relationer och har en god kommunikativ förmåga. Du drivs av att göra affärer och är intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ditt ansvarsområde för att bidra till företagets gemensamma mål. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att hantera förfrågningar, till exempel kravspecifikationer för upphandlingar, teknisk dokumentation och övriga handlingar som är relevanta för uppdraget. Som person är du strukturerad och har en utvecklad förmåga att navigera mellan såväl tekniska detaljer som komplexa helhetslösningar samt har en god kommersiell förståelse. Vi lägger stor vikt vid ditt personliga engagemang och förmåga att utveckla Holtab och våra affärer. Det här kan vi erbjuda dig Vårt huvudkontor finns i Tingsryd och vi har försäljningskontor på flera platser i Sverige samt i Danmark. Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering på ett kontorshotell i närhet till din bostad eller på något av våra försäljningskontor, till exempel Örebro eller Örnsköldsvik. Vi ser helst att du utgår från Mellansverige eller längre norr ut eftersom du kommer fokusera på den regionen i ditt arbete. Det ingår en del resor i tjänsten vilket innebär att tjänstebil är en förmån som du kommer omfattas av. När du börjar hos oss kommer du att få en bra introduktion för att på bästa möjliga sätt komma in i arbetsuppgifterna och företaget. Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas, både som människa och i din yrkesroll. Holtab är ett Karriärföretag Holtab har äran att vara utnämnd till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025. Vi tror starkt på vikten av att skapa en arbetsplats där alla känner sig värdefulla och uppskattade, en plats där din karriär och personliga utveckling står i centrum. Vill du veta mer och ansöka? Kontakta gärna försäljningschef Andreas Thern på 070-550 89 05 eller personalchef Pernilla Sundén på telefon 070-148 00 30. Vi är nyfikna på dig och gör löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt men senast 17 augusti.
Vi söker en fokuserad och engagerad försäljningsingenjör i Mellansverige som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. På Holtab kombineras affärsmässighet med teknisk spetskompetens i ett engagerat team och du får friheten att driva affärer, skapa långsiktiga kundrelationer och vara med och leverera lösningar i absoluta framkant. Dina arbetsuppgifter Som försäljningsingenjör på Holtab är ditt uppdrag att bearbeta marknaden på ett proaktivt sätt. Du upprätthåller goda kundrelationer samt bearbetar nya kunder i Sverige. På ett kompetensinriktat och konsulterande sätt hjälper du våra kunder inom energisegmentet att ta fram både skräddarsydda och standardiserade lösningar för kraftöverföring utifrån deras behov. Ditt fokus kommer vara på kunder inom energisegmentet i Mellansverige. Du ser till så att hela ordern och säljprocessen fullföljs och dokumenteras affärsmässigt, i ditt arbete har du god hjälp av dina kollegor inom bland annat affärsstöd, konstruktion och projektledning. Du kommer att tillhöra ett drivet och kompetent team, som alla jobbar med rådgivande teknisk försäljning inom våra olika affärssegment. Efter en inledande introduktion, då du får lära dig mer om Holtab och våra produkter, kommer du att jobba med allt från prospektering av nya kunder och affärsområden till att genomföra möten, hålla presentationer och avsluta affären. Din profil Vi söker dig som är en driven och affärsorienterad säljare, projektledare eller konsult inom elkraftsbranschen. Du har erfarenhet av elbolagens nätutbyggnad på lokal nivå eller regionnät och är van att hantera förfrågningar med tekniska dokument och kravspecifikationer. Din utbildning är på högskolenivå inom energi- eller elkraftsområdet, eller motsvarande kompetens. Erfarenhet av förhandlingar, avtal och priskalkyler är meriterande. Du har en god kommersiell förståelse. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt driv att utveckla Holtab och våra affärer. Som person drivs du av att göra affärer och är intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ditt ansvarsområde för att bidra till företagets gemensamma mål. Du är strukturerad, och du har en god förmåga att navigera mellan såväl tekniska detaljer som helhetslösningar. Du skapar förtroende hos kunder och har lätt för att sätta dig in i deras verksamhet tack vare din tekniska kompetens. Du trivs i en roll där du ges möjligheten att ta stort ansvar och att jobba självständigt under frihet. Det här kan vi erbjuda dig Vårt huvudkontor finns i Tingsryd och vi har försäljningskontor på flera platser i Sverige samt i Danmark. Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering på ett kontorshotell i närhet till din bostad eller någon av våra försäljningskontor. Då ditt största fokus geografiskt kommer att vara Mellansverige ser vi att det är från denna region du utgår. Det ingår en del resor i tjänsten vilket innebär att tjänstebil är en förmån som du kommer omfattas av. När du börjar hos oss kommer du att få en bra introduktion för att på bästa möjliga sätt komma in i arbetsuppgifterna och företaget. Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas, både som människa och i din yrkesroll. Holtab är ett Karriärföretag Holtab har äran att vara utnämnd till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025. Vi tror starkt på vikten av att skapa en arbetsplats där alla känner sig värdefulla och uppskattade, en plats där din karriär och personliga utveckling står i centrum. Vill du veta mer och ansöka? Kontakta gärna försäljningschef Andreas Thern på 070-550 89 05 eller personalchef Pernilla Sundén på telefon 070-148 00 30. Vi är nyfikna på dig och gör löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt men senast 17 augusti.
Just nu samarbetar vi med flera tillverkningsindustrier i Strömsnäsbruk som söker engagerade medarbetare till sina team. Oavsett om du har flera års erfarenhet inom industrin eller är i början av din yrkesresa, är du varmt välkommen att söka – vi letar efter rätt person, inte bara rätt CV. Vi söker dig som har ett genuint intresse för industrin och som trivs i en arbetsmiljö där samarbete och ansvarstagande är en självklar del av vardagen. Du är händig, noggrann och har lätt för att lära dig nya moment – samtidigt som du gärna bidrar med egna idéer och lösningar. Har du tidigare arbetat med maskiner, montage eller lager ser vi det som meriterande, men det viktigaste är din inställning och viljan att utvecklas. Vi värdesätter personer som tar ansvar, är pålitliga och som vill vara en del av ett team som stöttar varandra och har ett gemensamt driv framåt. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! PULS skapar mångfald, möten & möjligheter för just DIG! Puls är ett företag som värdesätter både personal och kunder, och vi strävar efter att matcha rätt arbetsplats för både arbetssökande och företag. Vi erbjuder konsulter flexibilitet och trygghet i deras arbete och hjälper dig att komma ut på arbetsmarknaden. Vår drivkraft, tillgänglighet, snabbhet och kompetens ger både kunder och personal en känsla av att vara "rätt från start". Vi betjänar kunder i hela GGVV-regionen från våra kontor i Anderstorp, Värnamo och Ljungby. När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på Puls Bemanning & Rekrytering och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!
Vill du börja en spännande resa som projektledare på Holtab? Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din roll för att på sikt ta ansvar för ännu större och mer utmanande projekt. Rollen som projektledare Som projektledare på Holtab är du en central spelare i att förvalta affären efter att säljaren har slutit ett avtal med kunden. Du kommer att fungera som en viktig länk mellan våra kunder och Holtab. Även om huvuddelen av våra slutkunder finns i Sverige, förekommer även leveranser till övriga nordiska länder. Genom att hantera frågor och ändringar både internt och externt, kommer du vara ett strategiskt bollplank för våra produktionsteam och andra funktioner inom bolaget. Du ansvarar för hela processen – från order till leverans och slutfakturering. I vissa fall kan även hantering och samordning av eftermarknadsaktiviteter ingå, till exempel planering av åtgärder på plats hos kunden. Tillsammans med kollegorna på Holtab, kommer du säkerställa att produkterna levereras i tid, med högsta kvalitet och med god lönsamhet. Du är primärt ansvarig för att upprätthålla relationer, både internt och externt, samt bygga långvariga samarbeten på vägen. Vem vi söker Vi söker dig som har en teknisk utbildning med inriktning mot el eller energi samt erfarenhet från elkraftsområdet, till exempel inom låg- och mellanspänningsställverk eller transformatorer. Vi vänder oss både till dig som arbetar inom projektledning och till dig som är ny i rollen, du kan till exempel ha arbetat som ledande montör med beredning eller konstruktion. På Holtab lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är noggrann, lösningsorienterad och ansvarstagande. Du bör ha ett ekonomiskt tänk samtidigt som du alltid har kunden i fokus, att vara duktig på att kommunicera är a och o. Vi tror på ett samarbetsklimat och letar nya medarbetare som gillar att arbeta i team samt skapa starka och hållbara relationer. Det här erbjuder vi Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering vid vårt huvudkontor i Tingsryd. Det finns även möjlighet att arbeta delvis på distans. Dessutom får du en omfattande introduktion för att smidigt kunna ta dig an dina arbetsuppgifter och komma in i företaget. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en flexibel och prestigelös miljö. På Holtab strävar vi efter både personlig och professionell utveckling. Holtab är ett Karriärföretag Holtab har äran att vara utnämnd till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025. Vi tror starkt på vikten av att skapa en arbetsplats där alla känner sig värdefulla och uppskattade, en plats där din karriär och personliga utveckling står i centrum. Vill du veta mer och ansöka Kontakta gärna rekryterande chef Joakim Svensson på telefon 070-265 70 03, alternativt personalchef Pernilla Sundén på telefon 070-148 00 30. Låter detta som en tjänst för dig? Vi ser fram emot din ansökan. Vi tillämpar ett löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Ansök därför så snart som möjligt men senast den 17 augusti.
Vill du göra verklig skillnad för miljön? SSAM söker nu en engagerad processingenjör Nu söker SSAM en driven och kunnig processingenjör som vill bidra till optimerade processer och ett mer hållbart Småland. Bli en nyckelperson i vår tekniska utveckling för ett hållbart Småland. Vi söker dig som vill omsätta din tekniska kompetens i praktisk miljönytta. Som processingenjör på SSAM arbetar du i hjärtat av vår tekniska utveckling – med framtidens processer, hållbar energi och resurseffektiv avfallshantering. Hos oss är varje arbetsdag ett steg mot ett Småland utan avfall. Om rollen Som processingenjör hos oss kommer du ha ett brett tekniskt ansvar för våra behandlingsanläggningar inom exempelvis lakvattenhantering och deponigas. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt, i nära samarbete med driftpersonal, utvecklingsfunktioner och ledning. Tjänsten innebär ett stort ansvar för att säkerställa att våra processer är effektiva, hållbara och uppfyller alla miljökrav. Tjänsten är placerad i Växjö, men det finns även möjlighet att utgå från Älmhult. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för driftuppföljning, analys och optimering av tekniska processer. Arbeta med utveckling och implementering av process- och driftstrategier. Medverka i och driva projekt kopplade till energi, miljö och teknik. Vara processteknisk expert i kontakt med myndigheter och andra intressenter. Samverka med drift- och underhållsgrupper samt bidra till kunskapsspridning inom organisationen. Säkerställa att processerna följer aktuella miljötillstånd, kontrollprogram och branschstandarder. Vi söker dig som: Har en högskoleutbildning inom miljöteknik, processteknik, kemiteknik eller motsvarande. Har erfarenhet av processarbete inom exempelvis vattenrening, deponigas eller annan miljöteknisk verksamhet. Har goda kunskaper om relevant lagstiftning, såsom miljöbalken och avfallsförordningen. Är analytisk, strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt. Har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta i tvärfunktionella team. Är lösningsorienterad och trivs i en roll där du får driva förbättringsarbete. Har god IT-vana och gärna erfarenhet av att arbeta med digitala uppföljnings- och rapporteringssystem. Har B-körkort. Det är meriterande om du: Har erfarenhet från arbete på deponianläggning eller reningsverk. Har arbetat med miljörapportering, kvalitetsuppföljning eller tillsynsfrågor. Har kunskap om SPCR 120, ISO-standarder eller andra relevanta certifieringar. Varför SSAM? SSAM befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi kombinerar hållbarhet, teknik och samhällsnytta. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en värderingsstyrd organisation med stort fokus på miljö och cirkulära flöden. På SSAM kombinerar vi teknik, samhällsnytta och miljömedvetenhet i praktiken. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål, ett hållbart Småland. Vi arbetar utifrån våra värdeord: Glädje, Respekt, Hållbarhet, Framåtanda och Tillsammans – och tror på ett inkluderande klimat där varje medarbetare bidrar till helheten. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Chefspoolen/A-Talent Search. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annchen Kull på 0723 39 70 34 för mer information om rollen och processen. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-08-17. Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Fakulteten för teknik har en bred verksamhet som spänner över nio olika institutioner genom vilka Linnéuniversitetet bedriver utbildning och forskning. Utbildningarna inom teknik omfattar allt från korta kurser på några veckor eller månader till femåriga civilingenjörsutbildningar. Forskningen svarar mot samhällets behov inom flera breda områden - både på kort och lång sikt - med grundforskning och tillämpad forskning i samverkan med intressenter. Institutionen för skog och träteknik bedriver en tematisk verksamhet från planta till färdiga produkter från skogen. Skogen som resurs med dess klimatnytta i hela livscykeln är verksamhetens fokus. Forskning pågår inom många discipliner så som skogsskötsel, skogsekonomi, skogsekologi, skogsbrukets digitalisering, skogsskador, skoglig marklära och virkeslära. Institutionen bedriver kurser och utbildningsprogram inom skogs- och träteknik på grund- och avancerad nivå. Ämnesområde för befattningen: Skogliga biomaterial Placeringsort tillsvidare: Växjö Anställningens omfattning och tidsperiod: Tidsbegränsad anställning 100% i 2 år Tillträde: Så snart som möjligt. Arbetsbeskrivning Valorisering av lignocellulosabiomassa genom omvandling till värdeadderande material kommer att ge stora möjligheter till ekonomisk tillväxt och främja en cirkulär bioekonomi. Egenskaperna hos de polymerer som utvinns ur lignocellulosabiomassa beror dock till stor del på växtursprunget samt separations- och utvinningsprocesserna, vilket påverkar deras hållbarhet och stabilitet i slutprodukterna. Därför finns det ett stort behov av att förstå de faktorer som påverkar den biologiska stabiliteten hos naturliga polymerer. Denna postdoktorala tjänst syftar till att utveckla kunskap om nedbrytningsmekanismerna för naturliga polymerer som härrör från olika biobaserade resurser, ett kritiskt steg för att förbättra deras stabilitet för olika tillämpningar. Förutom de vetenskapliga uppgifterna omfattar tjänsten därför också ansvar för forskningskommunikation genom att delta i nationella och internationella möten samt supportservice för analysutrustning. Publicering av populärvetenskapliga och vetenskapliga artiklar är en central del av arbetet. Postdoktorn förväntas aktivt delta i institutionens miljö och nätverk både internt och externt, samt att utveckla nya projektidéer och söka projektfinansiering. Viss undervisning och handledning på grundläggande, avancerad och/eller forskarnivå kan komma att ingå i arbetsuppgifterna. Utöver mentorsgruppen kommer postdoktorn att samarbeta med nationella och internationella experter inom området. Behörighetskrav Den som har en doktorsexamen i biokemi, mikrobiologi, biomaterial eller i ett annat relevant ämne, eller har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. I enlighet med postdoktoravtalet bör i första hand den komma ifråga som har avlagt doktorsexamen tidigast tre år innan sista ansökningsdag för denna anställning. Examen ska vara avlagd senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. Sökande får inte tidigare ha varit anställd som postdoktor under mer än ett år inom samma eller närliggande ämnesområde vid Linnéuniversitetet. För att vara behörig för denna tjänst krävs också visad vetenskaplig skicklighet inom det område som tidigare nämnts. Anställningen kräver också utmärkt kommunikationsförmåga i tal och skrift på engelska, samt god förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Bedömningsgrunder Teoretisk kunskap och praktisk erfarenhet samt metodologisk kompetens inom biologisk stabilitet hos naturliga polymerer mot mögel, svamp och enzymatisk nedbrytning är meriterande. God vetenskaplig publiceringsfrekvens och erfarenhet av att skaffa och ansöka om extern forskningsfinansiering är önskvärt. En postdoktor ingår i ett forskningsteam, varför flexibilitet och förmåga att samarbeta och samverka tillmäts stor betydelse. Dokumenterad erfarenhet av forskning om bedömning av biologisk nedbrytning av biopolymerer. Vid den samlade bedömningen av den vetenskapliga skickligheten läggs särskild vikt vid den sökandes förutsättningar för en framgångsrik karriär som lärare och forskare. När universitetet anställer nya lärare ska de sökande väljas som genom en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt bidra till en framgångsrik utveckling av verksamheten. Kontaktpersoner Prefekt: Erika Olofsson, 0470-70 89 99, [email protected] Forskningsledare: Associate Professor Reza Hosseinpourpia, 0470-70 80 74, [email protected] HR-partner: Jesper Pettersson, [email protected] Vill du veta mer om institutionen för skog och träteknik? Läs mer på Lnu.se Välkommen med din ansökan enligt instruktion, senast den 14 september 2025 Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Din ansökan ska utformas enligt Mall för ansökan som du hittar i Kompletterande riktlinjer - Anställningsordning under rubriken "viktiga dokument" längst ned under annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Övriga handlingar, t ex olika typer av vetenskapliga arbeten, ska skickas in digitalt tillsammans med ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället.
I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? En mil norr om Tingsryd och tre mil söder om Växjö ligger Väckelsångskolan. Skolan är en F-6 skola med ca 110 elever. Av dem deltar ca 60 elever i fritidshemmets verksamhet. På skolan arbetar vi för en lärmiljö som erbjuder trygghet, trivsel och samhörighet. Varje elev ska synliggöras, utmanas och lyckas utefter sina särskilda förutsättningar. Då skolan är en övningsskola för lärarstudenter vid Linnéuniversitetet finns studenter i verksamheten under läsåret. Goda bussförbindelser finns till både Tingsryd och Växjö. Välkommen till Väckelsångskolan i Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER Är du en lärare som genom ditt engagemang, värme och ledarskap inspirerar varje elev till lärande och utveckling? Bygger du goda och hållbara relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare? Är svaret ja på dessa frågor är tjänsten som lärare hos oss något för dig. Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill vara med och skapa en trygg och inspirerande lärmiljö för våra elever. Vi ser samarbete som grunden i lärande och utveckling och tillsammans utvecklar vi en undervisning som möter våra elever utifrån deras behov och förutsättningar. Vi arbetar för att skapa förtroendefulla relationer och god studiero för att våra elever ska utvecklas så långt som möjligt utifrån utbildningens mål, både socialt och kunskapsmässigt. På skolan finns ett elevhälsoteam bestående av skolledning, speciallärare, specialpedagog, kurator och skolsköterska. Logoped och skolpsykolog arbetar nära verksamheten. Skolan är organiserad i fyra arbetslag: Elevhälsoteamet, Fritidshemmet, F-3 och 4-6. Du kommer vara en betydelsefull del av arbetslag 4-6 och främst undervisa i de klasserna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är eller kommer att bli legitimerad lärare med behörighet att undervisa i åk 4-6. Meriterande är behörighet i matematik, NO, teknik och svenska. Du är väl förtrogen med LGR22 och har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. God digital kompetens efterfrågas. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter förmågan att möta eleverna utifrån deras varierande behov. Är du vår nya kollega som vill följa med oss i en fortsatt utvecklingsresa i vilken vi tillsammans skapar de bästa möjliga förutsättningarna för våra elever? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Tjänstens omfattning: 80% Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Tingsryds kommun arbetar aktivt för en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser. Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad vid Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning. Välkommen med din ansökan!
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? ARBETSUPPGIFTER Är du en kommunikativ ledare som trivs i en vardag full av möten med människor och som vill vara med och forma hur Alvesta kommunkoncern möter sina invånare? Då kan du vara vår nästa kontaktcenterchef en roll där du leder och utvecklar en central verksamhet med stort invånarfokus. Som kontaktcenterchef har du ett nära och coachande ledarskap där du stöttar och inspirerar ett engagerat team i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att skapa hög kvalitet i bemötande och service i alla kontaktytor, och du driver utvecklingen av arbetssätt, processer och digitala lösningar i nära samarbete med andra delar av kommunkoncernen. Du arbetar strategiskt med verksamhetsplanering, uppföljning och budget, samtidigt som du representerar kontaktcenter i både interna och externa sammanhang. Kontaktcenters uppdrag är under utveckling och kan i framtiden även inkludera fler interna servicefunktioner, vilket gör att rollen ger dig möjlighet att vara med och påverka inriktningen framåt. Du ingår i kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp som tillsammans utifrån olika perspektiv verkar för en bättre vardag för våra invånare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: · Akademisk examen inom beteendevetenskap alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig · Tidigare chefserfarenhet med personal, budget och verksamhetsansvar, gärna inom kundservice eller offentlig sektor · Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift · Förmåga att skapa engagemang och delaktighet i förändringsarbete · Hög digital mognad och ett starkt intresse för att utveckla digitala tjänster · Förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat med uppföljning och förbättring · Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet För att lyckas i rollen ser vi att du är: · Följsam och lyhörd i ditt ledarskap · Lösningsfokuserad och prestigelös · Nyfiken och utvecklingsorienterad · Trygg i att fatta beslut och prioritera i en komplex vardag Hos oss får du ett roligt och utvecklande arbete med många kontaktytor internt i kommunkoncernen och externt i mötet med invånare. Välkommen att vara med och forma framtidens invånarservice i Alvesta kommunkoncern!
VI SÖKER EN ENGAGERAD MASKINOPERATÖR TILL VÅR KABELPRODUKTION Vill du vara med och bidra till Sveriges mest hållbara kabeltillverkning? Vi på Amo Installationskabel AB söker nu en ansvarsfull och driven Extruderare till vår produktionsavdelning. Rollen passar dig som trivs i ett teamorienterat arbetsklimat och har ett naturligt sinne för ordning, struktur och samarbete. OM ROLLEN Som maskinoperatör inom vår tillverkning av installationskabel kommer du att bli en viktig del av ett sammansvetsat team där laganda och flexibilitet är avgörande för vår gemensamma framgång. Ditt huvudsakliga ansvar blir att övervaka, styra och optimera produktionen vid din maskinlinje, samtidigt som du stöttar dina kollegor vid behov för att säkerställa ett jämnt och effektivt produktionsflöde. VI SÖKER DIG SOM ÄR: Teamorienterad – du värdesätter samarbete och ställer upp för dina kollegor. Initiativtagande – du ser vad som behöver göras och agerar. Positiv och lösningsfokuserad – även under pressade situationer. Noggrann – du har öga för detaljer och arbetar kvalitetsmedvetet. Kommunikativ – goda kunskaper i svenska krävs, både i tal och skrift, för att kunna följa instruktioner och säkerhetsrutiner. Vi ser det även meriterande om du tidigare arbete inom industriell produktion, särskilt extrudering eller liknande processer. Erfarenhet av att arbeta skift eller i operatörsroller. B-körkort är ett krav. Vi värdesätter rätt inställning och engagemang – har du viljan, ser vi till att du får rätt förutsättningar. VI ERBJUDER DIG: Intern upplärning där du får gedigen utbildning som maskinförare (Extruderare). Möjlighet till vidareutbildning via Interna och externa kurser, bland annat inom LEAN-arbete. En trygg och långsiktig anställning i ett stabilt och växande industriföretag med stort fokus på miljö och innovation. En inkluderande och trivsam arbetsmiljö där idéer och initiativ uppskattas. Tjänsten är på heltid, tillsvidare med inledande provanställning. Uppstart efter semestern. Tvåskift eller ständig natt. Placeringsort: Alstermo. Vi har kollektivavtal. Vi har medvetet valt att ha en längre ansökningstid med sista ansökningsdag 10 augusti med anledning av semestrar och reserverar oss för något längre svarstider. Men tveka inte skicka in din ansökan redan nu, vi gör löpande urval. I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Distrikt Sydost söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Ljungby. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Du kommer tillsammans med 2 andra områdeschefskollegor på orten att ansvara för kunduppdrag i Ljungby med omnejd (inom ca 5 mils radie) vilket innebär resor över dagen. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: Ledarskapserfarenhet, gärna med personalansvar Erfarenhet från ledning av operativ drift Administrativ erfarenhet och resultatorienterat fokus Erfarenhet från kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och personalutveckling Lägst gymnasial utbildning (erfordras) God svenska i tal och skrift (erfordras) B-körkort (erfordras) Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Ljungby Sista ansökningsdag: 2025-08-08 Kontaktpersoner: Rekryteringsansvarig, Patrik Otterdahl, [email protected] Verksamhetschef, Jonny Erlandsson, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Linda Hinderyd, Ledarna, 0722044967 Asim Zilic, Saco, 0703594515 Marie Liljedahl, Unionen, 0761023390 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer