Jr Restaurangchef Växjö
Holy Greens AB
Restaurang- och kökschefer

RESTAURANGCHEF TILL HOLY GREENS – Är du redo att leda med både hjärta och hunger? Vi letar efter en grön superhjälte (utan mantel, men gärna förkläde) Vi på Holy Greens tror att mat kan förändra världen. Och det börjar i våra restauranger – med människor som brinner för hållbarhet, hälsa och service i världsklass. Nu söker vi en Jr Restaurangchef som inte bara vill hålla i rodret, utan också styra skutan mot nya höjder. Med andra ord: en doer, ledare, coach och kulturbärare – allt i ett. Vad kommer du egentligen göra? Du kommer att: - Vara den självklara ledaren för restaurangen – den som håller ihop allt från första broccolihack till sista kvittorapport. - Skapa ett drömgäng av medarbetare genom att coacha, peppa och utveckla. - Se till att både gäster och kollegor lämnar restaurangen med ett leende. - Ha koll på siffrorna – och få dem att sjunga (läs: budget, försäljning, kostnader). - Bygga en arbetsmiljö där folk trivs, utvecklas och stannar – för att de vill, inte för att de måste. Vi vet – det är mycket. Men du kommer inte vara ensam. Vi backar dig med smarta verktyg, schyssta riktlinjer och ett helt nätverk av likasinnade chefer. Och en grym distriktschef, såklart. Vem är du då? Vi tänker att du: - Har jobbat som skiftledare eller liknande i minst två år. - Är trygg i allt från schemaläggning och rekrytering till restaurangsnack och ekonomisiffror. - Har koll på branschens riktlinjer (livsmedel, hygien, arbetsmiljö – vi gillar ordning och reda). - Pratar svenska och engelska som en stjärna. - Och viktigast av allt: du gillar människor. På riktigt. Vad du får hos oss Förutom att få jobba i en kedja som odlar sin egen sallad, tänker cirkulärt och serverar mat med mening, så får du: - Ett värderingsstyrt företag med hjärtat på rätt ställe. - Massor av frihet under ansvar – vi litar på dig. - Verktyg, stöd och utbildning för att du ska utvecklas som ledare. - En plats där idéer välkomnas och förändringar skapas tillsammans. - Friskvårdsbidrag, schyssta villkor och en organisation i tillväxt. Redo att kasta dig in i något meningsfullt? Sök redan idag – vi intervjuar löpande! Frågor? Hör av dig till Lisa på [email protected]  Vi älskar frågor! Holy Greens – Vi tror på riktig mat. På riktigt. Och vi tror på dig. Välkommen med din ansökan ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: heltid med tillträde enligt överenskommelse Plats: Växjö Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna.

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Praktikant sökes till StudentConsulting i Växjö för HT25!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Personal- och HR-specialister

Vill du skaffa dig erfarenhet inom rekrytering och bemanning? Vi söker nu dig som är studerande på högskola, universitet eller liknande och har en planerad praktikperiod under höstterminen 2025! Till Växjökontoret söker StudentConsulting nu en praktikant. Du kommer vara med i vårt dagliga arbete och praktisera nära våra medarbetare som arbetar med rekrytering - och bemanningsprocessen. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och består främst av rekrytering såsom urval, telefonintervjuer, intervjuer och referenstagning. Du kommer att få en stor inblick i rekryteringsprocesser och generella HR-frågor. Du kommer att få chansen att arbeta med flera olika projekt samt vara delaktig kring konsulthantering och till viss del även ha kontakt med kund. Praktiken kommer vara förlagd mån-tors 8-17, med hänsyn till eventuellt arbete/rapport som ska skrivas. Du kommer utgå från vårt kontor som finns i centrala Växjö. För rätt person finns möjligheter att påbörja ett extrajobb innan praktikperioden!! Vid frågor är du välkommen att kontakta Tf Teamleader enhet Växjö Kenan Karic på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! DETTA SÖKER VI Som person är du driven, strukturerad och ansvarsfull. Eftersom praktiken innebär kontakt med både kandidater, konsulter och till viss del kunder är det viktigt att du är serviceinriktad och trivs med att ha telefonkontakt. Du trivs bäst i en dynamisk organisation med ett högt tempo, där den ena dagen inte är den andra lik. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

26 maj 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Domain Architect - Retention Engineering
Gears Of Leo AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

ABOUT THE ROLE You will work with your team & the Product Development Domain to focus on developing and and maintaining innovative and high performing features with cloud technologies and high throughput transactional systems that will give our players the greatest gaming experience, helping us reach our bigger organization passion of creating “The greatest iGaming experience” and keep us at the forefront of mobile gaming. A Domain Architect is a combined senior developer and architect role that with a hands-on approach governs the technical and functional development within a specific subsystem. We do expect you to write code and guide the developers in the domain to ensure that our Platform and Product meet the requirements and are future-proof. YOU WILL BE RESPONSIBLE FOR: Leading other engineers and helping them to understand the overall picture. Communicating complex technical challenges for non-technical stakeholders. Help the team to design the architecture and implement solutions for the complex features. Ensuring that the subsystem maintains an overall technical architecture that is robust, scalable and efficient. Represent the subsystem in technical discussions and solution designs with architect peers and stakeholders. Educating developers in best practices and architecture principles. Reviewing developers work and provide relevant feedback. OUR SUCCESSFUL CANDIDATE WILL HAVE THE FOLLOWING: ESSENTIAL SKILLS At least 5 years of experience working as a senior software engineer Minimum of 1 year of experience making technical decisions Passion for software development and work with code Solid background as Java and/or Kotlin developer Experience with event-driven architecture Experience with microservice architecture Experience with Kubernetes & Docker Experience in mentoring other developers We strongly believe that you are a person who has a good understanding of architectural principles in scalable, highly concurrent, and fault-tolerant enterprise systems NICE TO HAVES Fullstack experience Clear Communication - being able to adapt depending on who you have in front of you Solution-oriented WHO WE ARE At the core of LeoVegas Group is Team Leo. Our culture is our foundation and is what enables us to innovate, build, and lead as we trailblaze our way through the igaming industry. We’re a team of over 1400 innovators, initiators, and groundbreakers working in a fast-paced and agile environment across 11 offices worldwide. WHAT WE OFFER: Hybrid work policy 4 weeks of Workation (T&C apply) 30 annual vacation days Occupational Pension 5,000 SEK wellness contribution annually Parental Leave Top-Up Possibility to enroll in a private health care insurance for both you and your partner 1,500 SEK equipment allowance Benify - benefits portal with many offers and discounts JOIN US! In our pride, we empower our teammates to find their roar and run with their wildest ideas. We don’t wait for things to happen; we pounce and make it happen! Would you be a good fit for the Leo Pride - give us a roar! **As our company working language is English so we’d like to see your CV in English please** Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

26 maj 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Payroll Consultant till Kontek
Kontek Lön AB
Löne- och personaladministratörer

I över 90 år har Kontek varit en innovatör inom lön och HR. Varje teknikskifte har gjort oss starkare och med vår vision People-first technology som grund, slutar vi aldrig att drivas framåt. Våra smarta lösningar förenar och förenklar samarbetet mellan människor och teknik, varje dag. Nu söker vi dig som vill fortsätta utveckla din passion för lön i rollen som Lönekonsult hos oss. ARBETSUPPGIFTER Som Payroll Consultant på Kontek blir du en del av avdelningen Outsourcing, där vi hanterar våra kunders löneprocesser och utbetalningar, från början till slut. Hos oss jobbar cirka 50 engagerade konsulter som tillsammans skapar en payroll experience i världsklass. Hos oss är tekniken en självklar och avgörande del för långsiktig framgång. Vi tror att den bästa löneleveransen sker när teknik och expertis får samverka. Därför är du både en kunnig konsult och en person som är nyfiken på hur tekniken kan ta oss ännu längre. I rollen ansvarar du för lönehanteringen åt cirka 10 kunder, beroende på kollektivavtal och antalet medarbetare. Du är kundens självklara kontaktperson och utför deras löneberedning och löpande lönearbete, tillämpar arbetsrätt och avtal i arbetet och sammanställer underlag och rapporter. Du coachar kunderna utifrån kunskap om lagar, regler och kollektivavtal. Vi jobbar självklart i vårt eget system, Kontek Lön ett verktyg vi är stolta över och som fått ett NPS på +59. Det säger en hel del. Ibland är tempot högt, så självledarskap är en viktig egenskap. Du jobbar självständigt men har alltid stöd från dina kollegor som delar samma passion. KVALIFIKATIONER Förutom att du givetvis delar vår passion för teknik och lön söker vi dig med minst ett par års arbetslivserfarenhet inom lön och hantering av kollektivavtal. Erfarenhet av att jobba i Kontek Lön, och om du har jobbat med ekonomi- och/eller personaladministrativa frågor, är meriterande. Du behärskar svenska och engelska väl. Du är nyfiken, tar egna initiativ för att lära dig och har ett strukturerat arbetssätt. Din förmåga att prioritera och koordinera är viktig eftersom arbetsbelastningen varierar över månaden. Självledarskap och förändringsbenägenhet värderas högt. Kärleken till kundmötet är a och o för att trivas i rollen. Du kan det där med att skapa och förvalta relationer,  och att bry sig om våra kunder och kollegor är centralt för vår kultur. En av våra grundvärderingar Vi bryr oss innebär att agera schysst. Här spelar du och din attityd och kommunikativa förmåga givetvis en stor och avgörande roll för Konteks framgång och vår gemenskap. Vi vill ha roligt tillsammans och det hoppas vi att du också vill:) Tjänsten har placering i Ljungby, men givetvis har du som vill möjlighet att arbeta en viss del på distans. Tack vare vår flexibla hybridkultur balanserar du som vill veckan mellan kontor och distansarbete. Vi vet att många uppskattar det och att det skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv.  Är du den vi söker? Vi ser fram emot att höra mer om dig! Du behöver inte skriva ett personligt brev, men vi förväntar oss ett uppdaterat CV och svar på några frågor i ansökningsprocessen. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.  Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroller på slutkandidater i samarbete med SRI. Detta görs alltid med transparens och i dialog med dig som kandidat. ÖVRIGT På Kontek får du arbeta i en stabil och framåtblickande organisation där innovation och utveckling är en del av vår vardag. Vi tror på frihet under ansvar, teamwork och kontinuerligt lärande och vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som vill växa tillsammans med oss!  Vi erbjuder våra 170 medarbetare en flexibel vardag med möjlighet att arbeta ett par dagar i veckan på distans. De andra dagarna är din placeringsort Ljungby, Göteborg eller Stockholm. Kontek är en del av Visma, en internationell koncern som totalt består av cirka 200 bolag. Tack vare det finns också riktigt goda utvecklingsmöjligheter, outstanding nätverk och konkurrenskraftiga förmåner.  Vi har dessutom roligt tillsammans och bygger vår gemenskap på flera olika sätt under året.

26 maj 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Lead Solution Architect till vårt Dynamicsteam –Växjö
Columbus Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du expert inom Dynamics 365 F&SCM och vill designa innovativa lösningar? Som Lead Solution Architect på Columbus får du en nyckelroll i att leda arbetet med att skapa och implementera komplexa ERP-lösningar. Om du vill vara drivkraften bakom strategiska beslut och tekniska lösningar, är detta möjligheten för dig  Vi söker alltså efter en Lead Solution Architect inom Microsoft Dynamics 365. Hos oss får du möjligheten att arbeta både nationellt och internationellt med kunder inom tillverkande industri, livsmedel och retail. Är du redo att ta nästa steg och bli en del av vårt team nedan? Det blir kul!  Vad innebär rollen?I rollen arbetar du nära kundens verksamhetsprocesser och leder dialogen kring deras digitala transformation och behov av Dynamics 365 F&SCM. Kommunikation är en central del av ditt arbete, och din förmåga att tydligt kommunicera med alla parter är viktigt för att implementera den bästa möjliga lösningen.  Samarbete är nyckeln till framgång hos oss, vi jobbar alltid i team som består av engagerade lösningsarkitekter, funktionella lösningsarkitekter, projektledare och utvecklare. Tillsammans implementerar vi ERP-lösningar! Du kommer att ha en viktig roll i att coacha och guida projektteamet för att säkerställa framgångsrika leveranser så det är viktigt att du tycker att det är något du motiveras av. Vi tror på att delad kunskap är den bästa kunskapen, och därför blir du en del av ett globalt nätverk där ni utbyter kunskap och erfarenheter.  Du fördelar din tid mellan kontoret (eller vardagsrummet) och våra kunder tillsammans ditt projektteam, vilket skapar en varierande arbetsmiljö! Vem är du? Du har djupgående kunskap inom Dynamics 365 F&SCM/AX 2012  Har erfarenhet av lösningsarkitektur (processer, applikationer och integrationer) Du har ett genuint intresse för att leda och coacha människor För att lyckas i rollen behöver du behärska både svenska och engelska flytande, eftersom vi kommunicerar med både kunder och internt på dessa språk. Vi söker dig som redan är lösningsarkitekt eller senior affärskonsult som är redo att ta nästa steg. Om du dessutom har erfarenhet av ERP-lösningar inom någon av våra fokusbranscher ser vi det som ett stort plus Varför Columbus?Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in! Du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus Academy som innehåller utbildningar inom t.ex Change management. Utöver det har vi sk. SME-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1, samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg:Hos oss kan du ansöka med din LinkedInprofil eller CV. Du behöver inte skicka något personligt brev. Det ska vara smidigt!  Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler eller rekryterande chef Jeanette Carlstein. För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester samt bakgrundskontroller  i våra rekryteringsprocesser. Vi ser fram emot din ansökan! Vilka är vi?Vi har i över 30 år erbjudit kunder digitala lösningar, och för att skryta lite – har vi gjort det väldigt framgångsrikt. Vi är stolta över den feedback vi får av våra kunder. På Columbus har vi en omfattande branschkunskap som kombineras med ett stort utbud av digitala lösningar och en rejäl dos kundförståelse. Vår strävan är att bli kundens Trusted Advisor och vi hjälper och vägleder kunden i alla delar av processen. Vi bygger, implementerar och förvaltar affärslösningar, lägger strategi och inspirerar! Summa summarum, så hjälper vi våra kunder att forma lösningar i toppklass efter branschspecifika behov så att de kan nå sin fulla digitala potential. Columbus är ett värdestyrt bolag med engagerade medarbetare som stöttar varandra i både framgång som motgång. Att ha en god balans mellan arbete och fritid är en självklarhet. Det kan vara allt från hämtning och lämning på förskola till väntan av det där paketet som ska levereras hem ”någon gång mellan 10-19”. Vi lämnar utrymme för återhämtning och ser till att arbeta proaktivt med blicken på horisonten. Dessutom så är vi riktigt bra på att fira framgångar och det är inte ovanligt med fika, lyxfrukost och AW på kontoret Vi lever efter våra värdeord – Stay Curious, Build Trust, Collaborate och Deliver Customer Success Jobba på Columbus:Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025
Vill du vara med och göra skillnad – på riktigt?
Fair energy group Sweden AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Vill du vara med och göra skillnad – på riktigt? Fair Energy Group söker en engagerad säljare som vill bidra till en grönare framtid genom att hjälpa villaägare och företag att ta kontroll över sin energiförbrukning. Har du passerat 30-strecket, samlat på dig livserfarenhet och drivs av att bygga relationer och nå resultat? Då kanske det här är nästa steg i din resa. Som dörr-till-dörr-säljare hos oss arbetar du med direktförsäljning av framtidens energilösningar – främst Emaldos smarta batterier och våra solcellspaket. Du utgår från Örebro med omnejd och är ute där det händer: i mötet med kunden. Vad du får hos oss: Branschens högsta provision – du får rejält betalt för din prestation. Tydlig onboarding och utbildning – vi rustar dig med kunskap och trygghet från dag ett. Stark teamkänsla och personlig utveckling – vi stöttar, lyfter och utmanar varandra. Förmåner och gemensamma resor – för att belöna hårt arbete och bygga gemenskap. Möjligheten att vara med och bygga något nytt – din insats gör skillnad varje dag. "Det bästa med jobbet är friheten, energin i teamet och att man gör skillnad på riktigt – både för kunden och miljön." – Monika, säljare på Fair Energy Group Vi söker dig som: Trivs i mötet med människor och är duktig på att bygga förtroende Är handlingskraftig, målinriktad och tar ansvar för dina resultat Har B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift Har erfarenhet av försäljning eller energibranschen – meriterande, men inget krav Har du arbetat med Emaldo? Det ser vi som ett stort plus! "Att jobba på Fair Energy passar mig perfekt. Det ger frihet under ansvar, härliga kollegor och stora möjligheter att styra min ekonomi. Är stolt och glad att ha en sån bra och positiv arbetsplats." – Stenar, säljare på Fair Energy Group Redo att ta nästa steg? Vi hanterar ansökningarna löpande – vänta inte! Välkommen till Fair Energy Group – där din drivkraft gör skillnad.

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025
Driftingenjör
Växjö Energi AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Växjö Energi, som är en del av Växjö kommun, erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Hos oss blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens energisystem. Med stort engagemang och starkt miljöfokus skapar vi prisvärda och samhällsnyttiga tjänster som gör vardagen enklare för våra kunder – idag och i framtiden. Vi tror på att en arbetsplats med jämställdhet och mångfald utvecklar oss och vår verksamhet. Vi månar om våra medarbetare och jobbar för en god balans mellan arbete, familj och fritid. ARBETSUPPGIFTER Som driftingenjör på Växjö Energi Elnät kommer du att arbeta med drift och underhåll av elnätet i och kring Växjö. I uppdraget ingår att i nära kontakt med kollegor och användare ansvara för underhåll och utveckling av vårt driftövervakningssystem (SCADA-system) och andra närliggande driftstödsystem. Vi befinner oss mitt i en stor förändring av energimarknaden och vi står inför nya utmaningar med en ökad mängd produktionsanläggningar, ladd-stationer och batterilager som medför ändrade förbrukningsmönster och energiflöden i elnätet. För att kunna möta framtidens krav och hantera vårt ansvarsområde behöver vi nu utöka vårt team som ansvarar för drift och underhåll med en driftingenjör med fokus på driftövervakningssystem och driftstödsystem. Du kommer att arbeta med kollegor, leverantörer och konsulter, driftövervakningssystem och andra driftstödsystem såsom Metrum och dpSpatial. Systemen är delvis integrerade och förmågan att använda och skapa värde av data som samlas in är central för vårt fortsatta utvecklingsarbete. Datan används för drift och underhåll, felanalys, nätdimensionering och prognostisering samt investeringsbeslut. Att arbeta som driftingenjör är ett varierat och spännande jobb. Exempel på arbetsuppgifter: • Arbeta med drift och underhåll samt utveckla vårt driftövervakningssystem och övriga driftstödssystem • Reläskydd främst reläskyddsdata och dess insamling • Nätberäkning • Inom operativa området tillsammans med driftpersonal upprätthålla systemansvar och ansvara för driftdokumentation • Dokumentera rutiner och arbetsmetoder för rollen i sig, men också för användarna samt verka som systemspecialist • Vid förnyelseplanering och utredningar utföra analyser sammanställa olika typer av statistik för beslutsfattande • Ge användare support, stöd och utbildning Vill du vara med och arbeta med uppgifter som är viktiga för samhällets funktioner? Hos oss får du vara delaktig i spännande projekt för framtiden. Det handlar om förnybar energi, smart teknik och energieffektiva lösningar för både hushåll och företag. Möjliggörande av den snabbt växande elektrifieringen, framtida energigemenskaper och flexibilitetsmarknader. Tillsammans brinner vi för att åstadkomma en vanlig vardag och en annorlunda, mer hållbar framtid. KVALIFIKATIONER • Universitet-, högskoleutbildning inom el och eller energi • Vi värdesätter erfarenhet av arbete med SCADA-system eller automation • Vi värdesätter erfarenhet av arbete inom området elkraft • Vi värdesätter erfarenhet av att utföra nätberäkning Du behöver vara kommunikativ och lagorienterad samt ha god förmåga att skapa relationer och samarbeta då rollen innefattar en hel del samarbeten, samverkan och kontakter med användare och externa aktörer. Det krävs därför att du har en stark förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt. Tjänsten förutsätter mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Du har dessutom en förmåga att se helheten och att planera och följa upp arbetet. Ditt arbetssätt är strukturerat och du tar initiativ, är drivande och lösningsfokuserad när situationen förändras och du behöver prioritera om. Du har förmåga att självständigt inhämta nödvändig information för att driva ditt arbete framåt samt omsätta behov och idéer till en praktisk lösning. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där förmågan till självständighet i ditt arbete, initiativtagande och samarbetsförmåga premieras. På grund av Växjö Energis verksamhet och arbetsuppgifternas natur kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras som en del av rekryteringsprocessen. Vi ser gärna att du har intresse för förnybar energi, samhällsplanering och hållbarhetsfrågor. ÖVRIGT Vi tillämpar löpande urval, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

26 maj 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
CNC-Operatör med fokus på optimering av bearbetningsstrategier
Jobcenter in Sweden AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

CNC-Operatör med fokus på optimering av bearbetningsstrategier Om oss LBY Tech AB är en ledande aktör inom verktygsframtagning, vattenskärning och legotillverkning. Med en modern och högautomatiserad maskinpark kombinerar vi innovation med kvalitet för att leverera förstklassiga produkter. Vi söker nu en erfaren CNC-Operatör som vill bidra till att optimera våra bearbetningsstrategier och stärka vår produktion. Vi tar hjälp av Jobcenter Rekrytering i denna rekrytering.  Dina arbetsuppgifter Som CNC-Operatör hos oss har du en nyckelroll i att utveckla och implementera effektiva bearbetningsstrategier. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Bearbetningsstrategi – Analysera och optimera bearbetningsmetoder för att säkerställa maximal effektivitet och kostnadseffektivitet. Programmering – Skapa och finjustera CNC-program för svarvar och fräsmaskiner utifrån ritningar och tekniska specifikationer. Kund- och leverantörskontakt – Säkerställa att tekniska krav uppfylls genom tydlig kommunikation och specifikation av kunders behov. Produktionsplanering – Koordinera och schemalägga produktionen för optimal resursanvändning och leveranssäkerhet. Kvalitetssäkring – Utföra kontinuerliga kvalitetskontroller, identifiera avvikelser och implementera korrigerande åtgärder. Processförbättring – Driva förbättringsarbete för att effektivisera produktionsflödet och implementera bästa praxis. Teamarbete – Samarbeta med våra erfarna tekniker för att säkerställa bästa möjliga prestanda och lösningar. Din profil Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet som CNC-Operatör, med inriktning på svarvning och fräsning. Erfarenhet av högautomatiserad produktion. Stark kompetens inom ritningsläsning och ISO-programmering. God kommunikationsförmåga för effektiv dialog med kunder och leverantörer. Förmåga att planera och koordinera för effektiva produktionsresultat. Ett starkt driv, där du alltid har företagets och kundens bästa i fokus. God samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett positivt arbetsklimat. Vi erbjuder Hos LBY Tech AB får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö, där du har en central roll i produktionsoptimering. Vi erbjuder: En kompetent och engagerad arbetsgrupp med hög teknisk kunskap. Möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling. Konkurrenskraftiga villkor och en arbetsplats där din insats gör skillnad. Urval av kandidater sker löpande så tjänsten tillsätts så fort vi fått in rätt kandidat till denna tjänst.  Att bo och leva i Ljungby Ljungby erbjuder en hög livskvalitet med närhet till natur, sport och fritidsaktiviteter. Här finns Lagans Golfklubb, en 18-hålsbana med varierad layout, samt Sjön Bolmen, perfekt för båtliv, fiske, paddling och cykling längs den 13 mil långa leden Bolmen Runt. En trygg och tillgänglig miljö för både familj och friluftsentusiaster.

26 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Operationssjuksköterska kom & gör skillnad med oss på operation i Ljungby!
REGION KRONOBERG
Operationssjuksköterskor

Är du redo att bli en viktig del av ett sammansvetsat team där du gör verklig skillnad – varje dag? I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Operationsenheten i Ljungby är en del av anestesikliniken inom Region Kronoberg, som verkar i både Växjö och Ljungby. Vi är cirka 330 engagerade medarbetare totalt, och i Ljungby är vi ett team på 45 kollegor som tillsammans bedriver både planerad och akut operationsverksamhet. Hos oss arbetar du i moderna lokaler med fem operationssalar samt två salar för endoskopi och mindre ingrepp. Vi arbetar tvärprofessionellt, med fokus på hög kvalitet, patientsäkerhet och ett gott arbetsklimat. För dig som inte redan bor i Ljungby men funderar på att flytta, så erbjuder staden både charm och bekvämlighet. Välj mellan att bo centralt eller i lugna villaområden – eller kanske bygga nytt? Vi hjälper gärna till med tillfälligt boende under din etablering. Vi kan hjälpa dig med tillfälliga boende fram tills du får tillgång till ditt föreviga hem. https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/inflyttarservice/ Vi erbjuder flera förmåner för dig som väljer att arbeta inom Region Kronoberg. Nedan kan du se några av det vi har att erbjuda: - Tillägg för obekväma arbetstider: För dig som arbetar under obekväma arbetstider tillämpas extra Ob-ersättning. Ersättningen multipliceras med 1,5, vilket i genomsnitt resulterar i ca 1000 / 1500 kr för dig som arbetar enligt rotationsschema. - Förkortad arbetstid efter varje nattarbete: Inom rotationsscheman där nattarbete omfattar 10 timmar, tilldelas du 4 extra timmar till ditt årssaldo. Detta möjliggör flexibilitet i schemaläggningen och ger dig mer tid för återhämtning. - Utvecklingsmöjligheter: Vi erbjuder goda utvecklings- och karriärmöjligheter för alla medarbetare. - Träningsmöjligheter: Som anställd får du tillgång till våra fyra träningslokaler samt erbjuder vi friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare. Vill du läsa mer om våra förmåner? Gå in på: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/sjukskoterska/ Vi ser fram emot att välkomna dig till en framtid fylld av möjligheter och utmaningar! ARBETSUPPGIFTER Som operationssjuksköterska hos oss blir du en nyckelperson i det perioperativa teamet. Du ansvarar för att förbereda patient och operationssal, instrumentera och assistera samt bidra till att säkerställa operatören högsta möjliga vårdkvalitet och patienttrygghet. Vi arbetar med både elektiva och akuta ingrepp, vilket gör att ingen dag är den andra lik. Du kommer att få använda både din tekniska skicklighet och din förmåga att prioritera i en ibland intensiv miljö. Tjänsten innefattar även jour. Du får möjlighet att handleda studenter och nyanställda, samt delta i utvecklingsarbete på enhetens nivå. För rätt person finns även möjlighet att engagera sig i förbättrings- och kvalitetsarbete. KVALIFIKATIONER Du som söker ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom operation och vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet inom området, men ännu viktigare är din personliga lämplighet och förmåga att samarbeta. Då du arbetar i team och över professioner är det väldigt viktigt med god samarbetsförmåga och hög flexibilitet. Vi vädersätter din vilja av att lära dig och utvecklas och att du arbetar lösningsfokuserat. Arbetet kan vara tempofyllt och ibland utmanande, men vi tror att variationen är det som tilltalar dig.  För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker Vi kommer göra urval löpande. Välkommen in med din ansökan! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

26 maj 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Restaurangbiträde
Sushi Centralen AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

* Du bör ha god erfarenhet inom sushi och japansk matlagningskonst. Du skall vara ambitiös, älska sushi och vara passionerad för det japanska köket. *Du har känsla för kvalitet och vet att god mat och noggrann rengöring hänger tätt samman *Du drivs av att vara delaktig i att alltid leverera en smak- och restaurangupplevelse *Du brinner för att sätta gästen i centrum *Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning *Du tycker om att verka i ett företag som ständigt utvecklas *Du kan ta eget ansvar *Du kan hantera stress/högt tempo Processer matsäkerhet Vi lägger stor vikt vid personkemi, yrkesstolthet och att du har ett öga för detaljer. Vidare är du utåtriktad och engagerad samt vill göra ditt bästa i alla lägen. Sedvanliga arbetsuppgifter: *Tillagning av sushi och vissa asiatiska rätter *Kassa och servering *Renhållning, städning och diskhantering

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025