Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Örebro. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt nya kontor mitt i centrala Örebro. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare och privatpersoner runt om i Sverige via telefon och erbjuda dem prenumerationer på Dagens Industri, Dagens Nyheter samt 40 av Sveriges största lokaltidningar som Närkes Allehanda, Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt.Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och tillsammans sitter vi på Nikolaigatan 3, i centrala Örebro. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.
Har du ett starkt intresse för teknik och en vilja att göra skillnad? Här väntar en spännande och utvecklande roll för dig som vill arbeta i teknikens framkant. Du får en spännande möjlighet att bidra till framtidens produkter och tekniska lösningar i en innovativ och utvecklande arbetsmiljö! Att jobba som mekanikkonstruktör Som Mekanikkonstruktör får du en central roll i utvecklingen av mekaniska system för avancerad försvarsteknik. Du blir en del av ett innovativt team där du både skapar framtidens produkter och vidareutvecklar befintliga lösningar. Arbetsuppgifter 3D-modellering och skapande av ritningsunderlag Teknikstudier och utforskning av ny teknologi Kreativ problemlösning i tvärfunktionella projektteam Analys och utvärdering av testresultat, inklusive provskjutningar Genomförande av tester och prototyptillverkning (exempelvis 3D-printing) Förbättring och vidareutveckling av befintliga produkter Processutveckling och metodikförbättringar Teknisk dokumentation och rapportskrivning Stöd till inköp, beräkningsingenjörer och underleverantörer Rollen är placerad i Karlskoga. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Som konsult hos Nexer Tech Talent blir du en del av ett stödjande nätverk och får tillgång till ett skräddarsytt utbildningsprogram. Du får chansen att utveckla din kompetens och växa i din roll, samtidigt som vi erbjuder nätverksträffar och sociala aktiviteter för att bygga gemenskap och kunskapsutbyte. Krav för rollen Vi söker dig som är driven, lösningsorienterad och har en genuin passion för teknik och innovation. Du trivs med att samarbeta i team men har också förmågan att självständigt ta ansvar och driva dina arbetsuppgifter framåt. Din noggrannhet och analytiska förmåga är nyckeln till framgång i denna roll. Högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik eller liknande Erfarenhet av konstruktion, gärna inom produktionsteknik, kvalitetsarbete eller närliggande områden God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av: ERP-systemet IFS Sherpa. Låter detta som en spännande möjlighet? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor, kontakta Tech Recruiter Lema Naderi på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Med över 2 500 medarbetare i 15 länder och mer än 35 års erfarenhet hjälper vi våra kunder att ligga steget före strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Vad du blir en del av Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här. På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.
Är du nyfiken på lager och logistik samt vill samla på dig nya erfarenheter? Nu söker vi truckförare till en av våra lagerkunder i Örebro och Kumla! Uppdraget Under högsäsong söker vi nu erfarna truckförare som trivs i högt tempo för att få ut kundens varor i tid. Du som söker kommer att arbeta med plock och pack med hjälp av en motviktstruck. Arbetet innebär en tempofylld miljö med tydliga mål, med trucken som ditt främsta arbetsredskap. Du kommer arbeta i en livsmedelsproduktion, därför ställs höga krav på hygien. Arbetsplatsen är även tobaksfri. Körprov på motviktstrucken kommer ske innan anställning. Vem söker vi? Vi söker dig som är noggrann och som trivs med högt tempo. Du som söker är initiativtagande, kommunikativ och har ett högt säkerhetstänk. Du har tidigare stor erfarenhet av att köra motviktstruck och känner dig trygg i att manövrera den. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom livsmedel. Du har truckkort A1-A4 samt B1-B4 för att kunna vara behjälplig vid olika stationer där annan truckkörning förekommer. Dina kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av motviktstruck Truckkort A1-A4 samt B1-B4 Innehar B-körkort Arbetstider 2-skift eller ständig natt beroende på avdelning Tillsättning Planerad start V24 med en högsäsong till ca V33 I denna rekrytering utför vi ett utdrag från belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du leda spännande produktutvecklingsprojekt som driver utvecklingen inom styrning av entreprenadmaskiner? SVAB befinner sig i en tillväxtfas och nu behöver vi förstärka vår organisation med en projektledare. Som projektledare på SVAB får du ta ansvar för projekt från idé till färdig produkt – i en innovativ miljö där teknik, kundnytta och samarbete står i fokus. Om rollen Som projektledare hos oss får du en nyckelroll i utvecklingsprojekt inom styrsystem och styrreglage – främst för grävmaskiner och andra entreprenadmaskiner. Du leder projekt från start till mål och samarbetar nära både interna tvärfunktionella team och externa kunder. Projekten varierar i omfattning och komplexitet, men har alltid ett tydligt tekniskt fokus med maskinföraren i centrum. Dina arbetsuppgifter Som projektledare inom produktutveckling av styrsystem och reglage kommer du att leda och samordna projektens alla faser, från planering och utveckling till implementering och uppföljning. Du ansvarar för att utveckla projektmål och detaljerade projektplaner inklusive resurshantering samt att säkerställa att projekten levereras enligt tidsplan, budget och specifikationer. Du identifierar och hanterar projektrelaterade risker och rapporterar regelbundet om framdriften till styrgruppen. Genom hela projektet fungerar du som kundens primära kontaktperson. Du främjar ett effektivt samarbete mellan projektteamets olika funktioner, vilket är avgörande för att uppnå projektets mål och leverera högkvalitativa lösningar. Vi söker dig Vi söker en erfaren projektledare med stark teknisk kompetens och bakgrund inom teknik- eller fordonsindustrin. Du har ett genuint intresse för teknik och en djup förståelse för styrsystem, el, hydraulik eller reglage. Du är van vid att leda flera parallella projekt och drivs av att arbeta strukturerat och målinriktat. Din kommunikativa förmåga är en av dina styrkor – du är trygg i såväl interna samarbeten som i dialoger med kunder. Du har också en pedagogisk förmåga som gör att du på ett tydligt och engagerande sätt kan visualisera och presentera målbilder, projektstatus och tekniska lösningar för både projektmedlemmar och externa intressenter. Du behärskar svenska och har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet av entreprenadmaskiner eller tunga fordon är meriterande. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång – då ser vi fram emot att höra från dig! Vi erbjuder dig En chans att spela en nyckelroll i teknikintensiva projekt med hög innovationshöjd. Hos oss får du möjlighet att påverka och förbättra både produkter och arbetssätt. Du blir en del av ett snabbväxande och obyråkratiskt företag där du får stort eget ansvar och internationell kundkontakt. Vi erbjuder fina, nybyggda lokaler i Åsbro och ett trevligt team som ser fram emot att välkomna dig. Om oss SVAB är ett innovativt teknikföretag i tillväxt – både i Sverige och internationellt. Vi brinner för att förenkla samspelet mellan människa och maskin, och utvecklar marknadsledande styrsystem, reglage och elhydraulik för entreprenadmaskiner. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi lösningar som gör arbetslivet enklare, mer ergonomiskt och mer lönsamt för entreprenörer och maskinister. Vi är idag ungefär 70 anställda och omsätter omkring 160 miljoner kronor. Vår dynamiska utvecklingsavdelning består av 20 personer fördelade i fyra mindre team. Här arbetar vi i en stimulerande miljö som präglas av samarbete, kreativitet och öppen kommunikation. Praktisk information Tjänst: Heltid, fast månadslön Placeringsort: Åsbro Start: Enligt överenskommelse (gärna så snart som möjligt) Sista ansökningsdag: 2025-05-02 Intervjuer sker löpande – skicka in din ansökan så snart du kan Kontaktperson: Rikard Rådman, Produktutvecklingschef 073-558 60 53 [email protected]
Vill du utvecklas som säljare och samtidigt hjälpa människor med deras ekonomi?Arbetsuppgiften Som lånehandläggare är du ansvarig för den första kundkontakten. Du hjälper kunden att skapa en ansökan över telefon och bokar kunden för ett möte med en rådgivare. Det bästa med tjänsten är att den är helt kostnadsfri och bindningsfri (då vi får betalt av våra samarbetsbanker), och just därför är våra kunder extra tacksamma för vår hjälp! Garantilön och provisionLönemodellen bygger på en trygg garantilön, samt en förmånlig provisionsmodell utan tak och baseras helt på din prestation. Ju fler kunder du hjälper, desto mer tjänar du! Vem är du?Vi söker dig som vill arbeta med försäljning och som brinner för att hjälpa människor! Har du viljan att utvecklas, så kommer du få den utbildning och coaching du behöver för att lyckas hos oss! Vad vi erbjuder dig Utbildningar inom låneförmedling, bank och finans samt säljteknik som du kan ta med dig inom hela din karriär. En enorm möjlighet att klättra på karriärstrappan och därmed växa med företaget. En stark gemenskap och en stark lagande. Trygg inkomst med garantilön + förmånlig provisionsmodell där du själv påverkar din lön. Tävlingar, aktiviteter, AW:s m.m. Centralt beläget kontor i Örebro. Tillträde Vi anställer löpande handläggare till Reducero. Du är alltid välkommen att söka genom att klicka på knappen nedan. Om ReduceroReducero jämför lån och hjälper privatpersoner att spara pengar och förbättra sin privatekonomi. Vi har idag över 120 anställda på tre kontor, och växer fortfarande i rasande takt. FrågorHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected].
Vill du utvecklas inom försäljning och finans och samtidigt hjälpa Sveriges låntagare med deras ekonomi? Är du social, tävlingsinriktad och motiveras av att nå resultat? Vill du jobba i en energifylld miljö där du utvecklas snabbt och får värdefull erfarenhet inom försäljning och ekonomi? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Som låneförmedlare på Reducero är du den första kontakten med våra kunder. Din uppgift är att guida dem genom ansökningsprocessen, förstå deras behov och boka in dem för rådgivning. Du blir en del av ett säljdrivet team där vi firar framgångar tillsammans! Vi letar efter dig som älskar att prata med människor, drivs av mål och vill bygga en karriär inom försäljning. Erfarenhet är inget krav – vi ger dig all utbildning du behöver för att lyckas! Vad vi erbjuder dig? En arbetsplats med energi, driv och en stark teamkänsla Trygg garantilön med en attraktiv provisionsmodell Utbildning i försäljning, bankmarknaden och låneförmedling – bli en stjärna på kundkontakt! Snabb utveckling för rätt person – väx in i rollen som rådgivare Tävlingar, AW:s och resor med företaget – vi har kul på jobbet! Centralt beläget kontor i Örebro Vi söker dig som: Social och gillar att bygga relationer Har ett intresse för ekonomi och vill utvecklas inom försäljning Är en tävlingsmänniska som motiveras av att uppnå mål. Uthållig och ser utmaningar som möjligheter Motiveras av en prestationsbaserad lön Det är meriterande om du tidigare arbetat med försäljning eller rådgivning inom bank och försäkring. Övrig information Arbetstider mån-tors: 08:30-17:00 fre: 08:30-16:00 Snabb karriärmöjlighet inom rådgivning och försäkringsförmedling Tacksam prestationsbaserad lön, garanterad ersättning oavsett resultat Tillträde Vi anställer löpande handläggare till Örebro. Du är alltid välkommen att söka genom att klicka på knappen nedan. FrågorHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected]
Vi på Norlandia Förskolor söker dig som vill jobba som resurspedagog på vår förskola Arkeologen i Karlskoga. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som resurspedagog på Norlandia Förskolor Arkeologen Hos oss får du möjligheten att följa med i samhällets utveckling kring förskola och skola. En god värdegrund innebär att ge barnen en inre kompass som de kan lita på och stärka dem genom livet. Vi anser att vi på förskolan har möjlighet att lägga grunden för barnen vidare i livet. På Norlandia Förskolor riktar vi blicken mot att bidra till en hållbar värld. För oss är daglig fysisk rörelse ett måste både för barnen men också för dig som vuxen där du aktivt tar del av och driver Norlandiaskuttet tillsammans med dina kollegor. Måltidspedagogik, ekologisk och kravmärkt mat är en självklarhet hos oss. Du har ett gott förhållningssätt till barn, vårdnadshavare och kollegor som präglas av tron på att alla vill och kan. Vi vill vara en lärande organisation där du som resurspedagog förväntas lära och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi sätter stor vikt vid din samarbetsförmåga samt att du tar ansvar för att skapa en god arbetsmiljö genom en positiv inställning och energirik arbetsglädje. Läs mer om våra koncept här. Dina arbetsuppgifter: Arbeta nära barn med särskilda behov och skapa anpassade pedagogiska aktiviteter. Stödja barn i deras sociala, emotionella och kognitiva utveckling. Samarbeta med kollegor för att planera och genomföra individuella utvecklingsplaner. Skapa en trygg och stimulerande miljö där alla barn kan växa och utvecklas. Arbeta aktivt med att inkludera alla barn i de dagliga aktiviteterna. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad i barns liv. Vi ser gärna att du har lätt att samarbeta med andra samt har en förmåga att vara flexibel och lyhörd för att anpassa efter barnens behov. Kvalifikationer: Utbildning som pedagog, gärna med erfarenhet av arbete som resurspedagog (meriterande). Erfarenhet av att arbeta med barn i behov av särskilt stöd. Förmåga att arbeta både självständigt och i team. Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Personliga egenskaper: Engagerad och lyhörd med ett genuint intresse för barns utveckling. Tålmodig, flexibel och lösningsorienterad. Positiv och har förmåga att skapa trygghet och självständighet hos barnen. Kommunikativ och samarbetar väl med kollegor och föräldrar. Om förskolan Arkeologen Norlandia Förskola Arkeologen i Karlskoga är en inspirerande och utvecklande förskola där barnen får möjlighet att växa och utforska genom lek och lärande. Med fokus på hållbarhet, hälsa och en uteprofil där vi spenderar mycket tid utomhus, erbjuder vi en trygg och kreativ miljö där barnen får utvecklas både socialt och pedagogiskt. Vi arbetar med ett nära samarbete mellan barn, föräldrar och personal för att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje barns individuella utveckling. Vad erbjuder vi dig? Hos oss på Norlandia förskolor erbjuder vi dig kompetensutveckling varje termin utifrån förskolans prioriterade mål och satsningar. Du får ta del av våra unika koncept, kompetensutvecklingsdagar på förskolan, centrala insatser samt genom utbud i vår digitala lärplattform. Övrig information Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Omfattning: Heltid Arbetstider: Måndag-fredag. Tillträde: Augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 20250520 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Ania Lundin, Rektor Telefonnummer: 073-0666703 E-postadress: [email protected] Vill du veta mer om Norlandia Förskolor? Besök vår hemsida här. Varmt välkommen med din ansökan!
Timvikarier till Norlandia Förskola Arkeologen Vi söker timvikarier till vår förskola i Karlskoga! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en inspirerande och utvecklande miljö med ett fokus på hållbarhet, hälsa och utepedagogik. Vi söker dig som är flexibel, engagerad och har ett gott förhållningssätt till både barn och vuxna. Beskrivning av tjänsten som timvikarieDina arbetsuppgifter: Vikariera i barngrupp, stödja barnens lärande och utveckling Aktivt delta i våra dagliga aktiviteter och pedagogiska arbetssätt Vid behov, hjälpa till i köket med måltidshantering och måltidspedagogik (stort plus om du har erfarenhet av köksarbete) Vi söker dig som: Är ansvarsfull, positiv och har ett genuint intresse för barn och deras utveckling Har erfarenhet av att arbeta med barn eller är utbildad barnskötare (meriterande men inget krav) Har ett flexibelt förhållningssätt och kan hoppa in vid behov Har erfarenhet av eller är villig att arbeta i kök (meriterande Personliga egenskaper: Engagerad och ansvarstagande med ett genuint intresse för barns utveckling Flexibel och kan snabbt anpassa dig efter olika arbetsuppgifter Positiv, öppen och har en god förmåga att skapa relationer med både barn, föräldrar och kollegor Strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt när det behövs Vi söker dig som är ansvarstagande, kommunikativ och har en positiv inställning. Om du dessutom har ett intresse för hållbarhet och en aktiv livsstil är det ett stort plus! Arbetsuppgifter: Vikariera i barngrupp, stödja barnens lärande och utveckling genom lek och pedagogiska aktiviteter. Delta i planering och genomförande av dagliga aktiviteter som främjar barnens motoriska, sociala och emotionella utveckling. Säkerställa en trygg och stimulerande miljö för barnen, både inomhus och utomhus. Samverka med kollegor och föräldrar för att skapa en positiv och utvecklande miljö för barnen. Vid behov, assistera i köket med matlagning, servering och måltidspedagogik, samt säkerställa hygien och säker hantering av livsmedel. Aktivt delta i och främja fysisk rörelse genom dagliga aktiviteter, såsom Norlandiaskuttet. Stödja och främja barnens självständighet och ansvarstagande i vardagliga situationer, t.ex. vid på- och avklädning samt vid måltider. Bidra till att upprätthålla en god arbetsmiljö och en positiv, energifylld stämning på förskolan. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på behov, men du kommer alltid att vara en viktig del av vårt team och bidra till barnens utveckling och välmående. Vi erbjuder: Ett roligt och varierande arbete i en kreativ och lärande arbetsmiljö Möjlighet att arbeta med en stark värdegrund och hållbarhet i fokus Ett engagerat och stöttande team Kvalifikationer och personliga egenskaper Erfarenhet av att arbeta med barn, gärna inom förskola (meriterande) Relevant utbildning, exempelvis barnskötare eller förskollärare (meriterande) Erfarenhet av eller vilja att arbeta i kök (meriterande) Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta Om Norlandia FörskolorVi är ett familjeägt företag som driver ett 70-tal förskolor från Dalarna i norr till Skåne i söder. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Välkommen till en fin gemenskap i en organisation som satsar på kvalitet, innovation och en god arbetsmiljö! Övrig information Anställningsform: Behovsanställning Omfattning: Varierande Arbetstid: Måndag-fredag Tillträde: ENLIGT ÖVERENSKOMMELSE Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag 20250605 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Ania Lundin, Rektor [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Våra assistansanvändare runt om Örebro söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Trivs du med friheten att kunna styra ditt arbete helt efter vad som passar din livssituation? Då kan konsult på Trafiko vara rätt för dig! Om Trafiko och uppdraget Vi på Trafiko förändrar körkortsbranschen både för elever som ska ta körkort och för lärare som utbildar. Vi har på kort tid växt till en av de största aktörerna inom körkortsutbildning och har trafikskoleverksamhet i 20 städer runtom i Sverige. Via vår hemsida och app pluggar elever teori över hela Sverige. Totalt utbildas över 30 000 elever årligen med Trafiko. Vi har under ett års tid framgångsrikt erbjudit våra elever körlektioner i centrala Örebro. Vi vill nu utöka vårt utbud för att möta våra elevers efterfrågan och söker efter dig som vill vara med på resan som trafiklärare. Om dig Vi söker dig som är positiv, pedagogisk och brinner för att få dina elever att nå sina mål genom att anpassa utbildningen efter deras behov. Du är kvalitetsmedveten och har ett tålmodigt bemötande. Du tar stort eget ansvar och har förmågan att fullfölja dina arbetsuppgifter självständigt med framförhållning och struktur. Krav Godkänd trafiklärare Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet Meriterande Van att använda digitala verktyg Övriga språkkunskaper utöver svenska Vad vi erbjuder På Trafiko får du en unik chans att vara med och forma en ny körkortsbransch, vi vill lära oss av dina erfarenheter för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig i ditt arbete. Vi erbjuder ett modernt system för dig som konsult med stor flexibilitet att styra över hur dina arbetsveckor ska se ut. Vi tar hand om all administration så att du kan fokusera på det allra viktigaste- att utbilda säkra bilförare. Vill du veta mer om hur du som konsult kan ta kontroll över din tid och hur vi gör ditt arbetsliv smidigare? Läs mer här Vad händer nu? Skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, vi går igenom alla ansökningar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll för att öka vår medvetenhet om våra framtida kollegor. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Har du några frågor kring uppdraget? Tveka inte på att höra av dig till [email protected] Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer