Lediga jobb i Örebro län
Sök totalt 1405 lediga jobb i Örebro län
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Bergsmansgården tar emot icke skolpliktiga flickor. Vi har verksamhet i Fjugesta, tre mil väster om Örebro och planerar nu att öppna en satelitenhet i Granhult, 3 mil norr om Lindesberg. Flickorna kommer till oss för att de har psykosocial problematik samt problem med kriminalitet eller drogmissbruk. Arbetsbeskrivning Brinner du för ungdomar och vill jobba på en skola med god stämning, hög kvalitet och arbetsglädje? Nu finns chansen för dig att påverka elevers framtid och utbildning i en kreativ och möjliggörande skolmiljö. Vi söker en lärare som kan undervisa i samtliga SO-ämnen till SiS Ungdomshem Bergsmansgården strax utanför Örebro, i Lekebergs kommun. Enheten utanför Örebro har totalt 14 platser fördelade på 2 avdelningar; en låst och en öppen. Skolverksamheten inom SiS följer samma författningar som övriga skolväsendet. Skolan har ansvar för alla inskrivna ungdomars utbildning. Ungdomarna som vistas på ungdomshemmet ska få den utbildning de behöver och har rätt till. De placerade ungdomarna är flickor mellan 16-20 år. Nästan all undervisning sker inom ramen av introduktionsprogrammet; individuellt alternativ, men det kan också förekomma skolpliktiga elever samt elever inom ramen för anpassad skola. Alla elever har en individuell studieplan där de tillsammans med mentor och studie- och yrkesvägledare sätter upp mål och läser grundskole- och/eller gymnasiegemensamma ämnen utifrån sina behov. Undervisningen bedrivs på heltid i mindre undervisningsgrupper. Det är viktigt med ett positivt förhållningssätt och en tro på varje individs utvecklingspotential. Eleverna har skiftande erfarenheter och resultat från tidigare skolgång vilket medför att undervisningen behöver bygga på goda pedagogiska relationer, vara motivationsskapande och bedrivas utifrån kunskapsuppdraget. Du planerar, genomför, följer upp och dokumenterar undervisningen och är väl förankrad i läroplanernas alla delar samt i betygssättning. I tjänsten ingår mentorskap. Du arbetar i team med hälso- och sjukvårdspersonal samt behandlingspersonal. Du har även kontakt med hemskolor, socialtjänst och i möjligaste mån elevernas föräldrar. På institutionen finns flera kompletterande kompetenser och som lärare är du en del i ett tvärprofessionellt och gemensamt arbete kring ungdomarna. Samarbete med exempelvis sjuksköterska, behandlingspedagoger och psykolog m.fl. är därför en viktig del i dina arbetsuppgifter. Vi är många som med omtanke samverkar och tillsammans har ett helhetsperspektiv gällande ungdomarna. Kvalifikationer • Du är legitimerad lärare i flera SO-ämnen för grundskolans senare år/gymnasiet och kan undervisa i samtliga. • Du har förmåga att planera, undervisa samt följa upp din undervisning. • Du har erfarenhet av pedagogiskt arbete i skolmiljö. Meriterande är: • Om du är legitimerad i samtliga SO-ämnen. Även andra ämnen i kombination med SO-ämnen är meriterande. • Om du är utbildad studie- och yrkesvägledare alternativt erfarenhet av arbete med studie- och yrkesvägledning. • Om du är utbildad speciallärare eller har dokumenterad specialpedagogisk kunskap; insikt om olika diagnoser, erfarenhet av arbete med ungdomar i behov av särskilt stöd och institutionsvård. • Om du tidigare arbete inom introduktionsprogram, institutionsvård eller arbete i särskilda undervisningsgrupper. • Om du behärskar flera språk. Du behöver tilltalas av att undervisa och bygga tillitsfulla pedagogiska relationer i mindre undervisningsgrupper bestående av elever med psykosocial problematik och i kriminalitet. Det är viktigt att du kan identifiera och möta elevens behov med höga realistiska förväntningar samt motivera och leda eleven mot sina mål. Vi ser gärna att du är prestigelös, flexibel, kan sätta och bibehålla gränser på ett respektfullt sätt och har en tilltro till att alla elever kan finna en väg till utbildning och arbete . Du är trygg, stabil och lugn, även i stressade situationer. Du har god samarbetsförmåga, hög social kompetens och en positiv elevsyn. Du förstår också vikten av att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser fördelarna med förändringar. Du är initiativrik och deltar i utvecklingsarbetet för att nå skolans mål och tar alltid ansvar för dina arbetsuppgifter genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att du tänker på att anpassa kommunikationen beroende på mottagare. Tjänsten är en semestertjänst med lagstadgad semester, vilket motsvarar 40h arbetsvecka. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I arbetet ingår vidareutbildning. B-körkort krävs. Kontaktperson Rekryterande chef, Robert Granbom, telefonnummer 010-4532850 Anställning: Tillsvidare med provanställning, heltid 100% och tillträde enligt överenskommelse. Totalt antal tjänster 1st, Omfattning 100% Intervjuer sker löpande. Förmåner enligt statliga villkorsavtalet SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vill du vara med och forma framtidens samhälle tillsammans med engagerade kollegor? På NCC är våra medarbetare vår viktigaste tillgång – det är tack vare dem vi lyckas leverera några av Sveriges mest spännande byggprojekt. Nu söker vi en HR-generalist som vill arbeta nära verksamheten och bidra till vår fortsatta utveckling. Tjänsten omfattar geografin Örebro, Karlstad, Jönköping och Skövde. Om tjänsten som HR Generalist Som HR-generalist hos oss på NCC Building Sverige får du en bred och varierad roll där du arbetar nära våra chefer i både operativa och strategiska HR-frågor. Vi bygger hållbara bostäder, skolor, vårdbyggnader och andra samhällsviktiga projekt – och vi vet att det kräver starka team och ett gott ledarskap. Du kommer att: Arbeta proaktivt med HR-processer och bidra till att utveckla våra arbetssätt Stötta och coacha chefer i frågor som rör ledarskap, arbetsrätt, kompetensförsörjning, fackliga frågor och rehabilitering Bidra med idéer och lösningar som stärker vår kultur och sammanhållning Arbeta nära en senior HR Business Partner inom samma geografi Till din hjälp finns kollegor i divisionens HR-team samt gemensamma resurser och HR-specialister inom bland annat rekrytering, arbetsmiljö och kompetensutveckling samt HR support för administration. Om Affärsområdet NCC Building NCC Building Sverige bygger och renoverar bostäder, kontor, vårdbyggnader, skolor, sportanläggningar och offentliga byggnader för privata och offentliga kunder i Sverige. Med hög kompetens inom hållbarhet, digitalisering och partnering utvecklar vi projekt tillsammans med kunder i tidiga skeden. Building Sverige är uppdelad i tre divisioner, Väst/Syd, Öst/Nord och Stora projekt. Din profil som HR Generalist Examen från personalvetarprogrammet eller motsvarande Erfarenhet av en bred HR-roll, gärna i en större organisation God förståelse för arbetsrätt och vana att arbeta verksamhetsnära Erfarenhet från bygg- eller industribranschen och dess olika avtalsområden är meriterande Du är en person som tilltalas av den stora organisationens alla möjligheter och kontaktytor. Hos oss får du: Arbeta i ett värderingsstyrt bolag med starkt fokus på hållbarhet och samhällsnytta Möjlighet att utvecklas både lokalt och inom Sverigeorganisationen Vara en del av ett kompetent och stöttande HR-team Ytterligare information Tjänsten är ett föräldravikariat med start snarast och pågår till och med september 2026. Du kan utgå från vårt kontor i Örebro, Karlstad, Jönköping och Skövde. B-körkort är ett krav då du reser regelbundet inom området. Trivs vi med varandra finns goda möjligheter för fortsatt utveckling. Bakgrundskontroll genomförs enligt NCC:s säkerhetsrutiner. Kontakt och ansökan Vi har nu gått på semester men är tillbaka den 11 augusti. Då är du välkommen att kontakta HR-chef Katarina Sjödin på telefon 070-088 70 76. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt men senast den 24 augusti 2025. Välkommen med din ansökan och vi önskar dig en fin sommar! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
För Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker vi nu två erfarna jurister till ett viktigt uppdrag med fokus på offentlig rätt, sekretess och informationshantering. Här får du chansen att arbeta för en tryggare vård och omsorg i Sverige, i en myndighet med ett tydligt samhällsuppdrag. Om rollen Som jurist hos IVO arbetar du med juridiska frågor kopplade till utlämnande av allmänna handlingar, sekretessprövning och intern rådgivning. Du hanterar även ärenden som rör omhändertagande av journalarkiv och överklaganden av utlämningsbeslut. Rollen innebär ett brett juridiskt ansvar där du bidrar till rättssäkra processer och hög kvalitet i myndighetens arbete. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Sekretessprövning av handlingar Handläggning av överklaganden kopplat till utlämnanden Juridisk rådgivning till IVO:s medarbetare Hantering av ärenden kring journalarkiv och personuppgifter Rättsutredningar inom offentlig rätt Vi söker dig som Har en stark rättslig integritet, är lösningsorienterad och har god förståelse för myndighetsutövning. Du är kommunikativ, professionell och bekväm med att fatta beslut även under tidspress. Som person är du serviceinriktad, flexibel, lösningsfokuserad och har ett tillmötesgående sätt. Eftersom du är konsult behöver du vara snabblärd och ansvarstagande, har ett gott självledarskap och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi tror att du har: Jur kand., juristexamen eller likvärdig utbildning Minst 3 års arbetslivserfarenhet som jurist Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av offentlig rätt och sekretessprövning enligt OSL Mycket god kunskap inom OSL, TF, GDPR och Förvaltningslagen Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet från myndighet eller offentlig sektor Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska Har vana att arbeta i diarieförings- och ärendehanteringssystem Förmåga att snabbt analysera och göra rättssäkra sekretessprövningar Om IVO Inspektionen för vård och omsorg (IVO) är en statlig tillsynsmyndighet som verkar för att vård och omsorg i Sverige ska vara säker, rättssäker och av god kvalitet. IVO ansvarar för tillsyn av både offentlig och privat vård samt socialtjänst, och granskar även klagomål från enskilda. Myndigheten arbetar för att stärka patientens och brukarens ställning, förebygga fel och brister samt bidra till lärande och utveckling i sektorn. Läs mer om IVO här: https://www.ivo.se/ Om anställningen Detta är en konsulttjänst där du blir anställd som konsult av OIO. Period: Start senast 1 september 2025 - till och med 31 december 2025 (med chans till förlängning) Placering: På plats i IVO:s lokaler i centrala Örebro, viss distansarbete är möjligt på sikt Omfattning: Heltid, 100% Övrigt: Belastningsregisterutdrag och bakgrundskontroll krävs för möjlighet till anställning Ansök redan idag! Urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen hanteras av OIO. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg - det skulle vi också vara. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärspartner för dig. We are as picky as you are.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 2 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Bli en av oss! Brinner du för att skapa en trygg och utvecklande lärmiljö och vill se dina elever nå sina mål? Hos oss får du möjlighet att arbeta nära och samarbeta med fantastiska kollegor, där ni tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för våra elever. Varmt välkommen med din ansökan till Gumaeliusskolan. Om tjänsten Vi söker nu en engagerad lärare för undervisning i åk 7-9 inom ämnena matematik, biologi, fysik, kemi samt teknik. Tjänsten inkluderar även mentorskap för en klass, där du kommer att samarbeta med en mentorskollega. Du blir en del av ett arbetslag som aktivt arbetar med att utveckla både elever och kollegor genom deltagande i konferenser och kompetensutveckling. Skolan har sex arbetslag och en elevhälsa som leds av en elevhälsochef. Arbetslagen arbetar nära sina elever och har ansvar för resurser, lokaler och schemaläggning. Varje arbetslag har hög personaltäthet med en elevassistent och en elevkoordinator knutna till sig för att stödja pedagogerna i deras arbete. Exempel på arbetsuppgifter: • planera, genomföra och utvärdera undervisning inom de ämnen du ansvarar för • använda metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse • utöva mentorskap/utföra klassföreståndaruppgifter • arbeta tillsammans med arbetslaget och övrig personal på skolan • arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns Om arbetsplatsen Gumaeliusskolan är en högstadieskola som ligger centralt på väster. Vi är i nuläget 720 elever och har profiler; fotboll, ishockey, dans, ridning, gymnastik, träning och hälsa, innebandy samt specialidrott. På Gumaeliusskolan har vi valt att öka antalet vuxna kring eleverna genom att ha fler lärare och fler vuxna med kompetenser, såsom elevkoordinatorer, specialpedagoger och socionomer. Läs mer om vår skola på https://www.orebro.se/gumaeliusskolan Läs mer om hur det är att jobba som grundskollärare i Örebro kommun på orebro.se/jobb/grundskollarare! Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan. Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa. Kvalifikationer Som lärare är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga där du lyssnar och kommunicerar samt bidrar till en lugn och trygg skolmiljö. Du ska även ha kunskap om barns utveckling och lärande samt förmåga att anpassa undervisningen utifrån gruppen och enskilda elevers behov och förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • lärarlegitimation med behörighet att undervisa i matematik, biologi, fysik, kemi och teknik för årskurs 7-9, alternativt behörighetsgivande examen som berättigar till lärarlegitimation Meriterande: • erfarenhet av undervisning på högstadiet Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: 11 augusti Antal tjänster: 1, om erforderliga beslut fattas Övrig information Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation. Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 28 juli. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Är du en trygg och engagerad undersköterska som vill vara ett viktigt stöd i vardagen för våra kunder inom hemtjänsten? Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som undersköterska hos oss på Axberg/Vivalla hemtjänst har du ett samordnat ansvar kring stöd-, service- och omvårdnadsinsatser för våra kunder. I ditt dagliga arbete planerar, genomför och följer du upp insatserna. Du arbetar i team tillsammans med kollegor med olika kompetenser, där vi alltid har den enskildes individuella behov och intressen i centrum. Vi arbetar med ett rehabiliterande förhållningssätt och en personcentrerad vård. För oss är kvalitet och god omsorg viktigt, och som medarbetare hos oss förväntas du bidra och delta i vårt utvecklingsarbete. Tillsammans ansvarar vi för att arbetet håller god kvalitet och att vi följer de riktlinjer och beslut som följer med uppdraget. Hos oss har du möjligheten till ett omväxlande arbete och att bidra till en trygg vård och omsorg inom hemtjänsten! Exempel på arbetsuppgifter: • utföra omvårdnadsuppgifter och utifrån delegation viss medicinhantering • utföra serviceuppgifter såsom matlagning, städning, tvätt och inköp • planera och utveckla arbetet självständigt och tillsammans med arbetsgruppen • upprätta och följa målplaner, rutinbeskrivningar, och handlingsplaner tillsammans med kunden • samverka med anhöriga och andra i kundens nätverk, till exempel sjuksköterskor och arbetsterapeuter • dokumentera regelbundet i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation • upprätta och följa upp genomförandeplaner • ha kunskap om och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner Om arbetsplatsen Axberg/Vivalla hemtjänst utgår från lokaler i Trädgårdarna som är beläget i utkanten av Vivalla, och från lokaler i Kornellen som ligger i Bettorp. Vi går, cyklar eller åker bil till kunderna i vår verksamhet. Vi arbetar inom stadsdelarna Lillån, Bettorp, Hovsta, Vivalla, Lundby och Glanshammar. Många av våra kunder är även bosatta ute på landet. Område vård och omsorg är en del av Socialförvaltningen. Verksamheten omfattar vård och omsorg, förebyggande verksamhet, myndighetsutövning inom området samt boendeplacering och bostadsanpassning. Inom område Vård och omsorg arbetar vi med att stödja och hjälpa människor som behöver vård, stöd eller omsorg i sin vardag. Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete! Kvalifikationer Som undersköterska hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta kunder på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att vara ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kunden och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023) • B-körkort, manuell växellåda • kunna cykla Meriterande: • erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg • erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Antal tjänster: 5 Arbetstid: schemalagd dag, kväll och varannan helg Övrig information Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret. Ansökan Sista ansökningsdag är 20 juli. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
jem & fix är just nu på jakt efter butiksmedarbetare till vår butik i Hallsberg! I rollen som butiksmedarbetare hos jem & fix säljer du byggmaterial till marknadens bästa pris samt sköter den dagliga driften i butik tillsammans med dina medarbetare. Den dagliga driften består av uppgifter såsom prismärkning, uppackning, kassatjänst och truckarbete. Arbetstiden är varierande under butikens öppettider måndag till söndag. Vem är du? Du uppskattar ordning och reda och ser till att det alltid är rent och snyggt i lokalerna samt att hyllorna är välfyllda. Du är utåtriktad, social, flexibel och noggrann. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att ha många bollar i luften. Eftersom tjänsten innefattar en del tunga lyft, så har du god fysik. Om du dessutom är en hängiven och händig hemmafixare, så är det ett stort plus. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en spännande roll med stora möjligheter till utveckling i en organisation under stark expansion. Om oss jem & fix är en lågprisbyggmarknad inom bygg, hem och trädgård. Vi är ett familjeägt dansk-svenskt bolag som öppnade sin första butik i Sverige 2005. Sedan dess har vi expanderat stadigt och bygger nya butiker löpande. I dagsläget har vi över 200 butiker spridda över Sverige, Danmark och Norge. Det gör oss till Nordens ledande lågprisbyggmarknad. Krav för tjänsten: Vi ser gärna att du har körkort och är van vid att köra truck. Körkort: AM-kort, B-kort Meriterande Tidigare erfarenhet av arbete i butik, gärna bygg-/detaljhandel Anställningsvillkor Lön och pensionsförsäkring enligt kollektivavtal. Då butiken är öppen alla dagar i veckan förekommer det både dag-, kvälls- och helgarbete. Anställningsform: Tjänsten avser ett vikariat på deltid 20 h/v. Varaktighet: Augusti 2025 - juni 2026 Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Webbplats: https://www.jemfix.se Vi tillämpar löpande urval.
Arbetsbeskrivning Drivs du av teknisk försäljning och vill vara med och påverka vår tillväxtresa inom lim och sammanfogning med ditt driv, kompetens och entusiasm? Då är det dig vi söker. Du blir en del av ett internationellt företag som är en av Sveriges ledande distributörer av kemtekniska lösningar. OM TJÄNSTEN Som Account Manager hos G A Lindberg får du en avgörande roll i vår tillväxtresa. Ditt uppdrag är att utveckla och öka försäljningen hos både befintliga och nya kunder inom ditt geografiska distrikt, samt att driva försäljningen mot vissa strategiska exportkunder. Du kommer att arbeta med vårt snabbt växande affärsområde lim och sammanfogning, där vi representerar flera av världens ledande varumärken. Genom en kombination av tekniskt kunnande, affärsmannaskap och rådgivande försäljning blir du en strategisk partner till våra kunder. Du samarbetar nära inköpare, produktionstekniker, konstruktörer och beslutsfattare hos ledande industriföretag inom elektronik, försvar och tillverkandeindustri men även mot andra segment. Du ansvarar för hela säljprocessen – från prospektering till affär – och stöttas av vårt starka team av produkt- och applikationsexperter. I denna roll utgår du från hemmakontor och rapporterar till Business area sales manager adhesives. Tjänsten innebär en hög grad av självständighet och frihet under ansvar. VI ERBJUDER Vi erbjuder dig ett arbete där du direkt kommer påverka affärer och utvecklas i ett väletablerat, växande företag med fokus på innovationer och hållbarhet. Du får varierande arbetsuppgifter och blir en del av Indutrade-gruppen med över 200 bolag och 7 000 medarbetare globalt. Du får löpande kompetensutveckling tillsammans med engagerade kollegor. I den här rekryteringen samarbetar G A Lindberg med Randstad. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Hanna Wide på [email protected]. Urval sker löpande och intervjuer kommer att påbörjas vecka 33. Ansvarsområden Proaktiv bearbetning av både befintliga och nya kunder Affärsutveckling och relationsbyggande mot strategiskt viktiga exportkunder Rådgivande teknisk försäljning med fokus på kundnytta och långsiktiga lösningar Förhandling av avtal och prissättning samt sortimentsoptimering Nära samarbete med kollegor inom sälj, teknik och produktledning Kvalifikationer Flerårig erfarenhet av teknisk eller komplex B2B-försäljning, gärna inom industrin Teknisk utbildning (minst gymnasienivå) eller motsvarande praktisk erfarenhet Förmåga att identifiera kundbehov och omvandla dem till värdeskapande lösningar Stark förmåga att planera, driva och följa upp din försäljning på ett strukturerat sätt Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Du har ett starkt tekniskt intresse och en förståelse för industriella processer. Du är van att bygga långsiktiga kundrelationer och trivs i en roll där du får kombinera teknik och affär. Om företaget G A Lindberg ChemTech AB G A Lindberg ChemTech erbjuder ett stort kunnande och ett heltäckande sortiment av högkvalitativa kemiska produkter för limning, tätning, smörjning, bearbetning och sammanfogning samt därtill relaterade produkter – från ledande tillverkare till industrin. Kunderna finns i huvudsak inom fordon, elektronik, medicin och övrig industri i Sverige, Norden och Baltikum. G A Lindberg omsätter 320 mkr om året och ingår i Indutrade-koncernen. Huvudkontoret ligger i Kista och lager finns i Mölnlycke i Göteborg. Läs gärna mer på hemsidan: https://www.GAlindberg.se
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 100%. Anställningen startar vecka 34 och pågår fram till och med vecka 52. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid, måndag till fredag inom tidsspannet 06.30-17.15. Du kommer att utgå från Kungsgatan 34, Lindesberg. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, paket, tidningar och reklam med högerstyrd bil och elfordon. - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Om enheten Försvarsmaktens Telekommunikations- och Informationssystemförband (FMTIS) ansvarar för FM tekniska ledningssystemstruktur. FMTIS har uppdraget att ansvara för, leda och genomföra drift och underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem. FMTIS Stab är förbandschefens stöd i ledning och styrning av förbandet. De utlysta tjänsterna som insatsledare är tillsvidaretjänster och är placerade vid FMTIS STAB J3, genomförandeavdelningen. Arbetet vid genomförandeavdelningen innefattar ansvar för planering och ledning av operationer, verksamhet på kort och medellång sikt samt förbandets produktion. J3 upprätthåller även FMTIS VB tjänst med schemaplanering och bemanning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Insatsledare på FMTIS STAB J3 verkar du på den taktiska och operativa nivån med samordning och uppföljning av förbandets insats- och genomförandeverksamhet. I den dagliga verksamheten ingår följande uppgifter: • Leda ledningslag inom olika områden; bl.a. FM ledningsstödsystem, orderarbete, genomgångar och uppföljning av förbandets verksamhet • Leda eller delta i arbetsgrupper inom både insats och produktionsrelaterade områden • Leda ordergivningar och lägesorienteringar • Genomföra planering och utveckling av verksamheten inom avdelningen och förbandet • Tjänstgöra som vakthavande befäl utanför ordinarie tjänstetid (H24) enligt ett rullande schema • Delta som representant vid interna och externa möten Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid, på våra egna träningsanläggningar eller där vi har avtal • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning KRAV Kvalifikationer • Du har officers-/specialistofficersexamen och är OR 6-8/OF 2-3 • Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Du har mycket goda IT-kunskaper • Körkort B, manuell växellåda Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarstagande och duktig på att strukturera ditt arbete. Du har god förmåga att se helheten, göra prioriteringar, samt ta initiativ utifrån verksamhetens behov. Du är relationsskapande, tydlig i din kommunikation och har god förmåga att bygga förtroende och samarbeta med andra. Du är driven, kan ta eget initiativ och verkar för utveckling och förbättring inom ditt arbetsområde. Arbetet är självständigt med stort eget ansvar där du leder verksamheten och har en stor mängd personkontakter. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av att ha tjänstgjort på taktisk och operativ nivå • Erfarenhet och kännedom om Försvarsmaktens ledningsstödsystem, t.ex. ISUS och SWECCIS • Utbildad ledningssystemofficer eller erfarenhet från liknande tjänstgöring Övrigt Anställningsform: Militär tillsvidareanställning eventuellt med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: 100%. Arbetsort: Enligt överenskommelse, men tjänstgöring kommer del-/huvuddel av tiden att vara från Örebro alternativt Hästveda. Tillträdesdatum: Snarast eller efter överenskommelse. Tjänsteresor, både dag- och dygnsresor förekommer. Upplysningar om befattningen Henrik Persson Upplysningar om rekryteringsprocessen Jovanna Gambino Pettersson Fackliga kontaktpersoner OFR/S. Martin Sparr SACO Agnetha Landquist SEKO Matz Felix OFR/O Heikki Videll Samtliga nås via växeln 019-393500. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-28. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 1405 jobb