Servicetekniker till Staffare AB Staffare AB är i en expansiv fas och utökar sin verksamhet. Vill du vara med på deras spännande resa i ett företag med över 40 års erfarenhet? Staffare AB, en pålitlig partner inom maskinbranschen, söker nu en driven ny kollega till sin växande filial i Ängelholm! Om Staffare Staffare AB grundades 1982 och har utvecklats från ett litet försäljningskontor till en stor aktör med cirka 120 anställda och anläggningar på elva orter. Staffare är kända för att erbjuda produkter och tjänster av högsta kvalitet, alltid med kunden och medarbetaren i fokus. Hos Staffare hittar du några av de största varumärkena inom sina segment: Huddig, Hyundai, Weidemann, Manitou, Massey Ferguson m.fl. Vi erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du är med och påverkar din egen arbetsdag. Företagskulturen präglas av långsiktighet och kundfokus, och tjänsten passar dig som vill ha mycket eget ansvar och möjlighet att arbeta med problemlösning. Om rollen Som servicetekniker hos Staffare kommer du ha en viktig roll i att förstärka filialen i Ängelholm. Du får möjligheten att vara med och utveckla verksamheten, där fokus ligger på service, underhåll och reparation av grävmaskiner. Du har ett lösningsorienterat och serviceinriktat arbetssätt och trivs i roller där nära kundkontakt är en naturlig del av vardagen. Genom ditt arbete säkerställer du att kundernas maskiner och redskap fungerar som de ska. På Staffare AB kan du räkna med ett omväxlande och engagerande arbete där du får jobba med olika märken. Arbetsuppgifterna varierar och innefattar allt från serviceärenden och avancerad felsökning inom el och hydraulik till både mindre och mer omfattande reparationer. Tjänsten utgår från verkstaden i Ängelholm och innebär arbete ute på fält. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att serva och underhålla grävmaskiner och som har byggt upp en gedigen mekanisk kompetens. Du är van att arbeta självständigt, har en god förmåga att felsöka och lösa problem på ett effektivt sätt. Du tar ansvar, arbetar noggrant och ser värdet i att bygga och vårda goda kundrelationer. När du är på plats i verkstaden visar du driv och engagemang genom att ta tag i uppgifter och stötta teamet där det behövs. Krav för tjänsten • B-körkort • Erfarenhet av service och underhåll av grävmaskiner • God datorvana • Flytande svenska i tal och skrift • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift Meriterande • Fordonsteknisk utbildning Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt hos Staffare AB. Ort: Ängelholm Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm via 076 022 49 82 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. Peab söker nu en Senior Redovisningsekonom för affärsområdet Industri med placering i Ängelholm (Valhall Park). Tjänsten avser en tillsvidareanställning. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du flerårig erfarenhet av självständigt arbete med kvalificerad redovisning - gärna inom ett bolag som ingår i en koncern? Har du erfarenhet av bokslutsarbete, upprättande av årsredovisning och skatteberäkningar? Då kan detta vara tjänsten som du söker. I Peab jobbar vi efter våra kärnvärden som är jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga. Vi vill vara prestigelösa, hjälpas åt för att nå gemensamma mål och göra varandra delaktiga i vårt lärande. Detta är också viktiga värden för redovisningsgruppen för affärsområdet Industri som består av sju medarbetare. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag. Tjänsten innebär många kontaktytor inom affärsområde Industri och inom övriga koncernen. Som Senior Redovisningsekonom kommer du att ansvara för redovisningen i ett eller flera av bolagen inom affärsområde Industri. I dina ansvarsområden ingår främst: • Ansvara för löpande redovisning och avstämning av konton för dina specifika bolag • Beräkna skatt, upprätta inkomstdeklaration • Rapportering till myndigheter, moms- och arbetsgivardeklaration, intrastat, statistik • Upprätta och kvalitetssäkra månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisningar enligt både K3 och K2-regelverken • Rapportering till koncernredovisning • Samarbeta med controllers och övrig organisation i frågor gällande redovisning • Kontakt med revisorer • Medverkan vid projekt gällande utveckling av rutiner och processer samt IT-/systemstöd Du rapporterar till Redovisningschefen för affärsområde Industri. Vem är du? Du har en akademisk utbildning inom ekonomiområdet (alternativt att du har fått motsvarande kompetens genom din arbetslivserfarenhet). Du har minst 5 års kvalificerad redovisnings-erfarenhet med K3-regelverket. Vi tror att du idag arbetar som kvalificerad ekonom, redovisningsansvarig eller ekonomiansvarig alternativt som erfaren redovisningskonsult eller revisor. Du har god kunskap om bokslutsarbete, upprättande av årsredovisning enligt både K3- och K2-regelverken, skatteberäkningar, upprättande av inkomstdeklaration, moms- och arbetsgivardeklaration. Erfarenhet av succesiv vinstavräkning är meriterande. Har du tidigare erfarenhet av att leda förbättringsarbete i ekonomiprocesser är det värdefullt. Vi arbetar med affärssystemet Dynamics 365 och koncernrapporteringssystemet Cognos. Tjänsten kräver goda kunskaper i Excel. Du pratar och skriver svenska flytande samt har minst normalgoda kunskaper i engelska. För att trivas och lyckas i rollen som Senior Redovisningsekonom ser vi att du trivs i en dynamisk vardag och i en omväxlande roll. Som person är du självgående med en god samarbetsförmåga, då vi jobbar med att supporta varandra i gruppen likväl som andra grupper. Du är trygg i dig själv och din kompetens, har integritet och ett pragmatiskt förhållningssätt. Du är driven, gillar utveckling ständiga förbättringar samt att effektivisera och standardisera processer. Du trivs med att samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du har ett intresse för kvalitet och förbättringsarbete samt har lätt för att skapa goda relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Om verksamheten I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för allt det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Inom affärsområde Industri finns ett flertal varumärken, däribland Swerock, Peab Asfalt, Lambertsson, Swecem, Byggelement och Smidmek. Läs gärna mer om Peabkoncernen på https://peab.se/ och om affärsområde Industri på https://peab.se/om-peab/lar-kanna-oss/var-verksamhet/ao-industri/
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Ängelholms gymnasieskola är en inspirerande mötesplats för kunskap och utveckling. Det är en stor arbetsplats - varje dag tar vi emot ca 1500 elever! För att erbjuda en bra verksamhet är vi ca 200 medarbetare. Ängelholms gymnasieskola har motiverade elever och kunnig personal. Våra gymnasieprogram är lokaliserade till tre olika skolenheter; Rönnegymnasiet, Valhall College och Victoriaskolan. Vi har goda resultat och anstränger oss för att utveckla verksamheten i takt med omvärlden. Skolan får medial uppmärksamhet för både goda initiativ från lärare och framgångsrika resultat hos elever. Sökandetillströmningen till våra program är god. ARBETSUPPGIFTER 50 % rektorstjänst med ansvar för Förstärkt program. Förstärkt program är en verksamhet för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) som vill läsa sitt gymnasieprogram i anpassad lärmiljö. Skolans ledning består idag av verksamhetschef, fem rektorer, en biträdande rektor, kommunikatör samt skolintendent. Det är viktigt för oss att hålla ihop de olika rektorsområdena och att verka för en helhetssyn på verksamheten. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss för att engagera och entusiasmera medarbetarna, och skapa en skola där både medarbetare och elever känner stor delaktighet och ständigt arbetar för att förbättra verksamhetens innehåll och resultat. Programansvaren gäller inledningsvis kommande läsår. Detta kan justeras längre fram beroende på verksamhetens behov. Tjänsten är placerad på Rönnegymnasiet. KVALIFIKATIONER Du har gymnasielärarexamen, och kanske har du också genomgått rektorsprogrammet. Du får gärna arbeta som rektor i dagsläget. Vi söker dig som är en tydlig och drivande erfaren pedagogisk ledare, som vill arbeta aktivt för att utveckla verksamhetens kvalitet i samarbete med andra. Systematiskt kvalitetsarbete är av stor betydelse för oss. Ett intresse och kunskap inom utbildningsvetenskap är en självklarhet. Naturligtvis har du som rektor på Förstärkt program ett genuint intresse av att arbeta med elever som har en NPF-diagnos. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med elevgruppen NPF. Vi förväntar oss att du har en god strategisk blick för verksamhet och förmåga att åstadkomma konkreta resultat, att följa upp och utvärdera arbetet, samt se nästa steg i processen. För att lyckas i rollen som rektor behöver du vara analytisk, och kanske ha erfarenhet av tjänstefördelning och god blick för schemaläggning. Du är en förtroendeingivande ledare med kvalitéer som förmåga att entusiasmera, förankra och leda verksamhetsutvecklingen inom rektorsområdet. Vi utgår från att du har hög social kompetens, gärna med inslag av humor och tålamod, och att du uttrycker dig väl i tal och skrift. Vidare värdesätter vi att du är strukturerad och har lätt för att planera samt organisera ditt arbete, även under intensiva arbetsperioder. Alla dessa egenskaper är viktiga redskap i arbetet med att balansera verksamhetens och de enskilda individernas olika förutsättningar. Som rektor är dessutom god digital kompetens och förmåga att ha en budget i balans en nödvändighet. Som en given del av ledningsgruppen läggs stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Rekryteringen omfattar två rekryteringsomgångar med urval; kort digital intervju v 35 och intervju på Rönnegymnasiet 4/9. Om du blir aktuell för den andra intervjuomgången kommer vi be om en text från dig, där du skriver om dina ledarhandlingar som du anser visar din förmåga att driva och leda en verksamhet (max en A4). Välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret, och i samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms kommun ska du ange detta i din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? ARBETSUPPGIFTER Vårt härliga team bestående av sjukgymnaster/fysioterapeuter och arbetsterapeuter letar nu efter en kollega under ett vikariat. Hos oss värdesätter vi gemenskap, skratt i vardagen och att tillsammans göra skillnad för dem vi möter. Vi hoppas att just du vill bli en del av vårt gäng! Vi jobbar för grupp- och serviceboenden, personlig assistans och daglig verksamhet för att patienten ska få det så bra som möjligt. I teamarbete med fysioterapeut, sjuksköterska, omvårdnadspersonal och enhetschef ansvarar du för insatser kring patienter som har någon form av insats inom LSS- och/eller socialpsykiatrin. Kontakt med externa aktörer samt hjälpmedelscentral är även vanligt förekommande arbetsuppgifter. Arbetet består av i/på patientens hem eller arbetsplats där man tar sig an kognitiva bedömningar, ADL bedömningar samt träning i ADL, förflyttningsproblematik, hjälpmedelsförskrivning och fallpreventivt arbete. Att instruera/utbilda/handleda patient, anhöriga och omvårdnadspersonal är en naturlig del av det dagliga arbetet. Vi har alla ett stort driv i verksamhetsutvecklande frågor för Rehabenheten, Funktionsstöd och kommunen i stort. Vi vågar testa nya saker, arbetar preventivt och är inte rädda för att lära oss längs vägen. KVALIFIKATIONER Vi erbjuder möjlighet till ett omväxlande och inspirerande arbete med god teamkänsla. Du kommer till en arbetsplats med god kollegial stämning där alla hjälper varandra. Du ska vara legitimerad arbetsterapeut. Vi önskar att du även: - Har ett personcentrerat förhållningssätt - Tar eget ansvar, beslut och initiativ - Är tålmodig och tycker om att vara problemlösningsfokuserad ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara en del av ett litet familjärt sjukhus med ett välkomnande och lärande klimat? Är du legitimerad fysioterapeut så kan du vara den vi söker. Vi välkomnar nu en ny kollega till vår enhet! Arbetsterapi- och fysioterapienheten består av en enhetschef och cirka 30 medarbetare. I vår verksamhet ingår arbetsterapeuter, fysioterapeuter, rehabiliteringsassistenter samt medicinsk sekreterare. Vi arbetar utifrån evidens och beprövad erfarenhet, är engagerade samt nyfikna och värnar om varandra. Vår vision är att vi tillsammans skapar mening och framtid för våra patienter och medarbetare, men har också som ambition att skapa möjligheter för människor att utvecklas. Vi arbetar i nya och fräscha lokaler som är en del av den nya sjukhusbyggnaden i Ängelholm. Vi arbetar både inom slutenvårdsverksamhet på våra tre medicinavdelningar samt i öppenvård som exempelvis, smärt- och dagrehabilitering, lungmottagning, hjärtmottagning, tonusmottagning, reumatologimottagning, njurmottagning samt osteoporosmottagning. Organisatoriskt kommer du att tillhöra arbets- och fysioterapimottagningen på Ängelholms sjukhus. ARBETSUPPGIFTER Som legitimerad fysioterapeut hos oss tjänstgör du både inom öppenvården med inriktning till hjärtmottagning, reumatologimottagning och osteoporosmottagning samt slutenvårdsverksamheten på någon av våra tre medicinavdelningar. En del av tjänsten innebär att du har planerad mottagningsverksamhet inom hjärtrehabilitering, rehabilitering för patienter med reumatisk sjukdom och patienter med osteoporos. I mottagningsverksamheten ingår individuella patientbesök där du självständigt bedömer, planerar och behandlar patienter samt gruppträningsverksamhet. I din roll som fysioterapeut på våra avdelningar kommer dina arbetsuppgifter bidra till att utskrivningsprocessen för den multisjuka äldre patienten fortskrider. Det innebär exempelvis bedömning och behandling av multisjuka äldre patienter, patienter som har fått en stroke, förflyttningsbedömningar, mobilisering och information till patienter med hjärt- och kärlsjukdomar. Vidare deltar du i utskrivningsplanering och samverkar med kommuner genom dokumentation i Mina planer. Du arbetar dagligen i nära samarbete med såväl fysioterapeuter, arbetsterapeuter och rehabiliteringsassistenter men också med andra yrkesprofessioner på de olika mottagningarna/avdelningarna. Vi är ett stort och glatt gäng på enheten och stämningen är prestigelös och välkomnande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete inom slutenvård men även inom öppenvårdsverksamhet. Därtill ser vi gärna att du har erfarenhet av att dokumentera i Melior och Mina planer. När det kommer till dig som person är det viktigt att du har ett stort engagemang för patienten och ett driv att fortsätta utveckla verksamheten både inom öppenvården och slutenvården. Eftersom du kommer att arbeta mot både öppenvårdsmottagningarna och medicinavdelningarna har du en god förmåga att samarbeta i team, är flexibel samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och en förmåga att tidvis arbeta i högt arbetstempo. Som fysioterapeut hos oss får du möjlighet att utvecklas som fysioterapeut inom många olika områden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Varje vecka kan du följa en av våra medarbetare på Ängelholms sjukhus Instagramkonto: https://www.instagram.com/angelholmssjukhus/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om våra olika verksamheter. Följ oss gärna! Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Gillar du att vara ute på vägarna samt vara en ambassadör utåt? MK Manning söker nu kompetenta och erfarna lastbilschaufförer för sommarvikariat under en intensiv högsäsong från början av maj till sista augusti. Detta är en unik möjlighet för dig som vill arbeta i en dynamisk miljö med ett professionellt team och moderna fordon. Kvalifikationer:God vana att backa med bil och släp. Har CE-körkort och giltigt YKB (krav). Dina arbetsuppgifter:Arbetet sker dygnet runt, och flexibilitet för varierande arbetstider är nödvändig. Ena veckan kan innebära tidiga morgonpass, medan nästa vecka kan innebära sena kvällspass. Körningar och arbetsuppgifter koordineras via en digital app. Köra och leverera gods enligt schemalagda rutter och tidtabeller. Ansvara för säker lastning och lossning av gods. Utföra dagliga kontroller av fordonets skick och rapportera tekniska problem. Rapportera status, eventuella förseningar och problem under körning. Följa säkerhetsföreskrifter och trafikregler för att garantera säker transport. Vad vi kan erbjuda dig:En konkurrenskraftig lön och goda förmåner. Möjligheten till en fast anställning med chans att utvecklas långsiktigt. En professionell och säker arbetsmiljö. Tillgång till moderna och välunderhållna fordon. Samarbete med ett erfaret team. En intensiv och utvecklande arbetsperiod med stor variation i arbetsuppgifterna. Om anställningen: Placeringsort: Hjärnarp Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal Anställningsform: Timanställd Sommarvikariatet sträcker sig från början av juni till sista augusti. Om ansökningsprocessen Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer.Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
Customer Retention Specialist – Fibio Fibio är en av Sveriges snabbast växande mobiloperatörer. Vi söker nu en engagerad Customer Retention Specialist som vill arbeta med våra befintliga kunder och hjälpa oss att skapa fler nöjda kunder. I rollen kommer du främst att: - Kontakta befintliga och varma kunder. - Hjälpa kunder att uppgradera sina abonnemang och ta del av nya erbjudanden. - Bidra till ökad kundnöjdhet och lojalitet genom god service och enkel försäljning. Om dig: - Du behärskar svenska flytande i tal och skrift (krav). - Du har god kommunikationsförmåga och trivs med att använda telefonen som arbetsverktyg. - Du är lösningsorienterad, positiv och förtroendeingivande. - Du har en stark vilja att nå uppsatta mål och gillar att bygga relationer. - Tidigare erfarenhet av försäljning eller kundservice är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder dig: - Fast månadslön + provision. - Kontinuerlig coaching och stöd från erfarna ledare. - Löpande utbildning och goda möjligheter till vidareutveckling inom bolaget. Arbetstider: Heltid, måndag till fredag, 08:00–17:00. Anställningsform: Tillsvidareanställning (med inledande provanställning). Övrigt: Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att utdrag från belastningsregistret kommer att begäras i samband med anställning. Välkommen till Fibio – där kunden alltid är i fokus!
Arbetsuppgifter Tycker du om att arbeta med händerna och producera under högt tempo? Då kan du vara vår nya Montör! Till våra kundföretag i Ängelholm med omnejd, som är verksamma inom tillverkningsindustrin söker vi nu montörer. Arbetet som Montör innebär att montera ihop samt kvalitetskontrollera kundens produkter. Även sortering, packning och lättare verkstadsarbete ingår i tjänsten. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Bakgrund och personliga egenskaper Det är meriterande om du som söker har gått en praktisk linje på gymnasiet, gärna bygg, eller om du har erfarenhet från tidigare industriarbete som montör. Du har god verktygsvana och trivs i industrimiljö samt har erfarenhet av ritningsläsning. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Truckkort samt Travers är meriterande. Arbetet som Montör kräver noggrannhet och ett tekniskt intresse. Du är en person som drivs av mål och är van vid att hålla ett högt tempo när du arbetar. Arbetet är relativt enkelt och är du en lättlärd och en arbetsvillig person kommer du att lära dig arbetet fort. Tycker du dessutom det är roligt att arbeta med händerna kommer du att trivas galant i jobbet. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Vill du bidra till trygghet, struktur och ett meningsfullt vardagsliv för personer inom LSS? Vi söker nu en självgående och erfaren samordnande stödassistent till tre LSS-boenden i Hjärnarp, utanför Ängelholm. I denna roll får du vara en viktig kugge i verksamheten – en nyckelperson som både stöttar kollegor, ser helheter och skapar förutsättningar för ett gott arbetsklimat och en fungerande vardag för de vi är till för. Om uppdraget Tjänsten omfattar tre LSS-boenden för personer inom personkrets 1 enligt LSS. Två av gruppbostäderna är belägna i samma fastighet och har en tydlig inriktning mot djur, natur och rörelse. Det tredje boendet, ett Boda (boende och daglig verksamhet), ligger några minuter bort. Målgrupperna varierar något – från personer på tidig utvecklingsnivå till personer med åldrande och ett traditionellt vuxenboende. Tjänsten är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Ditt uppdrag kommer att variera och utvecklas över tid i dialog med enhetschef, vilket kräver att du har stor personlig flexibilitet och en förmåga att både kunna kavla upp ärmarna när det behövs – och ta ett mer förvaltande och strukturerande perspektiv när det är det som krävs. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Vara ett dagligt stöd i planering, bemanning och struktur på boendena • Säkerställa att rutiner följs och att kommunikationen fungerar i teamet • Planera och skapa struktur för matlagning och måltider tillsammans med övrig personal • Agera länk mellan boendena och enhetschef • Täcka upp och stötta där behovet är som störst i verksamheten • Arbeta nära både brukare och kollegor för att bidra till trygghet och stabilitet Arbetstid: dagtid, måndagfredag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • Har utbildning som undersköterska eller annan likvärdig vård- och omsorgsutbildning • Har minst 5 års erfarenhet inom vården gärna med varierande inriktningar som gett dig god förståelse för individstöd, samverkan och verksamhetsutveckling • Har erfarenhet av att arbeta med personer med omvårdnadsbehov • Har erfarenhet av matlagning i yrkeslivet och är trygg i att planera, samordna och genomföra matförberedelser för ena gruppboendet • Har god förmåga att skapa struktur, prioritera och samordna i vardagen • Har gärna erfarenhet av schemaläggning, exempelvis i TimeCare • Har teknisk vana, då vi använder digitala system och välfärdsteknik • Är trygg i att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra Personliga egenskaper vi värdesätter Vi söker dig som har ett naturligt driv, gillar att bidra till ordning, och har en problemlösande och prestigelös inställning. Du är van att växla mellan olika typer av uppdrag och sammanhang ibland operativt, ibland koordinerande. Du tycker om att arbeta med människor, att motivera och skapa delaktighet. Struktur och överblick är något du trivs med och använder för att minska stress och skapa tydlighet i verksamheten. Körkort och tillgång till bil är ett krav. ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi söker dig som idag studerar eller har ett annat arbete och har ett intresse av att arbeta ute hos våran kund i Ängelholm under sommaren och under högsäsongen 2025! För att vara aktuell behöver du ha en annan sysselsättning på minst 50% Om tjänsten Nu söker Tranpenad lagermedarbetare till vår kund strax utanför Ängelholm. Du kommer framförallt att jobba med packningsarbete, uppackning och sortering, men även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Jobbet ställer krav på att man är noggrann och pålitlig. Man jobbar ståendes hela dagen, så fysiken måste vara god. Om dig som sökerVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning. Vi tror att du som söker är en driven, social och flexibel person, som förstår vikten av laganda och av att ha roligt på jobbet! Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med stor noggrannhet och engagemang. Vi ser gärna att du som söker är tillgänglig hela sommaren och framförallt fredagar och söndagar. Krav Obehindrad svenska i tal och skrift. En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % Tillgänglig minst 2 vardagar i veckan och söndagar. Kunna arbeta i sommar och under hösten 2025. För att vara aktuell måste man kunna visa intyg på annan huvudsaklig sysselsättning. Exempelvis studier. Finns inte detta kommer du inte gå vidare i processen. Övriga villkor Arbetstider: Främst dagtid och söndagar, men kan även finnas möjligheter till kvällstid. Lön: Enligt kollektivavtal Start: Vecka 27 och Vecka 28. På kunds förfrågan kan vi komma att begära ett utdrag ur belastningsregistret. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
Välj ett jobb för att visa detaljer