Datainsamlare Ängelholm

International data analytics company is looking for a person to visit several places in the city. The job consists of collecting simple outside data within certain time frame and upload them to our system using mobile application. The position is open for a month time with possible continuation in the future. The job should be done every day, from Monday to Friday , any time between 13:00 and 16:00. The job itself won't take more than 20-30 min of your time. Requirements: smartphone driving license access to a car The nature of the job makes it great for a student or someone already working part-time and looking for an additional source of income. Self-employed are welcomed. Please mention it when applying.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Bemanningsassistent till Bemanningsenheten i Ängelholm

Gör skillnad. Varje dag. På Ängelholms sjukhus hjälper vi människor genom att förebygga, behandla och lindra sjukdom och dess långvariga effekter. Tillsammans blir vi bäst på planerad vård, sammanhållna vårdkedjor och rehabilitering. Vi leder utvecklingen mot framtiden, med hjälp av innovativa lösningar, nya metoder och arbetssätt. Som medarbetare hos oss är du en viktig del i arbetet med att utveckla framtidens hälsosystem- vi vill och vågar testa nytt. Här leder vi med hjärta, mod, respekt och nyfikenhet. Bemanningsenheten tillhör verksamhetsområde rehabilitering där vår verksamhetsidé lyder "Vi skapar möjligheter för människor att utvecklas", detta med en vision att vi tillsammans skapar mening och framtid. På bemanningsenheten arbetar två bemanningsassistenter som arbetar med resursteamet Englar och bemannar de olika verksamheterna med timanställda. Vi samordnar kompetens, främst inom slutenvård med olika specialiteter inom medicin, stroke och rehabilitering. Vi arbetar aktivt med vår värdegrund, välkommande, drivande, omtanke och respekt. Vi är övertygade om att god arbetsmiljö och hög patientsäkerhet hör ihop. Vi anstränger oss för att ge alla våra anställda så bra förutsättningar som möjligt för att bli sitt bästa professionella jag. Du kan följa våra medarbetare på Ängelholms sjukhus Instagramkonto https://www.instagram.com/angelholmssjukhus/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna! ARBETSUPPGIFTER Som bemanningsassistent hos oss arbetar du med bemanning av sjukhusets långa och korta vakanser samt har ansvarsområde om vårt resursteam (Englar). Det innebär schemaläggning, daglig drift, avstämningar, statistik, rekryteringar, samordning av utbildningar och bokningar samt annat administrativt. I dina arbetsuppgifter ingår samordning med avdelningar inom slutenvården och öppenvården samt inom bemanningsenheten för att säkerställa kvalitet i processerna. Tjänstgöring i form av beredskap på Helger, storhelg och lätthelger tillkommer utöver din arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi vänder oss till dig som har minst godkänd gymnasieutbildning samt erfarenhet av bemanning och schemaläggning. Goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift och goda IT-kunskaper krävs också för tjänsten. Då mycket av vårt arbete hanteras i Excel är kunskaper i Microsoft Officepaketet ett krav. Det är önskvärt om du har tidigare erfarenhet av arbete med bokningssystemet MultiAcess (TimeCare). Därutöver ser vi det som meriterande om du har sjukhusvana och en helhetssyn gällande bemanning av personal i slutenvården och dess olika avdelningar. Som person har du hög servicekänsla, är driven och lösningsorienterad. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd till andra runt omkring dig. Vidare präglas ditt arbetssätt av en helhetssyn samt effektivitet och du trivs med att ha många bollar i luften. Därtill har du god förmåga att snabbt anpassa dig vid ändrade omständigheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Personlig Tränare till Nordic Wellness Ängelholm

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025. Nu letar vi efter fler ihärdiga, viljestarka och inspirerande entreprenörer, som hjälper oss med spridningen av träningsglädje i rollen som Personlig Tränare till vår klubb i Ängelholm. Vill du anta utmaningen? Låt oss berätta mer! Att vara Personlig Tränare på Nordic Wellness Något av det bästa du vet är att sprida känslan vidare av ett bra träningspass. Vad är ett bra träningspass? Ingen kan förklara det bättre än du! För du vet att vissa uppmuntras bäst av ett tydligt mål, att bara riktigt hårt arbete är vägen till ett nytt personbästa. Och du vet att andra försöker hitta träningsglädjen för första gången och behöver en lugnare väg för att hitta sin plats på gymmet. När du börjar jobba på Nordic Wellness är vår förhoppning att det finns medlemmar som är där och tränar, om inte bara, så till stor del för att just DU är deras personliga tränare. Ibland kanske det till och med är dina marknadsföringsknep som gör att de hittar vår klubb från första början. Dina egenskaper att knyta kontakter och skapa relationer till kunder och medarbetare är uppskattade här. Och din förmåga att själv administrerar och på egen hand sälja dina tjänster är vad som kommer få dig att trivas extra bra hos oss. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som har gått en personlig tränarutbildning hos ett godkänt utbildningsföretag och kan stolt visa ditt väl förvärvade certifikat. Ditt egna ansvar kommer sättas på prov. Du brinner för försäljning och drivs av att sätta mål – extra mycket av att slå dom. Du får givetvis hjälp genom att synas på vår hemsida och i säljande material på klubben, men det är din drivkraft och engagemang som kommer vinna dina kunders hjärtan. Du ser det som en självklarhet att hjälpa dina kollegor med att hålla klubben fräsch, du höjer servicegraden hos oss och gör det lilla extra för att lyfta träningsupplevelsen för våra medlemmar. Din känsla för ordning märks också i ditt sätt att föra journaler och rapporter. Du gör det förstås för att du vet att dina kundrelationer kräver omsorg, att kunderna litar på att du leder dem mot resultat de inte hade klarat nå utan din hjälp. Tjänsten är en timanställning, har du möjlighet att jobba allt från några timmar i veckan till heltid är det av intresse. Du kommer att arbeta både dagar, kvällar och helger. Kan du dessutom visa oss dokumenterad kunskap inom kost och hälsa utöver din PT-utbildning är vi än mer övertygande om att du kommer göra ett fantastiskt jobb hos oss! Att jobba på Nordic Wellness Träningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill ha hjälp med att nå sin träningspotential är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Här erbjuds du en stimulerande arbetsplats med flera års erfarenhet av yrket. Du får en introduktion för att komma igång och stöttning i försäljning längst vägen. Bered dig på ett utmanande, energirikt och ständigt utvecklande företag. Bifogat i din ansökan vill vi få med din licens eller certifikat. Vänta inte med din ansökan, vi vill få in vår nya stjärna så snart vi hittar dig!

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sjuksköterskor och specialistsjuksköterskor

Om oss Bemanning med omsorg. Ofelia vård månar om den svenska sjukvården, våra medborgare, om våra sjuksköterskor och övrig vårdpersonal. Vi är Sveriges tryggaste bemanningsföretag för dig som är sjuksköterska. Vi har uppdragen som du söker och villkoren som du förtjänar. Ofelia vård är ett auktoriserat bemanningsföretag med medlemskap i Kompetensföretagen. Detta är en garanti att vi följer arbetsmarknadens lagar och regler. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Läkarförbundet och Unionen. Detta är en självklarhet för oss! Med en VD och ägare som har lång erfarenhet som anestesisjuksköterska och erfarna konsultchefer med vårderfarenhet så vet vi vad som är viktigt för dig som konsult ute på uppdrag. Vi är upphandlade i hela Sverige och finns tillgängliga för dig dygnet runt. Ofelia vård finns här för dig som vill arbeta för de villkor som du förtjänar, den arbetsmiljö som du vill ha och den flexibilitet som livet ibland kräver. Dina arbetsuppgifter Vi söker för kunds räkning flera sjuksköterskor och specialistsjuksköterskor. Har du tillgänglighet och vill veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos Ofelia Vård är du varmt välkommen att kontakta oss för mer information. [email protected]/010-178 36 08 Vi hjälper självfallet till med resa och boende vid behov. Din profil Vi söker dig som är sjuksköterska och/eller specialistsjusköterska med relevant erfarenhet. Varmt välkommen med dina önskemål och din ansökan redan idag!

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Undersköterska

Om oss Capio Vårdcentral i Ängelholm är en medelstor vårdcentral belägen i nya ljusa och fräscha lokaler centralt i Ängelholm med utsikt över Nya Torg. I huset finns också barnmorskemottagning och stor BVC, samt Familjecentral. Vi är en personlig vårdcentral med ca 30 anställda som har ansvar för våra 10 000 listade patienter. Vår ambition är att erbjuda vård av hög kvalitet med bästa tänkbara tillgänglighet och service för alla åldrar. Din roll Vi söker en undersköterska till vårt gäng. Du kommer att arbeta pålab och mottagningsarbete. Rollen som undersköterska är varierande och du kommer att arbeta med både planerade och oplanerade besök med patienter i alla åldrar. Blodprovstagning i vårt fina lab är en del i de dagliga arbetsuppgifterna, samt annan provtagning, EKG mm på de patienterna som besöker vår läkarmottagning. Arbetsuppgifterna kan också vara tex att assistera läkaren vid mindre operationer och gynundersökningar. Även självständig mottagning blir aktuellt såsom blodtryck och stygn för att nämna några exempel. Vi erbjuder en engagerande och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vi är en lärande organisation som arbetar utifrån tydliga mål där kvalitet och service prioriteras. Noggrannhet, vänligt bemötande och samarbetsförmåga är nyckelord för tjänsten. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Provanställning på 6 månader tillämpas. Start enligt överenskommelse Vi erbjuder dig Vi är ett gott gäng som jobbar tillsammans. Vi jobbar dagtid 8-17 måndag-fredag.Hos oss har vi t ex:Ex:• Kollektivavtal• Närvarande chef• Kompetensutveckling, både internt och externt• Friskvårdsbidrag• Frukost varje fredag• En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har ett par års erfarenhet av primärvård. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, både med patienter och med kollegor, samt ett professionellt förhållningssätt. Att vara lösningsfokuserad och att alltid arbeta för att ge ett gott bemötande är en självklarhet för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Från och med 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel vilket innebär att du behöver ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Vi följer Socialstyrelsens föreskrifter. Löpande intervjuer. Publicerat:2024-05-13 Sista ansökningsdag:2024-05-20 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

13 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Achima Care Roslunda vårdcentral söker diabetessköterska!

Till vår vårdcentral i Ängelholm söker vi nu en sjuksköterska som vill arbeta med våra diabetespatienter! Vår vårdcentral är belägen i Ängelholm och har cirka 9 700 listade patienter. Vi är en välfungerande vårdcentral medmottagning för planerade och akuta besök, astma/KOL, diabetes, inkontinens, barnavårdscentral och särskilda boenden. Vi har också en stor rehabdel med fysioterapi, arbetsterapeut och dietist. Totalt är vi cirka 35 anställda i en engagerad personalgrupp med bred kompetens. Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen spänner sig över ett brett arbetsfält där du möter patienter i olika åldrar och situationer. Du arbetar hälsofrämjande, rådgivande och behandlande i första linjens vård. Patientmöten sker via telefon, digital kontakt via Achima Online, mottagningsbesök samt hembesök.Arbetet sker genom både akut och planerad verksamhet. Du arbetar till stor del självständigt med planering av egen mottagning där du triagerar, behandlar och följer upp patienter, men också med telefonrådgivning/ triagering. Arbetet sker i ett nära samarbete med kollegor från de olika yrkesgrupperna på enheten men även tillsammans med andra aktörer såsom kommun och slutenvård.Vi ser gärna att du som söker är trygg i din roll inom sjukvården och känner dig säker på att arbeta självständigt i ditt arbete. Erfarenhet från arbete på vårdcentral är meriterande. Du är legitimerad sjuksköterska och harminst 15 hp med inriktning på diabetesvård.Vi kommer att lägga stor vikt vidpersonlig lämplighet. Anställningsvillkor Tillsvidare med inledande provanställning Heltid Tillträde enligt överenskommelse Om Achima Achima grundades redan år 2004 och har sedan dess varit aktörer inom primärvården.Idag har vi 12 vårdcentraler runt om i Sverige och ett huvudkontor som är beläget i vackra Karlskrona. Som anställd hos oss kommer du snabbt märka att vi har en stark företagskultur. Företagskulturen kallar viThe Achima Wayoch präglas av en familjär känsla med mycket arbetsglädje och fokus på bemötande. Vill du lära känna oss bättre innan du söker tjänsten? Besök oss gärna på sociala medier: Linkedin, Facebook och Instagram. Missa inte heller att läsa om alla förmånerdu får som anställd hos oss!För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef, Maja Gustafsson, på [email protected] alternativt 070-090 96 12.

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Vi söker nästa stjärna? B2C

Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildaroch coachar våra medarbetaredagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Erfarna och blivande säljare sökes i Ängelholm

Är du ute efter ett arbete där du kan ha kul på jobbet och även bli framgångsrik? Då passar du in i vårt team! Försäljning är ett fantastiskt roligt arbete med nya erfarenheter och upplevelser varje dag. Du har möjligheten att ingå i ett sammansvetsat team med oss där vi stöttar och gläds åt varandras framgångar. Vi söker nu personal inför våren och sommaren 2024! Vi kommer att ha lediga platser både på heltid och deltid och söker främst personer som har möjlighet att jobba i minst 5 veckor eller mer! Det vi erbjuder Dig är: Grundlig utbildning Feedback och stimulans Goda möjligheter att avancera inom företaget, skräddarsytt efter dina önskemål Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer. Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och har ett leende på läpparna. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar. Vi vill utbilda dig från grunden där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Humor och envishet är ett stort plus. Det viktigaste är att Du ser försäljning som ett framtidsyrke där Du vill utvecklas och göra karriär. Du får verktygen av oss. Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi emellanåt åker till varmare platser för teamutbildningar! Du har körkort & tillgång till egen bil. Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky, ett av världens mest hälsosamma luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Eftersom vi skräddarsyr dina kund besök får du ett schema som är anpassat efter dina önskemål, som du kan med fördel kombinera med dina fritidsintressen, familj och vänner. Då besöken är förbokade känner du dig alltid välkommen dit du kommer. Bifoga CV och ditt personliga brev i din ansökan! Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Välkommen med din din ansökan redan idag! Produkten Världshälsoorganisationen (WHO) uppskattar att mer än en byggnad av fyra har problem med inomhusluftkvalitet. Inomhusluften är mer förorenad än utomhusluften (5 till 100 gånger, US EPA). Luftföroreningar inomhus rankas som en hög prioriterad hälsorisk - det är rankat på 5:e plats som en orsak till ohälsa i världen (WHO). 90% av vår tid spenderar vi inomhus. Clear Sky är en unik kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier och är en portabel luftrenare med flera funktioner. Den har funnits på marknaden i över 25 år och säljs idag i 49 länder över hela världen. Clear Sky tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktion. #workatclearsky Sökord: säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

13 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Avsynare inom Medicinteknik

. Om Processbemanning AB: Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Är du en noggrann person som vill göra skillnad? Kan du starta omgående och söker ett extrajobb? Då kan detta vara ett jobb för just dig!  Till vår kund i Ängelholm anställer vi just nu personal inom avdelningen för avsyning. Företaget är verksamma inom medicinteknik och har högt ställda krav på kvalitet. Arbetstiderna är förlagda till dagtid eller 2-skift (dag/kväll). Avsyningen sker genom manuell handavsyning och manualer är på svenska.   * Avsyning för hand * Förberedelser material före avsyning samt packning efter avsyning * Hjälpa till kring övrigt arbete på avdelningen (fylla på material på avdelningen, förflytta material mellan avdelningar,) * Dokumentering av arbetet * Förbättringsarbete på avdelningen Personliga egenskaper: För att trivas i rollen är det viktigt att du som person är ansvarstagande, mogen och noggrann. Andra egenskaper som efterfrågar är förmågan att vara flexibel samt att trivas med en tjänst där du samarbetar mycket med övriga kollegor i gruppen. Det är ett krav att du slutfört gymnasieutbildning eller motsvarande. Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av läkemedel- eller livsmedelsproduktion, renrumsarbete, datorvana, maskintekniskt intresse och vana av någon form av förbättringsarbete. Arbetet kräver att du kan följa skrivna instruktioner, är mycket noggrann och behärskar svenska i tal och skrift (minst svenska 3). Kunskaper i andra språk, så som engelska, är en fördel. Du kommer vara anställd av Processbemanning. Då tjänsten är tänkt att börja omgående ser vi gärna att ansöker snarast och vi kommer tillämpa löpande rekrytering. Vid eventuella frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Processbemanning på tel. 042-210299.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Bygglovshandläggare

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se. Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. ARBETSUPPGIFTER Du handlägger bygg-, mark- och rivningslov samt eventuellt i viss utsträckning tillsynsärenden. Dina kontakter med de sökande börjar ofta innan en ansökan lämnas in och du arbetar vägledande och proaktivt. Du handlägger alla ärendetyper, från enkla åtgärder till komplicerade projekt. Du samverkar även med andra delar av den kommunala organisationen för att bidra med kompetens rörande enhetens verksamhetsområde. KVALIFIKATIONER Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med bygglovshandläggning inom kommun. Därutöver får du gärna ha relevant erfarenhet från privat sektor. Du är utbildad bygglovhandläggare, arkitekt, ingenjör inom bygg, jurist eller byggnadsantikvarie. Du har goda kunskaper om ett eller flera av för tjänsten relevanta kunskapsområden som gestaltning, kulturmiljö eller tillgänglighet. Du behärskar svenska flytande och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. ÖVRIGT Vi kommer utföra intervjuer löpande. Du kommer bli kontaktad av oss så snart som möjligt om du går vidare i rekryteringsprocessen. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

12 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024