Controller
Koenigsegg Automotive AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Do you want to drive structure, insight, and profitability in a complex production environment? As a Controller with us, you’ll play a key role in supporting management with financial planning, reporting, and analysis. You’ll proactively develop and implement reports and KPIs, contribute to process optimization, and collaborate closely with operational departments to drive efficiency improvements from a financial perspective. As our Controller, you will: - Support management with financial planning, forecasting, and performance analysis - Develop and maintain financial reports and KPIs, with a strong focus on manufacturing and inventory - Analyze COGS (Cost of Goods Sold), standard costing, and inventory accounting - Collaborate with production and warehouse teams to identify and drive efficiency improvements - Participate in budgeting and forecasting processes and project follow-ups - Participate in monthly/quarterly/year-end closing - Ensure alignment between financial outcomes and operational performance drivers We’re looking for someone who has: - A bachelor’s or master’s degree in finance or a related field - 5+ years of relevant experience, preferably in a manufacturing environment - A strong background as a Controller or similar role, with deep knowledge of accounting and process management - Solid experience in inventory accounting, standard costing, and COGS analysis - Strong analytical skills and the ability to link financial data to operational performance - Excellent ERP skills – Monitor ERP experience is a strong advantage - Proficiency in English, both spoken and written - Able to work with large data sets to generate actionable insights - A proactive mindset and the ability to work cross-functionally with operational teams Koenigsegg is most known for building some of the fastest cars in the world; with almost all of our megacar technologies that are patented and made in-house by our almost 750 world-class technicians, engineers, sourcing experts, production craftsmen, and communicators. What we’ve created is a unique proving ground of engineering creativity that makes use of our breakthrough megacar development and legacy to push the boundaries of sustainable mobility technology. So, what’s next? We are on a universe-denting mission to develop the next generation of breakthrough tech and products. We are looking for outstanding, impactful, and authentic individuals to grow with us. Our ambitions are inspiring but will push the limits of what is possible – requiring one to work efficiently amid our cross-functional teams to execute at high-quality levels. The goal is clear: innovate and transform.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Maskinoperatör (2-skift) norr om Ängelholm
Processbemanning Svenska AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Är du intresserad av att arbeta som maskinoperatör 2-skift För vår kunds räkning söker vi nu en flexibel och driven maskinoperatör med omgående start. Uppdraget gäller för arbete vid någon av två produktionsanläggningar norr om Ängelholm. Beroende på din erfarenhet och kundens behov, matchar vi dig med den arbetsplats där du passar bäst. Arbetet sker inom industriproduktion och innebär både maskinhantering och operatörsuppgifter i en tillverkande miljö. Tyngre lyft kan förekomma, vilket gör att god fysik är en förutsättning. Förekommande arbetsuppgifter: • Maskinhantering, justering och påfyllning • Montering • Truckkörning • Övrigt produktionsarbete Start: Omgående Omfattning/schema: 2-skift (varannan vecka eftermiddag) Krav: • Tidigare erfarenhet av arbete inom produktion eller industri • Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift • B-körkort och tillgång till bil (då arbetsplatserna ej nås enkelt med kollektivtrafik) Meriterande: • Truckkort A1–B4 • Truckbehörighet B6 Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
28 november 2025
Processoperatör till Allergon i Ängelholm
Adecco Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi söker nu en processoperatör med tekniskt intresse till kund utanför Ängelholm. Trivs du i en lantlig miljö och har erfaranhet inom underhåll och service? Då har Adecco uppdraget för dig! Allergon AB är marknadens ledande tillverkare av allergena råvaror. De bedriver verksamhet med produktion och försäljning för allergidiagnostik och terapi samt produktion av naturläkemedel. Allergon ingår i ThermoFisher-koncernens division för allergidiagnostik som är världsledande med ImmunoCAP-systemet. Företaget har ett 50-tal anställda och ligger i Välinge strax söder om Ängelholm. Om arbetet Vi söker någon som i huvudsak ska ansvara för underhåll och lättare service i processen för tillverkning av allergenpollen, vilket innebär iordningställanade inför intagning, torkning, malning och siktning. Du ska självständigt kunna planera ditt arbete efter behov, utföra praktiskt arbete för service och underhåll, och i din roll ingår det även att fördela och övervaka arbetsuppgifter för säsongsanställda. Arbetet sker till stora delar utomhus, vardagar dagtid. I rollen som processoperatör ingår bl.a: • Invägningar av externt och internt plockat växtmaterial. • Rengöring av arbetsrum och utrustning • Ifyllning av produktionsdokument. • Underhåll och lättare service av avdelningens utrustning. • Handleda och utbilda ny personal/sommarjobbare (maj-sep) • Delta i förekommande möten - förbättringsarbete/ avvikelseutredningar • Ansvara för Allergons tömning av restprodukter/ sophantering • Viss körning av Traktor och Tröskning av Allergenråvara kan förekomma Om dig Då de arbetar med allergena råvaror är det av största vikt att du inte ha någon form av allergi. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom relevant område för denna typ av tjänst, alternativt erfarenhet av liknande roll. Viktigt för tjänsten är: • Att du inte har någon form av allergi (allergitest genomförs innan kontraktskrivning). • Stor noggrannhet och kvalitetsmedvetenhet • Tekniskt intresse med förmåga att arbeta i olika system samt dokumentationshantering • Goda kunskaper i svenska i såväl tal och skrift • Körkort B och tillgång till bil är ett krav, meriterande om du har utökat körkort, B96 eller BE • Truckkort A+B (vana av motviktstruck B1) Om anställningen Tjänsten som processoperatör är ett konsultuppdrag på heltid med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns goda möjligheter för att anställningen går över till kund. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag där vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Om ansökan Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected]. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Välkommen med din ansökan! Sökord: Ängelholm, Helsingborg, läkemedelsindustri, processoperatör, underhåll, växtmaterial, Allergon, Adecco

15 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ekonomiadministratör till PreZero
Bravura Sverige AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Trivs du att arbeta administrativt och har en bakgrund inom ekonomi? Är du flexibel, nyfiken och vill bli en del av en dynamisk arbetsmiljö där du kan sätta din egen prägel på rollen? Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiadministratör hos PreZero säkerställer du att kundavtal och prissättningar är korrekt registrerade och stämmer överens med det som har avtalats. Informationen du hanterar kan komma från olika källor, exempelvis SAP eller fysiska dokument. Arbetet görs för att garantera att faktureringen sker korrekt och enligt gällande avtal. Du granskar och följer upp att information i verksamhetssystemet, SAP, avtal och fysiska dokument är samstämmiga med de faktiska uppgifterna. I detta ingår ett proaktivt arbete med att identifiera och åtgärda eventuella avvikelser. Utöver detta hanterar du även olika administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och avtalshantering. Det kan till exempel handla om dokumentation, uppföljning av avtal samt enklare rapportering. I rollen kan en del resor även förekomma i region Syd.  Säkerställa att kundavtal och prissättningar är korrekt registrerade enligt avtal Granska och följa upp information i verksamhetssystemet, SAP, avtal och fysiska dokument Hantera olika administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och avtal, såsom dokumentation, uppföljning och viss rapportering  Nära samarbete med interna avdelningar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av ekonomirelaterat arbete  Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi Mycket god dator- och systemvana, meriterande med SAP B-Körkort  Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö och som med nyfikenhet tar dig an nya utmaningar. Du arbetar noggrant och strukturerat med öga för detaljer, samtidigt som du är prestigelös, hjälpsam och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Du har en stark vilja att utvecklas och lär dig gärna nytt – både för din egen skull och för att bidra till teamets och företagets framgång. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till där det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrig information Start: Omgående Plats: Ängelholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-20. #Nextgen

16 dagar sedan
Sista ansökan:
27 november 2025
Erfaren lastväxlarchaufför/kassettbil - Ängelholm
Hnt Schakt & Transport AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi söker en erfaren lastväxlarchaufför/kassettbil - Anläggning & miljö Inom HNTs verksamhetsområde anläggning och miljö utförs allt från asfalt-, schakt- och ballasttransporter till snö- och halkbekämpning. Fordon, utrustning och leveranssätt anpassas efter uppdragets karaktär och krav. Som chaufför hos oss har du en viktig roll i att säkerställa trygga och effektiva transporter. Vi värdesätter din förmåga att kommunicera och bidra till att skapa goda relationer med våra kunder såväl som med kollegor. Om tjänsten Du kommer att arbeta som lastväxlarchaufför/kassettbil på anläggningssidan med tillhörande lastning och lossning. Uppdraget innebär transport av grus- och schaktmassor samt eventuellt andra körningar inom anläggningssidan. Som person är du flexibel och tycker om en variation i din arbetsvardag. Du utgår från Ängelholm och arbetstiderna är i huvudsak måndag till fredag men variationer utifrån uppdragens behov kan förekomma. Vi söker dig som; ✔️ Har erfarenhet av anläggningstransporter ✔️ Är serviceinriktad, flexibel och pålitlig ✔️ Sätter säkerhet, ordning och reda i första rummet ✔️ Håller koll på fordon, utrustning och dokumentation ✔️ Talar och skriver svenska obehindrat Krav är att du har; CE-körkort YKB ADR Arbete på väg (APV) Hjälp på väg (HPV) Vi erbjuder; ✅ En trygg anställning i ett stabilt familjeföretag ✅ Engagerade kollegor ✅ Lön enligt kollektivavtal Tjänsten innebär heltidsarbete med 6 månaders provanställning. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval. 🚚 Vill du vet mer om tjänsten? Välkommen att kontakta Ida Andersson, [email protected] eller Daniel Andersson, [email protected] HNT Växel; 0431-44 68 30 Om företaget HNT Schakt & Transport AB är ett familjeägt bolag som erbjuder kunden flexibla och nära tjänster inom transport- och anläggningsuppdrag. HNTs huvudkontor är beläget på industriområdet Älvdalen i Ängelholm där närheten till E6 ger en logistiskt optimal placering. Vi har även kontor i Malmö, Lidköping, Uppsala och Åhus. Totalt har vi 250 anställda i egna bolag. Vi har 180 egna fordonsekipage, 20 entreprenadmaskiner och vid arbetstoppar sysselsätter vi tillsammans med externa transportörer uppemot 300 fordon per dag. Med stationeringsorter från Skåne upp till Mälardalen utför vi uppdrag över hela Sverige och till våra nordiska grannländer.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Erfaren lastväxlarchaufför - Ängelholm
Hnt Schakt & Transport AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi söker en erfaren lastväxlarchaufför - Anläggning & miljö Inom HNTs verksamhetsområde anläggning och miljö utförs allt från asfalt-, schakt- och ballasttransporter till snö- och halkbekämpning. Fordon, utrustning och leveranssätt anpassas efter uppdragets karaktär och krav. Som chaufför hos oss har du en viktig roll i att säkerställa trygga och effektiva transporter. Vi värdesätter din förmåga att kommunicera och bidra till att skapa goda relationer med våra kunder såväl som med kollegor. Om tjänsten Du kommer att arbeta som lastväxlarchaufför på anläggningssidan med tillhörande lastning och lossning. Uppdraget innebär transport av grus- och schaktmassor samt eventuellt andra körningar inom anläggningssidan. Det ingår även snöröjning med snöjour. Som person är du flexibel och tycker om en variation i din arbetsvardag. Du utgår från Ängelholm och arbetstiderna är i huvudsak måndag till fredag men variationer utifrån uppdragens behov kan förekomma. Vi söker dig som; ✔️ Har erfarenhet av anläggningstransporter/lastväxlare ✔️ Är serviceinriktad, flexibel och pålitlig ✔️ Sätter säkerhet, ordning och reda i första rummet ✔️ Håller koll på fordon, utrustning och dokumentation ✔️ Talar och skriver svenska obehindrat Krav är att du har; CE-körkort YKB ADR Arbete på väg (APV) Hjälp på väg (HPV) Vi erbjuder; ✅ En trygg anställning i ett stabilt familjeföretag ✅ Engagerade kollegor ✅ Lön enligt kollektivavtal Tjänsten innebär heltidsarbete med 6 månaders provanställning. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval. 🚚 Vill du vet mer om tjänsten? Välkommen att kontakta Ida Andersson, [email protected] eller Daniel Andersson, [email protected] HNT Växel; 0431-44 68 30 Om företaget HNT Schakt & Transport AB är ett familjeägt bolag som erbjuder kunden flexibla och nära tjänster inom transport- och anläggningsuppdrag. HNTs huvudkontor är beläget på industriområdet Älvdalen i Ängelholm där närheten till E6 ger en logistiskt optimal placering. Vi har även kontor i Malmö, Lidköping, Uppsala och Åhus. Totalt har vi 250 anställda i egna bolag. Vi har 180 egna fordonsekipage, 20 entreprenadmaskiner och vid arbetstoppar sysselsätter vi tillsammans med externa transportörer uppemot 300 fordon per dag. Med stationeringsorter från Skåne upp till Mälardalen utför vi uppdrag över hela Sverige och till våra nordiska grannländer.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Leg Sjuksköterska ordinärt boende hemsjukvården
Ängelholms kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu sjuksköterskor till våra centrumområden då vi har sjuksköterskor som går på längre ledigheter. Som sjuksköterska inom den kommunala primärvården behöver vi främst omvårdnadsansvariga sjuksköterskor men också dig som kan tänka dig att arbeta som resurs på olika områden. Som omvårdnadsansvarig sjuksköterska tycker du om att arbeta med avancerad hemsjukvård både självständigt och i team med patienten i centrum. I teamet ingår arbetsterapeut, fysioterapeut och omvårdnadspersonal. Du samverkar internt och externt med fokus på patientens bästa. För oss är det självklart med ett professionellt och empatiskt förhållningssätt. Vidare ser vi att du har lätt att ta initiativ och månar om kvalitet och patientsäkerhet. Organisatoriskt tillhör du kommunens HSL-organisation och har ett nära samarbete och gott stöd från erfarna kollegor med hög kompetens. Arbetstiden är förlagd dagtid, helgtjänstgöring ingår var 6:e helg. KVALIFIKATIONER Som sjuksköterska är du trygg i din yrkesroll och har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är lösningsfokuserad och kan självständigt planera samt organisera ditt arbete. Att handleda andra och sprida kunskap är en naturlig del av ditt arbete. Du har en förmåga att se helheten och bidrar gärna med tankar och idéer som utvecklar såväl verksamheten som dig i din yrkesroll. Vidareutbildning inom Vård av äldre, distriktssköterska eller annan lämplig specialistutbildning är önskvärt. Du får gärna ha specialintresse inom palliativ vård, sårvård, nutrition eller diabetes. Dina kvalifikationer är värdefulla för oss men viktigast är att hitta rätt person i denna rekrytering och vi lägger därför störst vikt vid personlig lämplighet. Ängelholms kommun erbjuder dig en individuellt anpassad introduktion med erfarna kollegor samt -Möjlighet till specialistutbildning med bibehållen lön -Ett omväxlande arbete -Förmånlig semesterväxling, friskvårdsbidrag, förmånscykel Urval och intervjuer sker löpande så vi ser fram emot din ansökan. ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Anestesisjuksköterska till Operationsavdelning i Ängelholm
REGION SKÅNE
Anestesisjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Söker du en arbetsplats som värdesätter din kompetens och där du har möjlighet att utvecklas inom anestesisjukvården? Hos oss är du en viktig del av avdelningens utveckling och vi erbjuder dig en rygg och välkomnande arbetsplats där du blir hörd och sedd av kollegor och chefer. Om detta tilltalar dig, då är det hos oss du ska söka! I vacker natur med hav och skog ligger Ängelholm nära storstäderna i Öresundsregionen. Operationsavdelningen i Ängelholm tillhör verksamhetsområde anestesi, operation och intensivvård vid Helsingborgs lasarett. På operationsavdelningen i Ängelholm bedriver vi idag främst planerad dagkirurgisk verksamhet. Avdelningen består av operations-, anestesi-, steril-, dagkirurgisk och uppvakningsverksamhet. Vi utför specialiserad planerad vård inom ortopedi, kirurgi, gynekologi, urologi och öron-, näs- och halsmottagning och vi tar emot både vuxna och barn under dagtid, måndag till fredag. Vi ansvarar för hela flödet; pre-, peri- och postoperativvård. Uppvakningsavdelningen har tolv övervakningsplatser för elektiv- och slutenvårdskirurgi. Steriltekniska enheten har såväl interna som externa kunder. Vi är cirka 90 medarbetare och arbetsgruppen består av sjuksköterskor, operationssjuksköterskor, anestesisjuksköterskor, undersköterskor, steriltekniker, läkare och enhetschefer. Vi strävar hela tiden efter bra teamarbete och gott samarbete mellan våra specialiteter. Det är en av nycklarna till god vård för våra patienter. Hos oss värdesätter vi nytänkande och värnar om vår avdelning där vi bryr oss om varandra. Här arbetar vi för hög patientsäkerhet och en god arbetsmiljö vilket är vår högsta prioritet. ARBETSUPPGIFTER Som anestesisjuksköterska arbetar du med pre- och perioperativ omvårdnad, medicinsk teknik och omvårdnadsdokumentation. Med din kompetens och erfarenhet får du våra patienter att känna sig trygga både inför och under operation. I ditt dagliga arbete har du hjälp av dina kollegor och tillsammans arbetar ni för att erbjuda patienten bästa möjliga vård. Hos oss får du en gedigen kunskap inom omhändertagande av både vuxna och barn utifrån dina förutsättningar. Vi söver cirka 100 patienter i veckan, både barn och vuxna och du arbetar tätt ihop med dina anestesisjuksköterskor- och anestesiläkarkollegor. Hos oss har du stora möjligheter att vara med och utveckla omvårdnaden. Som vår nya kollega välkomnas du av ett arbetslag som präglas av engagemang, nyfikenhet och inte minst värme och omtanke. Vi erbjuder dig ett personligt anpassat introduktionsprogram baserat på dina tidigare erfarenheter. Arbetstiderna är dagtid, måndag till fredag. Viss jourtjänstgöring kan bli aktuell då anestesi har ett uppdrag på sjukhuset för anestesikompetens jourtid. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård och som har specialistutbildning inom anestesisjukvård. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Har du erfarenhet av förbättringsledning är det meriterande. Som person är du trygg, flexibel och noggrann. Det är viktigt att du har en vilja att ta ansvar och gärna kommer med egna initiativ. Du har även en vilja att utvecklas och lära dig nytt. Vidare ser vi att du trivs med att arbeta i team och bidrar till en trygg och välkomnande arbetsmiljö. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi ett löpande urval samt rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ekonomiadministratör till PreZero
Bravura Sverige AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Trivs du att arbeta administrativt och har en bakgrund inom ekonomi? Är du flexibel, nyfiken och vill bli en del av en dynamisk arbetsmiljö där du kan sätta din egen prägel på rollen? Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiadministratör hos PreZero säkerställer du att kundavtal och prissättningar är korrekt registrerade och stämmer överens med det som har avtalats. Informationen du hanterar kan komma från olika källor, exempelvis SAP eller fysiska dokument. Arbetet görs för att garantera att faktureringen sker korrekt och enligt gällande avtal. Du granskar och följer upp att information i verksamhetssystemet, SAP, avtal och fysiska dokument är samstämmiga med de faktiska uppgifterna. I detta ingår ett proaktivt arbete med att identifiera och åtgärda eventuella avvikelser. Utöver detta hanterar du även olika administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och avtalshantering. Det kan till exempel handla om dokumentation, uppföljning av avtal samt enklare rapportering. I rollen kan en del resor även förekomma i region Syd.  Säkerställa att kundavtal och prissättningar är korrekt registrerade enligt avtal Granska och följa upp information i verksamhetssystemet, SAP, avtal och fysiska dokument Hantera olika administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och avtal, såsom dokumentation, uppföljning och viss rapportering  Nära samarbete med interna avdelningar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av ekonomirelaterat arbete  Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi Mycket god dator- och systemvana, meriterande med SAP B-Körkort  Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö och som med nyfikenhet tar dig an nya utmaningar. Du arbetar noggrant och strukturerat med öga för detaljer, samtidigt som du är prestigelös, hjälpsam och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Du har en stark vilja att utvecklas och lär dig gärna nytt – både för din egen skull och för att bidra till teamets och företagets framgång. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till där det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrig information Start: Omgående Plats: Ängelholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-20. #Nextgen

17 dagar sedan
Sista ansökan:
22 november 2025
Sommarvikariat: Erfarna Lastbilschaufförer för Intensiv Säsong
MK Manning AB
Lastbilsförare m.fl.

Gillar du att vara ute på vägarna samt vara en ambassadör utåt? MK Manning söker nu kompetenta och erfarna lastbilschaufförer för sommarvikariat under en intensiv högsäsong från början av maj till sista augusti. Detta är en unik möjlighet för dig som vill arbeta i en dynamisk miljö med ett professionellt team och moderna fordon. Kvalifikationer:God vana att backa med bil och släp. Har CE-körkort och giltigt YKB (krav). Dina arbetsuppgifter:Arbetet sker dygnet runt, och flexibilitet för varierande arbetstider är nödvändig. Ena veckan kan innebära tidiga morgonpass, medan nästa vecka kan innebära sena kvällspass. Körningar och arbetsuppgifter koordineras via en digital app. Köra och leverera gods enligt schemalagda rutter och tidtabeller. Ansvara för säker lastning och lossning av gods. Utföra dagliga kontroller av fordonets skick och rapportera tekniska problem. Rapportera status, eventuella förseningar och problem under körning. Följa säkerhetsföreskrifter och trafikregler för att garantera säker transport. Vad vi kan erbjuda dig:En konkurrenskraftig lön och goda förmåner. Möjligheten till en fast anställning med chans att utvecklas långsiktigt. En professionell och säker arbetsmiljö. Tillgång till moderna och välunderhållna fordon. Samarbete med ett erfaret team. En intensiv och utvecklande arbetsperiod med stor variation i arbetsuppgifterna. Om anställningen: Placeringsort: Hjärnarp Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal Anställningsform: Timanställd Sommarvikariatet sträcker sig från början av juni till sista augusti. Om ansökningsprocessen Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer.Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025