Farmaceut

När det är rätt! Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Om rollen Som farmaceut på vårt apotek Laxen kommer du arbeta tillsammans med dina kollegor med rådgivning och försäljning av våra produkter och läkemedel. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du sätter kunden i centrum på riktigt och aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. I den här rollen kommer du utefter verksamhetens behov även ha möjlighet att arbeta omväxlande med orderberedning. Det innebär att du möter kunden via apoteket.se där du gör den farmakologiska kontrollen av inkommande order. Du sitter lokalt på vårt apotek och arbetar för e-apoteket i Eskilstuna. Detta ger dig möjlighet till kompetensutveckling, variation och flexibilitet i ditt arbete. Till dig som farmaceut på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t.ex. läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Utföra farmakologiska kontroller av inkommande onlinebeställningar Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 8-20, lördagar 9-16 samt söndagar 11-16. Välkommen till Apoteket!

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Brödutkörare & glasskiosk-ansvarig

Vi är ett anrikt företag med över 50 års erfarenhet av konditori och bageri. Just nu söker vi en initiativrik person som inte är rädd för att ta egna beslut. Du ska vara social, utåtriktad och pratglad samt gilla att knyta nya kontakter. Tidigare försäljningserfarenheter är meriterande, men inget krav, så länge du har rätt personlighet och arbetsvilja. Huvudsakliga arbetsuppgifter är utkörning av förbeställda leveranser samt försäljning av smörgåsar, baguetter, gobitar och luncher direkt till kunder på arbetsplatser. Vi lägger stor vikt vid personlighet och arbetsvilja. Arbetstiderna är i huvudsak 05:30-9:30, måndag till fredag, för brödutkörningen. Utöver detta arbete ska man även ansvara för en glasskiosk på en badstrand, Aldersjön. Arbetstiderna på Aldersjön är varierande efter väder, men vi kommer överens om omfattning och vad som passar oss båda. Arbetsuppgifterna för glasskiosken på Aldersjön är att köra ut glassvagnen(LGF-fordon max 30km/h) på morgonen och hämta tillbaka den på eftermiddagen. B-körkort är ett krav och körvana med släp är meriterande. Utöver vanligt försäljningsarbete i kassan ska man även hjälpa till med att beställa varor samt sköta och se till så att kiosken fungerar. Då vi är en stor arbetsplats med varierande arbetsuppgifter finns det även möjlighet att jobba extra med andra arbetsuppgifter om man vill. Ansökan skickas till [email protected]. Skriv i ämnesraden vilken tjänst du söker. Vänligen respektera att ansökan endast ska mejlas till denna adress. Bifoga CV och ett kort personligt brev där du beskriver varför du skulle passa för jobbet. Tjänsten innebär arbete över sommaren, till att börja med.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Lärare år 1-3 Prästholmsskolan

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar – den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Prästholmsskolan är en centralt belägen F-6 skola i nedre stadsdelen i Boden. Integrerad i skolan finns även kommunens anpassade grundskola 1-6. Skolans har ca 300 elever. Vi har tre fritidshemsavdelningar där barnen har sin undervisning före och efter skoldagen. Vi har parallellklasser i varje årskurs med jämförelsevis hög personaltäthet. Skolan är organiserad i olika arbetslag: F-3, 4-6, anpassad grundskola 1-6, fritidshem grundskola och fritidshem anpassad grundskola. Vi har tillgång till två specialpedagoger som jobbar mot varje arbetslag samt en speciallärare som jobbar mot F-3 och är en del av skolans elevhälsoteam. I skolan har vi också ett trygghetsteam med representanter från de olika arbetslag som tillsammans med skolans rektor som samverkar kring de främjande, förebyggande och åtgärdande insatser kopplade till trygghet och studiero. Vår gemensamma vision är att ge eleverna trygghet i vardagen. Eleverna på Prästholmsskolan har goda grundläggande kunskaper och goda sociala färdigheter. Detta ger en god plattform för livet. Våra ledord är kunskap, trygghet, trivsel och studiero. På Prästholmsskolan möts olika erfarenheter och kunskaper som formar idéer och tankar om framtiden. Skolans främsta mål är att bedriva en undervisning som är engagerande, språkutvecklande, bygger på kooperativa arbetsformer och präglas av studiero. Att lära av varandra i en mångkulturell kontext är en stor tillgång på vår skola. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta på Prästholmsskolan! Du kommer att arbeta som undervisande lärare och tillsammans med din årskurskollega ansvara för mentorskap i årskurs 2. Du ansvarar för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen, mentorskap samt kontakten med vårdnadshavare. Du ingår i arbetslaget F-3 där du och dina kollegor stödjer varandra i det dagliga arbetet samt arbetar systematiskt utifrån skolans rutiner för elevhälsoarbete och undervisnings- och verksamhetsutveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare med behörighet att undervisa åk 1-3 eller 1-6. Du kan arbeta självständigt och har en god social förmåga. Du tar ansvar och arbetar med tydligt engagemang för elevernas kunskapsutveckling och sociala utveckling. Du har ett positivt och professionellt förhållningssätt mot både elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har ett gott ledarskap med en tydlig struktur i din undervisning, tydliga och höga förväntningar på dina elever och skapar goda relationer. Vi lägger stor vikt vid ett elevcentrerat förhållningssätt samt personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

17 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Planarkitekt

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Samhällsbyggnadsförvaltningen ska med framåtanda tillgängliggöra, underhålla, förvalta och utveckla kommunens fysiska miljö, infrastruktur och transporter. Förvaltningen arbete genomsyras av samarbete, helhetssyn och effektivt resursutnyttjande. Genom god planering bidrar förvaltningen till en attraktiv livsmiljö som är långsiktigt hållbar ur såväl ekologiskt som social och ekonomisk synpunkt. Samhällsbyggnadsförvaltningens består av följande verksamhetsområden; Fysisk planering, Vatten, avlopp och avfall, Gator, park och skog och Fastigheter, Miljö och bygg. Enheten för Projekt och investering driver och samordnar förvaltningens ny- och reinvesteringar. Bodens kommun står inför nya spännande utmaningar med bland annat tillskapandet av nya bostadsområden och verksamhetsområden för både industri och handel. Vi på Samhällsbyggnadsförvaltningen, enheten fysisk planering har en viktig roll för att uppnå kommunens vision om 33 000 invånare till år 2030 och vi arbetar aktivt med att öka kommunens attraktivitet. Enheten fysisk planering består av en enhetschef och 21 medarbetare. Verksamheten är uppdelat i fyra funktioner som leds av en produktionsledare vardera: översiktsplanering, detaljplanering, mark och exploatering samt GIS/MBK Analys. Alla funktioner är på olika sätt delaktiga i plan- och samhällsbyggnadsprocesser. Politiskt ansvarar Kommunstyrelsen för enhetens verksamheter. ARBETSUPPGIFTER För att kunna möta upp de möjligheter och utmaningar som väntar i och med kommunens samhällsomvandling behöver vi stärka upp vårt team som idag består av fyra planarkitekter med ytterligare plankompetens. I rollen som planarkitekt blir dina huvudsakliga uppgifter att lösningsfokuserat upprätta detaljplaner innefattande planprocessens olika delar. Du ansvarar för att handlägga detaljplanerna genom hela planprocessen; från vision till planförslag. I Bodens kommun drivs många planarbeten i projektform och samarbete med Samhällsbyggnadsförvaltningens övriga enheter och kommunens förvaltningar är en viktig del i arbetet. I din roll som planarkitekt har du löpande kontakt med både interna och externa parter. Du driver självständigt både enklare och större planärenden och utredningar. Arbetet innebär att du tar fram skisser, utredningar och planhandlingar. Kommunen arbetar idag i GIS-systemet Geosecma, Fysisk planering. Du håller samråd med såväl sakägare som allmänhet samt ger råd och upplysningar om planfrågor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med fullgjord högskole- eller universitetsexamen, minst 3-årig, inom samhällsplanering, arkitektur eller utbildning kombinerat med yrkeslivserfarenhet som bedöms likvärdigt. För att lyckas i rollen har du ett intresse för samhällsutveckling. Du har flerårig erfarenhet som planförfattare antingen som kommunanställd och/eller konsult. Det är önskvärt att du har erfarenhet av komplexa detaljplaneprojekt. Du har goda kunskaper avseende lagar och regler för detaljplanering (Plan- och bygglagen, Miljöbalken). Det är meriterande för tjänsten om du har arbetat i en kommunalt styrd organisation, har erfarenhet av att ta fram digitala detaljplaner samt har arbetat i CAD- och GIS-baserade system. Vi söker en person som är engagerad och är förtroendeskapande. Arbetsuppgifterna kräver en hög grad av självständighet och förmåga till egna initiativ, likväl som förmåga att vara del av en grupp. Du ska ha mycket lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska eftersom du kommer hantera komplexa projekt och frågeställningar, samverka med olika parter, skriva myndighetsbeslut samt delta i möten och hålla i presentationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort erfordras. Har du rätt kvalifikationer och vill ha ett utvecklande arbete hos oss, är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Bistropersonal till First Camp

Bistropersonal till First Camp  Vill du vara med och bidra till att ingen går hangry på semestern? Vi tror på att en nöjd mage är nyckeln till ett glatt hjärta. Genom din passion för mat kan du därför se till att göra gästernas semester ännu mer minnesvärd!  Vilka är First Camp? Vårt mål är tydligt - att bli världens ledande campingkedja.  En viktig del av upplevelsen för våra gäster är såklart att de får god och lättillgänglig mat. Vi vill skapa luncher med det lilla extra och kvällar med guldkant – kanske är det du som vill vara med och bidra genom att möta gästerna i våra bistros? Vad innebär rollen? Som bistropersonal kommer du att arbeta i vår bistro på destinationen. Du kommer tillaga mat enligt vårt smidiga koncept, servera och hantera dryck, samt ta hand om disk och städning. Du kan även delta i stämningshöjande shower och quiz i bistron på vissa destinationer.  Utöver ditt huvudansvar inom bistron förväntas du vara flexibel och kunna hoppa in och stötta andra områden vid behov. Vi arbetar alltid efter principen att gästernas behov sätts främst och vi hjälps åt att lösa eventuella utmaningar.  Vem Söker vi?  Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom café, restaurang eller snabbmatsställen. Har du en utbildning inom hotell- och restaurang är ett plus, men inte ett krav.  Personlighet är nyckeln för oss. Vi söker kollegor som kan sprida glädje för både gäster och medarbetare. Rollen kräver att du är positiv även under stressiga situationer, snabbt kan anpassa dig till förändringar och uppskattar tydliga koncept och rutiner.  Vi förväntar oss att du kan kommunicera obehindrat på svenska eller engelska för att ta emot instruktioner och interagera med våra gäster.  Vad Erbjuder Vi?  På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar:  We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen.  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har ett glatt sinne både internt och när vi möter våra gäster.  We Simplify: Vi strävar alltid efter att göra vårt arbete enklare.  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster.  Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och med kollegor som arbetar och har roligt tillsammans, lär av varandra. Tillsammans vill vi fortsätta att utvecklas och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor  Vi söker medarbetare till sommarsäsongen med varierande omfattning (20-40 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal.  Ansökan  Vi genomför urval och intervjuer löpande.  Detta kan vara början på något fantastiskt. Välkommen med din ansökan redan idag!  ? First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

16 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Markarbetare för start omgående

Om kundföretaget Är du intresserad av ett omväxlande jobb som markarbetare? Har du en annan sysselsättning på minst 50% och söker något extra för att fylla ut din tid? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Vi söker nu markarbetare till vår kund som jobbar med bergförstärkning inom anläggning och gruvnäringen. Den här tjänsten innebär att du blir behovsanställd av Konsultia men tillbringar dina bokade arbetsdagar ute hos vår kund. Dina arbetsuppgifter Arbetet involverar all typ av bergarbete både ovan och under jord. Bland annat skrotning, bergrensning, bultning, nätning, och betongsprutning. Mer information om kundföretaget ges vid eventuell intervju. Din profil Din personlighet viktig för oss. Vi söker dig som är van att jobba med kroppen, har ett eget driv och är positiv och ansvarstagande. Du ska kunna jobba självständigt men även arbeta bra i team tillsammans med andra. Att du är noggrann och säkerhetsmedveten är av yttersta vikt. Meriterande om du har erfarenhet eller utbildning som markarbetare eller inom gruvnäringen sen innan, dock inget krav. Önskvärt att vara flexibel med arbetstider då man jobbar som behovsanställd och kan få jobba med kort varsel. Övrig information För eventuella frågor om tjänsten kontakta ansvarig konsultchef Maria Berggren på 072-5172604 eller [email protected] Vi läser ansökningar och intervjuar löpande, tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens utgång så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl utan man söker med ett bifogat CV i ansökan här. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta. Idag är industrin mer konkurrensutsatt än någonsin och förändringstakten ställer allt högre krav på kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom våra bemanningslösningar hjälper vi våra kunder att navigera och stärka sin konkurrenskraft. Vi vilar på övertygelsen att engagerade människor gör skillnad. Vårt värderingsdrivna förhållningssätt och våra schyssta villkor attraherar de bästa medarbetarna. Konsultia är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001. Konsultia har kontor i Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Bollnäs och Borlänge. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Skogstekniker sökes till SKK AB

Nu söker vi en person med stort intresse för skog och mark till Skogs och Kraftkonsulterna i Norr AB. Du kommer att ha en viktig roll i företaget och vara en del i deras fortsatt starka tillväxtresa! Skogs- och Kraftkonsulterna i Norr AB (SKKAB) är ett konsultföretag inom Elnät, Skog, Järnväg, Väg och Infrastruktur med säte i Boden. Våra tretton helårsanställda experter, mellan fem och sju projektanställda samt inhyrda konsulter i olika projekt säkerställer att vår infrastruktur fungerar även för kommande generationer. Företaget grundades 2008 av Jörgen Brännvall som har sin bakgrund i konsultbranschen sen 1997. Utvecklingen har varit från ett enmansföretag till ett medelstort konsultföretag i Norrbotten med tolv heltidsanställda och en omsättning på drygt 37 m kr 2022. Målsättningen är att årligen vidareutbilda medarbetare inom de teknikgrenar vi är verksamma inom och vid behov rekrytera ny personal. Din roll som Skogstekniker Tjänsten innebär i huvudsak att du arbetar i fält med uppgifter så som värdering av skog och åkermark, värdering av skador efter utförda entreprenader, avverkningsplanering och avverkningsledning samt uppföljning av utförd avverkning. Uppdragen innebär även kontakter med kunder, markägare, entreprenörer och i vissa fall kommuner och myndigheter. Din bakgrund Som Skogstekniker behöver du ha en skoglig utbildning som skogstekniker, jägmästare eller motsvarande. Alternativt några års praktisk erfarenhet av att arbeta inom området med goda kunskaper inom stämpling, värdering och avverkningsplanering. Meriterande med erfarenhet från elkraftsbranschen och från arbete i närhet av kraftledningar. För att bli framgångsrik i det här arbetet och för att trivas i gruppen, besitter du en mycket god social förmåga. Vi lägger för denna befattning stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav • Du har utbildning som skogstekniker eller Jägmästare. Alternativt yrkeserfarenhet med kunskap som motsvarar likvärdig kunskap. • God datavana. • B-körkort. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Placeringsort Flexibel placering inom Norrbottens län där vi ofta tillämpar hemstationering. Vi värdesätter dock kompetens före geografisk placering, därför kan annan placeringsort diskuteras. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan! Tjänsten innefattar resor främst inom avdelningens geografiska område med övernattningar vid längre avstånd. Vi har ett internt traineeprogram där vi vidareutvecklar våra medarbetare dels genom intern kompetens och även med hjälp av externa utbildningar. Anställningsform Tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Anställningsdatum Enligt överrenskommelse men vi ser gärna att du startar så snart som möjligt. Rekryteringen till tjänsten sker löpande och kan tillsättas innan ansöningstiden är slut. Därför uppmanar vi dig som är intresserad av att arbeta som skogstekniker hos SKK AB söker tjänsten omgående. Har du några frågor om tjänsten är du välkomen att höra av dig till Åsa Ludvigsson på tfn 073- 0730400 eller [email protected] Företaget hänvisar sökande till Nordisk kompeten som sköter rekryteringen.

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lärare Bleckblås till Kulturskolan

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar – den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Inom Kulturskolan i Boden finns förutom musiklärare även dans- och dramapedagoger. Vi jobbar tillsammans med olika projekt, det innebär att du som lärare inte bara är begränsad till att jobba med eleverna i klassrummet utan också kan komma att delta i konserter, spelningar, avslutningar och examensfirande, vilka kan äga rum i olika lokaler runt om i vårt samhälle. Vi samarbetar regelbundet med organisationer som Röda Korset, Världens Barn, Svenska kyrkan m,m. El Sistema är en del av vår verksamhet. Som lärare vid Kulturskolan tillhör du ett glatt och positivt arbetslag på 16 personer som tillsammans jobbar för att ge barnen och ungdomarna i Boden möjlighet att få ett extra språk, ett kulturellt uttryckssätt. Vi är en kulturskola i ständig utveckling och söker dig som är kunnig, flexibel och gillar att jobba med barn och unga. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Som lärare hos oss på Kulturskolan ingår att bedriva bleckblåsundervisning för barn och unga, enskilt och i grupp, att leda undervisning på olika nivåer och i olika genrer, att aktivt delta i elevrekrytering för att bygga upp och behålla ett stabilt elevunderlag samt att medverka i vår orkesterverksamhet, som kan ske både dagtid och kvällstid. KVALIFIKATIONER Det är önskvärt att du har musiklärarexamen eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms vara likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att undervisa barn och unga. Du har en gedigen musikbakgrund och är väl bevandrad i olika genrer och stilar. Du har goda IT-kunskaper. Vi söker Dig som har B-körkort och egen bil eftersom undervisningen sker ute på skolorna i Bodens kommun. Tjänstens omfattning är 80% ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Personliga assistenter, timvikarier till man

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie inom personlig assistans för arbete hos en man i 60-årsåldern med ALS. ARBETSUPPGIFTER Brukaren behöver stöd och hjälp med det mesta för att klara sin vardag. I arbetet ingår att bistå honom i hans behov av stöd och hjälp med måltid, personlig omvårdnad, förflyttning. Det är schemalagd arbetstid, dag, kväll, helg och natt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en väl utvecklad empati, en god förståelse och respekt för den funktionshindrades svårigheter och möjligheter samt respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Då brukaren har svårigheter att kommunicera är det viktigt att du inte stressar, är lugn och lyhörd. Vi söker dig som kan kommunicera med personer som förlorat förmågan att kommunicera via sitt tal. Brukaren kommunicerar delvis via ett hjälpmedel. Därför söker vi dig som läser, skriver och talar svenska flytande. Meriterande är om du har läst Omvårdnadsprogrammet eller har utbildning som personlig assistent och/eller erfarenhet från yrket. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas in. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

15 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Lagerarbetare till Zeppelin Boden

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se. Skiftgående Lagerarbetare Boden Om tjänsten I arbetet som lagerarbetare på Zeppelin ingår att sköta inkommande och avgående gods samt erforderliga uppgifter som hör till att hantera ett reservdelslager och dess utrustning vid vårt lager på Component Rebuilt Center (CRC) i Boden. Tjänsten ingår i ett team med ytterligare 5 lagerarbetare. Exempel på normalt förekommande arbetsuppgifter är plocka och packa reservdelsordrar för lagret i Boden, tillverka hydraulslang, tillgodose att inventarier i lagret underhålls och sköts enligt tillverkarens rekommendationer, hämta och lämna material och reservdelar hos våra externa leverantörer samt vara behjälplig med att leverera reservdelar till andra verkstäder, inventera och kontrollera lagernivåer, hantera registrering i olika typer av system mm. Du samarbetar mycket med våra mekaniker, reservdelssäljare och arbetsledning för våra olika verkstäder. En viktig funktion är att förse vår verksamhet med reservdelar och material vilket innebär att du kommer att arbeta nära flera olika delar i företaget och arbeta långsiktigt. Din bakgrund/kvalifikationer: Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av lagerarbete.  Vi ser att du har goda datakunskaper. Meriterande är om du har arbetat med någon typ av lagersystem så du har kunskap om lagerprocesser och inventering av lager. Du måste behärska svenska och engelska i tal och skrift. Körkort klass B är ett krav. Meriterande om du har truck- och hjullastarkort. Din profil: Då arbetet kräver ordning och reda och många olika kontaktytor både internt och externt tror vi att du som söker är noggrann, strukturerad och systematisk. Du ska tycka om att ge service men också att följa instruktioner och rutiner.  Vi erbjuder: * Ett roligt jobb med goda utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats med god gemenskap och fin sammanhållning. * Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken. * Zeppelin Sverige AB är en expansiv och stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor Placering: Boden Arbetstider: Skift 7/7 stående eftermiddag, heltid Frågor? Ring Samuel Hagenlöv, 070-209 10 51 [email protected] Eller kontakta rekryterare Marona Rytterlöv, 070-508 27 63 [email protected] Intresserad? Skicka din ansökan senast den 2024-05-17. Då vi jobbar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före ansökningstiden har gått ut.

15 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024