Sommarvikarier till man i centrala Boden v 23-35
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker 2 st som vill arbeta som personlig assistent på sommarvikariat 70-100 % hos vår kund i centrala Boden under veckorna 23-35, juni-augusti. Du arbetar vardagar samt 1-2 helger/månad. Arbetstiderna är följande: Främst vardagar kl 07.45-21.00 På vardagar kan arbetspassen kan även vara uppdelade och förlagda 08.00-16.15 eller 16.30-21.00 Helger kl 08.30-21.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en glad och trevlig man i 60-årsåldern med stort sportintresse som gärna ser sport på tv. Han gillar att sitta och njuta utomhus i solen eller ta promenader när vädret tillåter det. Han har MS och ett omfattande vårdbehov, han behöver därför stöd i sin vardag för att kunna leva ett meningsfullt liv utifrån sina egna behov och önskemål. Arbetsuppgifter: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar med hjälpmedel som lyft och bröstsele. Kunden använder sig av el-rullstol som han för det mesta kör på egen hand. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan se andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd och engagerad. Vi ser gärna att du är omhändertagande och trygg som person, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då vår kund uppskattar att vara utomhus och njuta av solen, även att ta sig ut på promenader och att följa sport på tv, så ser vi gärna att du som söker delar ett eller flera av dessa intressen. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV tidigare erfarenhet inom vård och omsorg goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift MERITER Vara i god fysisk form då en del lite tyngre förflyttningar förekommer Sysselsättningsgrad: 70-100 % Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Biografmedarbetare Bodens kommun
BODENS KOMMUN
Kassapersonal m.fl.

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Bodens kommun har tagit över Saga-biografen. Inom kort planeras den att starta igen. Vi söker nu flera medarbetare som vill vara med och visa film! ARBETSUPPGIFTER Som biografmedarbetare kommer du att vara en viktig del av driften av Bodens biograf och övriga arrangemang i medborgarhuset. Du kommer att jobba stora delar av din arbetstid med biografverksamheten. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att du visar film, genomför biljettkontroller, ansvarar för att det är rent och snyggt i våra lokaler, skyltar, arbetar i kassan och att övervakar filmvisningar. Tiden du inte arbetar med biografen kan du komma att få möblera en lokal inför ett möte eller en spelning, städa, testa teknisk utrustning så som tex. mikrofoner eller projektorer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är Serviceinriktad med ett trevligt och professionellt bemötande För att söka tjänsten måste du ha fyllt 18 år. Goda kunskaper i tal i både svenska och engelska. Vi er också gärna att du är filmintresserad. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Fysisk planerare till riksintressebevakning
Försvarsmakten
Planeringsarkitekter m.fl.

Vill du kombinera din kompetens inom fysisk planering, ditt intresse för totalförsvarets militära delar och bidra till vår organisation? Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Vi förstärker militärregionstaben i Norr med tre tjänster för fysisk planering genom rekrytering i Boden. Om riksintressen och fysisk planering inom totalförsvarets militära del Du kommer ingå i Försvarsmaktens organisation för fysisk planering som styrs av Försvarsstaben på Försvarsmaktens högkvarter. Tillsammans med de tre andra militärregionstaberna och försvarsstaben bidrar du till att säkerställa tillgång till ändamålsenliga mark- och vattenområden för totalförsvarets militära del och bidra i myndighetens arbete med riksintressen. Regional stab Nord, Planeringsavdelningen Militärregionens stab har det övergripande ansvaret att stödja och samordna verksamheten som sker i norra Sverige. Staben fungerar också som en länk mellan Försvarsmakten och civilsamhället och har ett aktivt samarbete med bland annat länsstyrelser och regioner. Befattningen är placerad vid avdelningen J5 planering. På avdelningen arbetar både militär och civil personal med uppdrag kopplat till utveckling, operations- och verksamhetsplanering samt infrastruktur och fysiksplanering. Huvudsakliga arbetsuppgifter Befattningen ställer krav på stor kunskap inom samhällsplanering och kunskap om den verksamhet som myndigheter inom ramen för totalförsvarets militära del genomför. Vi ser gärna att du som söker har ett stort intresse för försvarsfrågor. • Handlägga remisser framförallt från kommuner, länsstyrelser samt samhällsbyggnadsaktörer inom fysisk planering • Som Försvarsmaktens representant på regional nivå delta i kommunalt och statligt samordnat planeringsarbete, t.ex. översiktsplanering • Delta och stödja i funktionens arbete med riksintressen och fysisk planering. Detta innebär bland annat att delta i metodutveckling och revidering av riksintressen för totalförsvarets militära del • I arbetet ingår även att stödja Militärregionstaben med kompetens inom fysisk planering inom ramen för operationsplanering och delta i stabens verksamhet KRAV Kvalifikationer • Minst treårig universitets- eller högskoleexamen inom fysisk planering, samhällsplanering, miljövetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Ett par års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av arbete med fysisk planering, företrädesvis inom myndighet inom totalförsvarets militära del • God kunskap om plan- och bygglagen (2010:900) och miljöbalken (1998:808), samt dess tillämpning • En väl utvecklad kommunikativ förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Kunskap om hantering av information i form av kartor och textdokument • B-körkort (manuell) Personliga egenskaper Vi söker dig som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och som trivs med ett stundtals högt tempo och självständigt handläggande av ärenden. Vi vill att du trivs med ett stort eget ansvar samtidigt som du kan växla om och skapa ett gott samarbete med dina kollegor. Du har ett stort samhällsintresse, delar Försvarsmaktens värdegrund och är beredd att representera Försvarsmakten och myndighetens verksamhet i din befattning gentemot enskilda, kommuner och myndigheter. Vidare är det är viktigt att du är bekväm i situationer som kräver representation av och att företräda myndigheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet från arbete med samhällsplanering, områdesskydd, infrastruktur inom myndighet, kommun eller arkitektkontor/teknisk konsult • God kunskap gällande väglagen (1971:948), ellagen (1997:857) och/eller andra relaterade författningar samt förvaltningslagen (2017:900) • Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten eller annan totalförsvarsmyndighets arbete/organisation/uppdrag • Erfarenhet av arbete med riksintressen • God kunskap av att arbeta i ArcGIS • Erfarenhet av att hantera information som omfattas av sekretess För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Boden. Resor inom Sverige förekommer, samt kväll- och helgtjänstgöring. Tillträdesdatum: 2025-11-01 eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Sture Sundqvist Upplysningar om rekryteringsprocessen Stefan Svensson Fackliga företrädare SEKO/F: Susanne Thunberg OFR/S Försvarsförbundet: Annelie Forshage OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke SACO: Björn Astermo Samtliga nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Piping Quality Control Inspector
Gemkom Engineering and Machinery Filial
Övriga civilingenjörsyrken

Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Piping Quality Control Inspector. The work tasks may include but are not limited to: JOB DESCRIPTION Preparing QA based documentation, submission performance status, completing check lists, providing NCRs closing data, Supervising for -updating Weld-Logs, Supervising for -updating Welder’s Log, Supervising for -updating Painting Log, Supervising during Welder Skill Tests, Welder Qualification Tests, QC Supervising all construction activities including providing technical inputs for inspection and documentation methodologies of construction & co-ordination with site management activities of additional LDD works via NCR management system. Attending open box inspections OPI of complex equipment, ensuring that equipment/ materials received are in accordance with the quantity & quality with coordination of logistics. Interacting with client for securing quick approval of the NOIs, design modifications provided & carrying out closure & handover inspections as per client’s requirement, Coordinating with staff and sub-contractors on site for project QA-QC progress and process. Carrying on QA/QC documentation and document controlling support digital and hard copy QA/QC documentation. Preparing /Collecting / Preserving the necessarily documents for finishing the electirification related documents after each related Handover/Completition Process (dossier of QA/QC) Supporting documentation for WPS, PWPS documents, contacting 3.Part Companies which are licenced /accredited for (GTAW-SMAW-GMAW-SAW-FCAW) welding PQR preparations Supporting documentation for Welding Map – Project Weld Report (Initial and Production) Weld maps/WPS log Preparation Supporting documentation for Post Welding Heat Treatment and Pre -Welding Heat Treatment Inspection and Guidance Guidiance and Prepapartion of below Quality Control Document Reports UT Ultrasonic Testing MT Magnetic Particle Testing VT Visual Testing PT Penetrant Testing Inspection Test Plan (ITP), Pressure Test Package Preparation, follow up, execution Inspect Welding Joint Preparations and Welding, supervise to improve Welding Quality at Spool Fabrication Shop and DRI Stegra Site for workshop and field welds. Review of Project Welding Report, giving trainings to Welders in order to achieve the targeted min Weld Rejection Rate Making Walk Through audits preparation of Mechanical Completion Documents Application of Pipe Line (Oil/Gas/Fluid) /Pressure Vessel, Steel Structure Welding Control Reports and Inspection Test Plans Preparing and running Daily NOI (Notification of Inspections) for Dimesnsional, Welding works and documenting in Spool Release forms, updating NOI tracker list and weld log in Daily base. QC Planning, scheduling the inspection activities, updating actual progress and quality documentation, conducting weekly & monthly inspection requirements etc. fullfilled. QUALIFICATIONS (not mandatory) Having a TWI CSWIP 3.0 LEVEL-1 WELDING INSPECTOR, CERTIFICATE OF PROFESSIONAL COMPETENCE FOR WELDING, Coating Inspection SSPC Experience Having no obstacles to reside in Boden Construction Site (accommodation will provided by Employer- GEMKOM Will provide financial support for food) Having at least 5 years of Pipe Line (Oil/Gas/Fluid) /Pressure Vessel, Steel Structure Welding Experience PWPS (Pre Welding Process Specification), WPS (Welding Process specifications), PQR (Process Qualification Record), WQR (Welder Qualification Record) Preparation knowledge. Inspection Test Plan (ITP) Preparation knowledge and experience Ability to read Technical Drawings (Welding Symbols) Microsoft Office Program Knowledge (Good knowledge of Excel) Steel Structure Erection Experience (Torque Control etc..) preffered Knowledge and ability to follow ASME, AWS, ASTM and ISO Standards Related Welding and Steel Structure) (ASME Section VIII and IX BOILER AND PRESSURE CODE), PED 2014/68/EU Annex I Section 3.0 and EN 13445-5, AMERICAN WELDIND SOCIETY D1.1 Structural Welding Code EN 13445-5, Knowledge RT According to ASTM Section V and VIII BOILER AND PRESSURE CODE), PED 2014/68/EU Annex I Section 3.0 and EN 13445-5 Familiar with weld maps/WPS log reading and updating Capable of Reading Welding Map – Project Weld Report (Initial and Production) Familiar with different Welding Techniques like (GTAW-SMAW-GMAW-SAW-FCAW) as well as Electrodes and Filler Wires Preparing PWPS (Pre Welding Procedure Specification), WPS (Welding Procedure Specifications), Preparping Draft PQR (Process Qualification Record), WQR (Welder Qualification Record) Preparation knowledge.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Quality Control Inspector
Gemkom Engineering and Machinery Filial
Övriga civilingenjörsyrken

Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Quality Control Inspector. The work tasks may include but are not limited to: JOB DESCRIPTION Preparing QA based documentation, submission performance status, completing check lists, providing NCRs closing data, Supervising for -updating Weld-Logs, Supervising for -updating Welder’s Log, Supervising for -updating Painting Log, Supervising during Welder Skill Tests, Welder Qualification Tests, QC Supervising all construction activities including providing technical inputs for inspection and documentation methodologies of construction & co-ordination with site management activities of additional LDD works via NCR management system. Attending open box inspections OPI of complex equipment, ensuring that equipment/ materials received are in accordance with the quantity & quality with coordination of logistics. Interacting with client for securing quick approval of the NOIs, design modifications provided & carrying out closure & handover inspections as per client’s requirement, Coordinating with staff and sub-contractors on site for project QA-QC progress and process. Carrying on QA/QC documentation and document controlling support digital and hard copy QA/QC documentation. Preparing /Collecting / Preserving the necessarily documents for finishing the electirification related documents after each related Handover/Completition Process (dossier of QA/QC) Supporting documentation for WPS, PWPS documents, contacting 3.Part Companies which are licenced /accredited for (GTAW-SMAW-GMAW-SAW-FCAW) welding PQR preparations Supporting documentation for Welding Map – Project Weld Report (Initial and Production) Weld maps/WPS log Preparation Supporting documentation for Post Welding Heat Treatment and Pre -Welding Heat Treatment Inspection and Guidance Guidiance and Prepapartion of below Quality Control Document Reports UT Ultrasonic Testing MT Magnetic Particle Testing VT Visual Testing PT Penetrant Testing Inspection Test Plan (ITP), Pressure Test Package Preparation, follow up, execution Inspect Welding Joint Preparations and Welding, supervise to improve Welding Quality at Spool Fabrication Shop and DRI Stegra Site for workshop and field welds. Review of Project Welding Report, giving trainings to Welders in order to achieve the targeted min Weld Rejection Rate Making Walk Through audits preparation of Mechanical Completion Documents Control of Welding Consumables Preparation of Pipe Line (Oil/Gas/Fluid) /Pressure Vessel, Steel Structure Welding Control Reports and Inspection Test Plans Preparing and running Daily NOI (Notification of Inspections) for Dimesnsional, Welding works and documenting in Spool Release forms, updating NOI tracker list and weld log in Daily base. Project Finish Date Target December 2026 QC Planning time & resources, scheduling the inspection activities, updating actual progress and quality documentation, conducting weekly & monthly inspection requirements etc. QUALIFICATIONS (not mandatory) Having an (IWIP-B) International Welding Inspector Diploma, NDE PT-MT-RT Certificates UT EN ISO 9712 level II Certificate PT EN ISO 9712 level II Certificate MPI EN ISO 9712 level II Certificate VT EN ISO 9712 level II Certificate Coating Inspection SSPC Experience Having no obstacles to reside in Boden Construction Site (accommodation will provided by Employer- GEMKOM Will provide financial support for food) Having at least 5 years of Pipe Line (Oil/Gas/Fluid) /Pressure Vessel, Steel Structure Welding Experience PWPS (Pre Welding Process Specification), WPS (Welding Process specifications), PQR (Process Qualification Record), WQR (Welder Qualification Record) Preparation knowledge. Inspection Test Plan (ITP) Preparation knowledge and experience Ability to read Technical Drawings (Welding Symbols) Microsoft Office Program Knowledge (Good knowledge of Excel) Steel Structure Erection Experience (Torque Control etc..) is required Knowledge and ability to follow ASME, AWS, ASTM and ISO Standards Related Welding and Steel Structure) (ASME Section VIII and IX BOILER AND PRESSURE CODE), PED 2014/68/EU Annex I Section 3.0 and EN 13445-5, AMERICAN WELDIND SOCIETY D1.1 Structural Welding Code EN 13445-5, Knowledge RT According to ASTM Section V and VIII BOILER AND PRESSURE CODE), PED 2014/68/EU Annex I Section 3.0 and EN 13445-5 Familiar with weld maps/WPS log Preparation Capable of Preparing Welding Map – Project Weld Report (Initial and Production) Familiar with different Welding Techniques like (GTAW-SMAW-GMAW-SAW-FCAW) as well as Electrodes and Filler Wires Preparing PWPS (Pre Welding Procedure Specification), WPS (Welding Procedure Specifications), Preparping Draft PQR (Process Qualification Record), WQR (Welder Qualification Record) Preparation knowledge.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Handläggare säkerhetstjänst
Försvarsmakten
IT-säkerhetsspecialister

Som handläggare inom säkerhetstjänst vid Bodens Artilleriregemente A 8 utgör du en viktig del i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Avdelningen för säkerhets-, underrättelse-, och sambandstjänst G26 Som säkerhetshandläggare kommer du arbeta vid A 8 regementsstab och tillhöra avdelningen G26 som leder och samordnar säkerhets-, underrättelse-, och sambandstjänst inom regementet. Som säkerhetshandläggare arbetar du närmast säkerhetschefen med att upprätthålla skyddet för Försvarsmaktens skyddsvärden. Avdelningen består av både militär och civil personal med blandad ålder och kompetens. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Handlägga ärenden gällande besökstillstånd - Handlägga registerkontroller - Stötta med utvecklingen av förbandets säkerhetsarbete - Övriga administrativa uppgifter inom avdelningen Tjänsten innebär goda möjligheter till utveckling och på sikt ser vi framför oss att du kan genomföra bland annat säkerhetsprövningsintervjuer och säkerhetsutbildningar. KRAV Kvalifikationer - Gymnasieexamen eller motsvarande - God datorvana - Erfarenhet av administrativt arbete - B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och trivs med att skapa och upprätthålla ordning och reda. Du är social och har god samarbetsförmåga samtidigt som du kan jobba självständigt och ta stort eget ansvar. Initiativtagande är en viktig egenskap då avdelningen jobbar med en stor variation av uppgifter vilket innebär att du förväntas fatta självständiga beslut inom givna mandat. Vi ser att du är flexibel och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning med förmåga att prioritera. Eftersom det ingår att hantera säkerhetskyddsklassificerad information och utrustning krävs det att du är säkerhetsmedveten och har en hög integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE - Säkerhetsutbildning från tidigare tjänst - Kunskap om lagar och förordningar - Erfarenhet av hantering av information enligt offentlighets- och sekretesslagen - Tidigare erfarenhet från arbete inom myndighet - Tidigare arbete med SAP - Utbildning i IT-systemet ISUS - Utbildning och erfarenhet av arbete med säkerhetsprövning - Erfarenhet av att planera och förmedla utbildning till andra - Genomförd värnplikt eller militär grundutbildning. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd i myndigheten. Omfattning: heltid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning enligt Försvarsmaktens avtal Internutbildning och resor förekommer i tjänsten. Arbetstider är främst dagtid, men kvälls- och helgjobb kan förekomma. Tjänsten är civil och innebär att du kommer få en krigsplacering. Det innebär också att du kommer få utbildning i bl.a. vapenhantering, sjukvård och annan militärtjänst. För att kunna uppfylla Försvarsmaktens krav på fysisk standard ingår fysisk träning som en del av dina arbetsuppgifter. För upplysningar om tjänsten: Avdelningschef fj Mikael Mattsson, 070-240 11 83, [email protected] För upplysningar om rekryteringsprocessen: Rekryteringskoordinator Tova Pettersson, 073-093 58 06, [email protected] Fackliga företrädare, samtliga nås via växeln 0921-348000 Ordförande Seko Försvar Boden: Susanne Thunberg Ledamot Försvarsförbundet Boden: Liz Lovag Ordförande SAKO: Carina Gabrielsson Ordförande OFR/O: Janne Almgren Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Om du går vidare i anställningsprocessen ska vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Bodens Artilleriregemente, A 8, är Försvarsmaktens kompetenscentrum för indirekt bekämpning. Regementet bevarar och utvecklar kompetenser, materiel och metoder för framtidens förmåga att upptäcka och träffa mål på långa avstånd och med hög precision. A 8 har funktionsansvar för CAS (Close Air Support) - att leda flygunderstöd mot markmål samt för vädertjänsten inom Armén i Försvarsmakten. Strid i vintermiljö är en särskild kompetens för förbandet i Boden. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Farmaceut till Kronans Apotek framtidsort Boden 👑 ✨

Vi på Kronans Apotek finns i hela Sverige, från Ystad till Kiruna, med över 500 apotek och en grym e-handel. Nu söker vi dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som vill ta nästa steg och bli en del av våra team i Boden. Som ny farmaceut hos oss erbjuder vi dig på Kronans Apotek i Boden inte bara en god arbetsmiljö, utan också lönetillägg och bonus – en perfekt möjlighet att växa både personligt och professionellt. Flytta eller pendla hit och jobba tillsammans med oss för en värld som mår bra! 🌍🧡 Som farmaceut hos oss i Boden får du det bästa av två världar – en stimulerande karriär och en livsstil nära natur och gemenskap! 🧡 Här välkomnas du av ett engagerat team och ett spännande, varierat arbete där din expertis verkligen gör skillnad. För att göra erbjudandet ännu mer lockande erbjuder vi vårt framtidsortspaket – ett förmånspaket som ger extra klirr i kassan och gör både jobb och vardag ännu bättre. 💸 I Boden får du arbeta i en dynamisk arbetsmiljö, där din roll som farmaceut är avgörande för att skapa en positiv kundupplevelse. Här blir du en uppskattad del av samhället, med möjlighet att växa i din karriär och samtidigt göra skillnad för människors hälsa och välmående. När arbetsdagen är över finns det gott om möjligheter att njuta av omgivningarna och varva ner. I Boden har du nära till både natur och stadsliv – med fina vandringsleder, skidspår och rogivande miljöer, samtidigt som det är enkelt att ta del av lokala aktiviteter och en stark gemenskap. Här får du balans mellan ett meningsfullt arbete och ett liv med gott om tid för dig själv och dina nära. Vårt Framtidsortspaket som gör skillnad Vi tror på att belöna dig som är redo att satsa på en ny arbetsgivare och som vill göra skillnad där du behövs som mest! Därför erbjuder vi dig något extra om du väljer att komma till oss. - Lönetillägg 💰 5000 kr extra i månaden i hela tre år för dig som väljer att flytta eller pendla till Boden. - Bonus 🏆 För att vi vill att du ska trivas och blomstra, erbjuder vi en årlig bonus på 60.000kr under dina tre första år hos oss (psst…totalt upp till 180.000 kr 😉). Detta är vårt sätt att tacka dig för att du valt att bygga din framtid här med oss! Erbjudandet gäller för dig som är farmaceut som söker dig till Kronans Apotek och som väljer att flytta eller pendla till orten för att bli en del av vårt fantastiska team. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, men vi är flexibla och anpassar oss efter överenskommelse. Lönetillägget och bonusen är proportionerliga mot eller direkt kopplade till sysselsättningsgraden. Vi ser fram emot att välkomna dig till apotekschef Anneli Fältmarks team. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta TF apotekschef på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Ekonomichef till Bodens kommun
BODENS KOMMUN
Ekonomi- och finanschefer

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Nu söker vi en Ekonomichef som vill vara med och leda samt vidareutveckla Bodens kommun – och samtidigt bidra till ett hållbart Boden för kommande generationer. Vi erbjuder dig:  • Tillitsbaserat ledarskap och en öppen arbetskultur  • Nära samarbete med politiska beslutsfattare och engagerade kollegor  • Attraktiva förmåner och trygg anställning ARBETSUPPGIFTER Som Ekonomichef har du ett övergripande ansvar för kommunens ekonomi-, verksamhetsstyrnings- samt inköps- och upphandlingsområdet. Du leder en Ekonomiavdelning med centraliserade processer och verksamheten organiserad inom fyra olika enheter.  Ditt uppdrag handlar om att bidra till en långsiktigt hållbar ekonomi och en effektiv verksamhet för kommunen som helhet samt vara ett kvalificerat stöd till såväl kommunledning som politik. Du har det fulla ansvaret för avdelningens egen verksamhet, budget och personal. Som Ekonomichef kommer du bland annat att arbeta med:  • Säkerställa en effektiv finansförvaltning, ekonomistyrning, offentlig upphandling samt målstyrning som ger mesta möjliga nytta för medborgarna i kommunen. • Leda och utveckla avdelningens processer samt bidra till kommunövergripande utvecklingsarbeten. • Vara ett strategiskt stöd till ledning och förvaltningar samt bidra med ekonomiska analyser och beslutsunderlag. • Säkerställa att ärenden hanteras med hög kvalitet, transparens och i linje med politiska mål. • Ha många kontaktytor och delta i olika samverkansformer, både internt och externt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har:  • Civilekonomexamen eller annan akademisk examen med inriktning ekonomi. Alternativt har du annan akademisk utbildning i kombination med för tjänsten relevant yrkeserfarenhet  • Flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete från politiskt styrd organisation • Erfarenhet av ledarskap och att driva förändrings- eller utvecklingsarbete • God kommunikativ förmåga och vana att arbeta nära både verksamhet och ledning • Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Du är en trygg och erfaren ledare som har med dig en bred och djup kompetens från tidigare roller. Du är van vid att arbeta med ett helhetsperspektiv där du framgångsrikt kombinerar strategiskt tänkande med operativt ansvar. Du ser de långsiktiga konsekvenserna av vad olika förslag kan medföra för både ekonomi och verksamhet. Genom ditt ledarskap skapar du engagemang och delaktighet, och du har en stark förmåga att styra mot gemensamma mål. Du drivs av att göra skillnad och att leda förändringsprocesser med tydlighet och fokus. Du är trygg i att fatta beslut om ekonomiska omprioriteringar när förutsättningarna förändras, och du leder verksamheten med stabilitet och lugn. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. • Följ oss gärna på Facebook och Instagram • När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. • Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Arbetsledare till Nordic Crane i Boden
OnePartnerGroup Norr AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Nordic Crane etablerar sig i Norrbotten – Var med och bygg framtiden!   Om oss:   Nordic Crane är engagerade i säkerhet, effektivitet och jobbar med smarta innovativa lösningar. Med över 75 års erfarenhet, 350 starka, moderna och effektiva maskiner och 400 professionella och engagerade medarbetare levererar vi tunga lyft, specialtransporter och komplexa uppdrag till hela Skandinavien.Nu etablerar vi oss i Norrbotten och startar med ett stort och spännande projekt på Stegra i Boden. Var med oss från start – ansök redan idag!  Om tjänsten: Som arbetsledare planerar och koordinerar du arbetet på plats likväl som du skapar och bibehåller goda kundrelationer och motiverade medarbetare. Denna roll är avgörande för vår framgång och innefattar en balans mellan praktiskt arbete, administration och kundkontakt. Din förmåga att lösa problem, anpassa dig till förändringar och uppnå resultat genom samarbete och relationsskapande är avgörande.  Vem söker vi? Vi söker dig som vill leda ett nytt team och är redo att axla en otroligt viktig roll i vår etablering i Norrbotten. Du är en prestigelös lagspelare med goda ledaregenskaper som inte bara har teknisk förmåga, utan även ett operativt driv. Rollen kräver en hög närvaro på plats och ett intresse för både människor och projekt.  Dina ansvarsområden inkluderar: I denna roll kommer du att ansvara för planeringen och koordineringen av våra kran- och transporttjänster samt koordinera personal och maskiner i projektet. Du kommer att stödja och leda teamet för att säkerställa högsta prestation och leverans, samtidigt som du utvecklar och bibehåller befintliga kunder. Din roll innefattar även att skapa och förvalta kundkontakter för att säkerställa kundnöjdhet och stärka företagets relationer på marknaden. Dessutom kommer du att övervaka arbetsmiljö och säkerhet samt hantera administration och viss ekonomihantering.  För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Relevant erfarenhet inom arbetsledning i något av dessa verksamhetsområden: mobil kranverksamhet, bygg, tunga anläggningsmaskiner eller liknande. Erfarenhet av att arbeta i projektform och vana vid flexibla arbetstider. God administrativ förmåga. Grundläggande kunskaper i arbetsmiljö och personalansvar, inklusive arbetsrätt. Kommunicera flytande på svenska och ha goda kunskaper i engelska. Bo i regionen och kunna arbeta skift.   Det är meriterande om du: Har erfarenhet av att arbeta med flera arbetsgivare inom relevanta branscher. Har eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, personal eller logistik (YH eller liknande). Har erfarenhet av att arbeta i en mångkulturell och personalintensiv bransch. Är orädd och driftig med en stark problemlösningsförmåga.   Varför Nordic Crane? Hos oss blir du en del av ett engagerat och professionellt team. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling och karriärvägar i takt med att vi växer i Norrbotten.   Ansökan: Sista ansökningsdag är 11 augusti 2025. I denna rekrytering samarbetar Nordic Crane med OnePartnerGroup och arbetspsykologiska tester är en del av vår rekryteringsprocess. Vi gör löpande urval så därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök så snart du har möjlighet. För frågor rörande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Peter Nilsson Sandlund, 070-549 94 82, [email protected]

6 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Köksbiträde till M/S Bränna
Brännastrand Fastigheter i Boden AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

M/S Bränna söker nu förstärkning till sitt köksteam under sommar säsongen, med ytterligare ett köksbiträde. Vi söker dig som går utbildning eller har tidigare erfarenhet av arbete inom kök. M/S Bränna är en A la carte restaurang som ligger i centrala Boden, där vi strävar efter att hålla en hög kvalitet och skapa restaurangupplevelser som våra gäster vill återuppleva flera gånger!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025