Markarbetare till Boden!

Har du tidigare erfarenhet som markarbetare? Vill du arbeta i ett bolag som sätter medarbetaren i centrum? Då är det här möjligheten för dig! Vi söker markarbetare till Boden för vår kunds räkning som ska stärka upp teamet under högsäsongen. Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande! Information om tjänsten Professionals Nord söker för vår kunds räkning markarbetare. Det aktuella uppdraget är en del av vår personaluthyrning. I denna roll kommer du att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos företaget under högsäsongen, som sträcker sig ungefär från april till oktober. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord, och eventuella frågor om tjänsten kan riktas till [email protected]. Arbetsuppgifter Som markarbetare hos företaget kommer du vara en viktig kugge i deras spännande mark- och anläggningsprojekt. Eftersom projekten varierar i storlek, kommer du att arbeta både självständigt och i mindre eller större arbetslag. Samarbetet präglas av en stark känsla av teamwork, där varje individ arbetar mot det gemensamma målet att framgångsrikt genomföra projekten. Exempel på arbetsuppgifter: • Vägbyggnation • VA-arbeten • Betongarbeten Vi söker dig som: • Har erfarenhet av mark- och anläggningsbranschen. • Innehar B-körkort. • Behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet av VA- och betongarbete för tjänsten, men framför allt söker vi dig som har en hög arbetsmoral och vill utvecklas i din yrkesroll. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du kan arbeta såväl självständigt som i lag och ser det som en självklarhet att bidra till en god arbetsmiljö. Då detta är ett utomhusarbete ser vi att du trivs med att vara utomhus i olika väderförhållanden och att du ser kroppen som ditt bästa arbetsredskap. START: Mars/april OMFATTNING: Heltid STAD: Boden URVAL: Sker löpande KONTAKT: [email protected] Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. #Markarbete #anläggning #VA #betong

29 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lead Project Cost Engineer

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Lead Project Cost Engineer Are you a skilled cost control expert with a passion for driving financial excellence in groundbreaking projects? We are seeking a dynamic and experienced professional to join us as a Lead Project Cost Engineer. As part of our visionary team, you will have an important role in ensuring impeccable cost control and compliance with financial regulations for one major area of the H2GS Boden Project - one of the largest industrial projects in the history of Sweden. Responsibilities: Supervision, cost management for major areas, estimating in alignment of project objectives. Providing support to the given EPCM Contractors and assistance in resolution of problems. Co-ordinate monthly meetings with EPCM contractors to review Cost Reports, cashflows, change management etc. and establish a process to accurately forecast cost upwards from construction contractors and supply vendors. Coordinate the interface with stakeholders, including finance and accounting, to prepare written cost analysis and reports on timely and accurate forecast of project cost status. Coordinate with Area Managers on cost review meetings monthly. Interface with the cost team and finance to prepare monthly internal reports. Prepare and assist the Head of Project Services in the development and delivery of written/oral presentations to stakeholders. Keep abreast of the ongoing work of the project to discern adverse trends, potential problem areas, opportunities and participate in their proactive management. Qualifications: Approximately 10 years of experience in cost control on major industrial projects, ideally with EPCM contracting approach. Strong grasp of project delivery phases and associated activities, as outlined in cost management procedures and guidelines. Proficient in the application of cost engineering, estimating, and planning practices outlined in AACE and PMI standards. Comprehensive understanding of cross-functional collaboration, including interfaces with engineering, procurement, construction, safety, quality, finance/accounting, planning, and document control. Familiarity with cost control software and the ability to analyze cost-saving value engineering scenarios, implementing effective reporting in line with guidelines. Demonstrated expertise in estimating techniques, including overseeing major project estimating development and reviews. Foster good communication and inter-personal skills to ensure a smooth teamwork. Proactively work to anticipate challenges, collaborating effectively with various stakeholders, EPCMs and third-party suppliers to address potential issues promptly. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Enhetschef hemtjänst

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen med din ansökan som enhetschef till hemtjänst Väst! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som enhetschef inom Hemtjänst innebär att ha ett coachande ledarskap där Du tillsammans med Dina medarbetare och legitimerad personal jobbar tvärprofessionellt och alltid har brukaren i fokus. Uppdraget innebär att du har ett ansvar att säkerställa att brukarna får en god vård och omsorg. Du har även arbetsmiljöuppgiften som innebär att Du dagligen för en dialog med Dina medarbetare för att se till att de mår bra på sitt arbete samt har goda förutsättningar att kunna ge sina brukare en god och säker vård. Övriga arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är att säkerställa att Din hemtjänstgrupp har rätt bemanning samt en budget i balans. KVALIFIKATIONER Lämplig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Erfarenhet från arbetsledning är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

29 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Handläggare mobilisering/ säkerhetstjänst, infra till Norrbottens regemente

Det säkerhetspolitiska läget i vårt närområde har förändrats och regeringen har beslutat att den militära förmågan ska stärkas. Det innebär att Norrbottens Regemente I 19, skall växa. Denna spännande och expansiva tillväxtperiod ställer höga krav på förberedelser och hantering av dess mobiliserande krigsförband. Därför söker nu Logistikenheten Boden (LogE) en handläggare mobilisering med inriktning säkerhetstjänst samt infra. Om enheten LogE har uppgift att planera materielunderhåll och tillhandahålla förnödenheter samt transporter till hänvisade förband för att de ska kunna genomföra utbildning, övning, beredskap och insats. LogE ansvarar även för Boden garnison samtliga krigsförbands förberedelser för mobilisering. LogE består av cirka 150 anställda placerade i Boden, Kiruna, Arvidsjaur, Östersund, Härnösand och Sollefteå. Logistikenhetens stab består utav ca 15 anställda placerade i Boden, där vi behöver just dig. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består i att stödja chefen för LogE i Boden. Du kommer ingå i LogE stab och tillsammans med chefen för staben och övriga handläggare planera och samordna krigsplacering, förrådställning av materiel och förnödenheter, förrådsresursplan samt spridningsplan av materiel och förnödenheter. Förnödenheter kan vara allt från drivmedel till personlig utrustning. Befattningen omfattar eget funktionsområdesansvar i form av sammanhållande för enhetens säkerhetstjänst samt enhetens behov utav infra åtgärder men även för att täcka krigsförbandens. Befattningen kommer även innebära:  Hantering av besökstillstånd  Administration av enhetens säkerhetsprövningsärenden  Genomför enhetens egen säkerhetsskyddsanalys samt upprättar plan för säkerskyddsarbetet  Prioritering och uppföljning av enhetens förrådsresursplan  Delta, stödja och samordna garnisonens krigsförbands behov inom området infrastruktur  Stödja enhetens avdelningar med behovsanalyser samt bereda underlag för beslut inom infrastrukturprocessen Arbetet kommer ske i tät samverkan med krigsförbanden vilket kommer innebära rekognoscering samt uppföljning ute i fält. Arbetet kan även innebära visst arbete på kvällar och helger. Även tjänstgöring på annan ort såväl nationellt som internationellt. KRAV Kvalifikationer  Gymnasial utbildning eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga.  Körkort klass B manuell växellåda Personliga egenskaper Vi söker dig har stor servicekänsla och lätt att ta kontakt med människor samt har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Du är inte främmande för att arbeta självständigt, är lojal, flexibel, noggrann och ordningsam som person. Du bör ha en hög förmåga att kunna hantera varierande arbetsuppgifter, stundtals under tidspress. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE  Erfarenhet av Försvarsmaktens stödsystem SAP/ PRIO samt LIFT avseende Materiel- och förnödenhetsprocessen, eller motsvarande som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga.  Tidigare anställd i Försvarsmakten eller erfarenhet av arbete i annan statlig myndighet  Erfarenhet av säkerhetstjänst  Erfarenhet av den statliga sektorns fastighetsförsörjning  Genomförd värnplikt/grundläggande militär utbildning med godkänt resultat  Kunskap om Försvarsmaktens materielsystem samt förnödenheter  God fysisk förmåga Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse, snarast För upplysningar om befattningen kontakta: Chef Logistikenhetens stab, Förvaltare Eric Swärdh För information om rekryteringsprocessen kontakta: Personalhandläggare, Anna-Lena Nilsson Fackliga företrädare: Försvarsförbundet, Per Eriksson SEKO-F, Susanne Thunberg Officersförbundet, Björn Persson SACO, Björn Astermo Samtliga nås via växel, 0505- 45 10 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024x-05-17. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ange även löneanspråk. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

29 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Mark och anläggningspersonal sökes

Arbetsuppgifter i huvudsak: Rörläggning, vatten- och avloppsarbeten, chakt- och fyllningsarbeten, kantsten, plattläggning, grönytor. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från anläggningsbranschen. Du har också erfarenhet av att ha arbetat inom rörläggning. Du har bra samarbets- och initiativförmåga och är trygg i din roll och bidrar med yrkesstolthet och engagemang i grupp, men även vid eget drivna entreprenader. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du eftersträvar att bygga vidare dina kompetenser. Du innehar B-körkort och det är meriterande om du även har yrkes- och förarbevis. Du behärskar svenska i både tal och skrift. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

28 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Butikssäljare 30% Dressmann Boden – sommarvikariat

Vi letar efter vår nya kollega och supersäljare - kan det vara du? Hos oss jobbar du med sälj och service tillsammans med kunniga och duktiga kollegor. Du behöver bry dig om kunderna och tycka om att sätta ihop olika klädkombinationer anpassade till varje kund och för olika tillfällen. Vi stöttar och hejar på varandra och är goda vänner – även på fritiden. Många av oss har jobbat här länge för att vi trivs så bra med varierande arbetsdagar, högt tempo och inte minst att uppnå försäljningsmål genom god service. Vi ser fram emot att komma till jobbet varje dag och vi firar alla framgångar tillsammans som ett team. Om du vill du vara en del av vinnarlaget så hoppas vi att du skickar in din ansökan och CV redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi tänker att du är: - Utåtriktad, social och alltid sätter kunden först - Effektiv, kan hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med högt tempo - Engagerad, hjälpsam och har en positiv inställning - En som trivs med att jobba i team och som värdesätter vänskap på jobbet högt - Flexibel gällande arbetstid, pålitlig och ansvarsfull Dressmann är en av Nord-Europas största klädkedjor inom herrkläder med över 400 butiker i 4 länder. Kedjan erbjuder kollektioner för alla kvalitets- och prismedvetna män, med bra köp till fritid, arbete och fest. Hos Dressmann gör närmare 2400 medarbetare varje dag ett avgörande arbete för att vi ska lyckas. Dressmann är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Cubus, Carlings, Bik Bok, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Boden Personlig assistent, ca 90 %

Prima Assistans har över 12 år i branschen, bland Sveriges bästa löner och villkor. Kollektivt anslutna - kommunal. Friskvårdsförmåner. Vill du känna att du bidrar och gör skillnad ? vill du arbeta som personlig assistent hos en glad och aktiv ungdom, då är detta något för dig! Hos vår kund kommer du få vara en del av mycket skoj och bus, där du som assistent även kommer få vara med på roliga aktiviteter. Det kommer vara allt från att åka iväg på mysiga utflykter tillsammans, bada, åka på lekland, besöka lekparker mm Som personlig assistent ska du vara behjälplig med förflyttningar, personlig hygien, måltider, mediciner, träning i olika former. Arbetsuppgifterna innefattar att arbeta dag,eftermiddag samt helg. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dina kompetenser inom personlig assistans. Det är också en fördel om du har B-körkort (ej krav går bra att åka buss eller cykla) Vid frågor eller om du vill prata med oss är du välkommen att ringa Camilla på 073-832 08 75. Vi ser fram emot att höra från dig, maila din ansökan redan idag ! För att ansöka behöver du ett utdrag från polisens belastningsregister - LSS arbete med barn med funktionshinder.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Vi söker dig som vill jobba med oss på skobutiken i stan

Om jobbet Eurosko är Skandinaviens största skokedja med inspirerande butiker, kunnig personal och ett brett sortiment. Vi strävar efter att ge en så bra shoppingupplevelse som möjligt och vara ert förstahandsval för hela familjen. Vi söker nu en deltidssäljare till vår butik i Boden. Tjänsten innebär att du kommer att arbeta med försäljning och kundservice, samt bidra till att bygga upp butikens försäljning och göra den till områdets bästa. Du besitter god social kompetens och förmåga att kommunicera med kunder. Engagemang och vilja att bidra till att skapa en positiv atmosfär i butiken, Flexibilitet gällande arbetstider, inklusive helger. Vi erbjuder: En spännande och utmanande roll i en framgångsrik och växande organisation Möjlighet att vara delaktig i och påverka butikens utveckling En trevlig arbetsmiljö och engagerade kollegor Möjligheter till personlig och professionell utveckling Tjänsten är en Sommarvikariat med start omgående. Möjlighet att fortsätta jobba extra i höst. Vi tillämpar kollektivavtal. Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då ditt CV och personliga brev där du beskriver varför just du skulle vara den perfekta kandidaten för oss. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt till märk ansökan med "Deltidsanställd Eurosko Boden". Vi ser fram emot att höra från dig och att få dig som en del av vårt team på Eurosko Boden! Om anställningen Lön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Bli försäkringsförmedlare - Utbildning ingår, ingen erfarenhet krävs!

Vill du starta en spännande karriär inom försäkringsbranschen? Vi söker ambitiösa individer som är redo att lära sig och växa. Som försäkringsförmedlare hos oss får du möjligheten att utveckla dina färdigheter och bli en expert inom området - och det bästa av allt, ingen tidigare erfarenhet krävs! Allt arbete sker på vårat nyrenoverade kontor i Boden. Vi har ej möjlighet att arbeta hemifrån. Vi erbjuder: Omfattande utbildning: Vi investerar i din framgång genom att erbjuda gedigen utbildning som täcker alla aspekter av försäkringsförmedling. Du kommer att få de kunskaper och färdigheter som behövs för att bli en framgångsrik försäkringsförmedlare. Karriärmöjligheter: Vi tror på att främja interna talanger. Genom din prestation och engagemang kan du snabbt avancera och ta del av spännande karriärmöjligheter inom försäkringsbranschen. Ta chansen och starta din karriär inom försäkringsbranschen hos oss utan tidigare erfarenhet. Ansök idag och låt oss hjälpa dig att utveckla dina färdigheter och uppnå dina mål som försäkringsförmedlare. Mejla in din ansökan på [email protected] Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Telefonförsäljare

Vi på Silentium arbetar med försäljning och kundservice. Sedan 1998 har vi hunnit växa och är idag drygt 100 medarbetare i hela Sverige. Våra uppdragsgivare är välkända företag som finns inom flera branscher, bland annat inom telekom-, elbolag-, bank- och försäkringsbranschen. Silentium värderar drivkraft och ett positivt tankesätt. Hos oss finns det därför många olika utvecklingsmöjligheter, hjälpsamma kollegor och en företagskultur med stor gemenskap. I våra samtal använder vi oss av ett språk som skapar trygghet på ett informativt, personligt och förtroendeingivande sätt. Vi söker nu medarbetare till ett kommande uppdrag För att passa in och trivas hos oss ska du vara lyhörd, pålitlig och ha en positiv inställning. Naturligtvis har du lätt för att skapa nya relationer, är driven och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du bör även tycka om att ha många bollar i luften och kunna växla mellan dina arbetsuppgifter snabbt. Dina arbetsuppgifter blir att serva kunder både genom att svara när kunder ringer in och har frågor och funderingar samt att aktivt kontakta kunder gällande viktig information. Allt arbete sker på kontoret i Boden. Ingen tidigare erfarenhet krävs men det är meriterande. Du behöver prata flytande Svenska, meriterande är om du pratar flytande engelska och norska men ej ett krav. Mejla in din ansökan på [email protected] Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024