Systemingenjör Sjukvårdsmateriel

Befattningen erbjuder Till Försvarsmaktens Teknik- och Vidmakthållandekontor Logistik (TVK Log) söker vi en Systemingenjör till vår sektion för sjukvårdsmateriel. Vi söker dig som vill bidra till Försvarsmaktens förmåga inom området genom att utveckla och säkerställa tillgängligheten av materiel vid förbanden och därigenom spela en viktig roll för Försvarsmaktens förmåga. Vi är mitt uppe i en spännande resa där vi växer och ska bli fler. Vill du vara en viktig del i försvarslogistiken - då är detta en tjänst för dig!   Om enheten TVK Log arbetar på central nivå och är en viktig del av logistikledningen i Försvarsmakten. Vi ansvarar bland annat för att logistikmaterielen är tillgänglig och möter förbandens behov. Två framgångsfaktorer i våra uppdrag är samarbete och expertkompetens. Enheten är indelad i fem avdelningar och består idag av ca 100 medarbetare, huvudsakligen av civil personal med en jämn fördelning mellan kvinnor och män. Ledningen sitter i Boden, men vi har verksamhet på ett flertal orter i Sverige. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt för hög trivsel och god arbetsmiljö. Vi lägger även stor vikt vid hälsofrämjande åtgärder och som försvarsmaktsanställd har du exempelvis möjlighet att träna på arbetstid tre timmar per vecka. Vi vårdar en kultur som bygger på gemenskap samt uppmuntrar och möjliggör kompetensutveckling. Vi har flexibel arbetstid, vilket möjliggör en bra balans mellan arbete och privatliv.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som systemingenjör genomför du design- och konfigurationsledningsuppgifter för materielsystem och har förmåga att utföra tekniskt systemarbete inom ramen för vidmakthållande av materiel under fred, kris och krig, för att säkerställa systemsäkerhet och användbarhet över tid. Med vidmakthållande avses att säkerställa bibehållandet av en materiell förmåga i både numerär och funktion inom myndigheten från det att den tas emot från en viss given leverantör till dess att den avvecklas, inklusive hanterande av teknisk kravbild och ekonomi. Du kommer arbeta med teknisk kontroll och kvalitetssäkring i samband med leverans till Försvarsmakten, samt kontroll och uppföljning av materielens tekniska status, konfiguration och behov av tekniska åtgärder.  Du deltar i tekniska utredningar och framtagande av teknisk order och dokumentation, deltar i projektteam samt handlägger avvikelser och förbättringsförslag inom området. Du har även en stödjande funktion och samarbetar tätt med övriga roller inom egen sektion och avdelning samt utgör stöd till teknisk chef logistik, chefsingenjörer med flera.   Krav Kvalifikationer • Universitets- eller högskoleexamen med ingenjörsinriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Dokumenterad erfarenhet av tekniskt systemarbete, kravställning, design, konfigurations- och underhållslösningar • B-körkort.   Personliga egenskaper Som person har du mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är utvecklingsinriktad, är drivande och tar egna initiativ. För tjänsten krävs en god analytisk förmåga och likaså en väl utvecklad förmåga att se sammanhang. Du har dessutom en god kommunikativ och pedagogisk förmåga och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter, vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Meriterande • Dokumenterad kunskap och erfarenhet sjukvårds- och/eller medicinteknisk utrustning • Dokumenterad erfarenhet av teknisk dokumentation och instruktioner.   Övrigt Anställningen utgör en civil tillsvidaretjänst på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas för dig som inte redan är tillsvidareanställd inom Försvarsmakten. Arbetsort: Göteborg eller Boden Resor i tjänsten förekommer. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.   Upplysningar om befattningen För frågor om befattningen kontakta sektionschef Erik Forsgren på tfn 070-365 02 41. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Jannie Gabrielsson på tfn 073-521 57 08.   Fackliga företrädare OFR/O – Bengt Rainer OFR/S – Jeanett Svanberg SEKO – Lars-Erik Selström SACO – Elisabeth Valdemarsson Samtliga nås via växeln, 0505-45 10 00.   Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 13 maj 2024. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Mark- och anläggningsarbetare till Install

Install är ett norrländskt och jordnära installationsföretag som fortsätter att växa och har nu behov av fler medarbetare till vårt team som tillsammans med oss vill skapa hållbara möjligheter. Vi är många som valt att bo, verka och leva i Norrland. Närmare bestämt så bor det ca en miljon invånare i vår landsände. På Install så klappar hjärtat för oss norrlänningar och de företag som finns här uppe. Vi känner ett stort ansvar i att bidra till en positiv utveckling av vår landsände och dessutom på ett hållbart sätt. Att skapa smartare energilösningar och hållbarare system blir därför viktiga frågor som ligger oss närmast hjärtat. Vi erbjuder konstnadseffektiva och hållbara infrastrukturlösningar. Som mark- och anläggningsarbetare söker vi dig som ser möjligheter i varje uppdrag. Du är duktig på att bygga förtroenden för långvariga relationer och skapa mervärden hos kunden. Vi söker både dig som har erfarenhet av yrket, men även dig som nyfiken på yrket som mark/anläggningsarbetare. Som mark- och anläggningsarbetare hos oss på Install arbetar du inom infrastrukturprojekt med att bereda mark och anläggning såsom VA, plattor kantsten kabelschakter etc. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenheter av liknande uppdrag men även dig som är nyfiken på mark och anläggningsbranschen. För tjänsten krävs att du har B-körkort och har du utbildning heta arbete och ESA-14 är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Eftersom arbetet innebär direkta kontakter med våra kunder måste du kunna skapa förtroende runt omkring dig samt kommunicera på ett tydligt sätt för att uppnå resultat. Du är engagerad och brinner för att lösa våra kunders utmaningar. Du trivs med att jobba i grupp så väl som på egen hand. Vi värdesätter ett gott och affärsmässigt förhållningssätt då våra kontaktytor, både internt och externt, bygger på samarbete och goda relationer. Den här processen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alisha Alibhai på mail [email protected]. Vi arbetar med löpande urval, sök tjänsten redan idag! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Köksbiträden och kockar till förskole- och skolköken i Boden!

Är du intresserad av att arbeta som köksbiträde eller är utbildad kock/kokerska? Är du därtill intresserad av barns lärandeprocess och utveckling? Då är detta en chans för dig att få arbeta med både och! Vi söker utbildade kockar/kokerskor till Bodens kommuns skolkök och förskolekök, men även köksbiträden. Du kanske har arbetat inom restaurangbranschen och är nyfiken på hur det fungerar i skolköken och förskoleköken? Då kan detta vara ett arbete för dig! Vi erbjuder hel/deltid men även extrajobb om du har ett annat arbete som du vill kombinera med detta, eller kanske studerar. Förutom vikarier till köken finns även behov av vikarier till fritidshem, förskola och skola. Det finns därmed möjlighet för dig att arbeta både i kök och på förskola och skola om det är något du finner intressant. Du kommer att vara anställd av StudentConsulting och arbeta som konsult hos Bodens kommun. Arbetet utförs vardagar, dagtid. Helgarbete kan förekomma i vissa kök. Din profil Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande och strukturerad. Det förekommer både ensamarbete och arbete tillsammans med kollegor, det är därför viktigt att du har god samarbetsförmåga samt att du trivs lika bra att arbeta självständigt som i grupp. Eftersom arbetsplatserna är förlagda runt om i hela Bodens kommun är det fördelaktigt om du har körkort och tillgång till bil. För att vara aktuell för denna tjänst ska du ha goda kunskaper i svenska. Vidare krävs ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Eftersom det kan ta upp till två veckor att få utdraget är det bra om du begär det i samband med att du skickar in din ansökan. Detta gör du via Polisens hemsida genom länken nedan: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Observera att det nu är möjligt att få utdraget skickat till sin digitala brevlåda, vilket är det snabbaste alternativet. Låter detta som något för dig? Sök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Vill du arbeta som vikarie i skolans värld?

Finner du barns utveckling och lärandeprocess intressant? Vill du ha ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik? Då kan detta vara något för dig! I förskolan möter du barn som är mellan 1 och 6 år. Du arbetar tillsammans med förskollärare, barnskötare och specialpedagoger. I grundskolan, förskoleklass upp till årskurs 9, möter du främst elever i åldrarna 6 till 16 år och du arbetar tillsammans med bland annat lärare, fritidspedagoger, förskollärare och specialpedagoger. Som vikarie i grundskola är du ofta ensam i klassrummet och du ansvarar då för att starta upp, genomföra och avsluta lektionen på ett kvalitativt sätt. Vi söker dig som vill arbeta extra vid sidan av studier, har annat arbete som inte är på heltid eller är pensionär men vill göra en insats i skolans värld och arbeta när det passar dig. Du kommer att bli anställd av oss på StudentConsulting och arbeta som konsult i Bodens kommuns förskolor och skolor. Arbetet är förlagt dagtid måndag-fredag. Din profil För att passa i rollen som vikarie ska du vara lugn och stabil. Det är viktigt att du är duktig på att bygga relationer med barn och vuxna, du ska ge ett förtroendegivande intryck. Som person bör du ha god samarbetsförmåga, en rak och tydlig kommunikation samt kunna sätta gränser. Vidare ska du uppträda omdömesfullt och följa skolans och förskolans regler, samt vara en god förebild till barnen och eleverna. Det är inget krav på utbildning inom yrkesområdet men det är däremot meriterande, även erfarenhet inom yrkesområdet ses som meriterande. Det är även fördelaktigt om du har körkort eftersom en del förskolor och skolor är belägna utanför centrala Boden. För att bli aktuell för tjänsten krävs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Du ansöker om detta på Polisens hemsida genom länken nedan: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Observera att det nu är möjligt att få utdraget skickat till sin digitala brevlåda. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Funktionsföreträdare Förnödenhetsstyrning med inriktning Monitorering

Befattningen erbjuder Till Försvarsmaktens Teknik- och Vidmakthållandekontor Logistik (TVK Log) söker vi nu en Funktionsföreträdare med inriktning monitorering. Vi är mitt uppe i en spännande resa där vi växer och blir fler. Vi söker därför förstärkning som kan hjälpa oss med att skapa förutsättningar för att rätt sak är på rätt plats vid rätt tidpunkt. Vill du vara en viktig del i försvarslogistiken och se till att optimera och koordinera förnödenhetsflödet genom ett effektivt systemarbete? Då är det här rätt tjänst för dig!   Om enheten TVK Log arbetar på central nivå och är en viktig del av logistikledningen i Försvarsmakten. Vi ansvarar bland annat för att logistikmaterielen är tillgänglig och möter förbandens behov. En framgångsfaktor för oss i våra uppdrag är samarbete och expertkompetens. Enheten är indelad i fem avdelningar och består idag av ca 100 medarbetare, huvudsakligen av civil personal med en jämn fördelning mellan kvinnor och män. Ledningen sitter i Boden, men vi har verksamhet på ett flertal orter i Sverige. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt för hög trivsel och god arbetsmiljö. Vi lägger även stor vikt vid hälsofrämjande åtgärder och som försvarsmaktsanställd har du exempelvis möjlighet att träna på arbetstid tre timmar per vecka. Vi vårdar en kultur som bygger på gemenskap samt uppmuntrar och möjliggör kompetensutveckling. Vi har flexibel arbetstid, vilket möjliggör en bra balans mellan arbete och privatliv.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att arbeta på central nivå med administrativ förnödenhetsstyrning, som innebär att optimera och samordna förnödenhetsflödet i hela landet. Du kommer att styra förnödenheter till avsedd plats i Försvarsmaktens logistikstödsystem. Arbetsuppgifterna innebär även att genomföra analys och uppföljning i systemen, exempelvis att kontrollera att förnödenheter når avsedd plats i rätt tid. Du arbetar proaktivt och aktivt för att säkerställa rätt redovisning. I rollen kommer du även att ha stort fokus på uppföljning och monitorering i Försvarsmaktens logistikstödsystem. Du kommer att sammanhålla rutiner och direktiv för monitorering. Detta innebär även att följa upp hur verksamheten arbetar med uppföljning samt att utbilda inom området. Du stödjer med beredning av ärenden och kompetensstöd inom området. Detta kan innebära att både delta i och att leda projekt. I arbetsuppgifterna ingår att stödja vid planering, uppföljning, utbildning, analys, värdering och utveckling av funktionen förnödenhetsstyrning. Tjänsten innebär samarbeten inom enheten men också med andra förband, Högkvarteret, Försvarets Materielverk och andra myndigheter.   Krav Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända slutbetyg • Erfarenhet av arbete med logistik i ett logistikstödssystem • Goda kunskaper i Microsoft Office paketet.   Personliga egenskaper Som person har du mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är utvecklingsinriktad, drivande och tar egna initiativ. För tjänsten krävs en god analytisk förmåga och en väl utvecklad förmåga att se sammanhang. Du är kommunikativ och pedagogisk och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter, vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Meriterande • Dokumenterad erfarenhet av projektledning/projektarbete • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en verksamhet på central eller regional nivå • Dokumenterad erfarenhet och kunskap om Försvarsmaktens logistikverksamhet samt logistikstödsystem.   Övrigt Anställningen utgör en civil tillsvidaretjänst på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas för dig som inte redan är tillsvidareanställd inom Försvarsmakten. Arbetsort: Boden Resor i tjänsten förekommer. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.   Upplysningar om befattningen För frågor om befattningen kontakta avdelningschef Therese Dahlén på tfn 073-050 57 45. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Jannie Gabrielsson på tfn 073-521 57 08.   Fackliga företrädare OFR/O – Bengt Rainer OFR/S – Jeanett Svanberg SEKO – Lars-Erik Selström SACO – Elisabeth Valdemarsson Samtliga nås via växeln, 0505-45 10 00.   Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 13 maj 2024. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Funktionsföreträdare Förnödenhetsstyrning inom Försvarsmaktens Logistik

Befattningen erbjuder Till Försvarsmaktens Teknik- och Vidmakthållandekontor Logistik (TVK Log) söker vi nu en Funktionsföreträdare inom förnödenhetsstyrning. Vi är mitt uppe i en spännande resa där vi växer och blir fler. Vi söker därför förstärkning som kan hjälpa oss med att skapa förutsättningar för att rätt sak är på rätt plats vid rätt tidpunkt. Vill du vara en viktig del i försvarslogistiken och se till att optimera och koordinera förnödenhetsflödet genom ett effektivt systemarbete? Då är det här rätt tjänst för dig!   Om enheten TVK Log arbetar på central nivå och är en viktig del av logistikledningen i Försvarsmakten. Vi ansvarar bland annat för att logistikmaterielen är tillgänglig och möter förbandens behov. Två framgångsfaktorer i våra uppdrag är samarbete och expertkompetens. Enheten är indelad i fem avdelningar och består idag av ca 100 medarbetare, huvudsakligen av civil personal med en jämn fördelning mellan kvinnor och män. Ledningen sitter i Boden, men vi har verksamhet på ett flertal orter i Sverige. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt för hög trivsel och god arbetsmiljö. Vi lägger även stor vikt vid hälsofrämjande åtgärder och som försvarsmaktsanställd har du exempelvis möjlighet att träna på arbetstid tre timmar per vecka. Vi vårdar en kultur som bygger på gemenskap samt uppmuntrar och möjliggör kompetensutveckling. Vi har flexibel arbetstid, vilket möjliggör en bra balans mellan arbete och privatliv.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att arbeta på central nivå med administrativ förnödenhetsstyrning, som innebär att optimera och samordna förnödenhetsflödet i hela landet. Du kommer att styra förnödenheter till avsedd plats i Försvarsmaktens logistikstödsystem. Arbetsuppgifterna innebär även att genomföra analys och uppföljning i systemen, exempelvis att kontrollera att förnödenheter når avsedd plats i rätt tid. Du arbetar proaktivt och aktivt för att säkerställa rätt redovisning. Du stödjer med beredning av ärenden och kompetensstöd inom området. Du deltar i projekt och stödjer vid planering, uppföljning, utbildning, analys och utveckling av funktionen förnödenhetsstyrning. Tjänsten innebär samarbeten inom enheten men också med andra förband, Högkvarteret, Försvarets Materielverk och andra myndigheter.   Krav Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända slutbetyg • Erfarenhet av arbete med logistik i ett logistikstödssystem • Goda kunskaper i Microsoft Office paketet.   Personliga egenskaper Som person har du mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är utvecklingsinriktad, drivande och tar egna initiativ. För tjänsten krävs en god analytisk förmåga och en väl utvecklad förmåga att se sammanhang. Du är kommunikativ och pedagogisk och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter, vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Meriterande • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en verksamhet på central eller regional nivå • Dokumenterad erfarenhet och kunskap om Försvarsmaktens logistikverksamhet samt logistikstödsystem • Dokumenterad erfarenhet av projektarbete.   Övrigt Anställningen utgör en civil tillsvidaretjänst på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas för dig som inte redan är tillsvidareanställd inom Försvarsmakten. Arbetsort: Boden Resor i tjänsten förekommer. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.   Upplysningar om befattningen För frågor om befattningen kontakta avdelningschef Therese Dahlén på tfn 073-050 57 45. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Jannie Gabrielsson på tfn 073-521 57 08.   Fackliga företrädare OFR/O – Bengt Rainer OFR/S – Jeanett Svanberg SEKO – Lars-Erik Selström SACO – Elisabeth Valdemarsson Samtliga nås via växeln, 0505-45 10 00.   Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 13 maj 2024. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Administratör

Arbetsbeskrivning Är du noggrann, flexibel och har lätt att skifta mellan olika arbetsuppgifter? Har du erfarenhet inom administration? Läs vidare! Gillar du att arbeta med administration, vill vara med och göra skillnad på en samhällsnyttig avdelning och vill arbeta inom bankvärlden behöver du inte leta längre - här är rollen för dig! Det viktigaste för oss är din personliga drivkraft och att du tycker om att arbeta strukturerat och noggrant med dina arbetsuppgifter. Även om de personliga egenskaperna är viktigast är det meriterande om du arbetat/studerat inom service, administration eller ekonomi. För att jobba i denna roll är det krav på en godkänd gymnasieexamen och att du är flytande i svenska och engelska. Utdrag från belastningsregister och kreditupplysning sker på alla kandidater som är aktuella för anställning.  I rollen som administratör kommer du arbeta med arvskiften och ansvara för egna beslut i en varierande arbetsuppgift. Du kommer arbeta i en grupp med kompetenta kollegor så det finns alltid någon att rådfråga när behovet uppstår.  Som konsult hos Randstad omfattas du självklart av kollektivavtal och har förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på träningskort och mycket mer. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får utveckla din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.  Tjänsten är på heltid och du arbetar 38,5 h/vecka. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kontorstider. Uppdraget är planerat att pågå mellan 2024-05-02 - 2024-10-31.  Placeringsort: Boden Har du några funderingar så hör gärna av dig till någon av oss som jobbar med rekryteringen: Jenny Lindgren, Konsultchef, [email protected] Sandra Enbom, Konsultchef, [email protected] Ansvarsområden I dina arbetsuppgifter kommer du bland annat att tillsammans med övriga medarbetare i teamet säkerställa att beslut om exit är väl avvägda med stöd i lagstiftning eller villkor och att skapa en samsyn inom teamet för vad som är hållbara grunder för exit. Du kommer även sköta all administration kopplat till avslut av kundrelationer vilket kan vara följande: - Skapa och skräddarsy uppsägningsbrev. - Uppdatera och lagra information i kundens system. - Utföra kontroller, föra statistik och skapa rapporter. Kvalifikationer  • Ett stort eget driv, hög integritet och arbetsmoral. • Vara en nyfiken, självgående och snabblärd person. • Goda kunskaper inom Excel • Är analytisk, orädd, strukturerad, ansvarsfull och öppen Meriterande:  • Tidigare administrativt arbete. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Händig och teknikintresserad

Vi söker en händig och genuint teknikintresserad person till ett fritt och omväxlande jobb. Du kommer under tiden för provanställning få löpande internutbildning i jobbet. Därefter kommer du att jobba mycket självständigt och köra egen servicebil. Jobbet består främst av fysisk installation av elektronik inom ljud, bild och annan teknisk utrustning. Krav är att du har goda kunskaper, erfarenhet och förståelse för hur man använder handverktyg. Krav att du är lösningsorienterad och har kunskap inom teknik el/elektronik, ljud och bild, och att du har ett personligt intresse i området. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av annat praktiskt tekniskt jobb. Heltidsanställning månadslön med 6mån provanställning.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Förskollärare Rörvikens förskola

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Rörvikens förskola ligger centralt belägen i nedre stadsdelen i Boden och har fyra avdelningar som heter Villekulla, Bullerbyn, Lönneberga och Mattisborgen. Vi har en stor och öppen utemiljö med träd, bärbuskar, stora gräsytor, odlingslådor, cykelväg, klätterställning och pulkbacke. Vi har även tillgång till vacker natur i omgivningarna samt närhet till centrala stan där det finns kulturellt utbud såsom bibliotek, lekpark, konsthall och bio/teater. Goda bussförbindelser ger oss även möjlighet till längre utflykter. I vårt kök jobbar vår kock som lagar all mat och bakar allt bröd på plats, till stor del lokalproducerat och ekologiskt. Varje dag serveras olika sallader, grönsaker, frukt. Förskolan har stora ljusa och ändamålsenliga lokaler som ger utrymme för att utveckla och förändra lärmiljön efter behov. Bodens kommun erbjuder en friskvårdstimme i veckan när verksamheten tillåter det och friskvårdsbidrag. Förskolorna i Bodens kommun har 6 planeringsdagar per år då verksamheten är stängd Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker Dig som vill arbeta som förskollärare hos oss på Rörvikens förskola. Som förskollärare är du väl förtrogen med förskolans läroplan och ansvarar för att skapa en trygg och pedagogiskt utvecklande miljö för alla barn. Du skapar goda relationer samt planerar, genomför och utvärderar det pedagogiska arbetet med barnen i fokus. Du har nära samarbete med kollegor såväl inom arbetslaget som på hela förskolan, vårdnadshavare samt övriga samverkansparter. Vi är en mångkulturell förskola och stor vikt läggs på arbetet med språkutveckling som är ett prioriterat område. Vi arbetar bland annat med materialet Bornholm och Babblarna. Vi använder även tecken och bildstöd i den dagliga verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad förskollärare. Vi välkomnar också ansökningar från dig som i nuläget har pågående studier till förskollärare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Säkerhetssamordnare - Boden

Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa! Din vardag – stärka Sveriges säkerhet Fortifikationsverket har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Nu söker vi en Säkerhetssamordnare till regionkontoret i Boden som vill jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. I rollen som Säkerhetssamordnare ansvarar du för att stödja och kontrollera säkerhetsskyddet inom hela myndigheten med fokus i Region Norr. Vidare innebär rollen att fullgöra de uppgifter myndigheten är ålagd enligt säkerhetsskyddslagen, säkerhetsskyddsförordningen, säkerhetspolisens- och försvarsmaktens förskrifter om säkerhetsskydd mm. Du kommer att hålla i utbildningar inom säkerhetsskyddsområdet och samarbeta med regionala och lokala säkerhetsorganisationer vid andra myndigheter. Du kommer i din roll rapportera till gruppchefen som är placerad vid ett annat tjänstegöringsställe. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom säkerhetsområdet alternativt annan för tjänsten relevant utbildning. Eller motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet som myndigheten bedömer likvärdigt. Du har flerårig erfarenhet från arbete med säkerhetsskyddsfrågor inklusive säkerhetsskyddsplanering, samt kunskap om säkerhetsskyddslagstiftningen och dess föreskrifter. Vidare har du goda kunskaper i svenska. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med fysisk säkerhet, informationssäkerhet, säkerhetsskyddsanalys, samt rådgivning i säkerhetsfrågor. Så även erfarenhet av att hålla föredragningar och genomföra utbildningar. Om du har kunskaper om Försvarsmaktens regelverk avseende säkerhetsskyddstjänst är det också till din fördel. Det är även meriterande med signalskyddsutbildning. Det är också meriterande om du har arbetat strategiskt med säkerhetsskyddsfrågor samt med NATO-nära frågor. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du en god kommunikatör med pedagogisk förmåga att förklara och förankra både skriftligt och muntligt. Du har ett strukturerat arbetssätt, förmåga och intresse att snabbt finna lösningar till förbättringar och utveckling inom arbetsområdet. Du tar egna initiativ och är drivande i ditt arbete. Du är ambitiös och vill nå goda resultat i arbetet, samtidigt som du är prestigelös och stabil, och har lätt för att samarbeta med andra för att nå målen. Vi behöver dig som har högt säkerhetsmedvetande med hög integritet och gott omdöme samt en uttalad drivkraft att vara med och skydda Sveriges säkerhet. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1.000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning samt att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Placeringsort Boden. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 19 maj 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.  Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta enhetschef Tomas Lönnqvist, tfn 010-44 44 000 eller rekryteringsspecialist Monica Landmark 010-44 44 690. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

18 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024