Specialistläkare inom onkologi

Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är vi 3700 medarbetare med 120 olika yrken som tillsammans bidrar till det varje dag. Vilken roll vill du spela? Oavsett roll kan vi erbjuda dig ett meningsfullt, tryggt och utvecklande arbete där du finns till och gör skillnad för andra. Våra medarbetare säger ofta att SÄS är ett ”lagom stort sjukhus” – det är så pass stort att man kan utvecklas och göra karriär och så pass litet att det finns en känsla av gemenskap över verksamhetsområdena. Hos oss finns en framåtanda och det pågår alltid spännande satsningar och forskning för att förbättra vården för våra patienter och möta framtidens utmaningar inom hälso- och sjukvård. Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/s%C3%B6dra-%C3%A4lvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv Om vår lediga tjänst Vi söker dig som är specialistläkare inom onkologi och som vill vara med och förstärka vårt team som präglas av god kollegial gemenskap, gott arbetsklimat och goda handledningsmöjligheter. Som specialistläkare kommer du även ha möjligheten att initiera och driva utveckling utefter kunskap och intresse i samråd med resten av teamet. Som specialistläkare kommer du handleda AT- och ST-läkare samt läkarstudenter. Du kommer i tjänsten vårda patienter med onkologiska sjukdomar i både öppenvård och slutenvård. I tjänsten ingår jourtjänstgöring. Om oss Hematolog- och onkologenheten består av en slutenvårdsavdelning, onkologmottagning, hematologmottagning, hematologdagvård och onkologdagvård. Vi är specialiserade på att vårda patienter med hematologiska och onkologiska sjukdomstillstånd. Cancersjukvården är i ständig utveckling där mycket forskning pågår och många av våra patienter ingår i forskningsstudier som bedrivs inom enheten vilket skapar ett utvecklingsinriktat och spännande arbete. Vi är ett sammansvetsat och tryggt team som arbetar tillsammans, lär av varandra och stöttas av engagerade chefer. Din profil Du är legitimerad läkare med specialistbevis inom onkologi eller internmedicin. Du behärskar svenska i motsvarande nivå C1. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av onkologisk vård. Du får gärna ha forskningserfarenhet eller önskan att bedriva forskning. Du har en hög personlig mognad, trivs med självständigt arbete kombinerat med att samarbeta över professionsgränserna och har ett gott bemötande av patienter och kollegor. Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval och kan komma att kontakta intressanta kandidater under ansökningstiden. Bifoga giltig yrkeslegitimation och specialistbevis. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sjuksköterska till endoskopimottagning
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är vi 3700 medarbetare med 120 olika yrken som tillsammans bidrar till det varje dag. Vilken roll vill du spela? Oavsett roll kan vi erbjuda dig ett meningsfullt, tryggt och utvecklande arbete där du finns till och gör skillnad för andra. Våra medarbetare säger ofta att SÄS är ett ”lagom stort sjukhus” – det är så pass stort att man kan utvecklas och göra karriär och så pass litet att det finns en känsla av gemenskap över verksamhetsområdena. Hos oss finns en framåtanda och det pågår alltid spännande satsningar och forskning för att förbättra vården för våra patienter och möta framtidens utmaningar inom hälso- och sjukvård. Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/s%C3%B6dra-%C3%A4lvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv Din nästa arbetsplats! Nu har du chansen att söka en tjänst hos oss och bli en del av vårt drivande gäng på endoskopimottagningen, SÄS. Vill du arbeta på en arbetsplats med god arbetsmiljö, kompetensutveckling och med möjlighet att påverka? Då tycker vi att du ska läsa vidare vad vår intressanta tjänst innebär. Om vår lediga tjänst Vår verksamhet växer och vi söker nu en sjuksköterska som vill arbeta dagtid hos oss på endoskopimottagningen. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team med högt till tak och vi kan utlova en trygg bredvidgång då det finns gott om erfarenhet i arbetsgruppen. I ditt arbete som sjuksköterska hos oss kommer du ta emot, förbereda och sedera våra patienter inför och under undersökning, du kommer också att få lära dig assistera vid våra olika undersökningar. Vårt mål är att ge våra patienter trygghet under besöket och vård i toppklass där vi räknar med att du är med och bidrar. Som sjuksköterska hos oss kommer du att tjänstgöra i både Skene och Borås, placering utefter verksamhetens behov. Om oss Verksamhetsområde anestesi, operation och intensivvård bedriver akut och planerad verksamhet i Borås samt planerad operationsverksamhet i Skene. Verksamhetsområdet har cirka 300 medarbetare och omfattar en intensivvårdsavdelning, operationsavdelningar, postoperativ avdelning, smärtenhet och en endoskopisk mottagning. Vi arbetar aktivt med kvalitets- och verksamhetsutveckling. På endoskopimottagningen, som har verksamhet i Borås och Skene, utförs varje år ca 7000 undersökningar och behandlingar. Totalt arbetar det idag 22 personer på mottagningen varav fyra tjänstgör mestadels i Skene. Din profil Du som söker har svensk sjuksköterskelegitimation med några års erfarenhet. Som person tycker du om att samarbeta och ser teamet som en betydelsefull del i arbetet men har inga problem med att arbeta självständigt. Nytänkande och initiativtagande välkomnas. Du är empatisk och har ett bra bemötande till patienter, anhöriga och kollegor. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Läser du sista terminen på sjuksköterskeprogrammet eller har mindre än fyra månaders yrkeserfarenhet hänvisas du att söka till våra introduktionsprogram. Läs mer om SÄS introduktionserbjudande till dig som nyexaminerad sjuksköterska här. Välkommen med din ansökan redan idag och bifoga även giltig yrkeslegitimation! Urval och intervjuer sker löpande. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Regionsansvarig Kökssäljare
Vasakök AB
Företagssäljare

🔨 VasaKök söker: Säljande Regionsansvarig person med entreprenörsanda Om oss VasaKök är ett ungt och växande företag med stora ambitioner. Vi verkar på en traditionell marknad – kök och köksrenoveringar – men med ett tydligt mål: att förnya och utveckla branschen. Vi arbetar med allt från mindre uppdrag till kompletta köksrenoveringar, alltid med kundens behov i fokus. Nu söker vi dig som vill vara med på resan och etablera VasaKök i din region. Vem är du? Vi tror att du: Är självgående, initiativrik och orädd. Har livserfarenhet och förmågan att strukturera din vardag. Gillar att bygga relationer och är duktig på att möta människor. Har ett affärstänk och ett genuint intresse för försäljning – tidigare säljerfarenhet är meriterande men inte ett krav. Har körkort och tillgång till bil (ett plus). Dina arbetsuppgifter Driva försäljningen och etableringen av VasaKök i din region. Hitta nya kunder, boka och genomföra kundmöten. Planera och leda små som stora köksprojekt från start till mål. Ansvara för kundrelationer och representera varumärket på ett professionellt sätt. Arbeta med frihet under ansvar – du får stort förtroende från huvudkontoret. Vi erbjuder Möjligheten att bli en nyckelperson i ett växande företag. Frihet att styra dina dagar och bygga något eget inom ramarna för VasaKök. Stöd från huvudkontoret, men utrymme att påverka din roll och ditt arbete. En kreativ och framåtlutad arbetsmiljö med högt i tak.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Säljare sökes!
Citysälj Sverige AB
Företagssäljare

Om Allt Om Hållbarhet Allt Om Hållbarhet är en inspirerande plattform där företag kan lära sig om och engagera sig i hållbarhetsfrågor. Vi erbjuder vägledning om aktuella lagar och regler samt praktiska strategier för att hjälpa företag att ligga i framkant och driva positiva förändringar. Vi stöttar även företag i att hitta bidrag och resurser för att ställa om till mer hållbara verksamheter. Vi håller våra abonnenter informerade genom vårt regelbundna nyhetsbrev, som innehåller aktuella nyheter, lagar och trender inom hållbarhet. Våra kunder får värdefulla insikter och praktiska råd direkt i sin inkorg. Som abonnent på Allt Om Hållbarhet får man dessutom fri tillgång till vår supporttjänst, där man kan ställa frågor om hållbarhet och få hjälp med blanketter och ansökningar. Vår mission är att göra hållbarhet tydlig och lättillgänglig, så att företag kan ta aktiva steg mot en mer hållbar framtid. Om rollen Vi söker nu Säljare Allt om Hållbarhet befinner sig i en spännande expansiv fas och söker nu flertalet nya säljare till teamet. Som Säljare hos Allt Om Hållbarhet kommer du framförallt kontakta företag i syfte att presentera plattformen, dess nyhetsbrev och rådgivningstjänst - ett abonnemang som många organisationer alltså är i behov av för att hamna i rätt riktning eller komma vidare med redan befintligt hållbarhetsarbete. Det är naturligtvis meriterande om du har tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning. Allt Om Hållbarhet värderar trivsel och utveckling - du kommer arbeta i ett team med god sammanhållning där vi lär av varandra. Som Säljare har du en garantilön som ger trygghet, men också en möjlighet att påverka din lön med obegränsad provision. Vi söker dig som: Trivs med att jobba i ett högt tempo och har viljan att utvecklas. Har god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta både enskilt och i grupp. Talar flytande svenska. Vi erbjuder: En spännande arbetsplats med gynnsamma utvecklingsmöjligheter. Tävlingar och roliga aktiviteter. Säljutbildning. Goda förutsättningar till att påverka din lön. Arbetstider: Måndag till fredag, kl. 08:00-17:00. Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Borås. Är du intresserad eller vill veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Säljchef Ninos Bel på 073 542 37 92. Pga. semestertider kan återkoppling dröja något. Vi ser fram emot att höra från dig!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Gymnasielärare i Svenska som andraspråk
Borås kommun
Gymnasielärare

Bli en del av Borås Stad! Välkommen att arbeta i Bildningsstaden Borås, hos oss är varje dag meningsfull. Förutom ett meningsfullt arbete och professionella kollegor erbjuder Borås Stad en rad förmåner och attraktiva arbetsvillkor för att du ska trivas och må bra. Professionell, engagerad och lärande är nyckelord för Borås Stads verksamheter, såväl i mötet med boråsarna som i relation med kollegor. Almåsgymnasiet erbjuder utbildningar där entreprenörskap och kreativitet formar elevernas framtid. Skolans klimat präglas av gott samarbete mellan olika professioner, som alla sätter elevens lärande och framgång i centrum. På Almåsgymnasiet finns ett kontinuerligt arbete med skolutveckling. Skolan har fina resultat, där 93% av eleverna avslutar sin utbildning med yrkesexamen. Vill du vara med och göra skillnad genom att skapa förutsättningar för våra elevers framgång? Då kan du vara vår nya kollega! Skolan ligger i centrala Borås med närhet till Resecentrum för dig som pendlar med tåg eller buss. Ytterligare information om verksamheten finner du på Almåsgymnasiets hemsida. Gymnasielärare i Svenska som andraspråk Arbetsuppgifter Undervisning i gymnasiets kurser inom Svenska som andraspråk, gärna i kombination med ett annat ämne. I tjänsten kan det ingå klassföreståndarskap, vilket bl. a innebär ansvar för att följa upp elever kontinuerligt och genomföra utvecklingssamtal. Som lärare på Almåsgymnasiet skapar du förutsättningar för lärande, handleder eleven mot målen och deltar i fostran av eleven till en samhällsmedborgare. Du arbetar kontinuerligt med att bedöma måluppfyllelsen och kommunicera detta med eleven. I tjänsten ingår klassföreståndarskap, vilket innebär att du tar föräldrakontakter och genomför utvecklingssamtal. Undervisningen planeras, genomförs och efterarbetas utifrån formativa perspektiv. Samarbete med övriga lärare både i ämnesgrupp och i programlag är en självklarhet. Övrig information Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00. Läs mer om Borås Stads personalförmåner. Gymnasie- och vuxenutbildningsnämndens övertygelse är att alla elever vill och kan lära. Läs mer i förvaltningens utvecklingsplan Bildningsstaden Borås. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Urval och intervjuer sker löpande. Kvalifikationer Gymnasielärarutbildning i ämnet Svenska som andraspråk. Annat ämne i kombination med SVA kan vara intressant. I uppdraget som lärare krävs ett tydligt ledarskap där du engagerar och utmanar dina elever, är kreativ och har ett gott bemötande. Du skapar och upprätthåller positiva relationer, är strukturerad, tydlig och uppmärksam på elevers olika förutsättningar. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter, identifierar utvecklingsområden och bidrar själv till lösningen genom idéer, initiativ och flexibilitet. Du uttrycker en positiv attityd och handlar i enlighet med fattade beslut för hela verksamhetens bästa. Du är aktiv och deltar i arbetet med att utveckla skolverksamheten tillsammans med lärarkollegor, skolledning och övrig personal. Du är väl förtrogen med digital teknik och använder dig av det som ett naturligt redskap i ditt arbete. Enligt skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom gymnasieskolan. Beställ gärna ett utdrag i samband med att du ansöker om denna tjänst. Blanketten hittar du via polisen.se Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Studenter sökes till ICA Bankens Kundservice
Randstad AB
Telefonförsäljare m.fl.

Arbetsbeskrivning Har du talang för att ge fantastisk service och är intresserad av privatekonomi och bankvärlden? Vi söker nu passionerade och engagerande studenter till ICA Banken i Borås som gillar att skapa mervärde för bankens kunder och bygger starka kundrelationer. Om du är redo för nästa steg i din karriär inom bankbranschen, är detta din chans. Din framtida uppdragsgivare Att göra varje dag lite enklare, det är vår vision. När du jobbar hos oss bidrar du till att hitta enklare och bättre lösningar för våra kunder så att de får en tryggare hushållsekonomi. Det bidrar till att vårt jobb känns meningsfullt på riktigt. Varje dag. ICA Banken erbjuder ett komplett utbud av banktjänster för privatpersoner, allt ifrån spara och betala till låna och försäkra. Våra Företagstjänster levererar effektiva betaltjänster och finansiella lösningar till ICA Handlare, ICA Gruppen samt myndigheter och kommuner. Vi vill göra varje dag lite enklare och förenkla vardagen för ICAs kunder. Vi möter våra kunder i butik, digitalt och via telefon. ICA strävar efter att återspegla både våra kunders mångfald och samhället som helhet och är därför beroende av medarbetare med olika kompetenser och erfarenheter. Vi värdesätter mångfalden av kunskap och perspektiv som detta innebär. Vad erbjuder rollen? Som kundansvarig hos ICA Banken har du en central roll där du är kundens första kontakt. Dina arbetsuppgifter innefattar att hjälpa kunder över telefon, chatt och mejl med olika frågor om bankens produkter, tjänster och digitala lösningar. Du kommer att erbjuda skräddarsydda lösningar för privatpersoner baserat på kundens individuella behov. I ditt uppdrag ingår även att naturligt bredda kundernas engagemang på ICA Banken och därigenom bidra till långsiktiga relationer.  Du förväntas kunna arbeta minst 35 timmar per månad både under vardagar samt 1-2 helgpass. Arbetspassen är mellan 4-5 timmar eller heldagar enligt överenskommelse. Arbetstiden för studenter är flexibel och följer ICA Bankens öppettider, vilket innebär vardagar kl. 07:50-20:10 samt helger 9:50-15:10. Du har själv ansvaret att lägga in din tillgänglighet så det passar bra ihop med studier eller annat arbete. Du är anställd via Randstad AB på uppdrag hos ICA-banken och uppdraget börjar med en introduktionsutbildning som pågår i ca fyra veckor och samordnas med dig så att det passar dina studier/annat arbete.  Vem är du? Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en säljroll eller har en bakgrund inom service där du är van vid att ta ett stort eget ansvar. Som person är du genuint serviceinriktad, nyfiken och älskar utmaningar. Du trivs med försäljning och har ett stort intresse för privatekonomi. Självledarskap är något som kommer naturligt för dig, och du söker en arbetsmiljö som präglas av ständigt lärande, entreprenörskap och ett starkt fokus på kunden.  Är detta din perfekta match? Bli en del i teamet på ICA Banken, där du kommer att inspireras och utvecklas tillsammans med våra engagerade kollegor när vi möter och hjälper våra kunder! Vår vardag på ICA Banken präglas av en kontinuerlig inlärningsprocess och en entreprenörs anda, där vi strävar efter att växa tillsammans med våra kunder i fokus. Vi tror på kraften i samarbete och är övertygade om att framgång uppnås när vi arbetar tillsammans och har kul på jobbet. Tillsammans med Randstad AB kommer du att trivas i en arbetsmiljö på ICA Banken som kännetecknas av glädje och engagemang, och där du har möjlighet att fortsätta utvecklas.  Om Randstad AB Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Varmt välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan via randstad.se. Sista ansökningsdag är 250713 intervjuer sker löpande. Vi tillämpar drogtestning, kontroll av kreditupplysning och utdrag ur belastningsregistret i samband med rekryteringsprocessen.  Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Maria Samuelsson, [email protected] eller Amanda Aasa, [email protected]. Ansvarsområden Besvara inkommande samtal, mejl, chattfrågor från kunder Hantera administrativa kundärenden och säkerställa en hög nivå av kundtjänst.  Jobba med merförsäljning till nya och befintliga kunder Arbeta proaktivt för att identifiera kundbehov och föreslå lämpliga lösningar.  Samarbeta med andra teammedlemmar för att säkerställa att kundbehoven uppfylls. Kvalifikationer du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och har minst 1,5 år kvar av dina studier. Bifoga intyg på annan huvudsaklig sysselsättning i din ansökan kunna jobba heltid under sommaren samt under mellandagar jul/nyår goda kunskaper i både svenska och engelska, samt god datorvana godkända gymnasiebetyg Vi är även öppna för dig som vill ha en deltidsanställning. Om företaget ICA Banken AB

16 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Arbetsledare Fastighetsservice
FR Fastighetsservice AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du redo för nästa utmaning? Vi söker just nu en ny arbetsledare. Kvalifikationer och färdigheter Arbetslivserfarenhet som arbetsledare eller liknande med personalansvar och budgetansvar. Dator- och systemvana Goda kunskaper i Office365 B-körkort Arbetsledning Som arbetsledare är du navet i det dagliga arbetet rörande drift och underhåll av våra kunders fastigheter. Det är du som arbetsledare som ser till att alla jobb blir utförda och att de utförs enligt uppsatta mål och krav. Som arbetsledare har du har ett resultatansvar för de jobb som utförs i din regi. Tjänsten innefattar ett personalansvar där du arbetsleder och planerar arbetet för en arbetsgrupp på ca 15 medarbetare. Större delen av din personal är placerad i Borås men du har också ansvar för personal med placering i Göteborg och Varberg mm. Detta medför att resor förekommer i arbetet. Det är ditt ansvar att ha koll på vad och när vi ska göra de olika delarna i våra avtal gentemot kund och styra arbetsgruppen efter prioriteringar. Du förväntas vara ett bollplank till fastighetsteknikerna och hjälpa dem att fatta beslut kring åtgärder mm och stötta de på plats när de inte löser arbetet på egen hand. Som närmsta chef förväntas du hålla i veckomöten/daglig avstämning med fastighetsteknikerna. Kundrelationer Som arbetsledare ansvarar du för utförandet av kunduppdraget för verksamhetsområdet fastighetsservice. Du ansvarar för projektets genomförande och bidrar till att skapa goda relationer med våra kunder och samarbetspartners. I uppdraget kommer du regelbundet delta i avstämningsmöten med kunder ihop med kundansvarig. Administration Tjänsten innefattar en hel del kontorstid där du dagligen schemalägger,attesterar tidrapporter, sammanställer och fakturerar arbeten löpande, hanterar reklamationer och garantier på utförda tjänster mm. Andra administrativa arbetsuppgifter som kommer att förekomma är exempelvis planera och strukturera utförandet av avtalsåtaganden, attest av lönerapporter, skapa faktureringsunderlag, räkna på och lämna offerter till kunder. Personalansvar Arbetsledaren är den närmsta chefen för de medarbetare som ingår i arbetsgruppen fastighetsservice. I personalansvaret ingår arbetsuppgifter som exempelvis semesterplanering, planera in utbildningar, hålla i medarbetarsamtal osv. System/Program I det dagliga arbetet kommer du att arbeta i Office365 samt våra interna affärssystem, men även externa system som tillhandahålls av våra kunder. Denna arbetsbeskrivning är inte fullständig, du kommer givetvis få vara med och göra andra normalt förekommande arbetsuppgifter på företagets kontor. Då FR är ett snabbt växande fastighetsservicebolag så kommer tjänsten att utvecklas och formas i takt med FR’s behov. Din Profil Att vara arbetsledare är ett mycket ansvarsfullt arbete, man måste kunna med kort varsel ta viktiga beslut, hantera konflikter och också ha förståelse för hur olika medarbetare reagerar och förhåller sig till omgivningen. Tjänsten kräver att du kan vara rak och tydlig och när det behövs kunna ta obekväma beslut. För att trivas i rollen ser vi att du är lösningsorienterad, gillar ordning och reda, är kundfokuserad och har lätt för att bygga relationer. I ditt arbete som arbetsledare är samverkan, såväl internt i teamet som med kunder, avgörande. Det är av största vikt att du är lyhörd gentemot dina medarbetare. Du är engagerad, serviceminded och besitter god kommunikationsförmåga. Du måste vara stresstålig och kunna hålla koll på flera saker samtidigt. Vi erbjuder Hos oss ges du möjligheten till att vidareutveckla dina färdigheter i ett snabbt växande fastighetsservicebolag. På FR Fastighetsservice är vi måna om att vara en arbetsplats med god stämning och stark sammanhållning. Arbetet sker i första hand under dagtid på vårt kontor. Möten på kvällstid med kunder förekommer också. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV och personligt brev. Ange gärna när du kan tillträda/din uppsägningstid då vi önskar tillträde snarast möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Fönsterhantverkare/Finsnickare sökes
Nordiska Kulturfasader AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Tycker du det är viktigt att bevara det som redan finns och renovera upp det till dess ursprungsskick? Brinner du för kulturbyggnader och har snickarkunskaper inom fönsterarbete eller finsnickeri? Då är det dig vi söker! Vi på Nordiska kulturfasader söker nu en person som kan tänka sig att jobba med fönsterrenoveringar. Det är allt från skrapning, trälagningar, glasbyten, kittning samt målning. Även tillverka nya bågar om det behövs eller efterfrågas. Vi ser att du har relevant erfarenhet, kan jobba i team men också självständigt. Du är noggrann, uppskattar detaljarbeten och ser möjligheter istället för problem. Varmt välkommen med din ansökning till [email protected]

16 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Specialistläkare inom internmedicin till MAVA

Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är vi 3700 medarbetare med 120 olika yrken som tillsammans bidrar till det varje dag. Vilken roll vill du spela? Oavsett roll kan vi erbjuda dig ett meningsfullt, tryggt och utvecklande arbete där du finns till och gör skillnad för andra. Våra medarbetare säger ofta att SÄS är ett ”lagom stort sjukhus” – det är så pass stort att man kan utvecklas och göra karriär och så pass litet att det finns en känsla av gemenskap över verksamhetsområdena. Hos oss finns en framåtanda och det pågår alltid spännande satsningar och forskning för att förbättra vården för våra patienter och möta framtidens utmaningar inom hälso- och sjukvård. Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/s%C3%B6dra-%C3%A4lvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv Om vår lediga tjänst Tjänsten avser placering på MAVA med 24 vårdplatser indelade i 3 team. Som specialist har du ansvar för hälften av vårdplatserna. Läkarteamet består vanligtvis av specialister, ST-läkare, AT-läkare och ibland övriga UL samt kandidater. Ett av teamen rondas av ST-läkare som handleds av tjänstgörande specialist. Patientkategorierna är allmän internmedicin patienter samt stabila kardiologiska patienter. Hos oss är du en nyckelperson och kommer till ett riktigt gott gäng som värnar om varandra och verksamheten. Som specialistläkare är du en självklar del i läkargruppen och har nära samarbete med andra yrkeskategorier på kliniken. Utbildning och kurser tillgodoses både internt och externt. Om oss Verksamhetsområde (VO) medicin är ett av sjukhusets största områden och har en bred verksamhet med specialister inom allmän internmedicin, kardiologi, hematologi, lungmedicin, allergologi, njurmedicin, gastroenterologi, diabetes, endokrinologi samt onkologi. Vi har ett stort utbildningsuppdrag med stora delar av läkarutbildningens medicinkurs förlagd till SÄS. Vi är stolta över att få kalla oss universitetssjukvårdsenhet vilket innebär en kvalitetsstämpel på vår forsknings- och utbildningskapacitet. Kliniken är organiserad i fyra sektioner: Hema/onk-sektionen, lung/gastro/endokrin-sektionen, medicin/njur-sektionen samt kardiologsektionen. Inom sektionerna finns läkarchefer, verksamhetsansvariga överläkare och vårdenhetschefer som leder utvecklingen av arbetet. Vårt uppdrag är att bedriva internmedicinsk och onkologisk vård för invånarna i vårt upptagningsområde och det gör vi med stort och hängivet engagemang. Din profil Vi söker dig med svensk läkarlegitimation och som är specialist inom internmedicin. Du behärskar det svenska språket med lägst nivå C1. Det är meriterande för tjänsten om du har några års erfarenhet och eventuellt en grenspecialitet. Vi lägger stor vikt vid din kommunikativa förmåga och samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du har en vilja att bidra till att vår verksamhet utvecklas effektivt och till att upprätthålla ett positivt arbetsklimat på våra enheter. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningarna löpande och kan komma att kontakta intressanta kandidater för intervju under ansökningstiden. Bifoga din läkarlegitimation i din ansökan samt specialistbevis.  Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sjuksköterska till psykiatriavdelning 2
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Starta karriären i Västra Götalandsregionen - Vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter på kvalitetscertifierade arbetsplatser. Om du vill vara med och bidra till en god och säker vård med rehabilitering för personer med beroendeproblematik, möjlighet att följa dina patienter i rehabilitering över tid och har ett genuint hjärta för vår patientgrupp – då söker vi dig! Om vår lediga tjänst Vi söker nu dig som är specialistsjuksköterska i psykiatri alt. grundutbildad sjuksköterska med intresse för eller erfarenhet av psykiatrisk omvårdnad. Arbetsuppgifterna är sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom psykiatrisk vård. Vi arbetar tvärprofessionellt med läkare, sjuksköterskor och skötare. Som sjuksköterska leder och fördelar du arbetet i teamet samt ansvarar för patientens omvårdnad. Du arbetar nära patienten, samverkar med andra aktörer och gör skillnad för de som vårdas på avdelningen. Vi är en välfungerande arbetsplats med god sammanhållning. Du kommer därför snabbt att känna dig välkommen och vara en av oss. Vi har stort fokus på gott bemötande, arbetsglädje och trivsam arbetsmiljö. För att du ska känna dig trygg i din roll kommer du att få en individuell introduktion. Vi är måna om att du ska få en bra introduktionen och därför anpassas den efter din erfarenhet.  Om psykiatrins kvarter Vill du arbeta i nya, moderna och unika lokaler framtagna för specialistpsykiatrisk vård? Psykiatrins kvarter är en nybyggd och modern vårdmiljö med gröna utegårdar och fräscha och ljusa lokaler. Vår ambition är att kunna erbjuda Sveriges bästa psykiatriska vård och Psykiatrins kvarter är vår största satsning på många år. Vi söker nu dig som vill följa med oss på vår fortsatta resa mot framtiden psykiatri. Om oss Beroendevården på Södra Älvsborgs sjukhus består av en slutenvårdsavdelning och en öppenvårdsmottagning som har tätt samarbete. Psykiatriavdelning 2 och psykiatrimottagning beroende leds av en vårdenhetschef och ingår i samma vårdkedja. Detta är ett led i att utveckla sammanhållen vårdkedja. Patienterna vi vårdar har ofta beroendeproblematik och annan allvarlig psykiatrisk diagnos. De lagutrymmen vi vårdar utifrån är både HSL, LPT, samt LVM i väntan på annan placering. Avdelningen samverkar med specialistpsykiatriska öppenvårdsmottagningar, socialtjänst och primärvård. Vi strävar efter att ge våra patienter meningsfull vård med hög kvalitet och hög patientsäkerhet. I våra nya lokaler har vi en vision om att uppnå ett nytt arbetssätt som möjliggör nollvision avseende hot och våld samt tvångsåtgärder. I patientarbetet läggs fokus på att arbeta med ett lågaffektivt bemötande och vår ambition är att ge psykiatrisk vård i toppklass. Nu behöver vi ett nytt tillskott till vår arbetsgrupp eftersom en av våra sjuksköterskor ska sluta. Vi söker dig som har ett genuint intresse för psykiatri. Du ska tycka om att arbeta i högt tempo och vara redo för alla slags utmaningar. Du ska vara en lagspelare med glimten i ögat, men som vet vikten av samarbete och kommunikation. Avdelningen består av ett välfungerande team med trevliga kollegor som drivs av nyfikenhet och en vilja att hela tiden utveckla verksamheten. Hos oss får du chansen att vara del av en spännande och livfull arbetsmiljö där vi sätter patienten i fokus och arbetar för att skapa en trygg och stöttande miljö. På avdelningen arbetar sjuksköterskor och undersköterskor men även specialistläkare och medicinska sekreterare. Verksamhetsområdet arbetar med långsiktig kompetensutveckling för sjuksköterskor vilket bland annat innebär möjlighet till specialistutbildning efter en tids tjänstgöring på mottagningen. Tonvikten ligger på att ge professionell behandling och bemötande åt våra patienter men arbetsglädje, humor och en trivsam arbetsmiljö för medarbetarna står också högt på agendan. Vi har ett nära samarbete med Högskolan i Borås och tar emot sjuksköterskestudenter på VFU. Din profil Vi söker dig som har svensk sjuksköterskelegitimation och har erfarenhet i yrket. Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet från psykiatrisk vård och/eller är specialistsjuksköterska i psykiatri med erfarenhet från beroendevård. Vi ser att du har ett stort intresse av att arbeta personcentrerat utifrån uppdrag och värdegrund. Vi önskar att du har ett positivt, flexibelt och pedagogiskt förhållningssätt med hög grad av professionalitet. Vi ser även att du har god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vidare ser vi att du är ansvarstagande och att du har en drivkraft att arbeta med att förbättra den specialistpsykiatriska vården utifrån nytänkande och kreativa tankegångar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt den genuina tron på människans förmåga till förändring där du sätter patientens bästa i centrum och är lyhörd för individuella behov. Läser du sista terminen på sjuksköterskeprogrammet eller har mindre än fyra månaders yrkeserfarenhet hänvisas du att söka till våra introduktionsprogram. Läs mer om SÄS introduktionserbjudande till dig som nyexaminerad sjuksköterska här. Arbetstid I tjänsten ingår arbete dag, kväll och helgarbete enligt EU-anpassat schema med 11-timmars dygnsvila. Övrigt Vill du veta mer är du varmt välkommen att höra av dig. Vi värnar om allas trygghet och begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret på dem som erbjuds anställning hos oss.  Intervjuer genomförs löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga yrkeslegitimation med din ansökan.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025