Gör skillnad! Extrajobb för studenter (Borlänge)
Insamlingsstift Läxhjälpen
Övriga utbildare och instruktörer

Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Borlänge till hösten 2025! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets-, högskolestuderande eller yrkeshögskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 100 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
SSAB - Mekaniker - Fältservice
SSAB Emea AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Vi söker en daggående mekaniker för reparationer och underhåll av elmotorer till sektion Fältservice, som har hand om underhållet av elmotorer både på verkstad och i fält. Sektionen har även hand om kraft/brytar service. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Den huvudsakliga arbetsuppgiften du kommer att arbeta med är att renovera/reparera elmotorer i olika utföranden som sitter i våra produktionsanläggningar. Du kommer att få arbeta varierat både i grupp och självständigt. Det kommer också ingå att vara behjälplig på våra underhållsstopp med service på våra elmotorer i fält. Arbetstiden är dagtid. Dina huvudsakliga ansvarsområden Reparationer/renoveringar av elmotorer på våran verkstad. Underhåll i fält av våra elmotorer i produktionsområdet. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet som mekaniker och kan jobba både självständigt och samarbeta med andra och genererar positiv energi på arbetsplatsen. Meriterande om du har erfarenhet av lager/transmissioner samt om du har el-utbildning. Vi lägger stor vikt vid din personliga egenskaper. Du är ansvarsfull, noggrann och förstår vikten av att arbetet utförs med god kvalité och under säkra former. Du är kommunikativ, har högt säkerhetstänk och värdesätter samarbete tillsammans med andra. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna https://rekryteringslots.se/medflyttarservice/ Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Tester 4. Referenstagning 5. Kom och träffa oss 6. Hälsoundersökning 7. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Magnus Söderholm, Sektionschef Fältservice via mail [email protected]. Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av IF Metall som nås via vår växel på tfn 0243-700 00. Några ord från din blivande chef "Hej, Jag som blir din chef på Fältservice heter Magnus Söderholm. Jag söker en medarbetare som kommer att ingå i en grupp som har fokus på att sköta underhållet av våra elmotorer. SSAB är ett företag med stort fokus på arbetsmiljö och säkerhet och för mig är det viktigt att alla medarbetare trivs och mår bra och att vi tillsammans hjälps åt att nå våra uppsatta mål. Välkommen med din ansökan. " SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Arbetsterapeut Primärvårdsrehab Borlänge
REGION DALARNA
Arbetsterapeuter

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Primärvårdsrehab är en enhet med fyra arbetsterapeuter och åtta sjukgymnaster/fysioterapeuter, avdelningschefen är sjukgymnast och arbetar delvis kliniskt. Vi arbetar mot VC Jakobsgårdarna, VC Kvarnsveden och VC Säter, vår enhet är belägen i fina lokaler i centrala Borlänge. Vi samarbetar även med VC Gagnef och VC Domnarvet gällande gruppbehandling och vid ledigheter. Primärvårdsrehab är en välfungerande enhet som har personal med hög kompetens inom många olika områden, det finns stora möjligheter till utveckling inom yrket hos nya medarbetare. Vi har god erfarenhet att handleda kollegor in i rollen i primärvård då vi är en stor arbetsgrupp som gärna delar med sig av sin kunskap Arbetsterapeut Primärvårdsrehab Borlänge Arbetsuppgifter Arbetsterapeuter i primärvård jobbar med handrehabilitering, basal demensutredning, viss hjälpmedelshantering samt utredning och behandling av patienter som har problem med aktiviteter i vardagen. Vi bedriver gruppbehandling inriktad mot balans och fallprevention, aktivitetsbalans (ReDO), tidshantering (Ha Koll) och Energihantering. Vi ger även daglig telefonrådgivning via Tele Q. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut har erfarenhet inom något av de arbetsområden som ingår i våra arbetsuppgifter Vi lägger stor vikt vid kunskap om, och intresse av kognitiva bedömningar och behandling av dessa besvär då det är ett område där arbetsterapeutens insatser ökat allt mer de senaste åren. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

7 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Socialpedagog/Internatansvarig på Fornby folkhögskola i Borlänge
REGION DALARNA
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Fornby folkhögskola erbjuder en mängd kurser, bland annat Allmän kurs med flera olika inriktningar, Konst och textila kurser. Hjärnskadekurs för personer med förvärvad hjärnskada. Vi bedriver också ett samverkansprojekt "Nära till språket och hälsan", en kurs för personer som står långt från arbetsmarknaden. Socialpedagog/Internatansvarig på Fornby folkhögskola i Borlänge Arbetsuppgifter Den ena delen av vikariatet innefattar socialpedagogiskt-/undervisningsarbete med deltagare i samverkansprojekt Nära till språket och hälsan. Deltagarna i projektet stöttas i språkutveckling, hälsa och egenmakt för stegförflyttningar mot vidare studier och självförsörjning. Den andra delen av vikariatet innefattar internatansvar med administration av bla rumsbokningar, avtal och nyckelhantering. I denna del ingår även att vara socialpedagogiskt stöd till de som bor på internatet, med inslag av trivselaktiviteter efter skoltid (sen eftermiddag/kväll en till två gånger i veckan) samt stöd i daglig livsföring. En mindre mängd lokalvård kopplat till internatet ingår också samt att fungera som resurs i bla lunchsituationen för deltagare med stödbehov. Arbetstid vardagar måndag - fredag, kvällstjänstgöring på internatet 1-2 kvällar i veckan. Vikariatet sträcker sig mellan 2025-08-01 och 2025-12-31. Övrig information Kvalifikationer Krav avslutad gymnasieutbildning datorvana B-körkort Meriterande socialpedagogisk utbildning erfarenhet arbete som pedagogisk assistent/kursassistent erfarenhet eller utbildning inom svenska som andraspråk Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Personlig assistent till man i Borlänge
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en man i 60-års åldern som är mycket idrottsintresserad. Du assisterar och stöttar honom i allt i hans vardag. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som han önskar.  Arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden med det han behöver hjälp med för tillfället.  Vi söker dig som Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Omsorg bör vara din styrka och lyhördhet din förmåga. Du behöver vara bra på att hantera stress och ett plus i kanten om du är en glädjespridare. Du bör också ha modet att vara närvarande och kunna ta ansvar. Här samarbetar vi i ett stabilt, trevligt och tryggt arbetsgäng. Bra om du har erfarenhet av vården och personlig assistent, det är många moment att lära sig som du lär dig på plats. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen  Nu behöver vi vikarier för start omgående. Ni jobbar 12 timmars pass med aktiv tid under natten. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV och personligt brev.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att lämna in din ansökan.  Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

7 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Vi söker en kollega till gänget på Öppenvården Svea, sök vett´ja!
Borlänge kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Öppenvården Svea (tidigare alkohol- och drogrådgivningen) i Borlänge kommun är en väletablerad verksamhet som erbjuder stöd och behandling i öppenvård till Borlängebor med beroendeproblematik och kriminalitet. Vi tillhör en verksamhet inom individ- och familjeomsorgen som jobbar med insatser i egen regi. Vi söker nu en kollega till vårt härliga team. I teamet finns en bred kompetens och en lång erfarenhet av behandlingsarbete. Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak och många skratt varje dag, varvat med allvar och professionalitet. Teamet behöver förstärkas med en behandlare/alkohol- och drogterapeut som i första hand jobbar tillsammans med Johan i våra 12-stegs grupper. I verksamheten jobbar sammanlagt sex behandlare, som tillsammans ansvarar för alkohol- och drogrådgivning samt psykosociala behandlings- och stödinsatser. Målgruppen är Borlängebor från 18 år, med substansberoende, spelberoende och kriminalitet. Verksamheten behöver förstärkas med Dig och Din kompetens för att även framåt erbjuda Borlängebor med beroendeproblematik insatser av god kvalité.  På vår palett av insatser har vi, förutom behandling utifrån 12-stegsfilosofin, behandling utifrån Kbt, Åp, Hap, Kriminalitet som livsstil, behandling för spelberoende. I vår anhörigbehandling har vi inspirerats av Craft. I verksamheten finns en samordnare som leder och fördelar det dagliga arbetet och som finns som stöd för behandlarna i verksamheten. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Du arbetar på uppdrag av socialsekreterare som utreder och fattar beslut om insats. Dina arbetsuppgifter är att tillsammans Johan planera och genomföra behandling utifrån 12-stegsmodellen, i första hand. Du kommer även att ha enskilda samtal. Inom givna ramar förväntas du ta stort eget ansvar för den behandling som du genomför, vilket kräver både kompetens (i olika metoder) och erfarenhet av arbete med målgruppen. Alla insatser anpassas till individens behov och förutsättningar. I arbetet ingår upprättande av genomförandeplan som du gör tillsammans med klienten. Efterföljande dokumentation, uppföljningar och återrapportering till socialsekreterare är också viktiga delar av ditt arbete. Vi erbjuder dig ett omväxlande och spännande arbete med stora möjligheter att påverka din arbetsvardag. Gemensamt med dina kollegor får du medverka i verksamhetsplanering, uppföljning och metodutveckling utifrån Borlängebornas behov och socialstyrelsens nationella riktlinjer. I verksamheten kommer vi att se över implementering av instrument för att utvärdera våra insatser. Självklart har vi regelbunden handledning. IFO, individ och familjeomsorgen, befinner sig i en spännande utvecklingsfas utifrån att vi får en ny socialtjänstlag. Varje medarbetare är en viktig kugge i utvecklingsarbetet, då alla behöver bidra genom att delta i arbetsgrupper för att förändringsarbetet ska gå framåt. Viss kvällstjänstgöring kan förekomma. KVALIFIKATIONER Du är utbildad alkohol- och drogterapeut alternativt addiktolog och har dokumenterad erfarenhet av arbete med personer som har beroende. I arbetet använder du MI som förhållningssätt. Ett krav är att du har utbildning med 12-stegs inriktning (eller har utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren). Mycket bra muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt körkort B är krav. Bra kunskaper i engelska är meriterande. Meriterande är om du är utbildad i behandling av spelberoende. Det är också viktigt att du har erfarenheter av att tidigare ha jobbat med behandling av substanser och/eller hazardspel i öppenvård eller på institution. Har du dessutom utbildning och/eller erfarenhet av Kriminalitet som livsstil, Hap, Craft och Jag och min familj så står du dig lite bättre än konkurrenterna. Du sätter alltid Borlängebons behov i fokus och tar till dig av feedback för att förbättra vårt arbete. Du är duktig på att skapa relationer och har lätt för att samverka med andra parter, både inom vår organisation men även externa samarbetspartners. I jobbet krävs flexibilitet och att kunna ställa om när förutsättningarna ändras, att se lösningar och möjligheter även under press ligger naturligt för dig. Du är medveten om dina styrkor och utvecklingsområden och är beredd att både ge och ta emot feedback för att utvecklas i yrkesrollen.                                                            Intervjuer sker löpande. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
VD till Dala-Profil AB
Hansson & Partners i Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Dala-Profil AB ska vara det självklara alternativet när det gäller leveranser av kompletta plåtlösningar för tak och fasad för plåtslagerier, byggföretag och industrier i Mellansverige. Företaget har ett brett program av tak- och väggprofiler, slätplåt, takavvattning och taksäkerhet. Affärsidén bygger på en flexibel organisation med kompetent personal vilket möjliggör snabba och säkra leveranser, detta säkerställer ett tryggt samarbete för våra kunder. Produktionen sker idag i stora (13 000 m²) och väl anpassade lokaler i Borlänge. Sedan 2022 är vi en del av Ruukki Construction, ett helägt dotterbolag till SSAB. Vi verkar som en självständig affärsenhet inom affärsområdet Roofing Scandinavia, tillsammans med bland andra Plannja och DesignTak. Vi är cirka 30 medarbetare med en omsättning på drygt 200 MSEK och en god lönsamhet. Dala-Profil AB söker Verkställande Direktör -en nyckelroll i ett växande industribolag inom Ruukki-koncernen Därför ska du välja Dala-Profil Dala-Profil är ett lönsamt och välskött bolag med stark lokal förankring, stabil kundbas och en tydlig position som en pålitlig partner i branschen. Du får leda ett bolag med tydligt tillväxtfokus där det finns både vilja och resurser att investera i framtiden. Här finns möjlighet att göra verklig skillnad. Som en del av Ruukki Construction och SSAB får du tillgång till ett större nätverk, kompetens och stöd samtidigt som Dala-Profil drivs som en självständig enhet med stort eget mandat. Rollen är både strategisk och operativ. Du får arbeta nära verksamheten, påverka helheten och vara en nyckelperson i både den lokala och skandinaviska organisationen. Dala-Profil präglas av en prestationsbaserad kultur med hög trivsel, korta beslutsvägar och ett starkt engagemang i hela organisationen. Vi erbjuder dig Som VD har du fullt resultatansvar och leder bolagets strategiska, taktiska och operativa arbete. Du rapporterar till Head of Roofing Scandinavia och ingår i affärsområdets ledningsgrupp. Rollen är bred och kräver både strategisk höjd och operativ närvaro där du är lika bekväm i kundmöten som i ledningsgruppsarbete. Dina huvudsakliga ansvarsområden: -Driva lönsam tillväxt och identifiera nya affärsmöjligheter -Ansvara för bolagets kommersiella strategi, produktportfölj och prissättning -Leda och utveckla organisationen samt säkerställa en attraktiv arbetsplats -Säkerställa operativ effektivitet enligt Lean- och 5S-principer samt hantera standarder och regler för att säkerställa att Ruukki följer tillämpliga bestämmelser om sina produkter och sitt miljöavtryck tillsammans med lokala lagar. -Representera Dala-Profil i externa sammanhang och i samarbete med andra bolag inom Roofing Scandinavia. Vad vi söker hos dig Vi söker dig som är en affärsorienterad och erfaren ledare med dokumenterad förmåga att driva tillväxt, leda organisationer och skapa resultat. Du har ett starkt kommersiellt driv och trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativ närvaro. Vi tror att du har: -Gedigen erfarenhet av ledarskap i affärsdrivna miljöer, gärna inom tillverkande industri -Flera års erfarenhet av försäljning, affärsutveckling och kommersiellt ansvar -Förmåga att omsätta strategier till konkreta resultat och att leda förändringsarbete -En naturlig förmåga att bygga relationer, både internt och externt -Akademisk utbildning inom teknik, ekonomi eller motsvarande alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom gedigen arbetslivserfarenhet. -Flytande svenska och engelska i tal och skrift Du är en närvarande och prestigelös ledare som gillar att vara ute i verksamheten, nära både medarbetare och kunder. Du har ett analytiskt sinne och förstår hur operativa beslut påverkar affären och bolagets ekonomi. Vad du får: -En nyckelroll i ett välmående bolag med stark lokal förankring -Möjlighet att påverka och utveckla både bolaget och affärsområdet -Ett nära samarbete med engagerade kollegor inom Ruukki Construction och SSAB -En kultur som präglas av ansvar, förbättringsdriv och kundfokus Utmaningar: -Marknaden för byggplåt är mogen och konkurrensintensiv. Den nya VD:n behöver identifiera nya affärsmöjligheter, stärka kundrelationer och öka marknadsandelar utan att kompromissa med lönsamheten. -Dala-Profil är ett relativt litet bolag där VD förväntas vara både strateg och en doer. Det kräver förmåga att växla mellan långsiktig affärsutveckling och daglig operativ styrning. -Bolaget står inför en resa där digitalisering av sälj, administration och kundgränssnitt är avgörande för framtida konkurrenskraft. Här krävs både initiativkraft och förändringsledning. -VD:n behöver aktivt bidra till synergier och gemensamma initiativ inom Roofing Scandinavia. Det kräver samarbetsförmåga, nätverkande och förståelse för hur Dala-Profil passar in i en större struktur. -Att bibehålla en hög säkerhetsnivå och samtidigt bidra till Ruukkis hållbarhetsmål, inklusive ökad andel produkter med lågt CO₂-avtryck, är en viktig del av uppdraget. Anställningen Tjänsten löper tillsvidare på heltid med placeringsort i Borlänge. Vi önskar fysisk närvaro av vår nya VD, hybridlösning är ej aktuell. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 17 augusti. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kommer genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. Vi kommer att behandla dina personuppgifter i enligt med dataskyddsförordningens regler. Inom ramen för kompetensbaserad rekrytering är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30

7 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kundtjänstmedarbetare Försäkring
Dalarnas Försäkringsbolag
Kundtjänstpersonal

Trivs du när du får hjälpa andra? Vi söker nu Kundtjänstmedarbetare för uppdrag till årsskiftet. Om jobbet Som Kundtjänstmedarbetare hos oss svarar du på inkommande samtal från kunder med frågor och önskemål om sina försäkringar. Frågorna är varierande och du stöttar våra kunder med allt ifrån att nyteckna försäkringar till att svara på frågor om befintliga försäkringsavtal. Dina första veckor består utav utbildning innan du är redo att själv ha dina första kundsamtal. Arbetstiderna varierar under kvällar och helger där du arbetar enligt ett fast rullande schema inom tiderna: - Vardagar: 16:00–22:00 - Helger: 07:30–22:00 Tjänsten är på deltid med start omgående och är en visstidsanställning till 2025-12-31. Vem är du? Vi söker dig som tycker det är lika roligt som vi att hjälpa kunder i sin vardag. Vi ser att du har en gymnasieutbildning och är minst 18 år. Du får gärna ha erfarenhet av kundtjänst via telefon, men har du jobbat med kundmöte på annat sätt är det såklart positivt. Vi ser även att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Som person är du ödmjuk och trygg med en positiv framtoning. Du gillar att arbeta målinriktat och har förmågan att anpassa dig till förändringar. För dig är det naturligt att kommunicera med andra på ett tydligt och professionellt sätt och du trivs när du får hjälpa andra. Mer information För ytterligare information kontakta: Johan Sundström, 023-932 30. Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Dagbarnvårdare i Borlänge

Som dagbarnvårdare arbetar du med en liten barngrupp i ditt eget hem. Dagbarnvårdare är ett alternativ till förskolan och du arbetar med barn i åldrarna 1-5 år. Du väljer själv hur du vill utforma verksamheten, om du vill ha någon specifik inriktning och vilka investeringar du vill göra för att skapa en lärorik och stimulerande miljö för barnen. Det krävs ingen utbildning för att arbeta som dagbarnvårdare men vårt koncept möjliggör för en fördelaktig lön. Detta medför att även många förskollärare väljer att arbeta som dagbarnvårdare i samarbete med oss. Denna tjänst kan man söka tillsammans med någon man vill arbeta tillsammans med. Ni skickar då in ansökan en och en, men anger under ”övrigt” vem du söker tillsammans med. Vi söker dagbarnvårdare inom hela kommunen. Om C Företaget C Företaget är ett alternativ till att starta eget företag. Hos oss får du samma frihet som en egenföretagare samtidigt som du får tryggheten i vår plattform med pedagogiskt stöd, handledning och ekonomihantering. Du får tiden att lägga på arbetet med barnen. Vi söker dig som: - Brinner för att arbeta med barn och vill utveckla en verksamhet utifrån dina egna pedagogiska tankar. - Är utbildad inom barnomsorg, har arbetat inom barnomsorgen eller har annan erfarenhet av att på ett tryggt och pedagogiskt sätt ta hand om barn. - Vill arbeta utifrån ditt egna hem och/eller i lokal. - Är engagerad och lyhörd inför barnens olika behov. - Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Om oss: C Företaget har funnits sedan 2002. I dagsläget samarbetar vi med 70 dagbarnvårdare i 20 olika kommuner. Vi driver även 9 förskolor och 1 öppen förskola i Uppsala län.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 september 2025
Reservdelsrådgivare Scania Sverige AB Borlänge
Scania CV AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2024 registrerade Scania Sverige 2 554 tunga fordon till en marknadsandel på 48,8 %, den högsta siffran i modern tid. Om rollen Som reservdelsrådgivare i vårt serviceteam har du ett brett och varierande arbete med stort ansvar och många kontaktytor. Reservdelsverksamheten och lagret ska drivas så effektivt och lönsamt som möjligt. Våra kunder är det viktigaste för oss och en grundförutsättning för att skapa tillgänglighet på fordon är att ha rätt reservdelar hemma. Därför ser vi denna roll som central i vår organisation. Det är viktigt att allt kundbemötande utförs på ett professionellt, serviceinriktat och vänligt sätt. Du träffar våra kunder och rådgör med dem kring reservdelar, service och för en dialog kring reparationer. Du verkar aktivt för att skapa och behålla stort förtroende och hög leveransprecision för lagret och strävar efter att öka reservdels- och serviceförsäljning. Dina arbetsuppgifter • Du är en viktig del av teamet, hjärtat av verksamheten, och kommer att ansvara för snabb och effektiv reservdelsförsörjning • Du bygger och utvecklar relationer med kunder, levererar en förstklassig service genom att se till att kundernas krav uppfylls • Tar kontakt med leverantörer för att säkerställa att delar beställs i linje med operativa behov • Assisterar med leverans och hämtning av delar vid behov, ser till att delar är förplanerade och dokumenterade korrekt • Du utför och övervakar lagerkontroller proaktivt och fortlöpande här ingår även lagervård • Du arbetar nära Servicetekniker och skapar förutsättningar för dem att utföra sitt arbete. Vem är du Du har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med ett stort intresse för fordon. En bred kunskap inom lastbilar, släp och påbyggnationer är meriterande. Vi ser gärna att ni har erfarenhet av servicearbete, servicerådgivning, reservdelshantering eller logistik och är van att möta kunder. Som person är du serviceinriktad och trivs med att vara spindeln i nätet. Du trivs i ett högt tempo och värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du bidrar med ett gott humör och hög arbetsmoral och dina bidrag med goda ideér till förbättringar välkomnas. Ordning och reda är en självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera. Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B körkort är ett krav och truckkort meriterande. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Vilka är vi Vi är ett team med trevliga och duktiga kollegor inom verkstad, reservdelar och försäljning. Tillsammans hjälper vi varann att växa med uppgiften och att utvecklas både i karriär och som person. Scania erbjuder Förmåner inkluderar friskvårdsbidrag, lunchförmån via Edenred. Vi har en förmånsportal med rabatterade priser på produkter och tjänster, Scanias Personalstöd, löneväxling samt förmånlig tjänstepension och försäkring. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din personliga utveckling och karriärmöjligheterna finns både lokalt och globalt. Vill du utvecklas med oss så ligger alla vägar öppna för dig! Ansökan Din ansökan bör innehålla ett CV och examensbevis. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald i våra rekryteringsprocesser. Urval sker löpande under ansökningsperioden. Logik- och personlighetstester kan komma att användas i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan behöva genomföras för den här tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025