Underkonsult inom rekrytering och omställning i Falun/Borlänge
Nordisk kompetens AB
Arbetsförmedlare

Underleverantör till Nordisk Kompetens inom omställning och rekrytering. Nordisk Kompetens är en växande rekrytering och omställnings leverantör. Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några erfarna konsulter i tjänsten RUSTA OCH MATCHA och andra tjänster. Nordisk Kompetens har inom omställning ramavtal med med Arbetsförmedlingen RUSTA OCH MATCHA, Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, CIKO och ett flertal privat aktör och kommuner. Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering. har avtal med ett flertal privata aktörer. Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, AON, Match V, MINT. Korta fakta om jobbet Anställningsform: Underleverantör. Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet Skall krav- Det är inte bara digital leverans, därför krävs det att du finns på plats på orten. Önskvärda krav- • Omställning eller coaching • Erfarenhet av rekrytering • Akademisk utbildning minst 3 år- inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi, studie-yrkesvägledare eller liknande en ett årig eftergymnasial utbildning • Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. • Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Om jobbet Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden. Vi söker vi underkonsulter och anställda då vi växer! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal. Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner. Vad blir dina arbetsuppgifter? I rollen som underkonsult arbetar du konsultativt med att coacha, rekrytera, stödja och vägleda personer i olika förändrings, karriär och omställnings frågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Vi söker dig som är erfaren coach eller rekryterare och kan börja inom kort, med vår tjänst RUSTA OCH MATCHA i eget företag. Som egen företagare/underkonsult skall du inneha F-skattsedel. Vi erbjuder även att arbeta med våra andra uppdrag inom omställning och rekrytering. För att kunna ha en stadigare inkomst. Fler olika tjänster. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. Vidare ser vi att du är en lösnings orienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Övrigt- Vi drar igång ett samarbete så fort vi hittar rätt kompetens Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Platschef till Takab
Bravura Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vi söker en senior platschef med starkt affärsfokus och gedigen erfarenhet av kalkylering och kundrelationer. I rollen driver du hela försäljningsprocessen och ansvarar för verksamhetens operativa framgång. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?  Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Takab. Om företaget Takab, eller Tak & Bygg i Falun AB, är ett etablerat företag med bas i Falun, specialiserat på takläggning, plåtslageri och moderna solenergilösningar. Takab är en trygg och erfaren partner för både nyproduktion, renoveringar och servicearbeten på papptak, plåttak och tegeltak. Sedan 2021 är Takab en del av Soltechkoncernen, vilket gör det möjligt att erbjuda heltäckande och framtidssäkra energilösningar – där tak- och solcellsteknik samspelar på ett smart och kostnadseffektivt sätt. Takab drivs av värdeorden kunskap, trygghet och engagemang, och har som mål att inte bara möta utan överträffa kundens förväntningar i varje projekt. Oavsett om du söker en långsiktig takpartner eller vill framtidssäkra din fastighet med solenergi, är Takab det självklara valet. Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren och affärsdriven platschef med gedigen branscherfarenhet, som vill ta ett helhetsansvar för både den operativa verksamheten och försäljningsarbetet. I denna roll är du ansvarig för att bygga starka kundrelationer och driva affärer från första kontakt till avslutat projekt, med särskilt fokus på B2B-segmentet. En central del av rollen är kalkylansvaret. Du ansvarar för att ta fram projektkalkyler, tidsbedömningar och kostnadsprognoser, samt följa upp dessa genom projektens gång. Det innebär att du är med redan från förfrågningsunderlag, genom anbudsarbete och hela vägen till utvärdering efter avslutat projekt.  Du är van att hantera både nykundsbearbetning och vidareutveckling av befintliga affärer. Du arbetar strukturerat med hela säljcykeln och har en tydlig förmåga att identifiera kundbehov, skapa relevanta lösningar och stänga affärer. Det ingår projektledning samt personalansvar över medarbetare. I rollen ingår även: Att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer Att ta fram, följa upp och utvärdera projektkalkyler och resultat Inköp och prisförhandlingar av material och tjänster Försäljningsansvar med fokus på affärer inom bygg, verkstad, underhåll och energisektorn Att besöka potentiella projekt, föra dialog med kunder och leverantörer Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, har arbetat i liknande befattningar tidigare och har en teknisk och kommersiell förståelse som gör att du kan kombinera operativt ansvar med strategiskt arbete. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet som kalkylator inom byggbranschen Djup förståelse för byggprocessens alla skeden inom tak och plåt – från projektering till produktion och uppföljning Van vid att läsa och tolka bygghandlingar och ritningar Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar Erfarenhet av att driva hela försäljningsprocessen och bygga affärsrelationer Goda kunskaper inom entreprenadjuridik, avtal, inköp och projektadministration Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Kunskaper i CAD och/eller Bluebeam är meriterande B-körkort krävs För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett starkt affärsmässigt förhållningssätt och förmåga att fatta välgrundade, ekonomiskt kloka beslut. Du har ett strategiskt synsätt och förstår värdet av långsiktiga, hållbara affärsrelationer. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och struktur, särskilt vid kalkylering av större projekt där metodiskt arbete och hög precision är avgörande. Det är därför viktigt att du har djup förståelse för byggprocessen – med särskilt fokus på tak- och plåtarbeten – för att kunna göra korrekta tekniska och ekonomiska bedömningar genom hela projektets gång. Du är en tydlig och lyhörd kommunikatör med mycket god samarbetsförmåga, och du har lätt för att bygga förtroende – både internt i teamet och externt mot kunder och leverantörer. Som person är du engagerad, ansvarstagande och bidrar aktivt till en professionell och positiv arbetsmiljö. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Falun Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-30. #Specialist

24 dagar sedan
Sista ansökan:
20 november 2025
Elektriker
Bravida Sverige AB
Installations- och serviceelektriker

Är du en serviceinriktad och engagerad EL-montör som gillar ordning och reda? Vill du dessutom jobba på ett företag som främjar utveckling? Nu söker vi på Bravida elektriker som vill vara med och bidra i våra spännande projekt. Välkommen med din ansökan! Ditt nya jobb Som installationselektriker på Bravida arbetar du såväl självständigt som i team med andra kollegor på våra entreprenader som vi har i Falun med omnejd. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Att ansvara för uppdragets tekniska utförande inom ramen för dina arbetsuppgifter • Att rapportera avvikelser eller bristfälligheter i material eller arbeten • Vara delaktig i vårt förbättringsarbete Tjänsten som elektriker är ett fritt och ansvarsfullt arbete. Uppdragen är omväxlande och varierande, ingen dag är den andra lik. Här har du chansen att komma till ett väl inarbetat team som vet vad kvalitet och nöjda kunder betyder. Vi på Bravida kan ta oss an spännande uppdrag som få andra företag klarar. Varje dag jobbar vi tillsammans för att bli ännu bättre på det vi gör. Det finns dessutom stora möjligheter till utveckling inom företaget. Ditt nya team Här på Bravida i Dalarna jobbar ett gäng med kompetenta och serviceinriktade kollegor som levererar högkvalitativa installationer inom EL men självklart samarbetar vi även med övriga Bravida avdelningar för en totalleverans. Hos oss är det högt i tak och vi tar vårt uppdrag på stort allvar men vi glömmer inte bort att ha kul på jobbet. Vi söker dig som • Är utbildad elektriker med ECY certifikat • Flerårig erfarenhet i yrket • Innehar giltigt B-körkort Som person är du driven och utåtriktad samt har en vilja att alltid utföra ett bra och kvalitetsmässigt arbete med kunden i fokus. Vidare värdesätter vi ditt tekniska intresse och din förmåga att arbeta på ett strukturerat och ordningsamt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Bravida som arbetsgivare  På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 genom sitt kunnande och engagemang. Du som medarbetare är hjärtat i vår organisation, och tillsammans ser vi till att leverera tekniska lösningar med högsta kvalitet. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig trygga och uppskattade och jobbar ständigt för att göra arbetsmiljön så trygg och bra som möjligt. Din säkerhet kommer först, alltid. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ditt yrke. Vi hjälper dig att växa i din roll och bli ännu bättre på det du gör. Här arbetar vi tillsammans och stöttar varandra, för vi vet att stora resultat skapar vi bäst tillsammans. Som en del av vårt gäng får du också tillgång till schyssta förmåner som hälsoundersökning och friskvårdsbidrag. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här. Hur söker jag jobbet? Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 30 juni 2025. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess

24 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Psykolog till Vuxenhabiliteringen i Falun
REGION DALARNA
Psykologer

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi söker nu en psykolog till vuxenhabiliteringen, placeringsort Falun! Vill du som psykolog ha ett spännande och omväxlande uppdrag där du får arbeta med patienter som har olika typer av funktionsnedsättningar? Ett arbete där man ständigt lär sig och utvecklas. Habiliteringen i Region Dalarna är en länsövergripande specialistresurs som utgår från fem orter i länet. Vårt uppdrag består i att erbjuda personer med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar sammansatta specialistinsatser för att uppnå bästa möjliga funktionsförmåga och en god livssituation. Psykolog till Vuxenhabiliteringen i Falun Arbetsuppgifter Som psykolog hos oss får du en varierad och meningsfull roll där du bidrar till att göra verklig skillnad i människors liv. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av psykologiska utredningar vid intellektuell funktionsnedsättning, ADHD, autism och kognitiva bedömningar vid tidigt förvärvade hjärnskador. Du kommer också att arbeta med behandling som är relaterat till individens specifika funktionsnedsättning. En viktig del av arbetet handlar om att sprida kunskap - både genom utbildningar och informationsinsatser - om våra målgrupper och deras diagnoser. Du ger stöd i att hantera problemskapande beteenden genom rådgivning och handledning till patientens nätverk, såsom boendepersonal, assistenter och anhöriga. Du blir en del av ett tvärprofessionellt team och arbetar i nära samarbete med både patient och närstående, där vi tillsammans formar insatserna utifrån individens behov. Det finns även möjlighet att hålla i gruppverksamhet och utbildningar för patienter och närstående, utifrån efterfrågan och intresse. Tjänsten innebär också samverkan med andra aktörer inom hälso- och sjukvård samt kommunala verksamheter. Vi ligger i framkant när det gäller digital utveckling och arbetar kontinuerligt med att hitta nya lösningar för att möjliggöra patientbesök och möten på distans. Du erbjuds en bra introduktion med mentor och handledare, samt yrkesteam med kollegor i verksamheten som bidrar till din utveckling. I introduktionen ingår utbildningar riktade mot arbetet på habiliteringen. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad psykolog, eller PTP som blir legitimerad senast september. Meriterande erfarenhet av habiliteringen Du har ett intresse för Habiliteringens målgrupp. Som person är du ansvarstagande, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För rätt person kan möjligheterna till att göra sin PTP hos oss diskuteras. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

24 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Driftchefer till Arctic Paper Grycksbo
Adecco Sweden AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vi på Arctic Paper Grycksbo står inför en spännande förändringsresa där vi går från skiftgående till dagtidsgående driftchefer på papperstillverkningen. Därför söker vi nu fyra dagtidgående driftchefer – viktiga nyckelpersoner som vill vara med och forma framtidens pappersproduktion. Är du en trygg och närvarande ledare som vågar ta ansvar och får andra att följa med? Då kan tjänsten som Driftchef vara din nästa utmaning! Varmt välkommen till en arbetsplats med stort hjärta, mycket tradition och tydligt framtidsfokus! Om tjänsten Som Driftchef kommer du driva, utveckla och leda papperstillverkningen in i framtiden tillsammans med övriga driftchefer och ditt team om ca 15 medarbetare. En dag på jobbet kan innebära allt från att leda ett förbättringsprojekt till att stötta en ny kollega i laget. Du är med andra ord hands-on när det behövs, men har alltid blicken lyft mot horisonten. Du samarbetar nära de andra driftcheferna och produktionschefen. Du är en viktig del av vår långsiktiga plan för kompetensförsörjning och effektivisering. Du leder ett driftområde inom vår papperstillverkning och har det övergripande ansvaret för att: • Leda, coacha och utveckla teamet i linje med våra värderingar: Tillsammans, Engagemang och Hållbarhet • Säkerställa att arbetsmiljö, drift, resultat och rutiner håller högsta standard inom ditt processavsnitt • Följa upp nyckeltal, driva förbättringsarbete och agera på avvikelser • Bidra till strategiska beslut, inom produktionen • Driva rekrytering, bemanning och kompetensutveckling i nära samarbete med andra chefer Om dig Vi söker dig som är en naturlig ledare och som har förmåga att fatta beslut, skapa struktur och samtidigt bygga en kultur där människor växer och utvecklas. Ditt ledarskap präglas av tydlighet, prestigelöshet och nyfikenhet. Du har förmågan att se helheten vilket ger dig förutsättningar att hantera komplexa situationer på ett självständigt och effektivt sätt. Vi söker dig som har: •Utbildning inom teknik, produktion, industriell ekonomi eller liknande alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig •Tydlig teknisk erfarenhet, gärna från processindustri så att du kan förstå och utveckla verksamheten tillsammans med teamet •Du är en trygg och närvarande ledare •Du har ett genuint intresse för människor •God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i tal och skrift Det är meriterande om du har: •Ledarerfarenhet från industrin eller annan jämförbar verksamhet där samarbete och effektivitet står i fokus •Dokumenterad erfarenhet av att leda team i förändring För oss är ditt ledarskap viktigare än vilken utbildning du har på pappret och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen Tjänsten som Driftchef är en direktrekrytering där du blir anställd av Arctic Paper med placeringsort Grycksbo. Tillträde enligt överenskommelse. För rätt person erbjuder vi en individuellt anpassad utbildnings- och utvecklingsplan samt stora utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag med stor framtidstro. Vi är den största privata arbetsgivaren i Falu kommun, och vårt mål är att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla har möjlighet att blomstra. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Om Arctic Paper Arctic Paper Grycksbo är ett av tre pappersbruk som ingår i ARCTIC PAPER S.A och har ca 340 anställda. I Grycksbo produceras bestruket träfritt papper för kvalitetsmedvetna kunder som tryckerier, bokförlag, tidningsutgivare, reklambyråer, pappersdistributörer och förpackningsföretag. Produktionsflödet är uppdelat i tre huvudsakliga processavsnitt, där papperstillverkningen utgör det mellersta steget . De övriga bruken är placerade i Munkedal, Sverige och i Kostrzyn, Polen. Koncernen som helhet producerar både bestruket och obestruket träfritt papper. Produktportföljen inkluderar välkända varumärken som Amber, Arctic, G-Print och Munken. Produktionskapaciteten för de tre bruken är cirka 700 000 ton papper per år. Huvuddelen säljs genom 14 av bolagets egna försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på börsen i Warszawa sedan oktober 2009 och december 2012 på NASDAQ i Stockholm. Kontaktuppgifter/Ansökan Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via [email protected] alt. 073-684 70 83. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jan-Erik Karlsson, produktionschef Arctic paper via [email protected] alt 010-451 81 25. Då vi står inför semestertider kan svar dröja. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]. Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-15. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi behandlar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Sjuksköterska/specialist sjuksköterska till Post-op i Falun
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Välkommen till Postopavdelningen i Falun. Post-op är en del av centraloperation på AN/OP/IVA kliniken Falun. Här vårdas patienter i alla åldrar inom alla opererande specialiteter som opereras på centraloperation, både akuta och planerade. Vi är en 24/7-verksamhet så i arbetet ingår rotationstjänstgöring ( dag, kväll, natt ) samt helgtjänstgöring. Sjuksköterska/specialist sjuksköterska till Post-op i Falun Arbetsuppgifter Nu söker vi sjuksköterska / specialistsjuksköterska till den postoperativa avdelningen på Falu lasarett. Som sjuksköterska på post-op jobbar du med postoperativvård tillsammans med undersköterskor, sjuksköterskor, specialistsjuksköterskor och läkare. Vi vårdar och övervakar patienten den första tiden direkt efter en operation tills patienten är stabil och kan flytta tillbaka till sin vårdavdelning. Vi utför också preopertiva blockader och förberedelser inför operation. Vi har verksamhet dygnet runt för patienter i alla åldrar inom kirurgi, ortopedi, kvinnosjukvård, öron, näsa hals och tandvården. Vi söker dig som är engagerad och intresserad av ett omväxlande arbete med lagarbete, teknikintensiv miljö och med en blandning av planerad och akut verksamhet. Du tycker om att arbeta i en miljö som är omväxlande både när det gäller tempo och innehåll. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller specialistsjuksköterska inom intensivvård eller anestesi. Vi ser gärna att du har några års vårderfarenhet men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande med vana från akutsjukvård och/eller slutenvård och erfarenhet från journalsystemet Take Care eller Cosmic Som person gillar du utmaningar och vill utvecklas. Du trivs i en omväxlande roll och öppen för förändringar och har lätt för att anpassa dig därefter. Du är ödmjuk, självgående och ställer upp för dina kollegor. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

24 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Personlig assistent till aktiv 20-årig kille i Svärdsjö!
Shamsen omsorg AB
Personliga assistenter

Vill du ha ett meningsfullt jobb där du får vara med och skapa en rolig, trygg och innehållsrik vardag för en ung kille? Då är detta tjänsten för dig! Vi på Shamsen Omsorg AB söker nu en personlig assistent till en 20-årig kille i Svärdsjö. Han har ett stort behov av stöd i vardagen, och vi letar efter en lyhörd, trygg och engagerad person som kan finnas där för honom under dygnspass. Arbetet innebär att du jobbar ett helt dygn i taget, med både aktiv tid och jourtid. Om jobbet Som personlig assistent blir du en viktig del av kundens vardag och hjälper honom med: ● Personlig omvårdnad och vardagssysslor ● Planering och genomförande av aktiviteter ● Struktur och trygghet i vardagen ● Kommunikation och stöd i sociala sammanhang Han gillar att hålla sig aktiv, så vi söker dig som kan stödja och motivera honom till en rolig och stimulerande vardag. Samtidigt kräver rollen att du har tålamod och kan vara lugn när det behövs. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och flexibel. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande är önskvärt, då det är en viktig del av arbetet för att skapa en trygg och förutsägbar miljö för vår kund. Det är även meriterande om du har: ● Vårdutbildning ● Erfarenhet av att arbeta med autism ● Kunskap om bildstöd ● God fysik B-körkort är ett krav. Varför jobba hos oss? På Shamsen Omsorg AB värdesätter vi gemenskap, trygghet och glädje – både för våra kunder och vår personal. Vi är ett familjärt företag med mottot att sprida solsken till alla i vår närhet. Företagets huvudkontor finns i Djurås men denna specifika kund är bosatt i Svärdsjö. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Observera att vi begär utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot att höra från dig!

25 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Kjell & Company Borlänge och Falun söker säljare!
Kjell & Co Elektronik AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta 3-6 timmar i veckan i våra butiker i Borlänge och Falun med möjlighet till större tjänst under sommaren. Den här tjänsten passar därför perfekt för dig som studerar och vill ha ett långsiktigt extrajobb under terminstid! En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Kjell & Company

25 dagar sedan
Sista ansökan:
16 november 2025
Vi söker en kock till Pinchos Falun
Pincho Nation AB
Kockar och kallskänkor

Vi söker ny kollega till köket!  Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Till köket på Pinchos välkomnar vi många gäster varje dag och gör allt för att bemöta deras förväntingar. Med många gäster kommer ett högt tempo och det gäller att behålla ett lugn, fokus och att hitta glädjen i mötet med våra gäster vid luckan.  Vi arbetar för en blandning av kompetenser och erfarenheter i våra kök, vilket innebär att vi ska kunna erbjuda dig med kockerfarenhet en utvecklande arbetsplats. Men vi vill lika gärna välkomna dig som är helt ny i vår bransch. Då krävs det inte att du är utbildad kock eller har flera års erfarenhet, men det du saknar i kunskap får du ta igen med ett driv av att vilja lära! Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 70 restauranger och expanderar stadigt. Vi kan erbjuda dig en rolig arbetsplats stora möjligheter att utvecklas i kedjan ett innovativt koncept fantastiska kollegor För att passar bra hos oss tror vi att du har tidigare erfarenheter från arbete i kök är flexibel och innovativ trivs med högt tempo  uppskattar gästkontakten som våra öppna kök erbjuder sprider positiv energi omkring dig är bra på att säkerställa kvalitet uppskattar att vår mat tillagas efter recept är snabb, noggrann och effektiv kan och vill bjuda på dig själv Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!

27 dagar sedan
Sista ansökan:
16 november 2025
Capio BUP Falun söker leg psykoterapeut
Capio Sverige AB
Psykoterapeuter

Om oss Capio BUP Falun satsar för fortsatt utveckling och kvalitet där vi nu söker en leg psykoterapeut som vill vara med på vår spännande resa. Inom Capio Psykiatri pågår ett ständigt utvecklingsarbete och våra verksamheter kännetecknas av stort fokus på högkvalitativ vård. Vi tror på ett gott bemötande och stort engagemang vilket skapar ett stimulerande och utvecklande arbetet med hög grad av delaktighet och eget ansvar. Vår mottagning i Falun består av ett team på cirka 25 medarbetare med olika grundprofessioner och vi kommer tillsammans att arbeta för att utveckla verksamheten för patientens bästa där ambitionen är att skapa en varm och familjär atmosfär för varandra, våra patienter och deras familjer. Tillsammans bygger vi Dalarnas bästa BUP-mottagning. Din roll Som leg psykoterapeut hos oss arbetar du med barn och ungdomar i åldrarna 0–18 år och deras familjer. Du ska kunna fatta beslut om behandlingsinsatser enskilt och i samråd med andra. Som terapeut hos oss ska du också tycka det är roligt att möta större grupper, kunna föreläsa och vägleda. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni för att skapa trygghet och kontinuitet under pågående behandling. Du ska vara beslutsam, effektiv och noggrann i ditt sätt att strukturera och organisera ditt arbete. Hos oss är målet att du ska kunna ta emot 5 patienter per dag i behandling. Tillsammans med dina kollegor har ni regelbunden handledning och mottagningen strävar mot en god arbetsmiljö utifrån systematiskt arbetsmiljöarbete. Vi erbjuder dig Ett flexibelt arbete med hög delaktighet och ansvar, flexibla arbetstider och individuelllönesättning. Kollektivavtal   Närvarande chef   Friskvårdsbidrag Kompetensutveckling, både internt och externt  Förmånscykel En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Det är ett krav krav att du är legitimerad psykoterapeut. Meriterande ärtidigare erfarenhet av barn - ochungdomspsykiatri samt inriktning KBT. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Tjänsten är på Heltid/deltid eller på timmar. Tillträde efteröverenskommelse. 6 mån provanställning.  Publicerat: 2025-05-30 Sista ansökningsdag: 2025-06-29 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

28 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025