Arbetsmiljösamordnare till Falu Energi & Vatten
Adecco Sweden AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Vill du bidra till ett hållbart samhälle? Nu söker vi en Arbetsmiljösamordnare till vår HR-grupp – en viktig roll där du får arbeta både strategiskt och rådgivande för att utveckla och stärka vårt arbetsmiljöarbete. Hos oss får du vara med och skapa en trygg, hållbar och engagerande arbetsplats – och bidra till samhällsnytta varje dag. Är du redo att ta nästa steg? Falu Energi & Vatten är alla Falubors energiföretag som tillsammans med våra kunder och invånare vill bidra till ett hållbart samhälle utan utsläpp. Vårt uppdrag är att underlätta för våra kunder att ta kloka beslut och göra mer hållbara val. Att jobba hos oss innebär att du gör skillnad i många människors vardag. Inte minst din egen. Arbeta som Arbetsmiljösamordnare Som Arbetsmiljösamordnare hos oss blir du en central del av HR-organisationen, med ett övergripande ansvar för att samordna, driva och utveckla det systematiska arbetsmiljöarbetet inom hela bolaget. Ditt uppdrag är att säkerställa att vi följer gällande lagar, direktiv och interna mål – men också att bidra till en trygg, hälsofrämjande och inkluderande arbetsplats där människor trivs och vill stanna. Du arbetar både strategiskt och operativt, och fungerar som ett konsultativt stöd till chefer, skyddsombud och medarbetare i arbetsmiljöfrågor. Rollen är bred och innebär även att du bistår HR-avdelningen med HR-relaterade uppgifter, med fokus på en hållbar arbetsmiljö och en långsiktig utveckling. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: •Driva och samordna det systematiska arbetsmiljöarbetet i hela organisationen. •Stötta chefer i riskbedömningar, tillbudsutredningar och arbetsmiljörelaterade projekt. •Ansvara för rutiner och system kopplade till IA-systemet (ENIA), kemikaliehantering och brandskydd. •Hålla i utbildningar och workshops samt identifiera kompetensbehov inom arbetsmiljö. •Delta i skyddskommittéer och samverkansforum. •Fungera som kontaktperson mot myndigheter, t.ex. Arbetsmiljöverket. •Bidra till omvärldsbevakning och analys av arbetsmiljöstatistik. •Stödja HR i närliggande frågor vid behov. Kollegorna Martina & Sara om rollen och att arbeta på Falu Energi & Vatten: FEV är en fantastisk arbetsplats som är tillräckligt liten för att vara familjär, och tillräckligt stor för att vara händelserik. Som Arbetsmiljösamordnare hos oss så får du verkligen en möjlighet att lära känna hela företaget eftersom du dagligen har kontakt med olika grupper hos oss. Och att jobba på FEV gör oss stolta varje dag - det finns en otrolig kompetens, drivkraft och gemenskap här! Din profil För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en trygg och samarbetsinriktad person med en god förmåga att skapa förtroende i mötet med olika yrkesroller. Du är kommunikativ, pedagogisk och nyfiken, och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du arbetar strukturerat och lösningsorienterat, tar gärna initiativ och har ett långsiktigt perspektiv på utvecklingsarbete – samtidigt som du inte tvekar att vara hands-on när det behövs. Du som söker har: •Eftergymnasial utbildning med inriktning arbetsmiljö, HR, teknik eller liknande alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer är likvärdig. •Kunskap om arbetsmiljölagstiftning, föreskrifter och tillämpning av systematiskt arbetsmiljöarbete. •Erfarenhet av att stötta chefer och arbeta med förändringsprocesser. •God förmåga att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift Det är meriterande om du har: •Ingenjörsutbildning med inriktning arbetsmiljö •Erfarenhet av arbetsmiljöarbete, gärna från tekniskt inriktad verksamhet •Kunskap om organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA), säkerhetskultur och hälsofrämjande arbete. •Goda kunskaper inom BAS P/BAS U I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det bästa med att jobba hos oss Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid •Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-24. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Martina Hårdén via martina.hå[email protected] alternativt rekryterare Ulrika Struve på Adecco via [email protected]. Då vi står inför semestertider kan svarstid på ev. frågor vara lite längre än vanligt. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Sjuksköterska till Öron- näs och halsmottagningen i Falun
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Öron-näs och halssjukvården i Dalarna är en länsklinik med verksamhet i Falun och Mora. ÖNH- klinken i Falun har ett övergripande länsansvar för all sluten- och akut ÖNH-sjukvård i Dalarna. I Falun finns vårdavdelning, öppenvårdsmottagning och en egen operationsavdelning. Vi har egen jourverksamhet dygnet runt. Sjuksköterska till Öron- näs och halsmottagningen i Falun Arbetsuppgifter Är du intresserad av att vårda akuta och planerade patienter, både barn och vuxna, inom ÖNH? Då söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska. Du är välkommen som kollega till oss där du får en varierande vardag, nya utmaningar och bli en del av ett glatt gäng arbetskamrater. Som sjuksköterska på mottagningen har du sedvanligt mottagningsarbete så som telefonrådgivning, assistera läkare på mottagningsrum och vid mindre kirurgiska ingrepp, bokning av patienter, handläggning av jourfall och andra förekommande arbetsuppgifter på mottagningen. Övrig information Kvalifikationer Vi söker sig som är legitimerad sjuksköterska Som sjuksköterska på ÖNH är Du: flexibel och ansvarsfull. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och lämplighet. Arbetet är varierande och kräver samarbetsförmåga och god anpassningsförmåga. Du har en stabilitet och mognad som gör att du kan hantera stressande situationer. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Intervjuer sker löpande under annonseringen. Välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Enhetschef till sektionen Utveckling och förändringsledning
Falu kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vi söker nu en engagerad och inspirerande ledare! Vill du vara med och skapa en arbetsplats där delaktighet, utveckling och ansvar står i centrum? Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och som drivs av att utveckla både medarbetare och verksamhet. Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna servicetjänster och består idag av ca 390 anställda. Förvaltningen äger, bygger och förvaltar fastigheter. Vi tillhandahåller tjänster inom fastighetsdrift, lokalvård, kostförsörjning, servicetjänster, fordon och posthantering. Som enhetschef för servicecentralen kommer du att leda ett team på ca 25 medarbetare som arbetar med bland annat servicetjänster, fordon, posthantering och andra stödtjänster till kommunens kärnverksamheter. Du har en central roll i att säkerställa en effektiv och kvalitativ service, samtidigt som du skapar goda förutsättningar för dina medarbetare att växa och utvecklas. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som enhetschef har du ett helhetsansvar för att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten såväl ekonomiskt som kvalitativt. I rollen ingår personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar och du rapporterar direkt till sektionschef. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga enhetschefer och ingå i sektionens ledningsgrupp, där du förväntas bidra med helhetssyn och att arbetet genomsyras av ambitionen att hitta lösningar som ser till hela kommunens bästa. Att samverka såväl internt som externt är viktigt och att leva efter serviceförvaltningen målbild: service genom samarbete i världsklass. Ett kommande utvecklingsarbete är att skapa ”En väg in” för våra kunder där servicecentralen kommer att ha en viktig roll tillsammans med övriga enheter inom förvaltningen.  Som ny chef i Falu kommun får du också genomföra vårt ledarutvecklingsprogram – en värdefull möjlighet att utveckla ditt ledarskap, få stöd i din nya roll och bygga nätverk inom organisationen. Kvalifikationer För rollen krävs: • Relevant högskoleutbildning eller annan typ av utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Arbetslivserfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar • Erfarenhet av att driva förändrings- och förbättringsarbete • B-körkort • God datavana och administrativ förmåga • God förmåga att utrycka sig på svenska i tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker en närvarande och stödjande ledare som ser medarbetarna som den viktigaste resursen för att nå verksamhetens mål. Du arbetar aktivt för att skapa en trygg och inkluderande arbetsmiljö där medarbetare vågar och vill ta ansvar för både sin egen och verksamhetens utveckling. Du trivs med att ha ett brett kontaktnät och är en fena på att bygga långsiktiga relationer och skapa fungerande samarbeten. Då servicecentralen är en kundstyrd verksamhet är det viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och förmåga att lyssna in förväntningar och behov på ett effektivt sätt. Avslutningsvis söker vi dig som är initiativrik, utvecklingsorienterad och har modet att våga pröva nya arbetssätt.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet • Erfarenhet av ledningssystemet ISO 9001:15 Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Övrigt Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Veteraner till enklare hantverkstjänster - Veterankraft Falun
Veterankraft AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med enklare hantverkstjänster hos våra kunder i Falun. Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter och hjälpa till att skapa trivsamma miljöer.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du kan också få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du i stället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och vill ta dig an olika projekt hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 december 2025
Handläggare till säkerhets- och lokalenheten
Länsstyrelsen i Dalarnas län
Planerare och utredare m.fl.

Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se). Beskrivning Enheten arbetar med förvaltning och utveckling dels av myndighetens säkerhetsskyddsverksamhet inklusive informationssäkerhet och signalskydd, samt den fysiska säkerheten för lokalerna, dels flera av myndighetens interna serviceuppdrag så som reception, telefoni, radiosystemet Rakel, vaktmästeri, lokaler, lokalvård och fordon. Enheten har för närvarande 8 medarbetare. I din roll som handläggare arbetar du bland annat med stöd i hela myndighetens verksamhet kring informationssäkerhet, signalskydd och säkerhetsskydd. I detta ingår bland annat informationssäkerhetsanalyser, intern utbildning och stöd till hela myndigheten gällande informationssäkerhet samt signalskyddsarbete. Du arbetar även, i samverkan med enheten för ärende och länsledningsstöd, med uppstart och förvaltning av expedition för hantering av ärenden med skyddsvärd information. Du ska även vara en resurs tillsammans med dina kollegor för enhetens övriga verksamhetsansvar. I dina uppdrag finns både analytiska och rent handgripliga insatser med vissa tunga lyft i vårt verksamhetsstöd. Det är därför viktigt att du är vid god hälsa. I det breda spektrumet av arbetsuppgifter ska du kunna representera Länsstyrelsen i regionala och nationella nätverk med kommuner och andra aktörer. Arbetsuppgifter Du stöttar enhetschef och deltar i att utveckla, planera och genomföra enhetens arbete inom främst säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Du behöver även kunna växla mellan analytiska uppdrag och handgripliga arbetsinsatser för verksamhetsstöd. Som handläggare ska du stötta chefer och verksamheten i att göra värdering av risker och bedöma behov av åtgärder samt följa upp myndighetens åtgärdsplan för att omhänderta identifierade avvikelser. Inom säkerhetsskyddet arbetar du systematiskt med utvärdering av att myndighetens säkerhetsskyddsåtgärder ger avsedd effekt, identifiera brister och sårbarheter samt bistår enhetschefen i att följa upp att verksamheten följer regelverket för säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Du ska även själv kunna vara en resurs i hantering av säkerhetshotande händelser eller verksamhet. Din närmaste chef är enhetschefen. Kvalifikationer Krav - Har erfarenhet av arbete med informationssäkerhet - Har kunskap om systematiskt säkerhetsarbete - Har god datorvana. - Kunskap eller erfarenhet att tolka juridiska underlag som lagstiftning och förordning - Har eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig inom informationssäkerhet, säkerhetsskydd och dataskydd. - Har goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift - Har god hälsa då det kan förekomma lyft inom verksamheten - Körkort klass B - Har svenskt medborgarskap Meriterande - Har erfarenhet av arbete från statlig eller annan offentlig organisation. - Har kunskap om informationssäkerhet i offentlig verksamhet - Har kunskap om säkerhetsskydd i offentlig verksamhet - Har kunskap om radiokommunikationssystem - Har kunskap om signalskyddsverksamhet i totalförsvaret Personliga egenskaper Du är hjälpsam, ansvarstagande, lyhörd och prestigelös. Du är flexibel och bjuder gärna in till samarbete. Flertalet av dessa egenskaper ingår i vår medarbetarkultur och utgör vår gemensamma syn på myndighetens och statens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och referenser. Villkor Länsstyrelsen tillämpar provanställning 6 månader. Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Sjuksköterska dag/natt avd 45 öronkliniken Falun
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Öron-, näsa-, halssjukvård Dalarna är en länsklinik med verksamhet i Falun och Mora. ÖNH-kliniken i Falun har ett övergripande länsansvar för all sluten- och akut ÖNH-sjukvården inom Dalarna. I Falun finns vårdavdelning, öppenvårdsmottagning och en egen operationsavdelning. Vi har egen jourverksamhet dygnet runt och Ögonklinikens jourverksamhet kvällar, nätter och helger. Vårdavdelningen har 10 st vårdplatser. Dagkirurgi är en stor del av vår verksamhet där vi vid full produktion tar emot mellan 40-50 patienter/vecka och en stor del av dessa är barn. Du tillsammans med en sjuksköterska har ansvar för den pre- och postoperativa vården. Förutom ÖNH-patienter vårdas även ögon, käkkirurgens- och sjukhustandvårdens patienter i dagkirurgi. ÖNH-sjukvården Dalarna är en länsklinik med verksamhet i Falun och Mora. ÖNH-kliniken i Falun har ett övergripande länsansvar för all sluten- och akut öron-, näs- och halssjukvård inom Dalarna. I Falun finns vårdavdelning, öppenvårdsmottagning och en egen operationsavdelning. Vi har egen jourverksamhet dygnet runt och Ögonklinikens jourverksamhet kvällar, nätter och helger. Vi tar även hand om käkpatienter i slutenvården. Sjuksköterska dag/natt avd 45 öronkliniken Falun Arbetsuppgifter Du erbjuds ett omväxlande arbete med både slutenvård, dagkirurgi och jourverksamhet och får en individanpassad inskolning. Du har det dagliga ansvaret för omvårdnadsarbetet tillsammans med en undersköterska. Inom slutenvården ansvarar du för patienter i olika skeenden i vården, med allt från inskrivning, pre- och postoperativt och utskrivning av patienter. Våra patienter är i alla åldrar, det är allt från korta till långa vårdtider. Även palliativ vård förekommer. Förutom ÖNH-patienter vårdas även ögon, käkkirurgens- och sjukhustandvårdens patienter på avdelningen. Tjänsten avser ett vikariat som sträcker sig mellan 2025-08-18 och 2026-12-31. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vi ser gärna att du har lätt att kommunicera och att arbeta i team. Som sjuksköterska på avd 45 är Du flexibel och ansvarsfull. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och lämplighet. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Undersköterska, Mottagning Britsarvet, Falun
REGION DALARNA
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vårdcentral Britsarvet/Grycksbo drivs av Region Dalarna och består av två vårdcentraler som tillsammans har ca 16 000 listade patienter. Vårdcentral Britsarvet har i dag ca 60 medarbetare och ansvarar för ca 10 500 listade patienter. Tillsammans arbetar vi för att ge våra patienter god och kvalitativ vård. Vårdcentralen är en välfungerande enhet med läkarmottagning och distriktssköterskemottagning. Vi har välfungerade specialistsjuksköterskemottagningar inom områdena Diabetes, sårmottagning och Astma/KOL. Barn- och mödrahälsovården bedrivs i våra lokaler. Undersköterska, Mottagning Britsarvet, Falun Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer till stor del utgöras av lab- och provtagningsarbete, receptionsarbete, assistera läkarna, 24-timmars blodtrycksmätning, audiogram, blodtryckstagning m m. Om du erbjuder oss dina kunskaper och ditt engagemang så kan vi erbjuda dig ett omväxlande arbetsdagar och ett nära samarbete med olika yrkeskategorier. Övrig information Kvalifikationer Krav: Du har examen från Vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande relevant undersköterskeutbildning. Meriterande: Du har erfarenheter från arbete på vårdcentral eller likande mottagningsarbete. Vi söker dig med ett gott patientbemötande och stort patientfokus med kvalitativt tänkande. Du tycker om att samarbeta i team och är lyhörd inför omgivningens och gruppens behov. Du har positiv inställning och ser möjligheter i stället för hinder. Därtill är det viktigt att du gillar utmaningar och är flexibel inför de varierande arbetsuppgifter och höga tempo som kan uppkomma under en arbetsdag på vårdcentral. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Rörläggare till uppdrag i Falun
Nator Personal AB
Anläggningsarbetare

Nator Personal: Vill du vara med och bygga framtiden? Vi söker nu två drivna rörläggare som vill vara med och bidra till vårt framgångsrika team. Om du har erfarenhet av rörläggning och kan arbeta självständigt är detta en utmärkt möjlighet för dig att ta nästa steg i din karriär! Idag är vi ett 30-tal medarbetare på Nator Personal som arbetar som anläggare, maskinförare och snickare. Att arbeta tillsammans med oss ska vara enkelt, att skapa bra relationer med våra medarbetare och kunder är och har varit nyckeln till vår framgång. Är du en person som brinner för service och är lösningsorienterad i ditt arbete är vi rätt arbetsgivare för dig! Vem är du? Vi tror att du är en person som är duktig på att arbeta i team. Du förstår utmaningarna av att arbeta sida vid sida med flera olika yrkesgrupper och visar respekt samt förståelse för andras arbete på projektet. Du är trygg i din kompetens som rörläggare och kan komma med förbättringsidéer för att få arbetet genomfört på bästa sätt. Du kan kommunicera på svenska eller engelska och har dokumenterad arbetslivserfarenhet som rörläggare. I övrigt är du en positiv person och har ett bra humör på arbetsplatsen.  Arbetsuppgifter: Installera rörsystem, främst hantering av plaströr Använda laser och andra verktyg för att säkerställa noggrannhet vid installationer Arbeta efter ritningar för att följa specifikationer och leverera enligt projektkrav Arbeta självständigt och effektivt för att säkerställa hög kvalitet på arbetet Kvalifikationer: Erfarenhet av liknande arbete är ett krav Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ Erfarenhet av att hantera laser och att arbeta efter ritningar Måste kunna kommunicera på svenska eller engelska Arbetsplats:  Projektet är i centrala Falun och förväntas pågå till vintern. Vi erbjuder en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta på ett intressant projekt. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders tillämpad provanställning.  Arbetstider: måndag-tors, kl. 06:30-16:00. Fredagar 06:30-13:00. Lön enligt kollektivavtal. Ansökan: Denna rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Undersköterska till Post-op, Falu lasarett
REGION DALARNA
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Välkommen till Postopavdelningen i Falun. Post-op är en del av centraloperation på An/OP/IVA-kliniken Falun. Här vårdas patienter i alla åldrar inom alla opererande specialiteter som opererats på centraloperation, både akuta och planerat. Vi är en 24/7-verksamhet så i arbetet ingår rotationstjänstgöring (dag, kväll och natt ) samt helgtjänstgöring. Undersköterska till Post-op, Falu lasarett Arbetsuppgifter Nu söker vi undersköterskor till den postoperativa avdelningen på Falu Lasarett. Som undersköterska på Post-op jobbar du med postoperativvård tillsammans med undersköterskor, sjuksköterskor, specialistsjuksköterskor och läkare. Vi vårdar och övervakar patienten den första tiden direkt efter en operation tills patienten är stabil och kan flytta över till sin vårdavdelning och vi utför preoperativa blockader och förberedelser inför operation. Vi har verksamhet dygnet runt för patienter i alla åldrar inom kirurgi, ortopedi, kvinnosjukvård, öron, näsa hals och tandvården. Vi söker dig som är engagerad och intresserad av ett omväxlande arbete med lagarbete, teknikintensiv miljö och en blandning av planerad och akut verksamhet. Du tycker om att arbeta i en miljö som är omväxlande både när det gäller tempo och innehåll. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska som har gått Vård- och omsorgsprogrammet eller yrkespaketet Vård och omsorg på vuxenutbildningen, Meriterande: specialistutbildning inom akutsjukvård, barn och ungdom, öppen hälso- och sjukvård eller ambulans. några års vårderfarenhet erfarenhet av journalsystemet Take Care och/eller Cosmic vana från akutsjukvård och/eller slutenvård Som person gillar du utmaningar och vill utvecklas. Du trivs i en omväxlande roll och öppen för förändringar och har lätt för att anpassa dig därefter. Du är ödmjuk, självgående och ställer upp för dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Urval och intervjuer sker löpande. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

3 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lärare åk F-3 alternativt åk 4-6
AcadeMedia Support AB
Grundskollärare

Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Inför läsåret 2025/2026 söker vi en lärare till vårt lågstadium. Det här är vi: Innovitaskolan är en en väletablerad och omtyckt friskola som ligger i centrala Falun. Vi är en F-9 skola med ca 550 elever. Skolan kännetecknas av hög kvalitet i undervisningen och en trygg och stimulerande lärmiljö för alla våra elever. Vi är stolta över vår höga behörighet bland våra lärare och vårt engagerade arbete med elevernas utveckling, både kunskapsmässigt och socialt. Skolan har ca 55 elever i varje årskurs och är oftast indelad i två eller tre grupper. På skolan finns ett professionellt lokalt elevhälsoteam med stöttande funktioner som speciallärare, kurator, skolsköterska, skolpsykolog och skolläkare. Vi har även ett väletablerat trygghetsteam som utreder kränkningar och arbetar med förebyggande åtgärder på skolan. Innovitaskolan är en skola som präglas av Innovitamodell. Denna modell bygger på tre grundpelare som genomsyrar vårt pedagogiska arbete: • Explore: Hos oss får barn och elever aktivt utforska, testa och utveckla sina kunskaper inom spännande och relevanta framtidsteman. Detta kan ske i våra välutrustade labb eller genom inspirerande studiebesök i närmiljön och längre ut. • Innovate: Vi strävar efter att odla ett starkt entreprenörskap hos våra elever. Det handlar om att ge dem modet och verktygen att planera, genomföra och utvärdera projekt självständigt och i samarbete med andra. • Balance: Vi är övertygade om att en god mental och fysisk kondition är avgörande för inlärning och välmående. Därför lägger vi stor vikt vid att lära våra barn och elever om vikten av en balanserad vardag med fokus på kost, rörelse och återhämtning. Om tjänsten: Vi söker nu en engagerad och behörig lärare som är redo att ta sig an undervisning i årkurs 1-3 beroende på din profil och skolans behov. I rollen kommer du att planera, genomföra och utvärdera undervisningen i svenska i enlighet med gällande läroplan och Innovitaskolans pedagogiska inriktning. Du kommer att samarbeta nära dina kollegor i arbetslaget och bidra till en positiv och utvecklande lärmiljö för våra elever. Vi söker dig som: • Är behörig lärare för årskurs F-3 alternativt 4-6 • Har ett Elevcentrerat arbetssätt och tror på elevens förmåga. • Är kreativ och initiativrik i din undervisning. • Har god förmåga att samarbeta och kommunicera. • Delar vår vision om en skola där utforskande, innovation och balans är centrala. • Är intresserad av att arbeta med framtidsteman och entreprenörskap i undervisningen. Vi erbjuder dig: • En spännande och utvecklande arbetsmiljö med fokus på innovation och framtid. • Engagerade och positiva kollegor. • Möjlighet att vara med och forma framtidens lärande. • Stöd och fortbildning för din professionella utveckling. • En skola med en stark gemenskap och ett tydligt pedagogiskt fokus. Är du redo att bli en del av vårt team på Innovitaskolan? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev , dock senast 2025-07-14. Omfattningen av tjänsten är heltid. Övrig information Tillträdesdag: Placeringsort: Falun Anställningsform: ferietjänst Sista ansökningsdag: 2025-07-14 Omfattning av tjänsten. Heltid Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Anna Gummesson 023-794702, [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025