Just nu söker vi på Jefferson Wells en erfaren projektledare till ett konsultuppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Har du ett par års erfarenhet av projektledning och kunskap inom gasturbinpaket - gärna med teknisk förståelse för el-, mekanik- eller styrsystem? Då kan detta vara nästa steg för dig! Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Finspång Start: 2025-09-01 - 2026-02-27 Om uppdraget Som projektledare kommer du att ha en central roll i att driva projekt kopplade till gasturbinpaket, med ansvar för tid, kostnad och teknisk omfattning. Du kommer att arbeta nära både projektteam och programledare, och ha ett helhetsansvar för att säkerställa leverans i rätt tid, enligt budget och med rätt kvalitet. Rollen kräver daglig närvaro på plats i Finspång och innebär ett nära samarbete med både tekniska specialister och andra projektledare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att: * Skapa och följa upp projektplaner, mål, bemanning och tidsramar * Säkerställa att projektet genomförs enligt scope, tidplan och budget * Identifiera risker och hantera förändringar i projektets omfattning * Ansvara för daglig ledning av projektteamet samt coacha och motivera teammedlemmar * Följa upp milstolpar och leveranser, samt rapportera till ledning vid behov * Säkerställa att projektets slutleveranser uppfyller affärsnyttan enligt definierad projektplan * Arbeta i samverkan med angränsande projekt och program för att undvika dubbelarbete Om dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att leda tekniska projekt, gärna inom industriella eller energirelaterade områden. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta nära både teknik och människor. Du är strukturerad, lösningsorienterad och van att arbeta under högt tempo. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: * Minst 2-3 års erfarenhet som projektledare * Erfarenhet från projekt kopplade till gasturbinpaket är meriterande * Tekniskt kunnande inom el, mekanik eller styrsystem är ett plus * Erfarenhet av att arbeta i eller leda agila projekt är en fördel * God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska * Möjlighet att arbeta på plats i Finspång större delen av tiden Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalet sker löpande.
Är du en erfaren ingenjör inom mekanikkonstruktion som trivs i en internationell miljö? Då kan vi ha rollen för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en Mechanical Design Engineer till Siemens Energy i Finspång. Uppdraget är på konsultbasis och innebär att du får arbeta i ett globalt team med tekniskt avancerade lösningar inom gasturbiners hjälpsystem. Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Finspång Start: 2025-09-01 - 2026-02-27 Om uppdraget I denna roll blir du en del av ett engagerat och mångkulturellt team på Siemens Energy som arbetar med eftermarknadsprojekt för gasturbiner. Teamet hanterar hjälpsystem som bränsleförsörjning, smörjoljesystem, ventilationslösningar och gasdetektering. Du kommer arbeta med teknisk konstruktion och installation kopplat till moderniserings- och uppgraderingsprojekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * Hantera förfrågningar kring installation och layout för M&U-projekt (Modernization & Upgrades) * Ta fram ritningar och tekniska inköpsspecifikationer * Hantera frågor kring rördragning och design Vem vi söker Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom mekanikkonstruktion och som är van att arbeta självständigt. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt och trivs i en internationell miljö där kommunikation och samarbete är centralt. Vi ser gärna att du har: * Erfarenhet av CAD-verktygen NX samt E3D/PDMS * Flera års arbetslivserfarenhet inom teknisk konstruktion * Förmåga att driva ditt eget arbete och ta ansvar för leveranser * God kommunikationsförmåga och uppskattar att arbeta i ett mångkulturellt team Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalet sker löpande.
I takt med att Siemens Energy i Finspång fortsätter att växa och driva innovation behöver även Talent Acquisition-teamet utvecklas för att möta den ökande efterfrågan på topptalanger. Genom att stärka sina rekryteringsförmågor säkerställer Siemens Energy att de attraherar, engagerar och introducerar de mest kvalificerade medarbetarna – personer som kommer att bidra till företagets framgång i framtiden. Det handlar om att bygga ett dynamiskt team som driver Siemens Energys tillväxt och hållbarhetsarbete framåt. Talent Acquisition-teamet har en central roll i Siemens Energys strategiska tillväxt genom att identifiera och attrahera topptalang till hela organisationen. De verkar i en samarbetsinriktad kultur där innovativa rekryteringsstrategier utvecklas för att möta verksamhetens föränderliga behov. Som en del av detta dynamiska team får medarbetaren möjlighet att bidra till att forma framtidens arbetsstyrka, driva energiomställningen och stödja företagets mål om en hållbar energiframtid. Siemens Energy strävar efter att bygga en inkluderande och mångfaldig arbetsplats som speglar de samhällen där de är verksamma. Arbetsuppgifterna innefattar följande • Fungera som nyckelkontakt och förtroendeingivande rådgivare för rekryterande chefer genom att leda rekryteringsprocessen i nära samarbete med Candidate Experience Partner och TA Coordinator. • Skapa ett nära samarbete med rekryterande chefer för att strategiskt planera rekryteringsbehov utifrån centrala arbetsuppgifter och mål, i linje med Siemens Energys långsiktiga kompetensbehov och arbetskraftsplanering. • Bidra med datadrivna insikter om arbetsmarknad och konkurrenter genom regelbunden kunddialog samt proaktiv analys av historisk rekrytering för att vägleda framtida rekryteringsstrategier. • Hålla dig uppdaterad om aktuella trender på arbetsmarknaden, konkurrenters aktiviteter och allmänna rekryteringstrender. • Vara en ambassadör för mångfald och inkludering inom Siemens Energy genom att säkerställa diversifierade kandidatpooler för samtliga tjänster. Vi söker dig som har följande kvalifikationer • 3-5 års erfarenhet inom Talent Acquisition från intern HR-funktion, rekryteringsbyrå eller via Recruitment Process Outsourcing (RPO). • Goda kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska • God service- och relationsförmåga. • Analytisk och van att tolka samt presentera data för olika intressenter • Driv att ständigt utvecklas och förbättra kompetens • Hög emotionell intelligens med empati och lyhördhet Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sofia Gillberg, Business Manager Adecco via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vill du jobba med oss Just nu söker vi en socialsekreterare för tillsvidareanställning till vår enhet. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande verksamhet som värdesätter dig och din kompetens. Vad kan vi erbjuda dig Ekonomiskt bistånd är en del av sektor social omsorg. Sektor social omsorg har cirka 300 medarbetare och bedriver verksamhet inom LSS, kommunal psykiatri, individ- och familjeomsorg, ekonomiskt bistånd samt arbetsmarknadsenhet. Ekonomiskt bistånd består av sex socialsekreterare och en samordnare. Ekonomiskt bistånd ingår i samma enhet som LSS-myndighetsutövning samt budget- och skuldrådgivning och består även av en budget- och skuldrådgivare samt fyra LSS-handläggare. Arbetet som socialsekreterare på ekonomiskt bistånd består av myndighetsutövning och socialt förändringsarbete. Det huvudsakliga uppdraget är att stötta, motivera och utreda individers förutsättningar i deras väg mot självförsörjning samt att utreda rätten till ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen. Socialsekreterarna utgår i förändringsarbetet från progressionsmätningsstudien Beskæftigelses Indikator Projektet (BIP). Vår målsättning är ett kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. Det är ett roligt arbete med stor omväxling, olika uppdrag och många kontakter som ger en stor variation av arbetsuppgifter varje dag. Möjlighet att få stöd i det dagliga arbetet ges under det dagliga samarbetet med kollegor, ärendehandledning med samordnare samt vid veckovisa metodmöten. Under dessa möten ges även utrymme till kompetens- och utvecklingsarbete. Att arbeta med utveckling av verksamheten är en del av arbetet. I arbetet ingår bland annat ett nära samarbete med kollegor på arbetsmarknadsenheten och inom sektor utbildning. Samverkan sker även med externa parter som regionen, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Meriterande är tidigare erfarenhet av socialt myndighetsarbete. Vi ser gärna att du har god kunskap om gällande lagstiftning, uttrycker dig väl i tal och skrift, god empatisk förmåga samt god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på eget ansvar och initiativförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tidigare erfarenheter. Övrigt Körkort B är ett krav. Tillträde: 2025-09-01 eller efter överenskommelse Vi driver Finspång framåt! Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit en gemensam vision att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra – varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete. Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag. För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa till annonsens kontaktperson som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Innan anställning i Finspångs kommun ska giltig identitetshandling visas. Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Är du en relationsskapande rekryterare med passion för att hitta rätt person till rätt plats? Vill du vara en nyckelspelare i ett globalt företag i teknikens framkant - och samtidigt ha tryggheten i att vara anställd hos en av Sveriges mest välrenommerade konsultarbetsgivare? Då är detta något för dig! Om uppdraget Siemens Energy i Finspång fortsätter att växa och utvecklas, vilket skapar behov av att stärka det interna Talent Acquisition-teamet. Du kliver in i ett skede där rekryteringsfunktionen är under stark utveckling - och din kompetens behövs för att skapa struktur, kvalitet och innovation i hur man attraherar och anställer topptalanger. I rollen blir du en strategisk partner till rekryterande chefer och driver hela rekryteringsprocessen tillsammans med ett team som fokuserar på kandidatupplevelse och operativt stöd. Du arbetar också datadrivet med att analysera och förutse kompetensbehov, samt bidra till långsiktig kompetensförsörjning inom Siemens Energy. Dina ansvarsområden * Fungera som rådgivare och huvudkontakt till rekryterande chefer * Leda rekryteringsprocesser från kravprofil till signering * Bidra med arbetsmarknadsinsikter och rekryteringsdata i planering och beslut * Arbeta proaktivt med mångfald, inkludering och employer branding * Följa trender och förändringar inom rekrytering och kandidatbeteenden Vi söker dig som * Har erfarenhet av rekrytering - från inhouse, konsultbolag eller RPO * Trivs i en rådgivande roll där du bygger relationer och hittar lösningar * Är trygg i att kommunicera på både svenska och engelska * Har förmåga att analysera data och omvandla insikter till handling * Är nyfiken, strukturerad och har en hög grad av emotionell intelligens Som konsult hos Jefferson Wells får du: Att arbeta som konsult hos Jefferson Wells innebär att du får trygga anställningsvillkor, kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjlighet till kompetensutveckling - samtidigt som du får tillgång till spännande uppdrag hos några av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi finns med som stöd genom hela din konsultresa.
Vill du jobba med oss? Vill du ha ett meningsfullt arbete där du får chansen att göra skillnad? Hos oss får du ett varierat och givande jobb som ger dig värdefulla lärdomar och erfarenheter. Tjänsten som timvikarie passar dig som vill arbeta med människor och jobba på timmar i sommar. Arbetet erbjuder en väg in på arbetsmarknaden med goda möjligheter till fortsatt arbete efter sommaren. Vad kan vi erbjuda dig? - Goda framtidsmöjligheter: Möjlighet till fortsatt arbete efter sommaren. - Meningsfulla arbetsuppgifter: Ett arbete där du bidrar till att förbättra människors vardag. - Meriterande erfarenhet: Värdefull kunskap som kan stärka din framtida karriär. Dina framtida arbetsuppgifter Inför din timanställning får du en teoretisk och praktisk introduktion, så att du känner dig trygg med dina arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna varierar beroende på arbetsplats och sektor, men gemensamt är att du arbetar för att skapa en positiv och trygg vardag för de personer vi stöttar. Äldreomsorg: Här arbetar du med att ge stöd och hjälpinsatser till personer över 65 år - Särskilt boende: På våra vård- och demensboenden hjälper du de boende med omvårdnad, medicinering och vardagliga sysslor. Arbetet handlar om att stödja med det som personerna själva inte längre klarar av, till exempel påklädning, hygien eller måltider. Du samarbetar med kollegor men tar också egna initiativ. - Hemtjänst: I hemtjänsten arbetar du i kundens hem och stöttar med både omvårdnad och vardagliga sysslor enligt en beslutad insatsplan. Arbetet är ofta självständigt, där du genomför dina uppgifter enligt dagens schema. Det är ett rörligt arbete där du både får arbeta individuellt och samarbeta med kollegor för att uppnå gemensamma mål. I vissa arbetsgrupper krävs B-körkort, medan det inte är nödvändigt i andra. Social omsorg: Här arbetar du med personer med olika funktionshinder (LSS) och Socialpsykiatri på följande platser: - Gruppbostad & Psykiatriboende: Här arbetar du med personer som har behov av personal närvarande dygnet runt. Personerna bor i lägenheter som är samlade runt ett gemensamt utrymme. Dina arbetsuppgifter innefattar att hjälpa med personlig omvårdnad, vardagliga sysslor och ge stöttning i personernas sysselsättning och fritidsintressen. - Servicebostad: Här arbetar du med personer som klarar en del av sin vardag själva men behöver stöttning vid behov. Personerna bor i egna lägenheter och har tillgång till gemensam service. Du hjälper till med vardagssysslor som matlagning, tvätt och omvårdnad samt stöttar i fritidsintressen och sysselsättning. Rollen innebär också När du arbetar som timvikarie i våra verksamheter ingår det varierande arbetstider. Vissa dagar börjar du tidig morgon, andra dagar kan du börja senare på dagen för att sluta senare på kvällen. Våra verksamheter har behov av personal dygnet runt så det ingår även helgarbete. Vi har även behov av dig som är intresserad av att arbeta vaken natt och sovande jour inom våra verksamheter. När du arbetar under kvällar, helger och nätter får du extra ersättnings tillägg på din timlön utifrån obekväm arbetstid, kallad Ob-ersättning. I arbetet ingår det även visst administrativt arbete i form av dokumentation av de boendes insatser. Detta görs digitalt. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Vem är du? Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett intresse för att hjälpa andra. Du samarbetar väl med kollegor, är lugn och stabil, har självinsikt samt visar personlig mognad i ditt arbete. Som timvikarie blir du bokad på arbetspass vid ordinarie personals frånvaro därav behöver du vara flexibel och beredd på att arbeta med kort varsel. Krav för tjänsten: - Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Du behöver även ha goda datorkunskaper och god datorvana. - Du är minst 18 år innan anställningen börjar. Detta är nödvändigt för att du ska kunna utföra arbetsuppgifter enligt LSS, SoL och delegerade uppgifter enligt HSL. Körkort och relevant utbildning, som vårdbiträde eller undersköterska är meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval pågår löpande så varmt välkommen med din ansökan! Vi driver Finspång framåt! Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit en gemensam vision att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra – varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete. Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag. För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa till annonsens kontaktperson som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Innan anställning i Finspångs kommun ska giltig identitetshandling visas. Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Supplier Quality Assurance Engineer / Supplier Quality Engineer Snapshot of your day You will be part of a growing function in a position that entails a large responsibility and represent Supply Chain Quality in cross functional meetings and strongly collaboration with Procurement, Project Management, Manufacturing & Logistics, Project Engineering and Project Quality Management with a shared target to secure qualified deliveries from qualified suppliers. We work in a multi-cultural environment with contacts with different departments locally and globally. Networking is a key for success! How you can make a difference In the role you will work with specific purchasing areas and their suppliers to: * Coordinate and drive activities to ensure that the right actions are taken at the right time through the various phases of the deviation report. * Ensure that suppliers conduct accurate root cause analyses (RCA) and that the actions implemented by the suppliers prevent recurrence. * Develops profitable vendor relationships. * Actively analyze statistics related to supplier-caused quality deficiencies to verify and validate the actions taken, as well as to detect any recurring deviations. * Prepare documentation and statistics for recurring meetings such as Supplier Performance Review, NCC Q-gate, supplier meetings, etc. * Actively contribute to continuous improvements by developing the processes you work in. * Develops KPIs for vendor selection. * Collaborates with business partners on vendor management to meet business needs. * May oversee delivery from vendor and evaluate vendor performance/impact on business outcomes. Opportunity for a Combined Role This role can be advantageously combined with assi...
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i FinspångVarmt välkommen till oss på Kronans Apotek i Finspång - ett ombyggt apotek som är beläget i fina lokaler i Viberga gallerian. 👋 Intill oss i gallerian har vi alltifrån Coop, frisersalong samt olika butiker och McDonalds i nära anslutning. I samma byggnad har vi även en veterinärklinik öppen tre dagar i veckan, vilket innebär att vi får vara med och göra skillnad för våra fluffiga vänner i direkt anslutning till ett veterinärbesök. 🐕 Men vilka är vi då som jobbar här? - Vi är ett energiskt team på fyra farmaceuter, två apotekstekniker samt säljare som verkligen brinner för att vara med och bidra till en värld som mår bra. Vi drivs med andra ord av att dagligen erbjuda bästa möjliga kundrådgivning och en upplevelse i världsklass till våra kunder. 🌟 Att vi dessutom får möjligheten att erbjuda våra kunder vaccination via vaccinova två gånger i veckan, tycker vi är extra roligt! Som farmaceut i vårt team kan vi därmed lova dig att du kommer att ha en rolig och omväxlande vardag, då jobbet innefattar allt från rådgivning och försäljning av läkemedel-och egenvårdsprodukter, lagerhållning, kampanjarbete till kvalitét. Utanför oss har vi en stor parkering utan kostnad, vilket är toppen för dig som planerar att ta bilen till jobbet. Och för dig som inte åker bil, finns det såklart goda bussförbindelser. Sist men inte minst, vid intresse finns möjligheten att ta sig an en LMA roll hos oss, alternativt ansvar över lagret. Apoteket är öppet 09.00-18.00 på vardagar, 10.00-15.00 på lördagar och 11.00-15.00 på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning på antingen heltid/deltid och du välkomnas till apotekschef Ulrikas team. Start enligt överenskommelse. Så här beskriver apotekschef Ulrika apoteket och sitt team "Välkommen till Finspångs största apotek, ett ombyggt apotek i fina ljusa lokaler. Här arbetar vi för att ge kunden en upplevelse i världsklass, samtidigt som vi tar hand om varandra i arbetslaget. Vårt mål är att arbeta tillsammans i ett team där alla tar ansvar oavsett roll. Då vårt apotek har många kunder och en stor yta, är det viktigt att kunden är i fokus och att vi gemensamt tar ansvar för alla uppgifter. Vi ser nu fram emot att välkomna en ny kollega till teamet!" Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Som person är du lyhörd och relationsbyggande samt trivs med att samarbeta med dina kollegor. Du vägleder och sprider ditt genuina intresse för farmaci daglig såväl inom teamet som till våra kunder. Vidare ser vi att du är nyfiken, initiativtagande samt lösningsorienterad. Intresserad? Vill du, precis som oss, arbeta för en värld som mår bra? 🌍 Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta apotekschef Ulrika via mejl: [email protected] I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Vi ser fram emot din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Ekonom för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 17 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vill du ta nästa steg i din ekonomikarriär och arbeta i ett team där samarbete, utveckling och god stämning står i fokus? Vi söker nu en strukturerad och nyfiken ekonom till ett team som tar sig an både vardagliga uppgifter och nya initiativ med engagemang och positiv energi. Om teamet Du kommer att ingå i ett erfaret och inkluderande ekonomiteam med åtta kollegor i olika åldrar och bakgrunder. Vi arbetar i ett stundtals högt tempo men med stark gruppsammanhållning och en lösningsfokuserad inställning. Hos oss värderas både samarbete och självständighet – och vi hjälps alltid åt när det behövs. Om rollen I rollen som ekonom kommer du att arbeta brett med löpande redovisning, analys och förbättringsarbete. Du får möjlighet att växa i din roll och bidra till att utveckla våra ekonomiprocesser, samtidigt som du får stöd av kompetenta kollegor.Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Medverkan i budget- och prognosarbete - Delta i månads- och årsbokslut - Ansvar för KPI:er samt uppföljning av mål och utfall - Löpande uppföljning och analys av ekonomiska data - Förbättring av ekonomiprocesser och stöd i digitaliseringsinitiativ Din profil Vi söker dig som är analytisk, noggrann och har ett intresse för att förstå hur siffror hänger ihop med verksamhetens utveckling. Du trivs i samarbete med andra men tar också eget ansvar och driver dina uppgifter framåt. Vi tror att du har jobbat något eller några år med liknande arbetsuppgifter och vill fortsätta utvecklas i en stabil och framåtlutad miljö. Du behöver ha med dig följande kunskaper och erfarenheter: - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi (exempelvis YH, högskola eller universitet) - Några års erfarenhet inom redovisning eller ekonomi - God vana av Excel - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska - Erfarenhet av SAP - Intresse för digitala verktyg och förbättringsarbete - Erfarenhet av att arbeta med uppföljning eller KPI:er Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Petra Meyer Gardelin076-778 15 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid
Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Business Controller för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Business Controller kommer du att spela en central roll i att analysera verksamhetens ekonomiska resultat och bidra till beslutsunderlag för både lokal och global ledning. Du arbetar med stort eget ansvar samtidigt som du är en aktiv del i det internationella nätverket för Business Controlling inom Gas Services. Du förväntas vara på plats i Finspång minst 50% av arbetstiden. Exempel på arbetsuppgifter: - Analys av affärsresultat och prestationer - Säkerställa korrekt, transparent och konsekvent finansiell rapportering - Delta i och samordna prognos- och budgetprocesser - Administrera och underhålla rapporteringssystem - Utföra månadsbokslutsaktiviteter - Ta fram finansiella presentationer för ledning - Koordinera och stämma av finansiella siffror med globala team Din profil Vi söker dig som har ett genuint intresse för controlling och vill arbeta nära verksamheten. Du är analytisk, strukturerad och kommunikativ – en lagspelare som också trivs med självständigt ansvar. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna men har också ett strategiskt perspektiv på siffror och resultat. Kvalifikationer Krav: - Högskole- eller civilingenjörsexamen inom ekonomi, finans eller motsvarande - Några års erfarenhet inom ekonomi eller controlling - Mycket goda kunskaper i Excel, PowerPoint och gärna BI-verktyg - Flytande engelska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet från internationell organisation - Förståelse för finansiella rapporteringssystem - Interkulturell erfarenhet Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Petra Meyer Gardelin076-778 15 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Välj ett jobb för att visa detaljer